zaterdag 26 juli 2014

Meisjesogen (Coreopsis verticillata).......

Deze meisjesogen heb ik in mijn tuintje staan en ik wilde graag even wat "zonnigs" neerzetten.  De meisjesogen (gekke naam voor een bloemetje hihi....) heb ik vanuit diverse standpunten en met verschillende diafragma's en sluitertijden gefotografeerd.

***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


Meisjesogen (Coreopsis verticillata)

Meisjesogen (Coreopsis verticillata)

Coreopsis verticillata, meisjesogen stamt uit het oosten van de VS. Het is een populaire vaste plant die rijkelijk en langdurig bloeit van juni tot september. De margrietbloemen zijn geel. Vanwege het fijne, langwerpige, smalle blad is de plant ook mooi als hij niet bloeit. De planten kunnen vele jaren op dezelfde plaats blijven staan en worden zo’n halve meter hoog.


Meisjesogen (Coreopsis verticillata)

Meisjesogen (Coreopsis verticillata)

Meisjesogen (Coreopsis verticillata)

Meisjesogen (Coreopsis verticillata)


In Amerika groeien deze planten op de prairies. Vandaar dat ze wind en droogte goed verdragen. Veel voeding is niet nodig. De planten stellen vrijwel geen eisen aan de grond. Die mag alleen niet langdurig nat zijn, vooral ‘s winters niet. Een zonnige standplaats heeft de voorkeur, iets schaduw wordt voor lief genomen. De planten kunnen het beste in het voorjaar worden opgeschoond. Knip oude scheuten af, maar pas op met de jonge groeischeuten. Tijdens de groei hebben de planten weinig zorg nodig. Hoge planten eventueel steunen. Bij langdurige droogte water geven.


Meisjesogen (Coreopsis verticillata)

Meisjesogen (Coreopsis verticillata)

Meisjesogen (Coreopsis verticillata)

Meisjesogen (Coreopsis verticillata)




 ===============================================================

Allemaal bedankt voor de warme reacties en het medeleven voor allen die ons zijn ontvallen met de vreselijke vliegramp  van vlucht MH17 van donderdag 17 juli 2014

121 opmerkingen:

  1. these images are just beautiful. i like their nickname, too. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Theresa. We were also a sun far.
      The name is indeed very special

      Verwijderen
  2. lieve Helma
    Fijne gele foto van Girl ogen. Ze zijn allemaal prima, maar nummer drie is mijn favoriet
    het werkt prima met de kleine bloem achter de grote.

    Liefde,
    Jette Majken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ål glad for at du har valgt en favorit. Blomsterne er små og kun knapperne, når de kommer ud, kan du se en hel tæppe af gule blomster :-)

      Med venlig hilsen Helma

      Verwijderen
  3. Mooi weer je foto's.Geel is niet mijn favoriete kleur maar ik vind het wel heel vrolijk in de tuin en heel langzaam winnen Geel Rood en Oranje een plekje bij mij .Zo zie je maar !!
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik draag zelf nooit geen geel Elisabeth maar in de natuur vind ik die gele kleur werkelijk fantastisch.
      Weet je mijn gele paardebloemen nog, of 2 jaar terug die opnames van het edelhert in de ovp met al dat koolzaad! Ik vind dat werkelijk prachtig om te zien al die gele tapijten :-)
      Ik lees dat deze kleurtjes ook bij jou terrein gaan winnen ;-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  4. De coreopsis is een prachtige plant maar zoals jij deze hebt vereeuwigd is wonderschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Janneke :-)
      Het is echt een heel vrolijk bloemetje voor in je tuin en een mooie voedselbron voor veel bijen.

      Verwijderen
  5. Prachtige bloem met een mooie kleur, Geel vindt ik een van de mooiste kleuren in de natuur.
    De bloem draagt een mooie naam, ik had er nooit van gehoord.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Kees :-)
      Ik vind geel ook prachtig in de natuur. De volle gele weilanden met paardenbloemen.
      De bermen met boterbloemen en ook de velden met koolzaad zijn werkelijk prachtig.
      De naam "meisjesogen" is ook best wel bijzonder. Men zegt dat het duidelijk is waarom de bloemen zo genoemd worden maar ik kan dat niet echt zo vinden.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  6. I sometimes will see this beautiful flower growing along road-side verges when council hasn't mowed. I think they're very pretty to see; so bright and cheery...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Here in the Netherlands, these flowers do not grow in the wild. You can buy them at a garden center for your garden. In our roadsides are called wild buttercups and are also beautifully colored.

      Verwijderen
  7. Lovely images of this cheery flower. It is so bright and pretty. Have a happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen,
      Unfortunately the weekend again so tomorrow back to work at the boss :-)
      The yellow color of this flower is beautifully clear and an ornament for the garden :-)
      Nice week.

      Verwijderen
  8. Adoro as margaridas amarelas e as flores estão muito bem fotografadas Helma
    Estou quase pedindo algumas para incorporar ao design dos meus cabeçalhos no blog rs
    Deixo um abraço e votos de boa semana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Lis,
      Você pode muito bem ter ouvido algumas fotos, se você deseja adicioná-lo. ao seu cabeçalho do blog Eu achei (e encontrar) a cor amarela realmente fantasista-se para ver e você vai, portanto, simplesmente alegre :-) Também uma semana muito agradável para você.
      grande abraço

      Verwijderen
  9. Какая красота лета! Удивительные снимки...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Спасибо Анна :-)
      Я вернулся к тому, что Vrolijks, и я надеюсь, что вы слишком веселый;-)

      Verwijderen
  10. Beautiful photos and exceellent macros of this pretty flower. Have a lovely day, Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's also a lot of fun to photograph this flower Gunilla :-)

      Verwijderen
  11. Foto 3 erg mooi door wat de omgeving laat zien waarbij je ogen steeds weer een rustpunt vinden op de bloem. Laatste foto heeft een romig achtergrondje en een uiterst selectieve focus ......... zo zie ik 't graag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Henk :-)
      Ik ben blij dat je daar een leuke en leerzame visie op hebt gegeven.
      Zo weet ik dat ik het toch goed gedaan heb :-)

      Verwijderen
  12. Hi Helma,
    fantastic photos of this stunning yellow flowers. So lovely and beautiful. Amazing !
    Have a nice and sunny Sunday, helma.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello synnove,
      This cute little yellow flowers also make it all looks very nice and cozy. They are not all the same size so that gives a very good overview :-) For you also have a nice week.
      Best regards, Helma

      Verwijderen
  13. Weerom een prachtige serie Helma, zoals steeds heel knap van compo, kleur en scherpte. Foto's 6, 8 en 11 dragen mijn voorkeur weg wegens de mooie dieptewerking, maar de hele reeks is schitterend gedaan, knap!!

    grt, ludo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wilde eens wat verschillende sluitertijden en diafragma's uitproberen Ludo en ook was ik bezig met de kleuren, zoals daglicht, zonlicht, bewolkt. Leuk om te doen :-)
      Dank voor je leuke reactie :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. Prachtige serie, Helma, met heel mooie details.
    Meisjesogen (Coreopsis) zijn er in diverse kleuren, ben blij dat deze tot de planten behoort.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken alleen de gele Jan maar leuk om te weten dat ze er in verschillende kleuren zijn. Daar ga ik dan toch eens naar zoeken in het tuincentrum :-) Dank je voor deze tip.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Ha wat leuk dat je deze bloem in het zonnetje zet, een prachtige reeks heb je er van gemaakt,
    waarbij de detailfoto's 5, 7 en 10 mijn favorieten zijn, heel mooi! Ook de laatste vind ik heel fraai,
    leuk experiment met de meisjesogen.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een zonnetje op zich Coby :-)
      Leuk dat je de detailfoto's het mooiste vind.
      Ik vond het ook gewoon heel leuk om alles eens verschillend vast te leggen en dat is ook goed gelukt :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. Wat een mooie foto's! Mooi zo wat kleur met deze regenachtige dagen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Helma,
    Wat een mooie opnames. Prachtige kleuren en mooi om te zien hoe je met verschillende scherptes hebt gewerkt. Knap ook hoe je telkens weer van die mooie composities weet te creëren. Dat vind ik persoonlijk namelijk altijd best moeilijk met bloemen. Maar ja, zo steek je altijd weer wat van een ander op, toch..?!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      ik vond dit ook echt leuk om uit te proberen en uiteraard ook om te doen. De resultaten waren ook voor mij heel verrassend en dit bied ook weer perspectieven in de macrofotografie :-) Ik leer ook nog steeds van anderen en daar ben ik dan ook altijd heel blij mee ;-)

      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  18. Hallo Helma
    Schitterend zoals jij dit plantje in beeld brengt.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Bets,
      het is ook echt een blikvanger in je tuin als je deze plant hebt staan :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  19. Helma je hebt deze plant een ereplaats gegeven, prachtig in beeld gebracht. Ik vind de diverse verschillen goed uitkomen.
    Gr.
    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Joost :-)
      Het is ook echt een blikvanger in je tuin hoor :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  20. Hoi Helma.

    Mooie bloem de meisjesogen Helma.
    Mooie opnames van het bloementje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      het geel vond ik prachtig om te zien en dan de onregelmatige hoogte van deze bloemetjes maken ook dat het er heel speels uit ziet in je tuin :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Hihihi meisjes ogen wat een lieve naam.
    Eigenlijk ook wel logisch want het is een heerlijk en lief bloemetje.
    Je zou ze ook Helma of Karina kunnen noemen want wij zijn ook hele lieve bloempjes :-))))

    Nee alle gekheid op een stokje.
    Ze zijn echt lief en frivool.
    Ik wordt er ook echt vrolijk van (weer eens wat anders dan groen) :-)))
    Gezellig en zonnig al dat geel.
    Geeft een heerlijk zomers gevoel.....lekker hoor.

    En niet te vergeten mooie foto's, fijn scherpte verloop en een fraaie scherpte waar het nodig is.
    Grote klasse dame.
    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karina,
      had je nog niet gezien dan dat wij er ook tussen staan!!!!!!
      We pasten er ook precies bij hihi.......

      Klopt, ik werd hier dan ook vrolijk van en daar was ik dan ook echt wel aan toe!
      Heerlijk dat je hier niet groen van bent geworden hahahahaha...... maar heerlijk zonnig en geel *lol*

      Dank weer voor je leuke reactie en ik mail je deze week nog even.
      LG, Helma

      Verwijderen
  22. Helma ze zijn weer prachtig maar ik zal eerlijk zijn ik heb hier nog nooit van gehoord, maar mannenogen kunnen ook zo mooi niet zijn vandaar denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft toch niet dat je er nog nooit van gehoord had Bas!
      En wie weet bestaat er wel een plant dat "mannenogen" heet '-)

      Verwijderen
  23. Een erg fraaie serie van de "Meisjesogen" Helma, je hebt in diverse opnamen heel mooi gebruik gemaakt van scherptediepte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Edward.
      Dit was ook echt heel leuk om te doen :-)

      Verwijderen
  24. ha die Helma
    je zou in deze ogen kunnen verdrinken , zo mooi als ze zijn
    ik las ook dat jij het nooit zal dragen deze gele kleur , nu ik ook niet
    maar in de natuur is het een pracht
    ik zal aanstonds de laatste nachtdienst in vandaar dat ik laat hier was , ben van slag:)
    liefs karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      heerlijk opmerking met "je zou in deze ogen kunnen verdrinken" :-)
      En nee, ik draag ook nooit geen geel. Staat me gewoon niet maar ik heb daar ook niets mee. In de natuur vind ik het een schitterende kleur maar om te dragen! Nee! Kan me voorstellen dat je van slag bent door die nachtdiensten. heb ik ook last van!
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  25. Hola Helma, buen trabajo con estas bonitas flores amarillas que tanto cuesta de sacar bien,,un fuerte abrazo amiga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Fernando,
      estas pequeñas flores amarillas hacen que acaba alegre :-)
      Un abrazo

      Verwijderen
  26. mooi zonnig bloemke
    en wat een leuke originele naam, die kende ik helemaal niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Anneke,
      een mooi zonnig bloemetje :-)
      Leuk dat je hier toch nog wat geleerd hebt hihi.....

      Verwijderen
  27. Heerlijke zonnige serie van deze mooie bloemen. Elke foto heeft wel iets dat mij aanspreekt dus ik ga geen favoriet uitzoeken!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoeft ook geen favoriet uit te kiezen Ank want ze spreken je allemaal aan lees ik wel. Soms heb je series dat er een aantal favorieten uitsteken maar hier kon ik dat zelf ook niet ontdekken :-) Ik ben allang al blij dat je hiervan geniet.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  28. Beautiful images Helma and your header image is amazing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Roy,
      This cute little yellow flowers are very frivolous about and are very nice in your garden :-)

      Verwijderen
  29. doskonałe jak zawsze : ) moje gratulacje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtige gele tinten, zo'n heerlijke zonnige bloemen!
    Schitterende foto's, fantastisch van kleur en vol prachtige details! Een heel mooie reeks Helma!
    Nog een fijne zondagavond en alvast een mooie nieuwe week,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Vanessa,
      het zijn ook echt hele leuke kleine gele zonnetjes :-)
      Doordat ze ook allemaal verschillende van lengte zijn staat het ook heel speels in de tuin.
      Voor jou ook nog een hele fijne avond en nog een hele gezellige week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. So beautiful, Helma.
    Like wonderful rays of sunshine.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Helma,
    These flowers are so pretty.
    Your macro work, especially, is mind blowing.
    Great job, my friend!
    Peace :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Chandra,
      Thank you for your lovely comment.
      I love everything we got in nature :-)
      Kind regards,

      Verwijderen
  33. Het zijn stralende meisjesogen geworden. Mooie macro's, mooi scherpteverloop bij sommige. Leuk hè om te spelen met diafragma en sluitertijd! Een zonnige serie Helma, heel wat anders dan op dit moment allemaal naar beneden komt! Blèrrrrr! Lieve groetjes van je buuf uit zeiknat Enkhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuke gezegd marjolein van dat het stralende meisjesogen geworden zijn :-)
      Inderdaad heel leuk om te spelen met sluitertijden etc en dat geeft soms echt hele mooie en leuke resultaten :-). inmiddels alleen maar zonnetjes hihi.......
      Lieve groetjes van je buuf :-)))))))))

      Verwijderen
  34. Mooie serie van deze gele bloemen Helma.
    Foto 5, 7 en 10 zijn echt helemaal geweldig.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal voor in deze tijd van het jaar Irma :-)
      Jij valt dus echt voor de macro's :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  35. What wonderful images, Helma. We just returned from two weeks in France and Spain and these pictures make me remember the fields of sunflowers we saw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David,
      I hope you had a wonderful holiday and I'm probably still see pictures of your blog :-) Nice that these little yellow flowers remind you of the beautiful yellow sunflower fields in Spain :-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  36. ✿⊱。¸.
    Simples, linda, amarela... amei suas fotos.
    Conheço essa flor mas não sei como é ela chamada aqui.

    Boa semana!
    Beijinhos.
    •°♪♬♫º°

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Magia,
      são as pequenas flores amarelas, mas a cor é muito intensa :-)
      Quando você está sozinho eles não. Conheça o nome Isto é, talvez, uma vez.
      Um abraço e uma boa semana
      • ° ♪ ♬ ♫ º °

      Verwijderen
  37. Hi Helma,
    What a nice exercise to do. One flower, one color but many ways to see it! I have some moonlight coreopsis that look a lot like these and I love them. Great pictures, especially #5 & #7 my favorite ones.
    Have a beautiful day & week!
    Kind regards, Louise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Louise,
      Indeed, a flower and one color, but it was really fun to experiment with this. Nice that you have also met a few. Favorites like You also have very fine evening and nice week :-)
      Sincerely, Helma

      Verwijderen
  38. Je hebt de meisjesogen mooi gefotografeerd Helma.
    Een mooi zonnig blogje is het.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ook als zonnig bedoeld Tinie
      en dat is goed gelukt ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  39. ¡Qué dulzura y belleza tienen tus imágenes de esta flor!
    Los macros son magníficos y las fotos tienen un colorido muy delicado.
    Un beso grande, Helma.

    Wat zoetheid en schoonheid zijn uw foto's van deze bloem!
    De macro's zijn prachtig en de foto's hebben een zeer delicaat.
    Een dikke kus, Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse,
      Las flores son muy pequeñas, pero en realidad son de color muy intenso.
      Estado muy agradable en el jardín :-)
      abrazo grande

      Verwijderen
  40. Helma goeden dag
    06:00 op maandag betekent uit de nachtdienst :) en ik ben vandaag aardig bij gekomen er van , morgen nog een door het weer opgelegde rustdag , woensdag een mooie duin en strand wandeling
    en ja je hebt gelijk ik slapen en jullie een dag vol met een lach , en ik lees het goed , je hebt van al in het scrollertje gelachen , dan kan mijn dag niet meer stuk
    fijne avond nog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      oké... weer wat geleerd hihi..... en ik lees dat je vandaag een mooie duin en strandwandeling aan het maken bent. ben benieuwd naar je foto's die je onderweg ongetwijfeld zal maken :-)
      Je las het inderdaad goed, dat scrollertje vond ik super hahahahaha.....
      Jij ook nog hele fijne avond en ik denk dat je na die wandeling lekker eerst een koud biertje pakt :-)

      Verwijderen
  41. Heerlijke zonnetjes zijn het, Helma!
    Je hebt ze mooi vastgelegd en weergegeven...
    Fijne week en lieve groetjes knufff van Anna :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anna,
      ik was ook echt even aan wat zonnetje toe en deze mooie kleine gele meisjesogen kwamen daarom goed van pas :-) Ik ben blij dat je ervan genoten hebt. Jij ook nog hele fijne week.
      Lieve groetjes en knufff, Helma

      Verwijderen
  42. Hi Helma,

    these are awsome photos of the beautiful yellow tickseeds which I like so much indeed and I admire your wonderful close ups, really great shots which you can be proud of. :-)

    Helma, thanks for your comment on my blog called "Stadt, Land, Natur" which is only a blog I use for a blog projects various participants take part in. You take a photo of a special place every month to see how nature changes throughout the year. On this blog I show every month the photos of all participants, the thumbnails are linked to their blog.

    My main blog is: here

    Send you lots of greetings and have a nice week
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Christa,

      Thank you for your visit and for your explanation on your blog. I understand there is not much of it because I could see all the beautiful photos are :-) I'm going to equal your other blog's look, but how do you get this link in the reaction?

      Warmest regards, Helma

      Verwijderen
    2. Hi Helma,

      I'll send you an e-mail explaining you how to post a covered link on other blogs.

      I've returned from from meadows where I could observe our storks here, it's simply amazing to see more than 50 walking around to look for mice, snails, frogs and other things to eat.:-)

      Have a nice evening and lots of greetings
      Christa

      Verwijderen
    3. Hi Christa,

      I have now received your email and you clearly explains how you put the link in a comment. I want to convey my thanks for that :-)

      I believe you are right that you will find a lot of fun with the 50 storks in that beautiful meadow. I found (and find) it is also wonderful to see!

      Also you have a very nice evening.

      Kind regards, Helma :-)

      Verwijderen
  43. We have these in many of our arboretums here and they are stunning. Some are orange, some yellow. I like the way you experimented with different settings on your camera. These are all gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Gail,
      I also loved to experiment with these pretty little yellow flower gently. I'm glad you find them beautiful and also very nice that you have them :-)

      Verwijderen
  44. J'aime tes prises de vues , toujours originales et très joliment présentées! j'adore!
    Bonne semaine à toi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci chère Cath,
      ton commentaire me fait plaisir :-)
      Aussi, vous avez une belle semaine

      Verwijderen
  45. Hi Helma! These are really beautiful photos of flowers - perfect macro and wonderful yellow color. My grandmother had these flowers in her garden.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jak miło przeczytać, że miał tę słodką babci mały żółty kwiat w ogrodzie.
      Cieszę się, że podoba się makra piękny :-)
      ****************
      How nice to read that you had this sweet little grandmother little yellow flower in her garden.
      I'm glad you like the macros nice :-)

      Verwijderen
  46. Hallo Helma
    Zalige foto's om te bekijken en goede informatie.Dit is weer echt top.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Natuurfreak,
      dank je voor je leuke en enthousiaste reactie :-)
      Ik ben blij dat je hiervan genoten hebt.

      Verwijderen
  47. Foto #7 en de laatste vind ik het mooiste van deze serie, leuk dat je verschillende standpunten hebt gedaan!
    Mooie serie zo.

    Groeten Ralph

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ralph,
      leuk dat je deze 2 als favorieten hebt uitgekozen.
      Foto 7 is ook echt een mooie maar de laatst ook.
      Net of ie zo uit het niets omhoog is gekomen ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  48. Hi Helma.. Delightful pictures.. Great macro an very nice quality.. Cheers..

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Dag Helma, ik snap dat je geen verre tochten onderneemt... het is me toch warm!
    Boven de 22 graden is het me al gauw te warm. Maar misschien kan jij er goed tegen.
    Ik ben vooral weg van de tweede grote foto van boven. Prachtig!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Zem, die verre tochten moeten nog maar even wachten. Ik kan alles een beetje dicht bij huis redden. Zelfs de vlinders zitten vlakbij en vandaag 2 soorten libellen in de tuin vast kunnen leggen :-)
      Ik kan absoluut niet tegen de warmte en ik zei ook altijd: Tot 23c is het te doen maar alles wat daarboven komt is een stuk minder "hijg, zweet, puf.....
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  50. Het is geen verrassing dat meisjesogen kunnen inspireren. In het bijzonder als je er diep in kijkt wordt het duidelijk waarom. Je hebt het prachtige hart heel fraai in beeld gebracht. Het is hoe dan ook macrofotografie van een hoog niveau.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha....... leuke openingszin Kees :-)
      Ik vond het wel leuk om een beetje te experimenteren en dit kwam eruit. Bovendien staan deze bloemetjes ook allemaal op verschillende hoogtes en dat staat heel frivool :-)
      Dank je voor je complimenteuze reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  51. Mooi bloemeke, ik vind vooral de close up foto's met de beperkte scherptediepte erg mooi.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het ook Ghita en het is ook een sieraad voor je tuintje.
      Bovendien ook weinig tot geen onderhoud :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  52. Hello Helma!
    This fantastic post yellow flowes perfect capture
    Good day my Friend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Obrigado pela sua resposta Adriano.
      Estes pequenos sóis amarelos fazer você muito feliz :-)
      Muito boa noite.

      Verwijderen
  53. Zo'n mooi bloemetje mag ook wel bij mij in de tuin staan daar word je blij van hele mooie serie Helma lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daniëlle,
      het is ook een heel gemakkelijk bloemetje want hij heeft bijna geen onderhoud nodig.
      Bovendien staat het echt heel leuk in je tuin.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. They are also very frivolous to being in my garden Felicia;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Beautiful images, I love 'Girl Eyes'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chuckle ..... nice that you think of this girl loves Bob eyes;-)

      Verwijderen
  56. Hi Helma,
    thank you very much for your nice comments. Coreopsis, really a funny name,
    Men's eyes were certainly good times. ;-) I did not know they made ​​the USA
    come again some gelernt.Du they have repeatedly photographed times perfectly.
    regards
    Sigi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Sigi, I think the men's eyes were not as beautiful as the girl eyes whahahahaha ..... This pretty little yellow flowers are also a focal point in your garden :-) Thank you for your fun and spontaneous reaction.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  57. Mooie serie, Helma. 't Is altijd zo'n vrolijk bloemetjes, vind ik. Fijne dag. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een heel vrolijk bloemetje Joke.
      Komt ook omdat ze allemaal anders van hoogte zijn en dat staat ook heel frivool :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  58. ha die Helma
    ja dat is een mooie pps met mooie vogels en dieren , de hei is nog niet in bloei dat je hebt nog niets van die paarse pracht gemist , de heide hier bij mij achter zal toch niet zo mooi zijn , daar zat vorig jaar het heidehaantje in
    ja ik maak te veel kiekjes hé , maar ik vind zoveel mooi en wil het dan graag delen hihi
    zo'n wandeling is fijn en niet zo gek zwaar om te doen , al is 30 km zo'n beetje mijn limiet
    fijne avond nog
    liefs karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ik mag ook hopen dat ik dit jaar op tijd ben om de bloeiende heide te zien, want andere jaren was ik altijd te laat :-( Als ik mijn rooster voor de komende weken bekijk dan laat het ook heel weinig ruimte over. Laat het me aub even weten wanneer deze hei in bloei staat en waar ;-)
      Tuurlijk wil je al die kiekjes graag delen (zo ben ik ook) en ik ga ze ook bekijken hoor. Maar euhhhh... ik vond 19 km al veel maar 30!!
      Jij ook nog hele fijne avond,
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  59. Excelentes macros de lindas flores....
    Cumprimentos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Obrigado Fernando.
      Esta pequena flor amarela são adoráveis ​​pequenos sóis.
      Saudações

      Verwijderen
  60. Hoi Helma,

    Ik weet zeker dat ik op je blog gereageerd had, maar zie mijn reactie niet terug (tijdelijk slechte internetverbinding) Het kwam erop neer dat ik de foto's van de kern van de bloem met geringe scherptediepte heel mooi vind, maar foto nr.8 toch de mooiste vind.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      ik heb echt geen reactie van je gezien hier anders had ik die uiteraard ook beantwoord :-)
      Ik was lekker bezit met verschillenden diafragma's etc en dan heb je ook hele verschillende foto's.
      Leuk dat je er toch nog ene favoriet uit hebt kunnen kiezen.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma