vrijdag 30 april 2021

Blauwe reiger met vis

Ik ben al nooit de eerste met reageren en vaak zelfs de laatste maar..... nu ben ik werkelijk heel erg op achter met reageren en sommige blogs heb ik wel bekeken maar nog niet gereageerd.

Naast de drukte van het werk en mantelzorg kwamen er naast enkele gebeurtenissen ook  nog een onverwachtse verhuizing bij van een van de zonen met alles wat daarbij kwam (en komt)  kijken.

Ook niet echt veel foto's gemaakt maar deze blauwe reiger stond hier aan de slootkant en probeerde een vis van toch wel behoorlijk formaat naar binnen te werken. Deze dus maar even gebruiken als nieuwe post.


*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.




















Hierna werd er een tijdje gepauzeerd door de reiger.

Kennelijk was de vis toch iets te groot.......









=================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke reactie op en over de foto's in het vorige blog van:


"Brilduiker, Kemphaan, Zaagbek, Fuut, Roodhalsfuut, Kuifeend en Kolganzen...."


131 opmerkingen:

  1. Goedeavond Helma,
    Je had al druk genoeg met je werk. Met de verhuizing komt ook erbij. Komt goed Helma. Blauwe reiger heb jij echt super mooie foto's gemaakt. Vis in zijn bekje ging heel moeilijk om in te slikken. Ik denkt niet gelukt is. Echt super foto's!!!De zon ging net eronder. Dan krijg mooie kleur van oranje gloed van je foto's. Ik kom je fijne avond wensen. Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Jacqueline en Ferry,
      klopt, de drukte was echt op een gegeven moment niet meer te harden maar ik hoop dat de meeste drukte nu geweest is. De verhuizing is ook achter de rug op wat kleine dingetjes na. Nu binnenkort nog weer paar jarigen dus en dan eindelijk even wat stilte hihi....
      Ja, deze vis kon hij maar moeilijk behappen!!! Hij was er echt mee aan het vechten en daarom konden er mooi foto's gemaakt worden hihi.....
      Ook voor jullie nog een fijne avond. Ik zal vroeg liggen want heb vroege diensten dit weekend ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  2. Lieve Helma
    Gelukkig ben ik niet de enige die heel erg achterloopt met lezen en reageren ,dus voor mij geen probleem als ik een tijdje niets hoor/lees .Soms ben je gewoon druk met andere dingen die je aandacht nodig hebben dus neem gewoon je tijd .Mooie foto's weer, maar jeetje dit was wel een heel grote hap voor de reiger blijkbaar .Reigers zie ik hier regelmatig in de buurt ,zelfs zat er een even een op onze schutting
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi lieve Elisabeth,
      nee, je bent echt niet de enige hoor en soms is het ook gewoon niet anders 🥵 Ik hoop het binnenkort toch echt wel wat rustiger te hebben hoor want het is mooi geweest zo hahahaha.... Eerst maar even wat mooier weer want daar zijn we ook allemaal aan toe :-)
      Ja, deze vis was echt enorm zeg en hij kreeg hem er ook niet in. Althans niet dat ik er stond maar ik ben op ene gegeven moment weer verder gegaan met waar ik mee bezig was ;-)
      Denk om jezelf hoor.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Thank you Anne,
      I haven't had time to find out others yet.

      Verwijderen
  4. Dat is dan weer een leuke ontmoeting/ervaring met de blauwe reiger. Onvoorstelbaar dat dit soort grote vangsten naar binnen gewerkt kunnen worden, ook al lukt het niet altijd. Leuke serie genomen in fraai licht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het ook Hanry,
      we zien er hier echt heel veel maar niet met zo'n "joekel" van een vis~!
      Ik stik al als ik er naar kijk hahahahahaha.......
      Heel mooi licht die dag :-)
      Groetje

      Verwijderen
  5. Ongelooflijk mooie 'studie' van de reiger. Indrukwekkend Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha... grappig dat je dit "studie" noemt Cor :-)))))
      Die enorme vis noem ik ook 'indrukwekkend'!
      Groetje

      Verwijderen
  6. Zo die heeft een lekker hap te pakken en jij je mooie fotoreeks.
    Wat leuk als je dat zo op de plaat kan vastleggen
    Groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha.... met recht Nellie en nog een grote hap ook 😂
      Dit was gewoon toeval hoor want we zagen hem staan en ik zag gelijk die enorme vis in z'n snavel!!!!
      Heb werkweekend maar de 1e werkdag zit er alweer op ;-)
      Ook voor jou nog hele fijne avond en een mooie zondag.
      Groetjes

      Verwijderen
  7. Pfoe, daar krijg je het zelf benauwd van. Het is een zeelt en die kunnen best groot worden. Misschien heeft hij hem nog weg gekregen, want je staat er versteld van wat ze naar binnen werken. Ik vind de serie heel erg mooi van kleur en scherpte. Succes met de drukte verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... inderdaad Pfoe Alie 😯
      Ik lust echt wel vis maar het idee om zo'n joekel in een keer door te slikken no way!!!!! Wat gaaf dat jij weer wet wat voor vis het is 😁👍. Ik weet niet of hij die vis nog weg heeft gekregen want ik moest weer door ;-) De kleur vond ik zelf ook heel mooi.
      Aan die drukte komt nu wel een einde hoor. Verhuizing zit erop alleen de laatste opruimdingetjes en reparaties aan het oude huis en dan kan daar ook weer een streep onder 😁
      Fijn weekend. Groetjes

      Verwijderen
  8. Oei... dat ziet er gaaf uit Helma...
    Ik hoop ook altijd op zoiets, maar tot nu toe nog niet gelukt. Jij was weer op de juiste tijd op de juiste plek. 🤢
    Ondanks alle drukte weer een prima blog afgeleverd. Ria vond het trouwens waardeloze foto's 😂
    LG en fijn weekend,
    Geert & Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mwhaaaaaaaaaahahahahahahaha.... om t beginnen lag ik echt in een kreukel bij het lezen van de reactie van Ria 😂🤣😂🤣😂 Ik kwam haast niet meer bij hahahahahahaha... heerlijk dit!
      Maar nu de reiger hahaha..... dit was puur toeval dat ik het zag hoor en ook nog dat de camera in de auto lag dus ja, dan wil je dat wel vastleggen en dat moest nog snel ook want ik wilde die vis er wel op hebben!

      Ook voor jullie nog fijn weekend (ik heb weer eens werkweekend maar ook nu met de maandag erbij dus lang weekend zal ik maar zeggen 😝

      LG van ons,
      Henk en Helma

      Verwijderen
  9. Hallo Helma
    verrate mir wie du den Reiher bestochen hast damit er direkt vor deiner Linse den Fisch verschlingt...?
    Die Reiher hier bei mir in der Umgebung sind da anders... die warten bis ich nah genug heran gekommen bin, dann mit der Kamera in Position gehe und zack fliegen sie weg...;-)
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahahaha ... hi Frank,
      das ist auch das meiste, was Reiher tun, flieg weg, wenn du deine Linse auf sie richtest :-) Dieser Reiher ist so beschäftigt, seine Beute zu sichern, dass es für mich selbstverständlich war 😄
      Vielen Dank für Ihre wundervolle Antwort.
      Grüße, Helma

      Verwijderen
  10. mogge Helma
    wat een schitterende opnamen van een visje happen :)
    gaf jou zo wel mooi de tijd om het vast te leggen
    ik haal aanstonds ook wat vis , maar snijd het wel wat kleiner :)
    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Karel,
      ja hahahahaha.... wij happen ook inderdaad wel eens een visje en deze reiger doet dat dus ook 😂. Hij had geen tijd om weg te vliegen want anders zou hij waarschijnlijk zijn prooi kwijt zijn. Ik heb ook vis gegeten, een lekker stukje zalm maar die was ook stukken kleiner dan deze hoor :-)
      Weekend is alweer achter de rug maar nu is het mijn weekend ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ja lekker hé af en toe een visje mmmm
      dus jij bent weer in de week je weekend , ik leef nog steeds in 1 lang vrij weekend :)

      ja ze zijn weer mooi hé de uitspraken , veel of niet , ik deed ze per hoofdstuk , morgen het laatste , maar ik was blij met het boekje , 1 dus
      van het gedicht op zondag heb ik er 2 , dus dat gaat nog ff verder
      fijne avond en een
      lieve groet , Karel

      Verwijderen
    3. Hey Karel,
      nou,, een visje op zijn tijd lust ik ook wel hoor hahahahahaha.... maar dan lekker gekruid en krokant en niet za als deze reiger hem naar binnen werkt brrrrr...... Heerlijk toch dat je in een lang vrij weekend leeft!
      ik moet nog ff maar hoop er met een paar jaar ook te komen ;-)

      Ja, prachtig! Die uitspraken zijn onvervangbaar en enorm kostbaar :-))))) Er komt sus nog 1 hoofdstuk en die zal in in de mail vast nog wel tegenkomen . Van de gedichtjes heb je nog 2 boekjes en ik kijk er al naar uit.
      Voor jou alvast een hele fijne nieuwe week.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
    4. ha die Helma
      ik lust de visjes net zo als jij :)
      houd vol , ook jou 1 lang weekend komt er aan :)

      nou jij weet zelf wel , in NH was indertijd in elk gehucht wel kermis , wij gingen ze bijna allemaal af hihi , ja koste je hele week loon zowat en van slapen hadden we wat dagen niet gehoord :)

      inderdaad een moeilijk gedicht
      en een naar bericht , wat je zegt een ontmoeting schept een band

      Blauweregen is genieten hé , binnenkort zijn ze weer te zien

      lieve groet , Karel

      Verwijderen
    5. Hey Karel,
      ja, een visje gaat er altijd wel in mjammie 😋
      Voor ik aan Mijn lange weekend kan beginnen moet ik nog 2 jaar en 7 maanden 😣 dus dat wordt inderdaad nog ff volhouden hahahahaha....

      Ja, die kermissen weet wat en in onze jeugd helemaal. Geweldig mooi en nu nog steeds is het een terugkerende reünie met bekende (nu met de covid even niet). En ja, ook de dorpen en stadjes er omheen werden bezocht hahahaha... en goudgele vocht stoomde rijkelijk 🍻🍺🍻🍺

      Ja dat gedicht was wel een vreemde woordspeling ja !!??
      Dat bericht was zeker naar en er zijn er helaas al teveel weggevallen is de periode dat we bloggen 😪

      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  11. bezig bij, loop jezelf niet voorbij hé
    super foto's van de reiger, z'n visje zal gesmaakt hebben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet er ook echt even om denken Anneke maar de verhuizing is klaar dus nu even wat rustiger (gelukkig)
      Ik denk ook dat zijn visje gesmaakt heeft want hij heeft er heel veel moeite voor moeten doen hihi..

      Verwijderen
  12. Hoi Helma,
    het reageren op anderen is niet zo belangrijk, je moet zeker jezelf niet voorbij lopen, doen wat kan en anders later of niet. Het is weer een schitterend moment geweest met de reiger, mooi duidelijk vastgelegd, prachtig dat hij zo zijn best doet om de vis weg te werken....
    Groetjes
    Joost&Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost en Nicol,
      nou... als ze hier bij mij reageren dan wil ik uiteraard ook bij mijn bezoekers reageren alleen loop ik nu wel heel erg op achter 🙄 Het komt meestal ook wel weer goed maar een enkele keer moet ik het echt laten.
      Deze reiger had echt vele moeite om zijn vis te "behappen" whahahahahaha....
      Gaf me mooi de gelegenheid om te "klikken".
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  13. Hello Helma,
    What a great series on the Heron and it's fish dinner. It does look like a big catch.
    It is amazing they can swallowing the big fish. Take care, enjoy your weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen,
      now we are already halfway through the week and on to the next weekend :-) The heron had a big fish and he had a hard time with it hahaha ... Thank you for your response.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  14. Wat een prachtige en bijzonder serie foto's Helma, die reiger kan voorlopig even vooruit hè?
    Wèl goed op jezelf passen met al die drukt hoor!
    Lieve groetjes, Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ed,
      het is toch wel te hopen dat die reiger met zo'n vis even een paar dagen vooruit kan want als dit niet zo is blijft er weinig vis over ben ik bang hahahahahaha..
      Ik pas ook op hoor maar de vermoeidheid voel ik best wel. Komt wel weer goed ;-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Je kan niet alles tegelijkertijd doen hé Helma...
    Heel mooie foto's, zo heb ik het proces van het verorberen van een vis nog nooit kunnen volgen. Schitterende foto's. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat is ook zo Joke maar ik vond het gewoon naar om weer zoveel op achter te zijn en ik wil zo graag iedereen bezoeken maar ook beantwoorden. Komt wel weer goed hoor ;-)
      Weekend is inmiddels alweer voorbij en zijn we op weg naar het volgende weekend hihi.....
      Voor jou nog een hele fijne avond.

      Verwijderen
  16. Het is toch wat zo'n reiger, ik ga er zowat van kokhalzen als ik het zie. Niet van de foto's hoor die zijn mooi, ik geloof dat het maagzuur van de reiger zo zuur is dat de prooi in zijn geheel in de maag komt en dan verteert. Goed weekend en rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha.... daar kan ik me ook echt wel wat bij voorstellen Willie 😂 Ik zou er ook niet aan moeten denken om zo'n joekel zo door mijn keel (met graat en vin en al) te laten glijden 🥵.We zijn alweer onderweg naar een volgend weekend.
      Voor jou nog een hele fijne avond.

      Verwijderen
  17. What an amazing sequence, Helma. It never ceases to astound me just what birds can swallow. The closest thing in humans would be politicians who all have big mouths and swallow whatever garbage comes their way. And, you will not be surprised to learn that every country has them. I hope that you are keeping well and not working too much. Miriam and I have now had our first vaccinations and are awaiting the second. Maybe one day soon the world will really start to get back to normal. Hugs and kisses, David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whaaaaaaahahahahahahaha .... you could really sweep me up when I read your comment about those politicians and swallowing their rubbish 😂😂😂 Grandiose whahahahaha ....
      The first vacations have also been set here, but the second will not be until June 26th. Be careful and I also try to create a little more rest.
      Also be gentle and give Miriam a big kiss.
      Dear greetings and a hug from me,
      Helma

      Verwijderen
  18. Zo, dat is een flinke maaltijd, hap slik weg. Mooi vastgelegd
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een flinke maaltijd Ghita :-)
      Nu maar hopen dat ie daar een poos genoeg aan heeft.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  19. A delightful sequence of photos, Helma. I never cease to be amazed by the capacity of what (in UK) we call a Grey Heron, to swallow large prey - although they do not always succeed. I once saw oneattempting to swallow an eel which must have been nearly a metre long!

    Stay safe in these difficult times. Best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard.,
      I also think this heron is more gray than blue, but here it is really called the blue heron. They are really huge prey that they eat and I would have liked to see that with that eel of almost a meter long hahahahahaha .....
      Yes, I will stay and I am still happily safe.
      Kind regards,
      Helma

      Verwijderen
  20. De reiger heeft duidelijk een prima maaltijd naar binnen gewerkt, waarmee het beestje toch wel een poosje verder kan :-)
    Prachtige natuurfotografie weer !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      ik mag inderdaad wel hopen dat de reiger met deze enorme vis toch een poosje vooruit kan!!! Maar volgens mij zijn het echte slokkoppen 😯

      Verwijderen
  21. Beautiful Grey Heron images, I bet that hard work eating the fish, wow.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Bob,
      it is also quite a large fish.
      And he really had work for a while :-)

      Verwijderen
  22. Hallo maatje lief,

    Voor jouw dus ook nooit eens een relaxed moment van rust.
    Ze zeggen wel eens rust roest, maar dat is echt niet waar hoor.
    Ik rust nagenoeg nooit en ik stik van de sproeten.
    En je weet wat een sproet is hé?
    Het is het roestige uiteinde van een stalen zenuw 🤣

    Gelukkig van je een klein momentje om toch deze opnames te maken.
    Holy moly wat een onbeschaamde vlegel.
    Heeft hij nooit geleerd dat je een hele grote vis met mes en vork moet eten? 🤣🤣

    Nou ja misschien heeft hij hem wel bewust zo naar binnen gewerkt, speciaal voor jouw.
    Want het heeft jouw super gave en mooie foto's opgeleverd 😘😘

    Voor nu een fijne Zondag.
    Liefs van Shrek 🐸

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo ander lief maatje :-))))

      Nee, de laatste tijd niet echt nee, maar de verhuizing is achter de rug alleen is het op het werk nog lekker druk. En ja, als ik dan al vrij heb is het huishouden, tandarts, ma naar dokter en kapper brengen of naar de pedicure, kind jarig etc etc Komt ook wel weer goed hahahaha...
      En whaaaaahahahahahaha jij met je roestige uiteinde van een stalen zenuw 😂 ik kwam neit meer bij 🤣.

      Het eas ook echt maar een klein momentje want ik zag hem ineens staan en zag die knoert van een vis in zijn snavel dus ja, dan moet je dat soort momenten wel ff waarnemen natuurlijk 😄. Ik moeit er niet aan denken om zo'n grote in een keer door te slikken!!! Nee, geef mij dan maar gebakken met een lekker sausje erbij 😂

      Inmiddels zijn we alweer een week verder 🙈 maar ook voor jou nog een hele fijne zondag (morgen).
      Liefs van je maatje 💚
      dat Shrek met die 🐸! Geniaal whahahahahaha.....
      xx

      Verwijderen
  23. Het zachte licht waarin je hier hebt gefotografeerd is fenomenaal Helma. Het heeft je prachtige platen opgeleverd

    Groetje Henk Jonkvorst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel henk.
      Het weer werkt ook nog wel eens mee 😉
      Dank je voor je mooie reactie.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  24. Mooie gedragsserie, Helma; in prachtig licht.
    Wat een kanjer van een vis voor die reiger.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een kanjer van een vis Corrie want hij wilde wel wegvliegen maar dan moest ie zijn vis laten gaan hahahahahahahaha....... Nu kon ik hem mooi "pakken" :-)

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  25. Hoi Helma.

    Woh, Helma wat een geweldige mooie foto's.
    Topper.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      zo vaak komen we dit ook niet tegen dus het was wel ff schrikken eerst met die enorme vis maar...... ook wel weer een "natuurlijk" gedag hihi.....

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Hoi Helma, wat mooi je blauwe reiger. Ik zie heel veel blauwe reigers maar nooit met prooi. Je vorige blog is ook prachtig. Het is overal rustig op de blog met het mooie weer. Mensen gaan wat vaker op pad met de camera in de lente en zomer. Fijne week. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      ik zie heel vele blauwe reigers en soms met een klein visje maar dit.... dit had ik zelf ook nog niet eerder gezien met zo'n knoeperd van een vis!!!!
      Morgen ook mooi en warm weer maar verder heel vele regen gehad hoor en de komende week is ook best wel veel regen helaas.
      Ook voor jou nog een hele fijne zondag en een mooie nieuwe week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  27. Hoi Helma.
    'N flinke vis en het zijn echt alleseters van vis tot vogels, vorig zag heeft hij 'n jong eendje en 'n Spreeuw te pakken dat vind ik dan weer zielig, maar het is eten en gegeten worden en ook de jonge reigers moeten eten, 'n mooie serie.
    Groetjes Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      ik heb later eens op internet gekeken en toen zag ik nog een paar reigers met enorme vissen. Wat een schrokkoppen zeg!!!! Ik wist dat ze inderdaad ook jonge eendjes opaten maar een spreeuw heb ik ook nog nooit gezien maar het verbaasd me ook niet! Het is inderdaad eten of gegeten worden )al kan ik me niet iets voorstellen hier welk dier hier een blauw reiger naar binnen werkt hihi...
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  28. Heerlijke foto's van die blauwe reiger, die aan en visje toe was Helma

    maar wat een kanjer van een vis

    prettige dag en doe het rustig aan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,

      die reiger was zeker aan een visje toe en wat voor 1 hahahaha.....

      Ik laat hem liever gebakken en gekruid in mijn keel komen maar ja, de reigers moeten ook eten :-)
      De verhuizing is achter de rug maar was wel ff een klus hoor pffff..... Nu net paar verjaardagen achter de rug en morgen gewoon weer werken ;-) Komt allemaal wel goed.
      Dank je:-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  29. Test
    Ik kan al een tijdje hier niet meer reageren, alhoewel het vroeger wel ging.Prachtige foto's van de reiger., zo levensecht.Wat een kanjer heeft hij gevangen.Groeten
    Marylou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijzonder Marylou maar ik heb zelf ook wel eens problemen bij andere bloggers om te reageren ☹ Nu stopt per juli ook nog de "follow by email" dus dan wordt het nog moeilijker denk ik.
      Groetjes. Helma
      PS ik ben blij dat je het toch blijft proberen ;-)

      Verwijderen
  30. Wow wat een mazzel had je Helma. Prachtig en ook zo scherp!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik liep er zo tegen aan Gerda dus dat ewas echt een leuk momentje :-)))))
      Groetjes

      Verwijderen
  31. Hallo Helma, wat een mazzelaar deze reiger om zo'n grote vis te vangen. Die zal wel lang hebben kunnen teren op deze giga maaltijd. Mooi dat je dat voor de deur kom fotograferen.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Roos,
      dat vond ik ook toen ik die enorme vis zag hahahahahaha.....
      Zeker weten dat dit mooi was zo voor de deur :-)
      Groeten, Helma

      Verwijderen
  32. Bonjour Helma.
    Excellente scène de repas du héron..... Mais le poisson a du mal à passer ;-)
    À bientôt et bravo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Nathalie,
      ce poisson était assez gros aussi :-)
      Le reigr l'aura finalement travaillé et j'espère qu'il en aura assez pendant un moment :-)
      C'est un plaisir de vous revoir.
      Un câlin.

      Verwijderen
  33. Hola Helam;
    Hay que ver despacio y ampliada la secuencia de imágenes para disfrutar y admirar del trabajo realizado.
    Enhorabuena.
    Espero y deseo que todo vaya bien.
    Cuídense mucho.
    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola José,
      de este lado todo sigue bien. Acabo de tener un período muy ocupado, por lo que apenas comencé a escribir blogs. Sí, también deberías echar un vistazo a estas imágenes en el presupuesto y me alegro de que también hayas hecho esto :-)
      Saludos, Helma

      Verwijderen
  34. Hallo Helma,
    Die Reiger heeft meteen genoeg voor een paar dagen, wat een ding zeg.
    Knap door je vastgelegd.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      dat is wel te hopen dat ie gelijk voor een paar dagen genoeg had want het was echt wel een hele grote zeg!!! Ik zag het toevallig gebeuren dus dan moet je de gelegenheid uiteraard wel ff waarnemen ;-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  35. Nou nou nou Helma,
    jij had 'm goed in het vizier zeg, wat een kanjer had hij te pakken zeg,

    die heeft de eerste dagen geen honger meer :-)
    sterkte met verhuis etc, wat een gedoetje hé
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dien,
      nahhhhh..... ik was ook echt wel ff af hoor na al dat verhuizen. En dat niet alleen maar zijn andere huis moest helemaal leeggetrokken worden en uiteraard ook weer schoongemaakt pfffff...... was wel ff een dingetje! Maar.... het is weer klaar :-)
      xxx

      Verwijderen
  36. Hoi Helma,
    Ik ben dus niet de enige die achter loopt!! Geeft niks hoor. Je noemt aardig veel op, waardoor dat komt , pffft!
    Deze serie van de blauwe reiger vind ik geweldig leuk! Wat een vangst en leuk dat je het kon vastleggen!
    Neem je rust als het kan tussendoor, hè!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      nee, je bent niet de enige maar ik vind het wel naar hoor 😲 het lijkt potdorie wel steeds drukker te worden en ik zie op de blogs zelfs al vlinders of uitsluipende libellen voorbij komen. Zover ben ik nog lang niet hahahahahaha......
      Die vis was echt ene joekel hoor en hij bleef daar ook mee staan want hij probeerde wel weg te lopen maar had dan kans om zijn prooi te verliezen. nu nam hij me op de koop toe 😂
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. Reacties
    1. Hey Rob,
      fijn om je weer even te zien :-)
      Dank je voor je reactie en dat je de foto's prachtig vindt :-)

      Verwijderen
  38. Zo Helma jij weer bij met klikken en doorklikken en lezen
    Vind je het niet veel in een keer allemaal
    Alhoewel ik er soms wel heel veel op een avond bekijk die in de mappen zitten.
    Ja moet zoeken wat ik wel en niet wil plaatsen natuurlijk
    Groetjes an slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahah.... echt bij was ik nog niet eens maar heb wel even wat ingehaald. inmiddels lopen de achterstanden natuurlijk weer gestaag op maar het is even niet anders 😱. Misschien wel wat veel in een keer maar dan weet ik dat ik weer even wat ingehaald heb hahahahaha......
      Jij zit ook uren t kijken naar de pps'jes dus ja 😂😂
      Groetjes

      Verwijderen
  39. Dear Helma, what an amazing sequence of photos. Although the fish was quite large, apparently Heron did not give up on the meal.
    Thank you for this wonderful sharing
    A very tight hug
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      sorry for my late response and visit but things are getting out of hand here in terms of crowds !!!! It is nice to read that you still enjoyed these photos.
      A big hug to you,
      Helma

      Verwijderen
  40. Замечательная серия! Так здорово пойман момент "рыбалки"!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет Анна,
      это был исключительно красивый момент, чтобы увидеть и запечатлеть :-) Спасибо за ваш визит :-)
      Привет

      Verwijderen
  41. Wow!!! Una secuencia espectacular de la garza comiéndose al pez, todas las fotos son extraordinarias. Enhorabuena amiga Helma, un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Germán
      esta garza realmente estaba luchando solo contra este pez para comérselo. Gracias por tu lindo comentario :-)
      Un gran abrazo desde Holanda.

      Verwijderen
  42. Hoi Helma... Great series of pictures... Well done ✅😊...Be safe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ana,
      Thank you for your comment.
      Yes, luckily I am still safe.
      Greetings

      Verwijderen
  43. Wow what a catch, and clearly photographed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Haddock, thank you for your visit and your nice comment. I appreciate this very much.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  44. Hello Helma,

    I enjoyed your post and photos of the Heron with the fish. What a meal. Great collection of photos. Thank you for sharing your post, I corrected the link. Take care, enjoy your day. Have a great new week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eillen,
      thank you for modifying the link. I really don't understand anything about it. I copied this link too and yet another post came up in your critter party !! ?????
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  45. Those are superb pin sharp images of the Heron Helma. Looks like he had a struggle to get that down.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Adam,
      this heron indeed had trouble getting the fish inside. He couldn't fly away either, because then he would lose this fish. Now I could also photograph him nicely :-)
      Thank you for your visit and nice response.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  46. Heel mooi deze waarneming en serie Helma,
    wat een grote vis ongelooflijk dat ze dit naar binnen kunnen werken.

    Groet, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Bram :-)
      Ik heb ook met verbazing staan kijken naar deze enorme vis en hoe hij deze in zijn keelgat wilde laten verdwijnen!!!!

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  47. Imagens fantásticas, e obtidas com um belo sentido de oportunidade, no timing perfeito!
    Uma sequência extraordinária, que adorei poder apreciar ao pormenor!
    Beijinhos! Bom domingo, com saúde, para todos aí desse lado!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Ana,
      desculpa pela minha resposta tardia (e visita), mas por causa das multidões que tenho ficado para trás. Fico feliz em ler que vocês podem apreciar essas fotos da garça com seu peixe grande :-)
      Um abraço e um beijo,
      Helma

      Verwijderen
  48. Wat maak je toch altijd mooie foto's en ook van deze genoot ik weer heel erg. De reiger is geduldig en hierdoor ving hij toch wel weer een heerlijk maal. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Tine :-)
      Die reiger was inderdaad geduldig want hij is echt lang bezig geweest om deze vis naar binnen te krijgen hahahahaha......
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. Hoi Helma,

    Zo, over een slokop gesproken, dat is wel een heel fors exemplaar. Volgens mij is het een zeelt. Hij bloedt al flink, misschien heeft hij die vis al dood gevonden, dat is n.l. bij reigers vaak het geval als ze zo'n grote prooi hebben, ze zijn bepaald niet vies van dood aas. Vroeg me overigens af of hij die vis daarna nog naar binnen gekregen heeft. Mooie actieserie.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      ik heb geen idee wat voor vis of dit is maar Alie (staat meer naar boven in de reacties) had het ook over een zeelt. Mij zegt dat helemaal niets 🙈. Maar die vis was niet dood hoor want die spartelde in het begin ook nog behoorlijk tegen! Ik heb echter geen idee of hij die vis nog naar binnen heeft gekregen (ik denk het wel) want het duurde mij te lang en ik moest echt weg.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  50. Hello.
    Fantastic photos. Thank you for sharing.
    Have a nice week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Anu,
      nice that you come to visit and also leave a nicer reaction behind. Thank you.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  51. Hoi Helma,
    Een mooi stukje vissersfrustatie. Zijn maag was duidelijk groter dan zijn keelgat. Ook al ben je soms verbaasd wat voor formaat vissen ze kunnen wegwerken, er zijn duidelijk ook grenzen. Het neemt niet weg dat het een knappe vangst is. Jammer dat hij geen list kon bedenken om hem in kleinere porties te verdelen. Misschien heeft het hem (of haar) aan het denken gezet. Jij hebt in ieder geval bijzondere platen kunnen maken.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      zijn maag is volgens mij ook heel groot want anders kan je zo'n joekel daar toch niet in zijn geheel laten verdwijnen denk ik! Ik heb later ook nog eens op internet gezocht en ja, er zijn inderdaad reigers met enorme vissen te vinden! Ik vond het wel erg leuk om te zien trouwens hahahahaha.... wel zielig voor de vis maar ja, het is eten of gegeten worden.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  52. Hai Helma,

    Nou, die had je wel lekker dichtbij zeg. Met dit soort grote prooien, blijven ze meestal ook gewoon op de plek totdat de prooi helemaal verdwenen is. Volgens mij heeft hij hier een zeelt te pakken en het blijft ongelofelijk dat ze zulke grote vissen weg kunnen werken. Tenminste.... heeft de reiger de vis uitgespuugd of alsnog doorgeslikt of weet je dat niet? In ieder geval heeft het je een mooie serie opgeleverd.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey rené,

      klopt, die stond als het ware "om de hoek" Liep er zo tegenaan :-)))) En dat klopt wel dat ze met deze prooien op hun plek blijven want hij wilde wel weg maar bleef toch staan. kennelijk had zij zo'n honger dan ie mij er toch vrij dichtbij liet blijven! Ik denk dat ie hem alsnog heeft doorgeslikt want ik moest echt weg maar die vis ging stukje bij beetje meer naar binnen. Was ook echt wel gaaf om te zien :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  53. Hallo Helma, ik wil een beetje het weer oppakken met langskomen. Dit is zogezegd een nieuwe start. En dan val ik bijna van mijn stoel van deze prachtige foto serie! Heel gaaf.
    Groetjes, Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenny,
      leuk je weer even te zien :-) En als het goed is gaand e dierentuinen ook bijna weer open :-) Gelukkig bleef je bij het zien van deze foto's nog net op je stoel zitten ;-)
      Was ook echt heel gaaf om te zien.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Hoi Helma, wat een mooi tafereel, en wat heeft ie er moeite mee......super vastgelegd
    Groet Renée

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi René,
      hij had er zeer zeker heel vele moeite mee hahahahahaha.....
      En geef mij maar een lekkerbekje ipv zo'n grote rauwe vis!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  55. ha die Helma
    ja ze zijn leuk hé die kinderuitspraken :) , het boekje is terug in de kast , alles heb ik hier gezet :)
    ik had vandaag een heerlijke dag , foto's komen nog
    ja ik heb 2 tijdslots bij 2 dierentuinen , zal ik me zeker vermaken
    had een bericht van Stella , m'n fiets gaat door geen onderdeeltje , langer duren pppffftt
    fijne avond en lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ja, die kinderuitspraken zijn echt zo leuk :-)))))))))) Jammer dat het boekje uit is maar mss kan je ze later nog eens publiceren.
      Je had dus een heerlijke dag en de foto's ga ik zeer zeker nog tegenkomen. Ook al 2 tijdslots bij dierentuinen en daar kan je alleen de buitenverblijven bezoeken maar beter iets dan niets.
      Hé wat jammer dat je nog steeds niet op je fiets kan en dat is zeer zeker balen zeg!
      Jij ook nog fijne avond en alvast een heel fijn weekend.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  56. Mooi om te zien hoe hij er mee "worstelt".En uiteindelijk lukt het ook nog om hem binnen te krijgen. Mooie serie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerar5d,
      nah.... hij was er zeker mee aan het worstelen en dat was ook best wel mooi om te zien hahahahaha... Zielig voor de vis maar ja, eten of gegeten worden is nog steeds het motto in de natuur.
      Groetjes

      Verwijderen
  57. Fantástica sequência de imagens, captadas de forma oportuna... uma autêntica luta pela sobrevivência.
    Abraço de amizade.
    Juvenal Nunes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Juvenal,
      que bom que você veio me visitar. Obrigado pelo seu comentário simpático e simpático :-)
      Um abraço amigo pra você também,
      Helma

      Verwijderen
  58. Heel mooie serie Helma, de blauwe reiger in volle actie, schitterend in beeld gebracht, toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ludo,
      gelukkig, je bent er weer :-))))))))))))))
      Ik miste je al een hele tijd en ik hoop dat alles ook god is met je :-)
      Dank boor je bezoekje en je reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  59. Altijd mooi zo'n reiger die een vis pakt, laatst zag ik er ook één maar dat was bij mij in de tuin die een vis uit de vijver pakte vond ik minder geslaagd maar dat hoort erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Piet,
      dat is ook zo al zie zo'n grote vis niet echt vaak :-)
      Ik kan me ook echt helemaal inleven in je gevoel dat er een vis uit je vijver wordt gejat door zo'n kreng als een blauwe reiger!!!! Ik zou dat ook totaal niet leuk vinden.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  60. Hoi Helma
    wat een super serie is dit dit wil je als fotograaf graag voor je camera krijgen mooi,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      het was ook best bijzonder dat ik dit zo ineens voor mijn lens kreeg. Ik vond het echt heel leuk om te zien. Jammer voor die vis maar het hoort er nou eenmaal bij in de natuur ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  61. Hola Helma. Que placer poder visitarte y encontrare con estas espectaculares fotos, la secuencia de la comida es increíble. Mencanta. Mi cariño y besos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Lola,
      disculpas por mi tardía respuesta.
      Estoy muy feliz de leer que disfrutaste estas fotos :-)
      Un gran abrazo y muchos besos para ti :-)

      Verwijderen
  62. Hallo Helma, daar had hij wel een snavel vol van zeg en het is altijd toch wel een gehannes voor hem om die dan ook in zijn bek te houden en dan door te slikken. Heel mooi waren je foto's weer. Het is altijd genieten op je website en ik zend je hierbij de groetjes daarbij van mij. Wens je zonnige dagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tine,
      ja, hier had de reiger echt een snavel vol van! Ik ben dan ook echt steeds verbaasd hoe deze reigers het voor elkaar krijgen om dit soort grote vissen in een keer door te slikken *slik*. Dank je wel voor je mooie en lieve reactie.
      Zoals je ziet loop ik weer eens maanden op achter maar de tijd ontbreekt nog steeds.
      Groetjes

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma