zondag 12 januari 2020

Rondje polder.......

In de laatste weken van december even 2x een rondje polder gedaan. Meer tijd om te fotograferen had ik niet maar hoop ik dit jaar wat meer tijd voor te kunnen vinden. Niet dat ik al met pensioen ga hoor maar ik ben een paar uur minder gaan werken.

De foto's zijn verschillend door schaduw, soms hard licht, tegenlicht en  ook soms mist. Een verzameling van verschillende vogels die niet allemaal even scherp zijn maar wel de moeite waard om te laten zien.


*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.




Te beginnen met een paar Buizerds op verschillende plekken.....

 Buizerd - Buteo buteo in het gras

 Buizerd - Buteo buteo op een paaltje tegen de dijk van het IJsselmeer

 Buizerd - Buteo buteo op een paal op een akker

In de polder zijn ook diverse plassen en daar zaten ook verschillende vogels.


Canadese ganzen

Krakeend - Mareca strepera

Wintertaling -  Anas crecc

Wintertaling -  Anas crecc


De Buizerd op onderstaande foto's zat eigenlijk te ver weg maar omdat hij zo mooi licht was wilde ik hem toch laten zien. De achtergrond  bestond uit riet en daarom  heb ik er een vignetering overheen gezet. De laatste foto is er een zonder  vignetering. 
Ik hoor graag wat jullie mooier vinden. 


Buizerd - Buteo buteo

Buizerd - Buteo buteo

Buizerd - Buteo buteo

Buizerd - Buteo buteo


Ook een aantal wilde zwanen gezien. Ook deze zaten te ver weg maar toch.....


Wilde zwanen - Cygnus cygnus

Op het bekende ransuilplekje zaten zowaar 25 ransuilen in de boom echter.......... ze zaten deze keer vrij hoog en het was een en al "takkenbende" dus daar komen nog andere foto's van.


Ransuilen - Asio otus

Ransuilen - Asio otus

Tapuit -Oenanthe oenanthe


Een Torenvalk in tegenlicht.....

Torenvalk -Falco tinnunculus


En eentje in grijs en wat mistig weer......


Torenvalk -Falco tinnunculus


We zagen weinig grote zaagbekken maar eentje was er wel hele dichtbij. Toen ik min lens richtte zag ik waarom. 
Deze Grote zaakbek vrouw was gewond aan haar snavel en dat vond ik best wel erg om te zien. Zal ze het wel overleven op deze manier??  Of dan toch maar de dierenambulance bellen en haar laten vangen want ik ben bang dat ze het anders niet gaat halen...... :-(


Grote zaagbek vrouw - Mergus merganser

Grote zaagbek vrouw - Mergus merganser


En wederom een behoorlijke Buizerd.


 Buizerd - Buteo buteo in het gras

 Buizerd - Buteo buteo in het gras

 Buizerd - Buteo buteo in het gras


Verderop een aantal Wulpen in het gras en dat was ook best leuk om tegen te komen :-)


Wulp - Numenius arquata

Wulp - Numenius arquata

Wulp - Numenius arquata

Wulp - Numenius arquata

Wulp - Numenius arquata


Even verder nog een Zilverreiger maar voor het mooie ook net te ver....


Zilverreiger - Ardea alba

Zilverreiger - Ardea alba


En in het volgende blog maar een paar andere vogels waaronder dit Baardmannetje.....
Deze heb ik afgelopen november nog kunnen fotograferen.


 Baardman op pluim - Panurus biarmicu





=============================================================

Iedereen bedankt voor alle goede wensen in het vorige blog van de wijze uil voor dit nieuwe jaar,

"2020......................................................"

123 opmerkingen:

  1. An exceptional collection of pictures, Helma, and I am especially pleased that you included CANADA Geese. Now obviously I will have to appoint you the guardian of these wonderful creatures, which as you know are colonizing the entire world. You will have to send me your address so that I can forward to you a little pin of the Province of Ontario and the maple leaf pin for Canada. Then you will be an honorary Canadian and will take special care of these birds! You will be able to wear your insignia proudly every time you visit them! And by the way, the images of the Long-eared Owls are magnificent. Happy New Year from David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello my friend David,
      you will get my address :-) I will proudly wear this token :-))) I am really happy that you can appreciate the pictures. They are not as beautiful as your snowy owl but still worth to show ;-) I will visit the Canadian geese with love.
      A sweet greeting and a big hug from the Netherlands xx

      Verwijderen
  2. Je hebt aardig mooie foto's kunnen maken. Het ziet heel goed uit op de foto's. Ransuilen is zeker grote uil om te zien. Wauw prachtig Helma.Zilverreiger staat prachtig op. De laatste foto is zeker apart vogel om te zien. Heeft prachtig kleuren. Gelukkig bleven deze vogel bij jou in de buurt. Mooie omgeving daar. Fijne week. Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank jullie wel. In de polder is altijd wel wat te zien en het is vaak afhankelijk van het weer (en of je vrij hebt) om een rondje te gaan maken :-) De zilverreiger stond beetje te ver weg maar omdat hij zo'n mooie houding had wilde ik hem toch laten zien :-) . De laatste foto is van een baardmannetje (man) en die zie je alleen in het najaar en dan ook nog maar op bepaalde plaatsen. Ook voor jullie nog een fijne week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. Hoi Helma.

    Met veel plezier je mooie foto's bekeken.
    Wat is alles mooi van Vogels en Eenden.

    De Buizerds zijn heel erg mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      er zijn ook zoveel vogels dat je soms door het bomen het bos niet meer ziet hihi...
      Hier in de polder zijn er echt ontzettend veel buizerds.
      In de winter zie je ook veel meer en veel meer dichterbij.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  4. och wat een feest hier weer Helma,
    en dat op een rondje polder, geweldig

    hier is het vrij rustig op het land,
    en in het bos, máár..... de koolmezen fluiten al, dus het mooie weer is in aantocht :-)

    heb het fijn vandaag
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt omdat ik ook omringd ben door polders dan is een rondje ook gauw even uit te breiden hihi..... Op het land is het ook vrij rustig maar in de polder zijn nu heel veel roofvogels, eenden en ganzen.
      Klopt wat je zegt over de koolmezen. Die zijn hier ook al aan het fluiten dat het een lieve lust is :-)
      Voor jou nog een hele fijne avond.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  5. Prachtig Helma, wat 'n (H)eerlijke foto's vooral de buizerd en de en de torenvalk en de uil. knap gedaan hoor.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Kees,
      hier zitten ook heel veel buizerds en torenvalken.
      Nu het soms wat kouder is zie je er ook steeds meer en ook dichter bij de woningen en akkerranden.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  6. Weer een serie foto's om van te genieten Helma,de opname "Baardman op pluim" (mijn favoriet) verdient een grote pluim hoor.
    Hebben wij even geluk, dat je straks meer tijd heb om mooie foto's te gaan maken, ga je met pensioen?
    Lieve groetjes, Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha..... nee, ik ga nog niet met pensioen maar mijn taak als mantelzorger (naast mijn baan) is nu wat minder geworden en ik wil er gewoon meer op uit. Ben wel een aantal uur minder gaan werken ;-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  7. That's a wonderful selection of birds and images, Helma. You may not be surprised to know that my favourites are the ones of the Long-eared Owls, but the Bearded Reedling comes a close second!

    Google Translate does some wonderful things sometimes, but in this post I was amused to see that GT tells me you wrote "In the polder are also several urination" (= urineren) - I suspect that this is not what you intended, and when GT translates it back again it may come back as you wrote it, and look normal to you. Whichever way, it made me smile!

    I hope that you do not have problems with the winds that are heading this way. Take good care - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Richard,
      other pictures of the long-eared owls :-))))
      The bearded men also have more pictures.
      I also laughed when I read your comment on the translation of puddles whahahahaha ..... I should have put lakes yes hahahahaha ... I think in pictures so you understand what I suddenly saw before my eyes hahahaha .. ...
      Very nice to read. GT indeed sometimes has "strange" translations but this was actually to be expected yes hihi ....
      Thank you for your nice response :-)

      Think about yourself and be careful.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  8. Hoi Helma
    Nu dat belooft wat als je meer tijd gaat krijgen...
    Prachtige serie en verheug me al op baardmans (zo noemde ik me hubby in verkeringstijd hihi)
    Hopelijk weet die kleine tapuit zich staande te houden tussen al die grote vogels ;)
    Groetjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      inderdaad even wat meer tijd maar eerst mijn moeder nog even een tijdje helpen. Ze gaat gelukkig wel vooruit maar kan nog lang niet alles zelf nog. Ik hoop strak wel weer wat meer te fotograferen dus dat komt ook vast wel weer goed :-)
      Baardmans hahahaha...... noem je je hubby nu dan niet meer zo ;-). Ik denk dat die tapuit zich wel heeft kunnen redden hoor want er zaten er meer maar ze waren gewoon te ver ook mooie foto's van te maken.
      Voor jou nog een hele fijne avond.
      Groetjes

      Verwijderen
    2. Nee hij heeft geen baard meer ;)
      Jij weer aan het bijlezen en gelukkig kreeg ik de lachjes weer en dat bij een reclame filmpje nog wel.
      Als dat op tv komt loop ik weg om wat anders te doen hihi
      Groetjes en fijn weekend

      Verwijderen
    3. Aha....... vandaar dat je hem zo dan niet meer noemt hihi..... Ik was inderdaad weer even bijlezen en dan heb ik gelijk ook weer een goede bui :-))) Reclamefilmpje of niet, het is altijd weer ff gezellig en lachen geblazen ;-) Jij loopt dus weg en ik zit er met mijn snufferd bij jou boven op hahahahahaha.... (ik kijk ook bijna geen tv).
      We gaan inmiddels weer naar het volgende weekend toe (en dat is weer werkweekend bleh....!)
      Groetjes

      Verwijderen
  9. Hello Helma, what an amazing collection of birds and photos. I love the owls. Great series! Enjoy your day, wishing you a happy new week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen
      the owls are always great to see. More photos will follow :-) A very nice weekend for you too.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  10. How awesome birds! I look forward to the birds returning here. Have a nice week Helma;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Anne
      thank you for your nice response :-)
      There will be more pictures of birds.
      I wish you a very nice weekend.

      Verwijderen
  11. Absolutely stunning photos Helma. I love the Buzzards, and also the Curlew. Wonderful series.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Bob,
      many different buzzards live here in the polder.
      I think that's really great to see :-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  12. Dag Helma, wat een mooie serie heb je weer gemaakt hierboven.
    Die twee foto's van de twee ransuilen vind ik toch zo mooi en bijzonder!
    Wat een rijkdom aan vogelsoorten toch in de polder.
    Fijn dat je binnenkort wat meer tijd gaat krijgen, kun je er lekker wat meer op uit.
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat iedereen de ransuilen toch heel mooi vinden terwijl ze eigenlijk achter teveel takken zitten! Maar gelukkig heb ik ook nog andere foto's van de ransuilen hoor ;-)
      In de polder zitten ook echt heel veel verschillende vogels en deze tijd zie je onwijs veel verschillende buizerds. Ik ga niet met pensioen hoor maar ik ga een paar uur minder werken ;-) Heerlijk!
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  13. Hoi Helma,
    Prachtige beelden. Fantastisch dat je zoveel mooie vogels hebt gezien en ook nog eens effe zo op de foto hebt weten te zetten.
    Die Zaagbek op foto 20 vind ik heele rg mooi zo in die fladderende pose en wat een kleuren. Echt super. Ook die wulp op foto 24 en je foto's van die zilverreiger zijn heel mooi!! Prachtig op dat egale groene grasveld. Fantastisch!!
    En er komen vast en zeker weer mooie tijden aan om op pad te gaan.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      de foto;s zijn dan niet allemaal even scherp maar ik vond ze goed genoeg om te plaatsen :-) Er zitten momenteel heel veel roofvogels en dat maakt het polderrondje juist zo leuk. Die zaagbek is ook heel leuk alleen die gebroken snavel vind ik wel heel erg! De wulp zag ik vandaag weer (had vrije dag) en nu kreeg ik ze nog meer dichterbij op de foto. Als er dan toch geen sneeuw of vorst komt dan mag het van mij nu gelijk voorjaar zijn!!!

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. Hoi Helma,
    Je hebt toch weer wat aardige soorten gezien, Buizerds en Torenvalken zie je nu veel meer in ieder geval bij ons,, ook gaaf die Wilde Zwanen die heb ik nog niet gezien wel de Kleine Zwanen. Ondanks dat de Ransuilen hoog zaten staan ze er mooi op. Hoop dat het vrouwtje Zaagbek het overleeft het is altijd triest. Mooi ook de wapperende veren van de Grote Zilverreiger. Tot op heden heb ik maar 1 Wulp bij ons gezien, zal wel weer door jagers komen. het was weer genieten van deze blog.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      deze tijd zijn er ook heel veel roofvogels waaronder de meeste buizerds nu te zien zijn. Ook torenvalken, een kiekendief en boomvalken. Heerlijk dat als het dan zo mooi weer is als vandaag (het was vandaag mooier dan de dag waarop ik deze foto's maakte) en je ziet dan weer van alles op de palen en de dijken zitten.
      Ik hoop ook dat het vrouwtje zaagbek het overleefd maar ik twijfel. Wat wulpen aangaat...... hier zitten er momenteel echt onwijs veel! Fijn te lezen dat je weer genoten hebt :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Hoi Helma, Ik heb genoten van je serie, heel mooi. Het baardmannetje vind ik het mooist, de ransuilen zijn ook mijn favoriet en de wilde zwanen, die heb ik nog nooit gezien. De grote zaagbek is ook heel mooi, ik heb er ooit 1 gezien in Zwitserland. Je blog is zeer geslaagd. In de winter kun je ook wat minder op pad, ik ga dan wel met de auto maar met donker regenachtig weer zie je ook niks. Ik wens je een fijne week. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      van het baardmannetje komen nog meer foto's hoor. Ik moet ze alleen nog steeds uitzoeken hihi...... Ransuilen zitten hier best wel veel maar je moet ze ook weten te zitten. Wilde zwanen zie ik hier in de polder ook alleen in de winter. Vanmiddag was ik daar nog een rondje doen maar nu zag ik er niet een. Wel veel zaagbekken en andere eenden maar helaas geen wilde zwanen.
      Ik wens jou een hele mooie nieuwe week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. Como sempre, uma série de imagens absolutamente extraordinárias, Helma!
    Muitos parabéns, pelo fabuloso trabalho fotográfico! Adorei todas as fotos... mas fiquei particularmente encantada, pela beleza do passarinho, de ar tão elegante e frágil, da última imagem... e pelas corujas... por aqui, sei que existem... pois ouço-as à noite... mas durante o dia, não se deixam ver, de todo... também porque há imensa vegetação e árvores de grande porte, embora por aqui seja um ambiente mais urbano do que campestre!...
    Um beijinho grande! Votos de uma excelente semana, para si e todos os seus!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ana,
      a última foto com o homem barbudo também é linda. Algumas outras fotos vêm disso. As corujas de orelhas compridas estavam agora escondidas demais atrás dos galhos, mas irei lá novamente e tenho várias fotos dela :-) Muitas vezes vejo as corujas de orelhas compridas. Pena que você ainda não os viu, mas provavelmente haverá um dia em que você também os verá :-)
      Eles também estão no ambiente urbano, porque eu conheço uma cidade em Uithoorn, ali as corujas apenas sentam em uma árvore no jardim da frente de uma casa.
      Desejo-lhe uma ótima semana nova.
      Um grande abraço e beijo,
      Helma

      Verwijderen
  17. Hallo Helma, Heb genoten van je rondje door de polder, zie veel overeenkomsten met onze omgeving. Leuk dat je de krakeend, wilde zwaan en baardman heb vast kunnen leggen, deze zie ik hier nog niet momenteel. Foto van de baardman is trouwens wel een topper hoor, prachtig vastgelegd. Geniet van je aankomende extra vrije tijd en tot de volgende blog!
    Groet, Hanry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanry,
      het is ook niet zover bij jullie vandaan hoor. Een deel is van de WM en daar komen jullie volgens mij ook :-))))) Vanmiddag hetzelfde rondje gedaan en ook weer veel buizerds en veel zaagbekken maar geen baardmannetjes. Gelukkig heb ik daar nog mere foto's van dus die komen nog. Die vrije tijd is een paar uur minder werken maar het scheelt toch ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  18. schitterend wat een mooi rondje polder
    ik was onlangs al blij met 1 buizerd ver weg pppfffttt :)
    maar ik geniet toch wel hoor
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey karel,
      hahahahahaha..... ik moest wel ff lachen om je opmerking "ik was onlangs al blij met 1 buizerd ver weg pppfffttt :)" hahahaha..... hier zitten er echt heel veel maar jij ziet weer andere mooie vogels die ik hier weer niet zoveel zie ;-)
      Jij ook nog hele fijne avond.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  19. Wat een pracht serie laat je weer zien Helma en wt een variatie van vogels geweldig mooi hoor
    dat Baardmannetje is een beauty zeg wow
    Ze zijn stuk voor stuk weer erg mooi
    En die Ransuilen prachtig zeg en prachtige soorten eenden je heeft je best gedaan hoor
    Wat de vignetereng betreft ja ik vind het best mooi is niet verkeerd en het is een goede oplossing
    Lieve Helma ik wens je een hele fijne nieuwe week toe
    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,
      van het baardmannetje heb ik nog een paar andere foto's en die zet ik het volgende blog :-). De ransuilen zaten nu op een niet zo mooie plek en tussen teveel takken! Dank je wel voor je lieve reactie :-) Zou jij nog een keer je blogspot link willen mailen!!!
      Ook voor jou een hele mooie nieuwe week Janny.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  20. Hoi Helma,
    Zeker de moeite van het bekijken waard hoor, deze serie... mits je inderdaad de moeite neemt ze in groot formaat te zien. Vooral de buizerds en wulpen maken mij lichtelijk...eh...groen? DE eerste omdat ze altijd lastig te benaderen zijn en de tweede zie ik al helemaal nooit. Ook het baardmannetje staat er fraai op. En daar komen der dus nog meer van? Ik ben benieuwd en bang dat ik daar niet tegenop kan.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Dick,
      in de vergroting zijn de foto's sowieso mooier maar de meeste bekijken ze niet in de vergroting. Bij jou zijn de foto's ook vele malen mooier (en scherper) als je ze in de vergroting bekijkt en echt.... meer dan de moeite waard dan hoor!
      Gna gna...... ik krijg je dus toch nog een beetje groen hahahahaha.... Joepie!!! Hier stikt het van de buizerds al moet je inderdaad wel rustig zijn met het benaderen. Deze zijn ook allemaal vanuit de auto gemaakt. Met de baardmannetjes ben ik bezig om ze uit te zoeken :-) En natuurlijk kan jij daar wel tegenop!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. WAT HEERLIJK ..zo mee met je op wandel te kunnen gaan en al deze pracht vogels te mogen aan schouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marylou,
      het is ook bij jou altijd een eer om even mee te wandelen en dan zoveel moois te zien. Ik ben blij dat je nu ook even met mij bent gewandeld ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  22. Heel verstandig om minder te gaan werken, je hebt wel wat beters te doen, hahaha. Zo zonde die takkenbende voor de ransuilen, want ze zijn zoooo leuk. Aha, jij hebt ook wilde zwanen gespot. Prachtige foto van vrouw grote zaagbek, maar wat jammer dat haar snavel gebroken lijkt. Wat gaaf dat je wulpen tegen kwam en zo mooi op de foto! Die zilverreiger is wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn maar een paar uur hoor Alie maar met die paar uur heb ik toch 1 1/2 dag meer vrij in de periode :-) Inderdaad heel zonde van al die takken bij de uilen. Op de andere plek zag ik ze niet dus moest wel hierheen maar ik ga binnenkort nog wel even een keer naar deze ransuilen toe :-) Heel zielig van de snavel van die zaagbek maar ik hoop dat ze ht gehaald heeft! Die Wulpen zaten er wekrelijk met honderde tegelijk!!!! Geweldig dat er eentje steeds dichterbij kwam :-)))) Die zillie was weer heel leuk om te zien op deze manier :-)
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  23. Buizerds blijven toch maar prachtige vogels en wat heb je ze weer mooi op de foto gezet. Nou ja, de andere vogels ook hoor :-) Ik ben wel verrast door de wulpen. Ik heb er ooit een op de foto gezet. Heel ver weg en ik kon het niet goed zien en dacht dat het een grutto was. Tot ik thuis de foto zag. maar dat was er maar eentje en dan ergens in september of zo.

    Liefs, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat ben ik helemaal emt je eens Marjon, buizerds blijven prachtige en imposante vogels. Momenteel zitten er weer heel veel. Ze zullen er altijd al wel geweest zijn maar als het iets kouder wordt (welke kou) dan zie je meer en dichter bij de woningen.
      De wulpen zaten (en zitten) met hele grote groepen bij elkaar. Afgelopen zondag kon ik er eentje heel dichtbij fotograferen en die staat nu op mijn FB :-)

      Liefs, Helma

      Verwijderen
  24. groot gelijk dat je wat minder zal werken
    vaak zijn er veel belangrijker dingen zoals je gezondheid, of de zorg van een geliefd persoon
    jouw foto's zijn altijd de moeite waard, wat een mooie reeks passeerde hier weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is maar een paar uur maar toch zal dat schelen in vrije tijd :-) Hwt duurt nog een aantal jaren eer ik met pensioen kan dus dan maar wat minder werken ;-) De zorg voor een belangrijk persoon is er inderdaad ook en daar moet ik ook even wat tijd voor hebben ;-) Ook jouw foto's zijn altijd meer dan de moeite waard en ook altijd heel artistiek :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  25. Prachtige serie foto's heb je weer geplaatst. Wat een genot om zulke mooie vogels voor je lens te krijgen. Arme Zaagbek, altijd lastig als je zoiets ziet. Hier komt de dierenambulance meestal niet als een vogel nog kan vliegen want dan is het te lastig om te vangen :-( Mooie foto's van de Buizerds en de Wulpen ook. Kortom het is weer genieten hier van jouw foto's!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      de buizerds zijn hier altijd wel te vinden en over 2 maanden zit het hier weer vol met grutto's en tuurtjes :-) Met die zaagbek had ik ook echt meelij hoor en ik weet nit of ze de deze zaagbek te pakken hebben gekregen. Ik zie haar in ieder geval niet meer. Fijn te lezen dat je ook weer genoten hebt Ank.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Wow... wat een indrukwekkende reeks Helma. Het is echt wel genieten, de ransuil, de wulp en dan vooral dat geweldige baardmannetje. Stuk voor stuk echte pareltjes, ben eerlijk gezegd wel wat ondersteboven van de grote verscheidenheid en de manier waarop je deze allemaal in beeld hebt gebracht. Topwerk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      de scherpte laat wel te wensen over op de foto's maar ik vond het toch leuk om ze te laten zien :-) De baardmannetjes staan klaar voor de volgende plaatsing en ja, die zijn wel iets fijne dat deze grove vogels in dit blog :-)
      Ik had je graag even "ondersteboven" gezien Ludo hihi...
      Groetjes

      Verwijderen
  27. Weer een heel leuke serie Helma.
    De foto's van de Ransuilen vind ik hier echt wel de toppers !
    De 'ongewone' houding van die uilen maakt de foto echt heel grappig :-)
    Zoals steeds is het hier genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      en ik dacht juist dat de ransuilen het minst in trek zouden zijn maar de meeste bezoekers noemen de ransuilen! Gelukkig heb ik daar meer foto's van maar die komen een andere keer nog aan bod :-) Over genieten gesproken: Dat is bij jou idem dito!
      Groetjes

      Verwijderen
  28. Какие замечательные фотографии! На новогодних каникулах удалось понаблюдать за птицами, но сфотографировать не удалось. Как вы справляетесь???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет Aнна,
      Я сфотографировал этих птиц из моей машины. В польдере много крупных хищных птиц, и я бы хотел их показать :-)
      У меня все хорошо. у тебя тоже все нормально?
      салют

      Verwijderen
  29. Hoi Helma,
    Wat een roofvogels. Je woont duidelijk in een aantrekkelijke omgeving om ze zo vaak te zien. Uit de auto gefotografeerd? De vignettering vind ik trouwens een goede keuze. Uilen doen het altijd goed. Je begrijpt dat ik benieuwd ben wat je er nog meer van kan laten zien. En dan nog een baardmannetje. Ze schijnen bij mij in de buurt voor te komen, maar ik moet ze nog wel vinden.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      er zitten heir ook heel vele buizerds en torenvalken. Kiekendief zie ik ook maar die zijn wat schaarser. Ja, allemaal uit de auto gefootgrafeerd. Wel zo gemakkelijk :-) Top dat je de vignettereing een geode keuze vind. ik vond de foto's anders echt te licht.. Van de uilen heb ik inmiddels een aantal mappen vol staan dus daar kan ik echt wel een en ander van laten zien. De baardmannetjes waren een stuk lastiger om te fotograferen. Die in dit blog ziet is waarschijnlijk wel de mooiste ;-)
      De baardmannen zitten ook in de AWD
      Groetjes, helma

      Verwijderen
  30. je moet dus niet even een foto groot bekijken als je aan reageren bent, kun daarna weer helemaal opnieuw beginnen
    maakt niet uit, schitterden foto vruchtbaar vogel polder rondje is dit geweest Helma
    wat een prachtige foto's allemaal, geen een uitgezonderd, Genieten met de grote G op dit blog.

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik..... ik bekijk bij andere bloggers ook eerst de foto's allemaal in het groot met scrollen en daarna ga ik pas reageren en lees ik ook de tekst die er bij sommige dan tussendoor staat. Al;s je dat niet doet moet je inderdaad weer van voren af aan beginnen. Bij WP kan je afzonderlijk bij iedere foto wel reageren.
      Het is fijn te lezen dat je van deze vogels hebt genoten :-))))

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. Hallo helma,
    Je hebt zo een flinke verzameling soorten bij elkaar vastgelegd tijdens je rondjes polder.
    Het gaat gelukkig heel goed met de Buizerd, het blijft altijd een imposante verschijning.
    En wat zijn de Wilde Zwanen toch mooi, die slaan deze winter de buurt bij ons over lijkt het.
    Super ook de Ransuilen, dat maakt een vogeldag toch helemaal compleet.
    Mooie blog geworden!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      als je hier in de polder zou rijden dan zie je werkelijk heel veel buizerds. Meestal zitten ze op de paaltjes tegen de dijk aan en dat is eigenlijk net even te ver voor het maken van een mooie foto maar..... als het wat kouder wordt dan zie je ze wel weer een stuk meer dichterbij.
      Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog niet veel wilde zwanen heb gezien. Een hele grote groep maar die zaten te ver om te fotograferen. Ze waren door de verrekijker wel mooi te zien een knappe foto zat er niet in. De 4 in dit blog zaten iets dichterbij. De ransuilen maken zo'n dag inderdaad helemaal compleet :-))))
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  32. Hoi Helma,
    Wat een heerlijke kijk-je-ogen-uit blogje!!
    De Buizerd heeft duidelijk de hoofdrol, wat heb je veel verschillende gezien en supergaaf geplaat! Ook de Torenvalk , vooral die op het bordje ;-) De Krakeend is ook super, natuurlijk is alles mooier in de vergroting, wat ik dan ook altijd aanklik! En Wilde zwanen, zoooo gaaf! Ik ben er gek op, maar heb ze nog niet gezien. De zaagbek heeft je prachtige platen opgeleverd, pffft. (jammer van dat snaveltje, maar daar moet je maar niet te veel over nadenken.) Je boft met je serie Wulpen. echt fraai dat je die zo dichtbij had. Je Ransuiltje is natuurlijk om op te vreten, zo schattig! En je uitsmijter van de Grote zilverreiger, wat mooi, Dat schudden met de veren en die meeuwen erbij, om nog maar eens goed te zien hoe groot hij is ;-) Tot slot.....ik weet niet of mijn tere zieltje er tegen kan om je blogje over de Baardmannetjes te bekijken, want deze foto beloofd niet veel goeds (LOL) ik zie nu al geheel GROEN....een soort van krop andijvie over de datum (hihi)
    groetjes.
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      ik verslikte me al in die krop andijvie over de datum whaaaaaaaaaaahahahahahaha..... echt geweldig hahaha.....
      En ja, er zitten hier ook veel verschillende buizerds. Er is ook een hele blonde/witte maar die kan ik nog steeds niet mooi fotograferen. Die zit altijd en eeuwig te ver weg grmpfh......... Super dat je alles in de vergroting bekijkt (doe ik ook altijd hoor). Dat snaveltje van vrouwtje zaagbek vond ik wel zielig hoor (zou voor mij ook wel eens goed zijn zo'n snavel *lol*) Inmiddels heb je al een andere wulp van me gezien en ja.... wat zijn ze leuk hé. Die ransuilen vond ik juist de minste foto's hier maar iedereen schijnt ze juist bijna het leukste te vinden!!!
      Whahahahahaha..... zal ik je alvast wat baardmannetjes sturen om je niet al te overstuur te maken hahahaha.... Ze vallen wel mee hoor want de meeste zitten tussen de takken. Dit was een knap exemplaar hihi....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Wat een prachtig rondje polder Helma. en wat een variëteit heb je weten vast te leggen op je rondje. Voor mijn gevoel heb je de beste foto voor het laatst bewaard want het baardmannetje is echt gaaf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,
      de polder is ook geweldig om weer even bij te komen van van alles en nog wat ;-) De beste foto in deze reeks is ook inderdaad het baardmannetje maar ik wilde de verschillende buizerds ook echt even laten zien ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Hi Helma,
    Always good to get some Buzzard images, but your tree with the Long Eared Owls is unbelievable. You certainly had a wonderful walk around the polder and got some super and varied images, another interesting read,
    All the best.
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello John
      thank you for your nice response. The long-eared owls are often high in the trees and sometimes they are in a weeping willow. Now they were in a large pine tree and then you have many branches that get in the way. I have many more photos of these fun reansuils and I will show you them once.
      Many different buzzards live here in the polder and that is really nice to show :-)

      Watch carefully and think about yourself.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  35. Het is toch een genot om even alles te laten voor wat het is en dan de polders in te gaan en zoveel verschillende vogels te zien, en ze dan ook nog eens netjes vast te leggen... Mooie serie ook de schitterende ransuilen staan je nieuwsgierig aan te kijken. Mooi om te zien.
    Groetjes
    Joost en Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost en Nicol,
      dat klopt helemaal wat je daar zegt. Even de boel de boel laten en er even op uit. Hoofd leegmaken en genieten van alles wat we in de natuur tegenkomen en zien. Dan ook nog foto's er van kunnen maken en de dag kan niet meer stuk :-))))) Die ransuilen zijn en blijven leuk hé :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Hi Helma
    All the photos are wonderful, I especially loved the owls, they are so beautiful.
    Have a great year 2020
    A very tight hug

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      the long-eared owls are also nice to see. I love owls very much. I have several pictures of the owls and they will be posted here again.
      For you too, a very beautiful 2020 with many beautiful and peaceful moments.
      A big hug.
      Helma

      Verwijderen
  37. Hoi Helma,

    Zo aan soorten geen gebrek zeg, een goed muizenjaar dus ook veel buizerds en af en toe een velduil. Goede keuze bij foto 3 om een vignet aan te brengen, wordt de aandacht mooi op de vogel gericht. Je geeft het zelf al aan, af en toe ontbreekt een beetje de scherpte maar dat heb je snel met het donkere weer, autofocus heeft dan meer moeite en bovendien krijg je langere sluitertijden. Wat een luxe zeg 35 ransuilen zoveel heb ik er nog nooit bij elkaar gezien, stuur er maar enkele deze kant op dan heb jij er toch nog zat over haha. Jammer van de snavel van die zaagbek, maar ja dat is de natuur, maar het is altijd een rotgezicht om zoiets te zien. Zo zag ik laatst bij de Brouwersdam een stervende meeuw die in visnylon terecht was gekomen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      aan soorten inderdaad geen gebrek . In ieder geval niet aan de verschillende buizerds :-) Een velduil zie ik niet veel maar een enkele keer. De ransuilen zie ik veel meer maar ik weet dan ook waar ze zitten en dat is ook met de steenuiltjes zo in het voorjaar ;-)
      Het klopt hoor, er ontbreekt ook scherpte in de foto's en sommige zijn ook een beetje te ver maar ik vond het wel de moeite waard om toch maar te laten zien. Het waren geen 35 maar 25 ransuilen. Ze zitten of eigenlijk ze komen ieder jaar weer in dezelfde bomen terug. Het groepje in deze grote denneboom is daardoor nu uitgebreid tot 25 exemplaren. Kennelijk komen de jongen ieder jaar ook ook steeds mee terug :-)
      Die zaagbek was inderdaad heel zielig om te zien maar wat jij daar beschrijft vind ik anders ook een heel naar gezicht zeg van die meeuw!!!!! Zielig hé als je zoiets ziet!!!

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  38. Fantástico recopilatorio, todas las fotos son extraordinarias. Feliz año amiga Helma, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amigo Germán
      También un año nuevo muy feliz y hermoso para ti.
      Gracias por todas sus visitas y comentarios que dejaron aquí en mis fotos.
      Un fuerte abrazo de los Países Bajos,
      Helma

      Verwijderen
  39. een rondje polder mag je meer doen Helma....

    een gevarieerde reeks met voor elk wat wils

    die ransuilen stelen hier voor mij de show

    en die Baardman verdient een pluim

    op naar een prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,
      en ik dacht juist dat de ransuilen het minst in trek zouden zijn ivm de vele takken maar iedereen heeft het over de ransuilen en jij ook :-)))) Ik heb er inmiddels meerdere foto's van dus die komen nog wel een keer in het blog :-)
      De baardmannen staan klaar om geplaatst te worden en ja hahahahahah,........ leuk die reactie van " die Baardman verdient een pluim".
      Voor jou nog een hele mooie week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  40. Blogger had weer eens kuren
    ---------------------------
    Hallo lief maatje,

    Het lukt me weer even niet om te reageren op je blog dus misschien wil je even knippen en plakken.

    Wat een heerlijk foto's levert dit rondje polder op.
    Als ik een rondje polder doe dan krijg ik een blog vol grassprieten en wat musjes misschien (met een beetje geluk).
    Maar wat jij laat zien is van een hele andere klasse.
    Eigenlijk ben jij de Edwin Smulders van de natuur, een echte sterren fotograaf.
    Zoveel moois, buizerds, torenvalkjes, lepelaars, verschillende water en weidevogels, te veel om op te noemen.
    Zo gaaf.

    Hahahahaha minder groen worden in 2020 yeh ..... echt niet.
    Hier op de achtergrond hoor je "your in the army now" door de speakers en ik wordt zo opgehaald, het dienst busje is al onderweg.

    Dus lief maatje dankjewel, dankzij jouw blog heb ik een nieuwe baan :-)
    Nu maar hopen dat ik vanuit het leger je blog kan blijven volgen...

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey ook lief maatje aan de andere kant van het scherm :-))))

      Wat weer naar dat je weer niet kon reageren. Soms ligt het aan blogger zelf en soms is het een kwestie van een andere browser proberen. heb ik zelf ook last van hoor :-(

      Hahahahaha..... ik schoot wel in de lach om je opmerking van: "Als ik een rondje polder doe dan krijg ik een blog vol grassprieten en wat musjes misschien"hahahaha... Arme jij. De foto's op zich zijn niet eens allemaal scherp en soms ook te ver weg maar de hoeveelheid buizerds en andere vogels maken het toch de moeite waard om ze te laten zien :-)))))))

      En euhhhhh...... nee! Minder groen worden lukt inderdaad echt niet hahahahahaha...... Geweldige opmerking van in the army now mwhaaaaaaa.........

      LG en een dikke knuffel,
      Helma

      Verwijderen
  41. Hoi friend!!! Very nice series of pics.. I love the last picture... Well-done..
    A hug..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Ana,
      a few more pictures of the last bird will appear in the new blog.
      A hug

      Verwijderen
  42. Wat een schoonheid in deze foto's. Je raakt niet uitgekeken, de ene mooier dan de andere. Dat is onderweg ook genieten denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cor,
      het maakt ook eigenlijk niet uit wanneer je even de polder induikt. Er is altijd wel wat te zien en te fotograferen ;-) En ja, als je daar rijdt is het ook gewoon genieten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  43. Hallo Helma
    der Bussard ist perfekt, das sieht klasse aus, der Falke ist noch besser sieht man hier sehr selten hier aber die Eulen sind der Hammer super Aufnahmen
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank
      Im Polder in der Nähe meines Hauses leben viele Bussarde und andere Raubvögel. Die Waldohreulen sitzen gerade in einem Baum im Garten :-)))) Vielen Dank für Ihre nette Antwort.
      Herzliche Grüße
      Helma

      Verwijderen
  44. Hoi Helma,

    2 rondjes polder.... pfff. Wat heb je veel gezien en gefotografeerd. Baardman, wow, Grote Zaagbek, wow, Wilde zwanen, wow... En ja, zo was er nog wel meer. De buizerd in het fraaie licht is heel mooi, je zag er trouwens veel maar dat viel mij hier ook op, het lijken er meer dan ooit de laatste tijd. Ook erg leuk om een Tapuit te scoren, mazzelaar!
    Wat lekker dat je een paar uur minder gaat werken, dan kun je er fijn op uit!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,

      hier in de polders is altijd wel wat te zien maar in deze WM polder zitten werkelijk heel veel buizerds en torenvalken. Die wilde zwanen zitten hier vaker maar meestal op grote afstand en dan ook nog op een plek waar ik er niet dichter bij kan komen. Nu zaten er een paar wel gunstig :-)))) Bij jou dus ook veel buizerds en er komen er ook steeds meer bij inderdaad (lijkt wel). Dat tapuitje (er zaten er meerdere) was een toevalstreffer maar die zaten bij een boer op het pad en daar liep zoooooooo'n grote hond ieuw!!!! Ik ben er ook echt aan toe om een paar uur minder te werken hahahahaha....

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  45. Dag Helma, wat zie jij toch altijd, bijna jaloersmakend, veel vogels. Het is een prachtige serie waarbij ik de foto van het baardmannetje natuurlijk super mooi vind en de foto van de wintertaling ontzettend grappig. Daaraan kun je zien hoeveel wind er stond. Hij waaide bijna uit zijn verenpak....zelfde geldt denk ik ook voor de zilverreiger....
    Groet Renée

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Renée,
      de baardmannetjes staan klaar om geplaatst te worden maar vergis je niet hoor want de mooiste staat hier al ;-) Die opwaaiende veren waren ook de reden dat ik die wintertaling toch ging plaatsen. Leuk dat je daar wat van zegt :-))) De zillie was ook erg leuk om tegen te komen.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Hoi Helm
    wat een mooie foto's zijn dit er zitten echt toppertjes bij de buizerd was wel gewillig voor de lens.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      de vele buizerds zijn dan ook echt leuk om op de foto te zetten :-) Sommige blijven even zitten en andere vliegen gelijk weg en weer andere zaten te ver weg maar..... het blijft ook echt leuk daar :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  47. hallo Helma, een bekend fenomeen alles te ver weg maar ja ook bewijsplaatjes kunnen mooi zijn en dat laat je ook zien. Sneu voor dat vrouwtje grote zaagbek, heb je nog hulp ingeroepen? Je aankondiging van de baardmannetjes geeft weer wat om naar uit te kijken, ben benieuwd.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos,
      de foto's zijn inderdaad van ver genomen maar ik vond ze inderdaad ook wel de moeite waard om te laten zien. Al is het alleen maar om te laten zine wat er hier allemaal te zien is ;-)
      Inderdaad heel sneu voor dat vrouwtje zaagbek. Ik heb haar helaas daarna ook niet meer gezien. De baardmannetjes staat klaar al staat de mooiste foto hier al in het blog hahaha.....
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  48. Ik zit hier weer vol bewondering te kijken naar al die schitterende vogels op al die mooie foto's. Wat heerlijk dat je die zomaar kan fotograferen. Ik kom die hier bij ons niet tegen. Jammer..; Van mij moet die vignettering niet omdat ik hier in de foto wel hou van de kleur van het riet en de vogel voldoende naar voor komt. Heel warme groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke,
      wat jammer dat je bij jullie deze vogels niet tegenkomt. Ik heb de mazzel dat ik rodnom polders woon dus ja, dan ga je ook sneller even een rondje maken ;-) Dank je voor je reactie over de vignettering :-) Leer ik ook weer van.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  49. Erg mooie foto's weer. Benieuwd of mevrouw Zaagbek het heeft overleefd...

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Gerrit,
      ik heb geen flauw idee of mevrouw zaagbek het heeft overleefd want ik heb haar daarna niet meer gezien. Ze blijven natuurlijk ook niet op een plak hangen maar toch.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  50. Wat heb je veel gezien in de polder, genieten hoor. De foto's van de ransuil vind ik zo enig, dat schuine koppie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willie,
      het is gewoon in de WM. Niet ver bij jullie vandaan dus ;-)
      Aan de andere kant heb ik ook polders maar deze is meer jullie kant op. Ik dacht dat de ransuilen juist niet leuk waren maar iedereen heeft het over ze dus ik had er meer foto's van in kunnen zetten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  51. Querida Helma, afortunados somos los que disfrutamos con la Naturaleza que cura o dulcifica muchos males... Feliz invierno y un fuerte abrazo desde Asturias.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida amiga Belén,
      la naturaleza realmente cura y afortunadamente estamos convencidos de eso :-) También siempre disfruto de tus fotos y tus hermosos textos. Que tengas una buena semana.
      Un fuerte abrazo de los Países Bajos
      Helma

      Verwijderen
  52. Hello, Helma! I would love to see a Curlew! The Buzzard is a handsome bird. The owl is beautiful. What a gorgeous collection of birds and photos. Thank you for linking up and sharing your post. Happy Saturday, enjoy your weekend. PS, thank you for today's visit and comment.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen
      although I have some more time off, I am still very busy. My mother has fallen and I am now a caregiver for that. I'm still going to read with you.
      The curlew is also a very beautiful bird and I am glad we have it here :-) Have a very nice week.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  53. Hello. Great serie of birds. All photos are so wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Anu,
      Thank you for your visit and for leaving a comment.
      This is also greatly appreciated :-)

      Verwijderen
  54. Hai Helma,

    Die hele vignetering vind ik eigenlijk niks. Het maakt in mijn ogen de foto's er niet mooier op. Jammer ook van die grote afstand, want de vogel op zich is natuurlijk wel heel mooi. De foto van de wilde zwanen is een hele fijne. Die zie ik helaas nooit bij mij in de polder. Geen idee waarom ze daar niet voorkomen overigens. Wel een fraaie serie van de wulpen. Die zijn er genoeg op dit moment, maar vaak erg schuw. Kom maar op met je baardmannetjes.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      heel mooi dat je daar een mening over geeft want daar had ik ook om gevraagd :-) Soms weet ik het ook niet zeker maar soms lijkt het me geen overbodige toevoeging. De wilde zwanen, althans een klein koppeltje daarvan, zat nu redelijk dichtbij dus kon ik deze aardig op de foot zetten. ik had ze liever nog veel meer dichterbij willen hebben maar ja, dat hebben we niet voor het zeegne. Wulpen zijn er inderdaad genoeg nu. Baardmannetjes komen er zo aan al staat de mooiste ook wel hier in het blog hoor.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  55. Hoi Helma
    war een toppertjes zitten er bij erg mooi
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi herman,
      dank je wel. Ik hou ook wel van deze roofvogels :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. Revendo esta publicação fantástica, e deixando um beijinho, com os meus votos de um feliz final de domingo e de uma óptima semana!...
    Eu, ainda me recompondo de uma forte gripe, por mais alguns dias!...
    Tudo de bom!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh querida .... Eu li que você estava com uma gripe séria. Hopleijk você tem uma recuperação rápida! A nova postagem está quase chegando, mas ainda estou um pouco ocupada. Minha mãe de 87 anos caiu e tem costelas muito machucadas. Agora tenho que ajudá-la, além do meu trabalho, e gosto de fazer isso.
      Um grande beijo e ainda aproveite a nova semana.
      Helma

      Verwijderen
  57. Ja, wat een geweldige foto's heb je weer gemaakt in de polder. Die buizerds staan er fier op. Maar een tapuitje nog zien is behoorlijk zeldzaam. Ik ben gecharmeerd van de wilde zwanen en de baardman. Geweldig! Overigens vond ik die zilverreiger ook erg leuk.
    Mooi blog Helma en ik wens je nog een heel fijn ontspannen en sprankelend 2020.
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frans,
      dank je wel voor je leuke reactie :-))))))
      In een polder is altijd wel wat te zien en het is ook leuk om daar steeds een tochtje te gaan maken :-) Er zaten ca 5 tapuitjes en wij waren daar ook vest wel van onder de indruk om deze nu te zien! De wilde zwanen zou ik graag wat meer dichterbij hebben gehad maar ze luisterde niet naar me hhi....
      Dank je wel voor je mooie wens voor 2020.
      Lieve groet,
      Helma

      Verwijderen
  58. Excelente y variado reportaje fotografico, me encantan todas las imagenes,saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Jesus
      Gracias por su visita y su buena respuesta sobre estas fotos.
      Saludos

      Verwijderen
  59. Mooie variatie in dit Blog wat een rondje polder al niet kan doen, vooral de buizerds en de ransuilen springen er voor mij uit. De buizerds heb ik zelf in zuidoost Polen hartje winter voor de lens gekregen. zie https://www.pschol.nl/2018/04/kraanvogels-in-gostyninpolen-en-buizerds-in-lutowiskapolen/
    Groeten Piet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de polder is altijd wel wat te zien Piet al zijn de foot's niet helemaal in topconditie ;-) Buizerds zitten er echt heel veel en van de ransuilen heb ik ook gelukkig meerder foto's nu die wel weer mooier zijn. Ik ga gelijk ff kijken bij jouw buizerds in je meegegeven link.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  60. Querida Helma, las fotos son espectaculares y las aves preciosas, los Búhos de orejas grandes me parecen alucinantes,un besin, mi cariño.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Lola
      los búhos de orejas largas o los búhos con las hermosas orejas grandes también son realmente geniales para conocer :-) Estoy muy feliz de leer que disfrutaste estas fotos.
      Un beso grande para ti
      Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma