maandag 17 mei 2021

Kwikstaartje, kneu en winterkoninkje en een buizerd ...

Deze foto's zijn niet van dit jaar maar van vorig jaar. 

Ik heb best wel een behoorlijk (nog niet geplaatste foto's)  archief dus eerst deze foto's maar even laten zien.


*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


Het is een gewone witte kwikstaart maar omdat hij daar zo mooi tussen de gele bloemen zat was dit echt  prachtig om te zien.


 Kwikstaart - Motacilla alba



Kwikstaart - Motacilla alba



Kwikstaart - Motacilla alba



Kwikstaart - Motacilla alba


Nu zitten er hier ook behoorlijk veel kneutjes en ja, die heb ik dit jaar ook al gezien maar deze zijn nog van vorig jaar.........



Kneu - Linaria  female



Kneu - Linaria  female  met nestmateriaal...



Kneu - Linaria  male



Kneu - Linaria  male



Kneu - Linaria  male



Kneu - Linaria  male



Kneu - Linaria  male



 Winterkoninkje - Troglodytes troglodytes



 Winterkoninkje - Troglodytes troglodytes



 Winterkoninkje - Troglodytes troglodytes



 Winterkoninkje - Troglodytes troglodytes



buizerd -  Buteo buteo



===================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en opmerkingen over de foto's in het vorige blog van:


"Blauwe reiger met vis..............................."

127 opmerkingen:

  1. Hoi Helma.
    Het maakt niet als ze van vorig jaar zijn, het zijn wel leuke soorten die voor je poseren.
    De achtergrond kleur is altijd mooi ook met de gele bloempjes.
    Vrouw Kneu doet het zware werk en man let op voor gevaar aan roofvogels. Ook de Winterkoning werkt goed mee, Hoewel de Buizerd mooi poseert. En nu wachten tot het weer meewerkt. Alles staat er mooi op.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      dank je wel voor je leuke reactie :-))) Het zijn ook echt gewoon leuke soorten om te zien en tegen te komen. Gel vind ik sowieso prachtig in de natuur en dat kwikje kwam zo mooi uit zo tussen dat geel (in het echt vel mooier dan op de foto).
      Ja hahahah....vrouw kneu deed niet anders dan met strootjes en takjes vliegen (dit jaar ook) en het mannetje zit mooi hoog op de takken of hek te kijken. De buizerd werkte inderdaad mooi mee en wat en triest weer hé. Zou bijna de kachel weer aanzetten!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  2. Lieve Helma
    Wat een heerlijke foto's weer .Ja deze nitwit moet weer zeggen dat ik de eerste twee nooit in het echt gezien heb ,ik ben er denk ik ook nooit zo mee bezig geweest destijds .Maarrr het Winterkoninkje ja die heb ik meerdere keren in de tuin gezien ,helaas zijn ze zo snel dat ik er nooit een foto van heb kunnen maken .Ik heb wer zo genoten van je foto's en het maakt niets uit dat ze van vorig jaar zijn .
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lieve Elisabeth,
      fijn dat je weer van deze foto's geniet :-)))
      Maar heb je nog nooit een kwikstaartje gezien?? Die zitten echt overal hoor maar het moet je wel opvallen inderdaad anders zie je ze nog niet. Gaaf dat je ook een winterkoninkje in je tuin ziet en ja, ze zijn inderdaad heel snel maar deze van de foto's was toen op het liefdespad. Ik bleef ook heel stil zitten en hij kwam dan ook steeds weer uit de bosjes vandaan en begon te zingen hahahahaha.... Fijn om te lezen dat je weer genoten hebt :-)
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
    2. Misschien heb ik wel eens Kwikstaartjes gezien maar ze verward met musjes want daar lijken ze wat op .Mijn zicht is wel veel beter nu maar mijn ogen stellen zich niet scherp ,dus wie weet heb ik ze toch wel gezien zonder het te weten .
      Liefs Elisabeth
      Liefs

      Verwijderen
    3. Dat geeft ook niks hoor Elisabeth want het zijn ook nog eens hele kleine vogeltjes. Voordat ik ging fotograferen had ik ze ook nog nooit gezien maar nu kijk je "anders'. Wel fijn om te lezen dat je toch beter ziet al stellen je ogen helaas niet scherp.
      Liefs van mij,
      Helma

      Verwijderen
  3. Hoi Helma,
    Wat een geweldig mooie serie weer zeg, stuk voor stuk echte toppers, hoe speel jij het telkens weer opnieuw klaar. Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje jaloers, het Winterkoninkje en dan die Buizerd, waarlijk schitterend! Heel knap gedaan Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      wat lief dat je het een geweldige serie vindt :-)))
      En deze heb ik gewon buiten gemaakt. De kneutjes zitten heir in de struiken met pikkers en het winterkoninkje heeft daaronder ook zijn toevlucht gevonden hahahaha... De buizerds zitten hier echt met velen en het kwikstaartje vond ik zelf ook erg mooi zo tussen dat geel :-)
      Groetje

      Verwijderen
  4. De eerste foto en die van het winterkoninkje zijn echt prachtig
    Zelfs een mus zet jij nog mooi op de plaat :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je een favoriet kon vinden Nellie :-)))))
      En je moest eens weten wat voor mooie mussenfoto's of ik heb! Maar die komen een andere keer nog voorbij hihi....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  5. schitterende serie en vogeltjes Helma, prachtig die buizerd op die paal,
    maar ook de rest is om van te smullen, heb weer genoten van je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Bram,
      vogeltjes kijken blijft ook gewoon leuk :-))))
      De roofvogels verdienen inderdaad wel een speciale aandacht want ik heb ook echt ontzag voor deze dieren.
      Fijn t4e lezen dat je weer genoten ehbt.
      Groetjes

      Verwijderen
  6. Helma, ik ben erg blij om deze foto's uit je archief van vorig jaar te zien, het zien van de wasvrouw en de kneu is een genot, de gier heeft van nature de majestueuze houding van een roofdier.
    Altijd een plezier voor uw foto's.
    Duizend kussen en knuffels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amiga Montse,
      Realmente no he tenido mucho tiempo para tomar fotos todavía y estas fotos de mi archivo tampoco fueron publicadas antes :-) Me alegra leer que han disfrutado estas fotos nuevamente.
      muchos besos para ti también,
      Helma

      Verwijderen
  7. Preciosas fotos como siempre Helma, los que amamos la naturaleza disfrutamos viendo los pájaros, su comportamiento, la diferencia entre macho y hembra y su hábitat o entorno, hay que aunar cariño, paciencia y maestría para sacar las espléndidas fotos.
    Feliz Semana.
    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola jose
      gracias por tus lindas palabras sobre estas fotos. Amo la naturaleza con su flora y fauna y me encantaría compartir esto :-)
      También les deseo una muy buena semana.
      Saludos cordiales

      Verwijderen
  8. las espléndidas fotos quise poner Helma, los dedos se van solos a la pintura.
    Gracias

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Que siempre está permitido José,
      usa lo que quieras.
      Es un honor :-)

      Verwijderen
  9. Wat weer een geweldig mooie foto's Helma, ook al zijn ze nog zo oud!
    De opnamen 6 en 8 van de kneu, zijn echt super!
    Lieve groetjes, Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Ed :-)))))))))))
      Gaaf dat je deze 2 eruit hebt gepikt :-))
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  10. Het is weer genieten van de vogeltjes in dit logje !
    Foto's 5 tot 11 vind ik supermooi, omdat je daar een prachtig egale achtergrond hebt. Blijf maar verder fotograferen Helma, wij van onze blijven genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Dirk :-)
      Jij valt dus voor de kneutjes :-))))) Oké, meer voor de achtergrond dan maar je hebt die achtergronden nu eenmaal niet voor het uitkiezen.
      Jij blijft ook lekker aan de gang want jou foto's zijn ook niet te versmaden ;-)

      Verwijderen
  11. ha die Helma
    wat heb je die weer mooi voor de lens gekregen
    schitterende opnamen van deze mooie vogels , ik heb geen voorkeur , ze zijn allemaal prachtige
    fijne avond groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ik vind geel altijd erg mooi in de natuur en met die kwikstaart erbij werd het nog mooier :-)))) De natuur is sowieso erg mooi (behalve als het zo blijft regenen hahahaha......)
      Jij ook nog hele fijne avond.
      Groetje

      Verwijderen
  12. RE: En ik zie ook geen volgknop meer op je site.

    Ik kan hier geen screenshot posten Helma,
    maar het aanmelden staat onder het reactie formulier,
    dus als je reageert kun je links onder aan vinken dat je dit blog wilt volgen.

    Dit zou je moeten zien
    ☐ Houd me via e-mail op de hoogte van nieuwe reacties.
    ☐ Houd me via e-mail op de hoogte van nieuwe berichten.

    Groet, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bram,
      ik ze dus alleen het eerste "☐ Houd me via e-mail op de hoogte van nieuwe reacties. Het tweede "☐ Houd me via e-mail op de hoogte van nieuwe berichten." zie ik dus niet. Ik moet ook steeds iedere keer mijn naam, email en website invullen want die blijft niet staan. ook niet als ik het valkje aanklik om een kruisje te zetten want dat maakt dus niets uit ☹
      Groejte

      Verwijderen
  13. Ooo, jij hebt het mannetje kneu echt in de kleuren zoals ze zijn, dat vind ik zo moeilijk om dat voor elkaar te krijgen. Dat winterkoninkje zo mooi scherp en het is zo'n dotje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      jaaaaa....... die mannetjes zijn ook echt heel erg mooi 😍 Er zit hier een heel kolonie dus dat is echt leuk. Dat winterkoninkje was in "the mood want hij kwam steeds weer tevoorschijn om zijn liefdesliedjes te zingen hahahaha.... Mij nam ie dus maar op de koop toe (en dat gebeurd niet zo vaak als ik een winterkoninkje zien!
      Groetje

      Verwijderen
  14. Goedemorgen Helma,

    Je hebt echt hele mooie vogels foto's gemaakt. Kwikstaart had ik op de parkeerplaats gezien bij ons. Pitte vogel is dit. Toen had ik ook foto gemaakt. Vogel is te snel. Kneu ken ik niet. IK heb ze ook nooit gezien. Prachtig kleuren heeft deze mannetje. Vrouwtje is wat grauwe van kleur. Winterkoninkje heb ik ook wel eens gezien.Buizerd hadden wij keertje op onze schutting gezien. Hele vreemde plek. Zeker verdwaald.... Jou buizerd is je goed gelukt. Het is niet erg deze foto's vorig jaar zijn. Ik heb ook wel eens foto's liggen die nog niet gezien hebben.Wij hadden niet laten zien. Ik heb je vogels van genoten. Fijne week verder. Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Jacqueline en Ferry,
      dank jullie wel voor de mooie reactie over de foto's van deze vogeltjes :-) Heel leuk dat je ook een kwikstaart zag op de parkeerplaats en meestal als je er een ziet zijn er meerdere in de buurt :-)))
      De Kneu is echt een heel mooi vogeltje en vooral de mannetjes zijn heel mooi met hun robijnrode borst en petje. Winterkoninkjes vind ik altijd zo parmantig met dat opstaande startje hihi...... En bij jullie een buizerd op de schutting!!! Het kan wel hoor maar dat zie je niet echt vaak. Ik ga meer foto's plaatsen van vorig jaar want ik kom er zelf niet aan toe om te gaan fotograferen maar die foto's in mijn archief zijn ook nog nooit geplaatst. ik kan dus echt nog weel even vooruit
      ook voor jullie nog een hele fijne week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. laat maar komen, van vorig jaar of vijf jaar geleden, t is gewoon genieten van deze prachtige foto's
    behalve het winterkoninkje zag ik deze vogels nog niet
    Wat is de kneu toch ook een mooi vogeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anneke,
      voorlopig kan ik ook nog wel even vooruit met foto's van vorig jaar en de jaren daarvoor. Weer fijn om te lezen dat je weer hebt genoten van deze foto's ;-) En jij hebt ook weer wat geleerd van andere vogels ;-)
      Jaaaaa..... Kneu is een prachtig vogeltje en vooral de mannetjes ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  16. Hoi Helma
    je hebt veel mooie vogels voor je lens gehad zijn erg mooi,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      dank je wel voor je reacties.
      het was ook erg leuk om deze vogels te kunnen fotograferen ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. Hoi Helm, ik wil ook zo'n archief.... 🤢
    De eerste foto is absoluut mijn favoriet, natuurlijk zonder de andere te kort te doen.
    Ik twijfelde nog even tussen het mooie winterkoninkje, maar mijn oordeel staat vast 😂😂
    Weer een erg leuk blog. Je mag dit vaker doen... ha ha.
    Groet uit een nat Stieltjeskanaal,
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geert,
      hoeveel foto's wil je hebben whahahahahahaha..... 😂🤣😂
      ik moet tot mijn schande bekennen dat ik nog echt heel veel foto's heb die ik nog nooit heb laten zien *schaam*. Voor nu is dat wel een geluk want ik kom er nog even niet aan toe om er op uit te trekken.
      Er komen dus nog wel vaker foto's van vorig jaar of het jaar daarvoor hihi.....
      Groetjes uit een inmiddels warm en zonnig West-Friesland (kan ook niet anders want we zijn inmiddels een maand verder 🙈)
      Lieve groet,
      Helma

      Verwijderen
  18. Хозяйственные! Готовятся к выведению потомства! Классные фотографии!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Да хахахахахаха .... действительно Анна.
      Тоже похоже :-)
      Спасибо за хороший комментарий

      Verwijderen
  19. ach die kleine vogeltjes wat geweldig om te zien helma, wat heb je ze weer heerlijk voor de lens gekregen
    superrrrr. welverdiende beloning voor je wachten he:-)


    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dien,
      die kleine vogeltjes blijven ook echt het leukst om te zien (of het moeten uilen zijn hihi....) Sorry voor mijn late reactie maar er gebeurde ondertussen ook weer van alles....

      xxx

      Verwijderen
  20. Voor een mooie foto maakt het niet uit of het een bijzondere soort is toch? De Witte Kwik komt heel mooi tot z'n recht tussen al dat geel.
    De foto's van het Winterkoninkje vind ik ook zo leuk, vind het zo'n superleuk vogeltje!
    Het is weer genieten van al je foto's!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      ik vond de gewone vogeltjes ook altijd leuk om te fotograferen hoor :-) en eigenlijk vind ik alle vogeltjes leuk hahahaha...... Ja, die witte kwik kwam echt heel mooi uit zo tussen het geel.
      Inmiddels zijn er ook jonge winterkoninkjes 💚

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Hoi Helma,
    Wat een mooie foto's zijn dit weer. Geweldig hoe je dat kwikstaartje hebt weten te fotograferen. Prachtig van kleur zo op dat hout en die groen-gele achtergrond.
    Die kneu vind ik altijd zo'n aparte naam voor deze bijzondere vogel. Je hebt hem zeer mooi te pakken. Vooral foto 11 vind ik erg mooi. Dat winterkoninkje is ook al zo leuk en wat een gaaf beest is die buizerd. Super gedaan Helma!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      dank je wel voor je lieve reactie :-). Dat kwikstaartje was ook werkelijk superleuk om te zien tussen dat geel en uiteraard heb ik daar nog veel meer foto's van :-))))) Kneu is ook een aparte (eigenlijk hele rare) naam voor een vogel!!!
      Aangezien we inmiddels dik een maand (omstandigheden) verder zijn moest ik even terug scrollen naar foto 11 en ja, die vind ik zelf ook heel mooi 😀

      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  22. It's a wonderful series of pictures, Helma. Great shots from a great photographer. I am very fond of wagtails and always wish we had them here in Ontario, but sadly we have to make do with Blue Jays, Northern Cardinals, Baltimore Orioles and birds like that. Maybe it's not so bad after all! Hugs and kisses. David.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahahahahahaha.... you are something David 😂 We have to make do with unfortunately we have to make do with "Blue Jays, Northern Cardinals, Baltimore Orioles" hahahahaha... you know how to get me dark green again 🤣😂
      Big hug from me and a big kiss,
      Helma

      Sorry for my late response, but there was no other way.

      Verwijderen
  23. Hallo Helma
    aufgewählte Hintergründe, tolle Farben und natürlich die perfekte Schärfe machen diese Bilder sehenwert, schön das Du dein Archiv geöffnet hast... freue mich auf mehr
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank,
      Diese süße Bachstelze saß auf einem Steinpfahl zwischen dem gelben Raps und dieser Raps wuchs im Grünen. Wirklich toll zu sehen :-)))))
      Schön zu lesen, dass Sie sich auf mehr freuen. Leider sind wir jetzt einen Monat weiter und aufgrund der Umstände konnte ich eine Weile nicht viel bloggen oder kommentieren.
      Grüße, Helma

      Verwijderen
  24. Bonjour Helma.
    Très très belle série des passereaux. Le troglodyte est superbe, les photos aussi. Bravo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Salut Nathalie,
      merci pour ton gentil commentaire sur ces oiseaux chanteurs :-)))
      Je vous souhaite un bel été.
      Cordialement

      Verwijderen
  25. Hoi Helma.

    Prachtige foto's van de vogels.
    Mooi de kneu en het Kwikstaartje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      het zijn ook echt leuke vogeltjes. De kwik zat ook werkelijk op een schitterende plek zo tussen dat koolzaad :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Het blijft je verbazen hoe mooi, scherp en beeldvullend je jou soms kleine onderwerpen vast weet te leggen Helma. Iets waar ik het telebereik niet voor heb .... en nog minder geduld. De serie is weer van grote klasse maar dat zijn je foto's eigenlijk altijd

    Groetje
    Henk Jonkvorst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,
      ik begin helemaal te blozen van je reactie 😚
      Dank voor je complimenteuze reactie :-)))))))))

      Mijn foto's kunnen nog lang niet tippen aan die van jou maar ik ben in mijn sas met je reacties.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  27. prachtige opnames van dat gevogelte Helma

    de kneu zegde me wel niets, zo zie je maar..

    prettige avond gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,

      de kneu is ook best wel een hele gekke naam maar zo heet dat vogeltje toch echt. Het is ook nog ene mooi vogeltjes althans.... e mannetjes dan hihi......

      Ook voor jou een hele mooie avond.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  28. Ik heb weer even genoten van deze serie, allemaal mooi vastgelegd in verschillende fraaie poses. De laatste twee winterkoninkjes zijn mijn favoriet, het is al een parmantig vogeletje en de houdingen benadrukken dat nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanry,
      dank je wel voor je reactie :-)
      Het winterkoninkje is ook inderdaad een parmantig vogeltje maar ik val deze keer zelf voor e kwik tussen het geel ;-)

      Groetje

      Verwijderen
  29. ha die Helma
    ja bollenvelden zijn en blijven mooi om te zien , jaar na jaar
    ik kon het dit jaar mooi combineren met 2 etappes op het Noord Holland pad

    ja we zijn alweer over het midden van de week , bijna weer tijd voor een volgend mooi gedicht , de koekoek had ik geluk mee , alweer 2 jaar geleden in Zeeland , het het zelfs op de foto :)
    https://photos.app.goo.gl/qLZn2AJk2QuyerxX7

    ja bloesem tijd zit er al weer op hé
    zon ? wat is dat :)

    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karel,
      inmiddels zijn we ruim een maand verder (omstandigheden) en er is geen tulp meer t4e vinden. Inmiddels zijn het nu de pioenrozen die je overal ziet staan hihi... De grote volle velden van de tulpen blijven inderdaad trekken.

      Grinnik, over het midden van de week zeg je en ik loop nu zo'n beetje 6 weken op achter bij iedereen zucht..... ik kan dat ook niet allemaal meer inhalen en je gedichten ga ik wel even zoeken want die zijn wel altijd superleuk.
      Ik ga je koekoek hierna gelijk even opzoeken met je link.

      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  30. Hi Helma,
    Wonderful selection of beautiful birds.
    How lovely the Wagtail is, and really with the yellow flowers in the background the photos were fantastic.
    Great shot of the Linnet whith the nesting material.
    A very tight hug

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      I hope all is well with you. I have been absent for a while (due to circumstances).
      Thank you for your nice comment about these birds. The white wagtail between the yellow flowers was really a joy to see :-)
      A very big hug

      Verwijderen
  31. Mooie foto's en vogeltjes Helma, het winterkoninkje steelt de show!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Willie :-)
      het winterkoninkje is ook echt een heel leuk vogeltje maar ik viel zelf deze keer voor de witte kwik tussen het geel ;-)

      Verwijderen
  32. Que maravilla de reportaje, me han gustado mucho todas las fotos y en especial la primera, me parece magistral. Enhorabuena amiga Helma, un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amigo Germán
      Perdón por contestar tarde.
      Gracias por su amable y entusiasta respuesta :-)))
      Un gran abrazo desde Holanda.

      Verwijderen
  33. Hi Maatje,

    Al waren deze foto's van 10 jaar geleden dan nog was het niet erg.
    Dit is namelijk van grote klasse en tijdloze schoonheid.
    Wat ben je hier toch een topper in.

    Ik ga maar weer even dweilen :-)
    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maatje,

      hahahahahaha..... van zolang terug heb ik niet (wel van 9 jaar terug hahahahaha.....)
      Maar dank je wel voor je leuke en ook weer leuke enthousiaste reactie :-))))
      Doet me goed om te lezen. Ben even tijdje (door omstandigheden) afwezig geweest maar ga weer even beginnen ;-)

      Inmiddels zal je uitgedweild zijn denk ik hihi...
      Liefs van mij xxx
      Helma

      Verwijderen
  34. Hoe goed voor jou dat je een mooi archief hebt. De foto's zijn weer schitterend en ik ben blij dat ik de vogels van zo dichtbij kan bekijken. Dat krijg je niet veel te zien. Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Joke en ik zal daar nog wel meer uit gaan putten. Heb werkelijk nog geen tijd gehad om er op uit te trekken maar die tijd komt ook wel weer ;-)
      Ik ben blij dat je van deze vogels geniet omdat je egt dat je ze nu mooi van dichtbij kan bekijken :-))))

      Verwijderen
  35. Hallo Helma, weer allemaal top gefotografeerd. Mijn faforieten de witte kwikstaart en de winterkoning. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ben,
      de witte kwik is deze keer ook mijn favoriet :-)
      Groetjes, helma

      Verwijderen
  36. Hoi Helma,

    De witte kwik is best een wat ondergewaardeerd vogeltje, ik vind hem in al z'n eenvoud mooi. Je hebt hem ook leuk gefotografeerd en het wit goed onder controle gehouden. Jammer dat hij niet even op die gele bloemen wilde gaan zitten. De kneu is echt een prachtige vogel, valt in het veld ook meteen op (althans het mannetje) met z'n rode borst. Mooi gefotografeerd eveneens.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hou Ad,

      ik mag het witte kwikstaartje juist heel graag zien :-))) Deze keer vond ik het helemaal leuk omdat ie ook zo mooi uitkwam zo tussen dat geel 😀. Ik heb de witte kwik wel op roze tulpen maar heb geen tijd gehad om deze uit te zoeken en/of te bewerken. Het kneu mannetje valt inderdaad op en ik vind deze zelf ook hele erg leuk om te zien. Zitten niet altijd lang stil maar met een beetje geduld lukt het ;-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  37. Hoi Helma,
    Pfffft!!! Wat een geweldige serie weer. Daar knap ik wel van op hoor!
    Idd prachtig dat geel rond de witte kwik. Wat een mooie scherpe foto's en mooie setting.
    Dan de kneutjes....zo hé, ik had met pijn en moeite één kneu in de verte op de foto en hier val ik gelijk van mijn stoel...Wat hebben ze ook een lief koppie. En zo lekker dichtbij, mazzelbips!!! En dan ook nog een tamme winterkoning, zo mooi. Tot slot ook maar even nonchalant een beeld van een plaat van een alerte buizerd. Ook al weer met een prachtige achtergrond, S U P E R
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha...... hoi Maria,
      ik word ook weer helemaal vrolijk van je reactie hahahahahaha....... Ik hoop dat je niet al te hard van je stoel bent gevallen ;-)
      Die winterkoning was op liefdespad denk ik want hij bleef maar komen en fluiten 😄 Leuk vogeltje. Gba.... die buizerd was weer even mazzel. nu word ik achterna gezeten door een buizerd 😫
      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  38. Hoi Helma,
    daar ben ik dan eindelijk weer eens ;-). Wat een mooi sfeertje in de foto's van de Witte kwik met gele achtergrond, inderdaad heel fijn om naar te kijken. Wat maakt het uit dat de foto's van vorig jaar zijn, lekker belangrijk. De Kneu is ook zo'n mooi beestje en fijn dat ze bij jou in de buurt zitten. De Winterkoning steelt hier wel de show, echt super schattig. Het lijkt op jouw foto's tenminste ook voorjaar want buiten is het hier wel anders.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,
      ik schoot in de lach over je opmerking "daar ben ik dan eindelijk weer eens" want dat kan ik nu ook zeggen hahahahahaha.... is alweer een dikke maand terug dat ik aan het bloggen was maar ja, soms heb je wel eens van die periodes..
      Ja, de gele kwik is deze keer ook echt mijn favoriet want deze foto's mogen dan mooi zijn maar in het echt was het werkelijk neg veel leuker om te zien :-))))
      Inmiddels begint overmorgen de zomer dus ja, het is nu wel warm hihi...

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  39. The best of this year Helma, the Linnet are awesome, and likewise the Wren, beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your nice comment Bob.
      They are also really nice birds to see and photograph :-)

      Verwijderen
  40. ha die Helma
    ja lijkt erger dan het is hoor die eenden aan een touwtje :)
    ik las dat de buxusmot nu ook alweer aanwezig is , velen halen de hagen en zo meer gewoon weg
    inderdaad er zijn best kunstwerken bij hé , zo kunnen snoeien is ook kunst
    fijne avond nog
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      nou ja, ik vind het echt geen leuk gezicht hoor die eenden aan een touwtje!!
      Ik heb de buxusmot nog niet gezien maar het kan heel goed dat die er alweer is hoor. Vreselijk dat de buxus dan zo uitvallen hé.
      Dat snoeiwerk vind ik echt een kunst op zich. Je zal het ook flink moeten onderhouden om het zo te kunnen laten blijven ;-)
      Ook voor jou nog hele fijne avond.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ja veel werk die buxus , de mot heb ik ook nog niet gezien

      wel mooie visjes en koraal , zag je wel hé
      dat filmpje lukt beter dan foto's :) , alle opnamen ff samen voegen en op m'n ytube zetten
      ik hoop al is wel verder
      fijne avond en lieve groet , Karel

      Verwijderen
    3. Hey Karel,
      inderdaad héél véél werk hahahahaha... ik kijk er wel naar want dat geeft me meer vreugde ;-)
      Jaaaaa...... die visjes vond ik fantastisch. Is echt niet gemakkelijk om die onderwater vissen in aquaria te fotograferen maar in je filmpjes kamen ze echt heel mooi en vrolijk uit. Jij hebt dus en eigen YouTube lees ik.
      Jij ook nog hele fijne avond,
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
    4. ha die Helma
      heel veel werk , ik weet niet meer wat dat is hihi
      of het moet het fotograferen zijn , van dieren in de dierentuin
      of zoals onlangs op het Noord Hollandpad
      ja ik het youtube , die geven je een link om te gebruiken op blog o.a
      ik was vandaag in Artis , ondanks de regen een pracht dag , zou vorige week vrijdag , maar toen was het mij te benauwd

      ja Avifauna , waar de besmetring met het dierentuinbezoekvirus is opgelopen , en het fotograferen eigenlijk ook , bezoeken is makkelijk het foto's maken zal dat nooit zijn pppfffttt
      slaap wel en lieve groet , Karel

      Verwijderen
    5. Hey Karel,
      hahahaha.... jij weet niet meer wat veel werk is en dat gun ik je ook van hart hoor :-)))))) En ja, fotograferen kan ook hard werken zijn hahahahah... Grappig dat je een YouTube hebt en daar kan je ook veel leuke dingen plaatsen zoals inderdaad deze filmpjes van de vissen en de onderwaterwereld.

      Je leert steeds beter fotograferen zie ik wel aan je foto's dus echt..... dat komt heus goed ;-)
      Fijne avond nog.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  41. Ha Helma,
    mooie serie laat je hier weer zien.
    De witte kwik komt prachtig uit tussen het uitbundige geel. De kneu en het winterkoninkje heb je er ook prachtig op staan. En tja... de buizerd..

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      die witte kwik is in deze ook mijn favoriet ;-) In echt echt was het ook super om te zien en eigenlijk had ik er een klein filmpje en moeten maken maar ja, niet aan gedacht.
      Fijn te lezen dat je weer genoten hebt.

      Hartelijke groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. Hallo Helma,
    Of ze nou van vorig jaar zijn of niet, het blijven leuke vogels die je er prachtig op hebt staan. Vooral de Witte Kwikstaart met het geel van de bloemen zijn pracht platen.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      dank je wel voor je reactie :-)
      Het blijven inderdaad leuke vogeltj4es om te zien en te fotograferen. Die witte kwik tussen ht geel heeft ook mijn voorkeur :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  43. As boas imagens, não têm prazo de validade, Helma... e estas... estão fantásticas!
    Como sempre, uma série de excecional qualidade!
    As imagens da primeira ave, estão de facto muito especiais! Acho que nunca vi esta espécie por estes lados!
    Um beijinho! Votos de uma boa semana, estimando que tudo esteja bem, aí desse lado!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Ana,
      Eu estive ausente por um tempo (um mês) e realmente não tive tempo para blogar. Às vezes, uma reação e então eu ia embora.
      Estou muito feliz com sua resposta e sim, está tudo indo bem neste lado ;-) Estou muito feliz com sua resposta de que essas imagens não têm data de validade :-))))
      Desejo a você um ótimo verão.
      Um grande beijo,
      Helma

      Verwijderen
  44. Hoi Helma,
    Als je had gezegd dat de plaatjes van dit jaar zijn had iedereen je geloofd. De kwikstaart staat beslist in een mooie setting. Een kneu fotograferen is zo makkelijk nog niet, in ieder geval niet in de duinen waar ik ze regelmatig zie. Je mag dus tevreden zijn met deze platen. Het winterkoninkje is ook al zo'n vogeltje wat je wel regelmatig ziet, maar dat al weer verdwenen is als je je camera erop gericht hebt. Opnieuw mag je tevreden zijn met deze beelden.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      dat is misschien ook wel waar maar dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen :-) De witte kwik is deze keer ook voor mij ook echt de mooiste serie zo tussen dat geel :-). Er zit hier een hele populatie kneuen in de hoge struiken met prikkers en dan is het vaak even wachten tot ze weer omhoog komen bovenop de takken :-)
      Dank je voor je leuke reactie :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  45. Wat een mooie serie heb je hier Helma.
    Het wipstaartje staat er prachtig op, vind ze altijd moeilijk fotograferen.
    Ze zijn zo gauw weg ;-))
    En dan de kneu, zo mooi om te zien.
    Hier zie ik ze niet meer, enkele jaren geleden zaten ze gewoon in de voortuin.
    Je winterkoninkje is ook mooi !!!!!!!!!
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      wat een grappige benaming geef je eraan :wipstaartje" en ja, dat staartje gaat ook altijd op en neer hahahahahaha...... Jammer dat de kneutjes weg zijn bij je maar misschien komen ze wel weer een keer terug. Ze verblijven soms jaren op een plek en dan ineens zijn ze vetrokken om vervolgens weer op een andere plek jaren terug te komen.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Hai Helma,

    Ach, vorig jaar of dit jaar maakt niet zoveel uit. Deze zouden ook maar zo afgelopen maand gefotografeerd kunnen zijn. De eerste foto van de witte kwik is voor mij de mooiste van dit vogeltje. De begroeiing zorgen voor wat extra kijkplezier en de houding van de vogel werkt ook heel goed mee. Foto 7 van de kneu is ook zo'n lekkere. Prachtige kleuren daar. Ik ben benieuwd of er foto's gaan komen van kleine winterkoninkjes. Zijn ze inderdaad gaan broeden in jouw tuin? Heerlijke plaat ook van de buizerd. Hele mooie achtergrond.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      ik heb ze ook nog van 8 jaar terug hoor maar die zien er toch iets anders uit hahahaha..... De witte kwik tussen de gele bloemen waren ook voor mij echt super om te zien en ik vind deze zelf ook heel erg mooi :-) Van het kneutje heb ik vanmiddag (voor het eert sinds een maand weer op pad) ook nog een aantal mooie en kleurige foto's kunnen maken :-)
      Ik heb inmiddels wel foto's van kleine winterkoninkjes hahahaha.... Er zaten er 3 in het nestje :-)
      Een roofvogel fotograferen blijf ik ook imposant vinden :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  47. Zo blij dat ik van op deze plek mee mag genieten van de kunstwerkjes van foto's. Ze zijn zo levensecht. Puik werk Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marylou :-)
      en zo geniet ik weer van jouw wandelingen (al heb ik de laatste maand niet veel meegewandeld).
      Groetje

      Verwijderen
  48. Hoi Helma.. Beautiful and varied set of birds images... Well done... Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hello Helma. I am very sorry for my very late visit to your blog. I have been away in Scotland for the last half of May and did not have access to a PC.

    You bird photos are, as always, absolutely wonderful. They expertly capture to nature of the birds and I love the compsition of your images too. A real joy to behold!

    My very best wishes - stay safe - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      now and me the one who has to apologize for my late response and blog visits. Due to circumstances I haven't really been active on the blog for a month but I hope to start again little by little. You were in Scotland and I hope you had a good time there and also took many nice pictures :-)
      I'm still safe.

      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  50. Hola Helma. Que gran reportaje nos dejas, las fotos son espectaculares. Enhorabuena. Besos y abrazos y todo mi cariño.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amiga Lola,
      Gracias por tu amable comentario :-)
      Estoy muy feliz de leer que disfrutaste estas fotos de aves nuevamente.
      Un abrazo.

      Verwijderen
  51. Mooi Helma, maar het "winterkoninkje" is en blijft mijn favoriet.
    Lieve groet,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ria,
      het winterkoninkje is ook werkelijk een heel parmantig vogeltje ;-)
      Dank je wel voor je lieve reactie.
      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  52. wat heb je ze toch weer mooi voor je lens gekregen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gerard :-)
      ik ben er zelf ook zeer content mee ;-)

      Verwijderen
  53. mooie serie, vooral de kwikstaart met de gele bloemen in de achtergrond....
    ook erg leuk, dat winterkoninkje
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ghita,
      ja, e kwikstaart tussen de gele bloemen is ook voor mij de mooiste van deze serie vogeltjes :-) Het winterkoninkje blijft sowieso altijd leuk hé.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Great pictures of lovely birds, as usual they are photographed in an excellent way..

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ottar,
      great to have you back for a visit :-)
      Thank you for your nice response.

      Regards, Helma

      Verwijderen
  55. Hoi Helma,

    Ik schaam mij diep; al zo lang ben ik niet meer op jouw site geweest. Op de één of andere manier kwam het er niet van om even tijd te maken om naar de blogs te kijken van diegenen die ik leuk vind om te volgen.

    Wat een prachtige foto's van al die verschillende soorten vogels. Vooral het winterkoninkje vind ik zo schattig.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annette,

      dat geeft toch niks :-)))) Ik ben nu ook super laat bij iedereen en dit blog (van 17 mei notabene) is ook de laatste die ik gezet heb. Ik kom er ook gewoon niet aan toe helaas.
      Wel weer leuk om te lezen dat je mijn foto's graag ziet 😄
      Dank je wel voor je leuke reactie.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. Passei a deixar um beijinho e votos de uma boa semana, estimando que tudo esteja bem, aí desse lado!
    Por estes lados, mesmo com as campanhas de vacinação acelerando, novos casos vão crescendo, devido à nova variante Delta! Apesar de os internamentos graves terem regredido bastante... continua a haver muitos casos reportados... No fim deste mês, vou apanhar a minha segunda toma da Pfizer! Sempre nos sentimos um pouco mais protegidos... mas parece que nos próximos tempos, mesmo com vacinas, não podemos abdicar dos cuidados de sempre!...
    Tudo a correr pelo melhor! Beijinhos!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ola querida Ana,
      Também na Holanda, a vacinação está agora em um ritmo acelerado, mas também aqui há casos de pessoas que já foram vacinadas 2 vezes e receberam corona novamente !!!!
      A nova variante Delta me preocupa porque segundo as fontes esta variante também é muito contagiosa !!! Você está quase recebendo sua segunda dose de pfizer e aqui está no dia 26 de junho :-)
      Espero que o mundo seja enganado por esse vírus nojento.
      Cuide bem de você mesmo.
      Atenciosamente e um grande beijo,
      Helma

      Verwijderen
  57. ha die Helma
    is zeker een mooi gedicht en prent hé
    dat doe je goed , je moeder verzorgen , zal zij zeer waarderen

    heb jij die paalzittende schildpadden wel eens gezien in de polders daar hihi
    een pracht geintje hé
    fijne avond nog
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,

      inderdaad een mooi gedicht en die prent was zeer zeker heel mooi :-))))
      Ja, mijn moeder wordt 89 en woont nog op zichzelf dus ik ben blij dat ik nog wat voor haar kan betekenen :-)

      Whahahahahahahaha.... neem nog nooit tegengekomen in de polder hahahahaha.... op tv zie ik er wel teveel 😂😂😂
      Jij ook nog hele fijne avond.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  58. Hallo! Hier in Brasilien habe ich einen Blog, ich habe deinen schönen Vogelbeitrag gesehen, er hat mir sehr gefallen. Danke fürs Posten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Cris,
      Vielen Dank für Ihren Besuch und das Hinterlassen eines Kommentars :-)
      Ich werde auch deinen Blog besuchen.
      Grüße.

      Verwijderen
  59. Mooie serie waarbij ik de buizerd op het paaltje wel een toppertje vind, meestal blijven ze niet zitten als je wilt fotograferen. Ook het winterkoninkje is mooi in beeld gebracht. De laatste foto van de kneu vind ik er ook uitspringen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Piet,
      wat leuk dat je nog even terugleest :-)))))
      In de Wieringermeer blijven de buizerds soms zitten maar je moet bv wel meerijden met andere verkeer en soms als ze zelf tegen de zon inkijken vanwaar jij staat ;-)
      Winterkoninkje heeft inmiddels 3 jongen gehad :-) Kneutjes blijven mooi al val ik zelf in deze serie toch voor de witte kwik tussen het geel.
      Groetjes

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma