dinsdag 10 januari 2012

De Weelen

Bij gebrek aan rijp en sneeuwfoto's ga ik dus nog maar even een blog zetten van een van de vele wandelingen in de natuurgebiedjes bij ons in de buurt. Dit keer een wandeling van afgelopen 19 november in De Weelen. Het was die dag werkelijk schitterend weer en ik begon dan ook trots met een zonsopgang te fotograferen. En nu niet lachen, maar de prachtige  gekleurde luchten waren er wel, alleen heb ik de zon niet meer gezien. Ik werd nl even weggeroepen dus geen zon helaas.

Zonsopgang met een prachtige tekening

Zonsopgang

Zonsopgang

Zonsopgang

Het was zo mooi weer die dag en het water in de sloten lag er strak gespannen bij. Op onderstaande foto hangt een afgebroken stengel in het water, maar door de weerspiegeling lijkt het net wat anders. Even op de foto zelf klikken voor de vergroting voor de details.

Afgebroken  stengel in water
Ik heb er nog een foto van, maar nu kan je zien dat deze stengel in het water lag. Er zwom nl een eend voorbij en dat gaf trilling in het water. Ik vind het een mooi contrast.

Zelfde foto maar dan met bewegend water
Verderop kwam nog een kano voorbij en het gaat niet om de kano maar om de druppels die links van de roeispaan omhoog kwamen. Gewoon even leuk detail dat in de vergroting goed te zien is (even op de foto klikken)

Opspattende waterdruppels

Ook heel wat judasoren gespot

Judasoor

Judasoor

Judasoor

Judasoor
Een torenvalk die op een hoogspanningskabel zat, schrok van mijn aanwezigheid en vloog direct weg.

Wegvliegende Torenvalk

Torenvalk
Een ontplofte  rietsigaar

Ontplofte rietsigaar
Meerkoet
En tot mijn stomme verbazing vond ik in het bosgedeelte wilde aadrbeien

wilde aardbei


En iedereen weer bedankt voor de mooie en positieve reacties op het blog hieronder van het roodborstje.

42 opmerkingen:

  1. Helma these are beautiful! Very nice pictures.
    First de sunrise sky is very nice even if the sun is not there.

    The reflections of the plant in the water is the one I prefer, it is perfect and so beautiful.

    I love the mushroom pictures and the kestrel. The plant, the duck and the strawberry are all great too!

    A very nice post!
    Thanks for sharing,
    Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Helma,

    Wouw... prachtig foto's is het geworden. Zonopgang is zeker mooi om te naar te kijken. De kleuren is echt schitterend. Judasoren heb ik nooit gezien. Dit vind je alleen in de natuur. Heel apart. Torenvalk heb je mooie foto's gemaakt. Meerkoet zie je vaak bij ons. Vaak is ook beetje schuw.He wilde aardbei in de bos. Stomverbaasd dat in natuur ook leven. Nooit geweten. Mooi foto's!!

    Fijne dinsdag gewenst.
    Liefs van Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Helma
    wat een prachtige zonsopkomst dat is genieten prachtige kleuren en de Judasoren vind ik ook heel mooi die zie je hier niet zo veel ze zijn juist zo apart
    en de wilde Aardbei die schijnen heel gezond te zijn (wel eerst informeren hoor )dus nog geen happie nemen en het Valkje ja die zie je nu wel lekker loeren op een lekker hapje
    mooie serie
    Ik wens je een hele fijne dag toe (hoop dat je vrij heb )
    Hartelijke groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhhhhhhhhhhhhhh helma
    die luchten
    zó paradijselijk het lijkt wel of de hemel voor je open ging,

    en die landart:-)
    daar ben ik gék op :-) ( stengel in het water)

    en die torenvalk, dat je zo hebt kunnen vangen ..
    toffe serie foto's helma, ik geniet hier tegen de klippen omhoog:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al je foto's vind ik mooi, maar de geknakte stengel is super!! Je moet het maar zien en treffen dat het water zo glad is!
    Wilde aardbeien wat raar he, dat hoort toch nog helemaal niet!?.
    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige opnames Helma....mooi gebied moet dat zijn....die mooi gekleurde luchten mogen van mij weer snel komen, ik vind dat altijd prachtig,.
    De kano foto is in de vergroting echt super.

    Groetjes en een fijne dag ,
    Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Hi Louise, Thank you for your nice comment. The air with the sunrise was very beautiful, just a pity that the sun itself does not assist. Next time I stay just stand hahaha ..... That stem in water is also very good success. The wood ears are more here and I always beautiful. Many different forms, so always something different. Greetings, Helma

    @ Goeie morgen Jacqueline en Ferry, die luchten vond ik ook heel mooi temeer omdat er een prachtig lijnenspel,in werd vertoont. De judasoren komen hier steeds vaker voor, en dat vind ik geweldig. Over die aardbeien was ik ook heel verbaasd. Had ze hier nog niet eerder gezien. Echt super dat ze er nu wel groeien. Jullie ook nog hele fijne dinsdag. Liefs, Helma

    @ Hoi Janny, die lucht was ook echt schitterend gewoon, alleen jammer van de zon zelf. Ik had mijn toestel mee te werk en kon zo ook even fotograferen. Jammer dat ik werd weggeroepen, maar deze luchten zijn ook mooi. De judasoren komen hier steeds vaker voor, dus ik wordt verwend :-) Van de aardbeien heb ik er wel een paar meegenomen, alleen al om hier te laten zien. Had ze nog niet eerder ontdekt bij ons, maar nu weet ik ze te staan. Of ze eetbaar zijn ga ik nog even na. Ik heb vandaag inderdaad vrij, maar moet zo wel naar de tandarts brrrrrr...... Misschien dat ik zo toch nog even toestel meeneem en de polder inrij. Lieve groetjes, Helma

    @ Grinnik Dien..... ik was ook onder de indruk van deze luchten en heb er uiteraard veel meer geschoten dan hier afgebeeld. Die stengel was een juweeltje om te vinden en gelukkig heel goed gelukt. Heerlijk dat je er zo van geniet. Liefs, Helma

    @ Hoi Marjolein, die stengel is ook wel de topper van deze serie. Het was ook even goed kijken wat daar nou in het water lag, want ook voor mij was het gewoon een spiegel. Duurde even eer ik zag dat het een omgeklapte stengel was. Die aardbeien had ik ook nog nooit eerder gezien hier, dus ik was behoorlijk verrast toen ik ze vond! Groetjes, Helma

    @ Dank je wel Joop, het is ook een prachtig gebied. Eigenlijk moet ik zeggen gebiedjes, want De Weelen is een onderdeel van het Streekbos en wordt ook wel de natte cel genoemd. Dit is zo omdat de gebiedjes gescheiden worden door wegen en weilanden/poldergebieden. Het ging me ook om die druppels van de roeispaan en die waren wonderwel aardig gelukt :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige serie foto's Helma, de afgebroken stengel in het water, en de Torenvalk op de hoogspanningskabel zijn voor mij de toppers hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Helma,
    Dit is wel een prachtige serie geworden, de sneeuw moet nog maar even wachten dan.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De foto met de stengel op het stille water is een mooie vondst. Je zou er schrik van krijgen.
    Mooi gekleurde foto's die we nu wel missen in deze grijze wereld van vandaag.
    Fijne dag nog
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. those mushroom photos are interesting, and I like that with the wild strawberry but the sunset is also great...so all are great!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooie beelden Helma. Die luchten, moet heel mooi geweest zijn om die te aanschouwen. Ik ben gek op sneeuw maar koning winter is nu te laat.
    Fijne dag nog
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Hoi Edward, die stengel is ook werkelijk ontzettend mooi gelukt, al zeg ik het zelf :-) Torenvalk was geschrokken. Groetjes, Helma

    @ Hahahahaha... de sneeuw moet nog maar even wachten zegt ie gewoon. Leuk reactie Cees :-) Ik hoorde net wel dat we komend weekend naar vorst gaan, dus misschien mooie rijpfoto's. Groetjes, Helma

    @ Hoi Henny, ik wist in eerste instantie ook niet wat daar nou in het water lag. Pas later zag ik dat het een stengel met weerspiegeling was hihi..... Vandaag zonnetje gezien, maar de nattigheid is weer onderweg, zucht... Groetjes, Helma

    @ Hi Traveling Hawk, who mushrooms, wood ears are often called for dried wood. The sunrise gave brilliant skies, wild strawberry and I first found. I had never before seen in our area. Greetings, Helma

    @ Hi Lasse, thsnx for your comment :-) Greetings Helma

    @ Hoi Marijke, die luchten waren ook schitterend om te zien. Het was gewoon jammer dat ik weg moest, maar ik had graag nog even blijven kijken. De foto's van later op de dag waren ook wel in de zon, maar de warme lucht was er niet meer. Volgens de weerberichten krijgen we komend weekend in ieder geval wat winter, dus het begin is er.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wonderful sunrise. I like colors so warm and relaxing. Great photos!
    Have a nice day!
    Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Carmen,

      Thank you for your comment and compliment. Neit I know if I can get past the weekend, because my computer is disconnected tonight. I get a new one.

      Very good weekend.

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  15. Prachtig Helma. De luchten zijn magistraal en ook mooi om te zien dat je oog hebt voor de kleinere details. Een omgevallen rietstengel kan ook prachtige effecten geven op het water

    Groetje
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,

      ik zie dat hier zowaar een beantwoordvak staat. Ook voor het eerst !?!

      Die luchten waar die morgen ook prachtig en die rietstengel een bijzonder item ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. Een mooie blog heb je uit je archief getoverd...
    prachtige zonsopgangen, wat een kleuren. Natuurlijk was de zon er bij mooi geweest, maar ik mis hem hier niet.
    Stengel mooi gezien,is een mooie foto geworden.
    Maar de favorieten in je serie zijn voor mij de judasoren, mooie zwammen, maar ook heel mooi gefotografeerd.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De prachtige meidoorn ..... Grote foto's van de natuur ....... Yours lekker warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's heb je hier neergezet. Dat is vast een heel geweldige wandeling geweest. Jammer van de zon.
    Riet
    http://www.rietsphotoblog.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie kleuren bij de zonsopkomst.
    Prachtige paddestoelen (de judasoren) en die torenvalk, mooi momentje.

    Zou er nog sneeuw komen deze winter?
    groejtes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Supermooie luchten Helma, en ook de judasoortjes zijn prachtig.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. A nice selection of interesting photos Helma. I especially liked your sunrise photos - Dave

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Olá Helma!

    Seu blog é lindo,

    Suas fotos fantásticas! um trabalho

    Ótimo!

    Já estou te seguindo, quero voltar sempre

    Para apreciar suas capturas!

    do Brasil ........................ Adriano.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Thanks for the nice comment Helma. You also are interested in nature photos I see. Great pictures on your blog. Have a great Thursday.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Helma,

    Wat mooie warme kleuren van de zonsopgang, een schitterende serie van al wat moeder natuur ons te bieden heeft.
    super mooi.

    Groetjes Tonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Przepiękne zdjęcia "złotego nieba", odbić w wodzie i ptaka na niebieski niebie. Dziękuję za miłą wizytę u mnie.Pozdrawiam.

    Prachtige foto's van de "gouden hemel", reflecties in het water en een vogel op de blauwe hemel. Bedankt voor de leuke bezoek met me. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wonderful golden sunrise. Great capture. But the mushrooms and the birds are even beautiful.
    Kind regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Helma, ik ik ook nog eens kijken...hihi, maar dit zijn weer geweldige kiekjes meis, zeker weten die zonsopgang.Daar zou ik meer van moeten hebben met mijn manier van leven, maar da's nope...
    Je had er gelijk bij me eens aan mijn "judasoren" te trekken ( geweldige foto's overigens) maar dat weet je al wel :-)Deze beloofd beterschap en gaat bellen, hopend vanaaf..
    Liefs van Thea xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Helma,

    Wat een vreselijk mooie zonsopgang zeg!! Waren ze lekker de aardbeitjes? Mooie serie!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ciao Helma,anche da noi il clima quest'anno e mite, ci sono delle bellissimi giornate.
    Stupende le foto dell'alba, sei fortunata a vivere vicino ad un parco così bello.
    A presto, un abbraccio.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. º°❤ Olá, amiga!
    °º✿ Que linda série de imagens!!!
    º° ✿ ✿⊱╮Boa noite!
    º°❤ Beijinhos. Brasil
    °º✿

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ja hoor, wilde aardbeien in november, apart zeg!
    Prachtige zonsopgang, wat een kleurenspel.
    Die torenvalk heb je ook mooi "gepakt".
    Ben je thuis vanavond, probeer ik ff te bellen....

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Helma,

    Mooie kleuren hoor met die zonsopkomst.
    Wat goed zeg die judasoren!
    Mooie serie!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Beautifully colored sky.

    Ears for the first time I see. How a man blind to not see these beauties.

    The camera helps us discover the beauty of nature which are hidden to the eye.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Schitterende serie Helma, je foto's worden steeds beter!
    Prachtig de kleuren van de zonsopgang.
    groetjes, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie foto's met prachtige warme kleuren. Heel fraai hoe je die paddenstoelen hebt gefotografeerd.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Bellissimi i colori,bellissime le foto del tuo blog. Gli animali sono superbi,è una fauna a me sconosciuta dal vivo. Tornerò a trovarti con piacere.
    Ciao,Francesca

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Helma,
    Heb ik deze blog gemist?!
    Een late reactie... maar ik ben blij dat ik 'm toch gezien heb....
    WOW wat een schitterende kleuren en tekeningen in de zonsopgang!
    De stengel met de spiegeling is ook schitterend.
    De judasoren heb je er perfect scherp opstaan, wat een beauty's hè?!
    Een prachtige serie!

    Groetjes, mennoG

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Helma,
    Wat een bijzonder mooie opnames laat je hier even zien,....wat een plaatjes die met die zonsondergang. Schitterend die kleuren.
    Ook die zwammetjes (judasoren) vind ik erg mooi in beeld gebracht, echt geweldig gedaan Helma!! Toppie!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma