woensdag 20 juni 2012

Wilde bloemen.....


Weer terug van ons lange weekend. Tegen verwachting toch lekker droog weer gehad alleen gooide de harde wind roet in het eten om lekker even te fotograferen. Bovendien zijn mijn bijzondere watertorenfoto's rijp voor de prullenbak, en de boomkikkers wilde niet meewerken aan een fotoshoot. Wel een zeldzaam rupsklavertje (rode lijst) gevonden maar die foto komt nog wel.

Nu eerst nog maar een reeks foto's van afgelopen 9 mei in de heemtuin. Het regende steeds tussendoor, dus heb de serie in verschillende belichtingen en scherpstelling vastgelegd.

Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus ook mooier. Gewoon op de bovenste foto klikken en doorklikken, dan krijg je de hele reeks achter elkaar.

Gewone smeerwortel

Ribes sanguineum

Veronica

Veronica

Akelei

Akelei

Akelei

Dagkoekoeksbloem

Dagkoekoeksbloem

Dagkoekoeksbloem

Dagkoekoeksbloem
Grote salomonszegel
Barbarakruid

Ossentong

Ossentong

 Donkere ooievaarsbek

Knoppen Donkere ooievaarsbek

Vogelmelk

Bloeiende Zuurbes - berberis

Dagkoekoeksbloem

Dagkoekoeksbloem

 Grote salomonszegel

Deze zweefvlieg zweefde tijdens fotograferen even voorbij....

Beemdooievaarsbek

Roosje

Wilde hyacint

Wilde hyacint

Viburnum rhytidophyllum met dank aan KEES BOELEN voor de namen van de 2 ontbrekende bloemennamen. Kees, dank je wel :-)
===================================================================
En iedereen ontzettend bedankt die ons een fijn weekend toewenste. Er komen uiteraard wel wat foto's maar het was niet echt fotoweer, dus helaas geen culinaire hoogstandjes ;-)

75 opmerkingen:

  1. Excellent photos Helma ! Very very beautiful !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige serie Helma!
    Erg mooi van kleur en scherpte, een genot om te bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Has sabido aprovechar muy bien la luz realizando unas bonitas fotos.. Muy buena definición y buenos colores y además bellos fondos.. Enhorabuena Helma..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Helma

    't is fijn dat je er weer bent.
    Je hebt wel even een lekker uitje gehad dat doet een mens goed he, jammer dat er zoveel wind stond en dat belet vaak het fotograferen van speciale onderwerpen.

    Maar deze opnames zijn ook prachtig hoor, ik ben dol op mooie bloemen, dat weet je inmiddels wel he.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit mooi om te zien, blij dat je ons deze laat zien.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Świetne zdjęcia przywiozłaś, ładne kolory i oryginalne rośliny.
    Pozdrawiam.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Hi Lasse, thank you for the compliment :-) Greetings, Helma

    @ Hoi Lia, ik heb ze in verschillende standen en belichting gefotografeerd omdat het steeds tussendoor regende. Werd dus evengoed nog een leuke serie. Dank je wel voor je complimentje :-)

    @ Hola Ana, gracias por el cumplido. Traté de tomar fotografías con luz diferente, que es bastante exitoso. Un cordial saludo, Helma

    @ Hoi Joop, het was ook fijn om er even uit te zijn :-) en ja, de harde wind was echt spelbreker in deze. Wel evengoed genoten hoor, maar ik had zo graag de boomkikker en een aparte watertoren willen laten zien, maar ja.... Ik weet dat je dol bent op mooie bloemen dus ik ben blij dat deze ook in de smaak vallen :-) Groetjes, Helma

    @ Hai Cees, ik had deze al eventjes maar het kwam er steeds niet van om ze te plaatsen. heb dat nu maar gedaan want ik heb nog zoveel meer ;-) Groetjes, Helma

    @ Talibra Witam, dziękuję za komentarz :-). Cieszę się, że kwiaty i zdjęcia piękne. Z poważaniem, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Helma
    Ze zijn SUPER mooi prachtig van kleur en scherpte en de regendruppels doet de rest dan zijn ze zo mooi fris
    Echt genieten
    Ja jammer h;e dat het steeds te hard waait vooral voor macro's
    Hartelijke groetjes Janny
    P's
    Ben je lekker uitgerust ???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,

      echt uitgerust ben ik niet maar we hebben nog tot eind volgende week vakantie :-). Het was heerlijk om even weg te zijn en in een andere omgeving te vertoeven. Lekker aanschuiven aan tafel en ook zo weg kunnen lopen heerlijk gewoon ;-)

      Het was ook jammer dat het zo hard waaide en eigenlijk doet het dat nog steeds. Fijn dat je de foto's mooi :-))))

      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  9. Wat hebben we toch veel mooie bloemetjes in de natuur !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Śliczne kwiatki oglądałaś i mimo złej pogody świetne zdjęcia im zrobiłaś. Niektóre są nawet przyozdobione kroplami deszczu. Pozdrawiam.
    Mooie bloemen en zag, ondanks het slechte weer hebben ze gedaan wat mooie foto's. Sommige zijn zelfs versierd met regendruppels. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohh wat een prachtig bloemenfeest helma,

    de tweede die je zoekt weet ik niet maar de eerste zou ik denken dat het een saxifraga soort is,
    kan dat
    het zijn stuk voor stuk droomplaatjes helma,
    mijn complimenten,

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Helma,

    Wouw deze foto's is weer prachtig geworden. Heel mooie bloemen zijn dit geworden. Er zijn best wel veel soorten bloemen om te zien. Echt genieten.Ik heb je foto's genoten. Ik kijk graag naar jou foto's. Wij zijn afgelopen zaterdag naar Antwerpen geweest. Toen hebt ferry ook aardig foto's gemaakt. Wat is daar ook mooi om te zien. Je bent terug gekomen van vakantie. Nog veel plezier met je vakantie.

    Fijne dagen gewenst.
    Liefs van Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. PS;Onze linkje is niet meer. Wij hebben ander genomen.
    Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bardzo, bardzo piękne zdjęcia!! Jestem pod wrażeniem.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Preciosa fotos y preciosas flores,todo un acierto.Saludos

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Helma complimenti per le tue bellissime foto, naturali, delle macro molto nitide e ben fatte. Sei una professionista! Brava! ciao Cri : )

    Ho condiviso in Google+

    BeantwoordenVerwijderen
  17. A nice selection of tiny flowers Helma - Dave

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een indrukwekkende reeks... de Veronica's hebben mijn hart gestolen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat prachtig weer!! En wat fijn dat je er de namen bij zet, voor mij is dat hartstikke fijn, want ik weet niks van de namen.
    Misschien komt het zo een keer!

    fijn weekend geweest?
    liefs,
    yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hai Helma,

    Heerlijke serie.
    Ik ben persoonlijk niet zo'n grote bloemenfan, maar je legt het wel heel
    fraai vast.
    Complimenten hoor.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldige foto`s Helma!
    Veel van die bloemetjes zijn piepklein en je hebt ze prachtig gefotografeerd.
    Lekker is dat hè, op je knieën (of languit liggend)in het zand.
    Nog een fijne vakantie,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Great pictures of the beautiful flowers, well done with nice natural colors, good brightness and an impressive background.

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt de bloemetjes prachtig gevangen met je lens Helma.
    Mooie kleuren en scherpte.
    Jammer dat je zoveel wind in het weekend hebt gehad.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik kreeg een reactie van OTTAR, maar deze werd niet hier geplaatst. Ik zet hem daarom in een eigen reactie.

    Reactie van Ottar:

    Nieuwe opmerking over Wilde bloemen......

    Ottars fotoblogg heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Wilde bloemen....." achtergelaten:

    Great pictures of the beautiful flowers, well done with nice natural colors, good brightness and an impressive background.

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
  25. What great serie of flowers you deliver. Very beautiful! We have Midsummer celebration here in Sweden this weekend. Sunny and nice here

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Helma wat heb je er weer een werk van gemaakt wat mooi en zoveel soorten de èèn nog mooier dan de ander heerlijk om dit te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Helma, altijd mooi je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooi boeket, uiteraard kan ik het niet laten je nog wat namen te geven. De gele bloempjes zijn van een Zuurbes (Berberis), de laatste foto is Viburnum rhytidophyllum (een soort Gelderse Roos met overblijvende groene bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @ Zeker weten Fuzz, en dan heb ik ze nog niet eens allemaal geplaatst. Ik heb nog een heel scala aan andere wilde bloemetjes :-)

    @ Hi Erna, dziękuję za piękny komentarz. Padało rzeczywiście w latach i to widać na niektórych kwiatów. Z miłości, Helma

    @ Leuk hé Dien :-)))) De 1e heb ik al, de andere 2 en dan met name die kleine rood/gele bloemetjes kan ik echt niet vinden op internet. Ik hoop dat iemand in ieder geval de naam van de laatste weet. Thnx voor het meedenken van de naam en voor je compliment xxxx

    @ Hallo Jacqueline en Ferry, dank jullie wel voor de lieve reactie en wat leuk dat jullie afgelopen zaterdag in Antwerpen waren :-) Wij waren afgelopen zaterdag in Brugge :-) Jullie linkje heb ik aangepast hoor en ik kom nog langs. Liefs, Helma

    @ Witaj Antoni, wielki, że po prostu przejść obojętnie. Dzięki za zdjęcia, jak i są pod wrażeniem Podręcznika

    @ Isidro Hola, gracias por tu comentario. son de hecho mucho más Wele y la enfermera de este tiempo;-)

    @ Ciao Cristina, grazie per il complimento. Ho visto che è stata condivisa in google + grazie :-) Cordiali saluti, Helma

    @ Hello Dave, thank you for your comment. Some flowers were indeed very small :-)

    @ Hoi Dirk, beetje lange reeks, maar ook deze wilde ik bij elkaar houden. Wat leuk dat de Veroninica's je hart gestolen hebben ❤ :-)

    @ Hoi Yvonne, ik wist de meeste namen maar van 2 weet ik ze niet. dat zijn die kleine geelrode bloemetjes en de laatste met die witte bloemetjes. Misschien dat ik daar nog door iemand achter kom en jij leert zo ook weer bij hihi...... Jij ook heel fijn weekend. Liefs, Helma

    @ Hey René, geeft niks dat je geen bloemenfan bent. Ik vind het wel heel leuk dat je de foto's toch fraai vind en een complimentje geeft. Thnx :-) Groetjes, Helma

    @ Hoi Greet, dank je wel voor je complimenteuze reactie. Sommige van deze bloemetjes zijn ook inderdaad heel erg klein. Alleen jammer dat ik niet achter de naam kan komen van die kleine rood/gele bolletjes. Ik ga ook heel vaak door de knieën hahahaha... en ja, ook liggend ben ik aan het fotograferen :-) De komende week hoop ik nog wat leuke foto's te kunnen maken. Groetjes, Helma

    @ Hoi Tinie, het was inderdaad heel jammer van de wind maar dat hebben we zelf niet in de hand. We hebben evengoed genoten hoor want ik hou sowieso van wandelen in de natuur. Dank je wel voor je reactie over de bloementjes. Groetjes, Helma

    @ Hoi Ottar, ik zag in mijn mailbox dat je een reactie had geplaatst, maar deze verscheen niet in het blog zelf. Ik heb hem daarom maar in een eigen reactie onder anoniem geplaatst. Dank je wel voor je complimenteuze reactie. Groetjes, Helma

    @ Majsan Hello, thank you for your complimentary comment. How nice that you have midsummer party and more importantly: Very nice weather :-) Enjoy the party

    @ Hoi Bas, en dan heb ik nog niet eens alle bloemen geplaatst. Ik heb nog een serie van andere wilde bloemen maar die plaats ik een keer tussendoor met wat beestjes ofzo. Ik vind het zelf ook heel mooi en fleurig zoveel bloemen te zien :-)

    @ Ciao Paola, grazie per il tuo commento. Sono contento che ti piace la mia foto saluti :-), Helma

    @ Hoi Kees, wat geweldig dat je de namen weet van deze bloemetjes. ik ga dat zo gelijk aanpassen en dan link ik je naam eraan vast. Ontzettend bedankt :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nadat ik alles bekeken had, kwam er maar één gedachte in me op om je blog onder woorden te brengen, Helma, "schitterend!!!!". Prachtige belichting en achtergronden. Heel mooi gedaan. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke,

      nog ff en ik ga werkelijk even naast mijn schoenen lopen hoor :-)))) Ik ben blij dat je ze mooi vind en ervan geniet.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. Very beautiful flowers, Helma. I love flowers with raindrops on them. Delicate and very pleasant colors, flowers field are among my preferences. It would be impossible to choose just one, because all are wonderful.

    Many greetings, Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Carmen,

      I am glad that the flowers you like. It is also difficult with so many pictures to choose from that there is one favorite. The raindrops are some flowers are beautiful. Thank you for making these pictures like and enjoy it.

      Warmest regards, Helma

      Verwijderen
  32. Hallo Helma
    Jammer dat het weer niet meezat, maar het waait de laatste tijd erg veel.
    Toch heb je me weer laten genieten van een mooie serie macrofoto's. Wat goed dat jij al die namen weet, daar kan ik nog wat van leren.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bets,

      ik vond het (en vind het nog) ook inderdaad erg jammer dat de harde wind roet in het eten gooide, maar we hebben evengoed een paar hele fijne dagen gehad. Gewoon het er even uit zijn was al heerlijk.

      Ik wist op 2 na ,alle namen en de *de Zuurbes en de laatste* zijn door Kees Boelen gegeven. Ik ken ze dus ook niet allemaal hoor.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Voor macro fotografie is harde wind rampzalig Helma maar deze foto's zijn heel goed gelukt. Het was weer dik genieten van een fraaie foto-imprssie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een fraaie schare aan bloemen heb je bijeengebracht. genieten is dit.
    gr rhona

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtige serie macro opname's Helga, ik weet ook alle namen niet van de bloemen, jij weet er veel meer, kan hier even spieken als ik op macrojacht ga, hihihi.
    Het lijkt de laatste tijd wel niet te mogen, veel te veel wind, nu ook weer, het stormt hier bijna.
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Helma,
    ik loop wat achter met reageren maar de afgelopen tijd heb je een hoop moois voor de lens gekregen, de beestjes, de juffers en nu deze wilde bloemen serie.
    De meeste herken ik wel en je hebt ze ook mooi weten vast te leggen met de druppeltjes erop.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Helma, altijd handig als je nog fotomateriaal achter de hand hebt.
    Een prachtige bloemenserie en ik heb het al eens vaker gezegd, ik vind dat
    je prachtige macrofoto's maakt.
    Ik heb genoten van het mooie fotowerk en de mooie kleuren en vormen van alle bloemen die in deze blog voorbij kwamen.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo Helma,

    Prachtige bloemen zeg. Die blauwen springen er uit!
    Mooi macro's alweer zucht :-)

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @ Hoi Henk, inderdaad rampzalig voor de macrofotografie. Ook vandaag weer een hevige zuidwester en foto's maken ho maar :-( Gelukkig heb ik nog wat op reserve staan ;-) Ik ben blij dat je ervan genoten hebt.

    @ Hoi Rhona, en dan heb ik nog niet eens alle bloemen neergezet. Ik heb er nog veel meer en dat zijn ook weer andere, maar die komen nog wel een keertje. Groetjes, Helma

    @ Hoi Irma, vandaag wilde ik ook nog even naar de heemtuin maar de wind en regen verhinderde dat. ik was er net en toen ik ik weer huiswaarts. Het stormt nu nog harder dan vanmorgen zucht........ Jij ook heel fijn weekend. Groetjes, Helma

    @ Hoi Ron, geeft toch niks dat je achterloopt. Doe ik ook vaak maar dan haal ik dat later weer in als het lukt. Je hebt in ieder geval de beestjes en juffers gezien en ook de wilde bloemen dus ben je weer helemaal bij :-))))) Groetjes, Helma

    @ Hoi Coby, ik heb nog meer achter de hand hoor want soms maak je zoveel foto's dat je ze niet in een keer kan plaatsen. Die zet ik dan apart voor het geval dat ;-). Je hebt het inderdaad al vaker gezegd en ik denk dat ik mijn schoen maar een tijdje uitdoe hihi...... De dag dat ik deze serie maakte regende het steeds tussendoor en je had ook soms donkere hoekjes. Was een mooie gelegenheid om vanuit alle hoeken te fotograferen:-) Ik ben blij dat je genoten hebt :-) Groetjes, Helma

    @ Hey Peter, vanwaar die grote zucht............ maar ik ben blij dat je ze mooi vind :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Geweldige serie zus , hoe mooi kan een bloem in de natuur zijn hé.
    Fijn dat jullie toch nog aardig weer hebben gehad met je weekendje weg .
    Ja die wind ...hier stormt het eigenlijk de hele dag al , vraag mij af wanneer de zomer nu eens komt , de tijd tikt ook door !
    Maja we geven de moed niet op .
    Maar vind de foto's prachtig , je hebt echt talent ervoor !
    Liefs zus Jet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Zus,

      dank je wel voor je lieve reactie :-))))) En ja, gelukkig hadden we mooi weer in de vakantie althans..... het was droog maar de wind was best heftig :-( Hier vandaag ook hele harde wind en een paar fikse buien gehad. Mijn arme plantjes waaien hier en daar ook kapot door die harde wind. Ik hoop dat we nog wat zomer krijgen wat we hebben dan nog wel een week vrij maar dan moeten we weer werken. Zal je natuurlijk zien dat het dan prachtig weer is tssss......

      Liefs, zussie Helma

      Verwijderen
  41. Hey Helma, wat heb je weer veel soorten gezien. Super mooie foto's.
    Fijn weekend
    hartelijke groet
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hola Helma,Guauuuuuu que colección de macros de flora tan espectacular con un colorido y una maestria encantadoras,gracias por tus comentarios y un fuerte abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Helma,
    Jij hebt je even heerlijk kunnen uitleven met het maken van deze serie. Wat een kleuren en vormen. Ongelooflijk dat hemelsblauwe. Lekker scherp ook.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik vind goede macro's als dit, van bloemen altijd weer een verademing om naar te kijken, en vaak is één keer niet voldoende....

    BeantwoordenVerwijderen
  45. New post when it last was posted mistakenly.

    There were lots of great pictures of beautiful summer flowers, well done with nice natural colors, good lighting and a beautiful background.

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
  46. @ Hoi Marijke, en dan zijn dit nog niet eens alle bloemen die ik heb gefotografeerd. Er waren nog veel meer verschillende maar die komen een andere keer wel een keertje of ik meng ze met wat zweefvliegen. Jij ook heel fijn weekend. Hartelijke groetjes, Helma

    @ Hola Fernando, me encanta la fotografía macro, las flores y los insectos son un tema fascinante. En otoño e invierno que me amas más involucrados con las aves. Gracias por tu comentario preciosa. Sinceramente, Helma

    @ Hoi Gonnie, uitleven deed ik me inderdaad met deze bloemen. Er stonden er ik weet niet hoeveel en als het dan ook nog afwisselend regent en de zon schijnt kun je blijven klikken. Groetjes, Helma

    @ Hoi Peter, dank je wel voor je complimenteuze reactie op deze bloemen. Ik probeer het altijd mooi te fotograferen en soms lukt dat ook ;-)

    @ Ottar Hello, thank you for your comment. I saw in my mailbox too that you had responded but here I saw him stand. I see that the last time so visitors will have more of yourself, be careful or my response will be posted whenever I comment. Thank you for your nice comment.

    Greetings, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Every one of them is so delicate, and the colors are beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Traveling Hawk Thank you :-) I'm glad you like about the pictures.

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  48. Ohh ik denk, wat weet jij al die bloemennamen goed, maar je hebt hulp van Kees gekregen, top, zo leren we allemaal weer wat.
    Fraaie serie Helma, heel mooi van kleur en scherpte, prachtig!
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,

      ik wist ook de meeste bloemennamen op 2 na. De Zuurbes wist ik niet en de laatste ook niet. En daar heeft Kees me gelukkig bij geholpen :-)

      Dank je wel voor je complimentje.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. Hallo Helma,

    Wat een prachtige serie van al die verschillende wilde bloemen soorten en daarbij ook de namen vermeldt.
    Super gefotografeerd.
    Ik heb een link van je website op mijn website gezet.

    Misschien weet het nog van onze kleinzoon Jesse een nierziekte had, 2,5 week geleden heeft hij een nieuwe donornier gekregen, het was een geslaagde operatie, en hij gaat de goede kant op, hij ligt nog in Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam, en gisteren is hij 15 jaar geworden hij mocht gistermiddag even naar huis om het te vieren en s'avonds moest hij weer terug naar het ziekenhuis.

    groetjes Tonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tonnie,

      dank je wel voor je complimenteuze reactie :-) En thnx voor je linkje op je website x

      Dat van je kleizoon is alweer even geleden maar ik weet het nog wel. En wat goed dat hij een nieuwe nier heeft!!!! Niet alleen van harte gefeliciteerd met zijn 15e verjaardag maar ook met zijn nieuwe nier. Echt fantastisch!!

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  50. Reacties
    1. Hello Bengts,

      thank you for your nice comment.

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  51. Hi Helma,
    Ik kon gister hier niet reageren, hopelijk lukt het nu.
    Mooie frisse bloemen serie, heerlijk al die kleuren.
    Daar wordt je blij van op zo'n druilerige dag (hoewel nu net de zon hier doorbreekt, hehe)
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ghita,

      ik hoor het wel meer de laatste tijd dar er slecht gereageerd kan worden. Ik heb werkelijk geen idee hoe dat kan. Wel krijg ik bij andere soms een melding dat de server niet gevonden kan worden, maar ik kan meestal wel reageren.

      Hier kwam de zon ook even door maar daarna kwam het weer met bakken uit de lucht vandaan. Het breekt weer dus ik hoop dat het nu een tijdje droog blijft. Mijn vakantie valt met recht in het water whahahaha....

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  52. Its always sad to hunt them, the moose. We have to. We dont have any natural enemies for them. We have many accidents with cars and people are killed. I´m born with hunting with a father who did that. I´m see myself as a hunter who think with the brain and not with the trigger. I often sitting listening to my dogs hunt the roes, the gun is on the ground and I have a cup of coffee in my hand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Majsan,

      I understand the problem and if there are no natural enemies of the moose than you have to hunt them. Especially considering the fact that there are major accidents with cars and people who will die by this moose. I know you're a hunter and I think very good of you :-)

      Greetings, Helma

      Verwijderen
    2. Not everybody can understand that. This weekend a young female on a motorcycle died with a crash into a moose. I have been very lucky during all years to avoid an accident and I was really very near many times. I know the behavior from mooses and when and where they can cross roads. We have on many big roads fences but many roads is in our country without them.

      Verwijderen
    3. It is not easy for animals to kill, but sometimes it can not be otherwise. Here they gassed thousands of geese at the airport because they are different engines of an aircraft flown and the aircraft crashed. Many are against it but everyone also wants his or her family, nothing happens. If you is that the large amount of elk. Terrible that a young woman was killed in a collision with a moose :-( You yourself have also many times an almost accident with a moose. If the probability is so large there is nothing else than they are to shoot.

      Verwijderen
  53. Sjeetje Helma wat een verscheidenheid aan wilde bloemen, ik kijk m'n ogen uit! Zou ze allemaal wel willen hebben en favoriet vind ik de ossentong met zijn prachtige kleur (rare naam trouwens!) en de wilde hyacint en het salomonszegel en ... eigenlijk allemaal :)) Prachtige serie en een feest om te bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Monique,

      mooi hé al deze wilde bloemen :-) en dan heb ik ze nog niet eens allemaal neergezet. Er zijn er nog veel meer en die hebben ook verschillenden kleuren van lila tot oranje. De wilde hyacint is ook inderdaad een mooie bloem voor in je tuintje. Dank je wel voor je lieve reactie.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Wat een keur aan prachtige bloemen en dat je de namen allemaal weet, knap hoor. Mooi ook met de druppels en de laatste v.d. viburnem is ook een heel mooi plaatje.

    Wens je een fijne week, groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Truus,

      ik heb nog 1 week vakantie dus ik hoop op nog wat zon, anders was het met recht een water vakantie whahahahaha........ Dank je wel voor je lieve reactie.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  55. Hoi Helma,
    Prachtig al die fleurige opnames!! Heel mooi met al die kleuren, welke uitstekend tot hun recht komen met die mooie wazige achtergronden. Die foto van die zuurbes vind ik ook ontzettend mooi met een bijzondere lichtval.
    Het is telkens weer genieten met jouw foto's Helma,...prachtig!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Marco,

      het is een beetje bloementijd dus ja.... in de heemtuin vind je dan gauw vele mooie bij elkaar en ik had er ook gewoon zin om wat fleurigs vast te leggen :-) Die zuurbes is inderdaad een mooie foto, want ik gebruik hem zelf als bureauachtergrond :-) Dank je wel voor je complimenteuze reactie.

      groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. Beautiful macro photos! Love the colours, very pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Friend of HK,

      I'm glad you bring komg here to visit and thank you for your nice comment. I like that you have the photo gallery that you like and enjoy it.

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  57. Zo dat was even genieten zeg! Wat heb je ze er allemaal prachtig opgezet. Ik onthoud al die namen nooit, want ik zie jouw dagkoekoeksbloem en je hebt mij al een keer verteld dat ie zo heet en nu had ik er weer een foto van en was ik dat net zo hard weer kwijt. Nou ja, dan vraag ik het gewoon weer ;-)

    Liefs, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjon,

      heel fijn dat je genoten hebt van deze bloemen. En weet je, het zijn nog niet eens alle bloemen die ik heb gefotografeerd maar die zet ik wel weer eens in een ander blog. ik onthou ook niet alle namen maar sla de geplaatste foto's op met naam. Zo kan ik dan weer wat terugvinden hihi........

      Liefs, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma