woensdag 1 januari 2020

2020...........


Ransuil


De wijze uil keek me heel indringend aan
en zei, laten we er in dit nieuwe jaar weer helemaal voor gaan.

Wandelen in de bossen en op de heide is een ware must
met af en toe een uitstapje naar de kust.

De natuur gaat ons weer veel mooie momenten geven
en ieder seizoen gaan we dit opnieuw beleven.

Zon, warmte, mist, kou, wind en regen
het wordt ons allemaal gratis gegeven.

Beste mensen, geniet van de natuur en al het groen
We hebben maar één aarde en daar moeten we het met z'n allen mee doen.


Helma





We gaan er een mooi jaar van maken 🐥🐦🐧




===========================================================


119 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Thank you Bob
      and a very nice 2020 for you too.
      That we can experience many beautiful things again.

      Verwijderen
  2. Thank you for your wonderful friendship, Helma, and thank you for sharing your magnificent photographs. All the every best for 2020, with good health and great happiness. David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello my friend David in distant Canada,
      Thank you also for all your visits and your nice and fun reactions that you always give on my photos. Your words made me happy again. also thanks for your support in the past year.
      A very beautiful and healthy 2020 for you and Miriam too.
      Dear greetings, Helma xx

      Verwijderen
  3. Kaikkea Hyvää vuodelle 2020...
    Eko Kuusamosta...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kiitos Eko.
      erittäin onnellinen ja terveellinen uusi vuosi myös sinulle.

      Verwijderen
  4. Dank je wel Helma, voor jou ook een mooi 2020 gewenst!
    Ik kan bijna niet wachten tot het voorjaar, fijn weer met de camera op pad.
    Lieve groetjes, Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Ed :-)
      Dat voorjaar mag van mij ook komen hoor hahahaha.... als je voelt hoe waterkoud het nu buiten is dan vlucht je gelijk weer naar binnen hahaha.... Ik ben er ook weer aan toe om met de camera op pad te gaan en het liefst in een beetje aangename temperatuur.
      Ook voor jou hele mooie momenten in 2020.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  5. Goedemorgen Helma,

    De eerste foto ziet prachtig uit. Je houd van wandelen in natuur om foto's maken. En maakt prachtig foto's om te genieten. Natuur is zeker mooi om te zien.Van mij mag het voorjaar komen.We wensen je een gelukkig nieuwjaar 2020 en goede gezondheid toe. Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Ferry en Jacqueline,
      Die uil is een foto van een serie maar die moet ik nog plaatsen. Ik hou inderdaad van wandelen in de natuur want zo kan ik mijn hoofd ook leegmaken en het is ook ontspannend. Ook voor jullie veel geluk en gezondheid en veel mooie uitstapjes. dat laatste zal misschien nog wat moeilijk zijn gezien het enorme gemis van jullie ouders.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. Het klopt, Oom is ook overleden. Dit komt ook erbij. Wij zijn afgelopen jaar dierbare verloren in tijd van 9 maanden. Maar wij zijn ook begonnen met bloggen. Wij zijn weer terug. Fijne avond. Nog bedankt Helma. Groetjes Jacqueline & Ferry.

      Verwijderen
    3. Ook nog een oom verloren. Dat is wel heel veel tegelijk voor in 9 maanden! Jullie zijn ook weer begonnen en ik kon nog langs. ook voor jullie nog fijne avond.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  6. Hello Helma!

    I love the owl, beautiful photo. I will look forward to seeing your new post and photos in 2020. I wish you and your family a very happy and healthy New Year!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen
      there will be more pictures of this owl but I have not had time to edit or find out. This is coming. Also for you a very beautiful and photogenic 2020.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  7. Hoi Helma,
    Mooi dit schattige uiltje en dan een mooie tekst op rijm!
    De beste wensen voor 2020! of had ik dat al -tig keer tegen je gezegd (haha, LOL)
    Ik wens ons heel veel groene momenten!!!!!
    Lieve groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi maria,
      jij had hem al gezien en deze is er een van een serie :-) Komt allemaal nog. En ja hahahahahaha...... geweldig, de wensen van jou en mij vlogen over en weer, via blogs posts en whatsapp hahahahaha......
      Die groen momenten gaan er ook echt weer van komen *lol*. Ik ben nu al nieuwsgierig naar je eerste platen hihi.......
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  8. De beste wensen voor 2020!
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Senna,
      ook voor jou een heel mooi 2020 met gezondheid en geluk.
      Dat je van veel mooie momenten mag genieten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  9. I'm looking forward to another year of your wonderful photography, Helma. Thank you so much for making my world a better place. I hope that your world is a better place in 2020. With my very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Richard,
      thank you for your nice response :-)
      Don't forget yourself with your beautiful photos because you have changed my world :-) I hope to be able to admire many beautiful photos of you again in this new year :-)
      Think about yourself and be careful.
      Helma

      Verwijderen
  10. Hoi Helma
    dat het weer een mooi foto jaar mag worden.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      dat hoop ik ook en daar gaan we ook voor :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  11. Hoi Helma,

    Als eerste voor jouw en voor je dierbaren de beste wensen voor 2020.
    Dat het een gezond, mooi en fotogeniek jaar mag worden.

    Nu wist ik natuurlijk al dat je een meester fotograaf bent, maar wat zie ik nu?
    Jij kan ook gedichten schrijven.
    Ik heb een goed idee voor 2020.
    Wat dacht je van je eigen foto/gedichten bundel uitbrengen?
    Wedden dat het een bestseller wordt?

    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karina,

      dank je wel voor je lieve wensen. We gaan er een moi jaar van maken zonder ellende (hoop ik).

      Wist je dat ik voor het fotograferen altijd al gedichten schreef. Hier in het plaatselijke weekblad zijn er ook van mij geplaatst en ik had een heel bundeltje. Ik deed het vaak met verjaardagskaarten, met de sinterklaas en met de kerst maar na Jahnay heb ik er geen meer geschreven. Deze in het blog is weer de eerste en een vrij simpele ;-)

      Ook voor jou en je dierbaren een heel mooi en vooral veilig 2020. Dat we maar weer veel groen en zwart mogen worden hahahahaha.....

      Veel liefs van mij,
      Helma xxx

      Verwijderen
  12. Dankjewel Helma
    En voor jullie een gelukkig en vooral gezond 2020
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Nellie,
      ook voor jullie een heel mooi 2020 met hopelijk heel veel mooie momenten.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  13. Hoi Helma,
    Ik reken erop dat je het nieuwe jaar goed begonnen bent. De natuur kan je op vele ontspanning geven en probeer daar dan ook volop van te profiteren. Een mooie en noodzakelijke tegenhanger naast de rest van je leven. Maak een succes van 2020.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      ik weet niet precies wat je bedoeld met tegenhanger van mijn leven maar ik denk dat je mijn werk bedoeld. Het nieuwe jaar zijn we goed doorgekomen. We waren bij mijn moeder (87) want die is zo akelig gevallen en daar ben ik nu samen met Henk mantelzorger van. We zijn vaak bij haar voor huishouden, koken, wassen, boodschappen etc. Ik doe het graag hoor want zij heeft altijd voor ons gewerkt.
      En natuurlijk willen we de natuur weer in en misschien iets vaker dan afgelopen jaar.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. He Helma, dat heb je zo mooi verwoord, en o zo waar, een prachtig fotojaar gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ludo:-)))))
      Ook voor jou een heel mooi en fotogeniek 2020. Ik hoop weer heel veel van die prachtige macro's van je te zien :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  15. Uma imagem maravilhosa, Helma, acompanhada de sábias palavras!
    Há verdadeiras maravilhas na natureza... que estão a desaparecer em grande ritmo... veja-se os casos do desaparecimento da floresta amazónica em grande ritmo... e como as alterações climáticas na Austrália, estão a provocar incêndios incontroláveis... que ainda irão perdurar meses, provavelmente...
    O ano de 2020, deve ser mesmo um ano, em que as preocupações ambientais, devem estar na ordem do dia... apenas temos cerca de uma década, para se agir... para que o clima, não entre num ponto de não retorno... de consequências inimagináveis, para as futuras gerações!...
    E blogs como o seu, Helma, ajudam a consciencializar as pessoas, para a preservação da natureza... mostrando tudo o que deve ser protegido!...
    Um beijinho grande! Estimando que tenha um 2020 muito feliz, com muita saúde, alegrias... e projectos a realizar... como por exemplo, pensar em publicar um livro, ou expor as suas fotografias, pois são de uma imensa beleza e qualidade!...
    Tudo de bom!!! Feliz 2020!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ana,
      Eu seguro meu coração quando vejo o quanto a natureza está sendo destruída por incêndios, inundações, mas também por mãos humanas. Eu realmente espero que todos possamos fazer mais pelos problemas ambientais em 2020, não .... precisamos fazer !!!!
      Todos e todos os seres devem ter um pouco mais de respeito pela natureza, porque nós apenas temos uma terra. Uma terra que nos fornece alimento e fôlego, mas agora está sendo destruída muito rapidamente.
      Obrigado pela sua boa resposta.
      Também para você e todos os seus entes queridos, um 2020 muito bonito e especialmente seguro, com muitos momentos bonitos (da natureza).
      Um grande beijo e abraço,
      Helma

      Verwijderen
  16. wijze woorden Helma

    een gezond en vreugdevol 2020 gewenst

    met veel fotoplezier

    Willy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,
      dank je wel voor je reactie :-)
      Ook voor jou een heel mooi jaar met heel veel mooie (foto) momenten.
      dat we weer met veel plezier van elkaars foto's en momenten kunnen genieten.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. jij bent zo wijs als deze prachtige uil
    heel mooi geschreven
    een gezond 2020 vol fotoplezier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhhh.... dank je wel Anneke :-)
      Het is ook echt waar hé. We moeten de aarde ook respecteren als we ervan willen genieten..
      Ook voor jou een heel mooi 2020 met hopelijk heel veel mooie (natuur) momenten.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  18. Beautiful photography to end the year. Thank you so much for all the wonderful photos you shared with us throughout the year.
    My friend I wish you a year full of health, harmony and love.
    A very tight hug.
    HAPPY NEW YEAR!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Maria,
      I also want to thank you for your regular visits and your nice comments that you have given to my photos. I also wish you and all your loved ones a very beautiful, healthy, loving and safe 2020. That we may enjoy many beautiful moments in this new year.
      A big hug for you,
      Helma

      Verwijderen
  19. Wat een mooi gedicht heb je geschreven, Helma.
    En dan zo'n prachtige uil erbij tussen de vrolijk gele blaadjes.
    Hopelijk kan je het komende jaar echt weer genieten van de natuur en het buiten zijn.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      van die ransuilen heb ik nog meer foot's maar ik vond dit wel passend zo voor het eerste blog van 2020 :-) We gaan het in ieder geval proberen Corrie en er zullen echt wel geniet momenten tussen zitten ;-). Ook voor jou een heel mooi en fotogeniek 2020.

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  20. Best Wishes

    Henk Jonkvorst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Henk.
      Ook voor jou een heel mooi jaar met mooie fotomomenten ;-)

      Verwijderen
  21. Querida Helma muchas gracias por formar parte de mi vida y llenarla con maravillosas imágenes de la naturaleza. Que este año nuevo te traiga paz y puedas disfrutar de la naturaleza en todo su esplendor. Mi cariño y un enorme abrazo para ti.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola lola
      Gracias por su amable respuesta. También estoy feliz contigo y que tú también eres parte de mi vida. Disfruto tus historias con tus fotos, aunque no siempre respondo, siempre veo tus fotos.
      También les deseo a usted y a sus seres queridos un 2020 hermoso y seguro. Que podamos experimentar muchos momentos hermosos (en la naturaleza) en este nuevo año.
      Un abrazo muy grande.
      Helma

      Verwijderen
  22. Bonjour Helma.
    Merci pour cette merveille de la nature. Bonne année Helma avec des photos à partager aussi belle que ce hibou.
    Bises

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Nathalie
      Merci pour votre visite et votre réponse :-)
      aussi un très beau et sûr 2020 pour vous.
      que la nature se rétablira en 2020 et que nous pourrons en profiter à nouveau.
      Étreintes

      Verwijderen
  23. Mooie woorden en een mooie foto!
    Nogmaals voor jullie ook een mooi 2020.

    Liefs, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marjon,
      Ook voor jullie een heel mooi en veilig 2020.
      Dit jaar maar weer eens afspreken ;-)

      Liefs, Helma

      Verwijderen
  24. een wijze uil
    en Helma ook wijs en die gaat dit jaar weer wat meer wandelen
    en ons weer blij maken met al dat moois zij voor de camera krijgt
    las bij Nellie dat je moeder gevallen is en dat jij haar helpt , je bent een kanjer
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karel,
      grinnik.... ik ook wijs ja hihi.... ik probeer wat meer in de natuur te zijn maar momenteel ben ik inderdaad even een fervent mantelzorger. Mijn oude moedertje is zo ernstig gevallen dat ze zware kneuzingen heeft. Ze woont nog op zichzelf maar nu kan ze heel weinig door de pijn. Daar komt ook nog bij dat ze door de kneuzingen heel moeilijk kan ademhalen. Ik vind het echt heel erg. Henk en ik helpen haar zoveel mogelijk. We wassen, doen het huishouden, koken, halen boodschappen etc etc en dat doen we met liefde hoor.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ben trots op jullie dat jullie zo goed voor je moeder zorgen , zal zij ook zeer blij mee zijn
      ik ben blij met je reactie bij m'n foto's :)
      een schitterend evenement wat ik kon meemaken omdat ik bij een medeblogster kon overnachten
      en ja oefening baart kunst hé , zeker bij foto's maken pppfffttt
      we liepen een rondje langs wat dieren , maar die zijn nadien in de nachtverblijven hoor , al in al een geweldige dag ja

      ja andere camera dus weer leren pppffftt en oefenen en en en hihi
      ja had geluk da de dieren samen waren en net aan de rand van het terrein :)
      ja dat is altijd een mooi rondje

      heb m'n werkende leven zo wat alle weekenden gewerkt , en die haal ik nu allemaal in :)
      ja sneeuw mag van mij nu ook wel , hoef het niet meer van vliegtuigen af te spuiten hihi
      ik maakte vandaag m'n 1ste fietsritje ff om het Naardermeer , ik moet veel afvallen :)
      lieve groet , Karel

      Verwijderen
    3. Hey Karel,
      ik doe het met liefde hoor voor mijn moedertje. Ze kan nu zo weinig en dan is het echt zo zo sneu om haar zo te zien. Was altijd een kordate vrouw met haar 87 jaar en dan zo vallen! gaat me echt aan het hart!

      Je foto's zijn ook echt ontzettend leuk en wat een prachtig evenement met al die mooie shows en verlichting. Heerlijk ook dat je bij een mede blogster kon blijven slapen dat maakt het alleen nog maar gezelliger om dat naar de dierentuin te gaan.

      Een nieuwe camera is ook altijd weer wennen en oefenen, oefenen, oefenen maar je hebt het al aardig onder de knie :-))))

      Jij al veel gewerkt, ik moet nog een aantal jaar dus we gaan maar were met de geit hihi... De nacht zit erop en vandaag dus een beetje gaar bleh....
      Jij moet afvallen zeg je nah..... ik ken er nog een!!!!!!
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  25. Och een ieder heeft een andere beveiliging en ik mag er gewoon op klikken en de ballonnen stuk prikken hihi
    Denk dat er daarom ook zoveel ppsjes zijn die je niet kan openen...
    Maar goed mijn beveiliging laat ze wel door en heb nooit problemen ermee
    Ja maar goed dat we niet alles van tevoren weten wat er op ons af komt.
    Beterschap voor je moeder. Het is nogal wat als je op die leeftijd valt...
    Hopelijk knapt ze ervan op en kan ze blijven waar ze nu is
    Groetjes
    Oja die muziek van mij kan je gewoon uitzetten in de rechter zijbalk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We moeten al een tijdje aan een andere pc maar als het zover is zal ik ook eens naar die beveiliging kijken. Wij hebben een zware beveiliging op de pc en dat zal ook wel meespelen met het niet kunnen zien van sommige ppsjes.
      Wat moeder betreft is het wel zuur hoor. Vandaag op mijn vrije dag weer lekker in de weer geweest daar maar ik heb het er voor over. Mensje is 87 en heeft nog nooit wat gemankeerd. Al weduwe dat ze 29 was en zwanger van ummer 6. Altijd heeft ze alles alleen gedaan en nu moet ze even hulp hebben. Dat viel haar zwaar maar nu accepteert ze het (ze zal ook wel moeten want met die zware kneuzingen kan ze echt niet veel!)
      Als we haar er weer bovenop krijgen (ze is sterk hoor) dan kan ze daar echt nog ev en blijven :-))))))
      Ohw... ga volgende keer ff kijken waar uitknop staat hihi....
      Groetjes

      Verwijderen
  26. Hai Helma,

    Bij deze wil ik jou een gezond en fotorijk 2020 toewensen. Laat ons maar lekker genieten van allerlei mooie natuurmomenten die je meemaakt.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      dank je wel voor je wensen voor dit jaar :-) Ook voor jou en de jouwe een heel mooi 2020 met heel veel mooie (natuur) momenten. Kunnen we er allemaal weer van mee genieten ;-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  27. Hoi Helma,
    Wat een gave foto. Echt mooi hoe hij je hier aankijkt.
    En wat kan jij rijmen en dichten zeg....haha...!! Hartstikke leuk gedaan!!

    We gaan er weer een mooi jaar van maken, met hopelijk weer vele mooie foto's!!
    Verder wens ik je uiteraard alle geluk en gezondheid voor een goed 2020!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      er komen nog een aantal foto's van deze ransuil (en de andere ransuilen) maar ik moet ze nog verder uitzoeken. Rijmen kan ik inderdaad maar dat was een beetje op de achtergrond geraak. Ik deed het vaak voor de sint maar ook met verjaardagen etc :-)

      We gaan er zeker een mooi jaar van maken al heb ik er nog wel moeite mee om het te zeggen hoor na de wens voor 2017 maar ik zal er toch een keer aan moeten geloven ;-)
      Ook voor jou en allen die je lief zijn een heel mooi, gezond en vooral veilig 2020. Dat we weer veel mooie momenten mogen beleven en delen.

      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  28. Dat we het beste er van maken, dat is een grote wens van de wijze uil. Laten we allemaal ons best er voor doen. Een heel mooi jaar voor jullie in goede gezondheid. Veel liefs, Alie en Nico.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Alie,
      daar gaan we ook voor :-) Als iedereen zijn en ahar steentje bijdraagt dan moet het toch lukken ;-)
      Ook voor jou en Nico een heel mooi en veilig 2020 met weer heel veel mooie (natuur) momenten. We gaan ook weer samen op pad :-))))))
      Veel liefs voor jou en Nico,
      Helma en Henk

      Verwijderen
  29. Hoi Helma.

    Een mooi jaar toegewenst, met veel mooie foto momenten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      datzelfde wens ik jou ook.
      Een mooi jaar met heel veel mooie fotomomenten :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  30. De allerbeste wensen voor jou Helma en ik hoop dat je ook dit jaar weer veel mooie momenten van de natuur kunt vast leggen zodat we van al het moois kunnen genieten via jouw foto's.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos, dank je wel voor je wens.
      Ook voor jou een heel mooi jaar met weer heel veel mooie (natuur) momenten. dat we dan ook weer van elkaars mooie momenten kunnen genieten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. Tja, wat moet ik er nog aan toevoegen?....
    Wijze woorden van jouw Helma waar ik me helemaal bij aansluit.
    Hoop je snel weer te 'zien'
    Groetjes uit Stieltjeskanaal,
    Geert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-))))))) Je aanwezigheid zegt genoeg Geert :-)))))
      We gaan elkaar dit jaar wel in "real live" zien natuurlijk. Vorig jaar kwam het er niet van maar nu gaan we dit in dit jaar rechtzetten :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  32. Hallo Helma,
    Super Uil met hele mooie wijze woorden,
    Een mooie nieuwjaar met vele schitterende fotomomenten!
    Groet bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rans is ook echt een mooie uil mits ie ook nog een beetje in het zonnetje wil zitten ;-) De uil heeft ook echt wijze woorden.
      Ook voor jou een heel mooi jaar met veel mooie (natuur) momenten en dat we weer van elkaars fotomomenten kunnen en mogen genieten :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Happy New Year Helma.
    Gelukkig Nieuwjaar Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Roy,
      also a very nice 2020 for you with a lot of beautiful (nature) moments.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  34. Lieve Helma
    De natuur kan zo helend zijn in al zijn facetten en ik hoop dat het jou ook rust geeft .Heb het goed in 2020
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lieve Elisabeth,
      de natuur kan inderdaad heel helend werken en dat heeft zich het afgelopen jaar ook wel bewezen. Ik wil daarom dit jaar toch weer wat meer de natuur ingaan in mijn vrije tijd en als ik daar de gelegenheid voor heb.
      Ook voor jou veel goeds, liefde en rust in 2020 ;-)
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  35. Ha Helma, in een woord geweldig, mooie foto en schitterend gedicht.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Kees,
      dank je wel voor je enthousiaste reactie :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Prachtige foto en gedicht Helma. De beste wensen voor 2020. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi caroline,
      ook voor jou een heel mooi en 'natuurlijk" 2020 met weer heel veel mooie (natuur) momenten :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. Hai Helma,
    Als ik je foto op dit nieuwjaarsblog van je zie, dan heb jij helemaal geen lesje van mij nodig! Prachtige plaat toch? En ook het dichten gaat je goed af: voortaan al je blogs dus maar op rijm proberen te zetten.... of in ieder geval je altijd hilarische commentaar op andere blogs. Dat is toch best te doen, want zelfs dit rijmt op groen!! Ach... zie ook maar. Ik wens jou, Henk en de rest van de familie een heel goed 2020 toe met weer veel mooie fotomomenten en wie weet zien we elkaar wel weer ergens in het veld. Lijkt mijn in ieder geval heel gezellig.
    Groetjes, Dick
    PS: mochten jullie nog plannen hebben dit jaar naar de ijsvogels in Amsterdam te gaan, laat het dan even weten. Ik zou dan graag op het derde stoeltje plaatsnemen. Moet het natuurlijk niet nog streng gaan vriezen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind je kopfoto trouwens geniaal. Ik maar wachten tot er wat gebeurt... stom, hè?

      Verwijderen
    2. Hey Dick :-))))
      hahahahahaha..... nah, ik heb wel degelijk een paar lesjes nodig en al helemaal als het om die geweldige macro's van je gaat. Mijn hemel wat ben je daar goed in!!!!! Dichten en rijmen kan ik wel maar soms kost het ook wat tijd om de juiste rijmelarij te vinden hahahahaha......
      En whahahahaha..... best te doen en rijmt op groen. Jij weet er ook wel weg mee mwhaaaaahahahaha.....
      De afspraak om elkaar dit jaar weer te zien is in ieder geval al gemaakt op een locatie. En in het veld gaat ook zeker lukken. Met jou als gids daar in de AWD is het helemaal geweldig. Maar ook hier kan je met de grutto's oid je ook aardig uit gaan leven. Die stoelendans staat hahahaha........
      Ook voor jou en je dierbaren een heel mooi en fotogeniek 2020 met weer heel veel mooie (natuur) momenten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    3. Grinnik..... echt leuk dat je wat van die kopfoto zegt hahahahaha...
      ik denk in plaatjes dus zie je al wachten en wachten.... en wachten....... en

      Verwijderen
  38. Ik wens je het allerbeste voor 2020 en hoop dat je er een schitterend jaar kan van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Joke,
      ook voor jou een heel mooi en vredig 2020 met weer heel veel mooie momenten :-).
      Groet, Helma

      Verwijderen
  39. wat ben je dan toch een bofkont hé Helma :-)
    geweldig,
    wat een knap plaatje lees vogel is het toch,
    "gelukkig nieuwjaar " lieverds, hoop dat het een mooi jaar wordt voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik inderdaad wat de natuur en zijn flora en fauna aangaat Dien ;-) Ik heb meer "ransjes" maar die komen nog wel.
      Ook voor jou een heel mooi, veilig en liefdevol 2020. De bedoeling is ook een keer naar de Peel te komen dit jaar :-)
      xxx

      Verwijderen
  40. Prachtige foto van de ransuil.
    Zulke foto's zijn echt bijzonder, menigeen zal nog nooit een uil hebben gezien. Ikzelf maar een paar keer in mijn leven.
    Ik wens je veel mooie fotouitstapjes toe in 2020, die veel mooie opnames gaan opleveren. En uiteraard nogmaals veel geluk voor jullie persoonlijk!
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      dat klopt, er zijn heel veel mensen die nog nooit een uil in de vrije natuur hebben gezien. Ik vind het geweldig om in eider geval 3 soorten uilen (rans, steen en velduil) in het wild te hebben zien vliegen en kunnen fotograferen. Echt geweldig!.
      Dank je wel voor je wens. Ook voor jou en je lief een hele mooi, vruchtbaar en schitterend tuinjaar.
      Liefs van mij,
      Helma

      Verwijderen
  41. prachtige foto van de ransuil, zo mooi met de herfstkleuren nog.
    Voor jou ook een mooi 2020, met mooie natuurmomenten
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ghita,
      het is ook echt een hele mooie uil en helemaal als ie in mooi licht zit.
      Ook voor jou heel veel mooie fotomomenten en uitstapjes in de natuur toegewenst en wie weet komen we elkaar nog een keer tegen in de AWD :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. Hallo Helma
    die Natur und unsere Erde sind einzigartig, ja du hast recht sowas muss man schützen... ich bin dabei..
    alles gute für 2020
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo frank
      Wenn wir alle ein bisschen mehr Respekt vor der Natur hätten, könnten wir viel Natur retten ;-)
      Ich danke Ihnen für Ihre vielen Besuche und Ihre netten Antworten, die Sie im vergangenen Jahr gebracht haben.
      Ich wünsche Ihnen auch ein sehr schönes, friedliches und sicheres Jahr 2020 mit vielen schönen (Natur-) Momenten.
      Herzliche Grüße, Helma

      Verwijderen
  43. Hoi Helma,

    Wat een schitterende foto van de ransuil en wat een schitterend gedicht, ook daar heb je blijkbaar talent voor. Ik wens jou en je familie een gelukkig en gezond 2020 toe met heel veel leuke natuurmomenten en ik hoop ook in 2020 weer mooie blogs van je te kunnen bewonderen.

    Groetjes uit een donker zuiden,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      ik heb wel vaker rijmen en gedichten geschreven en deze werden ook wel gepubliceerd in het plaatselijke dagblaadje. Nu alleen nog met een verjaardag of huwelijk ;-) De ransuil is ook heel mooi om te zien en zeker als ie ook nog in mooi licht zit.
      Ik dank je voor je vele bezoekjes en leuke reacties hier achtergelaten. Ik wens jou ook een heel mooi, natuurlijk en vredig 2020 met heel veel mooie (natuur) momenten.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  44. Die ransuil mag er zijn net als jouw foto er mag zijn. Mooie nieuwjaarswens! Ik wens jou ook een mooi jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Cor :-)))
      Ook voor jou een heel mooi en vredig 2020. dat we weer veel mooie momenten kunnen delen met elkaar :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  45. Wens je al het goede van 2020 toe.Wat een kanjer van een foto Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marylou :-)
      ook voor jou een heel mooi en fotogeniek jaar.
      Dat we maar weer van veel mooie momenten mogen genieten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Een Goed, Gezond en Gelukkig Nieuw Jaar Helma
    Schitterende foto van de uil die het nieuw jaar in kijkt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bram,
      ook voor jou een heel gelukkig nieuwjaar met heel veel mooie momenten.
      Ik heb vaak aan je gedacht de laatste weken want ook mijn moeder heeft ineens hulp nodig. Zij is met haar 87 jaar ernstig gevallen en heeft zware kneuzingen aan haar ribben. Die komen wel weer goed. ik hoop dat het met jou moeder ook weer een geode kant op gaat. Sterkte!
      Groetjes

      Verwijderen
  47. Mijn beste vriend, de boodschap die je ons geeft is mooi, omdat in harmonie zijn met de natuur het mooiste is dat er is. We zullen de schoonheid en magie blijven zien van die momenten die het leven ons biedt.
    Duizend knuffels en kusjes, Helma.
    Gelukkig 2020!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse
      la naturaleza realmente nos da mucho y es por eso que debemos tener cuidado con nuestra naturaleza :-) También les deseo un 2020 muy agradable y pacífico con muchos momentos hermosos.
      Muchos besos

      Verwijderen
  48. Hi Helma,
    What a superb image of the Long Eared Owl, a bird I am hoping to get images of myself, very jealous of yours.
    Lets hope we all can have a wonderful year with nature.
    All the best to you and your family for 2020
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello John
      this owl is also a beautiful owl and there are more pictures from it in another blog :-) We must be careful with our nature so that our children and grandchildren and all who come afterwards can also enjoy and benefit from it.
      I also wish you and your loved ones a very beautiful 2020 with many beautiful (nature) moments.
      A sweet greeting from me
      Helma

      Verwijderen
  49. Hoi Helma

    Bedankt voor de wijze les van de prachtige uil!!
    Mooie foto, de uil kijkt wijselijk op ons neer en de woorden
    die zijn zo waar, we verkloten samen de hele wereld het is tijd
    er samen iets aan te doen!!!

    groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nieske,

      de uil is altijd wijs en daar moeten we meer naar luisteren ;-)
      We verkloten inderdaad onze hele wereld en ik hoop werkelijk dat er nog iets te redden valt. Als ik kijk naar al die natuurrampen (branden, wateroverlast, stormen en hitte) dan vraag ik me af of we niet al te laat zijn!!!

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  50. hé je kwam weer langs :0
    en wel om een concert te luisteren
    ja ik hoop er ook weer vele te horen
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey karel,
      ik kom op zijn tijd ook echt wel langs hihi,.... en nu was het in 2 keer hahahahaha.... dat concert kon ik niet laten lopen maar ik kreeg even visite dus werd het een alter concert ;-). Ik hoop er dit jaar ook weer te horen en er ook weer van te kunnen gaan genieten ;-)
      Jij ook nog fijne avond.
      Lieve groet

      Verwijderen
  51. Oepsie... ik kan geen enkele foto zien Helma. Alleen de tekst is zichtbaar. Van je foto zie ik alleen een grijs vlak...
    Bij andere bloggers op blogspot heb ik geen probleem.
    Kan je eens nagaan of er geen probleem is met je blog ?
    Groetjes, Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      wat een gekke toestand dan dat je geen foto ziet!!??!! Soms gebeuren er wel vaker gekke dingen met blogger maar dit had ik nog niet eerder gehoord! En dan ook nog bij andere bloggers geen en wel bij mij * snik* .
      Ik heb echt geen probleem met mijn blog hoor.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  52. Nogmaals oepsie... Na 5 keer geprobeerd te hebben verscheen de foto van de wijze uil :-)
    Via deze bescheiden weg geef ik je mijn allerbeste wensen voor 2020, een goede gezondheid vooral en zeker veel creatieve fotomomentjes én veel mooi licht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag deze reactie even later Dirk en dat je na 5 x proberen wel een foto zag. Ik mag toch zwaar hopen dat dit een eenmalige actie was op mijn blog!!!
      En dank je voor je wens :-)
      Ook voor jou en je dierbaren een heel mooi 2020 met heel veel mooie (natuur) momenten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  53. Wat een leuk en mooi begin van dit jaar Helma.
    Pracht foto van de uil en wat een wijze woorden van jou.
    Hoop dat al je wensen uitkomen, wens je een heel gelukkig en gezond nieuwjaar.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      ik wilde niet meedoen aan de "12 mooiste" en vond dit een leuker idee ;-).
      Ook voor jou en je dierbaren een heel mooi 2020 met ook heel veel mooie (natuur)momenten. Ik heb van jou foto's ook erg genoten het afgelopen jaar.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  54. Verdade Helma
    E, sua postagem está perfeita_ temos tudo de graça e precisamos cuidar disso tudo e vive-las plenamente.
    Linda foto_linda mensagem e que 2020 te traga mais lugares lindos , locais e aves maravilhosas para a grande fotógrafa que és,
    meu abraço à distância

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá querida Lis,
      também recebemos a natureza de graça e todos temos que ter muito cuidado com isso. infelizmente a natureza e toda a nossa terra estão sendo destruídas cada vez mais. Espero que ainda possa ser salvo.

      Também um 2020 muito bonito, seguro e pacífico para você, com muitos momentos bonitos. Eu penso em você.
      Caros cumprimentos e um abraço
      Helma

      Verwijderen
  55. O wat een mooie foto.
    Gelukkig Nieuwjaar !!!
    Bedankt voor je bezoekjes aan mijn blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Garfjeuh :-)
      ook voor jou een heel gelukkig 2020 met heel veel mooie momenten.
      ook jij bedankt voor je bezoekjes en je reacties.
      Groetjes,

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma