dinsdag 28 juli 2020

Wilde bloemen.................

In mijn vorige blog had ik het erover om in mijn nieuwe blog wat meer kleur aan te brengen :-) In dit blog daarom alleen wilde bloemen en daar word ik zelf ook al heel vrolijk van 😀 Vorig jaar had ik daar ook een deel van geplaatst en nu dus nog een.

Ik hoop dat iedereen ook nog veilig en gezond  is want de berichten zijn er niet positiever op geworden.

Daarom alleen wat vrolijkheid in dit blog en geen tekst.




*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.


Wild roosje 

Goudsbloem

Goudsbloem

Korenbloem in knop

Korenbloem

Korenbloem

Klaproosje welke net opengaat

Hart van een klaroos

Hart van een Papaver

Hart van een Papaver

Klaprozen en Korenbloemen

Veld vol Klaprozen en Korenbloemen

Papaverbol

Havikskruid

Korenbloem

Korenbloemen

Bijschrift toevoegen

Bolderik in bloei

 Inkarnaatklaver Trifolium

Klaproos in knop

Klaproos in knop

Gouds en Korenbloemen

Veld vol wilde bloemen
===================================================

Iedereen bedankt voor alle mooi reacties en complimenten op en over de foto's in het vorige blog van:

"Weidebeekjuffer - Calopteryx splendens......."

In het volgende blog een bijzondere vogel die ik onverwachts tegenkwam tijdens een fietstochtje.
- De Grauwe Klauwier - Lanius collurio -

Staat hier in Nederland ook op de Rode lijst.

 Grauwe Klauwier - Lanius collurio -

129 opmerkingen:

  1. Bonsoir Helma.
    C'est merveilleux toute cette prairie sauvage, les couleurs et les mélanges de fleurs sont très beaux.

    Bises

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Nathalie,
      en ces temps désagréables avec le covid 19 c'est donc bien qu'il y ait des fleurs qui nous rendent heureux à nouveau :-)
      Embrasse pour toi,
      Helma

      Verwijderen
  2. Hoi Helma.
    Het is zeker 'n kleurige blog, helaas is het bij ons ver zoeken naar deze bloemen omdat ze het nodig vinden om alle bloemen weg te maaien wat ik erg jammer vind dus ook weinig vlinders en libellen te zien. Maar je hebt wel mooie soorten laten zien.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      het is bij ons dit jaar ook minder dan vorig jaar. Vorig jaar waren er echt overal akkers en bermen en nu zagen we er al veel minder helaas maar toch nog genoeg om vrolijk van te worden :-)
      Ik had inderdaad gelezen dat ze bij jullie alles weggemaaid hadden 😲😡 Echt onbegrijpelijk!! Er waren er die ook daar klachten over naar de gemeente hadden gestuurd.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. Fantastische serie Lieve Helma, wat mooi en helder,
    genieten hier met een hoofdletter,
    ja zo'n prachtig veld vol... dat laat ja hart sneller kloppen, fijn voor de bijtjes en vlinderkes hé,
    supermooie serie
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral jouw lievelingsbloem die erin staat Dien 😀😀😀
      Alleen al het zien bij het langsrijden was al geweldig. Je wordt echt op slag blij. Inderdaad ook heel fijn (en juist daarvoor) voor de insecten etc.
      xxx

      Verwijderen
  4. Hoi Helma!!! Excellent macro... Great images and beautiful work... Happy day...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Ana,
      Thank you for your comment :-)
      I also wish you a very nice Sunday.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  5. Hoi Helma.

    Prachtige bloemen mooi en mooie kleuren.
    Dit is fijn om te zien.
    Prachtige foto's heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      deze wilde bloemen vind ik ook altijd zo mooi om te zien. Ik word er echt ontzettend vrolijk van en in deze tijd kunnen we allemaal wel wat vrolijks gebruiken 😀 Fijn te lezen dat je er ook zo van gemoeten hebt.


      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  6. Wat een heerlijke serie Helma, wie hier niet van kan genieten, is een chagrijn hoor.
    Ik ben gevallen voor foto 12, een mooi verloop in scherpte, en mooie zachte tinten in de achtergrond.
    Tja, en dan de Grauwe Klauwier, een pláátje!
    Lieve groetjes, Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ed,]
      klopt helemaal wat je zegt. Ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die hier niet vrolijk van worden!!!!! Ik moest even terug scrollen om te zien welke foto je bedoelde hihi.... Ja..... die Grauwe klauwier was echt een kadootje en daar ga je nog meer van zien 😄
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  7. Hier worden we vrolijk van, vooral van de Korenbloemen.

    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad jan, hier worden we ons allen weer even vrolijk van 🌼🌺🌻🌷

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  8. De natuur weet precies wat mooi bij elkaar past...en jij hebt het weer heel mooi vastgelegd.
    De klaproos en de korenbloem zijn mijn favorieten, maar zo een veld vol met goudsbloemen ertussen is ook wel mooi. Bij de 2e foto dacht ik dat is een paardebloem (sorry)
    maar lijkt in het geheel niet op de volgende foto...
    Dit is dus echt genieten van wat de natuur je geeft.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt helemaal Nellie :-)))))))
      Die stukken wilde bloemen bermen en landerijen vind ik echt geweldig om te zien! ooi de vlinders en insecten varen er wel bij maar ik word er zelf ook echt heel vrolijk van 😀 De goudsbloem kan van vorm verschillen (maar ik vond dit ook best wel heel verschillend met de foto daaronder!! ik ga dat nog eens nalopen!!!!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  9. Beautiful pictures of flowers, Helma, and the shrike is crisp and clear. But here's the thing. You need to photo shop your head onto the top of a flower stem and feature it as a new species. Now that would be a real beauty and everyone would be lining up at garden centres and nurseries looking for it. But you would be the only one who knows where to find it. Hugs and kisses, David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha .... you have posted a wonderful comment David but now you have seen my head on the map. I had to go to the hairdresser, so I can't go to the flower yet 😂😂
      Thank you for your happy response.
      Big kiss and big hug,
      Helma xx

      Verwijderen
  10. Wat een prachtige serie Helma, de kleuren spatten van mijn scherm, schitterend toch hoe je die bloemenpracht weer in beeld weet te vangen. Favorieten geven doe ik nu niet aan want ik vind alles even mooi, de Grauwe Klauwier is het natuurlijk helemaal. Supergaaf werk Helma, mijn compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      Dank je wel voor je complimenten 😁
      dat kan ook niet anders met zoveel mooie wilde bloemen :-)))))))
      Ik word er zelf ook altijd ontzettend blij van.
      Groetjes, Helma
      Van die Grauwe Klauwier komt nog een speciaal blog.

      Verwijderen
  11. Oszałamiająco piękne zdjęcia, takie pełne dobra, cudownych i delikatnych barw. Zachwycasz swoimi fotografiami i dodajesz spokoju nimi, brawo. :) Pozdrawiam serdecznie. :)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hej OdnowionaJa
      Cieszę się, że czytam, że ty również jesteś bardzo pozytywnie nastawiony do tego bl; oemenzee :-))) Zawsze uwielbiam to widzieć i też mnie to uszczęśliwia.
      Z poważaniem

      Verwijderen
  12. Prachtige serie Helma en een hele mooi kopfoto.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi kees,
      dank je voor je reactie en vooral dat je de kopfoto zo mooi vindt 😀
      Wie wordt er nou niet blij van deze bloemen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  13. Inderdaad een hele vrolijke serie bloemen, Helma.
    Mooie dingen en schoonheid, daar trekken we ons in deze tijd aan op.
    De velden met klaprozen springen er voor mij uit: ik vind de kleur zo opwekkend.
    Gek is het, maar in mijn eigen tuin verdraag ik merkwaardigerwijze dieprood en oranje minder goed, een enkele slechts als dissident ;-)
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      ik denk dat het in je tuin ook heel anders er tegenaan kijkt dan wanneer je die rode kleur in een veld vol wilde bloemen ziet 🌹🌺🌻🌼🌷🥀🌱 Ik vind het ook echt super om deze velden en bermen hier te hebben en ja, we worden hier ook echt gelijk een stuk vrolijker van. Kunnen we wel gebruiken in deze tijd.
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  14. Weer een logje om zalig van te genieten !
    In deze donkere corona tijden, zeker nu we op sociaal vlak gemuilkorfd worden is het heel fijn om je bloemen macro's en totaal beeld van vrolijke bloemenweide's te bewonderen. De "Klaproos in knop" vind ik (naar mijn bescheiden mening) de mooiste uit deze opmerkelijke serie. Blijf gezond Hema !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Dirk 😚
      ik vond dus ook dat we in deze tijd wel wat vrolijks konden gebruiken dus vandaar een paar mooie blommekes zowel inderdaad in de macro als het vel in zijn geheel :-) Leuk dat je een favoriet hebt weten te vinden in de vorm van een klaproos in knop :-))))) Ik doe mijn Brest om gezond te blijven en dit geldt ook voor jou hé Dirk!
      Groet, Helma

      Verwijderen
  15. Hallo Helma
    bunt und schön ein Sommerstrauss aus Bildern, fehlt nur der schöne Geruch...
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank,
      ja, das ist wirklich schade, dass man nicht über den PC "riechen" kann 😀 aber ...... nur diese schönen Felder voller wilder Blumen zu sehen, macht sowieso alle glücklich. Ein köstlicher bunter Genuss aller Arten von verschiedenen Blumen ;-)
      Schöne Grüße

      Verwijderen
  16. schitterend Helma
    ik kijk niet zo foto technisch als Edward
    ik ga voor de foto van dat veld vol klaprozen en koren bloemen
    puur genieten als je zo iets treft
    fijne avond groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      hahahaha..... jij kijkt wel zeker technisch hoor want dat zie ik ook in de verbeterde manier van fotograferen bij jou 😉. Ja mooi hé zo'n vel vol klaprozen en korenbloemen. Wie wordt daar nou niet blij van 😄😄😄
      Inmiddels 4 augustus en halverwege de dag. Ik ga me na vandaag maar opmaken voor een aantal zware middag/avonddiensten in de komende hitte inclusief werkweekend 😱🥵
      Geniet van het mooie weer Karal.

      Verwijderen
  17. Ha Helma,
    de klaprozen spatten het beeld uit; wat een kleur. Heerlijk vrolijke serie zomerbloemen. De bolderik staat daartussen mooi ingetogen te zijn.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      heerlijk al die kleuren in zo'n veld. ik kan er ook niet langsrijden zonder even te stoppen en te genieten van het uitzicht :-))))))

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  18. Hi Helma
    Nature gives us so much color and beauty.
    All the photos are wonderful, but I especially loved the photos of the poppies, it reminded me of my childhood days.
    A very tight hug and all the best for you

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Maria,
      the poppies are and always will be very beautiful and fascinating to see :-) I also shared this post because we can use a bit of cheerfulness. The virus is not gone yet and is spreading everywhere again!
      A big kiss,
      Helma

      Verwijderen
  19. fantastisch mooie foto's
    wat is dit genieten van al die blommekes
    zo ga ik straks vast heerlijk slapen
    je klaprozen korenbloemveld is helemaal top
    en dan die enkele bloemetjes met hun zachte achtergrond
    knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat je tijdstip van reactie 22:22 is. Deze cijfers zie ik heel vaak als ik in bed lig en onverwacht op de klok kijk. Ook als ik avonddienst heb en op mijn horloge kijk is het ook vaak 22:22 uur 😄
      Klaprozen en korenbloemen blijven ook bekoren Anneke ;-) Fijn om te lezen dat je er weer van genoten hebt.
      Groetjes

      Verwijderen
  20. Hoi Helma,
    Inderdaad een heerlijk wild en kleurig blogje. Vooral de korenbloemen heb je er schitterend op gezet, maar ook de klaprozen doen het natuurlijk altijd goed.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dick,
      een beetje vrolijkheid was wel even nodig (althans wel voor mij hihi.....).
      Deze wilde bloemen en inderdaad vooral klaprozen en korenbloemen doen het vaak goed 😄 Ik kan er nog steeds blij van worden als ik het zien.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Hoi Helma,

    Wat een heerlijkheid allemaal, werkelijk een feest voor het oog en je wordt er gelijk vrolijk van. Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar als je bij nr. 3 de achtergrond ziet lijkt het of je tijdens het fotograferen in- of uitgezoomd hebt, maar dan zou de bloem ook onscherp zijn, heel mooi. Verder heel veel fijne zachtheid en perfecte scherpte. Nr. 6 vind ik werkelijk een beauty en zo fijn hoe die steel in de onscherpte wegloopt bij de klaproos op 10. Verder nrs 12 en 13 zouden zomaar schilderijen van Monet kunnen zijn. Tenslotte de klaproosknop op nr 21, zo ragfijn die structuur op de knop en die haartjes, prachtig.
    Ben heel benieuwd naar je volgende blog.link

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      ik word er ook op slag vrolijk van als ik langs deze bermen en akkerranden kom. Ook de velden zelf die hier en daar ook staan zijn met dit weer echt een lust voor het oog. Een en al fleurig en kleurigheid 🌷🌼🥀🌺🌹.
      Ik heb geen idee meer hoe ik dat gedaan heb. Zou ik terug moeten kijken op mijn camera of fotobewerking. Ik zal eens kijken of ik dat nog kan vinden. Ik heb wel in en uitgezoomd om te kijken hoe de bloem het mooiste in beeld kwam maar wat ik daarna met de foto heb gedaan weet ik zo ff niet omdat ik alle foto's weer anders doe 🙈
      nummer 10 vind ik zelf ook zeer geslaagd 😁
      Grappig en leuk wat je zegt over nr 12 en 13 😚. De knoppen van de klaprozen waren ook echt zoals ze daar stonden en ook de knoppen. Ik stond ook heel verbaasd naar die kleine rode haartjes te kijken die je op de steel ook ziet.
      Hahahahaha....... het volgende blog duurt nog even maar jij kan alvast je gang gaan hoor 😉.
      Dank je wel voor je leuke reactie.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  22. Nou... daar wordt toch iedereen vrolijk van Helma? Vooral naar nr. 12 blijf ik kijken.
    Waarschijnlijk allemaal in jouw eigen omgeving (?) Super gaaf hoor!!!
    Maaaar.... die laatste foto had je niet moeten plaatsen. Heel slecht voor m'n nachtrust.😂
    Groetjes, Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geert,
      klopt, deze bloemen zijn allemaal in mijn eigen omgeving gemaakt 😀
      En dan die laatste foto whaaaaaa........hahahahaha...slecht voor je nachtrust zeg je nah...... je moest eens weten hoeveel slapeloze nachten ik van jouw heb gehad!!!!! Ik bedoel je foto's dan hé.............. 😂🤣
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  23. Een kleurrijk item Helma. De kleuren komen hier dan ook prachtig uit de verf. Mijn favoriete wilde bloem zit er ook bij. De korenbloem. Bedankt voor deze kleurige opsteker Helma.

    Groetje,
    Henk Jonkvorst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk.
      de korenbloem heeft ook iets speciaals. ik vind deze zelf ook altijd heel mooi en niet alleen de kleur maar ook zijn vorm 😀
      Dank je wel voor je leuke reactie.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  24. Schitterende foto's Helma, de klaprozen en de korenbloemen zijn mijn favorieten.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Helma,
    Dat ziet er weer mooi uit. Prachtige foto's hoor van al deze fleurige bloemen.
    Die foto's (5 en 6) van die korenbloem vind ik echt heel mooi. Eerst zo in die knop en ook mooi in bloei. Echt fantastisch met die mooie lila kleuren en die mooie scherpte.
    Ook die klaproos in de knop vind ik heel mooi en dan als afsluiter ook nog effe een Grauwe Klauwier. Wat heb je ook die schitterend weten te fotograferen.
    Prima gedaan hoor Helma!!

    Lieve groetjes (en hou het hoofd koel komende dagen met de warme temperaturen),
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Marco,
      die foto van de knop van de korenbloem vind ik zelf ook heel mooi en goed geslaagd 😃 Dit is ook met de knop van de klaproos want die kon ik echt tot in de details op de plaat zetten. En dan zie je toch ook echt heel war mooie details en toch iedere keer weer anders. Die Grauw Klauwier was echt een kadootje! Ik wist dan ook niet wat ik zag en had alleen mijn macro mee. Je begrijpt dat er als een speer teruggereden werd (met de fiets jaja) en onmiddellijk de telelens gehaald wed 😂.
      Je reactie is van 30 juli en nu zitten we op 6 augustus.Morgen ga ik beginnen met sowieso 3 middag/avonddiensten 13:30/23:00 uur en dat met de hitte waar we nu inzitten 🥵🥵🥵. Daar zie ik echt wel tegenop met die zware kleding aan.
      Maar ook voor jou een heel fijn weekend enneuhhhuh..... blijf ook koel ❄❄❄

      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  26. Hoi Helma, prachtige fotos van je bloemen. De korenbloem vind ik heel mooi. Je foto van je grauwe klauwier is prachtig. Ik zag hem op vakantie maar mijn foto is minder mooi, hij vloog weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      wat gaaf dat je ook een grauwe Klauwier tegen kwam 😃
      Ik kom hem vast nog wel tegen bij je want inmiddels loop ik alweer weken op achter 🙈
      Groetjes

      Verwijderen
  27. Die klaprozen zoveel heb ik er nog niet bij elkaar gezien. Maar wat een gave serie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Liesbeth :-)
      Hier zijn er een aantal velden en heel veel akkerranden en bermen.

      Verwijderen
  28. Божественная красота!!! Маковые луга - просто загляденье! Суперфото!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Спасибо за приятный и комплиментарный ответ, Анна :-)))))
      С уважением

      Verwijderen
  29. Hoi Helma,
    Dat is nog eens een kleurige post. Vooral klaprozen en korenbloemen dragen daar aan bij. Daarmee kom ik gelijk op de voor mij mooiste platen ( nr 6, 10, 16 en 18) om het hier bij de solo's te houden. Velden met kleurrijke bloemen wil iedereen volgens mij graag regelmatig zien. Mooi voor ons, en heel belangrijk voor alle andere vormen van leven.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      dat was gewoon even nodig in deze rare tijden van corona dacht ik zo :-) Leuk dat je een paar favorieten hebt gekozen en ik kan me die ook wel voorstellen net die softe achtergronden. En ja, inderdaad mooi voor ons maar nog mooier voor alle insecten die hiervan leven en wij uiteindelijk ook weer 😀
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  30. Ha Helma,

    Heerlijk al die vrolijke kleuren, ik heb er van genoten. En je hebt gelijk we hebben het nodig in deze niet vrolijke tijd. Vooral mooi zo'n veld met klaprozen en de ander foto van de velden vol kleur.
    Veel van de wilde bloemen heb ik in mijn tuin in aparte bakken gezaaid, speciaal voor de insecten maar ik geniet ook van de kleuren.
    Wat leuk dat je een Grauwe klauwier tegenkwam, mazzelaar! Ik zie hem wel verschijnen op je blog.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,

      ik geniet er ook nog dagelijks van hoor en als ik hoor dat die ellendige corona alweer heel snel om zich heen aan het grijpen is dan vraag ik me af hoe dit gaat aflopen. Daarom toch wat vrolijks ;-)
      Leuk dat je die wilde bloemen ook in bakken hebt. Ik heb ene bak gevuld maar daar kwam helaas niet alles uit.
      De Grauwe Klauwier was ook echt geluk maar je zal nog even moeten wachten. Ik liep al op achter maar met deze hitte (en daarin ook nog werken) is de pc bijna niet aan 🙄

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  31. Hello, Helma. I am sorry for my late visit, but life has been crazy here for a while! Your flowers are so beautiful and shown to advantage with your wonderful photographic skills and artistic talent. Your Red-backed Shrike is a bird that I have not seen for many years, and when I did, it must have been at a distance of about 100 metres! Your photo of it is delightful!

    Take good care and stay safe - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      no sorry because I am even more behind and later responding than you !!! In this blog full of wild flowers I wanted to bring some cheer because all the misery with the covid19 is far from over. In fact ..... it is spreading again very quickly !!!
      There will be a whole blog from the Shrike, but that will take a week or more.

      Also, be careful and please stay safe.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  32. heerlijke kleuren in dit logje Helma...

    foto nr 12 lijkt wel een schilderijte


    en heeft dan ook mijn voorkeur

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Willy,

      er moest gewoon even iets vrolijks voorbij komen in deze rare tijden van corona 😀
      Ik moest even terugscrollen naar 12 en ja... er waren er meer die dat net een schilderijtje vonden 😄

      Dank je wel voor je reactie en blijf veilig hé.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Hallo Helma,
    Wat een kleuren! Ik vind dit echt prachtig. Mijn favoriet is de Korenbloem maar eigenlijk kan ik niet kiezen.
    Schitterend door je vastgelegd al dit moois!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      ik vond dat we allemaal wel iets vrolijks konden gebruiken met al die ellende van corona en regels dus vandaar :-) Leuk dat je er toch een favoriet (korenbloem) hebt uitgehaald.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Dit log opent alle koude harten zeker! Niet dat het mijne koud is maar oh het wordt er helemaal week van. Wat een heerlijke beelden en dan die klaprozen en korenbloemen! Wonderlijk mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je mooie reactie Joke en ik begrijp ook direct wat je bedoelt 😀 Ik hou van deze mooie en "wilde" bloemen in de natuur en ook alle insecten zijn er superblij mee.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  35. Hallo Helma,
    Wat een fraaie kleurrijke bloemenpracht heb je hier gepresenteerd, heb er echt van genoten. Ben benieuwd naar je blog van de grauwe klauwier want wat een fraai vogeltje is dat.
    groeten, Hanry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanry,
      deze velden staan allemaal in de WM maar ook hier bij onze akkers staan er genoeg. Prachtig om te zien en ik word er ook nog steeds heel blij van :-)
      De klauwier moet nog even wachten want met die hitte zat ik bijna niet achter de pc dus eerst alles maar eens inhalen qua blogs etc hihi...
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Helma, je hebt jezelf maar weer eens overtroffen met deze schitterende reeks die vooral opvalt door de vele kleuren. Een feest om te bekijken. Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cor,
      dank je wel voor je mooie reactie.
      Deze bloemen blijven inderdaad een feest om heel lang van te genieten ;-)

      Groetjes

      Verwijderen
  37. Hai Helma,

    Inderdaad een blog met meer kleur zeg. Zoals je weet ben ik niet zo'n bloemen-fotograaf, maar dat betekent niet dat ik er bij een ander niet van kan genieten. Gewoon een hele knappe en mooie serie, waarbij voor mij de foto van het veld met klaprozen en korenbloemen er bovenuit komt. Ik wil al lang eens een foto maken van zo'n veld en je hebt mij direct wakker geschud. Daar ga ik mij volgend jaar eens op proberen te storten. Tsja, je foto van de klauwier is al een lekker voorproefje. Ik heb ze vaak gefotografeerd in Frankrijk en het is inderdaad een prachtige vogel en helemaal als je deze toevallig tegenkomt. Ik ben zeer benieuwd naar de rest.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      ik weet inderdaad dat je niet zo'n bloemenfotograaf bent en dat geeft ook niets. Ik vond dat we even naar iets vrolijks mochten gaan kijken en daar zijn deze velden en bermen vol met klaprozen en korenbloemen (en veel andere) mooie items voor :-)))
      Ik zie jouw korenbloemen of klaprozen volgend jaar graag tegemoet.
      Die Klauwier zag ik ineens zitten en moest echt ff goed kijken of ik het wel goed zag!! Ik had op dat moment alleen mijn macro bij je dus je begrijpt dat ik als een speer ben omgekeerd om de telelens te halen.
      Ik moet ze nog steeds gaan uitzoeken maar het was de afgelopen weken echt veel en veel te warm om na het werk ook nog eens achter de pc te kruipen. Dus je moet nog even wachten ;-)
      Jij zag ze dus al vaker lees ik wel en dat is alleen maar mooi meegenomen.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  38. Belíssimas imagens...você clica com o coração,o corpo e a alma...parabéns!!!
    Abraços meus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi lia,
      obrigado por visitar este blog aqui :-)
      Obrigado por deixar um comentário legal. Na verdade, fotografo com meu coração e minha alma.
      Um grande abraço para você.

      Verwijderen
  39. Hoi Helma
    dit is weer een mooie serie geworden.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      dank je wel voor je reactie :-)
      Van deze bloemen moet je gewoon wel blij worden ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  40. Prachtige foto's heb je gemaakt van alles wat zo mooi bloeit. De korenbloemen en klaprozen zijn om van te watertanden, echt genieten en de andere bloemen zijn ook blijmakend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willie,
      het was ook echt wel even nodig om iets "blij" neer te kunnen zetten want dat konden we allemaal best wel gebruiken (en nog).
      Groetjes

      Verwijderen
  41. Fantastisch, dat zijn nog eens ouderwetse plaatjes, zoals je vroeger veel vaker tegen kwam. Heerlijk om dat weer terug te zien komen. Je toont met je prachtige foto's dat het heus wel kan. Groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      vorig jaar zag ik meer van deze velden en bermen en akkerranden. Dit jaar een stuik minder maar niet minder mooi 😄 Ik geniet er altijd van als ik dit tegenkom :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. Uma série de imagens reveladoras de uma imensa beleza e da sua sensibilidade fotográfica, Helma!
    Uma daquelas publicações, para se ficar apreciando demoradamente... Adorei!!!
    Beijinhos! Boa semana, e votos de um Agosto, o melhor possível, dada a conjuntura actual...
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Ana,
      Obrigado pelo seu comentário :-)
      Desculpa pelo atraso da minha resposta. A queda na Holanda nas últimas semanas foi muito quente para mim e é por isso que não gastei muito tempo no PC.
      Espero que ainda esteja tudo bem com você, sua família e entes queridos. Na Holanda, as infecções vão aumentar novamente!
      Cuide-se e fique seguro.
      Um abraço,
      Helma

      Verwijderen
  43. Dag Helma, wat een genot om te bekijken, niet alleen qua kleur maar ook de manier waarop de foto's genomen zijn erg mooi....
    Groet Renée

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Renée,
      ik vond dat we maar eens wat vrolijks moest plaatsen na al die ellende van en met Covid-19. Gelukkig heb je er ook van genoten 😃
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. Beautiful images Helma! Take care and stay safe!
    Have a great week ahead!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Eileen,
      Fortunately we are still healthy, but the virus will reappear. I hope you and your loved ones are all still safe too.
      Sorry for my late response, but the heat in the Netherlands in recent weeks was debilitating and that's why I spent very little time on the PC.
      Greetings and a very nice weekend,
      Helma

      Verwijderen
  45. Me encantan las imágenes, las flores de siempre me han gustado mucho, procuro tener y cuidar las que mas se dan por esta zona y este clima, claveles, geranios, rosas, pero cuando llega el calor aparte de ser de temporada lo que me sobrevive son las Aloe vera, pero veo también esa paciencia y esa maestría con la cámara para captar lo mejor, la esencia de las cosas.
    Enhorabuena.
    Feliz Agosto.
    Saludos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola José,
      excusa por mi respuesta tardía, pero el calor que hemos tenido en los Países Bajos en las últimas semanas fue demasiado caliente y debilitante para mí. ¡Realmente no puedo soportarlo!

      Es bueno leer que también amas tanto las flores y las cuidas. Las flores de tu zona no son muy diferentes a las de los Países Bajos y también tenemos rosas y geranios (planta agradecida) y claveles :-)
      El Aloe vera también es una planta gratificante y también tiene propiedades curativas :-)
      Les deseo un buen fin de semana.
      Tuyo sinceramente,
      Helma

      Verwijderen
  46. Hi Helma,
    You certainly gave us a blast of colour, some really beautiful wild flower images, 've always loved Cornflowers and the field of poppies, a delight that due to this awful Covid a considerable number of us cannot get to see them in such numbers, thank you
    You stay safe
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
      my apologies for the late response. The heat in the Netherlands in recent weeks was really devastating for me. I can take it very badly!
      Nice to read that you enjoyed this color explosion :-)))) I think many people love poppies and cornflowers and it makes you happy when you see them. In this nasty time of corona we could use something cheerful :-)

      Stay safe and healthy too.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  47. En dan te bedenken dat al dat moois zomaar in de berm groeit. Prachtige serie weer van jou. Fantastisch weer Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerda,
      ik denk dat het meeste er wel ingezaaid is maar er zijn wel bermen waar veel echte wilde bloemen bloeien. Heerlijk en ook geweldig om te zien..
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  48. hier word ik idd vrolijk van Helma. En dit word zo vaak zomaar niet gezien door veel mensen. Ze weten toch niet wat ze missen..... Ben benieuwd naar je foto's van die grauwe klauwier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gerard,
      ik word er ook nog steeds heel vrolijk van.
      Op de foto's van de Grauwe Klauwier moet je nog even wachten want door de hitte van afgelopen weken was ik werkelijk gesloopt 🥵
      Groetjes

      Verwijderen
  49. Hoi Helma,
    Wat een prachtige serie! Alle foto's waar één bloem model staat heel verfijnd, scherp en mooi van kleur. de foto's van de weelde aan bloemen is echt iets om vrolijk van te worden!
    Echt geweldig mooi gedaan!! En dan die Grauwe Klauwier in de wacht......Superplaat!
    Ben zo benieuwd naar de rest. Worstel maar gauw je warme diensten door, pffft en dan heb je misschien weer puf voor die klauwieren.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      er kwamen dus nog veel meer warme/hete diensten aan 🥵 mens.... wat had ik het slecht zeg. De meeste hadden natuurlijk last van de warmte maar ik kan er echt niet teven pfffff...... was compleet gesloopt en uitgewoond en na de dienst dan ook echt bijna niet achter de pc. ik kan er net zo goed mee stoppen want ik loop nu echt overal meer dan meer op achter 😲😔
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  50. Un reportaje impresionante de estas bellas flores, me han gustado mucho todas las fotos. Enhorabuena amiga Helma, un fuerte abrazo desde el norte de España. Besos!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Germán
      Me alegra leer que también disfrutó de estas flores al aire libre. Es muy diferente a las aves, pero también vienen a su vez.
      Gracias por tu lindo comentario 😀
      Un gran abrazo y un beso desde Holanda,
      Helma

      Verwijderen
  51. Hallo lief maatje,
    Als eerste so sorry voor deze veel te late reactie.

    Erg eigenlijk, want ik wordt hier zo blij van dat ik eigenlijk had moeten reageren al voor je het blog plaatste 😀

    Maar misschien heb ik wel uit eigenbelang zo laat gereageerd.
    Okay okay ik zal het toegeven, dit is namelijk wat er echt gebeurt is.
    Door niet te reageren bleef dit blog in mijn mailbox staan.
    Daardoor heb ik alle dagen even gespiekt en genoten.

    Ik weet het ik verdien billenkoek, maar de eerst volgende keer dat je weer wilde bloemen plaats heb ik het er graag voor over 🤣

    Wat een heerlijk blog, echt zo van genoten.

    Liefs, je stoute maatje xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lief maatje aan de andere kant van het scherm,
      jij hoeft geen sorry te zeggen hoor maar ik!!! De hitte van de afgelopen weken hebben me echt compleet gesloopt en dat was ook mede door het werk in *je weet wel*. Het was heet, heter, heetst 🥵 🥵🥵
      Hahahahahaha.... jij krijgt echt geen billenkoek maar ik 😂 Ik kan het nu helemaal niet meer bijbenen met bezoeken en reageren 🙈
      Ik ben wel heel blij te lezen dat je van deze bloemen hebt genoten :-))))))

      Liefs, van je steeds te laat reagerende maatje 🥀

      Verwijderen
  52. Wat een prachtige bloemen serie Helma. Schitterende opnamen, hele mooie details en kleuren.
    Groetjes,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Els,
      deze wilde bloemen zag je vroeger veel meer maar ik ben blij dat er nu ook een project is om de bermen en akkerranden ermee in te zaaien. Natuur blij en wij blij :-)))
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  53. Wat een heerlijk fleurig blog Helma.
    Hier hou ik van al die mooie kleuren en ozo mooi gefotografeerd.
    Ik ga en kan niet kiezen wat voor mij de mooiste is, alles dus ;-))
    Groetjes Tinie


    @ We zijn nog gezond, hopelijk jullie ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We waren ook allemaal aan iets vrolijks toe Tinie :-)))))
      En je hoeft niet te kiezen hoor als je maar genoten hebt 😉
      Ja, we zijn gelukkig allemaal nog gezond hier al was de hitte van de afgelopen weken wel slopend!!

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Zo, wat een prachtige verzameling wilde bloemen zeg! Fleurig, scherp, mooie macro's. Ik heb er echt van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjon,
      fijn om te lezen dat je hiervan genoten ehbt. Deze mooie kleurige en fleurige bloemen moesten ons allemaal even opvrolijken ;-)
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  55. Vriend Helma, ik ben gefascineerd door de fijnheid van uw foto's en het prachtige licht dat ze hebben, het is een genot om ze te zien.

    Veel kussen en goed voor jezelf zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola novia Montse,
      las flores dan algo de color y alegría en estos tiempos sombríos de la corina. Me alegra mucho leer que has disfrutado de estas hermosas flores silvestres.
      Manténgase seguro y saludable también.
      Muchos besos,
      Helma

      Verwijderen
  56. Revendo este post lindíssimo, e aproveitando para deixar um beijinho, votos de um excelente fim de semana, e de continuação de um óptimo Agosto!
    Tudo de bom!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Ana,
      Ainda não tive tempo de postar um novo psot, mas estou feliz por sua tecelagem ter chegado 🤗
      Um grande beijo para você.
      Atenciosamente, Helma

      Verwijderen
  57. Wat zou ik nog kunnen toevoegen aan al die mooie reacties Helma? 😀
    Ik weer genoten van je prachtige foto's van bloemen,
    als je dit ziet denk je jammer dat herfst al weer voor de deur staat.

    Groet, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles Bram hahahahahaha....
      grapje hoor 😀 Ik vond gewoon dat we wel aan iets vrolijks toe waren en inmiddels staat deze post al bijna een maand!!
      En nu ik deze reactie zit te tikken is het ook echt herfst buiten (dinsdagavond 25 augustus 20:30 uur)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  58. Chère Helma, absente depuis quelques mois je reviens te voir. Je vois que tu fais toujours des photos vraiment magnifiques ! j'aime beaucoup.
    Bon dimanche, bises - Cath.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chère Cath,
      Je suis également absent depuis un mois mais je suis aussi heureux de vous revoir :-))))) Ravi de lire que vous avez apprécié ces photos avec les fleurs sauvages.
      Bisous, Helma

      Verwijderen
  59. Nice that you came by, but I would have liked it better if you had commented on my photos. You immediately ask for followers and I don't like that very much.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Hoi Helma
    Alles goed hier aan deze kant 😁
    Je bent zo stilletjes
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      ja, alles goed hoor. Ik was alleen bevangen door de hitte en in combinatie met het werk was dat geen goede combi 🙄,. Werkelijk compleet afgepeigerd 🥵. Daarna uiteraard geen zin meer in de pc en keek alleen af en toe via mijn foon op FB. Die hitte was echt slopend.
      nu overal bijlezen dus dat gaat me een maand extra kosten.
      Groetjes,

      Verwijderen
  61. Mooie kleurrijke serie vooral de tweede foto van de korenbloem vanwege de achtergrond die mooi in harmonie is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Piet,
      korenbloemen blijven ook "bekoren" net als de klaprozen.
      Ik word er zelf tenminste altijd heel blij van ;-)

      Verwijderen
  62. Me encanta querida Helma, adoro los prados llenos de flores silvestres, creo que es algo maravilloso, tus fotos son espectaculares y alegran el corazón. Muchas gracias. Besos y mi cariño.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Lola,
      También me encantan estos prados llenos y bordes de carreteras con flores silvestres. En esta época miserable de la corona, estábamos listos para algo que nos haría felices. Por eso colocó estas hermosas flores silvestres. Gracias por su amable respuesta.
      Un abrazo muy fuerte.

      Verwijderen
  63. Geweldig, zo'n digitale bloemenpracht :) Echt hele mooie foto's, lekker veel kleur!!
    En die grauwe klauwier ziet er heel bijzonder uit, ben wel benieuwd naar de rest van de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jenny,
      als ik in de zomer weer deze velden vol wilde bloemen zie en ook weer veel bermen en landbouwstroken dan word ik ook echte helemaal blij :-))))) Bovendien waren we in deze tijd van corona wel toe aan iets vrolijks, ja toch ;-)

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma