dinsdag 4 december 2018

Vogeltjes.........

Ik had (en heb nog) heel veel vogeltjes staan in mijn archief die ik nog nimmer heb geplaatst. Deze zijn in de vrije natuur of vanuit een hut genomen. In deze post dan wat vogels die vanuit een hut van Han Bouwmeester zijn genomen behalve de Roodborstjes. Zonde om deze foto's niet te laten zien dus bij deze.........





*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.



 Alleen wat mooie vogeltjes verder weinig tekst ;-)

 Echt even in de vergroting bekijken.

Roodborst  (Erithacus rubecula)

Roodborst  (Erithacus rubecula)

Van de Grote bonte Specht hieronder heb ik wel een keer een foto van op Google+ gezet maar niet in een post op het blog.


Grote Bonte Specht  (Dendrocopos major)

Grote Bonte Specht  (Dendrocopos major)

Grote Bonte Specht  (Dendrocopos major)

Grote Bonte Specht  (Dendrocopos major)


Ook een Boomklever (Sitta europaea)


Boomklever (Sitta europaea)

Sijsje - Spinus spinus


Hieronder een leuk Glanskopje. Het was alleen erg jammer dat deze een ringetje om had.
Tegenwoordig worden er heel veel vogels geringd.

Glanskopmeesje - Poecile palustris

Glanskopmeesje - Poecile palustris

Glanskopmeesje - Poecile palustris

Glanskopmeesje - Poecile palustris


Glanskopmeesje - Poecile palustris

Roodborstje

Roodborst  (Erithacus rubecula)

Roodborst  (Erithacus rubecula)


En dit glanskopje zou de afsluiter zijn......


Glanskopmeesje - Poecile palustris


..........maar wilde deze roodborst er toch ook nog maar even bijdoen :-)


 Roodborst  (Erithacus rubecula)

 Roodborst  (Erithacus rubecula)





=========================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties op de foto's in het vorige blog van:

"Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes)..........................."

126 opmerkingen:

  1. Hoi Helma,
    Wat een fraaie vogeltjes kreeg je voor de lens!! En crimineel, wat een mooie platen!!!
    Een Glanskop is zo leuk en die zie ik bijna nooit! ( Kon je het ringetje niet weg retoucheren? Ik vind het niet echt storend hoor, zolang het maar geen kleurring is!) De foto's van de Glanskop zijn stuk voor stuk zeer geslaagd, wat een snoezig vogeltje is het toch. De serie van de Grote bonte specht is geweldig. Wat mooi scherp. hij loopt zowat mijn laptop uit! Dan de boomklever, die heb ik vanmiddag wel gezien en gehoord, maar zat heel ver weg dat werd dus geen foto. Maar ik geniet gewoon mee met deze mooie. Ook het sijsje met zijn mooie wollige poten is een mooie plaat. De roodborstjes zijn ook al smelt-prachtig. Daar word ik ook heel vrolijk van!
    Lieve groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      helemaal waar wat die vogeltjes aangaat en zeker dat Glanskopje :_) Ik had die ringetjes misschien wel weg kunnen poetsen maar dat zou dan op alle foto's moeten en besloot toen maar om ze te laten zitten. Jammer is dat wel hoor want je wilt het liefst fotootjes met vogeltjes zonder ringetjes.
      De roodborstjes zijn dus niet vanuit die hut gemaakt maar dat had je al begrepen natuurlijk :-) En hahahahahaha.... ik denk in plaatjes hé dus ik zie het zo voor me dat die GBS zo uit je laptop vandaan loopt whaaaaaaa....... geweldig! Dat sijsje was mazzel hebben want die krengen zijn altijd zo weer weg!
      Fijn te lezen dat je hier zo vrolijk van wordt :-))))
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  2. Helma wat mooi al die vogels, het glanskopje die zie ik hier niet.
    Boomklever kom ik een enkel keertje tegen in de Horsten en Meijendel.
    Je foto's zijn echt briljant dit is puur genieten.
    Jouw foto's hebben echt geen tekst nodig.

    Groetjes Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Erica,
      het Glanskopje zie ik zelf ook nooit hoor alleen die dag in die hut. Normaal zie ik ze dus ook niet. Boomklevers en spechten en sijsjes zie ik hier allemaal wel net als het roodborstje. Ik ga ook eens kijken in het voorjaar bij de Horsten want dat schijn een heel mooi gebied te zijn :-)
      Fijn te lezen dat je van deze foto's hebt genoten :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. Wat een ontzettend gave serie weer Helma. altijd weer de scherpte op de juiste plaats en een prachtig bokéh. optimaal poserend en de optimale compositie. Moeilijk om een favoriet aan te wijzen maar als het dan toch echt moet kies ik voor de eerste foto van de specht … TOPFOTO

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Henk :-)
      altijd blij met je reactie maar zo mooi fotograferen als jij kan ik nog lang niet! Je favoriet vind ik echt wel een leuke want het was gewoon "kiekeboe" spelen hahaha.....
      Dank voor je reactie :-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  4. Wat zijn ze weer leuk de vogeltjes en ik kan soms best wel eens de P in hebben dat ik ze nog nooit in het echt gezien heb ,maar ach tis niet anders .Hier zijn weinig vogels te zien op dit moment Ik ben al in euforie als ik zo'n razend snel Winterkoninkje zie en tja die wachten niet tot ik mijn camera heb gepakt .Het Sijsje de Boomklever en ook de Glanskopmees heb ik nog nooit gezien helaas .Dus mooi dat ik ze bij jou kan bekijken .
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elisabeth,
      niet de P in hebben hoor maar ik begrijp je wel. Nu zijn er ook niet echt vele vogels althans..... niet die je vaak ziet. Wel zijn er nu koperwieken en kramsvogels en ook heel veel roodborstjes en sijsje en groenlingen. Je moet ze maar net zien.
      Die winterkoninkjes zijn ook haast niet te fotograferen want die zijn echt snel zeg! En wie weet wat je komend voorjaar weer in je tuin krijgt :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  5. Amazing pictures! Have a nice evening Helma;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha die Helma
    op het Glanskopje na zie ik ze gelukkig allemaal wel eens
    maar op de foto krijgen is een ander verhaal :)
    en dan zo mooi scherp als jij , vergeet het maar
    je verwent ons weer

    waarom ik zo veel files aan het doorspitten was/ben
    ik had een geformatteerde externe schijf , daar liet ik een gedownload programmaatje op los , en haalde alles binnen op een andere schijf , ja en dan is het uitzoeken en weg gooien en wat ik wilde hebben in mappen terug zetten , want neem b.v een map met foto's , de map is weg de foto's zijn los terug , snappie
    mooi klusje voor slecht weer hihi
    jij had een fijn werk weekend :)

    ja pracht weerspreuken hé
    en of we zulke mooie sneeuw foto's kunnen maken , we wachten het af :)
    nee ik begrijp dat je geen zin in het sint feest hebt , nu ik vier het ook niet hoor , schrale troost natuurlijk :(

    de ppsjes en veel anders staan op een andere schijf pppfffttt
    ja watervallen zijn altijd mooi om te zien , kunnen we in eigen landje niet
    en ja water is hard nodig , maar gaat lang duren voor het weer op peil is

    ja mooi hé die weer fenomenen
    dus de muziek hield op en juist die welke jij mooi vind , ach je kijkt nog eens :)

    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      het zijn ook gewone bosvogeltjes al zal je eht glanskopje inderdaad niet vaak zien. Ik zie nu ook weer heel veel buizerds en valken en ze komen weer steeds dichterbij.

      Nah... lekker dan met die geformatteerde schijf! Wat heb je dan een uitzoekwerk zeg pfffffff.... moet er niet aan denken maar.... je hebt je foto's gelukkig allemaal nog :-) Inderdaad een mooi klusje voor slecht weer. Zo ben ik mijn archief maar eens aan het doorbladeren want ik heb nog mappen vanaf 2012 waarin foto's staan die ik nog nooit heb geplaatst!

      Die weerspreuken zijn echt heel tof hahaha... we wachten het inderdaad maar af want zoiets hebben we toch niet in de hand. Sintfeest is gelukkig voer en nu de kerst nog. Mag van mij morgen januari zijn!

      Gelukkig dat de pps'jes op een andere schijf staan. Ik vreesde al met grote vrezen! Nu komt er wel wat nattugheid aan dus waarschijnlijk komt ook alles weer op peil.

      Jij ook fijne avond.
      Groet, Helma

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      Buizerds zijn er hier gelukkig ook genoeg te zien
      heb de schijven weer op orde , en gelijk flink opgeruimd en netjes ingedeeld :)
      ja moeilijke periode voor jullie , zal het blijven ook , en ja januari maar snel komen , nu nog ff meid

      dus net als ik waterman , of het allemaal zo is hihi als in de horoscoop :)

      heb de leesfout gezocht , maar het speelt gewoon af
      ligt dus ergens op jou pctje

      ja vreemd dat 1 het wel doet en een ander niet
      belangrijker is dat je heerlijk tot tranen aan toe hebt kunnen lachen hohoho

      ja ik mag Elvis ook nog graag horen , zelfs in een lange pps hihi
      inderdaad ik hoorde het meer van anderen , zaten afbeeldingen bij nooit eerder gezien , maakt het nog mooier , toch

      ik houd mezelf goed in de gaten en dus ook dat hoestje , zo ver valt het me mee , maar kan zo anders zijn
      ben blij dat je m'n muziek keuze kon genieten
      fijne avond en lieve groet , Karel

      Verwijderen
    3. Hey Karel,
      de buizerds hier in de polder komen ook weer steeds dichterbij. Wel een mooi gezicht hoor al die grote rovers :-)
      Ja, deze periode was altijd heel gezellig maar nu kan ik het moeilijk händelen. Teveel emoties maar ik hoop ooit de kerst weer in harmonie te kunnen 'vieren'.

      Inderdaad, net als jij een Waterman :-) Wat ene mooie eigenschappen hebben we hé hihi..... en euhhh... ik zal morgen (kan het nu even niet opbrengen) nog een keer die pps proberen op te starten. De andere lukte allemaal wel dus het zou wel moeten kunnen maar kreeg tot 2 x de leesfout.

      En jaaaa..... het was echt super om afbeeldingen te zien die ik nog nooit had gezien. Dat maakt zo'n pps ook gelijk weer waardevol. Elvis zal denk ik ook altijd "in" blijven.

      Ik begin ook te 'kuchen' dus heb alvast honing gekocht maar moet mezelf net als jij hiermee in de gaten houden. Dank voor je leuke terugkoppeling.

      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  7. Wat een prachtige serie toon je hier weer. Wat een mooie kleuren en ze zijn allemaal loeischerp, heerlijk om naar te kijken!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      het zijn ook best wel mooie vogeltjes hé.
      Alleen het laatste roodborstje is een beetje in grijs weer gefotografeerd.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  8. Tjonge,tjonge, wat is dit weer prachtig allemaal Helma, de lichtval op de eerste foto's van het roodborstje, is subliem. Vogels fotograferen is wél jou specialiteit hè?
    Lieve groetjes, Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ed,
      erg leuk dat je die uitgekozen hebt :-) :-) En weet je, vogels fotograferen was nooit mijn specialiteit maar wel macro van libellen, vlinders en paddenstoelen. Kennelijk willen de vogeltjes bij mij ook wel graag poseren hihi...
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  9. Hi Helma,
    Wonderful series of images of these beautiful birds.
    What with the Nuthatch, Great Spotted Woodpecker and the Robin it would be so unfair to pick a favourite.
    Superb set of images.
    All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
      thank you for your nice comment. I would initially place the owls but they will come after this post. It is nice to read that you have enjoyed these photos again :-)
      Have a very nice weekend.

      Cordial greetings,
      Helma

      Verwijderen
  10. Ha Helma,
    dit zijn zeker mooie vogeltjes, maar ... meer nog beeldschone opnames!
    De vogels haarscherp en heel fijne achtergronden. Een prachtige serie.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      grinnik.... wat een leuke reactie met "dit zijn zeker mooie vogeltjes, maar ... meer nog beeldschone opnames!" hihi...... Dank je wel hiervoor ;-)

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  11. Weer echt genieten van je foto's
    Kan niet kiezen maar de specht en roodborstje en de boomklever...haha het glanskopje ook nog
    Zie je wel vind ze allemaal mooi om te zien
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      ik vind het echt fijn om te lezen dat je van deze foto's geniet :-) Kiezen hoeft ook niet hoor hahahahaha....... alleen al het feit dat je zeg ervan te genieten is al genoeg ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  12. Wat een klein krielkippie is dat glanskopmeesje, maar prachtig op de foto gezet. De foto van de grote bonte specht die achterover hangt vind ik super. Roodborstjes zien we vaker, maar het is de kunst om ze mooi op de foto te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het ook Alie, echt een heel leuk klein maar o, zo beweeglijk en druk vogeltje :-) Die GBS is inderdaad leuk hé en wat was hij nieuwsgierig. Hij voelde gewoon dat wij er waren :-))) Roodborstjes blijven gewoon leuk om te footgraferen ;-)

      Verwijderen
  13. Goedemorgen Helma,
    Prachtige foto's!!!!
    Heerlijke dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marijke,
      dank je wel voor je reactie :-)
      Voor jou alvast een hele mooie nieuwe week.
      Groetjes

      Verwijderen
  14. Goedemorgen Helma,

    Wat heb je mooie foto's gemaakt. Roodborstje kunnen vaak wel zitten om te foto's te maken. Dan is ook gelijk weg. Je hebt speciaal mooie camera om dichtbij te halen. Bonte specht heb je ook echt schitterend gedaan. Glanskopmeesje heb ik nooit van gehoord. OOk noooit gezien. Wat mooie deze vogel. IK wou deze vogel bij mij op de balkon komen. Ik heb sinds heel kort voederhuisje gekocht. Later komt ook op onze blogje. Compliment Helma!! Ik heb hier genoten van je foto's. Fijne dag gewenst.

    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Jacqueline en Ferry,

      roodborstjes zie je echt heel veel en ze blijven gewoon heel leuk om ze op de foto te zetten :-) Ik doe dat dan ook graag en kan nooit zomaar een roodborstje negeren. ik heb inderdaad een telelens om de vogels dichterbij te halen en dat geeft ook vaak mooie foto's.
      De GBS is echt een hele leukerd om te zien en ook om te horen hihi... het glanskopmeesje zie je ook niet echt veel dus wij hadden echt geluk om het én te kunnen zien én ook nog te kunnen footgraferen. Ik denk niet dat deze kleine schuwe mees ooit op je balkon zou komen maar je weet maar nooit ;-)
      Erg leuk dat je een voederhuisje gekocht heb. Die heb ik ook op mijn balkon hangen en ze komen er graag uit eten. Kool en pimpelmeesjes, roodborstje, spreeuw, merel tortelduiven, kauwen en eksters.
      Dank je wel voor je compliment :-)

      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. ohhh wat ben j e toch een mazzelkont Helma, als je zo de vogeltjes voor je snuffer hebt zitten, geweldig, dat kleine fréle roodborstje is toch mijn tralderfavorietste mag ik dat zeggen... ik noem het een boodschappertje van de hemel.... meestal verschijnt het diertje als ik aan mijn overleden familie en vrienden denk ...
    zó bijzonder, hij komt troost brengen,
    voor jou een ❤ opdat je niet vergeet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je leive Dien, qua vogels ben ik idd wel een mazzelkont ja ;-)
      De roodborstjes zijn echt met velen en ik kan ze ook nooit zomaar zonder te fotograferen voorbij gaan ;-) Het is ook een boodschappertje. Wist je dat Jahnay als laatste kadootje mij een klein beeldje van een roodborstje gaf??!! Dit is nu mijn mooiste kleinood.
      Dank je voor je ❤

      Verwijderen
  16. ze zijn om ter mooist je foto's, subliem zeg maar!
    zo mooi, de specht met z'n vinnig kopje, het sijsje als een echt fotomodel, en het zo schattige roodborstje...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat je zegt van dat Sijsje :-)
      Normaal vliegen ze ook gelijk weg maar deze leek wel een 'fotomodelletje' :-)
      En ja, roodborstjes kan ik echt niet weerstaan (hoeveel er ook langskomen en gaan).
      Groejtes

      Verwijderen
  17. Hoi Helma,
    schitterende foto´s, tegen mooie rustige achtergrond. Stuk voor stuk springen ze uit de foto, prachtige momenten heb je gehad om deze fraaie foto´s te maken.
    groetjes
    Joost&Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost en Nicole,
      het was ook even heerlijk toeven daar en de vogeltjes die er kwamen waren ook zeer gewilde vogeltjes :-) Ik had zeker prachtige momenten (zijn allemaal nog voor het ongeluk van Jahnay gemaakt).
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  18. Wow wat een toppers weer Helma heel erg mooi en wat een verschillende soorten prachtig en knap van je dat je zoveel geduld kan opbrengen hoor want dat moet je echt wel hebben
    Complimenten hoor
    Hartelijke groetjes
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Janny,
      geduld om in een hut te zitten heb ik wel hoor alleen is het vaak slecht weer als wij een hut huren. Deze keer was het toevallig wel een keer mooi weer hihi..... Hartelijke dank voor je complimenten *kleurt gelijk rood.....*
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  19. Hoi Helma.

    Prachtige vogeltjes laat je zien.
    Zo mooi al die kleuren pracht.
    Prachtige foto's heb je gemaakt.
    Super om te zien.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      het was die dag ook echt heel mooi weer. De roodborstjes zijn op andere dagen gemaakt en dat kan je ook zien aan de kleuren en zeker bij de laatste foto's ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  20. Hoi Helma,
    Het is opnieuw duidelijk dat je vanuit een fotohut allerlei vogels prachtig op de plaat kunt krijgen, zeker als je de omstandigheden mee hebt. Met zo'n serie als deze kan je voor de dag komen. Een goed idee dus om deze nu te plaatsen.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      dat klopt, vanuit een fotohut kan je soms de mooiste foto's maken en krijg je ook vaak soorten voor je lens die je anders niet zo gauw ziet (bv het glanskopje). Het is maar goed dat ik een enorm archief heb dus ik kan nog wel even vooruit ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Hoi Helma,
    Wat fantastisch dat je deze "vergeten" vogeltjes even uit je archief hebt gehaald. Want wat een prachtige beelden zijn dit weer.
    Schitterend die kleuren en scherpte van die specht op foto 4 en 7. Maar ook dat glanskopmeesje is een zeer mooie vogel die je erg mooi te pakken hebt. En dan dat roodborstje, daarvan vind ik foto 15 echt super met dat lichtpunt in de achtergrond. Vooral in het groot komt dat erg mooi over.
    Het zou jammer zijn geweest als je deze foto's had laten verstoffen en niet meer had laten zien.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      hihi.... ja, wat heet "vergeten". Ik heb werkelijk nog een heel omvangrijk archief en dat komt nu wel mooi van pas ;-) De specht staat er ook echt mooi op (zegt ze zelf whahahaha....) Ja, ik moet meer vogels laten zien uit mijn archief want dat hoopt zich alleen maar op.
      Ik vind het fijn om te lezen dat je van deze fotootjes van de vogeltjes hebt genoten Marco :-)

      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  22. Goed idee van je om wat uit je archief te laten zien. Prachtige foto's van de bosvogels. De GBS is ook erg mooi vooral die kiekeboe foto. Het glanskopje tussen het hout doet het ook goed evenals de roodborst. Het sijsje spring eruit, die zie ik zelf zelden. Wat dat betreft is een hut huren best weleens leuk om die soorten erop te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willie,
      ik heb werkelijk nog een archief vol en dat is vanaf 2012. Steeds ging ik er op uit om nieuwe foto's te maken waardoor alle eerdere mappen steeds meer naar achteren verdwenen. Zal zo nu en dan toch maar wat uit het archief gaan plaatsen.
      En ja, een hut is soms best leuk om daar vanuit te fotograferen :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  23. Op en top kwaliteitsfoto's.Mooi scherp en alle kleuren zo natuurlijk.Fantastisch werk en zo verschillend in houding,soort en plek.Heerlijk om er op zo'n donkere ,grauwe dag te kunnen van genieten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marylou :-)
      Op deze donkere dagen is het inderdaad een leuke verschijning.
      Fijn dat je weer genoten hebt.
      Groetjes

      Verwijderen
  24. Dag Helma, fijn dat je ze met ons deelt, het zijn hele mooie foto's van mooi vogels! Bedankt voor het delen!
    Groet Renée

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie Renée,
      ik vind het zelf ook leuk om ze te laten zien.
      Groetjes

      Verwijderen
  25. Reacties
    1. Hoi Caroline,
      gewoon eens proberen zo'n hut.
      Je ziet dan echt wel vogels die je anders nooit zo gauw zou zien (tenminste meestal).
      Groetjes

      Verwijderen
  26. Hele fraaie serie, Helma. Inderdaad zou dit zonde zijn geweest als je ze niet had laten zien. Allemaal leuke soorten en retescherp! Ook in de vergroting...
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Dick,
      en zo heb ik nog een heel archief. Jij plaats ze als los zand en ik dacht dus ook maar even wat achterstallige foto's te plaatsen ;-) In de vergroting zijn de foto's sowieso veel en veel mooier.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  27. Cudne dzięcioły i rudziki.., pozdrawiam Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dziękuję, Barbara,
      dzięcioł jest również bardzo miły na zdjęciu :-)
      Pozdrowienia

      Verwijderen
  28. As always, Helma, this is an exceptional series of photographs and as you say it would have been a shame not to show them. I am of course going to immediately write to the Netherlands postal authorities to implore them to immediately initiate a series of stamps featuring the birds of Holland, with pictures by Helma the Hotshot. This will naturally be a big hit, and pretty soon people all over the world will be wanting to buy a sheet for themselves. I have little doubt that you will have to embark on a world tour to meet your adoring public and sign autographs. I will be in charge of your visit to Canada! David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha ...... I always find your comments great to read my friend David :-) You make me laugh again and that feels good.
      If stamps of my photos are ever made (can you also take beautiful pictures) then I come directly to Canada to give you the first series of these :-)
      Thank you for your enrome fun and spontaneous reaction.
      Kind regards, Helma xx

      Verwijderen
  29. dergelijke knappe foto's horen iet in een archief thuis Helma..

    de scherpte en de diverse mooie tinten maken er een heerlijke reeks van..

    ik vraag me af hoe je dit voor mekaar krijgt

    er èèn of meerdere foto's uitkiezen , doe ik ditmaal niet


    allemaal klasse-foto's

    prettige avond gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik weet het Willy maar eht is zo gelopen en ik moet eerlijk bekennen dat ik heel veel foto's in mijn archief heb die ik nog nimmer heb laten zien laat staan geplaatst heb! Je vraagt je af hoe ik dit voor elkaar krijg!? Nou, het is zitten wachten (geduld) mooi weer hebben en dan richten en klikken met de camera. Het is echt fijn om te lezen dat je zo van deze foto's hebt genoten :-))))

      ook voor jou nog een hele fijne avond.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  30. Geweldige foto's weer Helma! Ik wens je een hele fijne pakjes avond toe, maar gelijk ook sterkte.

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Michelle.
      We hebben geen pakjesavond gevierd. Ik kon het echt niet opbrengen. Deze tijd vind ik dan ook helemaal niet leuk meer terwijl het "vroeger" de mooiste tijd van het jaar was. Misschien kijk ik er volgend jaar anders tegenaan maar nu dus nog ff niet :-(
      Dank je wel voor je sterkte.

      Liefs, Helma

      Verwijderen
  31. Karina kon niet reageren dus deze via de mail gekregen :-)
    ----------------------------------------------------------
    Hallo lief maatje,
    Nu lukte het mij niet om te reageren.
    Snap je dat nu?? de digitale snelweg zou toch moeten weten dat wij elkaar toch wel vinden hoeveel blokkades ze ook opwerpen.

    Hier is mijn reactie:

    Hola sweet chica,
    Eigenlijk hé zou er een straf moeten staan op het achteroverdrukken van gevoelige informatie :-)
    Zeg nou zelf, hoe lief, hoe mooi en hoe gevoelig zijn deze schoonheden wel niet.
    Maar goed voor deze ene keer zie ik het door de vingers omdat je ze nu toch met je fans wil delen.
    Maar de eerst volgende keer moet ik streng zijn en je billenkoek geven als je weer foto's achterhoud :-)

    Wat zijn ze weer mooi Helma.
    Werkelijk oogstrelend en mondhoek lekkend.
    Maar ik heb geen wateroverlast hoor.
    Geen kortsluiting en ik hoef niet te dweilen.
    Zit nu met het afwasteiltje op mijn bureau.
    Jaha een slimme meid is op het blog van Helma voorbereid.
    Heb genoten van je vakwerk lieve dame.
    LG, je groene vriendinnetje.

    Fijne dag en tot laters xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lief maatje aan de andere kant van dit scherm :-)
      Heel naar dat je weer eens niet kon reageren maar..... we weten elkaar hoe dan ook inderdaad te vinden hahahaha....

      Van je reactie word ik dus echt weer blij :-) en dan het gezegde met het achteroverdrukken van informatie whaaaaaaa..... en euhm, die billenkoek zit er dus aan te komen want ik heb werkelijk nog een archief vol staan!!!! Steeds nieuwe foto's maken en dan gingen de eerder steeds verder naar achteren........ sorry!!!!!

      En werkelijk, in denk ik plaatjes dus ik zie je zo met dat teiltje zitten op je bureau * lacht haar broek aan flarden*. Kan je nagaan hoe ik er bij het zien van jou foto's altijd bijzit!!!!!

      Ik ga je spreken.
      Liefs van je ook groen maatje xx

      Verwijderen
  32. A wonderful selection of birds, Helma, and delightfully captured in beautiful light - your usual excellent combination of artistry and technical skills. My congratulations and very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      thank you for your congratulations :-)
      I love these birds and we had very nice weather and light. Fortunately I have more photos in beautiful light but they come a different time.

      Cordial greetings,
      Helma

      Verwijderen
  33. Reacties
    1. Hihi .... you let me blush Lady Fi :-)
      Thank you for your nice comment

      Verwijderen
  34. Schitterende foto's van deze vogels allemaal,
    zitten vogels tussen die ik nog nooit gezien heb.
    echt genieten van al dit moois, heb er zelf het geduld niet voor,
    (en zou hier ook niet weten waar ik vogels zou kunnen fotograferen)
    Dus geniet ik van jou foto's en blog Helma.

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bram,
      grappig dat er vogels tussen zitten die je nog nooit hebt gezien. Ik denk dat je dan op het glanskopje doelt :-) Kan ook het sijsje zijn. Ik heb er wel geduld voor maar vaak geen tijd hihi...... Vogels fotografeer ik hier in de parken en bossen maar je kan ze ook vanuit ene vogelhut fotograferen. Nadeel is weer dat je die dan moet huren (ver van te voren) en vaak dan niet weet of je mooi of slecht weer hebt.

      Groet, Helma

      Verwijderen
  35. Prachtige verzameling vogeltjes Helma, zoals steeds top in beeld gebracht, echte meesterwerkjes. Petje af Helma, knap werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ludo :-)
      we hadden die dag ook echt mooi weer en dus ook mooi licht :-)
      Fijn dat je weer genoten hebt van deze vogeltjes.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Hoi Helma,
    Wat 'n schitterende opnames heb je gemaakt en met 'n mooi achtergrond en alles staat er perfect scherp op.
    Maak niet uit waar je ze fotografeert het is altijd leuk als je ze voor de lens krijgt.
    De Glanskop is 'n bewegelijk vogeltje om te fotograferen maar staat er mooi op, zo ook de Boomklever, GBS, Sijs en de Roodborst, is echt genieten.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      we hadden gewoon mazzel met die achtergrond. Door het mooie licht viel deze nog meer op :-) In een hut is het iets gemakkelijker om te fotograferen maar je ziet dan ook vogels die je anders niet zo snel zou zien. Da glanskop is inderdaad een heel beweeglijk vogeltje dus een gelukje dat ze deze keer zo mooi ff bleef zitten ;-)
      Fijn te lezen dat je weer genoten hebt.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. Hallo Helma,
    Loepzuivere foto's laat je zien hier, genieten!
    Mijn favorieten zijn die van de Grote Bonte Specht, en dan vooral de laatste daarvan, wat een Beauty!!
    Maar ook de andere mogen er zijn natuurlijk, geweldig om zo een Glanskop te kunnen fotograferen!
    Schitterende foto's.
    Groet bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      de GBS blijft ook een leuke vogel om te fotograferen en als ze er dan ook nog zo bij gaan hangen op de bedoelde foto die je noemt dan kan je dag ook niet meer stuk ;-) Een glanskopje is ook geen alledaagse verschijning dus daar was ik ook best wel mee in mijn sas. Sowieso hoor van al die vogeltjes :-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  38. prachtige vogeltjes blog, vooral de grote bonte specht staat er schitterend op. Maar ook roodborstje en glanskopje heb je mooi. Ik vind dat ringetje niet zo storend hoor.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ghita, de GBS is inderdaad heel goed gegaan die dag :-) Het ringetje is ook niet echt storend van het glanskopje want ik vond het allang al mooi om er eentje te zien maar..... toch liever zonder ringetje :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  39. Helma, ik bewonder de schoonheid en kwaliteit van je foto's, het is altijd prachtig om ze te overdenken en meer als die kleine vogels die ik zo leuk vind.
    Veel kusjes en genegenheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse
      es muy agradable leer que también disfrutaste estos pies de los pajaritos otra vez :-) Esta vez también lograron hacerlos muy bien :-)
      Muchos besos xxx

      Verwijderen
  40. Esta é uma daquelas publicações, de nos fazer derreter o coração, Helma!
    As imagens estão super amorosas, e com uma iluminação, lindíssima!...
    Cada imagem, é mais bonita do que a outra... fantástico trabalho fotográfico, Helma!
    Parabéns!!! Adorei tudo!
    Um beijinho grande, e um abraço super apertado!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ótimo para ler que seu coração derrete de Ana :-) Esses lindos vogles naturais realmente tornam seu amor pela natureza perfeito :-)
      Obrigado pela sua doce mensagem.
      Muitos beijos e um grande abraço
      Helma

      Verwijderen
  41. Bonjour Helma,
    Ils sont tous beaux, bravo, quelle netteté ! Le tarin est trop mignon.
    superbe série.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Nathalie.
      la nature a beaucoup de belles créatures :-)
      Il est agréable de lire que vous avez également apprécié ces photos.
      Chers salutations
      Helma

      Verwijderen
  42. Excellent birds, my favourite is the Great Spotted Woodpecker, fantastic.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Bob.
      The great spotted woodpecker is and remains a very nice "ticking" bird '-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  43. Hai Helma,

    Het glanskopje heb je er prachtig opstaan. Dit is toch best een lastig vogeltje om te fotograferen, want ze zitten bijna nooit lang genoeg stil. Inderdaad jammer van het ringetje. Voor mij vaak een reden om de foto niet te plaatsen. Ik heb begrepen dat er vaker vogels geringd worden in de omgeving van 1 bepaalde HBN-hut.
    Prachtig die roodborst tegen die bruin-groenige achtergrond. Daardoor komt het vogeltje mooi tot zijn recht. Het sijsje is een fraaie bonus. Mooi hoor.

    groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      dat glanskopje was ook wel een beetje een kers op de taart want zo vaak zie je deze niet en...... als je ze al ziet zijn ze ook vliegensvlug weer weg. Jammer ben het ringetje maar het was nu eenmaal zo. En het klopt wat die hut betreft en dat was ons ook bekend. Sijsje was een echt fotomodel ;-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  44. Mooie vogelblog Helma, voordeel van zo'n hut is dat je op je gemak kunt wachten wat er langs komt. Een glanskopje is een leuke gast en zelf blijf ik bonte spechten toch ook telkens weer leuk vinden evenals de roodborstjes die ook altijd fotogeniek zijn.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby,
      inderdaad, het voordeel van zo'n hut is dat je op je gemak kan wachten. Nadeel is dat je stramme benen krijgt en je moet geluk hebben om mooi weer te hebben. Deze dag was de enige dag dat we mooi weer hadden. De meeste keren dat we een hut hadden hadden we ook vaak regen.....
      Leuk hé die specht :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  45. Какие чудесные фотографии! Скоро мы с малышами примем участие в проекте про птиц - покажу им ваши фотографии!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет анна
      Как приятно читать, что вы собираетесь делать птичий проект с детьми. И вы также показываете мои фотографии :-))))) '
      салют

      Verwijderen
  46. Hoi Helma
    wat een mooie foto's van al die vogels en zo scherp
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      dat kwam ook omdat we mooi weer hadden en ook heel mooi licht :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  47. Hoi Helma,

    Mooi als je ze zo dicht voor de lens krijgt, de foto's zijn dan ook veerscherp! De geringde vogels is een 'nadeel' van de hut die vlakbij een ringbaan zit. Photoshop doet echter wonderen hoor als je een ring weg wilt hebben ;-).
    Verder is zo'n Glanskop natuurlijk een hartstikke leuke soort voor de lens!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,

      het is ook altijd ontzettend leuk om een mooie vogel van dichtbij te kunnen fotograferen :-) Deze kleintjes, en dan met name de glanskop, was echt een kers op de taart moment :-) En ja, ik weet dat Photoshop dat ringetje weg kan poetsen maar ik heb toch maar besloten om deze te laten zitten ;-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  48. Ik ben je mooie vogeltjes nog eens komen bewonderen. Dat glanskopmeesje vind ik wel heel mooi. Nog nooit gezien. Fijne week Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      dank je wel dat je nog een keer bent komen kijken. Ik had ook allang wat nieuws moeten posten maar ja, de tijd ontbreekt en ik wil ook niet iets nieuws plaatsen als ik niet bij jullie heb bijgelezen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. Wow, super mooie serie Helma.
    Daar is geen tekst bij nodig ( goede wijn behoeft geen krans ;-))
    Mooie soorten had je ook.
    Splendid photographs of this beautiful owl David. Greetings Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Tinie,
      ik had ook weinig tekst hahahaha.... de foto's zeggen inderdaad genoeg ;-)
      Hmmm....... leuk die uil David hahahaha.....

      Verwijderen
  50. Dat laatste was natuurlijk hier niet bedoeld, krijg je met knippen en plakken.
    Moest Groetjes Tinie zijn ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat begreep ik hoor Tinie.
      Ik moest ff plagen ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  51. Hoi Helma...begrijp je helemaal
    Het blijft allemaal een aandenken aan jullie samenzijn met die dagen.
    Al had het niks met sinterklaas te maken maar met baby's
    En och alles bekijken dan ben je eeuwen bezig.
    Ben al lang blij dat je langskomt en de rest komt ook wel weer.
    Denk deze dagen ook veel aan mijn zus...
    Groetjes en komt goed heeft tijd nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Nellie en ik moet je eerlijk bekennen dat ik me er maar moeilijk bij neer kan leggen en zeker in deze tijd! Ik zag je teks bij die psot en dacht dat ie over sinterklaas zou gaan maar ik schreef er al bij dat ik die niet ging kijken. Bleek dus niet om de sint te gaan maar om baby's.
      Mijn fout!!
      Jij denkt veel aan je zus en dat begrijp ik maar al te goed!
      Veel sterkte meis xx

      Verwijderen
  52. wat een genoegen om naar deze prachtfoto's te kijken. Het roodborstje heeft echter mijn hart gestolen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gerard,
      Het zijn ook echt leuke vogeltjes :-)
      En ja, het roodborstje is en blijft een vogeltje om te blijven fotograferen ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  53. Zo Helma het is weer een geweldige serie lieve groetjes Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Un trabajo extraordinario, me han gustado mucho todas las fotos. Enhorabuena amiga Helma, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias aleman
      estas aves también son agradables para fotografiar :-)
      Un fuerte abrazo desde Holanda.

      Verwijderen
  55. Hi Helma,
    Such beautiful birds. All the photos are spectacular but I especially loved the pictures of Robin.
    A tight hug.
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      the robin has stolen many hearts ;-)
      It is also a beautiful bird to photograph.
      A big hug for you,
      Helma

      Verwijderen
  56. Weer een schitterende serie Helma !
    De Grote Bonte Specht valt hier echt in de prijzen. Daar heb je een paar unieke en mooie actie foto's kunnen van nemen. De andere foto's mogen er ook zijn hoor, maar die Grote Bonte Specht, die vind ik persoonlijk het mooist in deze zalige vogels serie. Meer van dit moois Helma !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      de specht is een leuke vogel en hier om mijn huis vliegt ie ook regelmatig. het mooie licht wat we die dag hadden bij he maken van deze foto's was echt een kadootje. En euhhhh.... ik heb echt nog heel veel vogels in mijn archief die ik nog nooit heb laten zien hoor dus...... ik zal daar tussendoor af en toe wat van gaan plaatsen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  57. Reacties
    1. Thank you very much x
      I am very happy with your visit and your reaction :-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  58. Me encantó ver al Erithacus, querida Helma. En Asturias lo llamamos Petirrojo por el color rojizo de su pecho. Es entrañable, no se asusta y es fácil de fotografiar. Un fuerte abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querido belé
      Gracias por tu bonito y bonito comentario. Robin o Robin es un ave que te sigue inspirando :-) Me alegra leer que has disfrutado de estas fotos.
      Un fuerte abrazo.

      Verwijderen
  59. Hoi Helma,

    Deze was even aan mijn aandacht ontsnapt. Prachtige hutfoto's vooral het sijsje vind ik een schitterend vogeltje, je ziet ze hier af en toe in de tuin, maar in de vrije natuur scholen ze vaak met grote groepen in de elzen. Jammer dat je hem niet op een mooi takje kon fotograferen. Je glanskop nrs. 14 en 17 zit er wat dat betreft prachtig bij met een fijne achtergrond.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      dat geeft toch niet dat ie aan je aandacht was ontsnapt. Zo vaak zet ik geen post meer dus ik kan me er wel wat bij voorstellen ;-) Het sijsje kwam echt heel dichtbij maar dit is ook de enige foto die door de selectie heen kwam.
      Het glanskopje van 17 is ook mijn favoriet :-)
      Fijn dat je toch nog even kon genieten van deze foto's.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  60. Schitterende foto's, ik heb genoten van al deze vogeltjes. Geniet in het nieuwe jaar en ik wens je alle goeds. Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anne-Marie,
      we gaan er in het nieuwe jaar weer iets van proberen te maken.
      Ook voor jou alle goeds en moois voor 2019.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  61. Hola Helma. Fantástica entrada. Preciosas imágenes.
    Un fuerte abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola iñaki
      Gracias por tu dulce respuesta :-)
      Un abrazo para ti

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma