vrijdag 25 juni 2021

Wie weet een oplossing....

Helaas gaat de gadget "Follow by Email" verdwijnen.


Blogger gaat deze feed niet meer ondersteunen en dat betekent dat er veel bezoekers van mijn blog van Wordpress,  Blogger zelf of anderszins geen bericht meer krijgen  als ik een nieuwe post heb geplaatst.  

Er staat in beheer wel een optie met hoe je email abonnementen kunt downloaden maar daar snap ik werkelijk geen snars van. Ik kan bv wel een mapje aanmaken om jullie een mail te sturen als er iets nieuws staat maar ik heb niet van alle "Follows"  een emailadres dus........ misschien 

is er iemand die een oplossing weet om toch iets op het blog te zetten zodat jullie een bericht krijgen als ik een nieuwe post heb geplaatst. 




 Juffertje-in-het-groen blauw


Geen idee??

Ik kan niet op de naam komen dus heb geen idee.



Vingerhoedskruid



Knop klaproos


Het slaapmutsje (Eschscholzia californica) 




Wilde Akelei



 Juffertje-in-het-groen



 Juffertje-in-het-groen


Ook kan ik geen kopfoto meer boven mijn blog zetten. 

Nou ja, het kan wel maar dan is mijn hele foto wazig en onscherp.

Deze zet ik dan maar in het blog maar leuk is anders.

Blogger maakt het er allemaal niet gemakkelijker op!!

Als dit zo blijft dan denk ik erover om maar meer  foto's te gaan plaatsen op Facebook.



=============================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke reactie op en over de foto's in het vorige blog van:


"Kwikstaartje, Kneu en Winterkoninkje en een Buizerd.........

%%%%%%%

Het heeft  even geduurd eer ik weer een blog kon plaatsen.

Door omstandigheden had ik echt even geen tijd.

Sorry daarvoor.


116 opmerkingen:

  1. Zelf heb ik de banner in een blog gezet en dan vastzetten bovenaan (sticky)
    En met de mail werk ik nooit...
    Lees altijd de leeslijst. Zowel hier als op wp
    Mooie blommekes heb je weer staan
    Groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      zelfs dat snap ik niet hahahahaha.....
      ik ben gauw even in beheer gaan kijken waar dat stickey (had ik vroeger wel) stond maar ook die kan ik niet meer vinden. De leeslijst is wel een optie al ben ik vaak wel enorm op achter. Maar die leeslijst moet je weer in beheer bekijken en lezen toch!!??
      Ik heb werkweekend maar voor jou ook heel fijn weekend.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. Een gadget toevoegen, HTML/java script toevoegen plaatje erin en die vastzetten bovenaan ;)
      Duidelijker kan ik het niet maken ;)
      Werk ze

      Verwijderen
    3. Ik weet el hoe je een gadget toevoegt althans..... die heb ik allemaal in de rechter kolom en onderaan mijn blog. Alleen dat vastzetten is me nog niet helemaal duidelijk.
      Inmiddels hoorde ik ook van Richard en van Tinie dat ook zij dezelfde problemen hebben met de headers als ik.
      Maar thnx Nellie :-)

      Verwijderen
  2. Zelfs dat snap ik ook niet😅🥴, dus je bent niet de enige...
    Hopelijk krijg je van een ander een goeie tip!
    De bloemen en knop zijn prachtig!
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik...... ik ben dus gelukkig niet de enige die het niet snapt Maria hahahahahaha... en Tinie heeft ook dezelfde problemen (en heeft dat nog) met het zetten van een nieuwe header als ik. Tinie heeft nu ook een geen header. Wat een gemieter met dat blogger zeg bah!
      Fijn dat je de bloemetjes wel mooi vind. Uiteraard heb ik nog véél meer mooie foto's van libellen, vogels en ook bloemen maar eerst maar eens dat gelazer met email zien op te lossen pfffff......
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. Ik kan je helaas niet helpen met de "blogproblemen"...
    Wel heb ik weer kunnen genieten van je juffertje in het groen en de andere bloemen. Wist niet dat er zoveel varianten van het juffertje zijn. De wilde akelei staat er trouwens ook fraai op.
    groetjes, Hanry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft niet Hanry,
      ik hoop dat er alsnog een oplossing komt en ik ben niet de enige die deze problemen heeft heb ik al gemerkt ;-)
      Ik wist zelf ook niet dat er meerdere varianten waren van het juffertje-in-het-groen. Er zijn zelfs ook rode, roze en paarse!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  4. mogge Helma
    Rebbeltje heeft het je al verteld
    zelf heb ik blogger weg gedaan en ga enkel verder met wp voortaan
    de "geen idee " bloem lijkt mij de Zwanebloem
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwanenbloem
    fijn werkweekend groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Karel,
      klopt, Nellie heeft het me verteld maar ik moet me daar nog even verder in verdiepen 🙈 Ik heb ook een WP maar die staat nog steeds "under construction". Daar snap ik nu echt helemaal niks meer van (ik ben een dommie). Lijkt wel een beetje op een zwanebloem ja maar die id het niet. Wel bedankt voor het meedenken :-) Werkweekend zit er weer op en nu morgen lekker vrij (al is het dan gelijk geen mooi weer hahahahaha....) Nou ja, mijn tijd komt ook wel weer ;-)
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ja overal zijn er veranderingen , en als je er niet ff voor kan gaan zitten kom je er 123 niet uit
      jij vrij en gelijk wat minder weer :)

      ja dat geprakte hapje van banaan - sinasappelsap en liga is heerlijk , dat olvarit had ik nooit
      ja we houden de gein er in hoor hihi

      het gras weer gemaaid ook , hadden de dames goed gezien zo hé :)

      een fijne avond
      lieve groet , Karel

      Verwijderen
    3. Je wordt er toch niet goed van van al die veranderingen die de laatste tijd steeds doorgevoerd worden!!!! Ik heb wel een tip van Corrie gekregen maar mijn probleem is dan weer : dat ik er weer niets van snap hoe zoiets te doen *schaam* . Als ik ooit met pensioen ga dan ga ik eerst leren hoe je een website bouwt!

      Ik gebruikte ook nooit geen olvarit voor de kids want ik heb daar ooit een hapje van genoemen en jakkes!!! Zo vies 🤮 Gelijk weer lekker hapjes van de liga en ook ook verse maaltijdjes hihi....

      Jij ook nog hele fijne avond.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  5. Helma, ik gebruik het e-mailsysteem niet, ik vertrouw op de blogs die ik volg om ze te bezoeken en commentaar te geven op hun updates, ik denk dat als iemand de mijne wil volgen, ze mij op hun bloglijst moeten hebben.
    Het spijt me dat ik je niet kan helpen!
    Ik hou van je foto's vandaag, ze zijn pure natuurlijke schoonheid.
    Duizend kusjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amiga Montse,
      También tengo una lista de lectura, pero es para los visitantes con un blog que no sea blogger y que puedan configurar su correo electrónico. Luego recibirían un correo electrónico cuando publicara una nueva publicación en línea.
      no importa que no puedas ayudar. Si no encuentro una solución, tendré que encontrar una yo mismo ;-)
      Muchos besos

      Verwijderen
  6. Hoi Helma, fijn om weer van je te "horen", ik vroeg me al af of er iets was. Ja de veranderingen maken het ons niet makkelijk en de uitleg ook niet. De fraaie en pure foto's in deze huidige blog zijn schitterend, ze knallen van mijn pc scherm. Blijf gezond.
    Groet
    Joost&Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost,
      door omstandigheden was ik ook even bijna helemaal niet op internet of blog en soms maar 2 of 3 reacties zetten en dan weer weg.
      Nee, blogger maakt het ons niet gemakkelijk helaas. Steeds als het goed gaat komen ze weer met wan anders of veranderen ze de boel weer en nu kan ik dus geen headers zette. juist deze kopfoto's vond ik zo leuk om te doen 😥
      Lieve groet,
      Helma

      Verwijderen
  7. Wat een mooie serie weer Helma, aan de naam van die bloemetjes, kan ik je helaas niet helpen.
    Ik heb helemaal geen ervaring met blogspot, maar weet wél dat het vaak problemen geeft.
    Heb je hier al eens naar gekeken?
    https://www.blogtrommel.com/verwen-je-lezer-met-een-rss-feed/
    Lieve groetjes, Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dom van mij, daar heb je natuurlijk niets aan.
      Misschien overstappen naar Wordpress?

      Verwijderen
    2. Dank je wel lieve Ed :-)))))))))))))
      Geeft niet als je niet kan helpen. Wellicht komt er alsnog een bezoeker die de nam wel weet. Jij geen ervaring met Blogspot en ik had voorheen 10 jaar een Puntblog maar die stopte ermee of althans, die veranderde zoveel dat niemand er meer mee kon omgaan. Toen werd het dus blogger maar deze wordt ook steeds "moeilijker". Ik ga je link even bekijken van die rss-feed
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
    3. Echt niet dom van je Ed,
      ik heb een WP en daar staat ook al heel wat op. Helaas ben ik daar toen niet mee verder gegaan toen mijn kleinzoontje verongelukt. Daar had ik ook echt geen zin meer in. Nu staat ie nog steeds "under construction" maar ik heb echt geen idee hoe ik daar nu in verder moet want ook WP heeft eea veranderd dus ik snap er geen snars van hahahahahaha......
      Maar, thnx voor de optie xx

      Verwijderen
  8. Altijd vervelend die veranderingen, ik kan er dan ook niets mee.
    Ik heb wel genoten van je mooie foto's in dit blog!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Ank,
      en vooral dat ik niet meer normaal een kopfoto kan plaatsen vind ik echt super naar :-( Wel weer fijn te lezen dat je van de foto's hebt genoten ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  9. Querida Helma estoy como tu, cada cambio para mi es un problema por mi falta de tiempo y cada día me cuesta más. Espero que podamos seguir disfrutando de tus maravillosas fotos y poder seguir en contacto contigo, para mi eres muy importante. Mi cariño y un enorme abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amiga Lola,
      usted también vive esto como algo muy malo, lo leí y sí, todos esos cambios no son realmente amigables y nos cuestan mucho tiempo. Me siento muy honrado de leer que estas fotos mías son importantes para ti. ¡Eso también se aplica a tus hermosas fotos!
      Un gran abrazo y un beso.
      Helma

      Verwijderen
  10. Super fijne foto's Helma dat staat voorop.
    Ze zijn lief, ze zijn mooi, ze zijn kleurrijk en ik zie veel groen.
    Zie jij de gelijkenis ook?
    Ze lijken op ons twee 😍😍

    Hé bah gaat het verdwijnen?
    Maar er is een oplossing je kan mailchimp gaan gebruiken https://mailchimp.com/
    Ik zal me er ook eens in moeten verdiepen want ik gebruik zelf ook feedburner net als blogger dat doet.

    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey lief maatje :-)))))))
      De vergelijking met dat groen is me hééééél bekend 😂🤣😂

      Ja helaas. We kregen van Blogger bericht dat dit ging verdwijnen. Er staat dan wel gelijk een optie van: Je kan dit en je kan dat maar echt.... ik snap daar geen ruk van 😲😱😨🙈 Als ik dan op een link klik dan werkt die niet eens &*%^$^*%)&^. Zucht. Ik ga eens kijken of ik met jou tip wat kan. Thnx

      Liefs xxx

      Verwijderen
  11. Hello Helma,

    Beautiful flowers and images. Take care, enjoy your weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen,
      I'm careful too, but others don't!
      Have a very nice weekend.
      Regards, Helma

      Verwijderen
  12. Hoi Helma: No one has a clue why changes that make using the blog more difficult are implemented, nor why means of communication are terminated. It almost seems as though someone walks up in the morning and immediately starts to wonder how he can make life more difficult for the blogging community! Hugs and kisses. David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David,
      you are absolutely right with your comment hahahahaha.... but blogger doesn't really make it easier for us! If you already have little time and then suddenly have to go through all those changes with the result that things don't work, then I'll be a bit ready at some point! I still have to decide what I'm going to do but your reaction and visit makes me very happy again :-)))))
      Big hug and a big kiss,
      Helma

      Verwijderen
  13. Hi Helma. Your flower images are gorgeous.

    I too had a problem with the header/banner image. I always resample my header image to be exactly the right number of pixels to fit the top (in my case, 1184 pixels wide), but recently it stopped allowing to change my header image. However, I later found that if I went into the edit header option and removed the previous image, then saved the layout setting so there was no image, it allowed me to go back again and insert a new image! I hope that this works for you.

    Please don't leave Blogger - I need the inspiration that I get from your beautiful posts.

    Best wishes - stay safe - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      Thank you for your nice and valuable response. I had already done what you describe with the header, but unfortunately it doesn't work for me :-(((((((((I still have to find a different way to do it and otherwise I have to do without a header (which I always add to my width) to post my blog. Those headers were the most fun thing to do, I'm really sad about this.

      Kind regards, and thanks again,
      Helma

      Verwijderen
  14. prachtig juffertje en de andere bloemetjes mogen er ook zijn

    heel vervelend is dat van dat volgen
    t enige dat ik weet is dat je een email-uitnodiging kan sturen: ga naar 'instellingen', scroll naar 'E-mail', klik op 'nodig meer mensen uit..;', daar zie je een vakje om een emailadres te plaatsen - in het vervolg krijgen deze mensen dan een mail als je iets post, maar zoals je zegt dan moet je van iedereen een mailadres hebben
    Maar al krijg ik geen melding ik kom sowieso wel even langs om te kijken of er iets nieuws staat, en dat zullen andere geïnteresseerden ook wel doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anneke,
      dank je voor je leuke reactie :-) Die instelling die je noemt heb ik ook bekeken maar die werkt niet voor de niet bloggers en ik niet alle emailadressen heb. Ik ben bang dat ik het zonder header moet doen en kijken van wie ik wel een email heb en die dan maar een bericht sturen. Als ik daar geen tijd voor heb dan laat ik het ook maar zitten.
      Fijn dat je sowieso langskomt en ik loop zelf echt maanden op achter 😱🙈
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Prachtige bloemenfoto's Helma, mooi helder en scherp met mooie kleuren.
    De kopfoto, krijg ook ik niet meer voor elkaar, zo jammer.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      we hadden al even gemaild en ja zooooo.... jammer hé.
      De kopfoto vond ik nog het leukste om te doen. Geen idee waarom ze alles steeds veranderen of het is zoals Dirk zegt: "Ze maken het gratis bloggen steeds minder mooi" zodat je op een betalende versie overgaat.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. veel aanpassingen.

    en het zijn niet altijd verbeteringen Helma

    een heerlijke reeksen die juffertjes in het groen; hebben wat mij betreft een lichte voorkeur

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,
      het klopt wat je zegt over die aanpassingen en dat dit niet altijd verbeteringen zijn. Dat is het in dit geval helaas ook niet :-(
      De juffertjes vind ik zelf ook altijd hele olijke en vrolijke bloemetjes.
      Wens je nog een hele fijne avond.

      Groetjes

      Verwijderen
  17. Ik denk dat ze het de bloggers die gratis werken, zo moeilijk mogelijk willen maken, om ze te 'dwingen' om een betalend abonnement te nemen...
    Ik reken nooit op een mail, die zogezegd automatisch komt als je iets nieuws post... Dat ding werkt meer niet dan wel. Ik heb gewoon een lijstje met alle blogs die ik volg, en een paar keer per week loop ik dat lijstje met linken eens af. Zo ben ik zeker dat ik niemand vergeet.
    Anders moet je Wordpress eens proberen, dat heeft ook zo zijn nukken, maar is iets betrouwbaarder denk ik.
    Je macro foto's zijn top (zoals we dat hier gewoon zijn !). Mijn voorkeur gaat uit naar de juffertjes-in-het-groen. Heerlijk zachte kleuren én een fluweelzacht bokeh.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      je kon zomaar wel eens gelijk hebben. Voorheen had ik 10 jaar een "puntblog" en die ging op een gegeven moment ook over op andere voorwaarden. Om een lang verhaal kort te houden: 99 van de 100 gingen er ook weg en inmiddels zit ik alweer 10 jaar op blogger maar..... sinds de laatste 2 zgn updates is het ook niet meer wat het geweest is. Foto's uploaden, teksten toevoegen, formaten wijzingen, lettertypen veranderen en nu dan weer de headers en de emailfunctie. Bah, echt niet leuk zo hoor.
      De lees lijst is inderdaad een goeie maar daar ik vaak zo op achter5 ben vind ik het wel prettig om een emailfunctie te gebruiken. Dat doe ik dus ook bij jou en iedere nieuwe blog komt dan ook netjes in mijn mail. Kan ik die lezen wanneer het mij uitkomt.
      Hahahahahaha.... en ja, ik wist dat deze juffertjes in het groen je wel zouden bekoren :-)))))
      Groetje

      Verwijderen
  18. Jammer want door je mailtje kom ik altijd piepen daar ikzelf geen blog account heb. maar volg je ook op fb :-) weer heel mooie foto's De wilde akelei vind ik bijzonder mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Leen,
      ja jammer hé. Ik baal er ook echt stevig van moet ik je zeggen!!!!!
      Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Misschien hier door of een eigen website laten maken.
      Dank je voor je bezoekje :-))

      Verwijderen
  19. Hoi Helma.
    Ik heb helemaal geen verstand hoe dat werkt moet het altijd aan andere vragen als het ingewikkeld is.
    En je hebt mooie scherpe foto's gemaakt. Ik dacht dat Vingerhoedskruid onkruid was dat hebben de boswachters toen alles weggehaald.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      ik ben wat dat betreft ook echt een "nerd". Ik kan wel foto's wat bewerken maar als er dan zoals de laatste tijd steeds meer veranderingen zijn in het beheer van blogger dan sta ik met 2 linkerhanden.
      Wat jammer dat de boswachters dat vingerhoedskruid hebben weggehaald!!! Ik vind ze ze echt zo mooi en ook nog in verschillende kleuren ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  20. Hoi Helma.

    Mooie foto's heb je geplaatst.

    Met je probleem helpen geen idee ik ben al blij dat ik een beetje iets kan volgen en doen op het blog.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      ik moest wel lachen om je reactie dat je al blij was dat je iets kon volgen en ik moet er ook maar zo over gaan denken ;-)
      Van deze bloemen werd ik ook weer even blij ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. blogger is idd niet meer wat het was. Ik ben er ook (nog) niet tevreden over. Het is allemaal omslachtiger aan het worden. Ik heb altijd met verwondering naar je kopfoto gekeken en dat moet ik nu dus helaas missen. Jammer. Doet niet af aan de kwaliteit van je foto's. Bij determinatie van een onbekende soort, heb je eigenlijk de hele plant nodig, dus liefst inclusief blad, stengel etc. Je juffertje is echter goed herkenbaar en staat er prachtig op. Je onbekende bloem kan ik helaas ook niet plaatsen. Mogelijk een close-up van bloempjes van het perzikkruid. Je scherpe boterbloem is echter het slaapmutsje. Staat nu idd mooi in bloei in tuinen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerard,
      klopt, Blogger is niet meer wat het was en ik vrees met grote vrezen!
      Ik heb 10 jaar een puntblog gehad en toen ging men daar ook ineens alles veranderen en op een gegeven moment is iedereen daar weggegaan want het was gewoonniet leuk meer na al die veranderingen. Toen overgestapt naar Blogger en nu krijgen we hier ook die veranderingen.
      ik weet wel het is gratis maar dan hoeven ze toch niet al die rare veranderingen door te zetten. Een blog maken kost inderdaad nu veel meer tijd en niet zelden moet ik hem weer helemaal opnieuw maken omdat óf de foto's niet willen staan waar ik dat wil óf de tekst kan niet tussendoor óf alles staat ineens uit zijn verband grrrrr..... en nu dan dit weer.!
      Ik vind het niet kunnen plaatsen van die kopfoto's ook echt wel erg want daar had ik juist zoveel plezier in!
      Helaas heb ik van dat onbekende plantje geen foto met het blad er ook bij. Ik zal de naam van die scherpe Boterbloem veranderen (als dat lukt tenminste).
      Groetjes en dank voor je hulp.
      Helma

      Verwijderen
  22. Mooie serie fotos van bloemen. Ik volg meestal niet per email, ik kijk af en toe of er updates zijn van de blogs die ik volg. Dus ik zou geen oplossing weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      dank je wel voor je reactie en je terugkoppeling :-)
      Groetje

      Verwijderen
  23. Hoi Helma
    mooi in beeld gebracht,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      dank je wel voor je reactie :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  24. Prachtige foto's. Juffertje in het groen is zo mooi hé, wat een fijne bloemetjes.
    Ik volg je via Feedly. Dat is een soort reader en daar zie ik als je een nieuw postje hebt geplaatst. Fijne groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke,
      zo'n juffertje-in-het-groen is ook echt een alleraardigst plantje en bloemetje. Ik zag later pas dat er verschillende kleuren van waren en zelfs rode!!
      Groetjes,

      Verwijderen
  25. Reacties
    1. Amaiiiii!!!!
      Geloof me of niet maar ik heb die link bekeken en echt.... ik snap er niks van.
      Ik moet er echt dan iemand bijhalen die al deze dingen voor me naloopt. ik heb hem in ieder geval wel opgeslagen :-) Dank je wel :-))))

      Verwijderen
  26. Ik heb genoten van je foto's en ben even aan het zoeken geweest... Het zou de persicaria kunnen zijn🤷🏼‍♀️

    Een oplossing heb ik niet voor je, behalve dan dat Wordpress meer apps bevat waaronder dat mensen die zich inschrijven een mail-update krijgen als je een bericht plaatst.

    Liefs, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Marjon,
      helaas is het niet de persicaria maar..... ik ben allang blij dat je wat gevonden had :-)

      Ik moet nog maar eens even kijken hoe ik dit ga oplossen want zelf ben ik a-technisch wat zoiets aangaat. Joke boven jou had ook een mooie oplossing alleen snap ik er natuurlijk weer eens niets van *om me kapot te schamen*.
      Maar thnx voor het meedenken.
      Liefs van mij,
      Helma

      Verwijderen
  27. Ook ik kan je met het e-mail probleem niet helpen.
    Aan de rechterzijde van mijn blog heb ik de blogs staan die ik volg en dan komen de nieuwe posts altijd bovenaan te staan. Dus je zorgt er dan zelf voor dat je "bij" blijft.
    Feedly doet hetzelfde.
    Maar jij wilt wat "Uit" hierboven zet. Ik krijg inderdaad e-mail berichten van nieuwe posts van sommige Wordpress blogs.
    Maar om nu naar Wordpress over te gaan, dat geeft toch ook weer zo'n gedoe.
    Je had trouwens weer hele mooie foto's hierboven!
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      ik denk sat ik me er maar ook niet meer druk om moet maken en gewoon afwachten hoe het gaat. Momenteel heb ik toch sowieso weinig tijd dus ik laat het maar zitten hahahaha.... Ik heb ook een leeslijst maar volg meestal de WP'ers via de mail (ik krijg dan een mailtje als ze een nieuwe post hebben geplaatst. Ik kan dan als ik zo op achter loop dan toch alles nog bekijken en lezen.
      Ik heb ook een WP alleen staat die niet online. Maar thnks voor het meedenken.
      Liefs van mij,
      Helma

      Verwijderen
  28. Hoi Helma,

    Je bent weer lekker creatief bezig geweest, prachtige bloemen met fijne zachte onscherpe achtergronden. Leuk bedacht dat kader bij het vingerhoedskruid. Vooral dat Juffertje in het groen vind ik niet alleen een prachtig plantje maar nr. 1 en 9 en uiteraard 10 zijn ook prachtige foto's.
    Ik weet niet of dat een oplossing voor je probleem kan zijn, maar ik beheer de blogs die ik volg via de leeslijst. Als je de blogs die je wilt volgen daarin plaatst via "beheren" dan zie je bij het aanklikken van de leeslijst precies wie er weer een nieuw blog geplaatst heeft. Ik hoop dat je er wat aan hebt, het zou jammer zijn als je door dit probleempje met bloggen zou stoppen. Ik heb Wordpress overigens nog nooit gebruikt, heb het altijd al op bovenstaande manier gedaan, werkt perfect, vind ik.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      ik vond dat kader wel mooi bij dat vingerhoedskruid. Ik vind dat sowieso een lastige bloem en "knap" op de foto te krijgen en dit stond wel grappig ;-)
      Ja, dat juffertje-in-het-groen is een heel leuk en olijk bloemetje . Je hebt ze ook nog in diverse kleuren maar ik zag nu alleen de witte en blauwe.
      Ik heb wel een leeslijst maar ik deed het eigenlijk altijd via de mail en dan vooral van de WP'ers. Ik zal kijken hoe het gaat lopen en mss komt er wel iets anders voorbij :-0

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  29. Hai Helma,

    Helaas kan ik je niet helpen met het email-probleem. Jammer wanneer dit soort functionaliteiten opeens verdwenen zijn.
    Mooie bloemenserie zo bij elkaar. Vooral de twee laatste spreken erg aan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He4y René,

      blogger is de laatst4e tijd wel meer bezig met veranderingen en deze zijn niet altijd leuk te noemen. Nou ja, het zij dan maar zo 😨
      De vogels en libellen staan klaar maar ik ben zo op achter dat ik eerst even bij moet lezen bij iedereen ;-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  30. Ha Helma,
    wat betreft die kopfoto: nadat ik dit bij jou gelezen had, ben ik even gaan kijken hoe dat ook alweer zat. Ik had het item alleen maar geopend en weer gesloten, waarna... mijn kopfoto piepklein in de linker bovenhoek verscheen. Na een boel zoeken: bestaande inhoud verwijderen en de foto (1100 breed) opnieuw oploaden vanaf de computer. Toen zat-ie weer goed. Hopelijk lukt het jou zo ook.
    Verder vind ik het ook balen dat "Follow by e-mail" verdwijnt (dat was trouwens niet van Blogger, dus daar kunnen zij niets aan doen) en weet daarvoor geen oplossing. Goede bekenden kan ik wel een e-mail sturen, maar verder kan men zich nergens aanmelden.
    En o ja... prachtige foto's weer.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      normaal was het foto verwijderen en andere erin zetten totdat ik deze nieuwe versie dus weer zag. Probeerde nog gauw mijn oude kopfoto erin te zetten maar dat lukte dus ook al niet meer.
      Inderdaad of piepklein of ik krijg hem super wazig en onscherp op wel de juiste maat. Wat jij hebt beschreven heb ik ook gedaan maar toen werd er een stuk "afgehaald".. Mijn kopfoto's zijn 1048 en in beheer staat ook dat ze toto 1048 worden verkleind. het zou dan dus geen problemen moeten geven maar het lukt dus mooi niet.
      Geen idee of dat follow by email niet van Blogger was. ik heb in beheer bij de widget (die daar allemaal staan) geüpload dus ga er dan vanuit dat deze bij de software hoort.
      Maar thnx voor het meedenken 😄

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
    2. Ha Helma,
      had je dinsdag nog een mail gestuurd. Dat helpt misschien.
      Hartelijke groet, Corrie

      Verwijderen
    3. Hey Corrie,
      ik ga je mail even zoeken.
      Deze komen nl weer in een andere map binnen ;-)
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  31. goeiemorgen lieve Helma, nee, ik heb geen idee meer voor je we zijn aan het stoeien geweest maar wat ik dacht was het niet...
    je kunt misschien raad vragen bij het bloggerforum?? is dat nog een idee,

    je foto's zijn prachtig, alleen is je scherpe boterbloem een slaapmuts, maar dat mag de pret niet drukken :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie middag lieve Dien,
      het geeft ook niet hoor. Dan maar zonder kop en ik ga wel kijken hoe ik de rest oplos. Heb wel van een aantal wat ideetjes gekregen maar ik ben atechnisch wat dit aangaat dus daar moet een ander even aar kijken en anders...... op deze voet maar verder.
      heb boterbloem in slaapmuts veranderd :-))))

      xxx

      Verwijderen
  32. Hoi Helma, een beetje (ver) laat maar hier dan toch een reactie... 😁
    Je oproep voor een oplossing heeft gewerkt zie ik. Hoop dat je er wat aan hebt. Wel zie ik dat je je lettertype veranderd hebt en dat leest op m'n laptop beter. 👍
    Tja... en dan de foto's... die zijn zoals gewoonlijk weer super hoor. Ragscherp en fijn kleuren.
    Alvast een fijne vakantie en rust lekker uit!!!
    LG uit Drenthe,
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geert,
      niks te laat hoor hahahahahaha.... die eer is aan mij voorbehouden 🤣😂
      Ik hebh inderdaad wel wat ideetjes gekregen maar of ik dat zelf uit kan voeren is nog maar de vraag. Nou ja, en anders maar geen header meer *snik* .
      Ik heb mijn lettertype niet veranderd hoor maar alleen sommige alinea wat meer vergroot 🤓👀. Ik ben inderdaad hard aan vakantie toe ja hahahahahaha...... je komt me vast nog wel tegen ;-)
      LG, Helma

      Verwijderen
  33. Hallo Helma, helaas kan ik je met het probleem van e-mail meldingen niet helpen. Ik maak daar zelf geen gebruik van op mijn blog. Ik hoop dat je een oplossing weet te vinden.
    De foto's van de bloemen zijn weer fraai die je in dit blog laat zien.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos,
      komt tijd komt raad wordt er wel eens gezegd en dat is ook zo.
      Ik heb meerdere ideetjes gekregen dus uiteindelijk moet het wel goed gaan komen.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Hoi Helma, prachtige plaatjes weer, super van kleur, compo en vlijmscherp, met een mooi zacht bokeh. Zoals steeds tot in de puntjes afgewerkt!
    Ps: Hoe gaat het nog met jullie, alles OK hoop ik?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,dank je wel voor je fijne reactie 🤗
      Met ons gaat het goed hoor. Ikzelf zat er door alle drukte op het werk wel ff doorheen maar het gaat weer de geode kant op ;-)
      Dank je wel voor je belangstelling xx

      Verwijderen
  35. Hallo Helma
    die Bloggerei spinnt im Moment etwas, ich glaube das es bald wieder richtig benutzbar ist.... deine Blütenbilder sind wunderschön geworden.. schön freigestellt und der Hintergrund passt perfekt
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank,
      Ja, Bloggen ist an einem Tag so und am nächsten so.
      Ich weiß nicht, warum sie das tun, aber ich hoffe, dass alles umgekehrt wird.
      Vielen Dank für Ihren netten Kommentar zu den Blumenfotos.
      Grüße, Helma

      Verwijderen
  36. ha die Helma
    ja best leuk zo hé dat voetbal hihi

    zeker een mooi gedicht , op donderdag voor jou :)
    fijne avond nog
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ja inderdaad :-))))))))
      Nu dan zondag de finale tussen Engeland en Italië. Ik ben benieuwd :-)
      Jij ook nog hele fijne avind.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  37. Ja, da's balen dat de mailfunctie verdwijnt. Er is een oplossing: je kunt je abonnees downloaden vanaf FeedBurner. Dan kun je verder die adressen inlezen in MailChimp. MailChimp kun je koppelen aan je blog.
    Ik had dat allemaal gedaan. En ja, er werd zelfs een mail verstuurd toen ik mijn blog had bijgewerkt. Alleen: het was een lege mail, de foto's zaten er niet bij.
    Ik heb nog lang gepuzzeld wat ik fout had gedaan, maar ben er niet uitgekomen. Maar je zou in ieder geval kunnen proberen of het jou wel lukt.

    Groet,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerrit,
      het is inderdaad balen ja maar kennelijk moet er een en ander veranderd worden en waarom??? Geen idee! Dat van die MailChimp heb ik meerdere keren gelregen ook als tip
      Ik heb het nog niet gedaan maar ik lees dat ie bij dus leeg bleef!!??!!
      In ieder geval bedankt voor je tip.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  38. Je link staat bij tussen een lijstje met weblogfavorieten. Die loop ik niet dagelijks bij langs maar we raken elkaar zo ook niet kwijt Helma. Foto's op FB zijn één groot drama vanwege de compressie die FB toepast op je beelden. Ik heb geen oplossing maar ik geniet van je beelden zolang het kan omdat je toch wel met kop en schouders uitsteekt boven veel fotografen die in jou categorie fotograferen

    Groetje Henk Jonkvorst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,
      dat doet me dan toch echt wel deugd als ik deze reactie van je lees 😀 Jij staat nu ook in mijn leeslijst maar aangezien ik zo vaak op achter loop dan loop ik wel eens iets mis. Ik ga proberen om hier weer verder te gaan.
      Dank je wel :-)))

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  39. Hi Helma,

    Schitterende foto's heb je gemaakt. Die van het Juffertje-in-het-groen vind ik erg mooi, zowel die van de bloem als ook van de zaadbol. Het plantje is gewoon fotogeniek :-).

    Groetjes en een fijn weekend,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annette,
      Het juffertje-in-het-groen is inderdaad een heel fotogeniek bloemetje/plantje :-))) Ik zie ze niet vaak maar nu zag ik ineens de blauwe en ook de witte variant..
      We zijn inmiddels alweer een paar weken verder maar ook voor jou een heel fijn weekend.

      Groetjes,
      helma

      Verwijderen
  40. prachtige foto's, en die mail notificatie, ik maak mij daar niet zo druk om. Ik blog vooral voor mijzelf, vind het leuk als mensen mijn blog bezoeken, maar degenen die graag mijn blog lezen, volgen mij al op een andere manier, ik doe dat ook via de linkjes rechts van mijn blog. Vandaar dat ik ook nooit meteen reageer bij nieuwe blogs, maar gewoon eens in de zoveel tijd een keertje langs kom.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ghita,
      ik blog ook voor mezelf hoor maar sommige willen graag een bericht als ik een nieuwe blog heb gezet. Ik heb ook de linkjes staan aan de rechterkant en ga het dan ook op deze manier proberen. Ik kom ook niet altijd gelijk langs maar dat komt ook door de mega drukte die we achter de rug hebben (dachten we) maar alles begint weer opnieuw!
      Dank voor je reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  41. Flora in optima forma Helma. Passend bij deze tijd van het jaar en heel 'lekker' om naar te kijken! Fijne zomer gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cor,
      ook voor jou een hele mooie zomer en blijf veilig.
      Ik zie weer uit naar je foto's (heb heel veel in te halen!)
      Groetjes

      Verwijderen
  42. Dag Helma,
    Zoals je op mijn blog kunt zien heb ik een lijst met nieuwe berichten die geplaatst worden door de bloggers die ik volg. Ik weet dan altijd als er iets nieuws gepubliceerd wordt. Als iedere blogger dit op zijn eigen blog ook doet zal volgens mij niemand iets hoeven missen.
    Wat de header betreft heb ik geen advies, ik houd mij er ook niet mee bezig. Ik heb tijden terug een foto geplaatst en ik heb nu geen behoefte om die te veranderen. Als je een header ontwerpen hebt kan je deze wellicht als eerste plaatsen in een nieuwe post.
    Het macrowerk met de bloemen heb je als vanouds weer heel mooi gedaan.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      ik heb ook zo'n lijst maar aangezien ik altijd ver achter loop wil het vaak zo zijn dat als er weer door bv jouw weer een nieuw blog geplaats worden je gelijk weer bovenaan de lijst staat (en dan ben ik je dus weer even kwijt) Ik ga nl altijd van onder naar boven.
      Ik zal bij een volgend blog nog een keer een header proberen en anders blijven het gewoon letters. Dan zet ik de headers wel gewoon in het blog.
      Ik heb geen headerontwerper maar maak ze zelf. Als ik dan een nieuw blog plaatste dan ging de oude header onderin de post waar ie bij hoorde.
      Dank voor het meedenken.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  43. Acabo de regresar de pasar un tiempo en las montañas, disculpa la tardanza en comentar. Preciosos macros, son una belleza. Enhorabuena amiga Helma, un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amigo Germán
      Estoy mucho más tarde en responder que tú ;-) Es genial que hayas estado en las montañas y podría visitarte lo antes posible para tus hermosas fotos :-)
      Un gran abrazo desde Holanda.

      Verwijderen
  44. Siempre es un auténtico placer pasar por tu blog y disfrutar de estas fotos, de estos macros, de la cantidad de detalles que se pueden apreciar, de la meticulosidad y precisión del buen trabajo.
    Enhorabuena.
    Saludos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Jose,
      gracias por tu linda respuesta. Estoy muy lento en hacer un nuevo blog en este momento, pero volveré a él en unas semanas. Me alegra leer que disfrutas visitando mi blog :-)
      Saludos,
      Helma

      Verwijderen
  45. Vervelend hè als je niet het uiterlijk kan maken zoals je het wil hebben.
    Maar de foto's maken veel goed...ook bij die anderen die het nu zonder kop moeten doen.
    Dat uitleggen valt niet mee maar zelf uitproberen werkt zeker beter en e leert er ook weer veel van.
    Jij weer wat gelachen en doorklikken haha
    Ja dat lukt niet bij allemaal, maar je blijft een trouwe bezoeker.
    Veel haken af door de klikplaten...maar vind het zelf zo leuk dus ga er gewoon mee door grijnzzzzz
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      inderdaad heel vervelend ja maar nu kan ik bij tijd en wijle ook niet internetten!!!! Alles lijkt ineens wel spaak te lopen en dan dan wil het allemaal voor geen meter. PC maar even aan de kant gegooid want ik werd er echt niet goed van bah!
      Ja.... ik had weer lekker ff gelachen bij je hahahahahaha.... en dat maakt het ook wel weer leuk. Ik kom uiteraard ook weer langs (als het allemaal lukt) want ik ben wel aan een lachsalvo toe :-))))))))))))))
      Groetjes,

      Verwijderen
  46. wat een vervelende dingen allemaal weer van Google gen kopfoto meer geen mail,
    geen idee waarom ze dat allemaal verwijderen en aanpassen, ik heb al zoveel dingen zien verdwijnen
    eerst nemen ze het over en dan stoppen ze het gewoon b.v. Picasa en Panoramio enz..
    je foto's zijn weer erg mooi prachtige macro en close-ups en bloemen
    En Facebook is niet van Google dus misschien een idee om daar foto's te gaan posten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bram.
      ik heb al wat foto's op Facebook geplaats maar de laatste weken kom ik echt nergens meer aan toe 🙈 Het is inmiddels ook vakantietijd en dat betekent ook weer extra dienst draaien
      Dan inderdaad deze ellende van Blogger er weer bij en mijn humeur is weer in alle staten whahahahahaha... Ik had voor Blogger 10 jaar lang een puntblog en die veranderde op een gegeven moment ook zoveel dat we ineens niets meer konden. Nu is het hele Punt ook opgehouden te bestaan en ik ben bang dat we met Blogger dezelfde kant opgaan.
      Dank je wel voor je rectie :_)
      Groetje

      Verwijderen
  47. Hello Helma,
    Wonderful series of images of your flowers. What is blogger trying to do, it appears they want to get rid of us all. They are trying to impose the format they want.
    Thank you for the kind words, especially the hug.
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
      yes, Blogger isn't really having fun. They've been turning one after the other into lord for ages and it's not made easy for us. Maybe they do want to get rid of us. Then we should all look for something else.
      Thank you for your nice response.
      Greetings and a big hug

      Verwijderen
  48. Hallo Helma, zo af en toe kom ik ook voorbij en lees en kijk dan graag je foto's. Ben net zo een dodo als jij hoor maar ik heb je toegevoegd aan mijn leeslijst via instelling en leeslijst toen met toevoegen en dan de link uit balk boven erin gezet en zo via dit kan ik een ieder volgen die ik wil.

    Wat ik ook niet snapt is dat ik nu wel onderin delen met twitter zie en die andere zoals facebook als men mijn woorden eens wilt delen is ook pleitte en weet ook niet hoe dit te doen. Want ik heb ook geen FB. Maar ja ik wordt gelezen en daar gaat het om. Het is voor mij maar hobby hoor. De website is bij mij ook nog anders gemaakt zoals dynamic view of zoiets ((vakjes) dus weet ook niet hoe je een foto boven ontvangt zoals bij jou op de website zoals jij deze hebt staan. Maar je foto's waren super en daar gaat het om. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tine,
      ik heb nog amper tijd gehad om bij iemand langs te gaan dus dat word een hels karwei als ik ga beginnen met bijlezen hahahahahaha......
      Ja, ik heb ook een leeslijst maar juist omdat ik vaak zo achter loop dan gaan de nieuwste blogs alweer naar bovenaan de lijst omdat ze alweer wat nieuws geplaatst hebben. Zo blijf ik achter lopen 🙈

      Hm, ik heb bij mijn eigen ff gekeken en dar staat wel Facebook, en al die andere!! Die zouden er dan bij jou ook moeten staan volgens mij! Voor mij is het ook maar hobby hoor maar wel een hobby waar ik plezier mee beleef en ik dit andere ook graag gun :-)
      Ik ben qua pc ook geen techneut maar ik ga nog wel ff puzzelen hoe een en ander nog anders kan. Ik heb nu ook geen foto boven de website maar gewoon mijn naam van de website want de foto die ik daar wilde plaatsen zag er echt niet uit!!!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. Prachtige foto's zoals we van u gewoon zijn. Het heeft lang geduurd eer ik gereageerd heb. Sorry.Ik grote problemen met mijn rug. Kan eind van de maand naar ziekenhuis en dan hopen dat ze me kunnen helpen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marylou,
      en zoals je ziet ben je niet de enige die zo achter loopt met reageren.
      Ik zit zelf ook al met die ellende.
      Veel beterschap voor je en ik hoop op een voorspoedig herstel bij je.

      Verwijderen
  50. ha die Helma
    je hoeft je nergens voor te schamen hoor :)
    ja een watje ben je hihi , ach als jij op vakantie bent doen zij jou werk , toch

    ja pracht gebied daar in de binnenlanden van Noord Holland
    ik zoek er veel info bij ook nadien , vind ik leuk en leerzaam
    link naar album zit onder meisje en koe , zet het gelijk hier ff
    https://photos.app.goo.gl/KDC4NtfHKWuTuWZU8

    ja leuk hé fietsen over de landingsbanen , zeker voor een ex vliegtuig sleper :)
    ik laat m'n nieuwe fietsje al dat moois zien :)
    de Rietgors trof in de Eempolder vlak bij Eemnes
    ben blij met je lovende woorden , dank je wel
    en ja ff pintje nadien mmmm
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ja, ik ben echt een watje 😂
      Maar he ehbt gelijk hoor. Als ik op vakantie ga dan moeten mijn collega's ook meer werken anders krijgen we de diensten niet rond.

      Ik weet dat Noord-Holland prachtig is hahahaha.... en ik vond het erg leuk om al die verschillende linkjes met info daarbij te zien in je blog :-))))) Inmiddels heb ik je fotoboel dus gevonden en bekeken en gereageerd. Maar ook weer een week op achter nu pffff.......

      Jam, inderdaad leuk om te fietsen over de landingsbaan :-) Voor jou is dat inderdaad helemaal geweldig hahahahahaha.... Heerlijk hé zo'n elektrische fiets 🚲 Ik kan ook niet meer zonder nee.... ik wil niet meer zonder 😄
      Fijne avond en lieve groet,
      Helma

      Verwijderen
  51. Hi Helma,
    Nature is spectacular, so many beautiful flowers. All photos are fantastic, if I had to choose one it would be Nightcap, what an amazing color it has.
    Unfortunately I don't know how to help you on the issue of having discontinued the "follow by email".
    Hugs and all the best

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      Thank you for your nice comment and also for responding to the "problem". The nightcap is also a very beautiful flower to see and also to photograph.
      Take care and have a very nice new week/
      A hug from me to you,
      Helma

      Verwijderen
  52. Mooie macro serie met name het vingerhoedskruid is mooi creatief in beeld gebracht en het slaapmutsje spat door z'n gele kleur van het scherm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mag graag macro doen in de zomermaanden :-)
      Het slaapmutsje is inderdaad een heel knalgeel bloemetje hahahaha.....
      En ja, soms moet je even creatief zijn in je foto's ;-)
      Groetje

      Verwijderen
  53. Infelizmente a parte técnica do Blogger, ultrapassa-me! Sempre deixo essas novidades para o Jorge descobrir, quando ele tem tempo!
    Mas costumo tremer, perante cada novidade do Blogger... parece que tudo sempre fica mais complicado... mas redes sociais, confesso que não me atraem muito... exigem mais atenção e publicações mais frequentes, e de momento, não tenho disponibilidade para tal!
    Simplesmente maravilhosa, esta série de belas macros de flores! Fabuloso trabalho fotográfico, como sempre, Helma! Beijinhos! Saúde, para si e todos os seus!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Ana,
      minha esposa também não gosta muito do lado técnico de um site como o Blogger. Muitas mudanças foram feitas ultimamente e nem todas são para melhor !!!!
      Teremos que esperar novamente. Eu li que você também tem pouco tempo e o tempo também falta aqui. Principalmente neste período porque os colegas também querem férias e isso significa mais trabalho para os outros.
      Passará novamente.
      Obrigado por sua paciência e um grande abraço e beijo,
      Helma

      Verwijderen
  54. Kan je jammer genoeg niet echt helpen. Zelf ben ik ook gestart met bloggen op Blogspot maar al snel werd me duidelijk dat (althans naar mijn gevoel) Wordpress me veel beter lag. De overstap werd dan ook snel gemaakt en sindsdien ben ik nu al meer dan 2 jaar zeer tevreden met mijn WP-blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Picpholio,
      ik ben ooit begonnen bij punt.nl en daarna naar Blogger. Heb ook wel een WP maar ik weet niet meer hoe ik daar mee verder moest. Door een tragisch ongeval Mijn kleinzoontje van 5 jaar kwam onder een auto en overleed gelijk) is mijn WP stil komen te liggen en daarna ben ik vergeten hoe ik dat daar allemaal moest doen.
      Ik kan inki9ddels wel weer een kpfoot plaatsen maar Blogger werkt niet meer zo fijn als dat ik ermee begon.
      Wel fijn om te lezen dat jij goed uit de voeten kunt met WP en thnx vor je bezoek en berichtje :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma