donderdag 20 september 2018

Kwikstaartje met jong......

Ik woon in een waterrijk gebied en in de havens is altijd wel wat te zien. Zo zagen we een heel stel Kneutjes (deze komen nog)  maar ook deze Kwikstaart met Jong.




*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.
*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.



Ik had deze Kwikstaart al zien zitten en probeerde dichterbij te komen. Hij had voedsel in zijn snavel dus dat was voor zijn kleintjes. Steeds als ik iets dichterbij kwam vloog hij op maar kwam kwam toch weer terug op het paaltje zitten. later zag ik waarom......


Kwikstaart - Motacilla alba met voedsel in snavel.......


Kwikstaart - Motacilla alba

Kwikstaart - Motacilla alba

Kwikstaart - Motacilla alba

Kwikstaart - Motacilla alba


Ik ben een tijdje heel stil blijven staan en toen ontdekte ik waarom de Kwik zo dichtbij bleef. Hij vloog nl naar de basaltblokken aan de rand van het water (schuin achter mij)   en daar zag ik een van zijn kleintjes......

Kwikstaart brengt lekker hapje naar zijn kroost....


helaas kon ik het moment van voeren niet fotograferen want de Kwikstaart bleef op afstand. Ik heb daarom een paar foto's van de kleine gemaakt en heb ze daarna met rust gelaten.



Jonge Kwikstaart

Jonge Kwikstaart

Jonge Kwikstaart

Jongen Kwikstaart

daarna verder gegaan. het begon echter enorm te waaien en verderop zag ik een gele kwikstaart. Door de harde wind kon ik mijn lens (had geen statief mee) niet helemaal in balans houden.

Onderstaande foto's zijn dan ook niet echt optimaal maar ik laat ze toch zien.....


Gele Kwik met voer.......

Gele Kwikstaart- Motacilla flava

Gele Kwikstaart- Motacilla flava


Daarachter nog een Tapuitje op een paaltje maar ook deze foto is niet scherp...


Tapuit - Oenanthe oenanthe


En hieronder nog wat andere jonge kwikjes die ik nog had staan maar nog niet had geplaatst.


Jonge Kwikstaart

Jonge Kwikstaart

Jonge Kwikstaart.






==============================================================

Iedereen ook weer bedankt voor alle leuke reacties op de foto's in het vorige blog van:

" Op excursie in de AWD......................."

150 opmerkingen:

  1. Hoi Helma, dat is weer waarlijk prachtwerk van jou, zo knap gefotografeerd. Kleur, scherpte en compo zijn absoluut top! Onverbeterlijk goed, mijn compliment hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je laat me weer eens rood worden Ludo :-) De kleine witte kwikstaart is inderdaad heel goed gelukt maar de gele is niet zo moi en scherp als ik zou willen ;-)
      Dank voor je complimenten.

      Verwijderen
  2. Uwielbiam Twoje zdjęcia, jesteś moją dużą inspiracją. Motywujesz mnie, by stać się coraz to lepszym fotografem. Wspaniała sesja kochana Helma. :) <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pozwól mi się rumienić z Agnieszką, ale cieszę się, że moje zdjęcia cię inspirują ;-)
      Samodzielnie robisz piękne zdjęcia.
      Z pozdrowieniami,

      Verwijderen
  3. Dear Ace Photographer Helma: Thank you very much for this wonderful series of pictures on wagtails, birds which we do not have here, but I wish that we did. I will look forward to the publication of your book! Please be sure to include your Canadian friend in the acknowledgements! You are the best!!!! David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello my Canadian friend David,
      I would never forget to mention you because if I already have something to thank someone, you are. Not only in the area of birds and nature but also by your sweet mails about the accident of my beloved grandson Jahmay. Your sweet words in those emails made it possible for me to start blogging again :-)

      I did not know that there were no wagtails with you, but with you there are very different and even more beautiful birds ;-)
      Thank you for your nice response, my friend.

      Dear greetings, xxx

      Verwijderen
  4. Hola Helma, para mi es un verdadero placer disfrutar de tus espectaculares fotos, son maravillosas. En cuanto a las Lavanderas son también mis fieles vecinas, siempre hacen su nido alrededor de mi casa y se pasan horas sobre mi tejado. Un enorme abrazo. Muchas gracias.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Lola,
      es muy agradable leer que estas aves son tus vecinas :-)
      Genial para ver si tienen una camada y también para ver a los pájaros jóvenes cuando salen del nido. Gracias por tu buena respuesta.
      Un abrazo.

      Verwijderen
  5. Hoi Helma.

    Wat mooi de Gele Kwikstaart, maar de kwikstaart met voer is prachtig en wat zijn die jonge Kwikstaartjes mooi om te zien.

    Fantastische foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      de gele kwikstaart zie ik niet zo heel vaak dus deze 2 foto's (ik had er veel meer maar waren te onscherp) wilde ik dan ook echt wel laten zien ;-)
      Ja, leuk hé die jonge kwikstaartjes :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  6. Goedemiddag Helma,

    Je woonde daar prachtig aan de waterrijk. Echt super mooi!!! Ik wil daar ook wonen. Kwikstaart ziet prachtig uit. Ik heb ze nooit gezien. Je hebt ook gele kwikstaart. Heel mooie vogels om te laten zien op de foto's. Jonge kwikstaart prachtig geworden op de foto's. Vaak zitten op de stammen. Ik heb je foto's genoten.

    Ik wens je alvast fijn weekend. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Jacqueline en Ferry,
      ja, ik woon ook echt heel mooi en ben omgeven door heel veel water. Ook zijn er een paar bossen maar toch kan ik het niet alten om er dan weer op uit te gaan naar andere plekken :-) De gele kwikstaart is ent als zijn broertje (de witte kwikstaart) erg leuk om te zien.
      Ja, de jonge kwikstaart is echt superleuk :-)))
      Ik had werkweekend dus was druk hihi.... Komend weekend wel vrij maar dan reis ik naar Gelderland omdat ik 5 dagen intern in opleiding ga. Ga dus de komende week nog verder op achter lopen qua bijlezen zucht.......
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  7. een schitterende reeks Helma

    moeilijk om zo'n klein vogeltje te fotograferen...


    daar moet je geduld voor hebben ..


    deze van de kwikstaart met voer hebben mijn voorkeur

    prettige dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,
      het was echt zo leuk om die kleine daar te zien. Hij had me op een gegeven moment wel in de gaten maar echt.... dit was echt genieten met dat kleintje :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  8. Hoi Helma...wat een leuke serie en dan met jong op de foto
    Hard werken voor de ouders...en jij ook om mooie plaatjes te schieten.
    Groetjes en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet niet wat er met je pc aan de hand is maar ze werken allemaal (even gecontroleerd) en met muziek...ook die van de kleuren
      En oud zijn doet het ook gewoon.
      Geeft niet je bent in ieder geval weer wat bij met lezen hihi
      Groetjes

      Verwijderen
    2. Hoi Nellie,
      dat kleintje was ook echt zo leuk om te zien :-)))))))
      De ouders moeten inderdaad hard werken en werkelijk alles gaat naar die kleintjes (zo zag ik nl ook een uitgemergelde merel di alle wurmen naar zijn rondhoppende kroost bracht. Werkelijk snavels vol!)
      Groetjes

      Verwijderen
    3. Waarschijnlijk zijn wij aan een nieuwe pc toe want die ene kon ik echt niet bekijken! Misschien als ik weer ga bijlezen nog maar eens proberen.
      Wat bijlezen betreft: Ik loop al zo op achter en nu ga ik komende zondag ook nog naar Gelderland voor een interne opleiding van 5 dagen die ik af moet ronden. Het is voor mij 2 uur rijden en de lestijden zijn van 9 uur 's morgens tot half 10 's avonds. En echt hé, geen pc maar alles met de pen zucht......
      Kom ik nog meer op achter!
      Groejtes

      Verwijderen
    4. Och het zit er weer op en gehaald?

      Verwijderen
    5. Jazeker...... bekaf en gelijk daarna de weekenddienst in maar wel geslaagd :-)))))

      Verwijderen
  9. Ha Helma,
    gaaf om dat zorgzame gedrag van een voerende ouder zo te kunnen volgen.
    De foto's met voer in haar/zijn bek zijn prachtig; ook de jonge kwikstaart heb je er mooi op.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      ja, echt hé..... ze zijn ook altijd erg zorgzaam en sparen hun eigen eten voor de kleintjes. Die jonge kwik kwam echt heel mooi uit op die basalblokken :-)

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  10. Hoi Helma
    dit is een geweldige serie mooi in beeld gebracht.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      dank je wel voor je leuke reactie.
      De jonge kwik was ook echt superleuk om te zien :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  11. Reacties
    1. Thank you for your visit and your reaction.
      It is nice to read that you have enjoyed these photos.
      regards

      Verwijderen
  12. Reacties
    1. Thank you Anne,
      However, I had a working weekend and I will be busy next weekend.
      Also a very nice weekend for you.

      Verwijderen
  13. Wat heb je ons weer verwend met foto's van deze kwikke vogeltjes Dat er een paar niet 100% zijn is niet zo erg je zijn nog prachtig om te bekijken.Wat was je vevoorbeeld om deze uitzonderlijke momenten te mogen beleven Dank voor al dat moois

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marylou,
      deze kwikstaart met jong was echt zo grappig om te zien en de ouder was ook echt zo alert! Ja, de gele kreeg ik er niet mooi op. Lange lens op mijn arm in de wind dus ik stond lang niet stabiel en die lens al helemaal niet hahahaha....
      Groetjes

      Verwijderen
  14. ha die Helma
    ja het zijn prachtige vogeltjes en O wat zijn ze vlug
    jij hebt ze prachtig op de foto gekregen , en nu kunnen wij er ook van genieten
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey karel,
      het zijn inderdaad hele mooie vogeltjes en ja.... erg vlug zijn ze ook. Met die gele had ik ook aardig wat moeite maar met die witte had ik mazzel. Ze bleef aar omdat ze haar jong wilde voeren en ik stond er net tussenin!
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  15. Hoi Helma,
    Ohhh wat schattig dat jonkie!!! Echt wel hele mooie scherpe foto's en die gele kwikken ook echt wel! Maar de serie van de witte kwikken idd ietsie meer. Geweldig dat je die bij de haven tegenkwam! Ik zit hier te genieten hoor! Prachtig! Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      dat jong was echt zo leuk om te zien. Ik had hem helemaal niet in de gaten gehad totdat de ouder daarheen vloog met zijn lekker hapje.
      Bij die gele kwikken stond ik meer te "waggelen" met die lens en de wind werd alleen maar erger dus ja, niet echt mooi maar redelijk (de rest is in de prullenbak beland).
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. Mooie serie, Helma! Lekker scherp (op die gele kwikjes na dan) en prima belicht. Dat valt nog niet mee, want het zijn tenslotte zwart-wit vogeltjes... de jonkies zijn wat dat betreft makkelijker en ogen ook minder hard. Ik vind dat dan ook de mooiste foto's uit deze serie.
    Groetjes, Dick.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha.... ja, die gele kwikjes waren een crime om goed op de foto te krijgen. Ten eerste hopte ze continu weg en ten tweede was de wind ook een boosdoener. Statief even niet bij de hand dus lens op de arm maar hij lag geen minuut stil.
      dat jonge witte kwikje kwam prachtig uit op die basaltblokken :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. Hi Helma,
    As usual a wonderful interesting post with a super subject, the Wagtail.
    Always good to see the youngsters, such a shame the wind started to blow and spoil your afternoon.
    I am always amazed as to how many flies the adult bird carries when feeding young.
    All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
        the white wagtail was very nice to see with the tasty snacks for his child. The young wagtail was also beautiful to see. When seeing the yellow wagtail it was really too loud for the beautiful but I wanted to show these 2 pictures anyway.
      It is indeed amazing how much feed the parents bring in their beak for the boy.

      With best regards,
      Helma

      Verwijderen
  18. Hoi Helma,
    Hele mooie foto's!! Ontzettend leuk om zo'n jonge kwikstaart te zien met die prille dunne pootjes.
    Echt fantastisch om zoiets zo te kunnen fotograferen.
    Ook die gele kwikstaart vind ik heel bijzonder. Dat heb je weer mooi gedaan mevrouw...hihi...!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,

      het was ook echt ontzettend leuk om deze jonge kwikstaart te zien. Hij kwam ook prachtig uit op die basaltblokken :-)))) Die gele kwik is heel mooi alleen niet mooi op de foto, nou ja..... er meot wat te wensen overblijven hé ;-)
      En... hij zegt mevrouw tegen mij!!!!!!

      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  19. Oi Helma
    O lugar que você mora é quase uma ilha da fantasia ,com tantas aves lindas que você consegue fotografar bem de perto.
    Parabéns_ quem me dera morar assim num lugar maravilhoso como este!
    Belos registros
    Um abraço e obrigada por compartilhar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá querida Lis,
      é também um lugar lindo onde eu moro. Muita água, florestas, flora e fauna. Há sempre algo para ver e que também torna muito divertido. Que bom que você poderia responder.
      Um grande abraço

      Verwijderen
  20. Ha buuf Helma, weet je dat ik helemaal verkwikt ben na het zien van je blog. Ik kan er weer even tegen. :-)
    Een prachtige scherpe serie, de allermooiste vind ik de gele kwik met voer en dat doet natuurlijk niets af aan de andere foto's.
    Fijn weekend, LG Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey buuf Marjolein,
      Wat geweldig om te lezen dat je weer helemaal verkwikt was na deze foto's van de kwikjes hihi.... Grappig dat je de gele kwikken eruitpikt en ja, die zijn ook echt erg mooi om te zien. Ik had werkweekend en daarnaast 2 verjaardagen zowel op zaterdag als zondag dus het was een beetje een te druk weekend.
      Dit weekend onze dochter aan het verhuizen en morgen ga ik 5 dagen weg voor een interne studie in Gelderland.
      Geniet nog even van je weekend.
      LG, Helma

      Verwijderen
  21. Wat een prachtige serie Helma, je moet het maar net even treffen, en dan zo mooi kunnen fotograferen zoals jij dat doet.Lieve groetjes, Ed

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Edward,
      ik vond zelf ook wel dat ik het trof met die kleine kwik erbij :-)
      Dank je wel voor je leuke reactie ;-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  22. Wagtails are always a joy to watch as they go about their daily lives, especially when they are feeding young, and you have beautifully captured the nature of these delightful birds, Helma. Thank you for adding sunshine to my day. With my very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Rchard,
      it is nice to read that these pictures of the wagtails have given some sun to your day ;-) I like this kind of reactions hahahaha .... I was very happy with these birds and especially with the young wagtail.
      Have a very nice new week.

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  23. prachtig fotowerk Helma!!
    een genot om naar te kijken!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anneke :-)
      Ik had geluk dat de jonge kwik op die basaltblokken zat :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  24. Ik wist helemaal niet dat er ook gele kwikstaartjes bestaan 🤔Die gewone (de witte) fotografeer ik altijd veel in Oostenrijk, daar waar helemaal geen water is. Hier zie ik ze nooit. De foto's zijn weer prachtig!

    Liefs, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan je nagaan Marjon, we leren ook nog steeds van elkaars blogs en foto's ;-) Leuk dat je hier ook reageert hihi.....

      Liefs, Helma

      Verwijderen
  25. Hoi Helma,
    prachtige foto´s, de vogel centraal tegen mooie achtergrond,mooi om naar te kijken. Moet je toch blij van worden als je dat mag en kan fotograferen.
    Groetjes
    Joost _& Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost en Nicol,
      ik werd hier ook zeker heel erg blij van :-)
      Vandaag ook mooi weer maar ik kan helaas niet weg.
      Groetjes,
      Henk en Helma

      Verwijderen
  26. Weer zo'n serie waarin blijf heen en weer scrollen (én de vergrote foto's bewonder natuurlijk). Als je deze vogels mag en kan fotograferen, dan kan je dag niet meer stuk hé ? Misschien erbij vermelden welke telelens je hier hebt gebruikt (lengte enzo) ?
    Groetjes,
    Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je de foto's in de vergroting hebt bekeken Dirk :-) Mijn dag kon ook inderdaad niet meer stuk en zeker niet bij het zien van dat leuke jonge kwikstaartje. Ik heb deze met de Sony telelens G 70-400 F4-5.6 G SSM gefotografeerd.
      Groetjes, Helma

      Sorry voor mijn late reactie maar ik zat intern in studie afgelopen week en de dagen waren van 9 tot 21:30 uur.

      Verwijderen
  27. Je hebt je wel vermaakt zo te zien, fijne serie geworden. De vogels staan ook op mooie plekken zoals de keien.Zo'n ontmoeting met een tapuit is natuurlijk ook gaaf. Ik hoop er binnenkort ook een te zien of een paapje, vind ik ook zo leuk. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had me inderdaad heel goed vermaakt daar Willie :-) Die basaltkeien kregen een prachtige achtergrond bij de jonge kwik :-) Een paapje zou ik ook wel willen fotograferen maar ja... die zie ik hier eigenlijk niet helaas.
      Jij ook heel fijn weekend.
      Groetjes

      Verwijderen
  28. Wat ontzettend leuk om het voeren van het kwikstaartjong te kunnen observeren, al kon je het "moment suprême" niet in beeld krijgen. Dat superalerte kleintje!
    Ik kan me voorstellen dat je het stel met rust hebt gelaten.
    De overige foto's, ook van de gele kwikstaart, zijn heel mooi.
    Wat heerlijk, om in zo'n vogelrijk gebied te wonen!
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ook echt superleuk om deze kleine te zien :-) Op die basaltkeien kwam ie ook nog eens heel mooi uit ook hihi....... Ja, ik wilde ze niet te lang verstoren want ik had al in de gaten dat het jong het voer niet kreeg zolang ik daar in de buurt bleef. Het is hier ook echt een vogelrijk gebied maar sommige vogels komen hier weer niet voor waardoor we soms toch ook weer andere provincies aandoen.
      Liefs van mij,. Helma

      Verwijderen
  29. Wow wat een beauty's heb je weer gemaakt van die schattige kleine vogeltjes knap gedaan hoor en prachtig de scherpe details echt genieten hoor heel mooi weer helemaal TOP !
    Goed weekend
    L.G Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Janny :-)
      Die kleine kwik is ook echt heel vertederend om te zien en hij zat heel mooi daar op die basaltkeien. Gaf een hele mooie achtergrond :-) Jij ook heel fijn weekend.
      LG, Helma

      PS ik ben nu helemaal op achter maar ik zat intern in studie afgelopen week en de dagen waren van 9 tot 21:30 uur. Daarna geen zin meer om ht blog te bekijken oid.

      Verwijderen
  30. Wat zijn ze leuk die kwikstaartjes, in welke kleur dan ook! Ik vind ze geweldig en je had ook nog de mazzel om een jong erbij te fotograferen, helemaal top. Het was weer genieten.

    Groet Renée

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Renée, die kleine kwikjes zijn echt superleuk om te zien :-) Ik had wel graag de gele iets scherper en met een mooiere zachte achtergrond willen hebben maar ja, er moet wat te wensen overblijven hé.

      Groet, Helma

      Verwijderen
  31. Wat heb je die kwikkies er mooi op staan, prachtige omgeving ook, die stenen bij het jonge kwikstaartje. Mooie heldere kleuren ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ghita,
      die kleine kwik kon ook niet beter gaan zitten dan op die basaltkeien. Zo viel hij in eerste instantie ook echt helemaal niet op. Later gaf het ook nog een hele mooie achtergrond :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  32. Foto 4 van de kwikstaart vindt ik weergaloos Helma. Mede door de sublieme scherpte en achtergrond. Het kleintje op de basaltblokken is ook TOP. De omgeving waarin het staat en de tinten van de omgeving die je terugvindt op de kleine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,
      ik had echt het geluk dat deze kwik op zijn plaats bleef. Toen ik daarna de kleine kwik ontdekte zat die ook echt supermooi op die basaltblokken :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Schitterend werk weer. Je kunt de kwikstaart van alle kanten bekijken en je ziet steeds weer iets 'nieuws'. Heel mooi Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Cor,
      over het algemeen vliegen de kwikstaarten gelijk weg als je daar bent maar deze kwik was een held en bleef om voor zijn jong op te komen ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  34. mogge Helma

    dus Rotjeknor wil je nog eens bezoeken , ik kan het aanraden :) , zelfs als geboren en getogen Amsterdammer hihi

    inderdaad , voor ik dat alles bewandeld heb zijn we een eind verder :)
    we leven in een schitterend mooi landje

    ja ik mag die vuurtorens graag zien , ik moet ook hoognodig weer eens naar de kust :)
    ben blij te lezen dat je bekende plekjes tegenkwam

    ja hier gisteravond ook 2 x een fikse onweersbui met donder en bliksem , dan ben ik steeds weer blij dat ik er niet meer uit hoef hihi
    jij nog wel naar het werk dus en wel erg vroeg bbbrrr
    maar ook een weekend met feestjes , geniet er van

    ja met de longen is het weer rustig hoor pppfffttt

    fijn weekend groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Karel, (is nog even middag)
      Inderdaad ja, dat Rotjeknor wil ik nog eens bezoeken want die markthallen schijnen ook supermooi te zijn. ook zijn er daar hele mooie plekjes maar die zie ik alleen op foto's (en dat is ook mooi hoor) maar zelf zien is toch wel een dingetje ;-)

      Zeker weten dat we in een schitterend landje leven. Wij zijn ook altijd wel ergens in Nederland te vinden hetzij met vakantie hetzij op een vrije dag (als we dan tijd hebben). Fijn te lezen dat het met de longen weer beter is.

      Ik ben nu echt op achter met reageren en bijlezen. Had een week opleiding intern in Warnsveld en de dagen waren van 9 tot 21:30 uur. Wel tijd om te eten tussendoor hoor maar toch......daarna geen puf meer voor het blog.

      Jij ook nog heel fijn weekend.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ja we leven in een prachtig landje , ik zal er ook weer eens op uit , wat last van de luchtwegen gehad en dus een tijdje mak an gedaan
      jij zat dus terug in de schoolbanken las ik , nu jij liever dan ik hihi

      leesfout melding , en als je op alleen lezen klikt
      ja heerlijk hé zo'n pannetje hachee , ja de volgende dag heb je er lol van hihi

      aha je hebt binnenkort een vrij weekend en je bent er aan toe hihi , ja geloof je direct hoor , ik leef in 1 lang vrij weekend hihi
      ja ik deed wat korte wandelingetjes in m'n tuintje , ff mak an doen , en wat was ik blij dat ik de pruikzwam terug zag :)

      oost west thuis best zeggen ze wel eens , ach overal waar ik zwierf had ik het naar de zin , zo ook de jaren in Canada :)

      wens je nog een fijne avond
      lieve groet , Karel

      Verwijderen
    3. Hoi Karel,
      ik weet helaas maar al te goed hoe het voelt als de luchtwegen niet doen wat je wel heel graag zou willen. Gelukkig gaat het weer de goede kant op met je, ik begin helaas weer wat minder lucht te krijgen door het rare weer.
      Dat met die leesfout weet ik dus niet want ik wilde plaatjes kijken maar ja, komt wel weer een keer goed hahahaha..... en jaaaa.... hachee... mjammie!!

      Hahaha... lekker toch dat je in een lekker lang weekend leeft! Je hebt lang genoeg en hard gewerkt dus dit is meer dan verdiend. Ik hoop er ook aan toe te komen maar ik moet nog een aantal jaren zucht.... Komend weekend hoop ik er wel op uit te gaan en die pruikzwam van je is er echt een om door een ringetje te halen zeg. ieder jaar weer verbaas ik me over je prachtige foto's van deze bijzondere zwam.

      Geneit van vandaag
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  35. Wat eeen heerlijke serie weer Helma het is net of je meewandelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel bas :-)
      Fijn om te lezen dat het net is of je meegewandeld hebt :-)))))
      Groetjes

      Verwijderen
  36. Фотографии с "добычей" просто супер, Юля! Очень понравились!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет, Анна,
      эта маленькая трясогузка действительно приятно видеть :-)
      Маленький еще красивее.
      Привет.

      Verwijderen
  37. Hallo Helma,
    Wat een mooie foto's van deze soort.
    Het zijn gewoon hele leuke vogels, om te zien en ook hoe ze zich gedragen.
    Je hebt ze er prachtig op staan en ook met mooie achtergrondkleuren.
    Leuke blog!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      het zijn hele beweeglijke vogeltjes dus ik had mazzel dat hij met zijn "jong" bezig was en daarom echt in de buurt bleef :-) Die kleine op de basaltblokken geeft inderdaad een mooie en zachter achtergrond :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  38. Hoi Helma,

    Ik vind de witte kwik een heel fotogenieke vogel, soms loont het moeite om de foto's eens in zwart/wit om te zetten, kan met wat contrastverhoging verrassende resultaten opleveren. Dat jonkie heb je ook mooi te pakken, doordat ze nog niet helemaal uitgekleurd zijn lijken ze soms erg veel op de jongen van de gele en ook makkelijk daarmee verward. Mooie serie weer.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      weet je dat ik dit ook heb bekeken in de zwart/wit!? Ik vond het echter niet zo mooi maar het zal ook een kwestie van wennen zijn denk ik :-) De volgende keer zal ik inderdaad eens eentje in zwart\wit gaan zetten.
      Ik was verheugd dat deze kleine op de basaltkeien zat want die kleurden geweldig mooi in de achtergrond.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  39. Altijd leuk, jonge vogels en vooral als ze gevoerd worden. Mooie serie weer. Jammer van de wind, maar je hebt de gele toch ook mooi te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      die wind begon ineens op te steken en toen was het echt een stuk beroerder om die lens zonder statief in balans te krijgen (en te houden). Ik was inderdaad wel blij dat ik toch een paar plaatjes heb kunnen overhouden van de gele kwik :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  40. Hallo Helma.
    Wat heb je de kwikstaart mooi gefotografeerd.
    De jongen heb je super mooi gevangen met de lens.
    En als toetje de gele kwikstaart, die zie ik zelden en vind ik zeker zo mooi als de witte.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      meestal vliegen ze gelijk weg maar deze ouder vloog alleen even op om gelijk daarna weer op het paaltje te gaan zitten met het lekker hapje in zijn snavel. Zo wist ik ook dat er ergens een jong moest zijn en dat bleek dus later op de basaltblokken :-)
      De gele zijn helaas niet zo scherp maar ik ben er wel heel blij mee.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  41. Je hebt de vogeltjes er weer perfect op weten te krijgen Helma.
    Wat een mooi serie laat je weer zien van de Kwikstaarten jong en oud, geel en grijs
    vind persoonlijk die gele kwikstaartjes het mooist, maar ook de zwart witte is een prachtig vogeltje.

    Groet, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bram,
      de gele kwikstaartjes zijn ook erg mooi. helaas kon ik deze niet echt scherp en met een zachte achtergrond op de foto krijgen maar ik was wel blij dat ik hem al zag :-) De witte kwik met zijn jong is ook echt leuk :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. Hoi Helma,
    Het is altijd leuk als je vogels van dichtbij kunt volgen. Als je een tijdje rustig blijft zitten nemen de kansen toe om er mooie platen van te maken. Zowel de volwassen als de jonge witte kwikstaart staan er prachtig op met passende rustige achtergronden.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      dat klopt wat je zegt over het even er rustig bij gaan zitten of eventjes rustige blijven staan. Deze kwik bleef dan ook echt bij zijn paaltje totdat hij zijn kans schoon zag om naar zijn jong te gaan. De jonge kwik vind ik ook erg mooi.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  43. Oe-la-la, mademoiselle Helma,
    C'est magnifiquement belle, en daar zit geen woord engels bij :-)
    Okay het is met dank aan mijn vriendje google translate want ik spreek geen Frans :-)
    Maar wat een geweldige serie.
    De grijze kwikstaart die zien wel wel vaker, maar jij weet altijd de overtreffende trap te bereiken.
    Nu ook weer, jij fotografeer hem gewoon met jong en vervolgens doe je ook nog een gele kwikstaart in de aanbieding.
    Beide redelijk uniek zou ik zeggen.
    En natuurlijk zoals gebruikelijk vastgelegd ala Helma, of wel super mooi, rete scherp en een genot om naar te kijken.

    Dikke complimenten voor dit werk.
    Want het kwikstaartje is een van de moeilijkste vogels om vast te leggen.
    Die vogeltjes zitten voor geen seconde stil.

    Ik ga effe bij schminken want je voelt hem al aankomen zeker??? :-)

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mademoiselle nog wel hihi......
      En euhhh.... nee, ik spreek ook geen woord Fans dus dat hebben we ook gemeen hahahaha....
      Die kleine kwikstaart met zijn kind was ook echt heel erg leuk om te zien :-) Vooral dat kleintje op die basaltblokken was zo onwijs leuk! Met die gele ben ik ook best blij al had ik die graag met een mooie zachte achtergrond willen hebben maar ja, .....

      Dank je wel voor je complimenten en euhhhh....... je moest dus weer bij schminken whahahahahaha...... ik ken eth helaas maar al te goed whaaaaa......

      Sorry voor mijn late reactie maar ik zat afgelopen week intern in Gelderland en de lestijden waren van 9 tot 21:30 uur. Wel ruime etenstijden hoor maar na de les had ik geen puf meer voor internet en blog.

      LG, je maatje xx

      Verwijderen
  44. Hoi Helma,
    'N leuke en mooie serie van de Kwikken en ook nog met insecten, je hebt ze mooi gefotografeerd in 'n mooie setting.
    Het zijn moeilijke vogels om te fotograferen omdat ze zo bewegelijk zijn.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      de kwikken zijn inderdaad altijd heel snel en vliegensvlug. Ze blijven maar voor je uit vliegen maar deze ouder had een jong te voeren dus dat was mijn geluk :-) Ik vond het ook super om dat kleintje ook te zien op die basaltkeien.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  45. Wat weer een leuke blog Helma.
    Ik heb genoten, vooral van de 'jonkies'
    Groet, Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi geert,
      die kleintjes zijn en blijven ook schattig om te zien :-)
      Fijn dat je van deze foto's hebt genoten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Bellísimas imágenes, querida Helma. Que este otoño te traiga excelentes momentos con nuestra querida Naturaleza para seguir compartiéndolos. Un fuerte abrazo desde Asturias.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amiga Belén
      También espero disfrutar del otoño. Todavía no he salido, pero espero hacerlo durante el próximo fin de semana. También para ti un hermoso tiempo de otoño con hermosa naturaleza y momentos.
      Un fuerte abrazo para ti,
      Helma

      Verwijderen
  47. Heel mooi je foto's, Helma, heel interessant om het verschil te kennen tussen de mannetjes en de vrouwtjes en hoe mooi om te zien hoe het voedsel in de piek heeft bij de eerste foto's!
    Veel kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse,
      Siempre es divertido ver las aves más viejas y sus bebés :-)
      Este wagtail efectivamente tenía alimento en su boca para su hijo. Maravilloso que me permitieron fotografiar esto ;-)
      Un fuerte abrazo para ti.

      Verwijderen
  48. Ik verbaas mij er altijd over hoeveel vogels jij voor je lens krijgt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan heb ik nog neit eens een derde van alle vogels Rob ;-)
      Groejtes

      Verwijderen
  49. Hi Helma,
    Beautiful birds, great captures.
    Have a nice week
    Hugs
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Maria,
      Estou muito atrasado em responder. Para o meu trabalho fui internado por uma semana e as aulas duraram até as 10:30 da noite. Então cansado demais para ler no blog. Desejo-lhe uma ótima semana.
      Um abraço

      Verwijderen
  50. Hoi Helma!!!.. lovely series of images of this nice birds. Happy week.. Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ana,
      thank you for your visit and your response :-)
      Also a nice week for you.
      regards

      Verwijderen
  51. Fantastic photos Helma, I have enjoyed these little birds immensely. Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Denise,
      thank you for your visit and your nice comment.
      Greetings :-)

      Verwijderen
  52. Boa tarde, na minha zona existe muitas aves das que artilha em belas fotos, não sabia que se chama alvéola, bem...fique a saber.
    Continuação de feliz semana,
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Antonio
      a coisa boa sobre blogar é que ainda podemos aprender um com o outro :-)
      Você também aprendeu alguma coisa novamente ;-) Obrigado por aproveitar essas fotos.

      Uma saudação doce
      Helma

      Verwijderen
  53. Hoi Helma, fijne week volgende week. Mijn man heeft nu wel internet gekocht maar ik bewaar de logjes maar voor thuis. Eerst alle fotos eens uitzoeken. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      ik ben ook weer terug. het was een hele leuke maar ook een hele zware week hahahaha..... Door de afgelopen week weg te zijn geweest loop ik ook echt mega op achter maar...... je gaat me zien bij je hoor :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Extraordinario reportaje, las fotos de la motacilla alba son fantásticas. Enhorabuena Helma, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola germán
      Gracias por su reacción de complimenteuze acerca de estas fotos de los wagtails :-) Es bueno leer que ha disfrutado estas fotos.
      Un fuerte abrazo

      Verwijderen
  55. Hi Helma,
    Zoals beloofd hierbij de link naar mijn blog: annettespijker.blogspot.com
    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annette,
      je staat er dan ook allang tussen hoor :-)
      Ik loop erg op achter met reageren maar ik was afgelopen week dan ook weg voor een studie. Ik was daar intern omdat ik te ver van mijn woonplaats weg was. Ik kom er zo snel mogelijk aan :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  56. Absolutely stunning the Young Wagtails, lovely Pied Wagtail and the Wheatears, great showing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The young wagtail was beautiful to see :-)
      The background was also beautiful on the basalt blocks.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  57. Geweldig hoe je dit ijverige vogeltje zo mooi in beeld brengt. Leuk om te zien hoe ze de vliegjes e.a. insecten uit de leuk weten te plukken door op te springen. De gele kwik is heel bijzonder. Zie je niet meer zo veel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerard,
      die kleine kwik is ook echt heel schattig en ik had geluk dat z'n vader of moeder met een lekker hapje in de buurt bleef. Zo kon ik er een paar leuke foto's van maken. De gele kwikken waren een stuk lastiger om te fotograferen.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  58. Hola Helma. Muy bonitas imágenes de estas preciosas lavanderas.
    Un fuerte abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola iñaki
      Gracias por tu visita y tu bonito comentario :-)
      Un fuerte abrazo para ti :-)

      Verwijderen
  59. Hallo Helma, Ik ben natuurlijk weer de laatste die op je blog komt kijken maar wat een supermooie fotoserie heb je daar in je blog gezet. Heb ze vergroot en ervan genoten. Als je bij een waterrijk gebied woont ontmoet je ook veel meer soorten vogels. Wens je voor elke dag mooie momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tine,
      nee hoor, je bent echt niet de laatste hahaha..... en als er al iemand erg laat is met bezoeken dan ben ik dat wel (om je dood te schamen). Er zijn hier ook inderdaad heel veel vogels en straks komen de wilde zwanen en allerhande eenden ook weer.
      Dank je voor je mooie wens. Ik wens jou ook hele mooie en fijne momenten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  60. Mooi werk Helma, kwikken zijn zo beweeglijk en moeilijk te platen, maar jij bent daar heel erg goed in geslaagd. Je kunt op de foto’s zien welke insecten er in die bekjes zitten. En prachtige beelden van die juveniele kwik. Daarbij nog een gele kwik, ja een fijn blog om door te bladeren. Proficiat. Ben benieuwd wat je volgende blog oplevert; ik sta al te popelen van ongeduld.
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frans,
      kwikken zijn inderdaad altijd heel beweeglijk. Zitten nooit stil maar altijd maar te wippen en als je op de fiets zit sprinten ze gewoon voor je ui om ge lijk weer weg te vliegen als je stopt. Ja, grappig hé die insecten :-) Wat een kunst van die vogels. ik vind dat altijd heel knap hoor waar ze steeds mee aan komen zetten voor hun kroost.
      Ik denk dat ik eerst maar wat zwammen ga zetten (nog van vorig jaar waar na deel 1 de rest ophield door het tragische ongeval van Jahnay. Ik heb echter ook appelvinken in de aanbieding dus ik moet maar ff kijken.
      Dank je wel voor je leuke reactie :-)
      Groetjes,
      helma

      Verwijderen
  61. Hoi Helma, wij zijn weer terug. Fijne avond. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Carolien,
      super dat jullie er weer zijn. Ik ben ook weer terug en probeer nu zoveel mogelijk bij te lezen en te reageren :-) Jij ook nog hele fijne avond.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  62. Hai Helma,

    Altijd leuk die kleintjes en in die periode is het voor de fotograaf lekker makkelijk om leuke plaatjes te schieten. Mooie platen van de jonge kwik, maar ook de ouder met prooi heb je heerlijk te pakken. Top.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      kleintjes blijven ook echt altijd leuk om te zien :-) Ik had met de ouder gewoon de mazzel dat de jonge kwik in de buurt zat. Zodoende bleef ze maar op die paal terugkomen en gaf mij de gelegenheid om plaatjes te schieten :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  63. Hoi Helma,
    Wat heb je weer schitterende foto's gemaakt, zo scherp met prachtige scherptediepte.
    Ik ben met een nieuw blog begonnen, ook op blogger.
    (http://travelandphotoblog.blogspot.com/)
    Prettig weekend,
    groetjes,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Els,
      ik heb je nieuwe blog er gelijk al tussen gezet in mijn leeslijst. Helemaal leuk dus je ziet me daar ook nog wel verschijnen :-) Ik had werkweekend maar het komende weekend lekker vrij.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  64. Hello Helma, beautiful collection of Wagtail photos. They are all lovely birds. Wonderful post. Thank you for linking up and sharing your post. Happy Saturday, enjoy your weekend! PS, thanks for the comment on my blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen,
      I had forgotten it last time and now I just had time :-)
      I was a week internally for study and we did not have time to look at the PC for fun things after studying.
      Thank you too for your kind response here.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  65. Hi Helma,
    I passed to wish you a nice Sunday.
    A warm Hug
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      thank you for your sweet wish.
      I was working but I will be free during the coming weekend.
      For you still a very nice remaining week.
      A warm hug

      Verwijderen
  66. Zo jij bent druk met bijlezen en alles bekijken...en dan komt manlief binnen.
    Ja belangrijke dingen eerst hihi
    Je kan ook gewoon met een schone lei beginnen een stuk rustiger en zoveel mis je dan ook niet hoor.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja whahahahaha...... alles op zijn tijd hé.
      Was afgelopen week nl ook al weg en gelijk daarna de weekenddienst in dus ja, dan nu eerst maar ff samen zitten met een bakkie ;-)
      Ik vind bijlezen iet erg hoor. Kom alleen zelf niet meer aan het plaatsen van een blog toe hahahaha...
      Jij ook nog hele fijne avond.

      Verwijderen
  67. Soms heb je het drukker dan je zou willen, maar ook daar komt een eind aan en kan je weer bloggen...of blog plaatsen.
    Je zal wel materiaal genoeg hebben...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Nellie,
      en ja, ik heb ook echt materiaal genoeg. Kan zo jaren doorgaan met plaatsen zonder nieuwe foto's te hoeven maken hahahahah...
      Die drukte komt me helaas inmiddels wel meer de keel uit........ pfffff...
      Groejtes

      Verwijderen
  68. Hoi Helma, ben je ondertussen weer thuis ? Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      ja, ik ben weer thuis. Heel moe maar ook wel voldaan hoor. Ik loop alleen nieuwe bijna een maand op achter met bijlezen en reageren hahahahahaha.... Ik kom zo naar je toe.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  69. Boa tarde, fotos lindas das belas aves, estão bem fotografadas.
    Continuação de feliz semana,
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Antonio
      obrigado pelo seu bom comentário.
      essas aves também são muito legais de se ver ;-)
      Desejo-lhe um bom fim de semana.
      Atenciosamente,
      Helma

      Verwijderen
  70. Reacties
    1. Hello Evi,
      thank you for your visit and your reaction :-)
      Greetings

      Verwijderen
  71. Wat een leuke foto's Helma!! Mooi gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenny,
      kwikjes zijn ook altijd erg leuk om te zien :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  72. Uma selecção de imagens lindas, das várias espécies de aves...
    Os primeiros por vezes, deixam-se ver lá nas zonas junto ao mar, na Ericeira... costumam assustar-se com muita facilidade... pelo que não são fáceis de se deixar apanhar, e a minha máquina, não será das mais indicadas, para os apanhar a maiores distâncias...
    Como sempre, foi um prazer imenso, apreciar, as suas maravilhosas fotos, Helma!
    Deixo um beijinho...
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Obrigado pela sua doce reação Ana :-)
      Eles também são pássaros muito ocupados e muitas vezes não são fáceis de fotografar. Eu tive sorte que agora havia uma mãe com comida para seus filhotes e é por isso que ela ficou lá. Eu só notei isso depois.
      Desculpe pela minha resposta tardia a este blog, mas eu vi a data de 31 de outubro e que foi a data do acidente do meu querido neto.
      Desejo-lhe um bom dia.
      Saudações doces e um grande abraço e beijo
      Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma