dinsdag 17 juli 2018

Kuif, matkop, pimpel en koolmees.....................

Je zal maar vakantie hebben in eigen land en dan met dit mooie weer gezegend zijn. Wij hebben die mazzel dus en dit is alweer onze laatste week.

Dit is ook de reden dat ik weer eens heel erg op achter loop met reageren want we waren lekker fietsen, wandelen en dagjes weg. Nu toch maar even een blog plaatsen met foto's van alle daagse vogeltjes. Niet spectaculair maar gewone huis en tuinvogels.


*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.
*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.




Het leuke was wel dat de meeste even kwamen badderen....

De Koolmees - Koolmees - Parus major

Koolmees - Koolmees - Parus major

Koolmees - Koolmees - Parus major

Koolmees - Koolmees - Parus major

Koolmees - Koolmees - Parus major

Koolmees - Koolmees - Parus major

Koolmees - Koolmees - Parus major

Koolmees - Koolmees - Parus major


Ook de Matkopmees - Poecile montanus  kwam even langs........

Bijschrift toevoegen

Matkopmees - Poecile montanus

Dan mag de Pimpelmees ook niet ontbreken natuurlijk....

Pimpelmees - Cyanistes caeruleus

Pimpelmees - Cyanistes caeruleus

Pimpelmees - Cyanistes caeruleus

Pimpelmees - Cyanistes caeruleus

Pimpelmees - Cyanistes caeruleus

Pimpelmees - Cyanistes caeruleus

Pimpelmees - Cyanistes caeruleus

Pimpelmees - Cyanistes caeruleus

Pimpelmees - Cyanistes caeruleus

Pimpelmees - Cyanistes caeruleus

En dan nog een paar Kuifmeesjes.......

Kuifmezen - Lophophanes cristatus.

Kuifmees - Lophophanes cristatus.

Kuifmees - Lophophanes cristatus.

Kuifmees - Lophophanes cristatus.

Kuifmees - Lophophanes cristatus.







Zoals jullie zien niet echt spectaculair maar dat komt in een ander blog wel weer goed met bv deze jonge Havik...

Jonge havik..
====================================================

Iedereen weer bedankt voor alle leuke reacties en complimenten op de foto's in het blog hieronder van:

"Groentje  (Callophrys rubi).........................................."

148 opmerkingen:

  1. Hoi Helma
    Nou jij doet alsof je foto's zo gewoon zijn ,nou ja de vogels in elk geval [ vind jij ]maar ik geniet er zo van .Hier zien we op dit moment niet veel vogels in de tuin jammer genoeg .Vanochtend in een boom een razendsnel vogeltje met een witte borst en tja wat is dat dan ?Ik zie gelukkig heel veel maar deze niet duidelijk genoeg helaas .Wat is het kuifmeesje leuk en die heb ik ook nog nooit gezien .Ik heb in elk geval weer genoten .En lezen en reageren dat komt wel weer ,jullie zijn er lekker op uit geweest en dat is veel belangrijker .En wat een Zomer hebben we toch en ik heb het best warm op zijn tijd maar mij hoor je niet klagen hoor !
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elisabeth,
      ik bedoelde ermee te zeggen dat het gewone huis en tuinvogels waren en dan met name de kool en pimpelmeesjes :-) Momenteel zie ik ook weinig vogels alhoewel ik afgelopen week nog een witte kwikstaart en jong kon fotograferen die voedsel kreeg :-)
      ik zou je niet zo kunnen zeggen wat jij gezien hebt. Kan een staartmeesje zijn geweest maar zonder het te zien weet ik daar geen antwoord op helaas.
      We waren er inderdaad lekker op uit en ook de dagen na het plaatsen van dit blog waren we weg met fietsen en andere leuke dingen doen. Nu zit de vakantie er echt op en gaat het "gewone leventje" weer beginnen.
      Wat de warmte aangaat: "van mij mag het best iets minder warm hijg......., zweet......,
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  2. Schitterende mezenfoto's, ik vind ze trouwens net zo bijzonder en mooi als de jonge havik, al zie je die dan niet zo snel. Een kuifmees heb ik dacht ik nog nooit gezien, de anderen zitten hier ook volop in de tuin. De schattigste foto vind ik foto 5 van de pimpelmezen, wat zit dat beestje heerlijk in dat water.
    Geniet nog even van je laatste vakantieweek, wat treffen we het toch met het weer deze zomer, ondanks dat ik dagelijks met sproeiers en waterslangen in de weer ben, geniet ik er enorm van.
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janneke,
      grappig dat je dat zegt over de bijzonderheid van de mezen :-) De huis en tuin mezen zijn dan ook de pimpeltjes en koolmezen. De matkop had ik in het bos en de havik vanuit een hutje :-) Ik vind het ook altijd genieten als ik de mezen (of andere vogeltjes een badje zie nemen :-) Ik moet eerlijk zeggen dat ik er met dit weer ook echt zo in zou springen.
      De laatste week hebben we ook heerlijk genoten en de pc is die dagen niet eens aan geweest. Was veel te war, (nu eigenlijk ook ;-) Geniet ook van het mooie weer.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. Hoi Helma,
    Ik heb zelden zulke mooie badende koolmees, pimpelmees of matkop gezien!!!! ZO mooi van kleur, zo rustig de achtergrond en zo stil in het water met schitterende weerspiegelingen. Ook op dat smalle eilandje zo gaaf. PRACHTIG! En dan kuifmezen!!!! en nog eens meerdere platen, geweldig vogeltje, dus zo gewoontjes is het allemaal niet. hihi! EN die Havik....nou ja, die is onwijs gaaf geplaat en ik weet dat er meer komt. VRESELIJK... Ik kan niet wachten :-))
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      het was ook prachtig weer (al die 3 weken trouwens) en het is nog prachtig weer. De kuifmees is niet in de tuin gefotografeerd hoor (was het maar waar), maar die zag ik in Delden toen we op de hei daar aan het wandelen waren. Waren ook wat stukken met bos en toen we over de helling gingen zagen we zowaar ook jonge kuifmeesjes. Helaas niet kunnen footgraferen.
      En whahahahahahah...... kuch, ja... van die havik komen nog meer platen. Vreselijk hé *gniffel*.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  4. Hello Helma. It was with great pleasure that I watched your photos. They are beautiful and the titmouse in the bath is great. I wish you beautiful weather for the rest of the holiday. Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Erna,
      our holiday is now over, but I'm not much behind the PC yet. It has been very hot in the Netherlands for weeks now, and I can not handle that badly. (the PC does not like this heat, too ... and he has been standing out for days now).
      Thank you for enjoying these photos.
      Think about yourself.
      Greetings

      Verwijderen
  5. Only because you tell me so, Helma, I will do my best not to miss a great tit! It's a wonderful series and both the Great Tit and the Crested Tit are very appealing birds. The Blue Tit is wonderful too and it is so hot here today I feel like getting in the water with them.As always, superb photography. David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello my friend David,
      I now also want to jump into the water. Here in the Netherlands it is now also very warm. In my house it is now 30c and outside 33 arghhhh ...... I am not much behind the PS because it is really too hot.
      Nice to read that you enjoyed the photos of the different tits ;-)
      Kind regards, Helma xo

      Verwijderen

  6. Hoe kun je zoveel prachtige vogels vinden?
    voor fotograferen
    Goede voortzetting van de week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Janicce,
      os peitos de couve e azul vivem em muitos de nossos jardins.
      O melharuco de crista eo melharuco quente são mais na floresta :-)
      É sempre bom ver os pássaros e poder fotografá-los :-)
      Desejo-lhe um bom fim de semana

      Verwijderen
  7. Wat een prachtserie. Die Kuifmezen vind ik jaloersmakend, die heb ik nog nooit gezien. Prachtige spiegelfoto's zijn het allemaal.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      ik was ook al heel lang op zoek naar kuifmezen en was dus ook jaloers als ik ze bij andere zag tot...... het moment dat ik ze zelf voor mijn lens kreeg :-))))) Ook jij gaat ze een keer zien en footgraferen, let maar op ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  8. Wat een superfoto's van deze schattige meesjes. Zo mooi met die weerspiegeling ook. Je bent natuurlijk heel blij met de kuifmeesjes die nog op je verlanglijstje stonden, maar je hebt ze fantastisch kunnen platen. Geniet nog maar (na) van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      reken maar dat ik superblij was met die kuifmeesjes. Ik vind ze ontzettend leuk om te zien maar ik kwam ze nooit tegen. nu dus wel en zelfs kleintjes. Helaas konden we die niet op de foto krijgen. Kraakte ook teveel onder onze voeten.
      Laatste week ook echt genoten maar de afgelopen week was te heet om de pc aan te zetten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  9. Goedemorgen Helma,
    Wat heerlijk dat je vakantie hebt. Wij hebben afgelopen vrijdag al vakantie. Lekker weertje. Maar te veel te goede. Als je wat te doen moet. Dan krijgen toch wel warm. Volgende week word ook nog warmer weer verwacht. Pffff... Straks gaan wij weer dagje uit. Nu je logje. Wat heb jij echt schitterend mooie vogels foto's gemaakt. Leuk dat vogels lekker badderen in water. ER is overal te weinig water. Er is steeds geen regen te zien. Sommige vogels ken ik niet. Je hebt wel mazzel om foto's kunnen maken. Compliment Helma. Ik heb hier zitten genieten van jou foto's en je verhaal. Ik wens je nog fijne vakantie. Jou laatste weekje alweer. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Jacqueline en Ferry,
      we gaan nooit echt weg met de vakantie maar we hadden nog nooit 3-weken achter elkaar van dit mooie weer gehad tot dit jaar. Werkelijk het mooiste weer van de wereld (afgelopen week weer werken en dat was echt te heet voor de pc).
      Jullie hebben nu vakantie en gaan lekker dagjes weg. Gelukkig was het vandaag (lees zaterdag 28 juli) iets koeler.
      Dank ook voor jullie compliment. Het is altijd fijn te lezen dat er van de foto's wordt genoten :-) Geniet nog even lekker van jullie vakantie.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  10. :-) trots mag j e zijn Helma op deze mooie serie,
    ik moet aan het liedje denken van voor naar achter van links naar recht, zo zit ik te scrollen, en wordt een beetje zeeziek :-)

    genieten met hoofdletter,
    Kun je de warmte goed hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar dat ben ik ook hoor Dien :-)
      Ik schoot wel in de lach om je opmerking van: "van voor naar achter van links naar recht, zo zit ik te scrollen, en wordt een beetje zeeziek" hahahahahaha... erg leuk.

      En nee, de warmte kan ik absoluut niet hebben. Zeker die hitte van de afgelopen week niet!!!!! Klinkt raar maar ik word er gewoon ziek van (wat een watje hé.....)

      Liefs

      Verwijderen
  11. Hoi Helma,
    Wat beroerd dat jullie met dit weer de vakantie in eigen land moeten doorbrengen. Gelukkig mag je volgende week weer werken :p
    Maar wat een mooie serie vogeltjes laat je hier zien. Ik dacht eerst even dat het allemaal 'gewone' vogeltjes in jullie achtertuin zouden worden, maar gaandeweg geloof ik dat toch niet. Je krijgt vast geen kuifmezen en roofvogels op bezoek in eigen tuin. Badderende vogeltjes zijn altijd leuk om te zien en te kieken. De mooiste foto's vind ik die van de koolmees op het 'eilandje'.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whaaaaaaaaaahahahahahaha.... ja, dat was inderdaad heel beroerd hahahahaha...... Maar dat weken die week erna was echt afzien gezien de extreme hitte en dan ook nog in zo'n vreselijk pak hahahahaha....
      De kool en pimpeljtes zijn wel de gewone huis en tuinvogels en vliegen hier af en aan. De kuifmezen komen inderdaad niet in de tuin (was het maar waar!!!!!) en die zijn dan ook in het bos gemaakt.
      De jonge havik is wel vanuit een hut gemaakt. Hier hebben we alleen Buizerds, kiekendieven, boomvalken en torenvalkjes :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  12. Hoi Helma.

    Super zitten te genieten aan deze kant.
    Wat heb je ze mooi op de foto gezet, al die super leuke en mooie vogeltjes.
    Zo leuk in het water en super met de reflectie.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      wat fijn dat je zo hebt zitten genieten van deze vogels :-)
      Vogels in het water blijft ook echt heel leuk om te zien hé.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  13. Hoi Helma,
    Prachtige foto's die je weer laat zien.
    Mooi die kool en pimpelmeesjes. Zo fantastisch om ze te zien badderen in dat stille water.
    Super plaatjes zijn het geworden. Ook die havik is helemaal te gek. Knap gedaan hoor!!

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      dank je wel voor je enthousiaste reactie :-)
      Vogels in het water zien is en blijft ontzettend leuk om te zien en ook om te kunnen fotograferen :-) Die havik was echt geweldig om te zien. later kwam daar nog een buizerd met een duif als prooi!!! Krijg je nog te zien ;-)

      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. WOW, Helma - fabulous photography! Technically and artistically stunning! All your tit images (particularly those with the water) are delightful, but I am jealous of your Willow Tit (P. montanus) sightings, and VERY jealous of your Crested Tit sightings.

    That wonderful hawk looks like a Levant Sparrowhawk (Accipiter brevipes) - where were you?

    With my very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      the crested tit had been a wish of mine for a long time and now I finally saw crested tits. I also saw young crested tits but unfortunately I could not get them on the picture.
      The young Hawk I have photographed in the woods in North Holland in the town that is home. Houses :-)
      It is nice to read that you enjoyed these pictures.

      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  15. Какая славная коллекция фотографий! Очень понравилась купающаяся синичка!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет, Анна,
      теперь вы можете найти много птиц и мелких птиц в лесу и в садах дома :-)
      салют

      Verwijderen
  16. Wow Helma, these are gorgeous captures of the birds and their reflections. Good weather and daytrips sounds awesome. The Crested Tit is beautiful. I love the young hawk too. They are all beautiful birds. Great post and photos. Enjoy your day and the week ahead.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen,
      the last week was fantastic too. But last week it was really too hot. I then almost did not have the PC on.
      It's nice to read that you enjoyed these photos :-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  17. Droga Helma, kocham Twoje zdjęcia. Są niesamowicie piękne, zachwycające i bardzo inspirujące. Widać Twoją miłość do natury, do fotografii. Podziwiam nie tylko oczami, ale i sercem. :)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cześć Agnieszka,
      dziękuję za twoją piękną i ciepłą reakcję. Ja też naprawdę kocham naturę. Nasz mały Jahnay był również osobą fizyczną, a on chciałby, abyśmy inaczej, niż nadal będziemy kochać naturę :-)
      Drodzy pozdrowienia, Helma

      Verwijderen
  18. Hoi, je bent altijd welkom op mijn blog hoor, maar wat een prachtige opnamen van de verschillende mezen. En de havik is echt super!!!

    grt,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      dank je wel voor je uitnodiging en ik kom zeker vaker langs :-)
      Van de havik komen nog meer plaatjes in een volgend blog.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  19. Hi Helma!!! Lovely array of images.. Nice reflections on the water.. Well-done.. Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ana,
      thank you for your nice comment :-)
      They are beautiful pictures but they do not make it to your beautiful records.
      regards

      Verwijderen
  20. Such a wide array of species of birds. I love how you were able capture these birds bathing in the water. So cute! Hope you have a wonderful rest of your week. Thanks for the share, keep up the posts.
    World of Animals

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. like to see the birds in the water take a bath or come to drink :-) If possible I am in nature but unfortunately I never have much time.
      Thank you for your visit and your reaction.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  21. Hoe zei je ook alweer Helma... niet spectaculair, ik vind deze serie puur topwerk, de scherpte, kleur, compo, alles 110% ok! en dan die mooie reflectie, echt super en supergaaf mijn gedacht. Een welgemeend dik compliment van mij voor jou hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Euh... ja, dat zei ik Ludo hihi....
      Je krijgt het voor elkaar om me rode konen te laten krijgen.
      Dank je wel voor je dikke compliment :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  22. spectaculaire foto's van wat jij " gewone huis - en tuinvogeltjes noemt" Helma..

    een kuifmees heb ik bij mijn weten nooit gezien..

    vooral de foto's met de spiegelingen zijn uitzonderlijk knap

    de vijfde foto is dan ook mijn favoriet

    prettig vervolg van je vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,
      de kool en pimpelmees zijn de gewone huis en tuinvogeltjes :-)
      De kuifmezen heb ik ook niet in de tuin helaas, maar wel in de bossen rondom. Resterende vakantie was ook echt hele fijn alleen de afgelopen week vond ik minder met die hitte. Had dan ook de pc sporadisch aan.
      Geniet nog van de verdere week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. als je mij mij reageert hoeft geen "sorry' te vermelden Helma


      ik kan je reactie's wel te zeerste te waarderen

      fijne zondag Helma

      Verwijderen
    3. Hoi Willy,
      ik deed dit omdat ik zo enorm op achter loop met bijlezen en reageren.
      Door de enorme hitte hadden we hier de pc ook echt niet aan.

      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  23. Helma,
    You are the best !!!! What a superbe set of pictures !!!! I'm happy to see yours fabulous pictures, well done !!!
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha .... thank you Nathalie :-)
      You make me blush :-)
      Hugs

      Verwijderen
  24. Wat een super mooi serie heb je gemaakt Helma stuk voor stuk allemaal TOPPERS ik heb ervan genoten
    Mooie scherpte prachtige kleuren prachtige vogeltjes geweldig als ze aan het badderen en drinken zijn prachtige spiegeling complimenten hoor ze zijn geweldig
    Je had een prachtige buit
    Hoop dat je genoten heb in de vakantie met fietsen en lekker wat fotograferen
    Heerlijk met dit mooie weer ik ga ook iedere dag fietsen met mijn hondje die er ook van geniet
    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,
      dank je wel voor je leuke en enthousiaste reactie :-). Fijn te lezen dat je van deze vogeltjes hebt genoten. Ik vind vogeltjes in het water ook nog steeds een feest om te zien.
      Ja, we hebben genoten in de vakantie alleen afgelopen week was afzien met die hitte. Daar kan ik nl helemaal niet tegen pfffff........ hijg. Heerlijk dat je ook aan het fietsen bent geweest met je lieverd ;-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  25. Wat laat je ons weer prachtige foto's zien Helma, dit is echt genieten hoor. Foto 6 gaat wat mij betreft met de hoofdprijs aan de haal. Wat treffen jullie het met de vakantie wat het weer aangaat, het is jullie van harte gegund!!
    Lieve groetjes Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Edward :-)
      Het eilandje is inderdaad erg leuk om te zien hihi..... We hebben het ook erg getroffen maar de hitte die er nu is nekt me wel hoor. Ik kan er echt heel slecht tegen en de pc is dan ook bijna niet aan maar........ genoten hebben we zeer zeker.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Wat heerlijk dat jullie lekker op pad konden gaan, het weer was er inderdaad mooi voor. Misschien soms zelfs wel iets te warm ;) Althans hier in het oosten wel. Ik vind je foto serie goed gelukt, al ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar je Havik foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Michelle,
      inmiddels hebben we een hittegolf gehad en zijn we nu in een tweede beland. Ik kan ook echt niet tegen deze hitte en de pc staat dan ook steeds uit. Nu is het iets koeler dus gelijk maar even waarnemen want anders loop ik straks maanden op achter.
      Havikfoto's staan klaar maar eerst bij jullie allemaal nog even buurten.

      Verwijderen
  27. ha die Helma
    en deze mooie serie , noem jij niet spectaculair , de Matkop , staat op de rode lijst , dus alleen die treffen is al bijzonder
    maar zo zijn al jou prachtige foto's weer
    ik hoop dat jullie een fijne vakantie hadden
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ik wist trouwens niet eens dat de Matkop op de rode lijst stond!!! Inmiddels heb ik ook een zwartkop maar die foto's komen alter wel een keer. Door deze hitte is de pc ook niet aan op deze uitzondering na dan. Ik kan er bar slecht tegen.
      We hadden inderdaad aan prachtige vakantie. Niet echt veel gefotografeerd maar gewoon : de zinnen verzet :-) "
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  28. maar jouw foto's zijn altijd spectaculair Helma, echt waar, k zit verbluft te kijken!!
    wat een genot om zien, ik krijg er geen genoeg van, blijf heen en weer scrollen

    blij dat je toch genoten hebt van je vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou.............., nou laat je me blozen hoor Anneke!!!!
      Trouwens... ik geniet altijd van jou foto's zoals van de poppetjes (wat een kunst ieder keer weer) en van je geweldige vogels en diertjes.
      Nu ben ik laat maar de warmte maakt dat ik niet achter de pc zit plus het feit dat ik weer moet werken. Ja.... we hebben echt wel genoten van onze vakantie :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  29. Ha Helma,
    wat een mooi fotoplekje had je hier voor deze kleurrijke vogels. Mooi laag standpunt ook. Mijn favorieten zijn foto 6, zo mooi als de koolmees daar op een "eilandje" staat met glinsterdruppels en spiegeling. Pimpeltje op 15 is erg leuk. En 24 van de kuifmees. Maar de hele serie is prachtig.
    En ja... die havik smaakt ook naar meer.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      die matkop en kuifmezen was echt een verrassing. Al heel lang wilde ik kuifmeesje op de foto zien te krijgen maar we zagen ze nooit. Nu zowaar zelfs met kleintjes maar die kregen we helaas niet op de foto.
      Leuke keuze heb je eruit gepikt :-)

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  30. Hoi Helma,
    Wat 'n mooie opnames heb je gemaakt en leuk die badderende Kool en Pimpelmezen en ook nog de Matkop die zie je niet zo vaak.
    En de Kuifmees ook nog 2 stuks, vind het 'n mooie vogel.
    En ook nog 'n jonge Havik, dan kan je dag niet meer stuk.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      vogels die een badje nemen blijven mooi om te zien :-) Als je ze dan ook nog leuk op de foto kunt krijgen is de dag weer helemaal goed. De kuifmees was een wens van me maar had nooit gedacht deze ooit nog te zien. Toen we verder liepen zagen we ook nog kleine kuifmeesjes maar die konden we niet op de foto krijgen.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. Je hebt gelijk Helma, een gewoon blogje met alledaagse vogeltjes..... nu moet ik zeggen dat enkele van deze schitterende vogels niet zo vaak te zien zijn. Maar je hebt ze schitterend op de foto gezet met een prachtige achtergrond. Alle aandacht gaat naar de vogels...top En dan de Havik die is werkelijk heel fraai, kan niet wachten op het vervolg.....
    Groetjes
    Joost en Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost,
      je moet echt lang wachten hihi.... door de extreme hitte hier is de pc bijna niet aan geweest op een paar uitzonderingen na. Nu loop ik dus echt maanden op achter maar dat is dan maar zo. De warmte, de vakantie en daarna weer werken maakt dat alles is vertraagd. De foto's heb ik voor een groot gedeelte wel al klaar van de havik :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  32. Reacties
    1. Hoi Herman,
      dank je wel voor je complimenteuze reactie :-)
      Vogeltjes blijven leuk :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Tja wat is spectaculair? Voor mij zijn die kuifmeesjes geen dagelijkse kost, nog nooit gezien en die jonge havik, nog nooit zo bij het water gezien, dus ...........voor mij heel spectaculair hoor..........maar ook de andere mezen, het badderen en zoals ze er dan uit zien, kostelijk..prachtige foto's Helma
    Groet renée

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ehb je gelijk in Reneé, Kuifmeesjes zijn voor mij ook geen dagelijkse kost. Ik had ze erbij gezet omdat ik er niet veel foto's van had en het toch meesjes zijn :-)
      De havik is een aankondiging voor een volgend blog :-) Badderende vogels blijven echt onwijs leuk om te zien :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Zo mooi Helma vooral die weerspiegeling lieve groetjes Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig Helma
    Zou willen dat ze wat meer in onze tuin kwamen...het is triest met het aantal vogels de laatste tijd en dat is zeker anders geweest.
    Dus vakantie in eigen land en genieten van uitstapjes...
    Waarom zou je ook de zon op gaan zoeken in het buitenland als het hier tropisch warm is ;)
    Groetjes en geniet de rest van de vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      wij hebben ook geen kuifmezen in de tuin hoor maar wel veel kool en pimpels en soms staartmezen. De kuifje's hadden we in het bos en omdat het ook meesjes zijn ze daarom hierbij gezet. Misschien had ik de titel iets anders moeten formulieren.
      De zon was me eerlijk gezegd hier wel even veel te heet hoor pufffff...... gelukkig nu wat koeler dus kan ook weer even achter de pc :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Fantastische en zeer professionele beelden Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Het kunnen dan wel gewoon alledaagse vogeltjes zijn Helma.
    Maar je hebt ze werkelijk prachtig op de foto gezet.
    Zo mooi met de spiegelingen er bij, helder en scherp.
    Ben nu al benieuwd naar je volgend blogje, prachtig die jonge havik.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      badderende vogletjes blijven leuk om te zien en ook om ze te fotograferen :-)
      Die havik was echt een verrassing en ohw.... wat was die leuk om te zien!
      ik met er nog meerder foto's van bijzetten maar door de vele hitte is dat allemaal even vertraagd.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  38. De kuifmees is een prachtig modelletje maar de foto's van de koolmees op het eilandje vindt ik echt superrr. Dan maakt je hart toch even een sprongetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn te lezen dat jouw hart ook een sprongetje heeft gemaakt bij de foto's van de koolmees op het (werkelijk piepkleine) eilandje Henk :-)

      Verwijderen
  39. Hi Helma,
    What a wonderful set of images, love the reflection images, really beautiful.
    I am really envious of your Crested tit, I always seem to miss them and to finish with the young Hawk, stunning.
    All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
      thank you for your nice and enthusiastic response :-)
      I am very late with responding but after my holiday it was also very hot in the Netherlands and I can be very bad. The computer was occasionally on very rare occasion.
      The crested tit was also a surprise to me, but I enjoyed it to the fullest.

      Cordial greetings,
      Helma

      Verwijderen
  40. Hoi Helma,
    Zo'n serie met "alledaagse" vogeltjes moet je vaker plaatsen. Het zijn niet alleen prachtige platen, de soorten mogen er ook zijn. In het bijzonder de kuifmees krijgt aandacht, dat gebeurt niet zo vaak. Duidelijk is wel dat badscènes steeds weer garant staan voor mooi plaatjes. Het eilandje is een vondst.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha...... dat kan hoor alleen blijft het dan echt beperkt tot kool en pimpelmeesjes en wat mussen en spreeuwen :-) De kuifmees zat ook niet in mijn tuin (was het maar waar) maar omdat het ook een mees is heb ik die er maar bij gezet. En ja, badderende vogeltjes blijven leuk :-) Het eilandje is echt maar een heel piepklein "prutje" met een takje hihi.....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  41. Werkelijk prachtig, Helma!!
    Je heb er weer een pracht van blog van gemaakt...
    Ik heb er met volle teugen van genoten.
    Lieve genietgroetjes, Anna 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anna,
      fijn te lezen dat je ervan genoten hebt.
      Dat deed ik ook bij het maken van deze foto's en ook weer bij het zien ervan :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. Prachtige serie, Helma. Vooral die nathalzen in het water :-)
    Mezen zijn toch zulke aantrekkelijke vogeltjes.
    Hopelijk blijven er voldoende plasjes over, waar de vogels kunnen drinken en badderen.
    Ik zet al schotels met water neer in de tuin, geen hogere bakjes, want daar verdronk een aantal jaren gelden een jonge merel in.
    Het zijn uitzonderlijke weersomstandigheden!
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik...... nathalzen whahahahahahaaaaaaaaa....... geweldige benaming :-)
      Mezen zijn inderdaad heel aantrekkelijk en ze blijven ook echt fotogeniek. Hier zijn echt heel veel kool en pimpelmezen en in de afgelopen periode had ik overal bakjes met water staan die ieder dag weer ververst werden. Ik heb nooit geen hoge bakjes en ik lees bij jou ook dat er eentje verdronken is. Zielig hé.
      Gelukkig regent het hier nu. Ik heb dan werkweekend en nu is dat beter te "pruimen" dan met die hitte.
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  43. Que reflejos más bonitos... feliz verano... un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ¡Qué maravilla, querida Helma!. Muchísimas gracias por seguir compartiendo con todos nosotros tanta belleza. Un fuerte abrazo desde Asturias.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Belén,
      Estuve ausente del blog por un tiempo. Tuve unas vacaciones y después de eso hacía mucho calor en los Países Bajos. Mi cuerpo no fue construido sobre eso ;-) Ahora finalmente algo más genial feliz.
      Es agradable leer que disfrutaste estas fotos.
      Un gran abrazo

      Verwijderen
  45. Geweldig serie badderende vogels Helma.
    Genieten van de dit soort mooie foto's Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Badderende vogels blijven altijd leuk om t zien Bram :-)
      Fijn te lezen dat je ervan genoten hebt.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  46. Hallo Helma,
    Prachtige serie van de mezen waar de kuifmees altijd een van mijn favorieten is
    Mooi blog !
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rob,
      de kuifmees was nieuw voor me. Kende deze alleen van andere en uiteraard van internet. Ik was dan ook superblij dat er nu een aantal te zien waren waarvan ik er dus ook zelfs 2 in een foto kreeg :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  47. Hoe vind ik je vogelfoto's leuk! sommige ervan zijn bekend, ik zie ze in de tuin en ik heb ze gefotografeerd, maar ik heb de foto's niet zo mooi.
    Ik bekijk ze één voor één, bekijk de details van de vogels en het is heel mooi, dus ik dank je voor je foto's.
    Een heel dikke kus, Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse,
      también tienes estos lindos pájaros en tu jardín. ¿Qué son divertidos de ver oye? :-)
      Usted dice que sus fotos no son tan bellas, pero que sus pies siempre son muy bellos. Es bueno leer que has visto estas fotos de las tetas cuidadosamente :-)
      Un gran beso Montse

      Verwijderen
  48. Gaaf zeg, en dan zeg je gewone huis tuin en keukenvogels, en dan zie ik een matkop, kuifmezen en een havik. Maar ook de gewone mezen heb je prachtig vastgelegd. Was dit in een fotohut? De foto met de twee kuifmeesjes is geweldig.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarmee bedoel ik dan de kool en pimpeltjes hoor Ghita. De kuifmees behoort helaas niet tot mijn dagelijkse tuinvogels hihi... was het maar waar! Omdat het ook meesjes zijn heb ik ze erbij gezet :-) De kuifmeesjes zijn verderop in het bos gefootgrafeerd langs een klein plasje.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. ha die Helma
    3 weken vakantie had je dus , ik heb niet eens meer snipperdagen , laat staan vakantie hihi , geintje
    al ik hoop dat de vrije tijd je , jullie moet ik zeggen goed heeft gedaan , en jullie wat hebben kunnen genieten , al blijf het verlies van Jahnay voor altijd op jullie pad :(
    ik kwam onlangs met wat onverklaarbare pijn van bed , dus denk je , verkeerd gelegen of van de tocht , ik vermoed het laatste en knap alweer wat op
    heb de wandelingen in de la gelegd , fietsen is met wat wind toch wat fijner en zo krijg ik toch wat beweging
    ik wens je een plezierige periode tot de volgende vakantie :)
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karal,
      ik had inderdaad 3 weken vakantie waarbij we het merendeel thuis zijn gebleven. Toch later een paar dagen naar Werkendam (Biesbosch) en dat was ook erg leuk. De hitte in de weken daarna maakte dat ik dus bijna niet op internet te vinden was want na het werk was het gewoon bijkomen.
      Jij met pijn van je bed af en ik denk dat dit inmiddels weer is bijgetrokken :-)
      Dank je voor je wens :-)
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  50. Helaas kan maatje Karina weer niet op blogger reageren.
    Daarom haar reactie uit de mail gekopieerd en hier geplakt.

    - Helaas kan ik weer eens niet reageren.
    Ik kom op je blog, zit een partij te kwijlen van alle gave foto's die voorbij komen.
    En vervolgens krijg ik een wit reactie vlak waar ik niet in kan zetten:

    Jammer jammer jammer.
    Nou ja jammer, ik weet je toch wel te vinden hoor :-)
    Wat een serie meis, om de vingertjes bij of te likken.
    Nu zijn de vogeltjes op zich al mooi en lief maar de manier waarop jij ze met je camera wist vast te leggen WOW.
    Dat koolmeesje bijvoorbeeld, alsof hij in een sprookje op een onbewoond eilandje zit.
    Wat plantjes onder zijn pootjes en al dat water er om heen TOP.
    En de pimpelmees, altijd een feestje om dit diertje te zien met zijn punkkopje :-)
    De matkopmees en de kuifmees die kom ik heer niet eens tegen dus dit zijn voor mij echte traktaties.
    En dan sluit je ook nog eens af een jonge havik............... niet tegen Paul zeggen maar ik ben op slag verliefd.


    Grote klasse dame en dikke complimenten.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey maatje,

      dat is toch ook steeds weer een dram met blogger met dat reageren. De ene keer wel (gelukkig komt dat nog voor) en de andere keer weer niet. Onwijs blij dat je wel via google+ kan reageren :-))))))))

      Jij weet me inderdaad altijd te vinden whahahahahaaaaaaaa....... en gelukkig maar. Die leuke reacties zou ik echt niet kunnen missen hoor. De kool en pimpeltjes komen ook dagelijks badderen en de kost halen maar de kuifjes zie ik nooit. Heel mooi dat ik ze nu wel een keer kon footgraferen en daar maakte mijn hartje dan ook wel een sprongetje bij :-)
      dat koolmeesje op dat ieniemienie eilandje was ook echt zo gaaf om te zien! Fijn dat je hiervan hebt genoten maatje en ja, de havik komt eraan maar ik was echte weken niet op de pc alleen bij hoge uitzondering. Die warmte was me echt teveel hoor.
      En ik lees dat je verliefd ben op die jonge havik dus eigenlijk moet ik je er een paar sturen gna gna gna........

      Thnx voor je dikke complimenten.
      Liefs, je maatje

      Verwijderen
  51. De retour sur les blogs je viens te voir: De merveilleuses photos! j'aime cette pureté de l'eau et ces petits oiseaux qui paraissent si fragiles !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Cath,
      Ravi de vous revoir :-)
      Super que tu a réussi à me trouver.

      Verwijderen
  52. Dag Helma, o wat zou ik graag een vogel willen zijn en dan zo lekker badderen met dit weer! Prachtige opnames waar ik met plezier naar gekeken heb. De koolmees op het "eilandje" is ook zo mooi. Kuifmezen twee ipv één. Een havik...ik heb er nog nooit een voor mijn lens gehad, gefeliciteerd daarmee, leuk voor je. Ben benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willie,
      ja echt hé, met dit weer is water denk ik ook de enige optie om enigszins af te koelen hahahaha.... Gelukkig is eht nu iets minder warm en zit ik ook weer achter de pc. De havik staat klaar maar ik wil eerst bij jullie allemaal nog even bijlezen (als ik dat ooit nog ga inhalen!).

      Verwijderen
  53. haha het is nooit te warm om te lachen ;)
    Hier is het binnen nu beter dan buiten...heet hè
    Och we mopperen niet dit is zomers
    Groetjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hahahahahaha.... dat is waar Nellie :-)
      Gelukkig ging dat wel goed hahahahahaha........
      En het kan dan zomers zijn maar van mij had het een tandje minder gemogen. Zeker gezien het feit dat ik in die hitte (en nog meer mensen natuurlijk) moest werken ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Beautiful Tits images, my favourite are the Crested Tits. And the the juvenile Sparrowhawk...............

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I also really like the young hawk.
      The tits are always nice to see. For me it was also the first time to see crested tits.

      Verwijderen
  55. Leuk dat je met deze temperaturen toch even kwam reageren op mijn foto's Helma.
    Ik heb in 2016 een mobiele airconditioner aangeschaft, en die doet goede zaken nu :-)
    Goed uit te houden achter de computer, beter dan buiten in de verzengende hitte.

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi bram,
      dat was ook echt maar even want daarna is de pc weer dagen niet aan geweest. Nu had ik werkweekend maar gelukkig waren de temperaturen ook gedaald. Kan nu dus weer even langer achter de pc hahahaha....... Ik wilde je mooie foto's niet missen.
      Ik denk dat ik ook maar zo'n mobiel aircoapparaat ga aanschaffen want het kan zomaar zijn dat we vaker dit soort hoge temperaturen gaan krijgen!

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. Wat een schitterende vogel foto's !! de reflecties is het water zijn zo mooi en prachtige DOF !!! echt een geweldige serie Helma !!
    groetjes
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Els,
      badderende vogels blijven echt leuk en als het stilstaand water is dan zijn de reflecties ook weer een mooie uitdaging :-) Fijn te lezen dat je ervan genoten hebt.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  57. Hoi Helma,

    Mij maakt het niets uit dat het geen 'bijzondere' vogels zijn want ik vind vogels sowieso leuk. En mezen zijn mooi en vaak ook nog lief, klein en schattig. De foto's zijn heel goed gelukt zo in het water en met de reflecties. Genieten dus. Twee Kuifmezen tegelijk krijg je ook niet elke dag trouwens! Wat stoer dat de Havik op bezoek kwam, ik ben benieuwd wat je daar nog van hebt.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,

      ik weet dat jij vogels altijd leuk vind en dat is in je blog ook goed te merken. De ene na de andere prachtige vogel komt daar voorbij waarbij de ahhhhh's en ohhhhh's dan ook niet van de lucht zijn:-)
      Die twee kuifmezen was echt fantastisch! Zat dan opok met ingehouden adem hahahaha..... De havik komt in een volgend blog maar ik moet eerst nog heel veel bijlezen bij jullie (als ik dat al ga inhalen).

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  58. Hallo Helma, ik kom eens heerlijk bij jou blog kijken weer en ik genoot van alle vogels. Met de afgelopen hitte hadden zij het ook niet gemakkelijk en een bad is dan ook welkom voor hen. Mooie blogs heb je altijd en kom graag even om het hoekje kijken. Natuurgroetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tine,
      wat leuk dat je weer een keer op bezoek kwam. Ik ben echt heel weinig achter de pc geweest en alleen op mijn telefoon heb ik google+'jes gegeven. Eerst mijn vakantie en daarna de (en tijdens de vakantie) die enorme warmte! Daar kan ik niet echt tegen.
      Kom ook weer naar jou hoor.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  59. Alle foto's zijn één voor één pareltjes van schoonheid en heerlijk genieten van je kunstige natuurbeelden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marylou :-)
      Altijd fijn te lezen dat je van de foto's hebt genoten.
      De natuurbeelden die jij laat zien zijn anders ook niet te versmaden :-)

      Verwijderen
  60. Helma,
    Thank you for sharing these delightful photos.
    All of them are beautiful but I especially loved the number 7th, is spectacular.
    Warm hugs
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      that twig in the water came in very handy :-)
      This way I could photograph this great tit nicely.
      Nice to read that you enjoyed this.
      Thick hug from me for you.
      Helma

      Verwijderen
  61. Wat een mezenpret. Ze zijn zó mooi; de natte haartjes zijn zo wat te tellen zo scherp...Ik heb een zwak voor de kuifmezen, die komen hier in het westen niet voor net zoals de matkop. De afsluiting van je blog met een jonge havik is erg vet.
    Prachtig blog Helma en plezier om het te bekijken.
    Vriendelijke groet
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frans,
      ja.... de mezen hadden pret maar ik ook :-))))) Badderende vogeltjes blijven dan ook altijd heel leuk om te zien en ook om te fotograferen. Kuifmezen zijn hier ook echt net dik bezaaid dus je kan je voorstellen dat ik heel blij was met deze 2 :-)
      Fijn te lezen dat je ervan genoten hebt :-)
      Lieve groet,
      Helma

      Verwijderen
  62. Mais uma publicação absolutamente deslumbrante, por aqui, Helma!
    Cada imagem, é uma verdadeira fonte de ternura e poesia... Parabéns, pelo deslumbrante trabalho fotográfico!
    Deixo um beijinho... um abraço super apertado... e um até breve... já que me vou ausentar para férias nas próximas semanas...
    Tudo de bom!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Ana,
      obrigado por sua reação agradável e entusiasmada sobre essas fotos. Eu sempre acho legal ler que você gosta das fotos. Você está agora curtindo umas férias. Desejo-lhe muita diversão de férias xxx
      Um grande beijo e um grande abraço
      Helma

      Verwijderen
  63. Hallo Helma,
    Niet verkeerd al deze Mezensoorten.
    De Matkop en Kuifmees zijn toch echt supersoorten die je hier bij mij niet zomaar even tegenkomt.
    Schitterende scherpe foto's
    En als ik zo de foto van de Havik zie zal je volgende blog ook weer top zijn!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      de Matkop en Kuifmees zijn inderdaad niet echt alledaagse soorten. Met de tuinvogels bedoelde ik dan ook meer de kool en pimpeltjes. Ik had een andere titel moeten gebruiken maar ja,,..... goeie leer hihi...
      De havik staat klaar maar ik loop enorm op achter met bezoeken aan jullie dus dat ga ik eerst allemaal bijlezen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  64. Goede middag (morgen of avond),
    Ik vond het eigenlijk wel spectaculaire foto's. Zulke mooie en haarscherpe heb ik toch echt nog nooit gemaakt en zeker niet tijdens het badderen. Al die prachtige meesjes, geweldig. Bedankt voor het mee laten genieten en ik hoop dat de herinneringen aan een fijne vakantie nog niet weg zijn :) groetjes van Jenny.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenny,
      grappige opening met Goede middag (morgen of avond) hahahahahaha.... het zijn inderdaad altijd verschillende tijden en deze reactie is dan ook echt superleuk :-)))))))
      De herinneringen van deze vakantie zijn ook niet weg en daar teer ik ook nog even op door. Wat me wel parten heeft gespeeld is de enorme warmte die we nog weken hadden. Ik was daarom ook weinig op de en achter de pc.
      Leuk te lezen dat je van deze foto's hebt genoten :-)
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  65. Boa tarde, julgo que já comentei esta bela publicação, mesmo assim, não posso deixar de reconhecer as suas belas fotos das lindas aves, as suas captações são excelentes.
    Feliz semana,
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Antonio
      Eu acho que você não respondeu a essas fotos das mamas, mas o blog é muito tempo. Estava quente demais para se sentar no computador.
      Obrigado pelo seu bom comentário.

      Queridos cumprimentos, Helma

      Verwijderen
  66. WoW!!! Unas fotos realmente bellas del baño de las aves, me han gustado mucho todas. Enhorabuena por este trabajo Helma, un abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Germán,
      gracias por tus lindos comentarios
      Las aves de baño siguen siendo agradables de ver :-)
      Un abrazo

      Verwijderen
  67. Hoi Helma!!! Delightful series of pics.. Love birds bathing..

    Happy weekend ahead..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias por tu agradable comentario Ana :-)
      Tuve que trabajar el fin de semana, pero ahora tengo 2 días libres.

      Verwijderen
  68. Prachtige serie met fraaie kleuren. En dan die havik.... zucht....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Gerrit,
      badderende vogels blijven ook leuk om te zien.
      De havik wordt denk ik morgen geplaatst.
      Groetjes

      Verwijderen
  69. Het is zeker lekker om met deze tropische temperaturen lekker in eigen land vakantie te maken. En het is zeker de max dat je dat kan combineren met fotoplezier.
    Leuke foto's hen je kunnen 'schieten' van die kleine gevederde rakkertjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het ook Dirk alleen die erge hitte die daarna kwam was me even teveel. Ik kan daar niet zo goed tegen en gezien ik weer aan het werk moest was het daarna ook echt bijkomen en luieren en niet achter de pc hihi....

      Verwijderen
  70. Nou dan bof je zeker met het weer! Al is het ook wel weer erg droog. Wat mooi zo die vogels in het water met die weerspiegelingen erbij! Die laatste is wel heel anders in de serie, ik ben benieuwd naar je volgende serie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was zeker boffen Jacobien want we blijven vaker in eigen land en dit was de eerste keer dat we 3 weken achter elkaar mooi weer hadden!!
      Vogels die een badje nemen blijven leuk om te zien ;-) De Havik is inderdaad ietsje anders hahahahahaha......

      Verwijderen
  71. Wat fijn dat je kon genieten van dit heerlijke weer tijdens je vakantie. En ja dan ligt de blog wat stil, ook bij mij. Maar hier heb ik zalig genoten van je heerlijke vogels, wat een weelde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook fijn Joke. Ik kan me ook niet heugen ooit 3 weken achter elkaar van dit mooie weer gehad te hebben in Nederland. Ook bij jou even een stil blog en dat kan ik me heel goed indenken.
      Fijn dat je van deze foto's hebt genoten.
      Groet, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma