zondag 10 oktober 2021

Watersnip - Gallinago gallinago................


 Als je ergens Watersnippen weet te zitten dan is het ook nog een kunst om ze een beetje leuk op de foto te krijgen. Deze schuwe vogels verstoppen zich vaak of je ziet ze wel en dan zitten ze in een drukke omgeving van groen.

Toch gelukt om een paar "snipjes" op de foto te zetten. De foto's zijn echter wel nog van vorig jaar maar ik had ze nog niet eerder laten zien.


*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


We zagen ze ineens zitten in het groen. We wisten ook dat ze daar ergens moesten zijn  en ja..... daar waren ze.....



 Watersnip - Gallinago gallinago





 Watersnip - Gallinago gallinago




 Watersnip - Gallinago gallinago


Door heel stil te blijven zitten hadden we de hoop dat ze naar het water zouden gaan....

En ja hoor....... daar ging er een....



 Watersnip - Gallinago gallinago


 Watersnip - Gallinago gallinago


Er volgende er nog een paar maar dat was ondoenlijk om die een beetje knap op de foto te krijgen.  Ik was al heel blij met deze ..........



 Watersnip - Gallinago gallinago



 Watersnip - Gallinago gallinago



 Watersnip - Gallinago gallinago



 Watersnip - Gallinago gallinago


Er liep er ook nog eentje achter langs de waterkant.......



 Watersnip - Gallinago gallinago


........................... die daarna mooi aan de kant bleef zitten en uitkeek over het water :-)


Watersnip - Gallinago gallinago



=================================================

Iedereen bedankt voor alle geduld en ook voor de reacties op en over de foto's in het vorige blog van:

"Sperwer - Accipiter nisus......................................

Ik zou de foto's plaatsen van het Sperwer vrouwtje maar ik heb ze nog steeds niet uitgezocht.

124 opmerkingen:

  1. Desondanks dat deze kleine rakkers razendsnel kunnen verdwijnen heb je ze toch heel mooi kunnen fotograferen ! Petje af hoor !
    De bewerking in je 4de foto vind ik ook heel goed gelukt, die mag zo aan de muur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      ze zijn inderdaad razendsnel zeg pfffff........ en ik heb ook nog wel foto's waar ze met meerdere op staan maar die vond ik niet mooi genoeg om te plaatsen.
      Leuk dat je dat zegt van foto 4 :-)))))))))))))))))
      Groetje

      Verwijderen
  2. Ik had 'alles' al in gereedheid voor nog een sperwer blog... zucht.. 🤢 zie ik opeens een snipje voorbij rennen, Hoe gaaf is dat. Gedateerd zijn zulke gave foto's nooit Helma en genieten is het absoluut. Henk vond het waarschijnlijk waardeloos... 😂
    LG uit Drenthe,
    Geert 😘

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahahaha...... ik snap hem helemaal hoor Geert 😁
      Was ook de bedoeling om die te gaan plaatsen maar ik moet ze nog steeds uitzoeken 🙈🙈🙈 Ik dacht wacht.... ik heb nog een blog staan van de snipjes en om toch maar weer eens wat te plaatsen heb ik deze dus gedaan 🙄
      En nee, Henk vond ze weer knap waardeloos!!!!!!
      LG vanuit een donker WF.
      Helma

      Verwijderen
  3. je foto's van de vogels zijn allemaal top en echte juweeltjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha die Helma
    kan me niet voorstellen dat jij waardeloze foto's maakt :)
    deze hier van de mooie Watersnip zijn geweldig mooi
    rustige avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ik moest wel ff lekker lachen om je reactie van "kan me niet voorstellen dat jij waardeloze foto's maakt" nou..... ik maak ook missers hoor en ook wel wazige hahahaha...
      Dank je wel voor je fijne reactie :-)
      Groetjes

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ja op ons eigenwijze maken we allen wel eens waardeloze foto's :)

      inderdaad mooie pps van Africa , mooi continent , met zoals je al zegt veel onveiligheid

      ik ga de reacties op jullie reacties voortaan gelijk onder jullie reacties zetten , ik ben nog de enige die het anders doet hihi
      eigenwijs weet je wel
      fijne avond nog
      en een lieve groet , Karel

      Verwijderen
    3. Hey Karel,
      klopt hahahahaha.... ook ik maak best wel waardeloze foto's hoor 😂 Doen we inderdaad allemaal wel eens.

      Ja, die pps van Afrika was echt prachtig. Mooi kleurrijk maar inderdaad zo jammer van al dat geweld daar :-( Ja, jij doet het nog steeds anders ja dus mss hou je nu wat tijd over hihi......
      Geniet van je weekend want het wordt aangenaam weer. Ik heb helaas weer eens werkweekend grrrrr........
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  5. Dat is weer even heerlijk genieten van deze mooie "snippies", mooi werk hoor. Kan me niet voorstellen dat iemand dit waardeloos noemt, maar waarschijnlijk bedoelt hij het tegengestelde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanry,
      het tegenovergestelde werd er ook inderdaad mee bedoeld hahahaha.... maar dat wist ik. Kan me voorstellen dat dit wel een beetje raar overkwam ;-)

      Verwijderen
  6. These are wonderful images of a bird that I am always excited by when I see one, Helma - which isn't very often! However, I did, I think, get some photos myself of this species in the Isles of Scilly. I do not know whether they are any good because I have not yet had time to look at them!

    I see that you are now going to keep me very busy with a series of comments on my own blog, which I will now go and look at and reply to - thank you, they are much appreciated.

    Take care and stay safe - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      these snipe are always very shy but I did see a few. Difficult to photograph them. You've probably seen them too, so I'm looking forward to your photos.
      I am very behind with reading and responding and I had indeed visited you hahahahah...

      Be careful and stay safe.
      In the Netherlands, the virus is emerging again!!
      Regards, Helma

      Verwijderen
  7. Bonjour Helma
    C'est vrai qu'il est difficile de la trouver dans un bel endroit. La première photo dans les fleurs est très belle.
    Bravo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Salut Nathalie,
      merci pour votre gentille réponse.
      Celui-ci est très apprécié !
      Cordialement, Helma

      Verwijderen
  8. Zo de vogel die zich liet vangen door je lens.
    Stuk voor stuk weer mooikes :)
    Groetjes en fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      dank je wel voor je leuke reactie.
      Bij jou kom ik ff langs als ik weer een paar uur over heb om bij te lezen hahahahahahaha... Komt echt goed :-)))
      Groetjes

      Verwijderen
  9. wauw zeg, wat mooi om zien
    en voor prachtige foto's kunnen we wel op jou rekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anneke,
      dank je wel :-)
      Je laat me rood worden 😊
      Groetjes,

      Verwijderen
  10. Hoi Helma.

    Prachtig deze Watersnip.
    En prachtige foto's heb je gemaakt.
    Super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      en ze zijn ook nog behoorlijk klein ook.
      Was ook echt heel leuk om er een aantal te zien en ook nog te kunnen fotograferen :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  11. Hello

    Wonderful photos of the Snipe. It took forever for me to find a Snipe in the wild, they tend to hide in the grass. Great post. Take care, enjoy your new week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen,
      snipes do hide. I had known for a few years that there must be snipe there and once in a while we saw one that was quite hidden. Now with a lot of patience can "grab" these :-)
      I'm way behind in responding but I'll come to see you.
      Regards, Helma

      Verwijderen
  12. Hoi Helma, mooie reeks foto's, goed vastgelegd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Roy,
      it took some effort but..... finally able to take a picture :-)

      Verwijderen
  13. Dat leuk, maar vooral mooi op de foto zetten, is je prima gelukt Helma.
    Afbeelding 4 is heel creatief en fraai gedaan.
    Lieve groetjes, Edje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ed,
      ik vond het anders zo druk met al die planten waar ie in zat Ed en daarom zo geprobeerd. Super om te lezen dat je dit ook kan waarderen :-))))
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. een watersnip.. dat moet je oog voor hebben Helma....

    dat de vogel op de laatste foto jou de rug toekeerde, vind ik onbeleefd

    een heel knappe reeks

    prettige dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,

      het zijn inderdaad behoorlijke kleine steltlopertjes.
      Ik wist dat ze daar zaten maar zag ze bijna nooit.
      Na veel geduld dus wel eindelijk kunnen footgraferen :-)

      Ja hahahaha.... hij keerde me gewoon de rug toe 😂

      Voor jou heel fijn weekend.

      Verwijderen
  15. Geweldig helma wat mooi eigenlijk vind ik de eerste foto,s in het groen wel zo sprekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bas,
      daar leven ze ook.
      Ze verschuilen zich echter continu in dat groen maar eindelijk zag ik ze weer eens.
      Groetje

      Verwijderen
  16. wowwwwwwwwwww Helma.
    wat ben je toch een gelukssnipje....
    als ik een watersnip zie ... gaat ie al op de wieken:-)
    geweldig en jij kan er zo maar een serie van maken....
    joe lukkie devil....
    ik vind het fantastisch
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey lieve Dien,
      dat klopt ook inderdaad want ze zijn zo weer vertrokken maar...... daar waar ze zitten (al jaren eigenlijk) is het knap lastig om ze te zien want ze blijven heel vaak in en tussen het groen. Nu dan eindelijk eens uit hun schuilplaats gekropen hihi......
      Dank je voor je enthousiaste reactie
      xxx

      Verwijderen
  17. Hallo Helma,
    Ze zijn zo mooi maar o zo schuw, je hebt er fraaie platen van kunnen maken.
    Knap gedaan.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      ze zijn inderdaad vrij schuw. Ik heb wel foto's waar ze met meerdere op staan maar die zijn te "lelijk" om te plaatsen. Ik was allang blij dat we ze eindelijk weer eens zagen :-)))
      Groet, Helma

      Verwijderen
  18. Hoi Helma!!! Excellent set of pictures
    of this beautiful bird... Happy week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ana,
      I also took these pictures with pleasure and love :-)
      Regards.

      Verwijderen
  19. Hoi Helma,
    Prachtige foto's van deze toch wel bijzondere vogel.
    Je moet hem toch maar effe spotten met die camouflage kleuren.
    Je hebt hem ook mooi weten te fotograferen, zo langs en in het water. Super gedaan.

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      het is ook echt een hele leuke maar ook kleine vogel :-)
      Ik wist al heel lang dat ze daar zaten en soms zag je ze even voorbij rennen maar meestal zitten ze verscholen. Nu was het echt een keer raak :-)))))
      Dank je wel voor je reactie x

      Lieve groejtes,
      Helma

      Verwijderen
  20. Hoi Helm,
    wat heb je ze weer mooi op beeld gezet,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      ik had er even veel geduld voor nodig maar dan heb je ook wat hihi.....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Bijzonder dat je deze schuwe vogel zo mooie voor je lens hebt kunnen krijgen.
    We genieten nu echt mee van de beelden van deze mooie foto.
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      dat was ook best bijzonder want meestal zie je ze niet alhoewel we wel wisten dat ze daar zaten. na veel geduld eindelijk eens kunnen fotograferen en daar ben ik dan ook echt blij mee.
      Liefs van mij,
      Helma

      Verwijderen
  22. Hoi Helma,

    Na lange tijd van afwezigheid, voor jouw doen, eindelijk weer terug op blogger, en hoe. Prachtige serie van deze snipjes, ik word er altijd weer blij van als ik ze zie. Recent kon ik er nog enkele fotograferen bij de Groene Jonker, maar ze zijn behoorlijk schuw. Mooi dat je ze zowel in de vegetatie, op de slikplaat en ook in het water hebt kunnen fotograferen en zelfs eentje met de vleugels wijd.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      ik kom ook werkelijk nergens meer aan toe!! Klinkt heftig en eigenlijk is dat ook zo. Te kort personeel en veel uitval door zieken dus...... meer en extra diensten voor de anderen.
      Ik probeer zoveel mogelijk bij te lezen maar het hoopt alweer aardig op!
      De snippen zijn inderdaad heel schuw. Geduld moest ik deze keer ook echt wel hebben pfffff........ Ik had zo graag een wide staart gezien maar dat ging echt veel te snel allemaal. Heb uiteraard tig foto's maar de meeste konden weg. Deze vond ik nog wel kunnen hihi.....
      Jij ook snipjes bij de Groene Jonker en die kom ik waarschijnlijk nog wel tegen bij je :-) Dank voor je leuke reactie :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  23. Helma, wat een prachtige vogel met zo'n lange snavel, ik heb haar nog nooit gezien en het is spannend om soorten te ontmoeten. Je foto's zijn buitengewoon, het is een prachtig verslag.
    Een dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amiga Montse,
      este pájaro es en realidad un pájaro muy pequeño. No dirías eso, pero en realidad es bastante pequeño. Una gaviota es dos veces más grande.
      Es genial que disfrutes conociendo a estas "nuevas" especies.
      Un gran beso,
      Helma

      Verwijderen
  24. Hi Helma, wonderful photos of this galligo galligo. I have seen many times, but never got such beautiful photos. Great work !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Lasse,
      I'm surprised you've never captured these birds so beautifully. Your photos are always exceptionally beautiful and atmospheric! You will probably succeed again with these birds :-)
      Regards, Helma

      Verwijderen
  25. De laatste foto's waarbij de vogel langs de waterkant zit zijn echt de kers op de taart Helma. Je levert hier wederom een knap staaltje natuurfotografie

    Groetje
    Henk Jonkvorst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,
      dat was ook een bijzonder moment en daarom ook is de header gezet :-))))
      Ik vind hem nl zelf ook heel erg mooi ;-)

      Groetje, Helma

      Verwijderen
  26. Hoi Helma,

    Je geduld en stil zitten is wel beloond hoor, de foto's zijn echt heel goed gelukt. Het is inderdaad niet gemakkelijk om watersnippen zo op de foto te krijgen dus heel goed gedaan. Mooie serie van deze gave vogels!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,
      het was inderdaad wel even geduld hebben maar eindelijk heb ik een paar mooie plaatjes kunnen maken :-))) Ik wist al heel lang (paar jaar al) dat ze daar zaten en soms zagen we ze in een flits of..... ze zien en geen camera mee hebben!!!! Nu dan eindelijk gelukt. Nu nog een zien te fotograferen met zijn staart wijduit :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  27. Hallo Helma
    ich wäre sehr zufrieden wenn ich solche Fotos bekommen hätte... Geduld und dein Fotokönnen haben diese Bilder gemacht, sehr schön
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank,
      das war wirklich viel Geduld aber am Ende wurde die Geduld mit diesen Bildern belohnt :-))))
      Vielen Dank für Ihre nette Antwort.
      Grüße, Helma

      Verwijderen
  28. Reacties
    1. Спасибо Анна,
      извиняюсь за мой поздний ответ.
      Я на самом деле прихожу навестить вас в блоге.
      С уважением

      Verwijderen
  29. Hoi Helma, wat een prachtige serie van de watersnip!
    De eerste foto is gelijk al een plaatje!!👌🏻☺️. En dan ga je gewoon door met allemaal schitterende foto's 😳🤢.
    Zo mooi in het veld en die, waar de snip naar het water loopt en ook nog mooi scherpe en met de vleugels wijd. Wat heb ik hier van genoten!!! Ik had graag naast je gestaan🤢🤢
    Complimenten, wat een kwaliteit 👍🏻😊
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      het was ook echt ongelooflijk mooi om ze eindelijk eens een beetje vrij te kunnen fotograferen :-)))) Als je weet dat ze er zitten en je krijgt ze nooit mooi in beeld dan ben je op zo'n dag wel heel errug opgewonden als je ze nu wel zowaar ziet en kan vastleggen :-))))))) Je had naast me mogen staan hoor 😁
      Dank je wel voor je complimenten 🤗
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  30. Hoi Helma, je hebt de snipjes weer schitterend in beeld gebracht, in hun natuurlijke omgeving. Prachtig om te zien. De foto"s met de schaduw in het water zijn top gelukt, mooi. Ook is je hoofdfoto (kop blog) weer gelukt zo te zien....
    Groetjes
    Joost&Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost en Nicol,
      deze snipjes zijn ook echt heel leuk om te zien. Het zijn best wel kleine watervogels (al zou je dit zo niet zeggen als je de foto's ziet). De weerspiegeling kwam ook mooi uit omdat het echt heel stil weer was :-)))
      Jaaaa....... kopfoto lukte zowaar weer (nu de rest nog ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. Hello Helma, :=)You did a great job of photographing the elusive Snipe. A fabulous selection of images.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :-))))))
      Ze zijn ook echt bijna ongrijpbaar hahahahaha......
      Heerlijk dat ik ze nu wel kon vastleggen.
      Fijn je weer te zien 😀
      Groetjes

      Verwijderen
  32. Hallo Helma,
    Zo mooi heb ik watersnippen zelf nog nooit gezien. Ze zaten steeds wat te ver weg of te veel verscholen tussen waterplanten. Ze zijn ook heel goed in wegvliegen voordat ik ze goed gezien heb. Jij hebt het beter getroffen en kan zo een hele fraaie serie laten zien.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      meestal zie je ze ook niet zo vrij dus dit was dan ook weer een van de kadootjes van de natuur :-)))) We weten al een aantal jaren dat ze daar zitten maar ze zitten vaak verstopt in het groen. Soms zie je er eentje met een sneltrein vaart even maar vervolgens zijn ze alweer weg. Op deze windstille dag toch gelukt om er een paar te kunnen "vangen":-)))
      Dank je voor je leuke reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Wat een prachtige foto's weer! Ik heb er weer van genoten! Ik heb er ooit eentje in het echt gezien en toen had ik geen camera bij me 🙈

    Liefs, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjon,
      fijn om te lezen dat je er weer van genoten hebt :-)
      Ik zat zelf ook enorm te genieten toen ik ze zowaar eens vrij kon fotograferen.
      Heel jammer dat je toen je camera niet bij je had maar zoiets mag dan graag hé.

      Liefs van mij,
      Helma

      Verwijderen
  34. Hallo Helma, ja watersnippen zijn prachtig om te zien en het is je gelukt om ze ook fraai op de plaat te zetten.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos,
      dank je wel voor je leuke reactie.
      Het zijn ook werkelijk hele leuke en ook mooie vogels.
      Groeten, Helma

      Verwijderen
  35. Hallo lief maatje,

    Een late reactie van mijn kant, maar meis wat laat je me weer genieten.
    Wat lijkt deze schoonheid veel op de Grutto hé, het lijkt wel of deze nog meer detail hebben.
    Zoooooo mooi.
    Het is ook maar goed dat het weekend is dan heb ik wat meer tijd om te dweilen 😍😍

    Liefs, Shrek 🐸🐸

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey lief maatje aan de andere kant van dit scherm :-)))))

      Hoezo late reactie van jouw kant!!! Kijk maar eens naar deze dat dat ik mijn reactie!!!! Het zijn inderdaad schoonheden deze snipjes💚 Het voordeel van de Grutto is dat die toch wat groter is hihi......
      Ik zie trouwens van jou ook geen nieuwe posten meer !!!???

      Liefs van mij,
      Je groene maatje 💚 xx

      Verwijderen
  36. Je hebt de Watersnip heel mooi gefotografeerd Helma.
    Kun je niks van zien dat deze vorig jaar gemaakt zijn ;-)))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      dank je wel voor je leuke reactie :-) Inmiddels heb ik ze dit jaar ook weer gezien maar nog geen tijd gehad om alles uit t zoeken (moet er nog zoveel uitzoeken en ook van andere uitjes) maar..... \e komen nog wel een keer ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. Ha Helma,
    zo leuk om een watersnip te zien en jij hebt er mooie platen van weten te maken. De snippen tussen het groen zijn heel leuk; je bewerken is ook heel geslaagd (nr 4).
    Fot0 10 is voor mij de topper, maar in zijn geheel een fijn blog.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      ja........ dat is zeker leuk en wat zijn ze eigenlijk klein hé. Ik had eigenlijk de foto erbij moeten zetten waarbij er een meeuw vlakbij zat want dan zie je pas echt hoe klein ze eigenlijk zijn :-)
      Gaaf dat je die bewerking van 4 leuk vindt :-))))) Ik had heel graag ook zijn staart willen fotograferen en daar heb ik ook wel foto's van maar die zijn allemaal wazig grmpfhhhh... Nou ja, nieuwe ronde, nieuwe kansen hihi.....

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  38. Fantastische foto's van de watersnip. Je hebt ze prima op de foto gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Joke :-)
      Je ziet me nog wel verschijnen hoor maar alles lijkt wel tegen te zitten pffff.....
      Komt goed :-)

      Verwijderen
  39. Wat een mooie foto's van dit fraaie vogeltje. Hier in mijn omgeving zie en hoor je ze niet meer. Geen geschikte biotopen blijkbaar door onze monoculturen (mais).
    Jammer toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerard,
      wat jammer dat ze bij jou in de omgeving niet meer zijn!!! Echt zonde. Hier zie ik ze gelukkig nog wel en ik hoop ook dat ze blijven :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  40. Hai Helma,

    Gaaf hoor om de snipjes zo zonder schuiltent of camouflage te fotograferen. Dat gebeurt niet zo heel vaak. Ja, van een behoorlijke afstand, terwijl ze tussen het riet staan of in het gras zitten. Maar dat ze rustig richting de waterkant lopen en helemaal onbeschermd zijn, is toch wel erg leuk. Als je inderdaad maar goed stil zit, dan komen ze weleens over hun angst heen. Heerlijke serie zo, met voor mij als mooiste foto die van de snip die naar het water loopt. Plekje goed onthouden en als er een beetje ijs ligt, nog eens terug gaan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      klopt. Deze foto's zijn zonder schuiltent of camouflage gefotografeerd. We weten al heel lang dat ze daar zitten en we zagen ze ook echt wel eens maar.... binnen no time weer in het hoge groen of wachten tot je een ons weegt.
      Dit laatste toch maar eens geprobeerd met dit als resultaat :-))))) Ik had zijn staart ook omweid maar die foto's zijn allemaal zo wazig dat ze niet geschikt zijn om te plaatsen. Bovendien wilde ik ook niet teveel bewegen want ze zijn dan zo weg! Nou... die ene rende meer naar het water hoor en als je languit ligt achter een begroeid heuveltje dan kan het dus wel hihi...... Ik heb daar ook echt hel vaak gezeten want ik vind ze zo leuk om te zien.
      Dit plekje vergeet ik ook echt niet hoor ;-)
      Dank je voor je leuke reactie.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  41. Querida Helma es un ave preciosa y las fotos son geniales, muy muy muy bonitas. Enhorabuena. Mi cariño y abrazos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Lola,
      Gracias por tu amable comentario sobre esta ave.
      Mis disculpas por mi respuesta tardía.
      Un abrazo y un gran beso
      Helma

      Verwijderen
  42. Prachtige fotos Helma. Je hebt ze lekker dichtbij. Hier zijn ze weeral weg denk ik, de laatse weken niet meer gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Caroline,
      jammer dat jij ze niet meer gezien hebt maar vaak blijven ze wel zitten waar ze zittren.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  43. Está formidável esta série de imagens, reveladora de preciosos detalhes! Já temos encontrado esta espécie junto à costa, mas em ambiente de praia mais movimentado, fica difícil, conseguir-se boas fotos, pois são muito assustadiças estas aves!
    Belíssimo trabalho fotográfico, Helma! Deixo um beijinho e votos de um bom domingo, estimando que tudo esteja bem, aí desse lado!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Anna,
      obrigado por sua visita e sua amável resposta. infelizmente não é muito bom deste lado. Bem comigo, mas não na família e nos amigos. Perdeu 2 membros da família e um amigo para a coroa em pouco tempo. Tentamos lidar bem com isso, mas o mundo já está ficando “mais assustador”.
      Vou te visitar, mas agora te darei um beijo e um abraço firme.
      Helma

      Verwijderen
  44. Un trabajo magistral del Gallinago gallinago, me han gustado mucho todas las fotos, son insuperables. Enhorabuena Helma, un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Germán,
      gracias por tu visita y tu lindo comentario. Este zarapito también es una belleza de pájaro. Un gran abrazo desde Holanda.
      Helma

      Verwijderen
  45. een geweldig mooie serie van deze vogel heb je weer gemaakt Helma
    Ik heb er weer van genoten, zeker om dat het mij niet lukt deze vogels zo te fotograferen

    Groet, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Bram :-)
      Het zijn ook eigenlijk hele kleine vogeltjes en het is omdat we weten waar ze zitten dus was een een berg geduld echt wel nodig ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Hi Helma,
    Beautiful and elegant bird. All photos are amazing.
    Have a nice week
    Hugs and all the best

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      thank you for your kind response. I'm very behind due to circumstances but I'm coming to see you.
      A hug and kiss, Helma

      Verwijderen
  47. Hi Helma!
    I love this bird. It's very dificult to me take it a picture here in Argentina, they are very cryptic!
    Greetings!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Alasco,
      Thank you so much for visiting us and leaving a nice comment.
      Due to circumstances I am very late with reading and responding, but I will come to visit you.
      Greetings

      Verwijderen
  48. Goh Helma, wat een mooie foto's van de watersnip. De foto's met de reflectie in het water zijn prachtig. Ik ben best een beetje 'jaloers' zoals je de vogels hebt gefotografeerd. Zo mooi lukt mij nog steeds niet.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Annette,
      Ook jij gaat dit een keer voor elkaar krijgen :-)
      Dank je wel voor je lieve reactie. Iik ben er zelf ook best heel blij mee ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. Het blijft altijd gezellig om al je blogs te lezen en de fotografie te bekijken en zo ook deze weer. Groetjes Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tine,
      dank je wel dat je zo trouw blijft.
      Helaas ben ik de laatste tijd behoorlijk afwezig en af en toe even online. Hopelijk gaat dit volgend jaar anders worden.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  50. Hallo Helma, wat heb je een prachtige opnames gemaakt van deze moeilijk te fotograferen vogel. Ik heb ook wel watersnippen geplaat maar deze zijn toch echt wel schitterend gelukt. Er zijn voor mij 2 foto's die er uit springen, maar dat doet geen afbreuk aan de kwaliteit van die andere ! Ik vind de derde en de tiende plaat de mooiste. Fantastisch in zijn pracht en omgeving beauty's!!
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frans,
      de snipjes zijn ook inderdaad niet echt gemakkelijk vast te leggen 🙄 maar..... een behoorlijk portie geduld heeft eindelijk resultaat opgeleverd. Ik moest even terug scrollen wat de foto's ook alweer waren die je noemde hihi.... Ben behoorlijk laat met alles. Dank voor je mooie reactie :-)))))
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  51. Prachtig!!!Laatst had 1 van de katten opeens een houtsnip (denk ik). Die was ergens tegenaan gevlogen. Erg mooie vogel. Gelukkig vloog hij zelf weer weg, hopelijk heeft hij het gered. Foto 1 en 5 zijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenny,
      fijn je weer te zien :-))))))
      Het kan heel goed dat je een houtsnip hebt gezien. Ik zie die inderdaad ook een hele enkele keer (afgelopen winter in de sneeuw) Fijn te lezen dat hij toch weer is opgevlogen.
      Leuk dat je er een paar favorieten uit kon halen.
      Groetje

      Verwijderen
  52. Prachtige foto's van de watersnip. Zo scherp! Nummer 6 vind ik helemaal geweldig en ook op de andere foto's ben ik best jaloers. Groetjes, Alie en Nico

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie en Nico,
      kijk...... nou heb ik jou dus ook een keer jaloers hahahaha......
      Weegt niet op met wat jij allemaal ziet maar het is wel erg leuk om te lezen hihi....
      LG Helma

      Verwijderen
  53. Hallo Helma,

    Je hebt prachtig watersnip foto's gemaakt van dichtbij. Knap gedaan! Deze vogel hebben prachtig lange snavel. Gelukkig kon je veel van foto's maken van deze mooie vogel. Puur genieten! Fijn weekend. Groetjes J&F

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo J&F,
      wat leuk dat jullie er weer zijn.
      Door omstandigheden loop ik erg achter maar ik zag al een nieuwsbrief in mijn mail. Ik had werkweekend en die was naast heel koud ook heel druk!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Dank voor je bezoek en het achterlaten van een reactie.
    Ik denk dat er op het internet genoeg te bestuderen valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hi Helma,
    I stopped by to find out how you are, and wish you a great weekend.
    A very tight hug

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      thank you for your wish.
      I'm doing well but we had quite a few losses in the family and circle of friends. I will visit you ;-)
      A hug and kiss,
      Helma

      Verwijderen
  56. Wat een mooie serie van de watersnip. Een schuwe vogel dus knap hoe je deze hebt vastgelegd.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een schuwe vogel Ghita maar als je er vaak bij gaat zitten (wel heel rustig en weinig bewegen) dan lijken ze zich toch wat meer te vertonen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  57. Hoi Helma!!!... Beautiful bird and images... Best wishes and stay safe...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ana,
      thank you for your visit and your comment :-)
      Greetings

      Verwijderen
  58. Hi, I really enjoyed reading your post, and hope to read more. thank you so much for sharing this informative blog.
    Fishing by the River

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hallo Ratana,
    ik ben niet zo gediend van dit soort reclame op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Dat is weer een hele mooie serie van deze elegante, mooi gebouwde watervogel met z'n mooie houding!
    Heel veel groeten, liefs, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      het is ook echt een hele mooie en kleine watervogel. Ik mag heem dan ook graag zien maar ze zijn vaak zo snel weer weg gedoken!!!
      Liefs van mij,
      Helma

      Verwijderen
  61. Mooie serie over deze watersnip vooral de derde foto is mooi creatief afgewerkt waardoor een rustige achtergrond ontstaat die op zich vrij druk is. De laatste foto is ook bijzonder ook weer door de rust van de compostie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Piet,
      het probleem met deze snipjes is inderdaad dat ze vaak in begroeiing zitten en daar ook vlakbij blijven. Ze zijn er zo weer in schuil gedoken. Nu toevallig dat ik ze naar de waterkant zag gaan dus dat was echt superleuk om te zien :-)
      De afwerking in de foto die jij bedoelde was inderdaad een goede ;-)
      Jaaaa.... de laatste is ook mijn favoriet zo stil daar aan de waterkant hihi.....
      Groet, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma