dinsdag 19 mei 2020

Paardenbloem en pluis..................

Ik hou van de gele kleur in de natuur vwb  bloemen en planten. In huis of in mijn kleding hou ik niet van geel maar buiten dus wel. Ik kan dan ook enorm genieten van de volle weilanden met gele paardenbloemen of de bermen en de dijken vol met geel koolzaad of boterbloemen. Ik kan er dan met de macro ook heerlijk zoet mee zijn :-)

Hieronder dan ook geen tekst maar alleen maar paardenbloemen en pluizen.


*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.



De eerste foto heb ik volgens mij al eens laten zien en heeft niets met paardenbloemen te maken maar is wel mooi geel door het vele koolzaad.


Koolzaad

In de vergroting komen de meeldraden heel mooi tot hun recht.

Paardenbloem -  Taraxacum officinale

Pluis van Paardenbloem - Taraxacum officinale

Paardenbloem - Taraxacum officinale

Pluis van de Paardenbloem - Taraxacum officinale

Pluis van de Paardenbloem - araxacum officinale



Paardenbloem - Taraxacum officinale

Paardenbloem - Taraxacum officinale

Pluis van de Paardenbloem - Taraxacum officinale

Pluis ven de Paardenbloem -Taraxacum officinale

Pluis van de Paardenbloem - Taraxacum officinale

Paardenbloemen

Paardenbloem - Taraxacum officinale

Pluis van de Paardenbloem -  Taraxacum officinale

Paardenbloem - Taraxacum officinale

Pluis van de Paardenbloem - Taraxacum officinale

Pluis van de Paardenbloem - Taraxacum officinale

Paardenbloem - Taraxacum officinale

Pluis van de Paardenbloem - Taraxacum officinale

Pluis van de Paardenbloem - Taraxacum officinale

Paardenbloem - Taraxacum officinale

Paardenbloem - Taraxacum officinale

Pluis van de Paardenbloem -  Taraxacum officinale

In het volgende blog maar weer (water) vogels ..........


Fuut met 3 pasgeboren jongen op de rug



of....... weidebeekjuffers. Deze laatste kon ik vorige week al heel mooi fotograferen.



Weidebeekjuffer male




=============================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en complimenten over de foto's in het vorige blog van:

"Weidevogels in onze omgeving..................................."

129 opmerkingen:

  1. Hello, Helma

    Your dandelion and fluff images are simply beautiful. Love the sweet grebes too. Take care and have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen,
      I always love the yellow in nature. And you can also play with dandelions so beautifully 😉
      Stay safe.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  2. Prachtig, ik ben gek op geel,ook in de tuin.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ikook Jan, geel in de natuur maakt me gewoon blij en zeker als ik van die prachtige volle weilanden, velden, dijken en bermen in het geel zie :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. Hallo Helma, mooi geel is niet lelijk ;) om onderwerpen met die kleur goed te fotograferen is niet simpel. Jij bent daar wel goed in geslaagd. Ook de uitgebloeide paardenbloemen ofwel de pluizenbollen zijn een dankbaar onderwerp. De details heb je prachtig vastgelegd. Dan als uitsmijter de fuut met jongen en de weidebeekjuffer. Schitterend!
    Bedant voor je recente drie reacties op mijn blog. :)
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos,
      ik hou echt van de kleur geel in de natuur.Niet in kleding (althans niet die van mij hahahaha.....) maar van die mooie volle velden, bermen, dijken en weilanden kan ik echt enorm genieten! Het werd ook hoog tijd dat ik ff kwam bijlezen want ik loop weer eens vreselijk op achter overal.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  4. Wat een mooi vooruitzicht want dat jonge grut is altijd mooi om te zien.
    Hou ook van geel in de natuur en tuin...zelfs in huis.
    Maar dan griekse versie van geel niet het felle
    Een hele mooie reeks waar je gelijk de foutjes gaat zoeken in de pluizenbolletjes...het zijn toch ware kunstwerken.
    Als ik hier kom kijkt dat guitige manneke met zijn kuiltje in de wang me zo lief aan...had hij er 1 of aan beide kanten.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er toch een mooie serie van nellie, van die Fuut met kleintjes bedoel ik dan hé :-)))))) Jij dus wel geel in huis en het is maar goed dat smaken verschillen want anders zou alles wel saai geweest zijn hahahaha.... Ik vind die pluizen van de paardenbloemen ook echte kunstwerkjes 😄
      Lief dat je Jahnay ook even noemt 💖. Hij had in beide wangen een kuiltje 🤍💌💕
      Geniet van vandaag, ik ga zo weer naar het werk.
      Groetjes

      Verwijderen
  5. Een fantastische reeks foto's over de paardenbloem, die ondergewaardeerd is en nochtans zoveel mogelijkheden biedt. Een fuut met jongen op de rug zag ik nog maar enkel op foto... en je zag de weidebeekjuffer al! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Joke, de paardenbloem is en wordt ook ondergewaardeerd al kan ik me wel voorstellen dat als je deze in je tuintje hebt je er niet echt blij mee bent grinnik.
      Ik heb werkelijk een hele mooie serie van de Fuut met jongen maar die zie je nog wel. En ja, ik zag veel weidebeekjuffers zowel mannetjes als vrouwtjes dus ik was echt heel blij 😃
      Groetjes

      Verwijderen
  6. Een hele fraai serie met de paardenbloemen en pluizen Helma, het begint al een beetje te kriebelen in mijn neus...HATSJOE!
    Die jonge fuutjes, zijn altijd zo aandoenlijk om te zien op de rug van Moeder of Vader.
    De opname van de Weidebeekjuffer, is echt heel mooi.
    Lieve groetjes, Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik..... ik zie je al voor me Ed al proestend hahahahahaha.....🤧 maar het kan hoor want de pollen zijn weer volop aanwezig. Van beide zowel fuutjes als weidebeekjuffers komt een blog. Weet alleen nog niet met welke ik zal beginnen ;-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  7. Doodgewone paardenbloemen, maar o, wat zijn ze mooi. Vooral op jouw foto's. Prachtige sterretjes dat pluis. Laat maar lekker waaien, komen er nog meer, kan je je nog meer uitleven, hihi. Wat superschattig die kleine fuutjes en ja, die weidebeekjuffers, plaatjes zijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Alie een doogewone paardenbloem maar wat zijn ze leuk om te fotograferen 😀 Dat pluis is ook zo leuk om mee te spelen hihi.... Van die kleine fuutjes komt nog een hele serie en ook van de weidebeekjuffers.
      Liefs, Hela
      PS heb je net een mail gestuurd

      Verwijderen
  8. Hi Helma,
    I always love to see the Grebe wiht its young on her back, delightful. Like you i like the colour yellow .
    Dandelions are so pretty but I have far too many in our lawn area.
    You and your family keep safe,
    Allt the best
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
      I really love the yellow flowers and especially the dandelions. However, if you have them in your lawn, it is indeed a lot less fun 😔
      There is a whole series of grebe with little ones and also of the meadow damselflies. Thank God we're still safe and I hope your family is too.
      Stay safe.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  9. Het zijn heel fotogenieke bloemen, die ik ook elk jaar met plezier fotografeer.Je ziet elk jaar weer andere dingen erin vind ik.
    Wist je dat de fietsbanden, gemaakt in Rusland paardenbloemen hebben als hoofd grondstof ? Paardenbloemen worden daar echt massaal gekweekt, voor de rubber industrie. Een veelzijdig plantje dus !
    Ik ben heel benieuwd naar je libellen enzo ! Hier bij ons in Dilbeek zie je ze bijna niet meer, zelfs niet aan de vijvers. Dat is verontrustend vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      nee, dat wist ik niet van die fietsbanden die gemaakt worden in Rusland!!! Nu dus wel :-)))))) Bijzonder dat ze daar zelfs gekweekt worden voor de rubberindustrie. Dat ga ik toch een zoeken op google want dit vind ik toch wel interessant om te weten!
      Gisteren weer andere libellen gezien maar van de weidebeekjuffers komt een apart blog hoor want die zijn ook echt ontzettend leuk en ook mooi om te zien.
      Zorgwekkend dat er bij jullie bijna geen libellen meer zijn !!!!!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  10. WAUWWWWWWWWWWWWWWWWW Helma,

    ik lig méteen gestrekt voor nummer een :-)
    geweldig, wat een prachtige foto....
    de anderen mogen er ook zijn, maar een is mijn absolute favoriet
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha..... je bedoelt het hekje dus of de kleine foto?? Als je nl op de foto zelf klikt dan is de kleine foto nl nummer 1 maar ik denk dat je voor het hekje bent gevallen hahahahaha.....
      xxx

      Verwijderen
  11. Hoi Helma,
    Wat heb je dat super gedaan. Fantastisch die lekkere knal gele kleuren.
    Voor veel mensen zijn deze bloemen de schrik van hun gazonnetje. Maar wat laat jij mooi zien dat het gewoon een prachtige bloem is. Schitterend. Ook die pluizenbol heb je erg mooi weten te fotograferen. Foto 14 is heel bijzonder. Een fotogeniek onderwerp.
    En die fuutjes zijn zo leuk, maar dat is al bekend...hihi...!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi marco,
      ik weet dat veel mensen de paardenbloemen verafschuwen en als ik er teveel in mijn gazon zou hebben zou ik er denk ik ook iet blij mee zijn (maar mijn konijnen wel whahahaha......) Ik vind deze gele bloemen echt geweldig om mee te spelen en helemaal met zijn pluizen en pluisjes :-)))
      Ik moest even terugscrollen naar 14 hihi.......
      Ja, die fuutjes hahahahaha...... je kreeg er een klein voorproefje 😉 Die gestreepte kleintjes waren zooooooooo leuk!

      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  12. Hello Helma. I too like to see yellow in the countryside and sometimes like to take photos of Dandelion clocks (as we call the seed heads in UK). The structure of a dandelion clock is one of the wonders of nature, as you have beautifully shown in your images.

    I am now really looking forward to your next blog post with grebes and damselflies.

    Take great care, and stay safe - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      I really like to read that you call the seed heads of the dandelions dandelion clocks. I had never heard this before but I think it is a nice name 😀
      The next blog is indeed whether Grebes become with little ones or meadow damselflies. I have both but first one and then the other ;-)

      Also for you: Stay safe and careful.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  13. Todas las imagenes son de una gran belleza, enhorabuena,saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Helma,
    De meeste natuurfotografen houden niet van geel, dacht ik. Geen idee waarom,ik heb daar geen last van en jij duidelijk ook niet, terwijl ik toch altijd dacht dat jij een speciale band met de kleur GROEN had! Maar feit is dat de paardebloem een ondergewaardeerde soort is, terwijl het toch prachtig in elkaar steekt, zeker als je er door een macrolens naar kijkt. De pluisjes daarentegen kom je veel tegen en dan bedoel ik niet in het veld, maar in de media. Ze zijn dan erg fotogeniek en je kunt je er heerlijk op uitleven. Ook paardebloemen die nog in de knop zijn, kunnen trouwens fraaie platen opleveren! Hoe dan ook: een prachtige serie laat je weer zien.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dick,
      ik hou ook niet van geel maar wel in de natuur 😆 en jaaaaaa........... de kleur groen is inmiddels mijn standaardkleur geworden 😂🤣...... Ik geloof ook best wel dat men er niet blij mee is als ineens je hele gazon volstaat met deze bloemen maar in de bermen en zeker in de weilanden en op de dijken vind ik het echt geweldig om te zien. ik word daar dan gewoon blij van 😄😄😄 wat je zegt over de pluisjes van de paardenbloem is ook waar. heel vaak zie je afbeeldingen van de pluisjes met gedichten of spreuken. Fijn te lezen dat je ervan genoten hebt 😀
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Wat een mooie foto's, Helma. Vooral die van de paardebloemen. Toevallig maak ik foto's van die plant, maar ik weet niet eens wanneer ik hem zal publiceren.
    Je hebt een aantal zeer goede en zeer nauwe en scherpe macro's gemaakt!
    Een kus uit Spanje en zorg goed voor jezelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Gumer :-)
      Qué bueno que también hayas tomado fotos de estos dientes de león surely Seguramente los encontraré cuando comiences a publicarlos, también piensa en ti y mantente a salvo.
      Un beso grande para ti.

      Verwijderen
  16. Hoi Helma,
    Mooie macrofotografie van de paardenbloemen, vind dat geel ook er mooi maar ook wel buiten de deur, de Weidebeekjuffer is 'n mooie soort helaas komt die bij ons niet voor. De Futen met jongen geniet ik ook altijd van. Weer 'n serie om van te genieten.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      ik vind dat geel echt zo mooi als ik die mooie volle velden met paardenbloemen zie :-))))) En ja, wel buiten de deur ja hahahahaha.... De weidebeekjuffer krijgt een apart blog want ook die vind ik zo mooi om te zien. En dit is ook voor de futen het geval want die moeder was maar wat trots op haar kroost :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. Prachtige serie en macro foto's Helma, wat is de natuur toch mooi zo van dichtbij.
    en je hoefde niet lang te zoeken naar een bloemetje zo te zien op je eerste foto.
    heb genoten van al deze prachtige foto's

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hou Bram,
      de natuur is ook echt heel mooi als we het maar willen zien 😀. Ik hoefde ook net lang te zoeken want ik rij er alle dagen doorheen en langs 🏵🏵🏵 Fijn te lezen dat je hier ook weer van hebt genoten.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  18. mogge Helma
    ik heb ook geen geel in huis en kledingkast :)
    maar in het veld ben ik er dol op , en hier op je blog ook
    wat een schitterende opnamen stuk voor stuk , met natuurlijk de fuut en jongen die voor mij op 1 staan hihi
    geniet de dag
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Karel,
      gelukkig jij ook geen geel in huis en kleding maar wel blij met geel in de natuur 😀😀 Ik mag dat geel ook heel erg graag zien en ik word er ook gewoon blij van. De fuutjes waren ook stuk voor stuk zo leuk en die ga ik hierna maar plaatsen denk ik. Voor jou nog hele fijne avond.
      Lieve groet, helma

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      nee geen geel hier hoor , maar buiten zie ik het graag

      allereerst dank je voor de mooie reacties bij mijn foto's
      ja ik zag je onderweg in Artis en Burgers Zoo hihi
      ik genoot daar met volle teugen , en maakte best aardige foto's hé
      ja de sneeuwuil is een pracht , en ik kreeg het er mooi voor door de tralies heen
      die zat te puffen , zo ik ook vaak doe :)

      die pps over Burgers zoo is echt heel mooi hé
      ja ik krijg over een half jaar weer een oproep

      jij een vrij weekend gehad , ja dan de eerst volgenden niet
      ik had er maar 1 om de drie weken vrij pppfffttt

      slaap wel groet , Karel

      Verwijderen
    3. Hey Karel,
      ook bij jou dus geen geel maar wel buiten hihi.... Prachtig om dat vele geel (paardenbloemen, lisdodde, boterbloemen, koolzaad etc te zien :-))))))

      Ja, erg leuk dat ik even met je mee mocht wandelen :-) Zowel Artis als Burgers Zoo waren echt onwijs leuk om doorheen te gaan 😀 Die sneeuwuil is echt geweldig! Ik vind het een van de mooiste uilen echt waar! Je hebt hem echt heel mooi weten te fotograferen :-)

      De pps'jes die je laat zien zijn altijd mooi en ook altijd mooi kleurrijk ;-). Inmiddels een heel druk werkweekend achter de rug en vandaag pas alle rapporten daarover weg kunnen werken 🥴 Nou ja, het is klaar gelukkig hihi... Jij had er maar 1 om de 3 weken en ik gelukkig om de week!!! Maar het verschil is dat jij nu alle dagen weekend hebt hahahahaha..... en ik nog niet!

      Hele fijne avond nog.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
    4. ha die Helma
      jij dus het papierwerk aan kant , ja weekenden werkte ik bijna allemaal mijn werkende leven , die haal ik nu allemaal in hihi
      morgen ben ik in Blijdorp en hoop weer goed te kunnen oefenen met de camera
      fijne avond groet , Karel

      Verwijderen
    5. Hey Karel,
      ik ga je foto's vast weer tegenkomen 😀. papierwerk inderdaad grotendeels aan de kant en nu dan een vrije dag. Helaas wat minder weer maar dat maak ik wel vaker mee op mijn vrije dagen hahahahaha.... Veel plezier in Blijdorp en je gaat met sprongen vooruit met je camera ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  19. Hoi Helma
    Wat een mooie lente serie heb je gemaakt van de Paardebloem en close-ups van de pluis knap hoor maar de Fuut met haar jongen op de rug steelt de show wat schattig zijn die toch hé
    hele mooie serie Helma
    Ik wens je een mooie zonnige dag
    Liefs
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,
      van die fuut komt hierna een heel blog te staan. Moeder fuut was zo trots op haar jongen dat ze echt bleef pronken voor de camera. dat was (en is nog steeds) echt genieten hoor 😀. We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en hier regent het 🌨. Er komen wel een paar mooie dagen aan maar morgen ga ik weer in de middag/avonddiensten.
      Geniet van het mooie weer Janny.
      Liefs van mij,
      Helma

      Verwijderen
  20. Hoi Helma,

    Wat veel paardenbloemen bij jou in de buurt. Wat mooi gezicht met gele bloemen. Het is ook opvallende kleur om te zien. Pluizig bol vind ik jou knappe foto's om te zien. Fuut is helemaal geweldig om jonkies op zijn rug van moeder te zien. Echt geweldig mooi deze foto. Weidejuffer heb jij ook heel mooie foto's gemaakt. Echt scherpe foto's geworden. Echt lente hier!!! Fijne dagen gewenst. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jacqueline en Ferry,
      Dat klopt, er staan hier werkelijk duizenden paardenbloemen in de weides. helaas is het ook zo weer over maar zolang ze er staan geniet ik daar echt van 😀
      van de fuut met jonkies komt er na dit blog een heel blog van. Het was dan ook schitterend om te zien.
      Voor jullie een mooie nieuwe week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Hoi Helma.

    Mooi de bloemen en de Pluizen ervan.
    Super de Fuut met de kleintjes.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      met paardenbloemen kan ik me dan ook heerlijk uitleven :-))))
      Van de fuut met kleinejtes komt hierna een heel blog.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  22. Wat een heerlijke tijd met al die gele bloeiers hè. De gele lis bloeit ook op dit moment. Ik word er vrolijk van. Wat een prachtige serie heb je er van gemaakt. :-)

    En ach, die fuutjes, schattig hè.

    Liefs, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Marjon,
      ik kan hier dan ook zo van genieten :-)))))
      Jammer dat de meeste paardenbloemen in de weide alweer over zijn maar nu staan er overal boterbloemen 😀 Van de fuutjes komt nog een hele serie ;-)

      Liefs, Helma

      Verwijderen
  23. Hallo Helma, wat 'n schitterende serie weer, heel knap gedaan. Ben er jaloers op hoor.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet jaloers zijn kees 😀
      Jij ziet weer heel veel andere mooie dingen ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  24. Miło zobaczyć Twoje zdjęcia droga Helma. :) Wspaniałe fotografie, wspaniałe i pełne delikatności. Zakochałam się w pierwszym zdjęciu, powiększyłam sobie i się przyglądałam, absolutne arcydzieło, bardzo magiczne zdjęcie, cudowne. :) Pozdrawiam serdecznie, życzę co najlepsze. :))) <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Witam drodzy OdnowionaJa,
      dziękuję za słodki i bezpłatny komentarz na temat tych zdjęć.
      Podoba mi się to, że pierwsze zdjęcie jest takie dobre 😀
      W powiększeniu zdjęcia są również o wiele ładniejsze ;-)
      Pomyśl dokładnie o sobie i bądź bezpieczny.
      Pozdrowienia, Helma

      Verwijderen
  25. What a wonderful burst of gold to start the day, Helma. It is like a basket of sunshine and makes me wonder, as I always do, why dandelions have become so disliked by people the world over. They really are very attractive and it is a pity that they are not more appreciated. As for the baby grebes riding on the backs of their parents, what could be more appealing than that? I hope that you are keeping well and dealing with the restrictions imposed by Covid-19. Perhaps we can start to return to normal sometime soon. All the best from Canada. David xo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello dear friend David,
      A really nice description of "great burst of gold to start the day" 😄 and "It's like a basket of sunshine 🌞"
      I understand the people who have too many in their lawn. I wouldn't mind because the rabbits (who have always been running loose) love it hihi ....
      The mother grebe with the babies are also really fun to watch. in a next blog there will be more pictures.
      I keep to the Covid 19 rules but unfortunately a lot of people don't. I am afraid that we will have to continue to apply these rules this year and the next year.
      Also think carefully about yourself and stay safe.

      Dear greetings, Helma xo

      Verwijderen
  26. Precious series, you make us relive the long-awaited spring this year, those macros so spectacular so elaborated bring us closer to everyday life, what we find in normal conditions in the field and perhaps something unnoticed.
    Congratulations
    Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello José,
      these "ordinary" dandelions are our natural pearls of nature :-) We walk past it and over it without seeing how beautiful these flowers actually are :-)
      Thank you for your nice response 😀
      With best regards,
      Helma

      Verwijderen
  27. dat is fantastisch mooi Helma, zo'n koolzaadveld of boterbloemen
    oogstrelend prachtige foto's
    en nee geel draag ik ook niet als kledij
    maar zo'n stilleven als de eerste foto dat is adembenemend
    net zoals de fuut die haar kuikentjes mee op uitstap neemt, zo liefdevol

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het ook Anneke en ik kan daar dan ook enorm van genieten 😀 Al dat geel en dan ook nog eens in zo'n weidse omtrek. Echt fantastisch! Jij dus ook geen geel in de kleding en ik dus ook niet hihi..
      Van de fuut komt hierna nog een hele serie. het was ook heel aandoenlijk om deze moeder met haar 3 kinderen zo trots te zien.
      Groetjes,

      Verwijderen
  28. Hallo Helma, prachtige serie met al dat geel! Het is momenteel overal volop koolzaad, paardenbloemen en boterbloemen in bloei, een rondje door de polder is dan echt genieten. Mooi dat je dit zo hebt vastgelegd. De foto met de fuut is ook super, ik heb ze dit jaar nog niet gezien met jongen op de rug maar dat zal nog wel komen. Er zijn wel veel jonge eende-pullen en zwanen hier in de omgeving.
    groetjes Hanry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanry,
      inderdaad zijn er nu ook volop boterbloemen en ik vind dit altijd zo mooi al dat vele geel 😀. Jammer dat het eigenlijk maar zo kort duurt maar als het goed is krijgen we nu meer velden met "wilde" bloemen voor de bijtjes etc. ook dat vind ik prachtig om te zien.
      Die fuut komt in het blog hierna. Hier wel al heel vele futen, eenden maar ook meerkoeten etc met pulletjes. En.... je struikelt gewoon over de ganzenpulletjes 😁
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  29. Je hebt je goed uitgeleefd op de paardenbloemen Helma.
    Pracht foto's ik geniet ook zo van al die mooie kleuren in de natuur.
    Als je geluk hebt kun je de putter ook spotten op de uitgebloeide bloemen.
    Die pikken de zaadjes er af.
    Dat geluk had ik vorige week nog, foto's moet ik nog plaatsen.
    De fuut met jonkie's en de weidebeekjuffer zijn ook erg mooi.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      dat heb ik me inderdaad maar dat kan ik dan ook niet laten als het om paardenbloemen gaat hihi.. Het geel heeft op deze momenten echt wel de boventoon en dat vind ik echt zo mooi! Ik heb de putter al gezien op de paardenbloemenpluizen maar het zijn geen mooie foto's geworden.
      Ik begrijp hieruit dat het jou wel gelukt is en ik kijk uit naar je foto's 😀 Van de fuut en weidebeekjuffer komen nog blogs van maar ik ben zoals gewoonlijk weer heel traag hahahaha....Groetjes, helma

      Verwijderen
  30. Обожаю воздушные одуванчики! Помню, как в детстве плели веночки из желтых одуванчиков - волшебное время! Спасибо за чудесные фото!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет Анна,
      приятно читать вашу реакцию о венках из одуванчиков 😀 Я думаю, что все мы делали это в детстве, и мы делали цепочки и головные уборы из маленьких ромашек тоже :-)
      Крыша за вашу хорошую реакцию.
      Привет, Хельма

      Verwijderen
  31. Hallo Helma
    auch hier bei uns leuchtet alles gelb, Löwenzahn dazu Raps in grossen Feldern, solche Farbspiele in der Natur schau ich mir auch gerne an, schöner Post
    gefällt mir
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank,
      alles gelb auf den Feldern und Straßenrändern mit dir auch 😀 Wie schön es ist zu sehen. Es macht mich wirklich glücklich. Schön zu lesen, dass du das auch liebst.
      Grüße, Helma

      Verwijderen
  32. Heerlijke foto's.Ik hou ook zo van de veel te weinig geliefde paardenbloen.Prachtig dat je ze toont in al haar gedaantes.Fantastische reportage

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marylou,
      de paardenbloem leent zich ook uitstekend voor de macro en als je deze dan vergroot ziet dan zie je ook pas zijn schoonheid 😀
      Groetjes

      Verwijderen
  33. Hoi Helma, wat heb je de paardenbloem mooi vastgelegd in al haar heerlijke gezichten... het is echt mijn lievelingsbloem. Fuut met jongen ook zo aandoenlijk...
    Ik heb weer echt genoten bij je !!
    Lieve knufff groetjes Anna ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anna,
      ik weet dat het je lievelingsbloem is want ik zie ze vaker bij je :-)
      Fijn te lezen dat je hier weer genoten hebt :-)
      Lieve groetjes en knufff, Helma

      Verwijderen
  34. fraaie macro's van de paardenbloem Helma

    een bloem die vaak onderschat wordt

    mooi geel vind ik trouwens nooit lelijk

    de foto van de fuut, is wat mij betreft 5 * waard

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te lezen dat de fuut een 5* is 😀
      Na dit blog krijg je er meer foto's van te zien want moeder fuut was zo trots op haar kroost!
      Nee, geel is ook niet lelijk en buiten mag ik het ook maar wat graag zien. Misschien de associatie met de zon!

      Voor jou nog hele fijne avond.

      Verwijderen
  35. Hoi Helma
    hele mooie serie is dit.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      de paardenbloem is ook bij uitstel geschikt voor macro.
      De pluizen van deze bloem zijn ook echt fotogeniek.
      Ik heb me dan ook kostelijk vermaakt.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Mooi Helma, lekker vrolijk dat geel. Wat is die fuut mooi, hoewel hier veel futen zwemmen is het al jaren geleden dat ik jonge gezien heb. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat geel vind ik echt geweldig Carolien en zeker als ik van die mooie volle weilanden in het geel zie of van die volle dijken met koolzaad. Echt een pracht gezicht!
      Na dit blog zal ik deze fuut met haar jongen gaan plaatsen ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. I also like yellow flowers, so also nuns. I admire them in the meadows, but not in my garden. Unfortunately, they are not nice guests. The pictures are great. I quit and hope it will stay that way. I greet you.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Erna,
      it's nice to see you again 😀 The dandelions are certainly not loved in the garden, but fortunately they are in nature. I like to see and photograph them.
      Sincerely,
      Helma

      Verwijderen
  38. Ha lief maatje,

    Ik kom er nu achter dat wij veel meer met elkaar gemeen hebben dan alleen die groene kleur.
    Ik hou ook enorm van de kleur geel buiten in de bloemen.
    Maar ook ik vind het niet een kleur om aan te trekken, ook niet in mijn interieur.

    De paardenbloem, is typisch zo'n bloem die mooi is in al zijn stadia's.
    Het zijn net vrouwen.
    Mooi als ze jong zijn, fris en groen en geel.
    Mooi als ze de middelbare leeftijd bereiken, grijs maar vol rond en gezond.
    Mooi als ze bejaard zijn, hier en daar een pluisje, komt wat fragiel over maar nog steeds beresterk en vol wijsheid.

    En dan ga je vervolgens nog even verder met fuutjes en een weidebeek juffer.
    Wat dacht je zekerheid voor alles?
    Nou meid mis poes, ik moest al dweilen bij de paardenbloemen, moet nu alleen wat meer opruimen en de dweil een keer extra spoelen :-)

    Fijn weekend en LG,
    Je dweilende maatje xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey ander lief maatje 😀

      Hahahahaha...... heerlijk dat we dit dan ook wee gemeen hebben met de kleuren groen en geel 💚💛 En nee, in kleding hou ik er echt absoluut niet van!!!!

      wat een geweldige beschrijving of meer vergelijking van de paardenbloemen in al zijn stadia met vrouwen. Werkelijk geniaal en ik vind het ook nog eens een prachtige vergelijking :-)))))))0

      Ik heb fuutjes en Weidebeekjuffers en vroeg me af welke ik dan eerst zou plaatsen. Ik heb gekzoen voor de fuutjes want nu zijn er nog steeds kleintjes. Door de enorme drukte op mijn werk kom ik er soms dagen niet aan toe om te bloggen en als ik dan de fuutjes nog langer laat wachten zitten we straks volop in alleen volwassen futen en dan zou ik nog eens met kleintjes komen hahaha...... Maar het brak ook wel even ht geel na zo'n lange reeks *grinnik*.

      Inmiddels het Pinkesterweekend (mijn werkweekend) alweer voorbij dus wens ik jou alvast een hele fijne week.

      Liefs van je maatje.
      Mwhaaaaa............ je dweilende maatje.
      Echt.... ik rol hier weer van mijn stoel hahahahaha....

      Verwijderen
  39. Wat een mooie serie over de paardebloem, hele fijne foto's heb je gemaakt. De weidebeekjuffer is ook super, daar ben je vast wat verder weg voor geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willie,
      ik vind dat geel ook echt zo verschrikkelijk mooi als er hele velden vol van staan :-)
      En ja, voor de weidebeek moest ik inderdaad wat verder want die zie je hier niet helaas. Wel moet ik zeggen dat er steeds meer soorten voor komen zoals de groene en de vroege glazenmaker!
      Groet, Helma

      Verwijderen
  40. Hoi Helma,
    Ik liep een beetje achter met lezen, je kent dat wel ;-)
    Maar tjonge wat een heerlijke gele sappige weide voor geel, al zie ik groene vlekken voor mijn ogen.... (LOL) het hek met koolzaad is heel sfeervol, en de paardenbloemen in alle stadia met al die mooie zilveren zaadpluizen is aan jou wel toevertrouwd. Prachtige plaatjes! Ook die mooie meeldraden. Gelukkig werkt de lightbox bij jou wel en kan ik lekker bladeren. Wat je hierna ook kiest: eerst de futen of toch eerst de weidebeekjuffer, mooi zal het zeer weer zijn, gezien de voorproefjes!!!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      ik loop inmiddels ook alweer weken achter maar je weet hoe dat komt pffff..... Ik hoop at het nu echt wat minder gaat worden maar de vakantieperiode staat voor de deur dus ook daar weer extra werken 😣

      Maar je reactie over de foto's. Geel is weer eens wat anders dan groen al staan ze wel weer in GROENE weide en hebben ze GROENE stengels en bladeren 😂 Die pluizen is zo;'n heerlijke uitdaging om te fotograferen en ik kan daar dan ook echt uren zoet mee zijn hihi.....
      Inderdaad gelukkig dat de lightbox bij mij wel werkt want ik zou het vreselijk vinden als dit niet zo was. bij jou werkt ie ook perfect! En..... het gaan de fuutjes worden hierna 😀
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  41. Je haalt de prachtigste details boven water als je flink vergroot op de pluizen. Blijft dan ook prachtig om te zien en te bewonderen. De opname van de fuut met passagiers is bijna ontroerend ....... prachtig

    Groetjes
    Henk Jonkvorst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Henk en als je de macrolens er zo opzet dan zie je ook echt zoveel meer 🤓 De fuut met jongen staat klaar dus die komt na deze post :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. Hoi Helma, zo zie je maar weer dat het niet bijzonder moet zijn om toch bijzonder te kunnen zijn. Prachtige details heb je vastgelegd en laten zien, vooral bij de pluis is het schitterend om te zien.
    Een weidebeekjuffer, echt super. Die zie ik hier NOOIT! En de gele velden zijn echt om van te genieten, een heerlijk zomers gevoel.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,

      ik mag me ook graag uitleven op paardenbloemen en hun pluizen 😀 Het zijn werkelijk zeer fotogenieke bloemen en zaaddozen. Ik geniet van deze volle weilanden, dijken en bermen :-)))))))))
      Ja, de weidebeekjuffer moet je maar net zien en als je ze eenmaal weet te zitten weet je dat je er alle jaren naar terug kunt want ze blijven er nl.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  43. Paardebloemen maken een mooi beeld Helma.
    Dandelions make a nice image Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I totally agree with that Roy :-)
      You can also enjoy it with the macro.

      Verwijderen
  44. Prachtserie Helma, tot in de puntjes afgewerkt. Hoewel ik de paardenbloemen zeker kan smaken ga ik toch voor je twee laatste foto's van de serie, supergaaf gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      je kan je hart ophalen hoor want de fuutjes staan klaar om geplaatst te worden ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  45. Hoi Helma,
    Bloemen van dichtbij bekijken geeft toch weer een volkomen ander beeld dan een veld vol. Allebei kan het mooi zijn, maar uiteraard is het verschil groot. Als geel je bevalt kan je ook eens los gaan op boterbloemen, speenkruid en dotterbloemen en als dat niet genoeg is op de gele lis. Ook dan zal je er weer wat moois van kunnen maken. De pluizen intrigeren fotografen blijkbaar omdat je er creativiteit in kwijt kunt. Jij heb je hiermee duidelijk prima kunnen amuseren.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      dat klopt. Als je naar een veld kijkt zie je of een heel tapijt met een kleur of een tapijt met verschillende kleuren (bv wilde bloemen). Geel in de natuur kan me inderdaad bekoren en ja ook de boterbloemen, de lisdodde, de zomerbloemen en andere gele leukerds hihi......
      Ik denk dat de pluizen inderdaad vaker worden gefootgrafeerd want je ze ziet bij heel veel verschillende gebeurtenissen. Ik heb me inderdaad prima geamuseerd en kan me er ook echt helemaal in uitleven 😀
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Ja Helma, zo'n gele vlakte vol paardenbloemen, wie word daar niet vrolijk van?
    Een heerlijk blog, waarvan ik vooral de close-ups van de pluizen heel mooi vind.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk inderdaad dat de meeste er ook hele blij van worden Corrie :-)
      Het fotograferen van de pluizen van de paardenbloem is zo niet nog leuker 😀
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  47. Hoi Helma,

    Een super fotogenieke bloem waat je je op uitgeleefd hebt. Ik heb er in de loop jaren ook al heel wat foto's van gemaakt. Moeilijk om hier de mooiste aan ter wijzen, maar ik vind de nrs. 10 en 17 waar de kern van de bloem door de pluizen heen te zien prachtig, zonder de rest te kort te doen. Ook je futen en weidebeekjuffer beloven weer veel moois.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      inderdaad een hele fotogenieke bloem en de pluizen zijn nog veelzijdiger om te fotograferen 😀 Je hebt toch een paar mooie uitgekozen ;-) De futen komen hierna en daarna dan maar de weidebeekhuffers (al heb ik ondertussen weer heel wat andere foto's gemaakt 🐸.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  48. prachtige blog met paardenbloemen in alle stadia. Ik vind de detailfoto's van de pluis het mooist. En wat gaaf, een weidebeek juffer, zitten die bij jou in de buurt?
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ghita,
      de paardenbloem is ook een hele veelzijdige bloem. Je kan er alles van gebruiken van bloem tot pluis en zelfs in helemaal uitgebloeide vorm is ie nog fotogeniek :-)
      Nee, de weidebeekjuffers zitten helaas niet in de buurt. Daar moet ik echt even voor verder weg maar dat heb ik er wel voor over.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. Very nice pictures Helma... Excellent work... Happy week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ana,
      for you a very nice weekend.
      Greetings, helma

      Verwijderen
  50. Hallo helma,
    Mooie platen hoor van deze Bloem.
    Het is nu genieten van al die gele kleuren in bermen en langs dijken.
    Leuke blog heb je gemaakt.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      bloemen horen er ook zo nu en dan eens bij 😀
      Ja, ik geniet ook vorstelijk van al dat geel. Inmiddels zijn er al hele veel paardenbloemen uitgebloeid maar de boterbloemen zijn nu weer volop aanwezig.
      Groet,
      Helma

      Verwijderen
  51. Wat een mooie serie, geel is ook zo'n heerlijk fotogenieke kleur. De pluizenbollen doen het overigens ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je bezoek en je reactie :-)
      Geel in de natuur vind ik werkelijk geweldig. Misschien de associatie met de zon, ik weet het niet maar die kleur maakt me dan blij :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  52. Een prachtige ode aan de paardenbloem heb je hierboven geplaatst met hele mooie foto's.
    De paardenbloem is echt miskend. Als hij wat zeldzamer was zou hij tegen veel geld in de kwekerij worden verkocht.
    Vroeger trok ik ze altijd weg uit de tuin, maar tegenwoordig laat ik er heel wat staan.
    Ze schijnen vroeg in het voorjaar tot de eerste nectardragers te behoren, en dat is voor vroege insecten een bron van voeding.
    En de gele kleur... ach ja, ook die tolereer ik steeds meer in de tuin ;-)
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      de paardenbloem is ook inderdaad miskend want zelfs in natuurzalfjes kan je deze paardenbloemen heel goed gebruiken! Ik snap best wel dat er mensen zijn die ze niet in hun strakke gazonnetje willen en teveel daarvan in je tuin is ook niet echt je van het maar......... in de vrije natuur vind ik ze echt helemaal geweldig!!!!!
      Jij laat er dus ook wat staan in je tuin en ja, dat kan ook echt wel.
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  53. Mais uma publicação verdadeiramente fascinante, que nos mostra tantos detalhes incríveis!...
    Fiquei encantada, com a qualidade e nível de detalhe obtidos!
    Eu também não gostava de amarelo... mas agora, já incluí esta cor em algumas peças de indumentária... e cada vez tenho vindo a apreciar mais... é daquelas cores... que primeiro se estranha, e depois se entranha... :-))
    Um beijinho grande! Votos de uma excelente semana! Saúde para todos, aí desse lado!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ana,
      Acho o amarelo na natureza incrivelmente bonito. Gosto das grandes pastagens cheias de dentes de leão amarelos. Os diques cheios de colza e as margens das estradas cheias de botões de ouro. Talvez seja a associação com o sol, que torna a cor amarela tão atraente.
      Um grande abraço e também desejo um ótimo final de semana.
      Helma

      Verwijderen
  54. Hmmm... toch het idee dat ik iets achterloop met een reactie :)
    Je heb het 'alle daagse' heel gaaf weten vast te leggen Helma. Inderdaad goed om je heen kijken en de natuur blijf in al haar facetten mooi.
    Een Drentse groet,
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha.....nou.... dat denk ik niet Geert 😀 Ik ben juist degene die zo enorm achterloopt!!!! Deze gele "paardjes" vind ik echt geweldige om te fotograferen. Een mooie uitdaging om deze paardeblomen en pluis in al haar facetten vast te leggen en is echt heerlijk om te doen 😄
      Wij komen echt jou kant op dit jaar-------->>>>>>>>
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  55. Ja persoonlijk hou ik ook niet zo van de kleur geel maar in de natuur is het wel een prachtig gezicht. De weilanden staan er vol van waar je ook bent. Die pluizenbollen hebben ook wel weer wat. Kortom Helma weer een prachtige serie! Fijn weekend groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerda,
      en zo is het met mij dus ook. Geel in huis of in mijn kleding vind ik echt niks maar in de natuur vind ik het helemaal geweldig! Helaas zijn nu de meeste paardenbloemen alweer uitgebloeid maar er komt nog wel een golf geel aan 😀
      Ik had werkweekend ten tijde van je reactie en toen was eht heel mooi weer. Nu heb ik vrij weekend maar het regent en regent 🌨🌧🌦⛈
      Voor jou ook een heel fijn weekend.
      Groetjes

      Verwijderen
  56. Hai Helma,

    Dat geel knalt je inderdaad overal tegemoet op dit moment en zeker in de wat wildere poldergebieden. Hoewel de paardenbloemen er prachtig opstaan, gaat mijn voorkeur toch uit naar de pluizenbollen. Die heb je wel heel mooi gedetaileerd vast gelegd. Mooie scherpte, maar ook een hele fraaie scherptediepte. Ik loop er eigenlijk altijd aan voorbij, maar zou er meer aandacht aan moeten besteden. Ach, gelukkig hebben we jouw foto's nog.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      mooi hé a; dat geel hahahahaha..... ik snap je keuze van de pluizenbollen want daar kan je ook echt veel meer mee en.... deze worden ook vaak gebruikt bij diverse gebeurtenissen. Ik kan me dan ook echt heerlijk uitleven op deze bloemen en pluizenbollen 😀

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  57. Hola querida amiga. Me encantan tus fotos, son espectaculares. Aquí las praderas también están llenas de dientes de León y es un espectáculo maravilloso los días de viento ver volar los abuelitos(así llamamos a sus semillas).Las fotos de el ave y el caballito se ven preciosas, enhorabuena por tus grandes fotos. Un enorme abrazo .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Lola
      qué lindo leer que llamas a los abuelos peludos voladores 😀 ¡Realmente lo recordaré porque realmente me gusta este nombre!
      Después de este blog es el turno del pájaro con los pequeños.
      Disfruta el próximo fin de semana y mantente a salvo.
      Un fuerte abrazo

      Verwijderen
  58. Hello Cetak,
    thank you for your visit and leaving a comment. I will visit your site in due course.
    Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wow, de gele kleuren zijn zomers en warm. Prachtig die velden. De pluizen zijn erg fraai in beeld gebracht en al die ontwikkelingen van de paardenbloem zijn geweldig, Een dankbaar foto-object waar jij erg goed in bent. Gefeliciteerd. Als uitsmijter de weidebeekjuffer.... die komt hier in het westen niet voor! Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frans,
      ik vind dat dus ook wat je over die gele kleur zegt 😀 En van die volle gele velden word ik ook echt ontzettend blij. Ik kan me dan ook echt uren uitleven op paardenbloemen hahahaha.......
      Dank je wel voor je enorme leuke reactie :-))))))))
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  60. Beautiful Dandelions in season very well.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Bob,
      I love those beautiful full yellow fields with dandelions.
      It really makes me happy.
      They are like little suns ;-)

      Verwijderen
  61. Prachtige pluizenbollen en paardebloemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een wilde bloem die als onkruid wordt aangemerkt maar waarmee je de mooiste creaties kunt maken 😉

      Verwijderen
  62. Super die close up foto's van het pluis van de paardenbloem Helma!

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De paardenbloem is ook bij uitstek geschikt voor macro's :-))))

      Groetjes, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma