donderdag 3 augustus 2023

Sperwer....

Sperwer

 Een sperwer is altijd leuk om te zien behalve als ie dan voor je neus een vogel opeet. Deze sperwer zat al een half uur op de tak en ging toen badderen. Ineens vloog ie vanuit het water onder een struik en zag ik dat ie een vogel te pakken had. 

Deze vrat ie op en vloog daarna terug naar de tak en vervolgens weer in het water om zijn badderen  af te maken.  Ik vond het heel bijzonder om mee te maken.

Hieronder een paar leuke foto's van de Sperwer vrouw.

*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 

klik op de bovenste foto, dan kun je doorlikken of scrollen***.






























------------------------------------------------------------------------------------

Bedankt voor jullie bezoek en het geduld want het heeft langer geduurd dan gedacht eer ik weer een blog ging plaatsen.

Ik hoop vanaf nu toch iets vaker weer wat te kunnen laten zien.

========================================================

76 opmerkingen:

  1. wat een prachtige reeks Helma

    mag je meer doen

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Willy,
      ik ben er zelf ook echt heel blij mee :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  2. Hoera, Helma, weer een mooie post van jou!
    De sperwer is, zoals vanouds bij jou, weer schitterend op de foto gezet.
    Wij hebben zo'n peuzelpartij van deze vogel ook eens in de tuin mogen gadeslaan. Zo relaxt hij zijn maal verorbert, hij neemt echt de tijd. Zoals jij beschrijft. En dan herneemt hij erna ook nog eens zijn bad: leuke observatie.
    Helma, alle goeds wens ik je toe!
    Liefs, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,.
      dank je wel voor je enthousiaste reactie :-))))))))). En j, deze sperwer nam vanuit zijn badderen een spurt onder de struik en had een vogel te pakken. Dat ging zo snel dat ik niet zag wat voor vogel maar ze vrat hem inderdaad op haar gemakkie op! Groot was ook mijn verbazing dat ze daarna linea recta terug ging naar die tak boven het water en ff daarna zo weer het badderen hervatte!!!.
      Je ziet me ne komen buurten :-)
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  3. Hoi Helma.
    Vind het toch weer mooi om weer van je blog te genieten en je hebt weer 'n mooie serie gemaakt van die Sperwer en dat hij zo mooi poseert, hopelijk ga je weer meer laten zien. Ik heb in ieder geval weer genoten.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      het werd ook echt wel weer eens hoog tijd!!
      Het is ook wel de bedoeling dat ik weer meer foto's laat zien en dat komt ook wel goed. Ik moest helemaal weer even puzzelen hoe het ook weer zat met blog plaatsen en kopfoto zetten (dat ging tot 4x toe fout) maar het lukt weer :-)
      Dank je wel voor je lieve reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  4. Zo dat was een tijd terug om weer eens wat van je te zien...
    Geweldige foto's heb je weer geplaatst :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Nellie,
      alleen op FB zette ik heel af en toe foto zoals je zag maar ik wil hier ook weer meer laten zien. Ik mag bijna met pensioen dus dat moet dan ook echt wel gaan lukken :-)
      Dank je wel voor je mooie reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  5. Plof! Zomaar uit het niets, ben je er weer!🥁🥁🥳 Ik zat gisteren nog te denken, zal ik ff appen... Maar privacy etc. Dus niet. Ik ben héél blij weer wat van je te horen en zien. En wat een comeback 😳. Fantastische beelden van deze sperwer. Super gedaan en genieten!
    Lieve groetjes Maria 😊👋🏻

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik......... ik moest wel weer lachen om je "plof" hahahahaha....😂 🤣 Ik had ook wel verwacht dat je wat zou sturen hoor maar ik zat daar zelf ook mee. Nog een 4 maanden en dan ben ik zover dat ik mag stoppen met werken jippie!!!
      Bij jou was het ook weer genieten en ik ben heel blij met je leuke reactie. Voelt ook weer zo vertrouwd 🥳 😁 💚
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  6. Hello Helma,
    So nice to see a new post from you! Your Sparrowhawk is a beautiful bird. Great collection of photos. Take care, have a happy day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen,
      thank you for your kind comment. I did occasionally post a picture on Facebook as you have seen but my blog is very dear to me. I'm retiring in December and then I really have more time. I also thought this sparrowhawk was too beautiful not to show.
      Regards, Helma

      Verwijderen
  7. Wat leuk en fijn om weer een blog van je te zien Helma.
    En wat voor een blog, helemaal geweldig.
    Pracht foto's stuk voor stuk, hier geniet ik van.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      het werd ook hoog tijd maar er gebeuren wel eens dingen in je leven die maken dat dat voorrang heeft. Ik ga ook weer wat meer foto's maken (in december eindelijk met pensioen) en dan heb ik echt meer tijd :-)
      Dank je wel voor je leuke reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  8. A great series Helma ! That is great to witness and the nature is "hard" when you see the hawk eat the little bird.
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Lasse,
      thank you for your nice comment :-)
      Seeing a bird being eaten by a bird of prey was not fun, but it is indeed nature. It's eat or be eaten ;-)
      Regards, Helma

      Verwijderen
  9. Ik hoop het zo Helma dat je terug vaker foto's laat zien hier
    Wat want een topfoto's maak je nog steeds
    Heel bijzonder ook om die sperwer te zien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi An,
      ik ga ook weer wat vaker hier foto's neerzetten. Nu misschien nog niet zoveel maar in december ga ik met pensioen en dan heb ik eindelijk de tijd om te doen wat ikzelf wil hahahaha... maar het komt goed :-)
      Dank je wel voor je lieve reactie.
      Groetjes

      Verwijderen
  10. Hoi Helma,

    Welkom terug in bloggersland en hoe. Ik heb vaak overwogen om je nog eens een mailtje sturen om te informeren hoe het met je gaat, was ook heel benieuwd of je nog fotografeerde. Maar... ik wist dat je het de laatste tijd hel erg druk had en ik wilde ook je privacy in acht nemen. Mooie vrouwtjessperwer in diverse houdingen gefotografeerd, vroeg me af of je dat vanuit een hut had gedaan, maar het is prachtig. Hopelijk zien we in de toekomst weer meer van je als je het werkzame leven vaarwel gezegd hebt.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      dank je wel voor je welkom 😄 Je had me gerust kunnen mailen hoor maar ik heb niet echt vaak achter de pc gezeten moet ik eerlijk bekennen. Het gaat goed met me maar ik zal blij zijn als het december van dit jaar is want...... dan kan ik stoppen met werken en dan... ja dan echt meer tijd. Ik heb nog wel wat foto's staan hoor (archief vol) maar deze sperwer heb ik 28 juli kunnen maken. Je gaat dus nog meer van me horen dit jaar al zal het nog niet wekelijks zijn 😃

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  11. schitterende opnames Helma
    die mooie vogel had het goed met je voor om zo mooi te blijven zitten

    slaap wel groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Karel 😃
      Ik kreeg er wel een stijve nek van hoor want hij bleef dan wel zitten maar ik moest ook in doezelde houding blijven pfffffff

      Groetjes

      Verwijderen
  12. Hallo Helma,
    herzlich willkommen zurück und dann gleich wieder mit solchen beeindruckenden Bildern, der Sperber am Wasser ist der Wahnsinn, super schön.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank,
      Danke für deinen netten Kommentar :-)
      Ich möchte in naher Zukunft tatsächlich noch ein paar Bilder zeigen und ich habe hier wirklich alle vermisst. Ich werde dich bald besuchen.
      Grüße, Helma

      Verwijderen
  13. Hallo Helma,
    Prachtig sperwer vogels om te zien. In de water badderen is je goed gelukt om te foto's te maken. Mooie vogel. Wat fijn dat er bent. Ik heb je al die tijd wel gemist. Fijn weekend. Groetjes, J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo J&F,
      de sperwer is ook echt een hele mooie roofvogel om te zien. Het mannetje is mooier dan het vrouwtje (in deze post zie je het vrouwtje) . Ik heb inderdaad heel vele foto's gemaakt van de badderende sperwer en ik heb er ook heerlijk van genoten.
      Ik heb ook iedereen hier gemist maar het kon echt even niet anders.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. Een schitterende serie Helma, met zulke foto's ga je huppelend naar huis hè?
    Fijn dat we in toekomst weer meer van dit moois te zien krijgen hoor.
    Lieve groetjes van Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Ed :-)
      Jaaaaa........ en ik heb er nog veel meer foto's van zoals dat ze net uit bad kwam en dan lijkt ze net "punk" met al die natte veertjes hahahaha...
      Ik wil inderdaad meer gaan plaatsen maar de echte tijd heb ik pas na december dit jaar want dan ben ik eindelijk uitgewerkt :-))))))
      Lieve groetjes van mij,
      Helma

      Verwijderen
  15. Hoi Helma.

    Ik ben heel blij dat je weer instaat bent om erop uit te gaan en van de natuur te kunnen genieten.
    Wat een prachtige serie Helma van de Sperwer.
    Dit zal genieten zijn geweest toen je dit kon aanschouwen.
    Super mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      ik geniet zeker van de natuur en ik hoop na december er ook weer wat meer op uit te kunnen. Gaat ook zeker wel lukken hoor :-)
      En ja, dit was zeer zeker geneiten van deze mooie sperwer vrouw.
      Dank je wel voor je lieve reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. Hoi Helma,
    Wat leuk om weer een blog van je te zien! Ik heb je gemist.
    Schitterende foto's van de Sperwer heb je gemaakt; allemaal even mooi hoor.
    Bijzonder dat de Sperwer zo rustig op de tak bleef zitten en dan ook nog uitgebreid gaat badderen. Mooi om te zien. Dat hij een andere vogel te pakken had en verorberde is weer wat minder, maar ja, het is de natuur.

    Groetjes en ik hoop weer gauw weer nieuwe foto's van je zien.
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annette,
      dank je wel voor je enthousiaste en lieve reactie :-) Op nieuwe foto's moet je nog heel even wachten maar ik heb ze al wel. Binnenkort heb ik meer tijd om eea uit te zoeken en te gaan plaatsen maar ik moet ook bij jullie allemaal nog even bijlezen :-)
      Dat die sperwer ineens uit het water vloog onder de struik was ook voor mij een complete verrassing en ze zat daar echt die vogel op te peuzel. Ik kon niet zien wat voor vogeltje of het was maar de veertjes vlogen in ht rond. Daarna ging ze gewoon weer verder met badderen!!!!

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. Wat een geweldig mooie serie helma super dit is genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bas,
      dank je wel voor je mooie reactie.
      En ja, reken maar dat dit genieten was :-)
      Groetje

      Verwijderen
  18. Kiitos vierailustasi ja kommentistasi :-)
    Terveisiä

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ontzettend leuk om weer een blogje van jou te zien, Helma.
    En meteen maar weer een prachtige serie. Heel mooi vastgelegd, deze badderende sperwer. Op foto 10 draagt hij zijn buitenste veren als een sieraad; bijzonder beeld.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      die buitenste veren waren nat want hij ze was een paar keer in bad geweest. Daarna ging ze op de tak zitten om de veren ff uit te schudden hihi...... Ik vond dat dan ook prachtig om te zien zo'n poetsbeurt.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  20. Hola Helma, me alegra mucho volver a saber de ti y disfrutar con tus maravillosas fotos. Una serie del gavilán absolutamente espectacular, me ha encantado. Un fuerte abrazo desde el norte de España, hasta pronto amiga mía!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amigo Germán,
      También estoy feliz de poder mostrarles algunas fotos nuevamente. Después de diciembre realmente tengo mucho más tiempo así que definitivamente publicaré más fotos. Me alegra que hayas disfrutado de esta serie sobre gavilán.
      Un fuerte abrazo.

      Verwijderen
  21. Hi Helma,
    I really enjoyed seeing you back on the blog.
    Extraordinary selection of photos.
    Thanks for sharing.
    Hugs and all the best

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      I'm still taking it easy now, but after December of this year I'll have plenty of time ;-) Glad to read that you enjoyed this series.
      A big hug

      Verwijderen
  22. Hello Helma. It's wonderful to see you back in Bloggerland again. This series on the Sparrowhawk is fabulous.

    I am sorry for the late response. My antivirus on my PC (Norton) would not let me access your blog saying it is a known dangerous site, so I am having to look at it and reply on my tablet.

    Best wishes from a very wet England. Stay safe - - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Richard,
      I find it really bad and annoying that your spam filter says that my site is a dangerous site!! I really wouldn't know why my blog would be dangerous 😔. Fortunately you can respond via your tablet, but I think it's really bad.
      I'm also happy to be able to show you some pictures again, although I'm still taking it a bit easy.
      Kind regards and a hug,
      Helmet

      Verwijderen
  23. Jaaaaaaa... je bent er weer 😀😀😀 En hoe. Moest dat nu gelijk met zoveel moois... Erg mooi. Met open mond zitten genieten. Super foto's Helma. Met het opgetrokken pootje en de veertjes alle kanten op; voor mij de aller mooiste.
    LG uit een heel nat Drenthe,
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Geert,
      ja ik ben er weer maar ik doe het nog wel even rustig aan. Vanaf december heb ik wel zeeën van tijd dus dan moet ik echt weer een aantal foto's hebben uitgezocht om te kunnen laten zien 😀😀 Gaat goed komen.
      LG vanuit het Westfriese,
      Helma

      Verwijderen
  24. Hoi Helma,
    Plotseling weer een nieuwe post van je. Vorig jaar werd duidelijk dat je andere zaken aan je hoofd had en dat je een stap terug moest doen. De stilte duurde lang, ik vroeg je mij al af of je wel weer zou gaan bloggen. Maar hier ben je dan weer, met een hele fraaie serie over de sperwer. Je moet maar het geluk hebben dat zo'n vogel zich zo aan je vertoont.
    Ik ben benieuwd hoe je de draad weer verder gaat oppakken.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      ik wilde al veel eerder een nieuwe post zetten maar dat schoot er telkens bij in. Ook nu doe ik het nog even rustig aan (er is werkelijk van alles gebeurd en gaande geweest en nu nog steeds met een dierbare maar.... dat gaat als het goed gaat ook de geode kant weer op :-)) en vanaf december heb ik dan echt meer tijd. .
      Dat is tevens het antwoord op je vraag denk ik al moet ik er wel echt weer op uit trekken hahaha.....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  25. Hoi Helma... Very nice to see you again.... Great series of pictures as always.... Have a happy week ahead...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ana,
      I am also happy to be able to show you some nice pictures again.
      I wish you a very nice weekend.
      Greetings

      Verwijderen
  26. Imagens sensacionais, e com detalhes incríveis, nesta série!
    Tão bom tê-la de volta, por aqui, Helma! Também tenho andado menos presente na blogosfera, ultimamente, devido a alguns problemas nas pernas da minha mãe, e que estão de momento mais controlados mas ainda não devidamente ultrapassados! Em Setembro e Outubro, ela terá exames e consultas para se ir reavaliando a situação... enquanto isso, vou andando a meia velocidade, pela blogosfera.... também porque por estes dias, o calor aperta de novo... e este ano tem sido particularmente cansativo, principalmente nesta fase de tratamentos quase diários, nos últimos meses, por causa das pernas da minha mãe, e em que tive sempre de a ir acompanhando: uma dermatite brava combinada com má circulação crónica...
    Estimo que se encontre de saúde assim como todos os seus, Helma! Aqui esta semana, por causa da subida das temperaturas, voltaram os incêndios um pouco por todo o lado... mas felizmente, este ano, não tem sido tão quente por cá... ao contrário de outros países da Europa...
    Beijinhos! Feliz Agosto, e com muitos motivos para fotografar! Tudo de bom!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá querida Ana,
      Que triste e triste que sua mãe tenha tantos problemas com as pernas e precise fazer tratamentos.
      Já estamos no final do mês de outubro. Agora estou bastante saudável, embora tenha que passar por outra operação no dia 8 de dezembro. Depois disso estarei aposentado e terei mais tempo para a fotografia e também para o blog e visitas ao blog :-)
      Na Holanda não foi tão mau nos meses de Verão, mas foi em Setembro. Estou feliz que os incêndios florestais tenham ocorrido em sua área, mas estou preocupado com todos os incêndios, furacões e tempestades que atualmente estão abalando o mundo em sua essência.
      Em breve irei visitá-lo em seu blog e estou muito feliz com sua doce reação.
      Grande beijo e abraço,
      Helma

      Verwijderen
  27. Fijn dat je weer iets plaatst Helma.
    Ik zie er naar uit dat je weer een post gaat plaatsen. Zulke schitterende foto's wil ik echt niet missen. En zoals je ongetwijfeld al opgemerkt hebt, ben ik niet de enige.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerard,
      die andere post komt eraan hoor maar ik moet eerst nog even andere blogbezoeken afleggen hahaha.... Gelukkig ga ik in december met pensioen dus dan heb ik veel meer tijd :-)
      Dank je wel voor je leuke en lieve reactie :-)
      Groetjes,

      Verwijderen
  28. Hallo Helma, Prachtig foto's van deze sperwer en ja die vangt vaak de kleine tuinvogels helaas.
    Fijn om je weer te zien bloggen. Welkom terug in bloggerland.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos,
      dank je wel voor je welkom. De echte terugkeer zal januari worden. In december met pensioen, dan nog een operatie en dan heerlijk alle tijd :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  29. Fantastic Sparrowhawk images Helma, well photographed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Bob,
      I don't get this opportunity often, but now I do :-)
      Greetings

      Verwijderen
  30. Hooi Helma
    Wat is dit gaaf dit is een heele mooie serie.
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      ddi is zeker gaaf en ik heb er ook met volle teugen van genoten (en nog steeds ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. Geweldig mooie reeks over deze roofvogel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik zelf ook Joke hihi...
      Sowieso vind ik rovers prachtig om te zien.

      Verwijderen
  32. Hai Helma,

    Mooie serie van de sperwer. Dat zo'n vogel een prooi pakt en oppeuzelt is toch juist geweldig om als fotograaf mee te maken. Het vogeltje zelf zal er minder blij mee zijn. Heb je geen foto's kunnen maken van de sperwer met prooi. Dat is natuurlijk wel spectaculair.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      dat is ook geweldig om mee te maken maar ik vond het ook best wel zielig hoor. Ik heb geen geode foto's van het oppeuzelen. Hij vloog vanuit het water zo onder de struiken en ik zag hem door de takken heen. Hij bleef heel stil zitten en ineens zie ik hem met zijn kop enorm bewegen. Kon geen goede foto maken. Toen hij later weer tevoorschijn kwam zag je nog het bloed in veren.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  33. Hallo Helma,
    Het is een genoegen om u te bezoeken, uw beelden zijn ongelooflijk,
    Zelfs de vogels die niet zo mooi zijn, zijn dat wel
    mooi op je foto's;
    Ik dank u voor uw bezoek in mijn kleine en eenvoudige tuin;
    Goede voortzetting van de week.

    Olá Helma,
    É um prazer te visitar as tuas imagens são incríveis,
    Até aqueles pássaros que não são tão belos ficam
    lindas nas suas fotografias;
    Agradeço pela sua visita em meu jardim pequeno e simples;
    Boa continuação de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nou moe, wat sien ik? Foto's van een sperwer van buuf.
    Toevallig klikte ik 's op je blog en ben echt volkomen verrast. Lieve buuf ik lees dat je bijna met pensioen gaat, wat zal je daar naar uit kijken.
    Ik heb de afgelopen tijd vaak aan je gedacht en me afgevraagd hoe het met je/jullie gaat.
    Hopelijk komen we elkaar in de toekomst weer 's tegen. Pracht foto's (vanuit een hut?) zoals ik van jou gewend ben.
    Lieve groetjes (ook voor Henk) Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hello Helma, how are things going on this side?
    Good continuation of the week.
    janicce.

    Hello Helma, how are things going on this side?
    Good continuation of the week.
    janicce.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Passando a deixar um beijinho e votos de um feliz fim de semana, estimando que tudo esteja bem, aí desse lado, consigo e com os seus, Helma!
    Tudo de bom!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Beste vriendin Helma, ik ben erg blij dat je terug bent op de blog, ik was je link kwijt, maar ik heb hem gevonden en het maakt me blij om de publicatie te zien van de foto's die je hebt gemaakt van deze prachtige vogel, een nieuwe schoonheid van de natuur.
    Veel kusjes en knuffels.



    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Helma,
    wat een verrassing zomaar een nieuwe blog.... Heel blij om te zien en te lezen dat je er weer bent en dan ook bijna stoppen met werken, heerlijk voor je. Deze foto's zijn weer als van ouds top, schitterend om naar te kijken en dan dat jij het live hebt mogen meemaken. De punk-sperwer is werkelijk prachtig om te zien. Doe het rustig aan en tot de volgende....
    Joost & Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtige foto's gemaakt Helma en inderdaad is het wel een trist gezicht als je ziet dat het een vogel pakt en eet. Het is de natuur maar toch zal ik het niet leuk vinden. Ik lees en volge je nog steeds hoor. Gr, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Your post is a masterpiece of brilliance! Insightful, well-articulated, and truly valuable. Thanks for sharing your perspective.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. 🎄
    🎄🎄
    🎄🎄🎄
    🎄🎄🎄🎄
    🎄🎄🎄🎄🎄
    🎄🎄🎄🎄🎄🎄
    🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄
    Fijne feestdagen.
    ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Votos de um feliz 2024, com saúde, amor e paz, para si e todos os seus, Helma!
    Que o Novo Ano, a possa trazer mais vezes por aqui, neste seu fascinante espaço fotográfico, com imagens lindas!
    Um beijinho grande, estimando que tudo esteja bem aí desse lado, e que a sua intervenção cirúrgica de 8 de Dezembro tenha corrido bem!... Eu ando a recuperar-me de uma gripe que me deitou muito abaixo em meados de Dezembro, e ainda me ando a recuperar da mesma...
    Tudo de bom! Votos de saúde, com tudo a correr pelo melhor!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Your post was fantastic! Your ideas are intriguing. Keep up the good work and write more!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Is anyone here going through financial hardship? Please read below...
    A group of loan and investment company are offering loan 2% annual return with a flexible loan repayment plan to suit your needs either business or personal loans they are willing to help as long as you are trustworthy person willing to make a return, I just acquire my loan of 750,000 USD from the loan company and I will be paying back in 7 years time which will really help me in my line of business as a start up business personal. I will recommend their email and whatsapp address to anyone to contact them and acquire your loan as soon as possible because this is a great opportunity for you all.
    Contact Email; cf-loans@outlook.com
    Whatsapp +393510140339

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma