vrijdag 13 januari 2012

Vlindertuin

Op 22 december zijn we naar de vlindertuin in Luttelgeest geweest. De grootste vlindertuin van Nederland. Prachtige vlinders fladderen daar en steeds als je er komt zie je weer andere vlinders. Nu alvast even een impressie....

Klik op de foto's zelf voor een vergroting.

 
Vlinder op blaadje

Vlinder


 Dit vond ik heel bijzonder. Ik zag een vlinder op een blad en die was eitjes aan het afzetten. Heel apart om te zien.

Eitjes van de vlinder

Vlinder met prachtige tekening

Vlinderpop

Bruine vlinder

Oranje vlinder (deze vlinder had ik nog van vorige keer)

In de poppenkast net uit de cocon
========================================

En iedereen weer ontzettend bedankt voor de leuke reacties op het log hieronder van "De Weelen".

Morgen krijg ik (nou ja krijgen...) een nieuwe computer. De bestanden van deze laten we overzetten door de winkel waar we de nieuwe gekocht hebben.  4 jaar terug ging eea niet helemaal goed, dus vandaar dat ik nu alvast een nieuw blog post

46 opmerkingen:

  1. En da ga ik nu mijn pc afkoppelen.

    Hopelijk ben ik morgenavond weer gewoon online.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan niet anders reageren dan zo deze keer. Zie geen vak onderaan. Volgende keer beter.

      Mooi zijn die vlinders, die kleuren hè, die doen het hem. Vaak zijn ze van de onderkant even mooi als van de bovenkant.

      Groetjes, Marijke.

      Verwijderen
    2. Hoi Marijke,

      ik zag op mijn werk inderdaad dat er geen vak verscheen. Snap ook niet hoe dat zit. Wel kan je dan op het onderste reactie vakje op beantwoorden klikken en dan weer terug gaan. Dan komt de tekst in beeld: Reactie plaatsen....

      Ik zal eens kijken of ik er wat anders op kan verzinnen, want ideaal is het inderdaad niet.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  2. Prachtige opnames Helma

    spannend een nieuwe PC.....veel succes ermee.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful Helma! I love butterflies and it is a great idea to go to a place where they keep them inside...
    Once a year we have this in Montreal, at le "Biodôme". If I have the chance to go this year, I may try to take some pictures of them.
    The one I personally prefer is #1 for the butterfly itself and the composition.
    Have a great weekend!
    Greetings, Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhh helma wat een schitterende wezens zijn dat toch die vlinders,
    en dan zo'n pop die open springt, hélemaal toppie poppieom te zien,
    ik ben verliefd:-)

    heerlijk zeg.
    slaap lekker hé,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Helma, prachtige Vlinders!
    De Vlinder die eitjes afzet, wat een bijzondere waarneming is dat.
    Heb je deze foto`s met flits genomen of had je genoeg licht?
    Veel plezier met je nieuwe computer, ik hoop dat het omzeltten goed gaat,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige vlinders en heel mooi van kleur.
    Moeilijk om daar te fotograferen omdat je lens zo beslaat, maar aan de heldere foto's te zien had je daar niet veel last van.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Piękne motyle, takie kolorowe.
    Pozdrawiam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Przepiękne motyle i zdjęcia :-). Uwielbiam patrzeć na nie. Miałam okazję też je oglądać w zeszłym roku na Wyspie Kwiatów na Jeziorze Bodeńskim. Jest to w moim poście
    "Kwiatek z kwiatków wita na wyspie kwiatów". Jak masz ochotę to tam zajrzyj. Pozdrawiam.

    Mooie vlinders en foto's :-). Ik ben dol op kijken. Ik had een kans om ze te bekijken vorig jaar op het Isle of Flowers aan het Bodenmeer. Het is in mijn post
    "Bloem van bloemen te verwelkomen op het eiland van de bloemen". Hoe bevalt, check it out. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie serie en ze zien er nog allemaal zo mooi ongeschonden uit. Hier zie je ze regelmatig rondvliegen met een hap uit hun vleugels ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Helma,
    Wouw wat heb deze vlinders hele mooie foto's gemaakt.Echt schitterend mooi!! Ik ben gek op naar vlinders kijken. Vlindertuin in Luttelgeest ben ik nooit geweest. Je foto's is scherp opgenomen. Super Helma. Vlinders hebben prachtig kleuren.

    Fijne weekend gewenst.

    Liefs van Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Helma,
    Ik ben helemaal weg van deze vlinders. Ik ben er ook geweest en het zijn net levende schilderijen. Knap vastgelegd.
    Heerlijk weekend toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtvlinders! Lijkt me toch wel erg leuk om daar een paar uurtjes te fotograferen. Zet ik op mijn lijstje.
    Interessant om ook de eitjes en poppen te zien.
    Succes met je nieuwe computer!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's van je bezoek aan de vlindertuin Helma, zelf ben ik ook in een aantal vlindertuinen geweest, en je kunt je daar helemaal uitleven hoor.....maar het is wel een beetje warme klus.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wederom zeer fraai, mooie kleuren en scherpte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie serie Vlinders Helma! En een leuke plek om te fotograferen, ik heb me er ook wel eens helemaal uitgeleefd met de camera. het is er ook mooi natuurlijk ingericht.
    En geen last van slecht weer...
    Jij hebt er ook mooie foto's gemaakt en dat je ook nog een eitjes leggende vlinder hebt kunnen fotograferen is wel heel bijzonder en erg goed gezien door jou!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Helma,

    Lekker hoor een nieuwe computer! Kan je in het begin lekker genieten van de snelheid van zo'n nieuw model!

    Mooie serie vlinders en leuk dat je dat moment van het eieren leggen kon fotograferen.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  17. These photos are wonderful, Helma. Such a fine design of the butterflies...Great macros!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helma,

    Je laat je impressie goed zien!
    Prachtig met die eieren!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie serie neergezet Helma. Voor mij is foto 2 technisch gezien de mooiste maar mijn oog wordt gestreeld door foto 1

    Wel eens gedacht aan een externe harde schijf ? Je hebt dan een backup van al je bestanden van je (kwetsbare) harde schijf en het overzetten van die bestanden naar een andere PC is een fluitje van een cent.
    Zou toch zonde zijn als je al je foto's kwijtraakt bij een crash

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,

      ik heb een externe harde schijf en in deze nieuwe pc is ook een schijf extra geplaatst. het probleem zit hem in het feit dat ik nog diverse mappen in incredimail had staan. deze wordt niet ondersteunt door de software.

      Ook mijn hele adressenbestand is daar pleitte. geprobeerd om met 2 pc's naast elkaar weer een en ander over te brengen vanuit incredi. Is wel voor het grootste gedeelte gelukt, maar verder moet ik opnieuw beginnen. De schade valt uiteindelijk dan gelukkig toch nog mee.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  20. Wat een bijzonder mooie serie Helma!
    Heldere en kleurige foto's en o, wat zijn ze toch mooi!
    Foto 1 en 2 hebben mijn hart gestolen :)

    Groet, mennoG

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig Helma, ik bewonder deze vliegende paradijsjes altijd enorm en je hebt er een fraaie serie van gemaakt. Mooie gelegenheid bij dit sombere weer van de afgelopen weken.

    Fijne zondag,

    groetjes,

    Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Helma,

    Ik hoop dat je inmiddels al lekker zit te werken achter je nieuwe pc.
    En dat hij het natuurlijk lekker doet.

    Je vlinder foto's zijn super.
    Mooie scherpte en fraai van kleur.
    Echt genieten van al dat moois, het is alsof ik nu zelf in de vlindertuin rond loop.
    Alleen thuis op de bank is het wat minder warm :-)
    Maar het blijft een lust voor het oog.

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Helma,

    Fraaie beelden!! Zo leuk, op de eerste foto, die ronde 'tong' te zien.
    Je nieuwe pc werkt vast goed ;-)
    'k Voel met je mee want de laptop waaraan ik verbonden ben krijgt nieuwe schijven. Hopelijk allemaal ok, binnenkort.
    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Helma
    Wat een mooie serie, ja het is wel genieten in zo'n tuin.
    Het is je goed gelukt ze scherp in beeld te krijgen. Succes met je nieuwe computer.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi Helma!
    In zo'n vlindertuin kun je je heerlijk uitleven hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Stunning photos, Helma ! I had to look further at some of your recent posts and was equally impressed. Ik hoop dat het allemaal goed afgelopen is met je nieuwe computer.

    Fijne dinsdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Helma
    Wat mooi deze Vlinder serie leuk om te doen hé en mooi in de Vlindertuin ze zijn mooi en de pop vind ik ook heel mooi
    fijne dag verder hé
    Groetjes Janny
    P's Gaat heel goed met Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Inderdaad heel mooi. Deze vlindertuin kende ik niet. Vorig jaar ben ik nog naar Vlindorado in Waarland (N.H.) geweest. Daar worden i.p.v. Orchideeën, Anthuriums gekweekt. Enkele vlinders, die ik daar gezien heb, zie ik hier weer terug.
    Groeten, Thijs

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie serie weer, Helma. Vooral die van die pop en die met de eitjes. Prtachtig. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Schitterende foto's Helma en dat in hartje winter.
    De zonsondergangen zijn ook heel mooi.
    Alles in orde met de nieuwe PC? Ik hoop het voor jou...
    Nog veel plezier ermee!

    groetjes
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  31. They are beautiful, so clear, fantastic photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Witam i dziękuję za miłe odwiedziny. Cieszę się, ze Ci się podobały zdjęcia. U nas jest sporo śniegu, chociaż dzisiaj jest lekka odwilż. Pozdrawiam. *** Hallo und vielen Dank für Ihren Besuch. Ich bin froh, dass du gerne die Bilder. Wir haben viel Schnee, obwohl heute ist leicht zu tauen. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. heel mooi je foto's helma
    groetjes cathleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Helma,
    Erg mooi deze vlinders!!
    Prachtig hoe ze zo sierlijk voor je geposeerd hebben en wat zijn ze mooi van kleur. Knap gedaan hoor!!
    In Blijdorp is ook een vlindertuin, maar na twee minuten staat het water al op je rug,..pfff..!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Thank you for your visit Helma.
    It is how I found you here, and I am so glad I did!
    This is a beautiful series of images.
    Just last weekend, I visited a butterfly conservatory and photographed a butterfly just like the 4th one here!

    Sending you wishes for a wonderful day!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooie foto's van de vlindertuin. Ik vind het ook altijd heel leuk om door een vlindertuin te wandelen. Deze heb ik nog niet bezocht. Misschien ooit in de toekomst.
    Bedankt alvast voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh, all are beautiful, Helma. Hope you had a fun time exploring.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. super gedaan zo foto 2 en foto 6 zijn mijn favorieten ,hoop dat je er gauw nog is kom
    top gedaan
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Nice butterfly photos Helma. I especially liked the photo of the newly laid eggs - Dave

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma