zondag 16 oktober 2011

Tuinbloemen in mijn plantenbakjes

Ik was met de paddenstoelen deel 2 bezig, maar besloot mijn nog bloeiende bloemen in mijn tuin eerst nog te plaatsen. Met dit weer ziet het er in mijn tuin, en dan met name in de hanging baskets en potten nog best fleurig uit.

I was busy with the mushrooms part 2, but decided I still blooming flowers in my garden at first place. This again looks in my garden, and especially in hanging baskets and pots of blooming quite yet.

De Portulaca




 

Mijn hanggeraniums....


En zo ziet het hart van de hanggeranium er nog uit....


Op deze paarse hangbloemen (weet de naam niet meer) kwam gisteren nog een Kleine Vos voedsel zoeken. 




M'n Chinese roos zit vol met knoppen en bloeit uitbundig..


M'n luciferplantje.....


Hangbegonia....


De roos...


En nog wat bloemetjes uit de hanging baskets...





M'n hang Fuchia...



En m'n lampionnetje....



Ook kwam er nog even een honingbij (dank je wel Coby) buurten.....


In  het volgende blog ga ik weer verder met de paddenstoelen deel 2  van de wandeling in het Robbenoordbos.
In the next blog I will continue with Part 2 of the mushroom walk in the Robbenoordbos.

25 opmerkingen:

  1. Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties op het blog hieronder.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende foto`s Helma.
    Leuk dat je nog even je kans hebt benut voor mooie macro`s.
    Ziet er nog fleurig uit in je tuin.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een beauties Helma, schitterende macro's heb je uit je tuintje getoverd, een zeer variabel en fleurig logje!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Genoeg te beleven in je plantenbak, al is het oktober.
    De foto's met de vlinder vind ik de mooiste en ook de roos is beeldschoon gemaakt
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is verbazend dat er in deze tijd nog zoveel moois te zien is Helma, zelfs nog een Kleine Vos. Het is een hele mooie serie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Helma
    wat een mooie bloemen heb je nog in je tuin het lijkt wel zomer de Lila en ook met de vlinder super zo zacht en teer de andere zijn ook mooi warme serie
    Ik wens je een hele fijne week toe
    Hartelijke groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige en kleurrijke blog laat je ons hier zien helma, heel mooi.
    Het kan nu ook nog even, als het echt vriest is alles in een klap weg.
    Mooie macro's heb je gemaakt, waarbij die met de Kleine Vos wel heel fraai is geworden. Maar ook de rest heb ik met plezier bekeken.
    Opmerking:op de laatste foto laat je een Honingbij zien en geen zweefvlieg ;-)
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Helma
    Ja die mooie dagen geven je nog een beetje zomergevoel en krijg je inderdaad zin om de laatste bloemen nog vast te leggen. Je hebt er een mooie serie van gemaakt.
    Nu zal het wel richting herfst gaan.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Woow... beautiful flowers and the butterfly is wonderful. Great shots!
    Greetings from Romania
    Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het lijkt of sommige tuinen blijven bloeien Helma. Je hebt weer een set fraaie macro's geplaatst. Moeilijk om een favoriet te kiezen met zoveel keus maar ik denk dat ik voor foto 8 ga met de vlinder.

    Groetjes
    Henk Jonkvorst

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Qué suerte poder disfrutar de tal jardín... que colorido y aroma y como no, los visitantes más afines a las plantas, mariposas y abejas :) Yo misma he comprobado como al tener plantas donde antes no había aparecen muchos insectos que nunca había visto... me encanta como disfrutas de la vida Helma. Me alegra que así sea.

    Gracias y un cordial saludo:)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. How lucky to enjoy such a garden ... that color and aroma and of course, more visitors related to plants, butterflies and bees:) I myself have tested as having plants where before there were many insects that are never seen ... I love to enjoy life as Helma. I am happy to do so.

    Thanks and Regards:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, beautiful flowers and camera, thanks Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eine fantastische Serie....deine Fotos sind sehr schön...
    LG: Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie kleurrijke serie. Wat bloeit er nog veel bij jou! Daar ben ik stiekem wel een beetje jaloers op:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat bloeit alles nog mooi bij jullie. Hier is het wel zo'n beetje gebeurd. Alleen de rozen bloeien nog. De rest hebben we allemaal al teruggesnoeid, en de vijver is al kaal. Ongezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het lijkt nog wel hoog zomer in jouw tuin. Zo veel is er bij mij niet meer te zien. Goed dat je dat nu nog gefotografeerd hebt, want na de nachtvorst is er weinig mee van over. Mooie foto met de vlinder.
    Gr. gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Your pictures are so very good. Brilliant captures.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nice flower shots from your garden Helma - Dave

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goedemorgen Helma,

    Wat ziet de bloemen mooi uit.Het lijk bij jou hoogzomer in de tuin. Ziet dan zo mooi uit bij jou. Echt heel mooi Helma. Bij onze balkon ziet sommige bloemem ook goed uit. Nu regent alweer. Dan gaat de bloemen zo weg. Zonde.

    Fijne dinsdag gewenst.
    Liefs van Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fleurige foto's, Helma. Die met de vlinders vind ik erg mooi. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beautiful photos! And that images of butterfly? Simply breath-taking :)

    BTW, thanks for visiting my blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma