donderdag 15 november 2018

Appelvink - (Coccothraustes coccothraustes)....

Sinds een paar jaar hebben we hier in "De Weelen" een  paar paartjes Appelvinken zitten en dat is echt ontzettend leuk. Er komen steeds meer soorten naar onze poldertjes hier.

Nu dus een beetje een saai blog want ik laat alleen de Appelvinken zien. Foto's zijn gemaakt op 1 dag en er was zon maar ook regen en dat zie je in sommige foto's.

  
*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.
*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.




Deze Appelvink was lekker aan scharrelen op de grond bij de plas en vloog steeds weer op de afgezaagde takken.


Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes)

Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes)

In de foto's hieronder zie je als je ze in de vergroting bekijkt ook de regen. Deze heb ik ook niet weggehaald want het regende ook dus......  

Appelvink in de regen.

Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes)  in de regen

Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes) in de regen.


Ook het vrouwtje kwam even buurten, eten en badderen maar die foto's zijn niet mooi geworden.

Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes) female

Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes) female

De foto hieronder is na een paar seconde gemaakt op de vorige en hier scheen de zon weer. Het verschil is ook duidelijk te zien.


Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes) female

Het mannetje ging even drinken en de zon ging gelijk weer weg maar... toch een weerspiegeling in het water.

Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes)

En nog een paar foto's van het mannetje...

Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes)

Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes)

Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes)

Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes)

Appelvink -   (Coccothraustes coccothraustes)






In het volgende blog zal ik wat meer variatie zetten :-)
=========================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke en warme reacties op de foto's  in het blog hiervoor van:

"Paddenstoelen en zwammen...............................3",

alsmede op de herdenking van onze kleinzoon van 31 oktober jongstleden.


 &&&&&&&&&&&&&&

168 opmerkingen:

  1. Hi Helma! Amazing pictures! Have a nice evening

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ana,
      also a beautiful evening for you.
      Greetings

      Verwijderen
  2. wat een prachtig vogeltje Helma..

    ik ben wel geen kenner, maar deze heb ik bij mijn weten nog niet gezien...

    de foto van het drinkende mannetje is hier wel heel opvallend

    maar dat doet niets van van de kwaliteit van de andere

    saai ? ..dat meen je niet

    velen zullen hier jaloers op zijn

    fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,
      dat drinkende mannetje is inderdaad een hele apart foto hahahaha... die heeft mijn ega gemaakt maar juist door de weerspiegeling vond ik deze toch wel heel mooi om te zien :-) En ja, beetje saai want er staat maar 1 soort in het blog.
      Ik maak me daar wel meer schuldig aan maar dat komt omdat ik dan niet kan kiezen en ze dan allemaal maar plaats hahaha.....
      Jij ook nog hele fijne avond.

      Groetjes

      Verwijderen
  3. Ooooh, die heb ik al zo lang op mijn verlanglijstje staan. Wie weet ... 5 december is in aantocht. Hahaha. Als ik toch eens zulke mooie foto's kan maken van die appelvinken, dan zou ik echt naast mijn schoenen lopen. Dus Helma, helemaal weer geslaagd. Top.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoog tijd dus om hier eens te komen Alie :-))))) En whahaha.... 5 december vind ik wel een hele leuke opmerking hahahaha... Meestal zitten ze wat hoger in de bomen maar nu hadden ze kennelijk honger ;-) Komen trouwens steeds meer vogeltjes die we eerst nooit zagen. Fijn te lezen dat je dit top vond ;-)))))
      Groetjes

      Verwijderen
  4. Hoi Helma,
    Ontzettend mooie foto's van deze prachtige vogels. Fantastisch die kleuren.
    Ondanks de regen heb je toch zeer mooie opnames kunnen maken. Knap hoor!!

    Wat gaat de tijd snel Helma!! Een jaar geleden alweer.
    Gelukkig ben je weer met je hobby bezig. Maar vergeten doe je het nooit. Ik leef met je mee hoor!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      Het regende niet de hele tijd hoor, maar wel bij tijd en wijl. Het was dan ook jammer dat toen net de Appelvinken gingen foerageren maar..... met deze foto's ben ik ook niet ontevreden ;-)

      Klopt, de tijd vliegt maar weet je, het voelt bij lange na niet als een jaar. Het is nog steeds als de dag van gisteren :-( Het zal ooit een plekje krijgen. Dank je voor je meeleven.

      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  5. Hello, the Hawfinch is a beauty. Awesome collection of photos. I love the reflection shot.
    Enjoy your day, have a great weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen,
      the apple finch is also a beautiful bird.
      I'm glad that there are a few couples in the area now :-)
      I have to work this weekend but I also wish you a very nice weekend.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
    2. I have not heard of the Apple Finch, I was confused by your header that says Hawfinch?
      A year already, it is a sad time for you and your family. I wish you all peace.

      Verwijderen
    3. Hello Eileen,
      an apple finch is a Hawfinch. I often work with the translator and then it is sometimes slightly different.
      Yes, it is already a year ago but it does not feel that way. It is still like the day of yesterday :-(
      Thank you for your kind words.
      Dear greetings,

      Verwijderen
  6. Nou saai hoor alleen maar Appelvinken. Mens ik wou dat ik zo'n 'saai' blog kon maken, ik heb nog nooit van mijn leven een Appelvink gezien!!! Je hebt prachtige foto's gemaakt van dit mooie vogeltje, dat is weer heel erg genieten voor mij.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha.... ik geloof dat de meeste het inderdaad niet saai vinden Ank :-) En ik maar denken nah.... is maar een soort maar kennelijk was dat toch genoeg ;-) En is het echt! Heb jij nog nimmer een Appelvink in levende lijve gezien!! Wat ontzettend jammer zeg. Komt er mss vast wel nog een keertje van ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  7. ha die Helma
    ja het is goed toeven in de Weelen
    en zo jij het brengt is het een bijzonder mooie plek
    schitterende opnamen van dat mooie vogeltje , ongeacht wat jij zegt :)
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het zeker Karel en jij kan het weten.
      Jij bent daar ook al een stukje doorheen geweest maar zoals je weet is het nog vele malen groter :-) Het is ook een mooi vogeltje maar ik dacht dat het saai werd omdat ik allen die en vogel laat zien.
      Jij ook hele fijne avond,
      Groet, Helma

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ja het is echt groter dan wat ik zag , je kan er wel een hele dag rond wandelen denk ik
      nee zo'n mooie vogel in z'n 1tje kan nooit saai zijn hihi

      de link die jij bij mij melde bij K , gaat over de msn space , waar ik het daar over heb :)
      ja de koude treft nu echt goal met al wat er nog bloeide , hier trok de mist op
      jij mag lang werken voor de Sint en Zwarte Piet , ach zit je niet voor de tv hihi

      m'n neusje kreeg de OP om een stukje huidkanker ( goedaardig net als ik ) weg te halen :)
      ja prima verzorgd en de korst valt er vandaag of morgen af , mijn ervaring is van 2 x eerder dat je na een tijdje het litteken ook niet meer ziet

      wens je ondanks dat je moet werken een fijn weekend

      lieve groet , Karel

      Verwijderen
    3. Hey Karel,
      ik geloof onmiddellijk dat je daar een dag kan rondwandelen ja!!!!
      Aha.... ik had het kunnen weten natuurlijk van de msn space. Ik had die ook maar deed daar niks mee. Snapte er nl geen barst van hahahaha.....

      Ik ahd zeer zeker een lange dienst met de intocht van sinterklaas pffff..... wat een gedoe toch allemaal zeg.

      Ik vermoede dat het huidkanker was maar wilde dat niet zo plompverloren neerzetten. En ja, jij bent zeker goedaardig :-))))) Ik hoop dat je weer heel snel een mooie neus hebt ;-)
      Mijn reactie is weer enorm laat (maar wel gemeend hoor). En ik zit alweer in een werkweekend zucht......

      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  8. Pięknie i cierpliwie Ci pozował.., zdjęcia perfekcyjne!, pozdrawiam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dziękuję Barbara :-)
      Życzę miłego weekendu.
      Pozdrowienia

      Verwijderen
  9. Helemaal niet saai Helma maar hemels mooi.Wat een uitmuntende kleurschakeringen in het vederpak..Uitmuntyende foto's en die met de drinkende appelvink en reflecties in de waterplas vind ik top zonder de andere foto's te kort te doen.Je staat nu inmijn lijst.Probeer je binnenkort nog eens uit of je op mijn blog geraakt anders moet ik hulp zoeken bij wordpress.Vriendelijke groet en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marylou,
      fijn dat je dit mooi vind. Ik lees inderdaad dat men deze serie met alleen Appelvinken niet saai vind :-) Ik kan als het goed is weer op je blog komen. Ik zal het zo gelijk weer even proberen.
      Ik moet werken dit weekend maar voor jou ook eemn heel fijn weekend!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  10. Hello Helma: You should not be apologetic about covering only one species, especially a bird as wonderful as a Hawfinch. I have seen this species, but not as well as you portray it in this fabulous series of pictures both in rain and in sunshine. I am sure it helped to lift your spirits. Take very good care of yourself. David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David,
      making this photo has certainly helped me to let my thought go :-) I am happy to read that you have enjoyed these pictures of the apple finch. I also think about myself. Do you also think well about yourself?
      Sweet greetings and a kiss xx,
      Hema

      Verwijderen
  11. Goedemorgen Helma,
    Appelvink heb ik eigenlijk nooit van gehoord. Ook nooit gezien. Vind zeker vast in de bossen.Prachtig vogel heb jij foto's gemaakt.Je treft het wel van mooie foto's van appelvink. De kleuren van deze vogel heel mooi om te zien Helma. Je hebt echt mazzel deze tegengekomen bent. Echt schitterend! Moet wel goede camera voor hebben. Ik heb hier genoten.

    Fijn weekend gewenst.

    Lieve Groetjes Jacqueline & Ferry.❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En trouwens het is geen saaie blog. Je maakt altijd zo mooie foto's Helma.

      Verwijderen
    2. Goeie avond Jacqueline en Ferry,
      Er zijn heel veel soorten vinken en daar is deze Appelvink er eentje van. De kleuren zijn ook echt wel mooi en vooral van het mannetje :-) Deze appelvinken zitten er nu een paar jaar en ja, ik ben heel blij dat ze er zijn :-)

      Ik heb werkweekend maar ik wens jullie ook een heel fijn weekend.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
    3. En vergeet ik nog te zeggen dat ik blij ben dat jullie het geen saai blog vinden. Gelukkig vinden de meeste het geen saai blog :-)

      Verwijderen
  12. Hallo lief maatje,

    Zeg dame ik moet jouw eens ernstig toespreken.
    Over de knie leggen is misschien zelfs een betere optie :-)
    Ben je nou helemaal hartstikke gek geworden?
    Hoezo een saai blog???
    Dit is toch fantastisch, niets minder dan een briljant blog.
    Het vinkje in de regen, het drinkende vinkje bij de spiegelplas.
    Stuk voor stuk zijn het uitblinkers van foto's.
    En wat een fijne scherpte diepte en mooie achtergronden.
    Terwijl je modellen een prachtige scherpte hebben die we zo van jouw gewent zijn.
    Nee lieve dame hier is niets saai's aan.
    Ik ben blij dat mijn lekbakje klaar stond want dat scheelt weer een dweil sessie 😜

    Liefs, Shrek (groen is mode 😍) xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha....... geweldige reactie weer maatje en ik zal me gedragen hoor. Dat ernstig toespreken van jou helpt wel degelijk!!! Ik dacht echt dat een soort een beetje saao zoi zijn maar ik krijg behoorlijk kritiek (niet alleen van jou maar van meerdere!!)

      Zal ik even een dweiltje sturen voor je lekbakje hahahahaha..... ik lig hier echt weer even helemaal dubbel maatje. Je weet me weer aardig op te peppen :-)))))

      Liefs, van je "groene" maatje xx

      Verwijderen
  13. Hoi Helma,
    Appelvinken vervelen nooit om te zien het het zijn mooie vogels en kleuren en je heb er weer schitterende foto's van gemaakt waar je altijd van geniet.
    En is beslist niet saai om er naar te kijken.
    Heb ze zelf in de AWD. gefotografeerd.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      het zijn ook echt wel mooie vogels maar dat vind ik van alle vinken. De meeste kleurrijke vogels zijn de vinken in ons landje. Ik dacht alleen dat het een beetje zou vervelen om maar 1 soort in het blog te zetten. Ik doe dat wel meer en dan hoor ik dat soms maar bij deze "appeltjes" pakt het wel goed uit :-)
      Jij hebt ze in de AWD gezien en gefotografeerd en dat vind ik echt heel gaaf om te horen!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. verre van saai, heel boeiend om zien!
    prachtige foto's! ik zag deze vink nog niet in levende lijve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anneke :-)
      Jammer dat je deze vink nog niet eerder hebt gezien.
      Is een mooie vink en vooral het mannetje ;-)

      Verwijderen
  15. Fantastische ontmoeting voor je Helma,
    wat een prachtig vogeltje,

    dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het zeker Dien :-)
      Ik hoop dat ze hier blijvend gaan komen want dat zou echt fijn zijn :-)

      Dikke knuffel terug

      Verwijderen
  16. Meer variatie hoeft echt niet vooral als je appelvinken laat zien. misschien wel de mooiste vogel van Nederland. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ben :-)
      Ik ben allang blij dat het gros het geen saai blog vindt :-)
      Vinken zijn sowieso mooi in de kleuren (neem bv de putter) maar de "appeltjes" mogen er inderdaad zijn.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. WOOOOOOOW SUPER SUPER MOOI !wat een toppers Helma en wat een prachtige vogeltjes ze zijn rag scherp prachtige kleuren en mooi scherpte verloop TOP !
    Dikke complimenten hoor
    Heb er van genoten
    Wens jullie een goed weekend toe Lieve Helma

    L.G Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je laat me weer eens flink rood worden met je reactie Janny :-)))))))))
      Het zijn inderdaad prachtige vogeltjes en ik hoop dat er nog meer hier naar toe komen ;-) Dank voor je complimenten xxx
      Ik had werkweekend en het was beredruk. komend weekend heb ik wel lekker vrij. Voor jou nog een hele mooie week.

      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  18. Hoezo saai??? het is gewoon een prachtige serie Helma. Zonder de andere foto's te kort te doen, ben ik als een blok gevallen voor opname 9
    Lieve groetjes,Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat je inmiddels weer opgestaan bent Ed hihi.....
      ik prijs me gelukkig dat iedereen het toch mooi vind met alleen maar 1 soort :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  19. Heel knap Helma, niks saai aan! Schitterend van kleur, scherpte en compo, indrukwekkend mooi! De foto van Henk met die mooie reflectie vind ik een toppertje, zonder de anderen te kort te doen, eigenlijk zijn het stuk voor stuk toppers!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een hele mooie en aparte foto. het was alleen jammer dat de zon op dat moment weer wegviel maar het was wel mooi stil weer :-) Fijn te lezen dat ervan genoten hebt.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  20. Hoi Helma.

    Een super mooi vogeltje de Appelvink, waar je deze met de mooie foto's fantastisch tot zijn/haar recht laat komen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      het is ook echt een heel mooi vogeltje en vooral het mannetje mag er zijn :-) Neemt niet weg dat ik jou ijsvogel eigenlijk vele mooier vind hihi....

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Hoi Helma,
    "Een beetje saai"......... hahahaha!!! Humor!!
    Met alleen de appelvinken komen ze helemaal juist tot hun recht ♥♥♥
    Prachtige jaloersmakende foto's ook die van Henk!
    Nou, ff mijn stoel oprapen en dan weer verder....slik, kreun, GROEN, natuurlijk, maar daar had je vermoedelijk al een bruin vermoeden van (lol)
    Lieve groetjes en fijn weekend5
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      euh ja.... ik dacht dat iedereen het een beetje saai zou vinden om maar een soort te laten zien maar.............. ik dacht weer eens verkeerd hahahahaha.... Je reactie ontlokte me wel een lachsalvo met je "humor" hahahaha.... en dat je je stoel moet oprapen * kan je nagaan hoe mijn meubilair er inmiddels uitziet 😂😂😂*
      En na wat je me vanmiddag hebt laten zien ben ik echt zeer donkergroen! Tegen het zwart aan!! Kreun........
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  22. Helemaal niet saai om één onderwerp van alle kanten te benaderen!
    De appelvink is een prachtige vogel met zijn kleuren en zijn enorm stevige, korte snaveltje. Door hem zo goed een aantal keren in allerlei posities te laten zien leer ik hem beter kennen en hopelijk in mijn geheugen prenten ;-)
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      gelukkig lees ik het van meer bezoekers dat ze het niet saai vinden om maar 1 soort te zien. De appelvink is ook een prachtige vogel en dat vind ik eigenlijk wel van alle vinken :-) Super dat deze nu in je geheugen blijft hihi....
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  23. Hoe kom je er nu bij dat dit saai is Helma ,je laat zulke mooie foto's zien .En ja die met de weerspiegeling in het water is echt een mooie .Ik moet weer zeggen dat ik deze nooit in het echt gezien heb .maar ik kom niet veel in de bossen en zo.Met mijn ''nieuwe'' ogen zou ik nu veel meer kunnen zien weet ik maar ja zo weinig zin om weg te gaan en saai mens dus .
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Euhhh.... ja , dat weet ik nu ook niet meer Elisabeth. Iedereen hier zegt dat het niet saai is dus ik heb me behoorlijk vergist in deze! Deze appelvink zie je ook niet overal. Wel meer in eht oosten maar sinds 2 jaar hebben we ze hier dus ook. Ik zag nl 2 terug in Enkhuizen in de heemtuin een paartje en dacht dat deze verdwaald waren. nu zag ik ze dus ook in "De Wee;en" Is een natuurgebied hier.
      Het kan dat je weinig zin hebt om weg te gaan. Ik ben het afgelopen jaar ook heel weinig weggeweest en had daar ook geen zin, maar .... je bent GEEN saai mens Elisabeth. Je bent juist een lieverd en een heel open iemand ;-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  24. Not boring at all! I love your fabulous photos of the finches.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Lady Fi.
      It's nice to read that you did not find it a boring blog ;-)

      Verwijderen
  25. Hoi Helma,
    weer schitterende foto´s van de appelvink, top scherp en ze staan er prominent te pronken. Hier zie ik ze niet. Heb je de foto´s vanuit een schuilhut genomen? Fijn dat je ons steeds nwe inspirerende blogs laat zien.
    Groetjes
    Joost&Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost,
      dank je wel voor je reactie :-)
      Nee niet vanuit een schuilhut maar dat kan wel in het Oosten van het land. 2 jaar geleden zag ik al een paartje appelvinken in Enkhuizen in de heemtuin en tot mijn verrassing zijn ze kennelijk gebleven en zitten ze nu ook het natuurgebiedje "De Weelen".
      Geef je Nicole een dikke knuffel van me.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Wat een apart mooi vogeltje, die appelvink. Nooit gezien. Door jouw 'studie' heb ik hem beter leren kennen. Heel geslaagde foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook werkelijk een heel mooi vogeltjes Cor en zeker het mannetje!
      Nou zijn de mannetjes in het dierenrijk altijd al veel mooier maar bij de appelvink mag het vrouwtje er ook best zijn.
      Groetjes

      Verwijderen
  27. Reacties
    1. Dziękuję za odpowiedź,
      Życzę miłego weekendu.
      Pozdrowienia, Helma

      Verwijderen
  28. Hi Helma,
    A beautiful set of images of the Hawfinch, not boring at all. They are such a delight to see.
    We had an influx to England last year, but when ever I went to see them they had gone.
    Hope your spirits are lifting.
    All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
      What a pity that you went to the apple finches and they were not there anymore. They are beautiful birds and certainly the male. I am happy to read that you have not found this blog boring ;-)

      I wish you a very nice weekend.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  29. Hallo Helma,
    Supermooie platen van deze prachtige soort, zo saai is het niet hoor! haha.
    Zo wil ik ze ook wel eens fotograferen, Top!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      dank je wel voor je reactie en ook dat ze niet saai zijn :-)
      Ik heb me behoorlijk vergist dus want ik dacht dat 1 soort dus saai zou zijn maar niet dus hihi.... Jij gaat ze ook vast een keer tegenkomen ;-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  30. Please do not apologise for showing us these wonderful images of Hawfinch, Helma. I wish we had more opportunities to photograph them in UK, but they can be very difficult to find here, and are usually only winter visitors. My best sighting was one Christmas Day when my wife and I were having a picnic lunch in a car park and one landed about 5 metres from me! Have a great weekend, and take good care - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      So you also had an encounter with an apple finch and also during a picnic with your wife :-) Did you not have a camera with you then? I hope they come more often in the UK. Here in the Netherlands you see that in recent years the species change and this will also have to do with the changed global warming.
      I wish you a very nice new week.

      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  31. hello Helma,
    This is a wonderful bird and your pictures are great ! I hope that he will go in my garden this winter, I wait ;-)
    Sharpness is very good as like you know to do it !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Nathalie,
      I hope this bird arrives in your garden this winter :-)
      It is a beautiful bird with beautiful colors.
      Greetings,
      Helma

      Verwijderen
  32. Hi Helma
    The Hawfinch is a beautiful, you caught it brilliant, thanks Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Bob,
      it's nice to read that you like these pictures :-)
      Greetings

      Verwijderen
  33. Hai Helma,
    Wat een saai blog zeg! Alleen maar Appelvinken! Maar niet heus...Het zijn gewoon prachtige vogeltjes en die verdienen hun eigen blog. Ik heb ze één keer voor de lens gehad, in een vogelhut. En deze foto's heb je gewoon 'in het wild' gemaakt? Als dat zo is, zijn ze top en als het niet zo is zijn ze ook top. Foto 2 en 3 zijn een beetje moeilijk belicht, maar zodra het weer wat minder werd, werden ze alleen maar mooier. Zelfs - of juist - in de regen. Die regen zie ik overigens ook als ik ze niet vergroot (maar dat heb ik wel gedaan hoor...)!
    Ik ben lichtelijk jaloers. Een reden te meer om volgend jaar eens die kant op te gaan, bij voorkeur onder leiding van een goede gids (of twee)?
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Dick,
      ja saai he whahahahahaha........ ik heb me dus danig vergist want niemand vind het eebn saai blog met alleen deze soort erin. Twee (kan ook drie jaar zijn) zag ik ze voor het eerst in de heemtuin van Enkhuizen. Ik dacht echt dat ik dit niet goed zag maar er liep nog een fotograaf en die zei ook van "heb je dat gezien! Daar zitten appelvinken!!" Ik zei ja, ik zie ze maar ik heb ze hier nog nooit gezien. Hij dus ook niet en inmiddels zijn ze dus ook in "De Weelen" neergestreken :-) Ze zijn niet echt gemakkelijk te footgraferen maar er staan nogal wat stuiken en bomen bij de plas dus daar kan je mooi achter zitten/liggen en zo door het riet en de struiken en zelfs achter de boompjes mooi footgraferen.
      De foto's die jij bedoelt met moeilijk belicht, hadden ook heel hard licht maar inderdaad met weer wat wolkjes ging het gelijk weer een stuk beter. Toch moet je snel zijn want ze vliegen zo weer bij de plas vandaan. En je mag komen hoor hahahahaha.... hopelijk is er dan nog iets meer te zien ook ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Hoezo een saai blog met alleen maar de Appelvink? Tjeetje Helma, het is harstikke mooi! :-))
    Vooral de foto's van het mannetje bij het water. Super met zijn spiegelbeeld in het water!

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... je bent nummer zoveel die zegt dat het dus geen saai blog is Annette :-) Ik zal het dan ook nimmer meer schrijven hihi...... Dank je voor je leuke reactie ;-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  35. Чудесные фотографии! Словно услыщала птичий щебет!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет, Анна,
      это красивая и красивая цветная птица :-)
      салют

      Verwijderen
  36. En dat noemt dit een saaie blog.......Geweldig hoe je die appelvinken weergegeven hebt. Het is een prachtig vinkje, ik ken ze wel maar heb ze hier nog nooit gezien. De een is nog mooier dan de andere foto. In de vergroting zijn de volgende mijn favorieten, dat zijn 5, 7, 9 en 11. Maar eerlijk gezegd ze zijn allemaal super mooi!
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry Janneke,
      ik hoorde van menigeen al dat het toch geen saai blog was met alleen deze Appelvink man en vrouw. Het zijn ook echt mooie vogels maar ja omdat het een soort was dacht ik dus dat het saai zou zijn :-) Leuke favorieten heb je uitgekozen :-) Fijn te lezen dat je van deze foto's hebt genoten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. Schitterend vogeltje en evenzo mooie beelden. Saai is je blog allerminst. Ik vindt het zelfs van meerwaarde om het bij één onderwerp te houden in plaats van de hak op de tak te gaan :) Wat me steeds vaker opvalt is het toegepaste zoomeffect. Vooral bij foto 8 is dat goed te zien. Het is zeker mooi maar persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om het net even subtieler toe te passen maar dat is natuurlijk wel mijn persoonlijke mening die je als mening en niet als feit moet zien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey henk,
      leuk dat je dat zegt over die meerwaarde van een onderwerp. Ik zal daar rekening mee houden ;-) Je hebt gelijk wat betreft je opmerking hoor. Bij foto 8 is over the top maar ik zal ook daar beter op gaan letten. Goed dat je het zegt :-) Ik ben daar zelfs blij mee ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  38. Hoi Helma
    wat een top foto's ben wel een beetje jaloers deze vogel heb ik nog nooit voor de lens gehad.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      ik ken het gevoel van een beetje jaloers zijn ;-)
      Ik ga ervan uit dat ook jij deze vogel een keer kan fotograferen. Hier komen ook steeds meer soorten die er vroeger nooit waren.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  39. Hallo Helma, Wat een prachtige vogel heb jij ontmoet en je foto's zijn echt een pareltje. Je blog is ook helemaal niet saai maar juist heel erg kleurrijk. Ik lees graag je mooie blogs de mooie foto's. Je staat in mijn leeslijst, zodat ik niets mist. Wens je tevens hierbij mooie momenten voor elke dag. Lg, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tine,
      ik ben nog steeds niet zoveel op pad als voor het ongeluk maar deze vogel zat mooi dichtbij. Ik zag hem voor het eerst 2 of 3 jaar terug in de heemtuin van Enkhuizen en ging er van uit dat het een stelletje was wat te ver van huis was. Nu ziek ik er meer. Fijn te lezen dat je van deze foto's hebt genoten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  40. Hi Helma,
    Beautiful bird, great pictures. I liked them all but my favorite was the photo with the reflection in the water, it is spectacular.
    Have a great Sunday
    A tight hug.
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      thank you for your nice and complimenteuze response :-) It is also really nice to show these birds. I do not see them as such myself. It is nice to read that you have enjoyed these birds :-)
      I had a working weekend but I always have to do that every two weeks.
      For you still a very nice week.
      Also for you a big hug ;-)
      Helma

      Verwijderen
  41. Schitterende serie van dit heel mooi vogeltje Helma
    prachtige details en heel mooie kleuren
    erg gaaf die foto's aan het water met die spiegeling,
    helemaal geweldig vind ik die.

    Groet, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Bram :-)
      Het is echt een geluk dat deze mooie vogels hier waarschijnlijk blijven. Ik had ze een paar jaar terug al gezien in de heemtuin van Enkhuizen maar nooit verwacht dat ze zouden blijven. Nu kreeg ik ze weer in mijn vizier :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. Ficou linda, esta série de fotos!...
    Por aqui, também encontro destes passarinhos... mas não consigo fotografá-los... assustam-se com facilidade, e a minha máquina fotográfica, mais habitual, não é a mais indicada... mas é a mais leve, para trazer dentro da mala, para onde quer que vá, nem tudo são desvantagens... :-))
    Adorei as imagens, e aquele jogo de focagem e desfoque, resultou lindamente!!!
    Belíssimo trabalho fotográfico, Helma!
    Beijinho! Feliz domingo!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Ana,
      Fico feliz em ler que esses belos pássaros também podem ser vistos com você :-)
      Eu acho muito lamentável que você não possa fotografá-los. Com uma câmera leve você também pode fotografá-los. Para levar em uma viagem, uma câmera leve é útil. Uma câmera grande e pesada não é conveniente ;-)
      Estou feliz com o seu elogio sobre essas fotos.

      Desejo-lhe uma ótima semana.
      Um grande beijo
      Helma

      Verwijderen
  43. Reacties
    1. Hello Evi,
      thank you for your visit.
      These apple finches are also very nice to see :-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  44. Owwwwwwwwwww ouwe buuf, als ik naar je foto's kijk val ik in slaap! Zooooooo zaaaai!
    Ik werd alleen ff wakker toen ik de appelvink in de 'spiegel' zag kijken. Net als een echte Narcist, vond ie zichzelf het mooist van de 2! :D
    Pracht serie Helma!
    Garoetjes van je ouwe buuf uit Enkhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahahahaaaaaaa..... ouwe buuf zegt ze gewoon hahahahaha..... heerlijke reactie buuf :-))))))) En jij bent de enige die in slaap is gevallen bij dit blog hahahaha/..... Wist je trouwens dat deze appeltjes 2 of 3 jaar terug al in de heemtuin in Enkhuizen zaten??? Hoog tijd om samen weer wat te doen buuf ;-)
      LG van je ouwe buuf

      Verwijderen
  45. A wonderful set of images Helma. Een prachtige set van beelden Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Roy,
      an apple finch is something else to photograph.
      I am also very happy with these images ;-)
      Greetings,

      Verwijderen
  46. Hoezo een saai blog...lekker overzichtelijk zonder dat je moet denken wat voor vogel is het ook alweer ;)
    Erg leuk dit vogeltje en de ene foto is nog mooier dan de andere...vind dat drinkende heel mooi maar de rest doet er niet voor onder.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb me danig vergist Nellie want iedereen zegt dat het ene leuk blog is en niet saai dus! Scheelt misschien ook omdat het nogal een kleurrijke vogel is hihi.... Ik heb meer leuke vogeltjes hoor maar ik kan me er nog iet toe zetten om die uit te gaan zoeken (lui hé).
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  47. Ik vind het prachtige fotos Helma. Ik heb nog nooit een appelvink gezien. En je hebt ook een prachtige header.
    Groetjes Caroline
    https://carolinesnatuurfotografie.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      Appelvinken komen ook n iet overal voor. Ik zag deze dus 3 jaar geleden voor ht eerst in de heemtuin van Enkhuizen en kennelijk zijn ze daar gebleven en hebben ze zich vermenigvuldigd ;-) Dank je voor je compliment over de header :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  48. Deze vogel is mooi, hij heeft ongelooflijke kleuren, ik heb er nog nooit een gezien en je hebt een paar mooie foto's gemaakt.
    Bedankt Helen voor deze edelstenen waarmee ik de vogels kan ontmoeten.
    Duizend kussen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Montse,
      qué pena que nunca hayas encontrado este hermoso pinzón de manzana. De hecho, es una hermosa ave donde especialmente el macho tiene hermosos colores :-) Ikhoop y esta ave también se reunirá una vez.
      Muchos besos

      Verwijderen
  49. Wat een prachtig blog Helma. Super foto's van een heel gaaf vogeltje.
    Ik heb er echt van genoten! Ben niet jaloers hoor... ha ha
    Groeten Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha..... jij bent dus niet jaloers :-)
      Nou..... ik ben dat wel hoor en zeker als ik soms van die prachtige platen zie die jij neerzet!!!
      Groejtes, Helma

      Verwijderen
  50. Wat bijzonder dat je appelvinken in de buurt hebt. Ik ben er een keer helemaal voor naar Drenthe gereden en daar in een hut gezeten. Al jaren was het mijn wens om ze een keer vast te leggen en dat lukt toen. Maar nu even over jouw foto's wat een fijne plaatjes zeg. In de regen is ook mooi ook qua licht vind ik altijd, in de zon fotograferen is lastig. Ik hoop dat je er nog vaak deze mooie vogels tegenkomt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willie,
      ze zaten er een jaar of 2 a 3 terug voor het eerst in de heemtuin van Enkhuizen en dat was echt een unicum. Kennelijk hebben die besloten om te blijven en hebben ze zich vermenigvuldigd :-) Zon is ook niet altijd fijn om te fotograferen maar regen ook niet echt hoor. Beetje bewolkt is het mooiste maar ja... dat hebben we niet voor het zeggen.
      Groetjes

      Verwijderen
  51. Ooooooohhhhhh, saai noem jij dat? Ik heb hier zitten genieten van die schitterende foto's van de appelvinken! Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha.... je bent nummer zoveel Joke die zegt dat het dus niet saai is :-)))))) En nu ik er beter naar gekeken heb is het ook niet nodig om hier andere vogels bij te zetten :-) Fijn te lezen dat je van deze foto's genoten hebt.
      Groetjes

      Verwijderen
  52. Ha Helma,
    prachtige serie heb je gemaakt.
    En wat leuk dat ze bij jullie in de buurt te zien zijn; ik dacht dat appelvinken alleen in het oosten van ons land zaten.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      ik dacht ook altijd dat ze alleen in het oosten waren Corrie maar 2 of 3 jaar terug zat er een stelletje in de Heemtuin van Enkhuizen en dat was echt opzien baren daar. Kennelijk zijn die toen toch gebleven en hebben ze ze zich verder "uitgebreid" hier. Vorig jaar heb ik ze niet gezien maar toen ben ik ook bijna niet weggeweest.

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  53. Hallo Helma,
    Wat leuk dat je vlak bij huis appelvinken kunt fotograferen. Je hebt een hele mooie serie van dit toch wel bijzondere vogeltje kunnen maken van leuke momenten en poses. Ook een paar met leuke spiegelingen, erg fraai, evenals de opnames in de regen. Zonder de rest minder te vinden is de op een na laatste foto mijn favoriet. En vanaf nu staat "De Weelen" op mijn lijstje om eens te gaan bezoeken. Het is niet ver bij mijn woonplaats vandaan en wie weet kan ik de appelvink dan ook voor m'n lens krijgen.

    Hartelijke groet, Hanry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Harry,
      ik vind eht zelf ook best wel uniek om deze mooie vogels vlak bij huis te hebben. een jaar of 3 terug zag ik ze voor het eerst in de heemtuin in Enkhuizen en dan ga je er al vanuit dat ze verdwaald zijn. Kennelijk is het ze daar best bevallen en zijn ze daardoor vermenigvuldigd en gewoon in het gebied gebleven.
      In de zomer is eht ook geweldig in de "De Weelen " hoor :-)

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  54. Querida Helma los pinzones son hermosos y tus fotos espectaculares. Me encantan. Un abrazo inmenso.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola lola
      Gracias por su alegre y divertida respuesta :-)
      También un gran abrazo para ti x

      Verwijderen
  55. Hoi Helma, wat een prachtige serie foto's weer. Ik geniet elke keer opnieuw van je verhalen. Groetjes, Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Stefanie,]
      jullie zijn lekker in de weer voor reclame !!!
      Maar dank je wel voor je reactie.
      Groetjes

      Verwijderen
  56. Hoezo saai?! Appelvinken zijn verre van saai, ze zijn Geweldig en mooi en leuk en, en.. Ik vind het een prachtige serie Helma en wat leuk dat jullie ze in de buurt hebben, echt zo gaaf, dat zou ik ook wel willen. Mooie sfeerfoto's, leuk het drinken. Het zijn voor mij de mooiste vinken (in Nederland dan) dus ik heb genoten van je blog!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helma29 november 2018 om 20:33
      Whahahahahahaha.... je bent ech al nummer zoveel die me ervan langs geeft over de term "saai" hahahah... ik zal em voortaan inhouden. Het is ook leuk om ze in de buurt te hebben maar jij hebt meer in de buurt hoor.
      Het is wel de bedoeling om komend voorjaar ook weer eens jou kant op te komen want het afgelopen jaar is er van fotograferen niet echt veel terecht gekomen maar die reden weet je ;-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  57. Hoi Helma
    De platen zijn mooi met de zwarte kleur...Nee hou jij je maar bij je eigen manier van fotograferen...
    Honden hebben voor mij iets...zal wel komen dat we 25 jaar er een in huis gehad hebben.
    Eentje 9 en 1 bijna 16...die hebben nog steeds een plekje in mijn gedachten.
    De laatste een labrador...jeetje wat was die hardleers haha
    Maar lief...
    Jij weer bij aan het lezen...en ook ik klik ze sneller door als het kan ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      ik zal me bij mijn eigen manier houden hahahaha......
      Ja, ik had vroeger ook een hond (er zijn er meer geweest) maar ik kan het echt niet aan om weer van zo'n dier afscheid te moeten nemen na een jaar of 10/12. Echt vreselijk en daarom heb ik toen besloten om geen hond meer te nemen. Ik geloof direct dat de honden nog steeds een plekje bij je hebben. Dat is bij mijn ook zo en vooral van de eerst, een poedel Aswin genaamd. Die zal ik ook nooit never uit mijn gedachten krijgen.
      Ik weer even bijgelezen maar ik loop nog steeds mijlenver op achter. En deze tijd maakt het er ook niet echt gemakkelijker op om wel bij te komen!!
      Groetjes

      Verwijderen
  58. Hoi Helma,

    Schitterend zeg, dit is nou echt zo'n soort die al jaren op mijn verlanglijstje staat. Ik kom met enige regelmaat in schuilhutten en dan hoop ik steeds dat zich daar ook eens een appelvink laat zien, maar helaas tot nu toe nog geen resultaat gehad. Afgelopen winter zat er een vrouwtje een paar momenten in onze achtertuin, maar voordat ik mijn camera gepakt had was die al weer gevlogen. Prachtige serie, vooral nr. 13 (1) en eens hoop ik het je eens na te kunnen doen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      kijk, fat ik jou ook nog eens groen zou krijgen had ik niet verwacht ;-) Grapje hoor maar dat snap je wel. Wat jammer dat je ook vanuit een schuilhut geen appelvink kon fotograferen want meestal laten ze zich dar wel zien Je had er dus wel een in je eigen achtertuin!!!! Dat biedt wel perspectief Ad want dan zijn ze wel in de omgeving. De foto die jij bedoel met nr 1/13 is ook mijn favoriet :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  59. Al weer een jaar geleden het lijkt nog zo vers .
    En wat heb je een mooie serie gemaakt prachtig ik heb ze wel eens gezien maar dan in een kooitje Lieve groetjes Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad alweer een ajar geleden Daniëlle, maar zo voelt het bij lange na niet. Het voelt nog steeds als de dag van gisteren evenals de pijn, het verdriet en het gemis :-(

      Ik heb nog nooit appelvinken in een kooitje gezien maar dat wil niet zeggen dat dit niet zou kunnen :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  60. Hai Helma,

    Eén van mijn favoriete vogels laat je hier zijn. Jammer genoeg zijn ze niet zo heel algemeen in het westen. Vlakbij mijn werk zitten er wel een aantal, maar altijd hoog in de bomen. ZO mooi als jij ze hebt weten te platen, lukt mij alleen vanuit een vogelhut. Een hele mooie plaat van de appelvink met de spiegeling. Super hoor. Maar ook de twee regenfoto's zijn heerlijk. Knappe serie.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      dat wist ik helemaal niet dat de appelvink een van je favoriete vogels was. Ik zie bij nl zoveel mooie vogels voorbij komen dat dit me dus even is ontgaan :-) Hier in de heemtuin zaten ze (toen ik ze voor het eerst zag hier) ook hoog in de bomen maar wel herkenbaar als appelvinken. Hopelijk komen er nog meer soorten naar deze kant :-)
      Die regen was niet echt fijn. Ging wel niet hard maar hard genoeg om een beetje te nat te worden maar..... dat hadden we er wel voor voer hihi.....

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  61. Alleen maar 1 vogel, maar wat voor een!!! Super mooie platen. Ik heb een paar jaar geleden in een boumanhut gezeten en mocht daar ook prachtige platen maken. Wat een geluk dat je dat koppeltje in de buurt hebt. Ik ben er echt jaloers op. En die appelvinken zijn zo schitterend. Mooi blog Helma.
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frans,
      ja, het is wel een hele mooie en vooral het mannetje is erg mooi! Je hebt het over een bouwman hut maar je bedoeld denk ik een bouwmeester hut :-) En jij jaloers hier maar ik super jaloers bij jou met die prachtige notenkraker ohhhhhhhh.....!!!

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  62. Ik heb je prachtige fotos weer bewonderd. Fijne week. Groetjes Caroline
    https://carolinesnatuurfotografie.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carolien. Ik had zowaar een "rustige" week alleen zat het weer niet echt mee. Dus dan ook niet weggeweest en gefootgrafeerd.
      Voor jou een heel fijn weekend.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  63. Hallo Helma,

    Wat een schitterende serie foto's van de appelvink.
    Die staat echt op mijn verlanglijstje maar ze komen nog
    niet in mijn tuin.

    Groetjes Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Erica,

      ik hoop dat ze ook jou tuin een keer aandoen. Hier waren ze tot 3 jaar terug ook nooit geweest maar nu zijn ze er wel. En er komen steeds meer soorten die er voorheen nooit waren. Houd moe ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  64. Bom dia, as fotos são magicas na beleza e na qualidade, foram conseguidas com mestria.
    Feliz semana,
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Antonio
      obrigado por sua resposta linda e elogiosa.
      Tenha um bom final de semana.

      Saudações
      Helma

      Verwijderen
  65. Wat een snavel, he :-) Daarmee kun je alles kraken. Wat een mooie foto's, Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben een aardige snavel ja hahahaha.........
      Dank je voor je leuke reactie Ed :-)

      Verwijderen
  66. Revendo esta maravilhosa publicação, e passando a deixar um beijinho, e um forte abraço!...
    Boa semana!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Obrigada querida Ana,
      agora estamos no fim de semana e desejo-lhe uma ótima noite de sábado e uma boa quarta-feira.
      Um beijo e um grande abraço
      Helma

      Verwijderen
  67. Hoi Helma.. This is a beautiful bird.. Great collection of pictures . Congrats

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It is also a beautiful bird Ana :-)
      Thank you for your comment.
      Have a nice Sunday.
      Greetings

      Verwijderen
  68. Hoi Helma. Wat geweldig!! Ik heb nog nooit een appelvink gezien. En zelfs al zag ik ze dagelijks dan nog zou ik deze foto's prachtig vinden. Zeker die in de regen en die met de weerschijn in het water. Wauw. Groetjes, Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenny,
      wat jammer dat je nog nooit een appelvink hebt gezien :-) Het zijn inderdaad wel hele mooie vogels maar dat zijn dan vooral de mannetjes die zo mooi kleurrijk zijn :-) Dank je voor je leuke en enthousiaste reactie :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  69. Hoi Helma, fantastisch mooie vogel! Zeker een van mijn favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Reacties
    1. Obrigado Antonio,
      também um fim de semana muito bom para você.

      Saudações
      Helma

      Verwijderen
  71. Hoi Helma,
    Kom maar wat vaker met dit soort "saaie" series. Appelvinken zijn prachtige vogels die het verdienen om soms in het zonnetje te worden gezet (en soms ook in een regenbuitje). Je treft het als ze bij je in buurt voorkomen.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Kees,
      hahahahaha...... dat zou ik zelf ook wel willen :-)))) Het is wel een feit dat er sinds een paar jaar ook baardmannetjes schijnen te zitten maar die heb ik zelf nog niet gezien. Daar ga ik nog even achteraan (als ik weer vrij ben). Hahahahaha... van dat regenbuitje hadden wij meer last dan deze "appeltjes".
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  72. Een reactie van Willy via het contactdormulier.

    - Geweldige foto's van die vink !! Grts

    Met vriendelijke groet,
    willy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,
      ik moet hier ook hoognodig een ander blog plaatsen maar ik was er nog niet aan toe gekomen.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  73. Wooow , je hebt schitterende foto's van dit vogeltje Helma !
    Het is heel zeker geen 'saaie' serie hoor :-)
    Het vogeltje is bij elke foto vlijmscherp afgebeeld, wat een kunst op zijn eigen is om die kleine heel beweeglijke diertjes zo te fotograferen.
    De foto's in de regen storen echt niet, integendeel, de regen geeft net dat tikkeltje extra !
    Dikke bravo Helma, graag meer van dit soort fotografie :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je dikke bravo Dirk en daarmee laat je me ook weer aardig verkleuren :-))))) Soms krijg je een vogel ook echt wel scherp hoor maar van deze serie zijn er ook heel wat in de prullenbak gegleden hihi.....
      De foto's in de regen mogen dan iets extra;s hebben maar ik werd er toch wel nat van hahahaha........
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  74. Superrrrrrrrrrr mooi Helma.
    Ik ben stik jaloers, deze zie ik nou nooit en hij / zij zijn zo mooi.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik..... hoe is het mogelijk dat ik jou nog jaloers kan krijgen Tinie :-))))))) Meestal ben ik dat bij jou hahahaha...... voelt wel lekker zo eigenlijk *lol*.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  75. Een van de allermooiste vogels van ons land, vind ik altijd. Schitterend!

    Groet,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook echt een heel mooi vogeltjes Gerrit en dan vooral de mannetjes :-)
      Dank je voor je leuke reactie :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  76. Wow!!! Que maravilla de fotos del Picogordo, son todas extraordinarias. Enhorabuena por este trabajo mi amiga Helma, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias por su agradable y entusiasta reacción, mi amigo Germán :-)))
      Estoy muy feliz de leer que les gustaron estas fotos.
      Un abrazo muy grande para ti.
      Helma

      Verwijderen
  77. I love that reflection.
    I think this beautiful bird likes this as well.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It is also a very beautiful and colorful bird.
      One of the most colorful of our small country ;-)
      It is nice to read that you have enjoyed these photos.
      Greetings

      Verwijderen
  78. ik kan niet veel meer toevoegen aan de vele reacties.....een prachtige vogel en je hebt hem heel mooi vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle reacties zijn welkom Ghita :-)
      Ik was blij dat ik dit mooie stelletje kon fotograferen.
      Groetjes

      Verwijderen
  79. Ik heb via de link die je gestuurd heb dit blog bekeken het zijn ook mooie opnamen vooral dat drinkende mannetje, het is toch een vogel die zich niet zo makkelijk laat fotograferen althans dat is mijn ervaring.
    Je moet er echt voor in een schuilhut zitten en geluk hebben dat hij langs komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Piet,
      in een vogelhut heb je inderdaad mooie kansen op de appelvinken, maar je ziet ze steeds meer zonder vanuit een vogelhut te kieken. Het stelletje appeltjes wat hier in de Weelen zat (en zit) was wel schrikkerig maar niet van dien aard dat ze gelijk wegvlogen. Het zijn echt hele mooie vogels en van mij mogen er nog meer komen ;-)
      Leuk dat je hier toch een kijkje kwam nemen.

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma