zaterdag 3 augustus 2019

Bosvogels......

De hitte is gelukkig weer even voorbij en de pc staat dan ook weer aan :-) Afgelopen 18 juli zijn wij naar een hut van Han Bouwmeester geweest. Deze hut is anders dan zijn andere hutten want bij deze hut is er ruwe vegetatie en dat wil hij ook zo houden. Niet alle foto's zijn dan ook geslaagd omdat er  bv een "drukke of donkere " achtergrond was.   Hoe dan ook, deze foto's wil ik toch laten zien. Ga er maar even voor zitten hihi....



*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.



Een roodborst juveniel hield ons aardig bezig en ik vond het een schatje . Verderop zie je meer van dit kleintje...

Roodborst juveniel


Daar deze hut ook vlakbij een kanaal ligt en er ook een enorme watervijver voor ligt kwam er regelmatig een ijsvogel vissen.


IJsvogel met vis

IJsvogel met visje


Onderstaande foto's van de Fitis zijn echt geen mooie foto's mede door de achtergrond  maar ik heb er wat van proberen te maken. ...


Fitis

Fitis

Fitis

De boomklever kwam ook regelmatig om de hoek kijken.....


Boomklever


Soms was het een tijdje rustig en zag je geen vogels. 
ik kan me dan ook prima vermaken met pluizen die op het water drijven....


Pluis op het water


De grote bonte spechten  en een juveniel  kwamen ook regelmatig buurten en badderen....

Grote bonte specht

Vink vrouw

 En de IJsvogel weer.


IJsvogel

IJsvogel

IJsvogel


Veel jonge vogels gezien waaronder ook deze jonge Pimpelmees....


Pimpelmees juveniel

Pimpelmees juveniel

Pluizen op het water

Matkop mees

Glanskop mees

Glanskop mees

En weer de ijsvogel maar met visje...


IJsvogel met vis

IJsvogel met vis

IJsvogel met vis

IJsvogel


Zie ik ineens ook een "onderzeeër" voorbij komen.......


Soldaatje als onderzeeër.


Wat ik ook heel leuk vond was een juveniele zwartkop vrouw 

Zwartkop  vrouw juveniel

Zwartkop vrouw juveniel


En ja, als je om je heen kijkt zie je nog veel meer....
Bijvoorbeeld deze parende oeverlibellen op een tak hihi........


Parende oeverlibellen


Een Tjiftjaf was ook van de partij.....

Tjiftjaf



En dan het leuke kleine roodborstje.
Ik vond het werkelijk een schatje :-))))) 


Roodborst juveniel

Roodborst juveniel

Roodborst juveniel

Roodborst juveniel.



In het volgende blog wil ik wat laten zien van deze prachtige Sperwer man.


Sperwer


=========================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties op de foto's in het vorige blog van:

"Wilde bloemen......................................." 

...en voor het geduld omdat het zo lang duurde eer ik weer wat plaatste.

145 opmerkingen:

  1. En weer die ijsvogels..... grr
    Nee, grapje hoor. Fijn blog Helma en je hebt daar een super dag gehad zeg. Mooi, die 'jonkies' ook.
    Groet, Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geert,
      je bent er snel bij hihi...
      E ja, daar zaten toevallig ook ijsvogels al hadden we die niet verwacht maar..... hij kwam zelfs 4 keer "vissen" :-))))
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  2. Hoi Helma: I missed you during your long absence, but I can see from these pictures that you were away at Nature's Fertility Clinic. So many youngster! And copulating on a branch even (I hope they had good balance and didn't get too excited). I am sure you had a fine time despite the very oppressive heat in Europe that we have all been reading about. Looks like things were hot enough where you were without solar rays to heat it up any more. Thank you for this Dr. Helma Freud! Hugs and kisses from your Canadian admirer, David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello my friend David,
      really .... your reaction gives me a huge smile on my face hahahahahaha ..... It was really hot in the Netherlands and I really can't stand that. We also had a holiday and we used it to go through the woods. Only the last week I spent the entire week in front of a fan hahahahaha .....
      Great that you have translated the text and that you read what I write with these pictures such as the "submarine" and the copulating dragonflies on the branch hahahaha ...... You make my week all right again with your enrome nice response: -)))))))
      A packer of a kiss and a big hug from your girlfriend in the Netherlands xo

      Verwijderen
  3. Ik kan me wel bij de vorige spreker aansluiten.: alweer die ijsvogels....grrr"hahaha!!!!
    Niet te geloven hoe jullie toch steeds weer boffen met die schitterende mogelijkheden om een ijsvogel zo te kunnen platen en -tig keer ook nog eens!!! Maar de rest mag er natuurlijk ook zijn. Je jonge roodborst is echt een juweeltje en een smeltmomentje.......drup, drup groen-tesap! Matkoppen, zwartkopjomg, de achtergronden vind ik mooi hoor! Ook van de fitis.EN natuurlijk weer heerlijke grote bonte spechten! Je pimpeltje is ook al een dotje en vrouw vink ook. Alles heb je heel leuk afgewisseld met mooie pluisjes, ik hou er van, je onder-zee-soldaatje, en die ingewikkeld parende oeverlibellen, lachuh!! Ik ben alvast gewaarschuwd voor de volgende blog, want dat belooft ook weer veel goeds, pffft wat een mooie sperwer!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahaha........ dank je voor je leuke reactie maria hahaha... allereerst die opmerking dat je je wel kon aansluiten bij Geert (1e spreker) en daarna zag ik steeds mer groentesap vallen whaaaaaaaaaa..... Dat die ijsvogel daar kwam was ook geluk en dat hij zelfs tot 4 keer toe vis kwam vangen was helemaal top natuurlijk!!!
      Fotograferen in zo'n ruig terrein is wel wennen hoor en zeker als je dan je foto's terugkijkt en denkt...Jeetje! Wat druk allemaal pffffff...... Ik heb uiteraard nog veel meer foto's maar die halen het blog niet.
      Ik hou van pluisjes net als jij en ja.... ik schoot in de lach toen ik ineens die onderzeeër zag opdoemen whahahahaha...... Was echt grappig om te zien hoor.
      Het volgende blog wil ik ook wel uit andere foto's laten bestaan hoor bv weidebeekjuffers dan heb jij iets meer tijd om bij te komen en je voor te bereiden hihi.....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  4. What a wonderful place you visited, Helma! Your photos are beautiful, and with much variety too. The second 'lint on the water' shot is perfection, and your 'submarine' made me smile. With my very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Richard,
      I can really enjoy myself with fluff floating on the water :-))) And yes hahahahaha ..... the submarine beetle was also funny to see. I am happy that I managed to make you smile ;-)

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  5. Hi Helma,
    All the photos are beautiful but I especially loved the photos of the Kingfisher with the fish in his beak.
    Have a nice Sunday.
    Hugs and all the best
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      I like that you enjoyed the pictures of the kingfishers :-)
      It took a while before I placed another psot but I was on holiday and after that the temperature was too hot to switch on the PC.
      A very nice new week for you.
      Hugs and a kiss.

      Verwijderen
  6. Parabéns ,Helma
    Pássaros maravilhosos e muito bem fotografados.
    Boa semana e obrigada por trazer-nos seus lindos olhares.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Lis,
      Obrigado pela sua visita e sua boa resposta.
      Estou feliz que você tenha gostado dessas fotos :-)
      Saudações

      Verwijderen
  7. Hoi Helma.

    Super de luxe wat je allemaal voor mooie vogeltjes laat zien.
    De een nog leuker, mooier dan de ander.
    Het Roodborstje is schattig de uitsmijter, Sperwer is geweldig.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      dank je wel voor je leuke reactie. Uiteraard zagen we nog vele meer maar het was daar ook best wel donker. We moesten het van de "zonnige" kant hebben maar de zon begon laat te schijnen hihihi... Toch heel erg genoten en inderdaad heel veel gezien. dat laatste is dan ook echt genieten hoor :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  8. A beautiful set of photos Helma. Your quality of photography is excellent to view. The Kingfisher is stunning.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Marc,
      these are not really spectacular images. If I compare these photos with yours then my photos are only "minnejtes" hear lol ....
      Thank you for your comment ;-)

      Verwijderen
  9. Wat een prachtige serie, met zoveel verschillende gevederde vriendjes Helma. Maar toch ga ik voor foto 18 met de drie pluizen, dat is gewoon kunst!
    En dat soldaatje, zonder snorkel en zwemvliezen, geweldig hoor.
    Lieve groetjes, Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ed,
      dank je wel voor je leuke reactie :-))))))
      Ja, ik mag graag dat soort pluisjes (en ook veertjes) fotograferen dus dat kwam mooi uit zou hahahahaha.....Dat soldaatje zag ik ineens aankomen zwemmen dus ik lag in een deuk hahahahaha...... Wilde hem er dan ook echt bij hebben :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  10. Hallo Helma
    alles stimmt, Schärfe, Hintergründe und Farben sind perfekt das sieht man an den tollen Fotos
    und das beste ist der Eisvogel, ich habe da nie Glück,ich sehe ihn und dann ist er schon wieder weg...;-))
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank
      du wirst auch mal einen eisvogel fotografieren :-)
      Hier in der Gegend gibt es (zum Glück) viele Eisvögel und das haben wir eigentlich nicht erwartet. Ist ein junger Eisvogel, der gekommen ist, um im Teich zu fischen :-)
      Vielen Dank für Ihre nette Nachricht.
      Viele Grüße, Helma

      PS Ich war schon einige Male in Ihrem Blog, aber ich habe nie einen neuen Beitrag gesehen. Ich denke es wird jetzt da sein ;-)

      Verwijderen
  11. Hoi Helm
    dit was weer genieten van je mooie foto's.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Herman,
      wij hebben die dag daar ook echt genoten :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  12. Van alle foto's heb ik weer genoten, maar de jonge zwartkopjes, pimpelmees en roodborst vond ik wel heel aandoenlijk. Je had daar een heerlijke plek, en ondanks de hitte heb je toch heel wat vogels kunnen spotten. Dat zal wel door de ruigte komen daar ;-)
    En ijsvogeltjes én spechten met hun rode kontje blijven toch super fotogeniek!
    Heel veel liefs van Zem, heerlijk, vind je niet, die normale temperaturen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      al dat jonge spul vind ik geweldig om te zien :-) Heb er dan ook nog tig foto's van dat badderende jonge spul :-))))). Heet was het zeker en dat merkte je toch wel aan de vogels hoor. En ja, het is daar een ruig terrein. De soorten die je noemt blijven ook echt heel leuk en wij hadden daar ook echt mazzel mee :-)
      Veel Liefs van mij, Helma

      Ik ben helemaal blij dat die ergste hitte voorbij is maar nog steeds is het in huis hier 27c ieuw.... Gelukkig komt er nu een iets koelere week aan. Kunnen we lekker bijkomen ;-)

      Verwijderen
  13. Ha diebuuf,
    Nou de rook komt uit mijn muis en wijsvinger, ben me een sufferdje aan het scrollen. Ik weet niet wat ik schrijven moet, de ene vogel is de andere nie, (grapje), maar ik kan ze niet uit elkaar houden, gelukkig schrijf je de naam erbij.
    Enne dat soldaatje is vast op een geheime missie! Mogen we niet zien.
    De pluisjes herken ik gelukkig, ook al staat de naam erbij. :-)
    Het is weer een mooie serie hadiebuuf, ik ben trots op je.
    Fijne avond en groetjes ook voor Henk,
    LG je ouwebuuf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey buuf :-))))))
      Mwhaaaaa........ zag ineens hier rookwolken voorbij komen whahahahahaha..... En natuurlijk weet je wel wat je schrijven moet nou ja..... moet!!!
      Je had me moeten zien toen ik dat soldaatje aan zag komen whaaaaahahahahaha.... ik lag echt in een deuk en dat om zo;'n klein diertje hahaha....
      Lol met je pluisjes en ik bloos helemaal dat je trots op me bent :-)))))
      Jij ook nog hele fijne avond.
      LG, van je ouwe buuf.

      Verwijderen
  14. ha die Helma
    wat weer een pracht , en ze hebben gelijk alle andere reacties
    hoe krijg je het voor elkaar , dat ze zo mooi komen poseren
    of het nu dat schattige roodborst jong is of de ijsvogel
    ze zijn geweldig mooi , zelfs de pluisjes en de onderzeeër hihi
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey karel,
      dit was zitten en wachten wat er voorbij zou komen :-))))
      dat jonge roodborstje vond ik echt zo gaaf en zo leuk om te zien maar ook dat de ijsvogel zowaar 4x langskwam was geweldig :-) Pluisjes mag ik ook graag zien en die onderzeeër was vast op geheime missie hahahahaha...
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  15. Wat aandoenlijk die jonge vogeltjes, echt schattig. Ze zijn in ieder geval heel mooi vereeuwigd. Mij toch weer een beetje jaloers gemaakt met die prachtige ijsvogelfoto's. Ik ga niet meer op jacht naar ze, ze moeten zich zelf maar eens aan mij tonen, hahaha. Dat soldaatje is inderdaad heel grappig. Ik vind die vrouw zwartkop er geweldig op staan. Hartelijke groetjes uit IJmuiden.
    P.s. matkop = glanskop door de witte stip op zijn kleine snaveltje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      dat jonge spul blijft ook echt zo leuk om te zien :-) En oei... ik wilde je echt niet jaloers maken met die ijsvogel maar deze kwam echt zowaar 4x langs om te vissen! Ik moet dan gewoon foto's maken, sorry......
      Dat soldaatje kon ik echt niet negeren whahahahaha..... en het eerst wat in me opkwam was een "onderzeeër" hahahahaha....
      Foto's veranderd in glanskop en thnx voor je aanvulling xxx
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  16. was ik weer
    zag dat je bij mij ff kwam buurten hihi
    ha die Helma
    de ppsjs spelen af zo ze zijn gemaakt , denk ik toch hihi
    Dordrecht bezocht ik eens , voor een mooie wandeling
    en ook hier smelten de pondjes erg slecht hoor :)

    mooie spreuken pps over augustus
    wat er van komt , is afwachten :)

    ja zo mooi kan de woestijn zijn
    denk maar een kot deel van het jaar
    en nog heter dan dat het hier was pppfffttt
    ik deed ook heel weinig tot niets :)

    ja elke druppel is hard nodig in de natuur
    ik fietste afegelopen week wat rondjes
    en vandaag een goed 17 km wandelen , door mooi bosgebied
    zag veel bomen met verkleurd blad en ook veel blad op de grond
    dat betekend dat de bomen minder water nodig hebben
    niet dat het herfst is
    heb wat fotootjes met mobiel gemaakt , komen nog :)

    fijne avond groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey karel,
      jij bent een stuk sneller met antwoorden dan ik hahahahaha.......
      Ik kwam inderdaad ff bij je buurten want anders raak ik helemaal zo op achter en bovendien heb je altijd wel iets leuks om te laten zien. Of eht nou foot's zijn, een pps of grapjes :-)

      Inmiddels hebben we een behoorlijk storm te pakken en dat in augustus. Deze was niet voorspeld in de spreuken hihi.....

      Deb woestijn is ook echt heel mooi en dat zal ook echt maar een korte periode zijn al kom je soms wel prachtige oases tegen in een woestijn. Dit hitte hier was echt vreselijk zeg pffff...... ben blij dat dat ff voorbij is arghhhh.....

      Ik meot je foot's nog bekijken van je rondjes en wandelingen en ik geloof direct dat je veel bomen zag emt verkleurd blad. Het lijkt ook wel herfst met al die bruine bladeren!!! Ik zie je foot's graag voorbij komen :-)

      Jij ook nog fijne avond.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. Imagens de grande beleza, Helma!!!!
    E mais uma daquelas publicações, para apreciar demoradamente! Pois as imagens estão incríveis, e nos oferecem uma qualidade de detalhes absolutamente excepcional!...
    Formidável trabalho fotográfico, Helma! Parabéns!
    Beijinhos! Bom domingo, e os meus votos de um excelente mês de Agosto, para si e todos os seus!...
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ana,
      obrigado por sua resposta agradável sobre essas fotos dos pássaros e da natureza :-) Eu também posso aproveitar isso por um longo tempo e eu faço. Estamos agora mais um domingo e tenho que trabalhar, mas o domingo de 4 de agosto também foi um domingo muito bom.
      Uma noite muito agradável e um lindo domingo para você também.
      Um grande abraço e um grande beijo
      Helma

      Verwijderen
  18. Hoi Helma,
    Nou nou zeg..., je hebt daar aardig wat vogelsoorten weten te scoren. Prachtig zijn ze!!
    Mooi die leuke Fitis, maar ook die specht en dat bijzondere pimpelmeesje met die gele borst vind ik ontzettend mooi. En wat gaaf is die sperwer zeg. Ja...en dan natuurlijk ook die ijsvogeltjes. Fantastisch en dan ook nog met die gevangen visjes. Helemaal te gek hoor!!
    Kijk dat is nog eens thuis komen met zo'n serie. Ennuh...nu kunnen wij er ook lekker van meegenieten. Bedankt!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      het is altijd afwachten wat voor soorten vogels je gaat zien en nu waren dat veel jonge vogels. natuurlijk was de sperwer het hoogtepunt en daar komt dan ook nog een apart blog van :-)
      Ik mag ook graag met pluisjes op het water spelen of met grote druppels als het regent maar nu was er gewoon van alles te zien en te fotograferen. Het ijsvogeltje kwam zowaar zelfs tot 4x aan toe om visjes te vangen. Zo leuk!

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  19. Reacties
    1. Hei Suvi,
      Kiitos vierailustasi ja vastauksestasi :-)
      Terveisiä,

      Verwijderen
  20. 't is weer zalige fotografie Helma !
    Dat ijsvogeltje heb je echt geweldig kunnen vangen, retescherp én een heel fraai bokeh in de achtergrond.
    Dat soldaatje die als duikbootje fungeert, hahaha, heel grappig !
    En de pluisjes op het water drijvend, pareltjes van fotografie vind ik. Kwestie van je horizon als fotograaf te verruimen !
    Dikke bravo hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      dank je wel voor je mooie reactie :-) Ik vond zelf de achtergronden wat te druk maar als jij zegt dat het moois is dan is dat zo :-)
      Ja, grinnik.... dat duikbootje kon ik niet laten gaan zonder het op de foot te hebben gezet hahahahaha... was echt een heel grappig gezicht. Ja pluisje... daar kan ik vaak wel wat mee ;-) Dank je wel voor je dikke bravo.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  21. Hallo Helma,
    Dat is niet verkeerd zo'n hut als je met deze foto's thuiskomt.
    Werkelijk prachtige platen, de IJsvogel, wouw! helemaal top.
    Al je foto's mogen er zijn, en als ik zo de foto van de Sperwer zie komt er dus nog veel meer moois aan.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      de hut was ook zeer comfortabel alleen was het een hut die afwijkt van andere hutten door de ruige vegetatie rondom. De ijsvogel was een welkome verrassing en zeker toen hij tot 4x toe langs kwam en visjes ging vangen :-)))
      De sperwer was voor mij het hoogtepunt van die dag :-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  22. de ijsvogel steelt altijd de show met zijn prachtige kleuren
    prachtige specht ook
    en de pluisjes op het water, om bij weg te dromen
    de sperwer, wauw!
    maar ook al de andere foto's zijn prachtig om zien
    om duimen en vingers af te likken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oi Anneke,
      de ijsvogel blijft ook echt een supermooi vogeltje om tegen te komen. Wij hadden de mazzel dat deze jonge ijsvogel tot maar liefst 4 keer toe langs kwam om te vissen :-)))) Van de sperwer komen nog meer foot's in het volgende blog en die zijn ook echt hele leuk ;-)
      Dank je voor je leuke bericht :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  23. Wat een mooie vogels heb je ontmoet en die van de ijsvogels zijn echt een toppertje, maar ook de parende libelle en zeker het soldaatje die aan het zwemmen was. En de sperwer heb je ook mooi gefotografeerd. Wens je mooie natuurmomenten toe. Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tine,
      de ijsvogel is ook echt heel mooi en we waren dan ook blij dat deze jonge ijsvogel gewoon tot 4x toe langskwam om visjes te halen :-)))) De natuur heeft veel mooie dieren en insecten. De sperwer komt in het volgende blog :-)
      Lieve groetjes

      Verwijderen
  24. Oh wat een super mooie serie met vogels heb je Helma TOP wat een beauty's zitten erbij echt genieten de een nog mooier dan de ander en de ijsvogel met de vis wow en dat schattige Roodborstje je kan trots zijn op zo'n mooie selectie vogels Helma en de pluisjes en Soldaatje je moet het maar net zien hé TOP dikke complimenten voor jullie !
    Wens jullie een goede week toe Helma
    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,
      de achtergrond is bij de meeste niet echt mooi maar we hadden een prachtige dag en dat was het belangrijkste ;-) Pluisjes kan ik ook nooit weerstaan hihi.... en dat soldaatje moest ik echt ff vereeuwigen hoor hahahahaha.....
      Dank je wel voor je dikke complimenten. ook voor jou een hele mooie week.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  25. Wat een mooie foto's heb je gemaakt zeg. Ik vind de juveniele roodborsten ook altijd zo top. Prachtige serie vogels, de ijsvogel wauw! Ik denk dat de matkop de glanskop is...witte aanzet bij de snavel. Wij zijn niet in de buurt van Delden geweest, te warm, maar de eerste week wel lekker gefietst hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,
      die juveniele roodborst was ook echt zo schattig om te zien. Zoals ie zat en ook zoals ie keek hihi... je smelt dan toch gewoon :-) Matkop is inderdaad glanskop en is inmiddels gewijzigd thnx. Jammer dat jullie niet in de buurt waren. Wij zijn wel wat richtingen op gegaan maar ik wist nit precies waar jullie zaten. We komen elkaar vast nog wel een keer ergens tegen ;-)
      Wij hebben ook lekker gefietst en met die hete week eigenlijk alleen maar naast een ventilator gehangen hahahahaha....
      Groetjes

      Verwijderen
  26. Zo teer en zo subtiel .. die pluisjes op het water. En wat te denken van die verzopen boktor :) Dat zijn zo van die kleine details waar het grote gros van natuurfotografen aan voorbijgaat. De enige foto die wat mij betreft niet in het rijtje thuishoort is de tweede foto van de bonte specht. Kleuren niet fris en een beetje flets maar verder is dit weer een serie waar ik met heel veel bewondering en plezier naar heb gekeken. Er zitten dan ook echt toppertjes tussen Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,
      ik hou wel van die pluisjes of van grote bellen op het water :-))) Altijd een mooie uitdaging om een foto van te nemen. Die tor ofwel het soldaatje zwom in het water hoor en misschien had ik er een filmpje van moeten maken. Hij heeft het wel overleefd hoor ;-)
      Je hebt gelijk vwb de tweede foot van de bonte specht. Ik hem er ook gelijk uitgehaald. Dank je voor je feedback.
      groetjes

      Verwijderen
  27. Nou Helma, zoals steeds een complete reeks toppers, echt een super coole serie. Onverbeterlijk qua keur en scherpte, compliment Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik....... dank je wel Ludo :-)
      Dank je wel voor je compliment.
      Maar..... ik vind jou foto's nog steeds veel mooier in de macro!

      Verwijderen
  28. Ik zit er mij even aan te vergapen... Zo wonderlijk mooi is die natuur en zijn je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke,
      de natuur heeft ook echt zoveel moois in de flora en fauna. We moeten het gewoon ook willen zien ;-)

      Verwijderen
  29. Het blijft een belevenis deze beelden te bekijken MOOI MOOI!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Willy,
      dank je wel voor je bezoek en je reactie :-)
      Fijn dat je deze foto's mooi hebt gevonden :-)

      Verwijderen
  30. Hoi Helma,
    ja die ijsvogeltjes, schitterend om ze iedere keer te zien, toppie. Maar de andere foto's mogen er zeer zeker ook zijn, inclusief de submarine.......
    De achtergrond van de fitis is echt niet slecht enkel lijkt het dat de belichting iets te fel/hard is, maar ze zijn verder prima en je wordt nergens door afgeleid. Je hebt jezelf en ons weer prachtige foto's laten zien.
    Groetjes
    Joost en Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost en Nicol,
      hahaha.... de ijsvogeltjes stelen iedere keer de show en het was ook voor ons echt een verrassing dat dit jonge ijsvogeltej maar liefst tot 4 keer toe langs kwam om visjes te vangen :-)
      Grinnik.... die "submarine" vond ik zo ontzettend leuk hahahahaha.. Kan zijn dat de belichting slecht is want er was soms inderdaad hard zonlicht en dan krijg je echt geen mooie foto"s!
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  31. Wow, geweldig Helma.
    Ik ben een klein beetje jaloers, maar gun het je van harte die mooie foto´s.
    Prachtige serie, mijn complimenten.
    Kan niet echt kiezen, maar de sperwer is toch een beetje favoriet bij mij.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      ik kan me haast niet voorstellen dat je jaloers bent (een beetje jaloers dan) want ik ben altijd jaloers op jou foto's!! Vooral die bewerkte foot's vind ik enig van je. Wel fijn te lezen dat je hier weer genoten hebt :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  32. Hoi Helma,
    Dat zijn hele mooie scherpe opnames, leuk ook die jonge vogels ook de GBS staat mooi in beeld. De IJsvogel mijn favoriet heb je er ook met 'n visje er heel mooi opstaan, is volgens mij 'n aparte hut voor. Ze laten zich allemaal mooi fotograferen en als klapper 'n Sperwer heel mooi, heb weer genoten van alle vogels.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      er waren daar erg vele jonge vogeltjes en dat is altijd weer genieten :-) Dat de ijsvogel langs kwam en zelfs tot 4 keer aan toe was echt een verrassing! Dat hij visjes ging vangen was natuurlijk helemaal geweldig om vast te kunnen leggen :-))) Ik weet niet of er een aparte hut is voor ijsvogels of eigenlijk weet ik dat wel. In Amsterdam heb je er eentje (er zullen er ongetwijfeld meerdere zijn) maar dit was gewoon in een stuk bosperceel maar wel vlakbij het Twentekanaal. Fijn te lezen dat je weer genoten hebt :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Ik vind al je foto's prachtig maar vooral die van de IJsvogel. Ook de pluisjes kan ik zeer waarderen en die onderzeeër is natuurlijk wel heel speciaal *lol*

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      de ijsvogel blijft de show stelen hahahahaha..... en het was ook erg leuk dat hij tot liefst 4 keer langskwam en kwam vissen :-) Pluisjes vind ik altijd leuk om te zien en ja, die onderzeeër hahahahaha..... Ik moest dat natuurlijk wel fotograferen.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Hi Maatje,

    Lees ik me toch net een reactie van een echte lieverd die schrijft... in een keer donker groen :-)
    Meid ik heb nieuws voor je.
    Er is nog maar een oplossing voor ons.
    We moeten samen het leger in, twee donker groene chickies.
    Want ook ik wordt altijd diep donker groen.

    Wat een blog weer.
    Stuk voor stuk laat je pareltjes zien.
    En niet alleen omdat het vogeltje mooi is maar ook omdat het totaal beeld prachtig is.
    Die achtergrond met het fraaie bubbeltjes bokeh.
    Je modelletjes zo mooi mogelijk afgebeeld.

    Ik las dat jij niet echt kan photoshoppen.
    Ik heb nieuws voor je, jouw foto's hebben dat ook helemaal niet nodig want die stralen van zichzelf al een natuurlijke schoonheid uit.

    Ik durf het best toe te geven.
    Ik ben geen watje, ik ben een pluisje en moet nog een watje worden.
    En dat komt goed uit want dan kom ik ook op de foto bij jouw :-)

    Liefs Shrek,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey maatje :-)

      Dat zou wat zijn om samen het leger in te gaan whahahahahaha..... dan vallen we ook gelijk nergens meer op met onze donkergroen kleur. Ik verschiet altijd van kleur bij jou en jij ier dus ja, dan moet er toch maar eens een oplossing komen hihi....

      Met die achtergrond had ik echt wel wat moeite Maatje! Ik heb wel eens meer donkere of soms wat rommelige achtergronden maar hier was het en het licht en de vogels op een donkere en soms meerkleurige achtergrond!

      En nee, ik kan niet photoshoppen. Ik kan wel een takje weghalen en plaatjes op een achtergrond zetten zoals de headers maar daar is dan ook alles mee gezegd. Wat jij doet is echt vakwerk!!! Soms zou ik echt willen photoshoppen want er gaan teveel foto's in de prullenbak! Misschien ooit als ik mijn pensioen haal hihi...

      En tuuuuuuuuuuurlijk mag je op de foto bij mij hahahahaha......
      Graag zelfs :-)))))))))

      Liefs van mij,
      je groene maatje
      xx

      Verwijderen
  35. Hoi Helma,
    Ondanks dat je een beetje miept over drukke achtergronden is daar weinig van terug te vinden in deze serie hoor. Prachtige platen allemaal, ook die van de fitis! De ijsvogel steelt natuurlijk de show, maar de jonge roodborst is ook erg fraai op de plaat gezet. Wil niet zeggen dat de rest niet mooi is, ze zijn allemaal erg fraai.
    Groetjes, Dik
    PS de onderzeesoldaat is grappig, een marinier denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dick,
      grinnik, leuke woordspeling dat "miept" hahahahaha...... maar ik vind ze toch te druk. Bij jou zie ik alleen maar mooie en zachte achtergronden maar dat is bij deze hu niet te realiseren. De jonge ijsvogel vond (en vind) ik nog steeds geweldig om te zien hihi... Ja, de ijsvogel was echt veelvuldig aanwezig en kwam zelfs tot 4 keer toe vissen!!! Hoe mooi wil je het hebben!
      Die onderzeesoldaat was waarschijnlijk op geheime missie whahahahaha.....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Prachtige vogels en prachtige foto's, Helma.
    Je hebt veel gezien en ik vind juist de achtergrond steeds heel mooi. Dat voegt echt wat toe aan de platen, zoals bij de ijsvogels met visje. Het jonge roodborstje heeft mijn hart gestolen. De parende libellen zijn natuurlijk en heel leuk extra. Mooie foto ook.
    Ik vond dit al een heel fijn blog, maar je hebt nog wat spannenders in petto, begrijp ik...

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      we hebben inderdaad veel gezien die dag al zou ik het ook geweldig hebben gevonden om de groene specht daar te zien (wat dus wel gebeurd behalve als ik er zit hahahahaha.....). Dat jonge roodborstje was ook echt heel aandoenlijk om te zien (en nog steeds :-). Pluisjes, parende libellen en water ook maar voor mijn lens komt heeft mijn aandacht ;-)
      Jaaaa..... er komt nog een serie van de Sperwer!

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  37. Hi Helma,
    Anther wonderful place to visit with all these young birds to see and photo and they all sat beautifully for you.
    Love the young Robin, they are always a pleasure to see and invariably will come close.
    Congratulations on the Sparrow Hawk image, I bet you felt like joining it to cool down a little.
    All the best,
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John
      I have to laugh at your comment from the sparrow hawk taking a bath and that I probably felt like joining in well ..... you were also right whahahahahaha ....... I indeed felt like Yes D
      The young robin has really stolen my heart. Wonderful to see and so endearing 💕
      I wish you a very nice new week.

      Kind regards,
      Helma

      Verwijderen
  38. Hoi Helma,

    Wat een diversiteit zeg je hebt je daar in die hut beslist niet hoeven te vervelen. Dat is ook het leuke van af en toe een dagje hutfotografie, je kunt steeds bezig blijven en eigenlijk moet je ook steeds geconcentreerd zijn, er kan zomaar ineens iets bijzonders komen, een sperwer b.v. Ik gun mezelf meestal nauwelijks een eetpauze als ik in zo'n hut zit. Mooie vogelbeelden, maar ook die pluisjes zijn leuk bedacht. Gezien de lichte poten twijfel ik overigens of foto nr. 30 een tjiftjaf is, heb jij hem horen zingen? Erg mooie serie weer.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Helma,

      Uiteraard bedoel ik foto nr. 29 v.w.b. fitis/tjiftjaf.

      Groetjes,
      Ad

      Verwijderen
    2. Hoi Ad,
      we vermaakten ons ook inderdaad opperbest daar in de hut al waren er wel soms periodes met absolute stiltes. Op die momenten zal er dan ook een roofvogel in de buurt gezeten hebben ;-) Ik heb de Tjiftjaf niet horen zingen maar ik had de foot opgestuurd naar een vogelaar en die zei dat het een tjiftjaf was maar.... we zijn allemaal mensen ....... Ik wet het niet dus het kan zijn. Overigens waren er meerdere die twijfelden of het een Tjiftjaf is.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    3. Begreep ik hoor ;-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  39. Liebste Helma,
    ich habe wieder Deine wunderschönen Naturaufnahmen aufs Tiefste bewundert!
    Deinen Bildern merkt man an, dass Du ein sehr gefühlvoller Mensch bist.
    Ich drück Dich mal ganz fest!!!

    Alles, alles Liebe - in Gedankenn bin ich oft bei Dir!!!

    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Heidi,
      danke für deine nette und süße antwort hier.
      Ich bin auch eine emotionale und sehr sensible Person :-)
      Sie sind auch oft in meinem Kopf. Ich bin nicht mehr sehr auf dem Blog, aber ich hoffe, dass ich dies in Zukunft noch mehr tun kann.
      Einen Kuss und eine große Umarmung für dich,
      Helma

      Verwijderen
  40. Wat een prachtserie heb je weer staan...geweldig
    Ja dan is het in zo een hut fijn verblijven met zoveel moois wat je dan op de kiek kan zetten.
    Vooral het jonge grut vind ik geweldig om te zien.
    En als bonus de libellen en pluisjes en onderzeeër hihi
    Groetjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      dank je wel :-)
      Het is ook fijn in zo'n hut want vaak zie je dan vogels die je anders niet zo snel zou zien. oké.... de meesjes zijn standaard want die zie je vaak maar zo'n jonge roodborst is dan echt superleuk om te zien. Ik geniet daar dan ook mega van :-))))
      Ja, pluisje mag ik ook graag fotograferen hahahahaha.... en die onderzeeër was vast op een geheime missie *lol*.
      Hele fijne avond nog.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  41. inderdaad een logje waarvoor ik ga zitten Helma��

    mij vallen vooral de foto's van de ijsvogels en deze van de sperwer me erg op

    en deze met die drie pluisjes is wel heel artistiek

    een geniet - logje

    prettige dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi willy,
      dat is erg leuk om te horen dat je heir helemaal voor gaat zitten :-)))))
      De ijsvogel was een mooie toegift en de sperwer ook maar mt pluisjes kan ik me ook echt optimaal vermaken ;-)
      Fijn te lezen dat je van deze foto's hebt genoten :-)))))
      Ik wens je een heel fijn weekend.
      groetjes

      Verwijderen
  42. Hai Helma,

    Ik weet nou niet wat ik van deze hut moet denken. Fotografisch gezien lijkt het mij niet optimaal als ik de achtergronden zie, maar qua soorten is het wel weer aantrekkelijk. Overigens denk ik dat je een fitis op de foto hebt ipv een tjiftjaf. Nog een dingetje: Het is geen zwartkopmees maar gewoon zwartkop. Zwartkopmees bestaat namelijk niet. Het is naar mijn menig ook een volwassen vrouwtje en geen juveniel. Leuk zo'n jonge ijsvogel voor je lens. Dat zie je wel vaker in die periodes. De jongen vliegen uit en gaan op zoek naar hun eigen plekje. Deze kan in ieder geval al goed vissen. Lekker afsluiter van de sperwerman. Ben benieuwd.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      nou..... ik wist dat het een 'ruige" hut zou zijn maar mijn ega wilde er graag heen dus ...volgzaam als ik ben *lol* ging ik dus mee hihi.... maar het is wel een beetje draaien en doen om een mooi standpunt te hebben en echt, dat viel lang niet mee met die ruigte om de vijver heen.
      Wat dioe fitis betreft, dat zou heel goed kunnen maar ik had hem opgestuurd want zelf kwam ik er niet uit. Zwartkop is nu inderdaad gewoon zwartkop maar er was daar wel degelijk een juveniel. Die jonge ijsvogel was ook echt genieten hoor :-) Hij kwam werkelijk tot 4 x toe een visje vangen en dat deed ie erg goed!
      De sperwers staan klaar in concept dus als ik overal weer bijgelezen ben zet ik ze op het blog :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  43. De fotos zijn prachtig Helma. Leuke soorten, sommigen heb ik nog nooit gezien zoals de matkop. De ijsvogel en de sperwer vink ik ook heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Caroline,
      het is ook leuk om vanuit een hut te fotograferen. Dab zie je inderdaad vaak soorten die je anders niet zo gauw zou zien :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  44. Que fotos más bonitas.
    Me gustan mucho los pajaritos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Trini
      Gracias por su visita y su buena respuesta.
      Las aves pequeñas siempre son muy agradables de ver :-)
      Saludos

      Verwijderen
  45. Hoi Helma,
    Je mag niet klagen dat de marine even voorbij kwam, gelet op het originele plaatje. Een hoogstandje doet het ook goed, zeker als de partners geen evenwichtsproblemen hebben. Wat de vogels betreft vind ik de ijsvogel het meest aansprekend, het blijft een schitterende vogel die ik de laatste tijd te weinig gezien heb. Ik wist niet dat je fan van Maradona bent(in zijn actieve tijd was zijn bijnaam Pluisje). Ook al heb je andere wensen wat achtergronden betreft, de serie mag er zijn.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      hahahahahaha........ geweldig van die marine hahahahaha..... en ook die van dat hoogstandje :-))) Ik lag echt ff dubbel hier hahahahaha......
      Ja, de ijsvogel blijft ook een prachtige vogel om te zien en om te fotograferen. Grinnik.... jij met je Maradona hahaha.... ik ben wel gek op pluisjes maar op Maradona .......! Deze hut was gewoon een keer te proberen ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Passando a deixar um beijinho, enquanto me despeço por algum tempo, durante a minha habitual pausa de Verão! Conto estar de volta em meados de Outubro!
    Tudo de bom, Helma!
    Até breve! Beijinhos
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ana,
      Obrigado por visitar este relatório. Aproveite suas férias de verão e voltarei em outubro.
      Um grande beijo e um grande abraço
      Helma

      Verwijderen
  47. Hoi Helma
    Ja vakantietijd en de hitte
    We hebben wat gehad...jij maar een uurtje en dn blijf je zo lang hangen op mijn blog
    Voel me vereerd hihi
    Bekeek je foto's nog eens wat zijn ze prachtig om te zien...
    Fijn weekend en waai niet weg :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      de vakantietijd is voorbij maar de hitte is weer terug bleh... Morgen inderdaad ook weer om 05:15 uur uit de mand en weer te werk tot 15:30 uur bleh... ik tref het wel weer met die hitte jakkes!
      Het is juist leuk op je blog en ik kan dan weer ff heerlijk lachen hahahaha.... Ik moet hoognodig een nieuw blog plaatsen maar ik ben nog lang niet overal bijgelezen!!!
      ook voor jou heel fijn weekend.
      Groetjes

      Verwijderen
  48. Hallo Helma, een prachtige serie laat je hier zien. Een grote variatie aan vogels die je voor de lens hebt gekregen. De ijsvogeltjes spreken mij het meeste aan maar dat heeft ook te maken met dat ik ze laatste tijd maar sporadisch zie. Ook heel mooi is de sperwer die daar komt badderen.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos,
      van de sperwer komt nog een aparte serie maar ik ben nog niet klaar bij iedereen met bijlezen. De kleine vogeltjes in deze blog waren ook echt heel leuk om te zien :-)
      Fijn weekend en groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  49. Heerlijke vogels op je blog.Er was daar heel wat te zien.Een geoefend oog verveel zich nooit de pluisjes vind ik ook geslaagd en heel origineel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er was daar inderdaad heel wat te zien Marylou maar er waren ook soms hele stille uurtjes hoor :-) Klopt wat je zegt over die pluisjes. Als er geen vogels of bloemetjes en bijtjes zijn dan vermaak ik me wel met pluisjes op het water ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  50. Hallo Helma, weer een fraaie serie vogels heb je geplaatst. Vooral de juveniele roodborsten en zwartkopvrouw spreken mij erg aan. Toch een beetje de kers op de taart tijdens het fotograferen. Mooi ook de IJsvogels voor de lens gehad en vastgelegd, maar ook de details zoals het pluisje en de oeverlibellen zorgen voor veel kijkgenot in deze serie. En de Sperwer als afsluiter maakt mij nieuwsgierig naar de volgende serie, prima "cliffhanger"!
    Groeten, Hanry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Hanry,
      de juveniele roodborsten vond ik ook een van de leukste vogels die ik daar zag :-) De zwartkop zien we ook niet vaak maar nu was er een zwartkop vrouw en een juveniel. Ik kan me dan ook altijd prima vermaken met pluisjes en veertjes hihi..... De sperwer staat klaar in mijn concept maar ik wil eerst overal nog even komen en gaan bijlezen ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  51. Wow - a stunning series of shots. That kingfisher is amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The kingfisher was a surprise but it was great to see it again and also with fish :-)

      Verwijderen
  52. Hallo Helma
    Een vogelserie om blij van te worden. Ook de drie zaden op het water vind ik heel mooi.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bets,
      voora; de jonge vogeltjes waren erg leuk om te zien.
      Ja, de pluisjes/zaden zijn ook altijd leuke items om vast te leggen ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  53. Mooi om al die verschillende soortjes te zien. Je hebt er veel gespot!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Michelle,
      het was ook een mooie afleiding om daar even een dagje te zijn :-)
      De jonge vogeltjes waren echt super om te zien maar ook met de pluizen op het water kon ik me best vermaken ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  54. Beautiful array of birds, they are very alluring, but the last one is Sparrowhawk, beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Bob,
      after the last bird of prey the sparrow hawk comes a whole blog.
      They are already ready in concept but first I want to read with you all :-)
      Greetings

      Verwijderen
  55. Hoi Helma!!! Beautiful pics.. The juveniles and the kingfisher are absolutely adorable.. Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. i Ana,
      It was really nice to see the young birds and to be able to photograph :-) The kingfisher was a nice by-catch ;-)
      regards

      Verwijderen
  56. je hebt weer eerste rang gezeten Helma,
    wat een prachtig mooie serie, jaloersmakend, maar eerlijk is eerlijk niemand maakt zulke mooie prenten als jij... ik kijk er zo graag naar,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zat inderdaad weer eerst rang Dien hahahahaha... leuk opmerking *lol*. En nu laat je me aardig rood worden hoor met je "niemand maakt zulke mooie prenten als jij... ". En ik had het al zo warm hihi......
      xxx

      Verwijderen
  57. Heb wer zitten genieten van de vogel plaatjes hier Helma
    vooral de ijsvogel is zo mooi om te zien,
    maar ook de andere vogels zijn allemaal schitterend gefotografeerd
    voor de rest kan ik weinig meer toevoegen aan al die mooie reacties en complimenten :-)

    Groet, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bram,
      het is altijd fijn om te horen dat je weer genoten hebt want als dat niet zo is wil ik dat ook graag weten :-) De ijsvogel was echt geweldig om daar te zien en zelfs tot 4x aan toe. De dag erna zagen we ook nog een jonge ijsvogel maar dat was weer bij een heel ander natuurgebiedje en ook nog eens bij een meertje (zonder hut). n Die foto's komen nog..

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  58. Hmmmm.... heel bijzonder maar Marjon reageert hier wel maar ziet haar reacties niet. In de spam staan ze ook nit dus ik zal het kopiëren en plakken.

    - HiHi Helma, wat ik ook doe, ik zie steeds mijn reacties niet terug op jouw blog. En ik reageer op elke blog! Hier mijn reactie op de laatste:

    Nou je kan zeggen wat je wil, maar ik vind je foto's prachtig hoor. Zo gaat dat in de natuur, de foto's worden misschien niet perfect, maar ze kunnen heel mooi zijn. Ik vind dat zwemmend soldaatje geweldig!

    Liefs, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjon,
      heel naar dat het reageren niet lukt maar misschien weer even in een andere browser proberen. Dan lukt het vaak weer wel :-) De natuur is ook mooi en ja, we kunnen eht vaak niet zo hebben als we graag zouden willen. dat soldaatje was vast op een geheime missie daar whahahahahaha....

      Liefs, Helma

      Verwijderen
  59. Hola Helma. Como siempre, fantástica entrada, con gran variedad de especies y con unas imágenes de gran belleza. Gran tran trabajo!
    Un fuerte abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Iñaki
      gracias por tu cumplido en estas fotos.
      Creo que los fondos están demasiado ocupados, pero las aves mismas son agradables de ver de nuevo ;-)
      Un fuerte abrazo.

      Verwijderen
  60. Dag Helma, inderdaad heel fijn dat de extreme temperaturen weer voorbij zijn en dat we nu af en toe flink wat hemelwater krijgen. Goed voor de natuur! Wel fijn zo'n hut waar ze voor je neus komen poseren.... prachtige foto's hoor... BTW ik wist niet dat een soldaatje kon zwemmen laat staan voor onderzeeër kon spelen hahahah :)
    Groet Renée

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Rënee,
      inmiddels zitten we weer in die extreme hitte maar nu gelukkig maar voor een vijf-tal dagen. De pc gaat dan ook zo weer uit want in huis is het al 28c!
      Zo'n hut is ook echt wel eens leuk want je ziet dan soorten die je anders niet zo gauw voor je lens krijgt al is fotograferen in de natuur nog steeds het leukste hoor. Ben je ook lekker buiten :-)
      En ja hahahah...... dat soldaat was vast op een geheime missie hahahaha...Groetjes, Helma

      Verwijderen
  61. Helma, как Вам удается так подобраться и "поймать" мгновение?! Просто замечательные снимки!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет Aнна,
      это вопрос сидеть спокойно и быть терпеливым ;-)
      Спасибо за ваш добрый ответ :-)
      салют

      Verwijderen
  62. A great set of photos Helma. I like those Willow Warbler photos. Not easy when they never keep still.

    And of course the Kingfishers are superb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Phil
      di Fitis is also a small and very busy bird. A lot of photos have been thrown in the trash ;-)
      The kingfisher is and remains a beautiful bird to see and to photograph.
      Greetings

      Verwijderen
  63. Hoi Helma
    Ha op de foto word je sperwer niet volwassen hihi
    Foto's zijn geduldig...geniet na je werk eerst nog maar even van het mooie weertje...
    Dat is dan weer een voordeel van vroege diensten...toch?
    Groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      ik moest werken het afgelopen weekend en het was weer lekker warm pufffff.....
      Dat mooie weertje is iets te mooi hahahaha... dat wordt plaatsnemen naast de ventilator *lol*. En de vroege dienst zijn van 06:30 tot 15:30 uur die helaas ook nog wel eens willen uitlopen. In de middag/avonddienst is dat ook niet anders helaas.
      Groetjes en maak wat van je nieuwe week.

      Verwijderen
  64. Hoi Helma!!! Thanks for your comment..Happy Sunday :_)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ana,
      Thank you for your visit and your Sunday wish :-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  65. Hei Suvi,
    kiitos vierailustasi :-)
    Tervehdys

    BeantwoordenVerwijderen
  66. These are great bird photos! My favorite is the kingfisher. Our kingfishers in USA are not so brilliantly colored.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Linda,
      there are more species of kingfishers with you. Here in the Netherlands there is only one species and that is very beautiful blue indeed :-)
      Thank you for your visit.
      Greetings

      Verwijderen
  67. Hello Helma, your post is just amazing. I love all the beautiful birds and photos. Cool captures of the dragonflies. The Fitis are cute and the kingfisher is a favorite. Thanks for sharing your post. Happy Saturday, enjoy your weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen
      now i could link my post. I'm glad you enjoyed these pictures of the dragonflies, insects and birds :-)
      I wish you a very nice new week.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  68. I love seeing them perched on small branches! Love that kingfisher! Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Diane
      the kingfisher is really beautiful to see. Its bright blue color and its beautiful orange breast make this bird a beautiful appearance.
      Hugs

      Verwijderen
  69. Hello Helma...my first time visiting your blog...the photo's are incredible and portray the beautiful birds with such clarity.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Cath,
      great that you visit here and leave a comment :-)
      I am happy to read that you enjoyed these photos :-)
      Greetings

      Verwijderen
  70. Hallo Helma, deze prachtige Martin-visser!
    Wat een wonder van foto's!
    Allemaal met grote precisie en detail.
    Heeft u een boek gepubliceerd?
    Werk je met foto's?
    Ik zie zeker dat je afbeeldingen zeer goede resoluties hebben
    de machines helpen maar een beetje omdat het lijkt op de onderzoeker
    en kunstenaar;
    Ik hou erg van stenen; Ik hield ervan te weten over je rozenkwarts,
    Brazilië is een land dat verder gaat dan zijn weelderige natuur
    veel mineralen.
    Een goed deel van de stenen en juwelen van de Britse kroon wanneer de
    Brazilië was een Portugese kolonie die ze hier achterlieten ...
    Met andere woorden, er zijn veel rijke mensen, miljonairs in deze wereld met bloed
    van de slaven die hier hun leven verloren.
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Janicce,
      Eu sei que existem muitos milionários que ganharam dinheiro com os escravos. Algum dia terão que renunciar às suas responsabilidades.
      Não, eu não trabalho com fotos. Tirar fotos é meu hobby :-) Eu posso ir à loucura no meu tempo livre e tirar fotos lá. Eu amo a natureza
      O quartzo rosa que eu tenho é uma pedra muito grande. Além disso, tenho alguns menores, como um lápis-lazúli, um ônix, um olho de tigre, um cristal de rocha e alguns outros :-)
      Você gosta da sua visita e da sua boa resposta
      Abraços

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma