dinsdag 22 oktober 2019

Sierlijke Zilverreiger......

Je ziet steeds meer Grote zilverreigers en ook de kleine zilverreigers zijn met een opmars bezig.  Echter hier nu alleen de Grote zilverreiger en wat andere watervogels.
We weten dat de veren van de Grote zilverreiger ook bestaan uit allemaal hele fijne veren alleen zie je die bijna nooit.
Nu zag ik een tijdje geleden een zilverreiger in het weiland en het leek wel of hij zijn veren ging schudden dus wachten........ en ja, geweldig om te zien maar o, zo moeilijk om te fotograferen.


*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.



De grote Zilverreiger ging aan de loop maar mijn geduld werd beloond :-)


Zilverreiger -  Ardea alba

Zilverreiger -  Ardea alba

Zilverreiger -  Ardea alba

Zilverreiger -  Ardea alba

Zilverreiger -  Ardea alba


De mooie fijne veren (het lijkt wel kant)... begon ik steeds meer te zien.....
 en echt...wat is dit mooi  om te zien.


Zilverreiger -  Ardea alba

Zilverreiger -  Ardea alba

Zilverreiger -  Ardea alba

Zilverreiger -  Ardea alba

Zilverreiger -  Ardea alba


Verderop en helaas tegen het licht in ging er een Zilverreiger op de wieken........

Zilverreiger -  Ardea alba


Om vervolgens toch weer om te keren en weer te landen.........


Zilverreiger -  Ardea alba

Zilverreiger -  Ardea alba

Een stel jonge bergeenden kwamen ook voorbij.....

Bergeend - Tadorna tadorna



En  de Blauwe reiger kwam mooi naar voren....


Blauwe reiger

Blauwe reiger

Blauwe reiger


Canadese gans - Branta canadensis


Kemphaan - Philomachus pugnax

Kemphaan - Philomachus pugnax

Kemphaan - Philomachus pugnax


En tegen de avond.........


Meerkoet - Fulica atr




 
========================================================================


Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en complimenten op de foto's in het vorige blog van:

"Zwammetjes.........................."

143 opmerkingen:

  1. Wat schitterend die zachte veertjes van de grote zilver. En die bijna landing, wow! Mooie kemphaan ook. Een prachtige afsluiter met die meerkoet. Fantastische serie weer Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Alie,
      we weten allemaal dat de grote zillie van die prachtige fijne veertjes heeft maar je ziet het nooit! Nu heeft hij ze ook niet helemaal uitstaan maar ik vond eht geweldig om te zien :-))))) Die meerkoet als laatste vond (en vind) ikzelf ook een hele mooie ;-)
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  2. Beautyiful Egret, flying and something to eat, and, I love the Ruff in its eclipse plumage.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Bob,
      the egret was really beautiful to see when he shook his feathers. The ruff is really a very beautiful bird.
      regards

      Verwijderen
  3. wat is dit prachtig Helma
    ik zie er ook steeds meer , maar zo met de veren wat uit gezet nog nooit
    al in al weer een pracht
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Karel,
      de zilverreiger is hier nu echt veel aanwezig en ik zie nu zelfs af en toe een kleine zilverreiger :-)
      Geniet van deze mooie dag.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ja die is goed ingeburgerd :)
      dank je voor de mooie reacties in m'n album , ik heb terug gereageerd :)
      het is genieten daar , heb sinds een maand of 2 een abonnement bij Burgers zoo en krijg ik veel korting bij andere tuinen :)

      ja pure nostalgie die foto van de kleuterschool
      ik ben inderdaad nog net zo hohoho

      ja ik wandelde daar door een mooi gebied , inderdaad veel paddenstoelen en mooie bloemen , zelfs vers gemaaid gras :)
      blij dat je ff mee wandelde
      ik sluit af en zeg
      slaap wel

      Verwijderen
    3. Hoi karel,
      ik zag dat je had terug gereageerd maar als ik dan klikte om weer daarop te reageren sloot ie steeds de pagina. Komt waarschijnlijk door mijn tablet waar ik het op las.

      Gaaf dat je daar een abonnement hebt en dat scheelt zeker in de entreekosten en die gelden dus ook voor andere tuinen lees ik wel. Mooi hoor.

      Ik vond die foto echt geweldig van die kleuterschool hahaha maar het was wel goed dat je erbij zetten waar je zat ;-)

      Je zag inderdaad heel veel paddenstoelen en volgens mij is het ook een topjaar qua paddenstoelen. Het zijn er echt heel veel en ook heel veel verschillende.

      Fijne avond en groetjes.

      Verwijderen
  4. Hola Helma, hermosas fotos, me encanta ver el movimiento de las plumas, da la sensación que están a mi lado y las puedo tocar. Muchas gracias por compartir tanta belleza querida amiga. Te envío mi cariño y un enorme abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Lola
      Esta fue también la primera vez que vi a la gran garza sacudiendo sus plumas. Pensé que era realmente hermoso de ver. Gracias por su amable respuesta y me alegro de que también haya disfrutado de estas fotos.
      Un fuerte abrazo y beso.
      Helma

      Verwijderen
  5. Hoi Helma,
    Wat een mooie serie heb je van deze zilverreiger kunnen maken. Mooi om de wind door zijn veren te zien gaan. Ook dat groene gras steekt er lekker bij af en het wit van de veren is ook heel mooi gebleven met het juiste licht. Fantastisch gedaan!!
    Foto 14 vind ik ook heel erg mooi, waar hij de landing in heeft gezet. Een prachtig moment en uitstekend vastgelegd. Ook je andere vogels zijn erg mooi, maar die zilverreigers springen er zeker uit.

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      die veren zijn ook echt zo mooi en zien er ook heel teer uit (terwijl ze juist heel sterk zijn). Ik had dit alleen nog maar op internet gezien en nu zag ik het zelf. Dit was echt prachtig om te zien :-)))))) Ik had mazzel dat ie in een weiland stond hihi.....
      De waterberging ligt ernaast en daar gong de reiger op de wielek om toch gelijk maar weer om te keren. Niet verwacht dat ik hem nog zo op de foto kon krijgen :-)
      Dank je wel voor je leuke reactie.

      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  6. Hallo Helma, Wat een mooie fotoserie heb je weer gemaakt en het klopt van de zilverreigers want ik zie hen ook regelmatig langs de slootkant staan in de Alblasserwaard als ik daar weer heerlijk de rust op ga zoeken. De kemphaan en bergeend heb ik zelf nog nooit gezien. Maar de blauwe reiger is ook een gast die veel komt en te zien is. Ik kan altijd zo genieten als ze zo lang naar water staren. Herfst groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tine,
      er zijn inderdaad veel meer zilverreigers dan een paar jaar geleden. Nu zie ik ook af en toe een kleine zilverreiger dus ze zijn echt met een opmars bezig. De kemphaan zat hier i de polder. ik wil al tijden een kemphaan met zo'n mooie opgezette kraag fotograferen maar die zitten altijd veel en veel te ver weg helaas. Maar emt deze ben ik ook tevreden hoor hihi... Ja blauwe reigers zijn er echt heel veel :-)
      Geniet van je weekend.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  7. Wat prachtig als de wind met zijn veertjes speelt.Betoverde foto als hij het hazenpad kiest maar zich bedenkt en terug komt. Ook de andere watervogels kunnen me bekoren.Mooi werk Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens Marylou, alleen zien we dit veel en veel te weinig. We weten dat de zilverreiger hele fijne veertjes heeft maar eigenlijk zien we dat nooit! Ik ben allang blij dat ik nu deze heb :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  8. This is a terrific series of images, Helma, especially the sequence with the Great Egret, a species I am sure is going to become more common in years to come. You have proven once again what a fine photographer you are. Dank je wel! Hugs and kisses from Canada, David.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello my friend David,
      we also see more and more the grtoe egret in the Netherlands and also the little egret is busy with grandmas. I thought it was great that the silver river was going to shake its feathers. Finally I could see his beautiful and delicate feathers that we would never see otherwise. It is nice to read that you enjoyed these photos again.
      Dear greetings and a big kiss,
      Helma

      Verwijderen
  9. Hoi Helma,
    Dat is 'n hele mooie serie van de Grote Zilverreiger, Je zou haast denken dat je ze in bruidskleed zie met die veertjes. Ik vind het 'n mooie sierlijke vogel. Mooie close up van de Blauwe reiger. Ook mooi de Juveniele Bergeenden en Kemphaan, dit jaar niet gezien wegens het slechte weer. De Meerkoet staat er ook mooi op bij het avond licht. Het is weer 'n mooie serie.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      we weten allemaal dat ze heel veel van die mooie teren veren hebben maar we zien dit eigenlijk noot. Ik zag ooit eens foot's bij iemand die deze vogel in het buitenland had gefootgrafeerd en dat was zo mooi met die hele sluier van fijne veren. ik ben al heel blij met wat ik heir zag :-)))) De blauwe reiger was kennelijk niet echt bang van me want hij bleef mooi zitten :-) De kemphaan was een toevalstreffer.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  10. Best nog moeilijk Helma om een witte vogel goed te belichten, maar dat is jouw (uiteraard) prima gelukt. Ook bij mij mij in de omgeving zie ik ook soms meer zilver dan blauwe reigers, maar helaas geen kemphanen...
    Absoluut een gaaf verslag!
    Groetjes uit Drenthe,
    Geert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geert,
      dat was het ook en de belichting is volgens mij nog niet optimaal maar ik ben blij dat ik deze platen heb kunnen maken :-) De kemphanen zitten hier in de polder maar wel vaak te ver weg. Deze was redelijk dichtbij :-) Dank je wel voor je leuke reactie.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  11. Hoi Helma.

    Wat mooi al deze eenden en vogels.
    De Zilverreiger is echt een plaatje, zo mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      de zilverreiger heeft echt de aandacht in dit blog ;-)
      Ik was dan ook heel blij dat ik hem zag..

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  12. zo elegant hé die zilverreigers
    prachtige reeks van deze waterliefhebbers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad An, ze zijn heel elegant :-)
      Dank je voor je reactie ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  13. Wat een prachtige serie van die schitterende vogel de Zilverreiger. ik zie ze met bosjes wanneer ik in de trein zit maar op fotografeerbare afstand is het me nog maar een keer overkomen. Schitterend dat opschudden van de veren en die bijna landing is fenomenaal vastgelegd!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      de zilverreiger is echt een vogel die je nu heel veel ziet en tegenkomt maar zo had ik hem nog niet eerder zelf gezien. In de trein is het inderdaad moeilijk footgraferen maar die kans krijg je vast nog wel een keer :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. Je hebt de Zilverreiger prachtig gefotografeerd Helma, opname 10 is voor mij de mooiste, lekker in de wind hè? De blauwe reiger staat er ook heel fraai op, en daarvan is foto 17 mijn favoriet.
    Lieve groetjes, Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ed,
      zo als deze keer zag ik hem ook nog niet eerder :-)
      Foto 10 is ook een hele mooie. Ik ben dan ook echt heel blij met deze foto's hoor.
      Je bedoelt met foto 17 die selfie van me ........... Whahahaha......
      Fijn dat je weer genoten hebt.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Hoi Helma,
    Wat zien witte reiger ineens heel anders uit, hè? Niet per se mooier, maar wel anders! Wat een mazzel dat-ie dat voor je lens ging doen. Zo zie je maar weer dat de aanhouder toch (vaak) wint. Ook bij de wegvliegende en weer terugkerende witte reiger had je over geluk geen klagen. Jammer dat ze altijd een beetje eenkennig zijn. Wat dat betreft zijn de blauwe familieleden wat makkelijker. Dat bewijzen jouw foto's eens temeer. Mooi portretje! De uitzwaaier van dit blog is voor mij ook gelijk de mooiste. Zo'n eenvoudige meerkoet, maar wat een mooie setting!
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dick,
      echt wel en ook veel sierlijker dan die "stijve" witte vogels die we al vaker tegenkomen. Ik vind het wel veel mooier want die mooie fijne veren zien we eigenlijk noot. Dat wegvliegen en gelijk weer omkeren was gewoon een kadootje maar ging wel vreselijk snel.Dat was dus echt ff doorklikken :-)
      Ja, die laatste is ook mijn favoriet ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. Sierlijker dan hier zag ik een reiger nog niet bezig. Wat laat je ons weer delen in het natuur-mooi. Het is weer genieten van elke foto en de tekst erbij. Dank.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke,
      ik heb er ooit een gezien bij een ander op het blog en dat was werkelijk zo mooi! Nu zag ik deze en alhoewel hij niet alle veren los schudde was en ben ik toch heel erg blij met deze foto's :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  17. Hello Helma, fantastic series on the Great Egret. They are beautiful birds. I like the ducks and would love to see the Ruff! Great photos and post. Wishing you a happy day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen
      this egret was shaking his feathers and only then can you see the beautiful fine feathers that he has over them like a rug :-) The ruff is very beautiful. Too bad you haven't seen it yet, but who knows .... someday ;-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  18. Twoje zdjęcia są zawsze powalające, genialne, pełne piękna i tak ciekawe. Ostatnie zdjęcie ma dla mnie dużo magii, absolutnie zachwycające! :)

    Pozdrawiam serdecznie, życzę pięknego dnia. <3 :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Witam
      Dziękujemy za wizytę i entuzjastyczną odpowiedź na temat tych zdjęć.
      Ostatnie zdjęcie jest dla mnie najlepsze w tej serii :-)

      Życzymy miłego wieczoru i życzę również miłego nowego tygodnia
      Z pozdrowieniami, Helma

      Verwijderen
  19. Prachtige fotos. Zo ziet de grote zilverreiger er heel anders uit als hij zijn veren uitschudt. De kemphaan vind ik ook heel mooi. Hier zie ik wel al kleine zilverreigers aan de Oosterschelde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi caroline,
      dank je wel voor je leuke reactie :-)
      Bij jouw dyus meer kleine zilverreigers. Ik hoop at die hier in de regio ook meer gaan voorkomen want die zijn ook echt heel mooi om te zien :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  20. Hoi Helma
    het is weer een mooie serie foto's.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      dat komt omdat de zilverreiger zo mooi zijn veren aan het uitschudden was :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Hallo Helma
    der Reiher steht toll im Kontrast mit den grünem Hintergrund, auch das Wasser im Hintergrund passt sehr gut. Toller Post
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank
      hier in der gegend gibt es viele wiesen und dann ist es schön, einen weißen reiher herum zu sehen :-) ich hatte glück, dass dieser reiher auch sein bestes getan hat, um seine federn zu schütteln. Der andere Reiher flog davon, kehrte aber zurück. Schön zu lesen, dass dir diese Fotos wieder gefallen haben :-)
      Ich wünsche Ihnen einen schönen Abend.
      Herzliche Grüße, Helma

      Verwijderen
  22. Wat een prachtige serie, vooral die van die zilverreiger. Ik vind ze ook zo mooi en je ziet ze inderdaad steeds meer. Een paar jaar terug was het echt zeldzaam dat je er eentje zag. En nu nog wat vaker de purperreiger zien... Ik heb er toen eentje met jullie gezien en daarna nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjon,
      klopt wat je zegt overeind aantal jaren geleden. Toen stoof je nog overeind als je een witte reiger zag en nu zijn ze steeds meer en meer "gewoon" om te zien. De purperreiger zou ik ook wel wat vaker willen zien.
      Inderdaad deze met jou gezien en wat was dat mooi hé. :-)
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  23. Hallo lief maatje,

    Soduju wat is dat goed gelukt zeg.
    Wit is al een van de moeilijkste kleuren om vast te leggen en al helemaal om wat doortekening in die veren te krijgen.
    Maar jouw is dat dus perfect gelukt.
    Ik heb de eerste foto groot voorgezet en vervolgens gescrolled met de pijltjes toets door de foto heen, dan zie je het opschudden zelfs gebeuren.
    Zooooo gaaf.
    Blauwe reiger en de bergeendjes zijn natuurlijk ook prachtig en wat te denken van de kemphaan, PRACHTIG!!!

    En de klap op de vuurpijl.
    Het meerkoetje, wat een excellent belichte foto is dat geworden, lijkt wel een gouden gloed.

    Ik heb alle kleuren van de regenboog weer gehad, maar heb er absoluut van genoten.

    Fijne dag en xx
    Je maatje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lief maatje aan de andere kant van het scherm :-)
      Wit is inderdaad nit gemakkelijk maar nu ging het mij om die prachtige fijne veren die je echt nooit of te nimmer ziet! Jammer dat ze (of hij) niet het hele schort op liet waaien maar ik ben al dik tevreden met deze ;-)))))
      Heerlijk dat je ze in de vergroting hebt bekeken. Zijn ze echt veel mooier hé.

      Die kemphaan stond daar en ja.... deze moest ik echt wel even delen. De rest zat te ver maar dit kon en zijn borst zag er ook al zo mooi uit :-) Dat meerkoetje was en is ook echt een hele mooie foto (al zeg ik het zelf hahahahaha.....)
      Die kleuren herken ik als geen ander *grijns......*

      Ook voor jou og een hele fijne avond.
      Liefs van je maatje
      xx

      Verwijderen
  24. Hi Helma,
    All the photos are amazing, I especially liked the photos of Egret - Ardea alba, it's a very beautiful and elegant bird, I loved her last photo.
    A very tight hug and all the best for you
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      the egret is also a graceful bird if it shakes its feathers like it does now. I really enjoyed it myself :-)
      a big hug for you too,
      Helma

      Verwijderen
  25. Reacties
    1. Dank je wel Coby,
      zowel voor je bezoekje als je reactie :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  26. Wat een prachtige serie Helma, wat heb je dit weer supergaaf gedaan. De laatste foto van de Meerkoet vind ik echt subliem van sfeer. En hoe je de zilverreiger in beeld hebt gezet, outstanding goed gedaan. Mijn welgemeend compliment.
    Ps: Wist je dat de kemphaan een bijnaam is van de inwoners van onze gemeente Westerlo? We hebben wel meerdere bijnamen maar de kemphaan is er één van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      die laatste foto van de meerkoet is ook veruit de mooiste foto van dit blog :-) Dank je voor je compliment over de foto's van de witte zilverreiger. Ik was echt heel blij met deze platen omdat hij zijn veren ging schudden. Dit zien we eigenlijk nooit! Nee, dat wist ik niet van die bijnaam. Wat grappig om te weten :-))))
      Groetjes

      Verwijderen
  27. Yet again you are blinding us with your wonderful photography, Helma! The sequences with Ardea alba are superb, and I particularly love the feather-shake shots and flight shots. I hope that you are having better weather than us. My very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your compliment Richard :-)
      The shaking of the egret's feathers was really beautiful to see! The flight photos had to be taken in quick succession ;-)
      Here it is now light freezing weather but dry and sunny.

      Kind regards and be careful,
      Helma

      Verwijderen
  28. Ha Helma,
    wat een prachtige serie van de grote zilverreiger laat je ons hier zien.
    Beeldschoon, dat opschudden van de veren. Maar ook de wegvliegende en weer terugkomende reiger heb je mooi in beeld. Fijne actiefoto's.
    Complimenten met dit blog.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      deze reiger is sowieso altijd al een mooie verschijning maar nu met die uitschuddende veren was het gewoon prachtig om te zien :-)))) Dat wegvliegen en terugkomen was ook voor mij een speciaal moment en mooi om te kunnen vastleggen :-)
      Dank je wel voor je complimenten :-)))))

      Hartelijke groetjes, Helma

      Verwijderen
  29. Fijne serie Helma. De zilverreiger heeft je een prachtserie opgeleverd maar wat ik ook erg mooi vind is de meerkoet op je laatste foto. Net even anders dan anders maar daarom juist zo mooi in dit scenario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Henk,
      de laatste foto etm de meerkoet is ook wel mijn favoriet ;-)
      De veren schuddende zilverreiger vond ik echt heel bijzonder om te zien.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  30. Hallo Helma,
    Die staat er mooi op,de Grote Zilver.
    Een prachtige Reigersoort. Als je ze op afstand in een groen weiland ziet vind ik dat altijd een leuk gezicht die witte vlekken in het groen.
    Je hebt er een mooie serie van gemaakt.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      die grote zilverreiger heb ik zelde no mooi gezien. Je ziet ze steeds vaker maar nit met die uitschuddende veren. Ik vond het geweldig dat ik dit kleine deel zo mooi kon zien. :-) Ze staan inderdaad in het groen ;-)
      Dank je voor je leuke reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. Precioso reportaje, todas las fotos son espectaculares. Enhorabuena amiga Helma, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amigo Germán
      gracias por su buena respuesta sobre estas especies de aves ;-)
      Que tengan una muy buena noche.
      Un saludo y un fuerte abrazo desde Holanda

      Verwijderen
  32. Schitterende afbeeldingen Helma. Ik heb maar één grote zilverreiger gezien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Roy
      what a pity that you have seen only one great egret.
      In your blog I saw a beautiful little egret ;-)
      Thank you for your comment

      Verwijderen
  33. De beelden van de zilverreiger zijn zó mooi. Je hebt deze prachtige vogel zo goed laten uitkomen: die elegante houding, die prachtige vormen, de vleugels, die veertjes.
    Wat een schoonheid.
    Ook genoot ik van de andere vogels uiteraard.
    Lieve Helma, veel groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      de grote zilverreiger zien we dan ook steeds meer maar het schudden van de veren zien we eigenlijk nooit. ik wet dat ze een heel netwerk van deze fijne veertjes om zich heen hebben en daarom was ik ook echt heel blij dat ik daarvan nu een deel kon zien :-)))))
      Dank je wel voor je leuke reactie.
      Liefs van mij,. Helma

      Verwijderen
  34. zilverreigers zie ik hier eerder zelden

    maar wel wat meer dan vroeger..

    de foto's boven het wateroppervlak vind ik het mooist

    zonder die van de blauwe reiger te vergeten


    een logje naar mijn hart Helma

    alvast een fijn weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,

      dat was voorheen hier ook zo. Nu komen ze steeds vaker voor en zelfs zie ik ook al af en toe een kleine zilverreiger.
      De wegvliegende reiger en gelijk weer terugkerend was wel ff doorklikken maar ze zijn aardig gelukt. Fijn te lezen dat je deze foto's juist zo mooi vindt :-)
      Dank je wel voor je leuke reactie :-))))
      Inmiddels zijn we een weekend verder maar ook voor jou nog een heel fijn weekend.

      Groet, Helma

      Verwijderen
  35. prachtige serie van deze mooier reiger soort. Maar ook erg mooi vind ik het portret van de blauwe reiger. En de foto's van de kemphaan.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ghita,
      het was ook echt stom toevallig dat ik zag dat deze witte reiger zijn veren ging schudden. Witte reigers zijn nu ook veel meer aanwezig dan pakweg 2 jaar terug :-)
      De kemphaan mag ik zelf ook graag zien ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Hoi Helma,
    Wow, wat had jij die Grote Zilverreiger mooi te pakken, echt de hoofdrol in dit blogberichtje! Schitterend die sierlijke veren, die heb in in allerlei bewegingen mooi vastgelegd! De Blauwe reiger is ook super, vooral dat portret, top! De Canadezen vind ik zulke mooie ganzen, dus leuk dat je ze erbij hebt. Jonge bergeenden zijn zo anders dan de adulte bergeenden, ik vind ze ook wel grappig. en dan nog ff een paar kemphanen!! De slotfoto met meerkoet is heel sfeervol.
    Groetjes en fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      die sierlijke veren van de zilverreiger waren echt zo mooi om te zien! Ik wou dat ik er meer foto's van had kunnen maken maar het ging ook allemaal zo snel! Vandaar dat ik de hele serie er maar op heb gezet hahahaha...
      De blauwe reiger bleef mooi zitten dus dat kwam goed uit zo ;-) De laatste foto met de meerkoet is denk ik wel de mooiste van deze serie hier hihi......
      Ook voor jou fijn weekend met hopelijk minder regen dan hier.
      Groetjes,, Helma

      Verwijderen
  37. Mooi de grote zilverreiger, vooral als hij zich uitschudt Gelukkig worden ze steeds meer gezien, ik zag er hier ook nog een vanmiddag. De landing op het paaltje is ook gaaf. Wat leuk de kemphanen in het water en de laatste foto is heel sfeervol! Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willie,
      en ook vandaag zag ik er een die zijn veren ging schudden op Wieringen maar niet zo mooi als deze in dit blog :-) De kleine zilverreiger mag van mij ook meer deze kant opkomen want ook die vind ik erg mooi om e zien. Dank je voor je leuke reactie.
      Groetjes en een mooie nieuwe week, Helma

      Verwijderen
  38. Hai Helma,

    Een grote zilverreiger in prachtkleed is inderdaad erg mooi en als je dan de mazzel hebt dat er zo'n uitschudmomentje komt, dan ben je spekkoper. Zo vaak doen ze dat niet en als je niet oplet, is het voorbij voordat je een foto hebt kunnen nemen. Goed dat je het aan zag komen, want het heeft je een prachtige serie opgelevert. Mooi hoor.
    Terwijl het dus een mooie serie is, vind ik de foto van de meerkoet qua totaalplaatje nog mooier. Hele fijne sfeer heb je daar weten te vangen.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      ook vandaag zag ik een zilverreiger die net begon om zijn veren te schudden. Helaas ging die niet zover als deze in dit blog maar hij deed het wel :-)))) Zo vaak doen ze dit inderdaad niet en ik had het ook zelf nog nooit gezien.
      De laatste foto van de meerkoet is ook echt een hele mooie foto geworden en dat is dan ook mijn favoriet.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  39. Hallo Helma,

    Mooi zoals je het verenkleed van de grote zilverreiger in beeld hebt gebracht, klasse. Ook de blauwe reiger leuk in beeld gebracht met het kopportret en de serie fraai afgesloten met foto van de meerkoet. Prachtige sfeer heb je hier vastgelegd.

    Groeten, Hanry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanry,

      vandaag zag ik er op Wieringen ook een die een begin maakte om zijn veren te schudden. Helaas niet zo mooi als in deze post maar toch. De blauwe reigers zijn hier veruit de grootste vertegenwoordigers in de polder dus die kom je dan ook heel erg vaak tegen :-) De laatste foto van de meerkoet is ook mijn favoriet.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  40. Hallo Helma, hoe gaat het?
    Deze reiger is een wonder, het is
    veren zijn zo delicaat.
    De ganzen van Brazilië zijn niet zo kleurrijk als
    veel dat je al hebt laten zien.
    De wereld is vol met prachtige dieren.

    Bedankt voor het bezoeken, ik ben blij dat je het huis leuk vond
    het interieur; Het heeft geen luxe of verfijning; maar we houden van
    best veel; Het is onze levensstijl; wij geloven in
    een eenvoudiger manier van leven.
    Goede november-inzending.
    VREDE EN GOED.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Janicce,
      o mundo também está cheio de belos animais e cada animal tem suas próprias características e ambiente.
      Ver as penas da garça-branca assim também foi um presente para mim, porque você quase nunca vê isso. No Brazillie não há gansos coloridos, mas os gansos são lindos em si ;-)

      Eu também amo a casa e seu interior. E acredite, também gostamos de um estilo de vida simples. Não vá de férias ao exterior e aproveite as pequenas coisas ao nosso redor e a natureza :-)))
      Obrigado por sua resposta agradável e agradável e também por sua nova entrada agradável.
      Um abraço

      Verwijderen
  41. ik vind ze keimooi Helma, ze passen zo leuk bij elkaar,
    en je ziet ze ook vaak bij elkaar hé,
    OT wil j e mij alsjeblieft je adres sturen...

    dan stuur ik jou een klein kabouterke wat op je engeltje past
    als het kouder wordt
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey lieve Dien,
      inmiddels is de kabouter gearriveerd en waakt over Jahnay xxx
      Wat een prachtige kabouter en zo mooi gedaan.
      Veel dank daarvoor.
      Liefs van mij,
      Helma xxx

      Verwijderen
  42. Hallo vriend Helma, mooi rapport over de reigers en zilverreigers, ik heb er ooit een kunnen fotograferen en ik dacht dat het een prestatie was, je foto's zijn mooi en de laatste in silhouet is pure poëzie, ik vond het geweldig!
    Vele kussen en knuffels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amiga montse
      Las garzas también son hermosas de ver y especialmente porque la garceta estaba sacudiendo sus plumas :-) Estoy muy feliz de leer que disfrutaste estas fotos nuevamente.
      Muchos abrazos para ti
      Helma

      Verwijderen
  43. Hallo Helma,
    Zoals vele anderen vind ook ik de zilverreiger prachtig in beeld gebracht. De sierveren geven de plaatjes wat extra's, waardoor je bijzonder fraaie beelden hebt gekregen. Ook de landende zilverreiger zorgde voor prachtige momenten. Als je de laatste plaat op je gemak bekijkt is het inderdaad een schitterende plaat en een fraaie afsluiter.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      die zilverreiger is ook echt heel mooi zoals zijn veren er in werkelijkheid uitzien. Die ragfijne veertjes zien we eigenlijk nooit! Die landende zilverreiger was echt nog komisch om te zien ook, wegvliegen en gelijk weer omdraaien en landen. Echt heel leuk hahahahaha...... Die laatste is ook veruit de mooiste die erbij is.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. Wat weet je ze toch telkens mooi vast te leggen. Je kan me trouwens wijsmaken wat je wil als je zegt dat er meer zilverreigers zijn, ik zou ze maar heel af en toe. Gelukkig kan ik hier meegenieten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Rob :-))))
      Het kan zijn dat er bij jullie nog weinig zilverreigers zijn maar hier waar ik woon zie je ze echt "groeien". De populatie dan hé hihihi...... Fijn dat je hiervan kon genieten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  45. Reacties
    1. Dziękuję Miki58
      Miło, że odwiedziłeś tutaj również i zostawił komentarz.
      Pozdrowienia

      Verwijderen
  46. Hoi Helma,

    Het zijn prachtige veren van de grote zilverreiger, ik heb ook eens het genoegen mogen smaken dat zo'n prachtvogel z'n veren ging poetsen en daarbij die sierveren helemaal opzette. Vroeger werden die ook wel gebruikt door dames op hun hoedjes. Je hebt het wit fijn onder controle weten te houden. Leuk ook dat portretje van de blauwe en niet te vergeten het kemphaantje, prachtig vooral de laatste. Meerkoet ik tegenlicht vind ik erg geslaagd.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      klopt, die fijne veren zijn echt prachtig om te zien. Heel jammer dan dat we deze eigenlijk of bijna nooit te zien krijgen. Geweldig dat jij dit ook ooit gezien hebt en ik hoop dan ook helemaal :-)))De blauwe reiger bleef gewoon zitten (vaak vliegen ze direct weg zodra je je raam alleen maar naar beneden doet) Kemphaantje ben ik zeer content mee en ja, die laatste foto is eigenlijk ook de mooiste in deze serie :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  47. Hallo Helma, het zijn prachtige elegante vogels die grote zilverreigers. Ze kunnen prachtig 'dansen' als ze hun vis willen vangen. Soms geeft dat hilarische momenten. Ik heb her dan ook vele kunnen fotograferen. Jouw opnames zijn prachtig geslaagd. Het zijn dan ook mijn favorieten van je prachtige serie.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Roos,
      het zijn ook elegante vogels en nu ik zijn mooie sierveren gezien heb vind ik dat helemaal! Dank je wel voor je leuke reactie over de mooie zilverreiger ;-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  48. Wat mooi Helma! Prachtig dat je de sierlijke veren zo goed kunt zien zo, wat zijn vogels toch bijzonder hè!?
    Met kemphanen heb ik niet zoveel en ik krijg ze eigenlijk nooit mooi op de foto. De foto van de Meerkoet vind ik prachtig sfeervol, mooi om de blog mee af te sluiten.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,
      ik vind het ook geweldig dat ik dit mocht meemaken :-))))) Ze zijn natuurlijk nog veel mooier als ze hun hele "netwerk" uitzetten maar alleen dit al vond ik geweldig om mee te maken. kemphaantjes vind ik erg mooi maar dan wel het liefst met een mooie kraag en dat staat nog steeds op mijn lijstje. Komt mss ooit nog wel eens. De laatste van de meerkoet is ook echt een mooie al zeg ik het zelf hihi....

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  49. Goedenavond Helma,

    Zilverreiger zie je haast nooit. Je hebt echt schitterend foto's gemaakt. Mooie actie foto's van gemaakt. Mooi wit is deze zilverreiger. Gewone reigers zie je heel veel. Bij ons vliegen elke dag met koppeltje naar andere kant om te vliegen. Canadees ganzen is ook heel mooi om te zien. Andere vogels ook Helma. Fijne avond. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede avond Jacqueline en Ferry,
      Hier zijn heel veel zilverreigers maar dat ze hun mooie veren uitzetten zie je bijna nooit. Deze keer dus wel en dat vond ik echt geweldig om te zien. Hier zit en hele kolonie blauwe reigers maar de zilverreigers komen nu ook steeds meer voor. Ik hoop dat de kleine zilverreiger ook nog een keer met meerdere deze kant opkomen.
      Ook voor jullie nog een fijne avond.

      Groeten, Helma

      Verwijderen
  50. Mooie serie. Leuk te zien hoe de zilverreiger stapt. het lijkt wel een militair die paradeert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was meer gecharmeerd van zijn uitwaaiende fijne veren Gerard :-)

      Verwijderen
  51. Hi Helma,

    Wat is de Zilverreiger toch een prachtige, sierlijke vogel. Mooi zoals je ze gefotografeerd hebt. De foto's waarbij de reiger zich uitschudt vind ik écht super! Maar ook je overige foto's zijn top hoor.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annette,
      ben ik helemaal met je eens en nu ik zijn prachtige fijne veren heb gezien nog meer :-))) Laatst zag ik er nog eentje die een begin maakt maar die zijn niet zo mooi als deze. Dank je wel voor je reactie en je bezoekje.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  52. Heb ik deze mooie vogel helemaal gemist...wat zijn ze mooi hè...
    Zowel de blauwe als de zilver.
    Had het een beetje druk, dus dat zal het zijn geweest.
    Zit ik hier nu een beetje jarig te zijn en dan moet ik gelijk aan je kleinzoon denken.
    Zal voor jullie geen makkelijke dag zijn morgen
    Groetjes en er wordt aan hem gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      maar goed dus dat ik zo op achter loop om wat te plaatsen hahahahaha...... maar eens iets missen is toch ook niet zo erg!
      En ja, wat zijn die reigers mooi hé al moet ik wel eerlijk toegeven dat de groen reigers in het buitenland (die wij niet hebben hier) eigenlijk nog veel mooier zijn. Wij moeten het doen met de blauwe en de witte en soms de purperen ;-)
      Jij kan er ook niets aan doen dat je jarig bent en ook net dat Jahnay verongelukt is. Dit laatste is wel de reden dat ik hier weer zo vreselijk op achterloop :-(
      Het was ook werkelijk weer een loodzware dag.Alles weer herbeleefd *pinkt paar traantjes weg* en mens.... wat is dit moeilijk en zwaar.
      Dank je wel voor je lieve berichtje en ik zag in zijn blog dat je aan hem gedacht had.
      Liefs van mij,
      Helma

      Verwijderen
  53. Adoro as garças Helma
    São lindas com as pernas finas e as penugens brancas_ temos aqui no Brasil a garça-real também.
    _ estou na Suiça, na casa da filha.
    E, postando poucas fotos no blog https://lis-simplesmentelis.blogspot.com/
    ok?
    Beijo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Lis,
      a garça também é uma garça bonita :-)
      Você dobra isso com sua filha na Suíça e eu irei vê-lo. Estou atrasado em responder, então não sei se você ainda está lá.
      Aproveite o tempo com sua filha.
      Um abraço e um grande beijo,
      Helma

      Verwijderen
  54. Schitterende fotografie alweer Helma !
    Die foto's in het tegenlicht van die reiger vind ik best wel mooi.
    Ook de foto's waar deze reiger zijn pluimen en veren droog 'schudt' vind ik fascinerend. Heb onlangs in Blijdorp dit fenomeen kunnen zien bij de pelikanen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Dirk,
      het was best wel moeilijk om die reiger in het tegenlicht nog een beetje te kunnen pakken. Ik doe dan gelijk overbelichten omdat ik hem anders vanwege het tegenlicht niet meer kan terugvinden hahahahaha..... grapje hoor maar gemakkelijk is anders! Leuk dat je dit ook bij de pelikanen hebt gezien :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  55. Such beautiful shots! Love that heron in flight.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Lady Fi.
      Seeing these birds is really a party :-)

      Verwijderen
  56. Great and exciting photos, I liked everyone.

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Ottar
      thank you for your nice response :-)
      Nice to see you again.
      Greetings,
      Helma

      Verwijderen
  57. Excellent photos! I like it very much. I love birds and taking photos of it! Greetings from Poland!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Witaj Ludmiła,
      Dziękujemy za wizytę i komentarz.
      Przyjdę wkrótce i zobaczymy się z twoimi zdjęciami ptaków.
      Pozdrowienia, Helma

      Verwijderen
  58. Hi Helma.
    What an outstanding post with with superb images, what with the Great White Egret[always a favourite of mine and the Ruff, a bird I have seen little this year.
    All the best,
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello John
      how nice to see you again :-)))))
      Is everything okay again with you ?????
      Thank you for your nice comment about these birds in this blog.
      Think carefully about yourself.

      Dear greetings, Helma

      Verwijderen
  59. Excelentes todas las imagenes, son muy bonitas,encantado de visitar tu blog, saludos y feliz semana.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Jesus
      Gracias por tu visita y por dejar un bonito comentario :-)
      Estoy feliz de leer que disfrutaste estas fotos.
      Saludos helma

      Verwijderen
  60. Indrukwekkend mooie foto's. Ik vind de foto's van de stappende zilverreiger schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je leuke reactie Cor :-))))
      Deze zilverreiger was zich ook mooi aan het voorstellen zo met die uitschuddende veertjes :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  61. Prachtig die veren in beeld gebracht. Zeker als je de foto vergroot is dat goed te zien.
    Het gebeurt niet zo vaak dat je die verenpracht in beeld ziet. Zo zie je dat je geduld werd beloond. Bravo. Die kemphaantjes zijn ook prachtig. Mooi blog Helma
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frans,
      fijn dat je de foto's in de vergroting bekijkt (ook al zijn ze daar midner scherp dan de echte foto's in mijn map) maar je ziet het dan wel veel beter. Het gebeurd inderdaad niet vaak dat je deze mooie verenpracht ziet dus ik was dan ook echt blij verrast :-) Kemphaantje mag er ook zijn ;-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  62. Prachtige serie van deze mooie reiger soort, maar ook zijn blauwe broer wilde mooi poseren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zien deze mooie zilverreigers steeds meer in de omgeving Ghita. Nu nog zijn kleine soortgenoot de kleine zilverreiger ;-) De blauwe zijn inderdaad ook in grote getale aanwezig.
      Groeten

      Verwijderen
  63. ¡Elegantísima serie de esa primera garza!, una auténtica maravilla, querida Helma. Un abrazo desde Asturias.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida amiga Belén,
      Esta especie de garza blanca también es una garza hermosa, y ciertamente cuando expone sus delicadas plumas :-) Gracias por su visita.
      Un abrazo de los Países Bajos.

      Verwijderen
  64. Hoi Helma
    Wat een supergave serie heb je weer gemaakt TOP !
    Wat is ie mooi he de Zilverreiger en loepzuiver de kleine uit waaiende veertjes rag scherp
    Dikke complimenten hoor heel mooi genieten
    Nee ik heb nog geen blogje gemaakt ik per abuis een pagina weggegooid en nu is het weer goed dus daarom kreeg je zeker een melding
    Ben wel weer iets nieuws aan het testen met Lensbaby dus binnenkort als het lukt plaats ik een blogje
    Alles goed met je hoop ik ?
    Hier alles oké

    Lieve groetjes Janny

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,
      je laat me weer behoorlijk rood worden door je complimenten :-))))))
      De zilverreiger is ook heel mooi en al helemaal als jij die mooie sierveren uitzet!

      Dank je voor je uitleg van je blogje want ik kreeg daar een alert van en snapte al niet dat er niets nieuws stond. Nu snap ik het en ik zie uit naar je nieuwste foto's van met de lensbaby. Gelukkig te lezen dat alles oké is met ;-)

      Liefs van mij, Helma
      xx

      Verwijderen
  65. Fantastic images, I love your Egrets, they are wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Bob,
      this egret is also very beautiful with those delicate and shakingly delicate feathers ;-)

      Verwijderen
  66. Hallo Agnes
    Vielen Dank für Ihren Besuch und Ihren Kommentar.
    Das wird sehr geschätzt :-)
    Grüße

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Hoi Helma, Geweldig wat een prachtige foto's van deze vogels. Ik vind vooral die van de zilverreiger leuk om te zien. In de winter met name zijn ze ook in onze omgeving veel gezien, zomers dan weer helemaal niet. Bedankt voor het mee laten genieten, groetjes Jenny.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenny,
      hier komen de laatste jaren steeds meer grote zilverreigers en dat is natuurlijk hartstikke leuk om te zien. Als ze dan ook nog eens hun veren uit gaan schudden dan kan mijn dag niet meer stuk.
      In de winter zijn er inderdaad meer van deze mooie zilverreigers. Het is fijn te lezen dat je van deze foto's hebt genoten :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  68. Uma série deslumbrante, esta com as aves!
    As garças brancas também costumam surgir por esta altura, aqui nos terrenos da quinta que fica nas traseiras da minha casa... mas a vegetação não permite uma boa visibilidade das mesmas... aqui consegui apreciá-las bem mais ao pormenor!
    Olá, Helma!!! finalmente depois de volta, depois da minha ausência, destes últimos meses, pela Net!
    Já tinha saudades, deste seu cantinho, sempre fascinante, e que tanto gosto de vir apreciar! Imensamente grata, pelas suas carinhosas visitas, na minha ausência, por lá no meu canto!
    Um beijinho grande, estimando que se encontre de saúde, tal como os seus!...
    Continuação de uma óptima semana!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ana,
      é bom ler que você voltou depois da sua ausência. Espero que você tenha se divertido e tenha boas histórias e fotos para nós novamente :-)
      A garça também está se tornando mais comum conosco. É uma pena que eles sejam menos visíveis para você por causa da vegetação. Às vezes eles chegam bem perto e talvez também com você.
      A saúde aqui é geod embora eht esteja agora muito frio aqui brrrrr ......
      Vou visitar e falar com você imediatamente.
      Um abraço e um grande beijo,
      Helma

      Verwijderen
  69. ha die Helma
    dank je voor de mooie reacties in m'n album
    van Burgers Zoo , waar ik sinds een tijdje een abonnement heb
    ja een andere blogvriendin en vrienden van haar zijn daar schuld aan hoor hihi
    de top foto is in de Bush van Burgers zoo , waar ik graag ben , net als in de woestijn

    die 10.000 stappen is al achterhaald hoor , maar wij bewegen zo ie zo genoeg :)
    ja de pruikzwam is gelukkigh weer terug , hopelijk voor goed
    knie soms nog vervelend ggggrrrr

    nee wij zouden ons in het oerwoud ook niet overeind kunnen houden zoals de mensen daar
    het grote geld regeert daar nu ook :(

    ja die plantjes in potje hebben veel onderhoud nodig hihi , wel mooi , maar ik begin er niet aan
    heb sinds vandaag wel een nieuwe camera
    Sony Cybershot DSC-HX350
    ander soort zegt men , beter - zelfs makkelijker , ja ja hihi
    alvast een slaap wel groet


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      je liet ook veel moois zien in je album :-))))
      Je had inderdaad verteld dat je daar een abonnement had en dat is nooit weg. Leuk dat je die mooie foto daar in de bush hebt gemaakt. Is ook echt een heel mooi dierenpark.

      Is dat zo van die 10.000 stappen!!??!! Geen idee, ik loop ze nog elke dag dus ik laat het ook maar zo hahahahaha.. Ja die pruikzwam blijf ik geweldig vinden om te zien en jij weet waar ie hangt dus kan je hem een beetje in de gaten houden.

      Ik moet er niet aan denken ok in zo'n oerwoud te wonen!!!!!! Gelukkig heeft mijn wieg hier gestaan hahahahaha......
      Super dat je de Sony Cybershot hebt. Ik fotografeer al jaren met Sony camera's dus kan er ook alleen maar achter staan ;-)
      Voor jou nog een hele fijne avond.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  70. Het blijven toch altijd indrukwekkende vogels die reigers vooral als je de vliegbewegingen kunt vastleggen. De kemphaan vind ik ook bijzonder. Ik heb zelf ook nog een blog gewijd aan de reigers(Heron) in Brazilië waarvan sommige verwant zijn aan de Europese maar andere totaal niet zie https://www.pschol.nl/2019/10/brazilie-7e-blog-heron/.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat ben ik ook echt met je eens Piet en dan vooral de zilverreigers. Ik hoop dat er ook nog een aantal kleine zilverreigers deze kant opkomen. Ik woon zelf vlakbij een blauwe reiger populatie. Ik ben heel benieuwd naar je blog van de reigers in Brazilië dus ga ik ook gelijk even kijken.
      Zoef------------------------>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma