zondag 7 juli 2019

Wilde bloemen..................1


Door de warmte van de afgelopen tijd en ook door drukte op mijn werk duurde het even eer ik weer een post kon plaatsen. Daar ik ook bij jullie wilde bijlezen moesten deze bloemen even wachten.

In dit blog alleen maar wilde bloemen die ik onderweg tegenkwam op mijn tochtjes. Het waren er echter zoveel dat ik ze maar verdeel over 2 a 3  posten. In deze post de eerste bloemen. Geen idee wanneer ik de andere plaatst maar dat zien jullie dan vanzelf wel.




*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.

 Bolderik

 Bolderik

 Bolderik

 Bolderik

Van onderstaande bloem heb ik geen naam. Ongetwijfeld weet iemand van jullie wel de naam en dan hoor ik dat graag. :-)

En de naam van deze bloem is: "Chrysanthemum carinatum".
ik kreeg hem van Montse
Dank je wel Montse :-)


Mooie bloem .......


Heel veel korenbloemen waren er te vinden in de polder en die vind ik samen met de klaprozen altijd prachtig om te zien.



Korenbloem

Korenbloem

Knop van de Korenbloem

Knop van een korenbloem


Ook van de klaprozen wat knoppen en ook de papavers van de uitgebloeide klappertjes zijn fotogeniek.




Klaprozen met een korenbloem

Knop van een klaproos

Knop van een klaproos

Klaprozen

Het hart van een klaproos

Papaver

papaver

Klaprozen met korenbloemen

Klaprozen met korenbloemen

Klaproos


Zowaar ook een gele klaproos ofwel  - Schijnpapaver, Menocopsis cambrica  gevonden.......


Gele klaproos - Schijnpapaver, Menocopsis cambrica

Gele klaproos - Schijnpapaver, Menocopsis cambrica

Gele klaproos - Schijnpapaver, Menocopsis cambrica


En ook de klavertjes zijn wilde bloemen net als de Weegbree.........


Klavertje

Klaver

Weegbree


Do onderstaande foto's zijn gemaakt zoals ze ook in het veld staan. Lekker rommelig maar ontzettend kleurig en vrolijk.......


Veld vol wilde bloemen

Veld vol wilde bloemen

Veld met wilde bloemen

Veld vol wilde bloemen

Ook een graankoren  is een fraai object om te fotograferen....



Graan koren


En een wilde margriet in de knop........



knop van een wilde margriet




====================================================


Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en de vele complimenten op de foto's in het vorige blog van:

"IJsvogels en kleintjes........................................"

151 opmerkingen:

  1. Hoi Helma.

    Wat een heerlijke mooie serie.
    Prachtige foto's van de al even mooie bloemen.
    Een gele klaproos heb ik nog nooit gezien, hij is prachtig.
    De Korenbloemen hebben altijd zo'n mooie kleur.

    Prachtig.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      je bent echt snel :-))))
      Ik wilde inderdaad eens wat bloemen laten zien en van deze kleurige velden met wilde bloemen moet je gewoon blij worden :-) Een gele klaproos was echt super om te zien en ik zag ze ook niet veel. Korenbloemen zijn en blijven net als de klaprozen een prachtig combinatie :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  2. Ha Helma,
    heerlijk hè, al die wilde bloemen langs de weg. Er waren toch jaren dat je fiks moest zoeken om een klaproos te vinden. Nu staan ze overal.
    Dit blog spreekt me wel aan... ik heb gister een blog geplaatst met de titel: "Wilde bloemen". Veel overeenkomst. Leuk dat jij de weegbree ook hebt, die zie je niet zo vaak op foto's.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      jaaaa.... echt geweldig al die wilde bloemen. Dit jaar heb ik er werkelijk onwijs veel gezien en gelukkig zijn er steeds meer boeren en agrariërs die langs hun velden deze stroken met wilde bloemen planten. Ook zie ik nu echt hele velden vol en dat is zo mooi!!!! Ik heb meerdere foto's met de weegbree maar heb er hier maar 1 gebruikt. De andere komen in het andere bloemenblog :-) En jou tekst dus ook wilde bloemen :-)))) Ik kome r gelijk aan hahahaha......

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  3. Wat een weelde, al die kleurige zomerbloemen.
    Zulke kleurige bloemenweitjes kom je niet zo vaak meer tegen, helaas.
    Bij jou zie je dan echt wat we missen met al de monoculturen van één soort gras.
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      ook vanmiddag met dit druilerige weer weer een aantal van deze prachtige veldjes en stroken tegengekomen onderweg. Echt prachtig om te zien en ik ben er ook heel blij mee :-)))) Jammer dat je dit bij jou minder ziet maar ik hoop dat dit volgend jaar ook meer is :_)
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  4. Hoi Irma
    wat een kleurrijke blog mooi in beeld gebracht.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi herman,
      ik ben nog steeds Helma hoor en absoluut geen Irma!
      je verwart met nogal eens met Irma hahahaha.....
      Geeft niks hoor.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  5. Mijn beste vriend, deze landelijke reis is een genot om te worden gewaardeerd in elk van de foto's die je hebt gemaakt, mooie en delicate beelden. De klaprozen, met de details van de ongeopende knoppen en de gele, het schattige blauw van Korenbloem en zelfs de schoonheid van een spies. Bedankt voor zoveel schoonheid!
    De onbekende kostbare bloem is volgens mij een Crysanthemum carinatum.
    Veel kusjes en knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse
      Las flores silvestres son y siguen siendo hermosas para ver de hecho. Las hermosas amapolas rojas y también los acianos, los bolderos, los tréboles, etc. Te agradezco el nombre de la flor desconocida. He puesto esto encima de la foto con un enlace a su sitio ;-)
      Muchos besos

      Verwijderen
  6. wat een mooi veld met al die schitterende bloemen Helma
    ik zie er op mijn wandelingen ook gelukkig , maar zo'n groot veld , nee nog niet
    fijne avond groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi karel,
      van zo'n veld kan ik echt superblij worden :-)
      ook vandaag zag ik in de polder hele mooie en brede stroken met veel blauw, groen en geel en wit en paars. Echt geweldig gewoon!
      Ook voor jou nog hele fijne avond.

      Verwijderen
  7. This really shows how lucky we are to be able to enjoy meadows filled with wildflowers. All of the photographs are very beautiful, but the views of the fields with flowers spreading to the horizon are really captivating. Great work, Helma. David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello friend David,
      I am really happy that more and more wild flowers are coming. This is good for the insects in nature :-) Moreover, it is wonderful to see all these cheerful colors :-) It is nice to read that you have also enjoyed this floral wealth :-)

      Kind regards, Helma xx

      Verwijderen
  8. Helaas blijkt blogger weer kuren te hebben.
    Ed kon altijd reageren en doet dat ook al jaren maar nu lukte het helaas niet.
    Hieronder de reactie van Ed.



    Lieve Helma,

    Mijn reactie op je laatste blog, springt telkens weg als ik het wil plaatsen,
    daarom doe ik het hier maar even.

    Een hele fraaie en kleurrijke serie Helma. Ik kan hier echt van genieten. Van sommigen zou je een poster kunnen maken. Mijn favoriet is foto 4, mooi door minder.

    Lieve groetjes, Ed.

    Weblog:
    http://fotografie54.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ed,
      ik zag gelukkig ook al een mail binnenkomen dat het nu weer wel lukt en gelukkig maar :-)))))))))))))))))))))) Blogger is echt af en toe van de leg hoor hihi.....
      Ja ik dacht kom..... ook ff de bloemetjes buiten zetten hahahahaha....

      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  9. Meer dan verliefd ben ik op deze reeks!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha..... dank je wel voor deze leuke reactie Joke :-)))))

      Verwijderen
  10. Hallo Helma, stuk voor stuk kunstwerkjes. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bem,
      ik heb er weinig aan gedaan hoor alleen "geklikt";-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  11. Hi Helma,
    An absolutely stunning post with wall to wall flowers, from singletons through to meadows full of wild flowers, beautiful.
    All the best,
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello John
      I just had to show these wild flowers :-) The large, full fields are so beautiful and it just makes me happy :-) Next time birds or maybe some butterflies ;-)

      Think carefully about yourself.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  12. Prachtig, dus niet alleen vogels maar ook bloemen en planten.
    Voor elk wat wils.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha.... ik hou van bloemen en planten jan maar dus ook van vogels, vlinders en libellen :-) Ik ben van veel markten thuis ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  13. De korenbloem, de klaproos. Allemaal fotogenieke flora. Dat vastleggen hiervan is jou wel toevertrouwd. Maar ook een simpel stukje onkruid als de klaver heb je in al z'n schooheid vereeuwigd. Wat ikzelf dan heel mooi vindt is het minimalisme van de bloemetjes tegen een uitgebleekte lucht in foto 3 ... super

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,
      deze wilde bloemen zijn en blijven ook echt fotogeniek alleen is het soms wel ff zoeken naar alleenstaande exemplaren. Dat waren er nu niet echt veel. Ja, de klaver is toch ook een bloemetje ;-) Foto 3 is inderdaad een "aparte" ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. Hoi Helma, wat zijn we lekker lyrisch van de bloemetjes geweest, hè?! Corrie ook al, zo leuk! Maar mens, wat heb je toch weer prachtige foto's gemaakt. Je bent er duidelijk ff voor gaan zitten.( en ik zowat naast mijn stoel nu, haha) De ene plaat nog mooier dan de andere. Die Bolderik is zo mooi en zo fotogeniek, goed gedaan, maar ook de papaverbol en de klaproosknop tjonge, ik zou geen favoriet aangeven, want dan doe ik de rest tekort want het is in een woord grote klasse! Ik heb genoten van deze bloemenexplosie. Dikke complimenten voor je prachtige foto's!! Hier word je zeer blij van.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      het is toch heerlijk om nu al die bloemetjes te zien :-) Wat wel opvalt is dat er weinig vlinders zijn en ook van de libellen zie ik niet echt veel hmmmmmm..... En ja, jij ook an die leuke bloemen en bloemenveldjes en Corrie inderdaad ook. Zo leuk en zo vrolijk allemaal :-)))))
      De bolderik is ook fotogeniek maar dat vind ik inderdaad ook van de papaverbollen :-) Dank je wel voor je dikke complimenten. Ik kleur vaak groen maar nu dus rood hahahaha.....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Fantastisch mooi om te zien Helma, daar wacht ik graag op,
    wat waren het er veel hé, ik meen dat ik nog van mijn leven niet zoveel klaprozen gezien heb...
    je hebt goed je best gedaan :-)
    dank je wel lieverd.
    en nu een beetje kalmer aan hé.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lieve Dien,
      van jou wist ik het dat je deze bloemen mooi zou vinden :-))))))
      Gelukkig komen er steeds meer van deze veldjes en stroken en zo kunnen de insecten ook weer meer tot leven komen ;-) Deze klappertjes (ik heb er uiteraard nog veel meer) maken een mens ook gewoon blij :-)

      xxx

      Verwijderen
  16. Wat een heerlijk weelderig blog. Prachtige foto´s van al die kleurrijke bloemen. Ik zou zo´n stukje land ook wel willen bezoeken, wat zullen er ook veel insecten op af komen. Je foto´s zijn stuk voor stuk beeldschoon maar foto 4 springt er echt uit.

    Ik heb echt genoten van deze bloemenweelde.
    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      ik ben dan ook echt heel blij dat er steeds meer van dit soort velden komen en ook zie je steeds meer bloemstroken langs de weilanden van de boeren. Echt prachtig om te zien en heerlijk voor al die insecten die het toch wel erg zwaar kregen de laatste jaren.
      Fijn dat je een favoriet had en ook dat je genoten het :-))))
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. Lieve Helma
    Wat een pure schoonheid fantastisch echt genieten en mijn lievelingsbloemen ik vind het de mooiste bloemen die er zijn het zijn stuk voor stuk beauty's
    Mijn complimenten Helma TOP !!!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lieve janny :-)
      Ik word helemaal blij van je reactie :-)))))))))))))
      Deze wilde bloemen en dan vooral de klaproos en de korenbloemen zijn een perfecte combinatie. Heerlijk dat het ook jouw lievelingsbloemen zijn.
      Dank je wel voor je dikke complimenten.

      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  18. Ha Buuf Baardvrouwtje,
    Tjonge wat heb je je best gedaan, liggen in een veld vol bloemen en fliepsen maar.
    Mooi al die wilde bloemen, t zou in alle bermen en weiden moeten staan. Dan zou er niemand meer chagrijnig zijn. Ik heb laatst ook zo'n prachtig veld gezien en gefliepst en ben net als jij, daar een tijdje mee bezig geweest. Zo mooi, ik geniet nu nog dubbel na!
    LG van je ouwe buuf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo buuf Baardvrouwtje w. Zeg jij maar niks hahahahahaha.... ook jij kon je behoorlijk vermaken daar in bepaalde veldjes hahahah... Er staan er nu nog veel meer en ook heel veel in bloei. Zo mooi om te zien. Maar ff kijken of we na volgende week er nog een keer op uit kunnen voordat alles is uitgebloeid! Ik weet dat je er bezig bent geweest want volgens mij stond ik naast je whaaaaaaaa......
      LG van je ouwe buuf xx

      Verwijderen
  19. Prachtig frisse fotografie Helma, alles technisch perfect maar foto's 11, 27 en 30 vind ik persoonlijk de mooiste, schitterend gewoon. Uiteraard zonder de andere foto's te kort te doen, zoals ik al zei, heel knappe fotografie over de hele lijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      ik moest even naar boven scrollen om te zien welke foto's je bedoelde en ja.... deze foto's zijn gewoon mooi. Ik bedoel: ik word daar gewoon enorm blij van :-)))))
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  20. Schitterende bloemen en macro foto's Helma
    Prachtige kleuren, details en overzicht foto's
    Genieten van die wilde bloemen 🌺🌻🌸💐

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Bram,
      het is ook echt genieten als je deze velden ziet en gelukkig zie je ze nu steeds meer :-))))
      Groet, Helma

      Verwijderen
  21. Hoi Helma,
    Dat ziet er mooi uit.
    Fantastisch al die prachtige bloemen. Zo zie je maar wat er zoal in de natuur groeit. Prachtig. Je hebt ze wel heel mooi gefotografeerd.
    Mooi die Bolderik en ook die Korenbloem met die schitterende kleuren is heel erg mooi.
    Grappige foto ook van die hangende knop van die klaproos, zo voel ik me ook weleens....haha....!!
    Echt een super post, prachtig!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      het is ook echt zo leuk om al die bloemen te zien. De wilde bloemen zijn lange tijd verguisd en weggemaaid maar nu zie ik gelukkig steeds meer veldjes en bermen met deze kleuren pracht :-)
      En jij met die hangende knop van die klaproos whaaaaaaaaahahahahahahaha.... je kon me opvegen hahahahahaha.....
      Dank je voor je heerlijk en leuke reactie :-)))))

      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  22. Bom dia, Helma! As fotos partilhadas são de alto nível, as macros mostram na perfeição os lindos detalhes, a beleza está sempre presente por aqui.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Boa noite Antonio,
      obrigado por sua boa resposta sobre essas flores. É bom ouvir que muitas vezes você encontra aqui a beleza que a natureza nos dá.

      Atenciosamente,
      Helma

      Verwijderen
  23. Wat een bloemenpracht en zoals jij ze op de foto zet zijn ze volgens mij nog mooier dan in het echt. En je hebt gelijk Jahnay in de bloemetjes gezet...leuk om te zien.
    Groetjes en zie al uit aar de volgende serie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi hé al die wilde bloemen :-))))
      En ja, Jahnay hoort erbij. Ik vind het erg leuk dat je hem benoemt 💕.
      Hij zou deze bloemen geweldig hebben gevonden en gelijk een bosje voor zijn mama en vriendinnetje hebben geplukt :-) Het is ook een mannetje van de natuur.
      Dank je wel Nellie.
      Lieve groet, Helma x

      Verwijderen
  24. Heerlijk deze bloemenweelde Helma. Daar kun je nooit genoeg van krijgen. De foto's zijn prachtig.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Roos,
      je kan van deze bloemenweelde ook inderdaad nooit genoeg krijgen.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  25. Hoi Helma,
    Schitterende bloemen foto's, prachtig om te zien. Mooi tegen rustige achtergrond, fijn dat er steeds meer plaatsen zijn in Ned waar de wilde bloemen een kans krijgen....nu zie ik dat ik nog een hoop moet leren.....geduld is een schone zaak.

    Groetjes
    Joost&Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost en Nicol,
      het is geweldig dat er nu zoveel meer velden met deze wilde bloemen komen. Ik hoop dan ook dat het niet te laat is al want ik zie nog heel weinig insecten en vlinders maar de meeste weilanden hebben nu van deze prachtige bloemstroken en nog breder ook :-)
      En hoezo moet jij nog een hoop leren?????

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. van zo'n reeks, fleurt iedereen wel op Helma..

    gelukkig zijn de veldbloemen talrijk dit jaar

    dat komt ook wel doordat ze ingezaaid worden en dat men de bermen nu niet maait..

    tot voor kort zag je bijna geen korenbloemen meer staan bij ons..

    een echt geniet-logje

    fijne dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,

      leuk dat je dat zegt. ik word er zelf tenminste wel altijd heel erg blij van :-))))) En dit jaar zijn er inderdaad veel meer velden en ook bermen en landstroken vol met wilde bloemen. Geweldig om te zien en een heel goed initiatief voor de insecten.
      Hier waren ze 2 jaar terug al begonnen met inzaaien van wilde bloemen en nu zie je gelukkig steeds meer. Heerlijk gewoon :-)

      Voor jou alvast een hele fijne nieuwe week.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  27. Hoi Helma,
    Wat 'n mooie soorten en variatie bloemen heb je gefotografeerd en ook de kleuren komen mooi uit. 'N mooie serie
    Helaas is bij ons alles plat gemaaid dus geen bloemen meer.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      ik ben ook echt heel blij dat er inmiddels zoveel wilde bloemen zijn te zien. De velden en bermen zien er niet alleen mooi uit maar ook de insecten zijn ons dankbaar. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik die nog niet veel heb gezien!
      Wat jammer dat het bij jullie nu al platgemaaid is!! Hier staat alles nog gelukkig :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  28. Uma publicação simplesmente deslumbrante, para apreciar ao pormenor!
    Todas as imagens estão incríveis, e com um nível de detalhe notável!
    Aqui onde moro, é sempre tão difícil fotografar as flores do campo... sempre demasiado vento... e este ano... mais ainda do que o habitual... pois o tempo anda demasiado instável!...
    Uma maravilhosa série de imagens, Helma! Adorei ver!!!! Parabéns!
    Um beijinho grande! Desejando-lhe uma óptima semana...
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ana,
      com você há sempre muito vento e é difícil fotografar flores. Há também muito vento na área onde eu moro, mas posso tirar fotos dessas flores nos campos. Muitas dessas flores estão por trás de uma fileira alta de árvores ;-)
      Estou muito feliz que você tenha gostado desta flores silvestres Ana :-)
      Um grande beijo para você e uma ótima nova semana para você também.
      Helma

      Verwijderen
  29. Wauw Helma, dit kan zo aan de muur hoor. Super gedaan met een fijne scherpte.
    Een plezier om te bekijken.
    Groet uit Stieltjeskanaal,
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik....... het zou wel vrolijk staan aan de muur Geert :-)
      Misschien laat ik er ook wel een op canvas zetten ;-)
      Groetjes van mij,
      Helma

      Verwijderen
  30. dat is genieten!!
    korenbloemen en klaprozen behoren wel tot m'n grote favorieten van de wilde bloemen, maar een veld vol madeliefjes of kamille kan mij eveneens doen verwonderen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anneke,
      de korenbloemen en klaprozen zijn ook echt een prachtige combinatie en net als jij hou ik hier enorm van :-) Ik zag gisteren ook weer prachtige velden staan met het overgrote deel gele bloemen maar die zal je nog wel een keer zien :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. Hallo Helma,
    Schitterend gedaan deze foto's.
    De Korenbloem is favoriet!
    Helaas is bij ons de maai maffia weer bezig.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      de wilde bloemen blijven ook echt wel favoriet.
      Het is dan ook super dat je nu steeds meer velden en brede stroken met deze prachtige wilde bloemen ziet. Heel mooi en heel goed voor de insecten :-) Bij jullie alles al gemaaid helaas... "lol" maaimafia whahahahahaha......
      Groet, Helma

      Verwijderen
  32. Je bent van alle markten thuis Helma, of je nu vogels / insecten of bloemen fotografeert.
    Het gaat je heel goed af.
    Prachtige serie heb je hier, de 1 nog mooier dan de ander.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou laat je me toch blozen hoor Tinie!!!!!!!!
      Deze bloemen moeten natuurlijk gewoon wel gefotografeerd worden want je wordt er toch gewoon blij van als je dit ziet :-)))))) Althans ik wel ;-) Insecten heb ik nog weinig gefotografeerd de laatste 2 jaar maar dat komt ook nog wel :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. These are amazing photos! They would be so beautiful as note cards or framed and hung in a home. I love getting close to see the little details of the flowers! Just amazing! Makes you feel good all over to look at them!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your nice response :-)
      These flowers are also always beautiful to see. The wild flowers of nature are therefore the most natural beauties ;-) On the wall they would also look good.
      Kind regards

      Verwijderen
  34. Hallo Helma, prachtige foto's heb je gemaakt! Klaprozen is een dankbaar onderwerp in al die stadia. Korenbloemen vind ik ook zo mooi en dan zo'n gemengd veld is genieten. Gelukkig komen er steeds meer van die veldjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willie,
      klopt hoor wat je zegt over de klaprozen. Uiteraard heb ik er nog vele meer foto's van maar de stadia zelf van groei tot bloei en verval is echt heel fotogeniek :-) Deze velden staan ook in de Wieringermeer en ze zijn zo mooi vol. Ook veel brede randakkers boordevol wilde en kleurige bloemen.
      Inderdaad gelukkig sat er steeds meer van deze velden komen. Goed voor de insecten en goed voor ons humeur hihi...
      Groetjes

      Verwijderen
  35. Hallo Helma, ik heb weer genoten van deze fraaie serie! Mooie details in de macro opnames maar ook de velden met bloeiende klaprozen en de gemengde veldjes zijn ook prachtig om te zien. Dankzij het warmere weer de afgelopen tijd is er nu veel moois te zien en te fotograferen, en dat het je goed benut!

    groeten, Hanry Doorn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Hanry,
      fijn te lezen dat je weer genoten hebt van deze serie.
      Bl;oemen is weer iets anders dan vogels of insecten maar het hoort ook bij deze tijd :-))))) Heerlijk om al die veldjes te zien en ook goed voor de vele insecten die erg noodlijdend waren de laatste jaren. Ik ben blij dat men gehoor heeft gegeven om wilde bloemen en kruiden te planten :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Que maravilla de fotos de las flores, los colores son fantásticos. Me ha gustado mucho este gran trabajo, enhorabuena amiga Helma. Un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Germán
      ahora es el momento de las flores, así que solo quería mostrar algo de eso :-) Me alegra leer que te gustaron estas flores ;-)
      Un abrazo desde Holanda.

      Verwijderen
  37. Hi Helma. Just catching up after a short trip away (2,500 photos in 3 days - ouch!!). Those are fabulous images of beautiful flowers. Superb artistic and photographic skills are on display here for us all to enjoy - thank you!

    Take good care. My very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Richard,
      what do you say!!! 2,500 photos !!!! Wow! That will be a lot of sorting out :-) Thank you for your nice response :-)

      Kind regards and be careful,
      Helma

      Verwijderen
  38. Hallo Helma,
    was für eine Auswahl und erst die Farben, ertsklassig, Sommerwiese in voller Pracht
    sehr schön
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo frank
      Die Straßenränder und die Blumenwiese standen jetzt in voller Blüte. Wunderbar zu sehen und ich wollte das teilen :-)
      Vielen Dank für Ihren Besuch und Ihre Antwort.

      Viele Grüße, Helma

      Verwijderen
  39. Het bestaat nog: de natuur op zijn mooist. En wat is dat dan genieten. Je foto's zijn schitterend, wat een kleuren. En nu dag en nacht waken over dat mooie veld voordat het gemaaid wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdad Alie, het bestaat nog of eigenlijk moeten we zeggen "het bestaat gelukkig weer" :-) We zien steeds meer bermen en akkers waarbij er veel wilde bloemen worden gezaaid. Goed voor de insecten en goed voor alle flora en fauna :-)
      Ik ga je spreken ;-)
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  40. Hoi Helma,
    Het is een goede ontwikkeling dat er aandacht besteed wordt aan de kleurrijke Nederlandse bloemen. Oude tijden herleven, met kleurige bermen en landerijen. Als je graag bloemen fotografeert kan je je lekker uitleven, keus genoeg. Het is duidelijk dat jij bij die groep liefhebbers hoort. Wat heb je veel prachtige platen gemaakt. Dit moet toch een ideale manier zijn om even alles te vergeten en je helemaal op je onderwerpen te concentreren.
    Een hele fraaie serie.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      het is ook echt opvallend hoeveel velden, berm,en en akkers nu vol staan met wilde "gezaaide" bloemen! Ik vind het echt geweldig om te zien en ik word er ook altijd blij van hihi..... En ja, ik mag wel graag dit soort bloemen footgraferen :-)
      Inderdaad ideale manier om alles even te vergeten en je toe te leggen op deze bloemenpracht ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  41. Hier ga je toch van zingen?
    Er is er een jarig, of waar is dat feestje?
    Wat een feest is dit voor de ogen.

    Dit is geen sprookjesbos maar een sprookjes veld.
    Vol fantastische wilde bloemen.

    En als de fotograaf dan net zo wild word en haar haren los gooit.
    Dan hang ik de vlag uit want dan is het feest?

    Maatje hier is van toepassing Born to be wild :-)

    Wat een meesterlijk blog, lief maatje.

    Lg, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey maatje,
      ik begin ook gelijk te zingen bij het lezen van je reactie hahahahaha... ik vind het ook geweldig om al deze bloemen te zien en het mooiste is nog dat er ineens heel veel berm,en, weilanden en akkers vol staan!!!! Hier word ik dan ook echt heel blij van en gezien het feit fat ik gelijk bij je reactie dat liedje van dat feestje ook nog begon te zingen zegt wel genoeg denk ik hahahahahaha....

      Liefs van je maatje,
      xx

      Verwijderen
  42. Dank voor de (late) felicitatie..geeft niet je kan niet alles bijhouden hè...
    Wel mooi om te zien dat je geniet van de ppsjes ook al klik je door.
    Daar maak ik mezelf ook altijd schuldig aan hoor...zeker als ik een hele map moet doorspitten om de goeie te zoeken voor de blogjes.
    Ja kleurige tijden het is zomer...heerlijk
    Groetjes en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan nu alles helemala niet meer bijhouden Nellie. Eerst een weekje op vakantie en afgelopen week was de ultieme kans om bij te lezen maar....... die vreselijk hitte ( in huis maar liefst 39c) maakte dat de pc hier heel de week niet aan heeft gestaan!!! nu pas voor het eerst weer maar de vakantie is ook weer voorbij "zo jammer.....".
      Ik klik inderdaad de pps'jes wel door maar bij sommige niet ;-)
      Groetjes en alvast een hele fijne mooie nieuwe week.
      Lieve groet

      Verwijderen
  43. Mooie fotos van de wilde bloemen Helma. Vrolijke kleuren. Die gele klaproos vind ik ook heel mooi, wist niet eens dat die bestond. Leuke blog. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Caroline :-)
      Ik wist dat ook niet van die gele klaproos maar ik zag hem ineens staan.
      Was er ook maar eentje maar wel mt knoppen.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. Fantasche kleurende wilde bloemen.Of ze nu bloedrood,hemelsblauw of goudgeel zijn,ze beroeren mij door hun schoonheid en vaak zet ik me neer langs een veld om me in al die kleuren volledig te verliezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marylou,
      ik kan me helemaal vinden in je reactie over deze bloemen. Als ik ook zo'n veld zie dan sta ik eerst even stil om al die kleurenpracht in me op te nemen. Ik vind het ook echt geweldig al deze wilde bloemen en gelukkig komen er weer steeds meer :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  45. Hoi Helma,
    Wat een fantastische, jaloersmakende serie wildebloemenfoto's laat je hier zie. Vooral de macro's vind ik echt supermooi in beeld gebracht. Top!
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dick,
      wat leuk te lezen dat ik je alsnog een beetje jaloers kan maken Dick whahahahahahaha..... Meestal ben ik dat bij jou met je wonderschone macro's maar nu jij een keer* lol*. Het is ook heerlijk spelen in deze bloemen met een macrolens ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Hi Helma,
    All the photos are amazing. The wild flowers are so beautiful.
    I especially loved the poppy fields.
    All the best and a big hug
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      I am late with responding but that is also because we were away on vacation. After that, the temperatures in the Netherlands became so hot that the PC remained switched off.
      Wonderful to see all these wild flowers in a beld. It makes me really happy when I come across this :-)
      A big hug.

      Verwijderen
  47. Hello Helma, I thought I left a comment already. This is a gorgeous post. Your flower images are just stunning. I just love the poppies! Well done! Enjoy your day, have a happy weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen
      sorry for my late response but we were away on vacation.
      The poppy fields are also always nice to see, but the cornflowers and other wild flowers always appeal to me again :-) I liked making them, but these probably can't be used for your critter party.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  48. De scherptediepte laat de bloemen nog mooier stralen. Er zitten bijzondere exemplaren tussen en ze kunnen me bekoren. Ook de standpunt-keuze leert mij het nodige voor mijn eigen foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cor,
      dank je wel voor je leuke reactie. Het is ook leuk om te lezen dat je hier ook nog wat van kan leren voor wat betreft je eigen standpunt bij het fotograferen. Ik leer ook nog steeds bij :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. ha die Helma
    ja ik heb er genoten van de geweldige natuur
    en geschiedenis is ook leuk om te achterhalen
    ben blij dat je aan de hand van de foto's hebt mee gewandeld :)

    dus jij ziet zo'n bootreisje in Duitsland wel zitten
    nu met jouw fotografen ogen zie je vast nog meer als in de pps :)

    ja ik ben begonnen met het ontdekken van de Wadden eilanden , ben begonnen op Schiermonnikoog , en kan je zeggen , zag er geen sneeuwuil , wie weet was dat een dwaalgast

    fijn weekend groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      dat geloof ik onmiddelijk dat je zo genoten hebt van de geweldige natuur. De natuur is ook mooi en wij zien dat gelukkig :-) Ik heb inderdaad heerlijk even meegewandeld met je.

      Ja, zo'n bootreisje lijkt me wel wat hihi..... en inderdaad ga ik kijken wat er te zien (of te fotograferen) is.

      Heel gaaf dat je de waddeneilanden aan het ontdekken bent. ik ken alleen Texel en ben ooit 1 dag op Schiermonnikoog met de fiets maar geen zeehond gezien natuurlijk!!!! Er is inderdaad een paar keer een sneeuwuil als dwaalgast geweest dus dat zou heel goed kunnen!!!
      Voor jou nog een mooie week.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  50. PRACHTIG....wat zijn de 'wilde' bloemen toch mooi. Wel speciaal dat de je de schijnpapaver gespot hebt, die zie je echt niet vaak 'in het wild'

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marian,
      als iemand wat van bloemen weet dan ben jij dat wel :-)
      Die schijnpapaver stond toch echt in het wild en had ook nog een paar mooie knoppen. Hij viel me gelijk op en ik vond hem prachtig om te zien!
      Groet, Helma

      Verwijderen
  51. Dat was een heel kleurrijk blog met prachtige serie foto's van alle kleurrijke bloemen. En de de knop van de korenbloem zo prachtige close-up waar je goed de vormen in ziet van de knop en het ontstaan als deze start met bloeien. Ook de klaver was een pareltje. Alle foto's heb je heel mooi in het beeld gezet. De naam van de bloem ken ik helaas ook niet. Geniet van de zomer en al haar momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tine,
      inmiddels heb ik de naam van de onbekende bloem en die staat er ook nu bij :-) Ik ben gek op wilde bloemen en het is gewoon een feest om nu veel meer van deze velden, bermen en akkers tegen te komen waar dit moois op groeit. Ook in het wild kom ik ze meer tegen :-) Dank je wel voor je leuke reactie.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  52. Ook Marjon kan even net reageren via het reactieveld.
    Daarom ook de reactie van Marjon even gekopieerd en hier neergezet.
    --------
    HiHi Helma,

    Mijn reacties willen maar niet geplaatst worden op jouw blog. Heb jet anoniem en via een google-account geprobeerd… Ze verdwijnen steeds weer. Maar ik heb genoten van je prachtige bloemen-opnames! Heel mooi!

    Liefs, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat je een volgende keer weer wel kunt reageren marjon,
      blogger is soms inderdaad een beetje van slag en niet alleen bij mij!
      Heel fijn om te lezen dat je van deze bloemen hebt genoten ;-) Ik geniet er ook nog steeds veel van :-)

      Liefs, Helma

      Verwijderen
  53. Ik heb genoten van de bloemenweelde Helma. De bermen kleuren hier en daar uitbundig vanwege de gezaaide bloemzadenpakketten door gemeentes en natuurorganisaties. Fijn dat dat gebeurt.. Ook deze bonte ganzenbloem zit daar vaak tussen, want het is een ideale plant voor bijen en hommels. Eigenlijk geen wilde plant, maar een gekweekte vorm van onze gewone gele ganzenbbloem, die nu verwilderd voorkomt.
    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerard,
      deze bloemenweelde is ook werkelijk een lust voor het oog :-)))))) Leuk om te lezen dat de ganzenbloem dan geen wilde is maar wel in de pakketten zit en dat deze goed is voor de bijen en hommels. Deze laatste zijn dan ook heel belangrijk voor de bestuiving van ons voedsel ;-) Dank voor je aanvulling en je reactie.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  54. Beautiful images, they are blissful Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hoi Helma,

    Mooi kleurig geheel, zowel de foto's met rustige achtergrond alsook de volop bloeiende velden zijn prachtig en gelukkig gaan we die weer steeds vaker zien doordat in het kader van het partridge project steeds meer stroken van weilanden met kruidenmengsels worden ingezaaid.. Klaprozen zijn altijd interessant omdat ze zoveel verschijningsvormen hebben, van bloemknop tot bloem naar papaver. Die gele variant ook mooi, ik heb hem nog nooit gezien. Mooi geheel.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      alleen al het zien vanuit de auto naar zo'n prachtig vol veld is werkelijk een feestje :-))))) Ik ben dan ook echt heel blij dat we steeds meer van deze stukken zien en dat er eindelijk eens rekening wordt gehouden met de insecten die hiervan moeten leven.
      Klaprozen zijn inderdaad zeer geschikte items voor de macrofotografie en die gele schijnpapaver was ook voor mij een verrassing om te zien in het wild tussen de rode!!!

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  56. Jouw oog voor de schoonheid van de natuur is geweldig. Wat zijn die foto's mooi!
    Ik heb met veel genoegen en bewondering naar de platen gekeken. Bravo!
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frans,
      ook jou oog voor schoonheid is geweldig! Dit zag ik net in je blog met die prachtige foto's van de wilde bloementuin en d prachtige scherpe diverse vogels :-) Ik hweb bij jou ook danig zitten genieten ;-0
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  57. Hoi Helma!!!.. Really beautiful post.. I love all the image.. Very well done. :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Ana,
      a post with wild flowers that should make you happy ;-)
      Greetings

      Verwijderen
  58. Fantastic pictures of beautiful and colorful flowers.
    A wonderful sight👍
    Well done😊

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Ottar
      these flowers are indeed slightly different from birds :-)
      Nice to read that you enjoyed it anyway :-)

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  59. Prachtige foto's heb je gemaakt van de bloemen! Ga vooral zo door :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Heel kleurrijk en sfeervol in beeld gebracht. Heel mooie blogspot heb jij, Helga !! Tegelijkertijd leerrijk en daar houd ik van !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Catherine,
      ik ben blij dat je van deze foto's genoten hebt. Ik ben alleen wel nieuwschierig wat je hier "leerrijk" vindt :-) Misschien hoor ik dat nog van je.
      Groetjes

      Verwijderen
  61. Prachtige beelden Helma.
    Beautiful images Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Revendo esta deslumbrante publicação, e aproveitando para deixar um beijinho, bem como os meus votos de uma feliz semana!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Obrigada querida Ana,
      estávamos uma semana fora e na semana passada as temperaturas na Holanda eram muito altas e, portanto, eu não tinha o PC ligado.
      Um grande abraço

      Verwijderen
  63. De schoonheid van bloemen is tijdloos vind ik !
    Je moet niet naar een mooi bloem park of naar floraria te gaan.
    In de velden vind je schoonheid genoeg, dat heb je met deze serie wel bewezen.
    Er zitten echte juweeltjes tussen Helma !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Dirk,
      het is dan ook geweldig om steeds meer van deze velden te ontdekken :-)
      Goed voor ons, goed voor de natuur zelf en voor alle insecten :-)
      Dank je wel voor je bezoekje :-)

      Verwijderen
  64. Prachtig! En je wordt ook zo vrolijk van al die heerlijke kleuren. Fijn zomerblog.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,
      dank je wel voor je bezoek en je reactie :-)
      En ja, ik word ook altijd heel vrolijk van deze bloemen en hun heerlijke kleuren :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
    2. Hoi Marianne,
      ik heb geen link van je blog dus ik kan je nu ook niet vinden in blogland. Mocht je wel een blog hebben bij blogger of WP f ergens anders laat eht dan even weten. ik wil je graag bezoeken in blogland.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  65. ¡Suerte tenemos que nuestra memoria esté también llena de bellas imágenes!. Precioso post, querida Helma, que el verano solo te traiga buenas cosas que bien te las mereces. Un fuerte abrazo desde Asturias.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola belén
      qué linda reacción dejas atrás :-))))) También te deseo un verano muy agradable que puedas disfrutar y hacer recuerdos :-)
      Un fuerte abrazo

      Verwijderen
  66. Heel mooie foto's van prachtige bloemen.
    Groetjes en een fijne zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Garfjuh,
      het is nu gelukkig niet meer zo heet als vorige week want dat was echt niet te doen voor mij hoor hihi... Ik kan daar niet zo goed tegen. ook voor jou nog een hele mooie zomer.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  67. Het mooiste boeket die moeder natuur je kan bieden! Geweldige foto's Helma ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ik ook helemaal met je eens Michelle.
      Het mooiste boeket wat moeder natuur je kan bieden :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  68. Kiitos Suvi,
    myös erittäin mukava kesä sinulle ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Wat een pracht.Ik kom er egelmatig terug naar kijken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marylou,
      ik loop werkelijk weken op achter maar we waren een weekje weg en daarna kwam de hitte. De pc stond hier dan ook niet aan. Nu is het beter te doen maar helaas is mijn vakantie ook alweer voorbij. Wel fijn dat je nog steeds van deze bloemen geniet ;-)

      Verwijderen
  70. Wat lief!
    Zeker de bloemen die in de wind worden geboren zijn de
    mooiste!
    Je kunt in detail fotograferen!
    Bedankt voor je woorden in juli; Nederland
    Hier zijn enkele van de mooiste tuinen!
    In Brazilië worden bloemen over de hele wereld gereproduceerd maar als
    sommige Nederlandse bloemen alleen in hetzelfde land van herkomst.
    Mijn tuin is misschien niet zo mooi voor sommige looks
    maar het land dat ik heb is zo slecht dat ik gelukkig ben in het stadium dat arriveerde omdat ik planten heb van veel plaatsen ...
    Goede inzending vanaf augustus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Janicce
      Las flores que provienen de la naturaleza también son las flores más hermosas que puedas imaginar :-) En los Países Bajos, todavía tenemos hermosos jardines silvestres y también campos y prados donde crecen estas flores. Por lo tanto, no se pueden exportar a otros países.
      Tu jardín es muy hermoso. Tal vez no puedas hacer que todo crezca y florezca allí, pero desearía tener un jardín como tú :-)
      Disfruto de tu hermoso jardín al máximo y todo lo que muestras de él :-)
      Espero su publicación de agosto que ya está allí. Voy a leerlo y experimentarlo.
      Muy bonito verano Janicce.

      Verwijderen
  71. What wonderful photos! I love seeing the birds. I can't find many colorful ones in my area but none the less I love watching them. We had a lone butterfly it came by every single day this year. So regal. I am happy I stopped by for your beautiful photos. Thank you. HUGS

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Anne,
      you say something about the birds but you are in the blog of the flowers ;-) Doesn't matter because the birds are always beautiful to see. I also like birds. However, they have many more colored birds abroad than here in the Netherlands.
      I like that you stopped by.
      Hugs.

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma