maandag 11 januari 2021

Rondje omgeving en polder.................

Het is weer januari en we gaan als het even kan weer even een rondje rijden. We weten dat de ransuilen ook weer op hun roestplekken zitten dus gaan we even zoeken of we ze weer kunnen vinden. En we zagen dus meer.........
*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.

*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.

 
 
 
       Roodborstje - Erithacus rubecula



Roodborstje - Erithacus rubecula



Roodborst - Erithacus rubecula


ook een Torenvalkje die  "hing" te bidden.....


Torenvalk - Falco tinnunculus


En in de plassen wat leuke eenden waaronder Smienten en een Slobeend

Smienten en Slobeend



En dan........ zie ik dat goed!! Een Roodhalsgans!!!! Dit kan niet waar zijn! Maar het is wel waar! Een heuse Roodhalsgans tussen de wilde eenden....

Doordat ik er niet dichterbij kon komen (langs de dijk staat een hek)  zijn de foto's niet helemaal optimaal maar ik laat ze toch zien want wanneer zie je nou zo vlakbij je huis een roodhalsgans!


 Roodhalsgans - Branta ruficollis



 Roodhalsgans - Branta ruficollis



 Roodhalsgans - Branta ruficollis



 Roodhalsgans - Branta ruficollis



En weer verder richting Ransuilen. 
Gelukkig zaten ze nu niet in die enorme spar maar in een "normale" boom.

Kennelijk stoorde ik gezien zijn "blik"....




Ransuil - Asio otus



De andere was vriendelijker hahahahaha......

Ransuil - Asio otus


                                                                                 

                                                                                  
Ransuil - Asio otus



             Ook een Buizerd op een paal gezien (maar er zitten er ook echt wel veel.



Buizerd - Buteo buteo




Roodborstje - Erithacus rubecula





Roodborstje - Erithacus rubecula



                                                                                 






        =================================================================

Iedereen bedankt voor alle goede wensen  en de reacties op de foto's in het vorige blog van:

"2021............................................"

134 opmerkingen:

  1. Weer een prachtige serie Helma !
    Hier is het altijd genieten van het mooie in de natuur.
    Mijn voorkeur gaat met stip naar de roodborstjes. De eerste 3 foto's zijn juweeltjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Dirk,
      ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de roodborstjes ook erg mooi vindt :-)
      Dank je el voor je reactie.

      Verwijderen
  2. Bonsoir Helma.
    Tout d'abord tous mes vœux de bonne santé avec le reste.
    Les rencontres ont été magnifiques, bravo pour les photos !
    Bises

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Nathalie,
      Nous vous souhaitons une très bonne année 2021, mais surtout saine et sûre. merci d'être venu et de votre réponse :-)
      Un baiser pour vous

      Verwijderen
  3. Wonderful photos, Helma. How special it was to see the Red-breasted Goose! The real star for me was the Long-eared Owl. I am really jealous as I would love to see a Long-eared Owl as clearly as that. Please tell Henk that I enjoyed his landscape image too.

    Stay safe in these difficult times - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      I knew you would like the long-eared owl :-)))) I have another place where I photographed them and those pictures are to come.
      Hahahahaha .... very nice that I once got jealous of you ;-)
      I told Henk that you like his photo.
      I had to say hi to you ;-)

      Greetings from me too and please stay safe!

      Verwijderen
  4. Hoi Helma
    Had ik net ook een foto op fb gezet van een roodborstje...was daar al blij mee
    En die vloog met ons mee ook nog...niks bang
    Maar kan niet tippen tegen die van jou :)
    En die Uilen geweldig om te zien.
    Heb er nog nooit een in de vrije natuur gezien.
    Ha volgens mij kan je geen ppsje meer zien haha...goed je best gedaan
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      ik zal zo gelijk eens even kijken naar je roodborstje. Kan niet gauw verkeerd toch!!! Een roodborstje is een vogeltje dat altijd goed uit de verf komt hahahahaha...
      Hier zitten wel wat ransuilen in de vrije natuur ja en ook kerkuilen. Alleen krijg ik die laatste bijna nooit te zien. Een enkele keer als ik 's avonds van mijn werk kom en het donker is dan wel ja.
      Ik ben inderdaad ff klaar ja met die pps'jes 😂
      Groetjes

      Verwijderen
  5. Good morning Helma!!! .. Very nice images ... I love the Owl.. so sweet.. Happy week ... Take care..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Good evening Ana,
      thank you for your nice comment about these pictures :-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  6. menslief Helma wat maak je toch géweldige foto's alsof ze zo op je hand zitten,
    allemaal met 300 mm lens?? of meer?

    ik geniet super van je blogje, dat roodborstje hé, dat heeft een bijzondere betekenis :-)

    fijn dat je er weer bent
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeetje Dien,
      je laat me blozen hoor 😚
      En het is een 70/400 mm lens. Ja, dat roodborstje heeft inderdaad een bijzondere betekenis 💕 Fijn dat jen van dit blogje hebt genoten ;-)

      xxx

      Verwijderen
  7. Hoi Helma,
    Wat een prachtige foto's!!
    Mooi die roodborstjes en wat een prachtige gans. Die kom ik meeestal alleen in de dierentuinen tegen. Maar je uilen foto's zijn toch wel heel erg mooi.
    Vooral foto 13. Tof dat je precies dat plekkie weet waar ze verblijven. Ze zijn zo gaaf om te zien.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      leuk zijn die roodborstjes hé. Ik kan ze ook nooit laten gaan zonder ze gefotografeerd te hebben hahahahaha... Die gans was echt een super verrassing!!!!! De uilen zaten zowaar wat vrij (heb ze ook vaak in een dichte spar en dan zijn het echt "takken foto's 😫". Drie plekjes zelf maar niet allemaal mooi fotografeerbaar ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  8. Hello Helma,
    Your Robins is just adorable, the Red-breasted Goose is interesting. Pretty captures of the ducks and goose. The Owl is a favorite, cool shot of the Buzzard. Wonderful post and beautiful photos. Take care, have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen,
      you see very little of a red-breasted goose, so this was a real surprise. He was alone so he must have gotten lost or something :-) The robins are still nice birds to photograph. A very nice week for you too.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  9. Wat mooi weer Helma, roodborstjes hebben een dik buikje he?
    Mooi dat je de ransuil hebt kunnen fotograferen, opname 13 is echt super, hij/zij kijkt je recht aan.
    Lieve groetjes, Edje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ed :-)
      Ja, de vogeltjes hebben nu een dik buikje maar die zetten ze ook uit om warm te blijven :-) De uil van 13 lijkt wel een burgemeester zoals ie vanuit daar de boel bekijkt en overziet hahahahahaha......
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  10. Hallo Helma,
    Wat is deze foto's prachtig om te zien. Gans heb ik in buurt nooit gezien. Wat is deze gans prachtig kleuren. Roodborstje zijn vaak schuw. Bij jou is je heel goed gelukt om te fotograferen. Uil is echt schitterend om te zien van dichtbij. Compliment Helma. Nieuwe jaar weer erin. Hard gegaan allemaal. Ik wens jou nog fijne week. Groetjes Jacqueline& Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo Jacqueline en Ferry,
      De roodhalsgans zie je ook niet vaak dus dit was een complete verrassing. De roodborstjes kan ik nooit weerstaan als ik die zie dus die gaan altijd op de foto hahahaha...... Dank je wel voor het compliment. Ik wens jullie alvast een heel fijn weekend.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  11. Een rondje dat de moeite meer dan waard was Helma..

    Die uiltjes moet je wel weten te vinden en je bracht ze fraai in beeld

    Mijn voorkeur gaat wel naar de foto's van de roodborstjes

    Een echt geniet-logje !!

    Prettige dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wily,
      nu is er hier in de polder altijd wel wat te zien maar een roodhalsgans had ik hier werkelijk nooit verwacht. De uilen moet je inderdaad weten en gelukkig komen ze ieder jaar weer terug naar dezelfde roestplaats (of anders heel dicht in de buurt ervan).
      Fijn te lezen dat je hiervan genoten hebt.
      Ik wens je alvast een heel fijn weekend.
      Grotjes, Helma

      Verwijderen
  12. Hoi Helma, ik kan me ergere dingen voorstellen dan tegen een Roodhalsgans aanblunderen!!! Ik zoek me altijd een ongeluk naar die beesten. En dan ook nog zo op de foto, echt erg leuk en jaloersmakend (ik ga het woord groen niet gebruiken!). De andere foto's zijn ook prachtig; een veerscherp Roodborstje en dan natuurlijk de mooie Ransuilen. Wel flauw dat die beesten altijd hoog zitten en je omhoog moet fotograferen, daar moeten we ze maar eens op aanspreken ;-).
    Leuk rondje hoor.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,
      leuke reactie met "ik kan me ergere dingen voorstellen dan tegen een Roodhalsgans aanblunderen 😂😂" Jij gebruikt het woord groen dus niet nahhhhh.....ik wel hoor hahahahaha.... Bij de roodborstjes was het ook nog erg koud en met de ransuilen had ik ook weer mazzel want normaal zitten ze in zo'n enorme hoge spar (12 stuks) en even verder zitten er 7 in een andere den. Deze zaten nu gelukkig aan de weg op een stil straatje waar ze wel vaker komen zitten :-) En ja, eigenlijk zouden ze voor het mooie wat lager moeten zitten maar ja...... Ik zal kijken of ik ze aan kan spreken hahahahahahaha......

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  13. Hoi Helma
    mooi die eenden het is sowieso een mooie serie
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      momenteel zitten er weer volop mooie eenden dus ik gas zondag nog even kijken of er nog wat mooitjes bij zitten :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. The Long-eared Owl is just fabulous, Helma. It is always a difficult species to find since they are able to camouflage themselves so well. And you obtained great pictures. i think I would have been equally thrilled with the Red-fronted Goose. The birds have been kind to you. January is almost half over. Can you believe it? I hope that the new year is being kind to you. Hugs and kisses. David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David,
      it is indeed going very fast with time and I can really hope that this year we also get rid of that nasty virus. We are getting stricter into the lockdown and there will probably be a curfew next week.
      The long-eared owls are those beautiful owls and I am always happy when I see them coming back to their rust spot :-)))))) The red-necked goose was really a surprise :-).
      Enjoy your weekend.

      Greetings and stay safe and healthy,
      Helma

      Verwijderen
  15. Hoi Helma.

    Schitterend zijn je foto's.
    Mooi de vogels en de eenden.
    Prachtig het Roodborstje en de Uilen.
    Heel bijzonder de Roodhalsgans.

    Schitterende foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      der roodhalsgans was ook echt heel bijzonder om te zien en zeker in een polder zoals hier! Het roodborstje kan ik nooit weerstaan maar de uilen zijn dan weer een welkom kadootje :-)
      Dank je wel voor je reactie.

      groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. Hi Helma, wonderful photos of the Robin. And the Branta ruficollis I haven't seen before here in my place. Nice when you get such opportunity ! Take care
    Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Lasse,
      I know that the red-breasted goose can be seen in the Netherlands, but I did not expect it so close to home :-) Thank you for your response.
      Have a great weekend and stay safe and healthy.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  17. Zoveel schoonheden in 1 post. Bijna niet mogelijk hier zoveel vogels te spotten. Hier heeft men geluk als je af en toe vogels ziet zitten die je kan fotograferen. Ik weet plek waar al uilen gezien zijn in het bos maar ik heb ze in dat bos nog niet kunnen spotten. Wat een prachteend, die ik zelf nog nergens gezien heb. Bedankt voor zoveel schoonheid Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem aan dat je met die eend de roodhalsgans bedoeld Marylou ;-)
      Die zie ik ook echt niet zo vaak en al helemaal niet zo dicht bij huis! Dit was dan ook een volkomen verrassing. Verder zijn er waar ik woon wel heel veel vogels en dat komt ook omdat ik langs veel water woon maar ook in een polder.
      Groetjes

      Verwijderen
  18. Dat tref je toch wel hoor. Fantastisch die roodhalsgans, wat een mooie foto's. De ransuilen en het roodborstje staan er ook prachtig op. Ik vind de slobeend ook altijd zo leuk, hier omringd door smienten, die zo'n leuk fluitgeluidje maken. Toch weer een geweldig begin van het jaar Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      het begin is inderdaad heel goed en nu maar hopen dat we dit door kunnen zetten. gezien de ernst van wat ik allemaal hoor over nog verdere strenge maatregelen en reizen dan voorspelt dan niet veel goeds 😲
      Ja, de slobeend is ook een mooie met die mooie brede snavel hahahaha.....
      Hou je goed en veilig hé.
      Groetjes

      Verwijderen
  19. Een Roodhalsgans, prachtig, ik kende hem niet, nog nooit van gehoord.
    Je Roodborstjes staan er ook geweldig op en de Ransuiltjes vind ik ook top.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      ja ik heb wel eens roodhalsganzen gezien maar dan op Texel of in Zeeland. Nog niet eerder zag ik hier zo dichtbij een roodhalsgans dus dit was echt kicken :-)))))) Dank voor je leuke reactie.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  20. Hallo Helma,
    Zomaar een Roodhalsgans ontdekken en vastleggen is niet verkeerd.
    De Roodborst heb je ook super gedaan,
    Maar je Ransuilen,wat geweldig. Ik ben heel gezond jaloers daarop. De eerste foto van de Ransuil met de boze blik is al gaaf,de derde is echt een topper. Prachtig met de gele bladeren erbij
    Mooie blog.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      dat vond ik dus ook van die Roodhalsgans. Niet eerder hier in de omgeving gezien dus deze zal wel afgedwaald zijn. Had geen ring om dus daar kon ik ook niets mee. Grappig dat ik jou ook een beetje (gezond) jaloers heb gekregen met die ransuilen 🦉🦉. Verwonderlijk dat er nog balderen aan zaten!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. wat ik storend vind
    is dat lamme excuus voor schitteren opnamen
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pardon Karel??????????????
      lamme excuus!!!???
      Hoe bedoel je dat precies?
      Kijk, de foto's zijn niet echt juweeltjes maar mooi genoeg om t4e laten zien. Als dat is wat je bedoeld dat snap ik het ;-)

      Verwijderen
  22. Hallo Helma, het roodborstje wilde mooi voor je poseren een mooi rond bolletje. De roodhalsgans wat een pracht om te ontdekken. De ransuilen, o dat zou ik ook wel willen zo'n plek. Zo mooi in de bomen met af en toe een geel blaadje rondom, echt heel gaaf. En dan nog even een paar rovers om fijn af te sluiten met een mooi landschap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willie,
      dat wilde dat roodborstje zeker en ik kan ze ook nooit weerstaan als ik ze zien :-)))) De roodhalsgans is vast verdwaald want die zien we eigenlijk nooit hier maar de ransuilen zitten hier wel. ook veel in hypo en daar zitten er 13 in een grote spar. Dank je wel voor je ontzettende leuke reactie :-))))
      Groetjes

      Verwijderen
  23. t is hier weer genieten van je mooie foto's!
    de roodborstjes stelen de show, maar de uilen vind ik ook heel mooi en de roodhalsgans heb ik nog nooit gezien, heel bijzonder

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anneke :-)
      Roodborstjes blijf ik echt supermooie vogeltjes vinden en ik kan die ook nooit laten gaan zonder te fotograferen hahahahaha.... De ransuilen zijn ook echt super om te zien en ik kon zowaar nog een serie maken in andere bomen maar... die komen nog.
      De roodhalsgans zie je ook niet echt heel vaak dus dit was met recht een kadootje :-0

      Verwijderen
  24. Hoi Helma,
    schitterende foto's, de prachtige scherpe roodborstjes tegen de rustige achtergrond, de schitterende ransuilen met hun grote ogen en dan ook de eenden. Weer genieten om ernaar te kijken en zeker voor jou om het live te zien en vast te leggen.....
    Groetjes
    Joost&Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost en Nicole,
      roodborstjes kan ik sowieso niet weerstaan en deze zaten echt heel leuk en stil :-) De rustige achtergrond is inderdaad een waardevolle toevoeging aan een foto. De ransuilen blijven nog even dus die ga ik weer bezoeken ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  25. Hoi Helma.
    Mooie opnames van het Roodborstje en wat 'n geluk dat je die Roodhalsgans zag tussen de eenden, het is 'n mooie soort gans. Bij ons was hij hij in nov. Je Ransuilen je moet wel de plek weten en staan er ook mooi op. Voor je het weet zijn de Smienten over 'n paar maandjes weer vertrokken. Weer 'n mooie blog om van te genieten.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      roodborstjes zie je nu best wel veel maar een roodhalsgans is wel even wat anders ja!!! Nooit verwacht deze zo dicht bij huis te zien. En jij zag er dus ook al een bij jou. De ransuilen weet ik gelukkig en ze komen dan ook ieder jaar weer terug naar dezelfde roestplekken. Hier blijven wel een aantal smienten het hele jaar door maar in de winter komen er inderdaad heel veel bij. Fijn dat je weer genoten hebt.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Absolutely stunning, the Red-breasted Goose and the Long-eared Owl, beautiful Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Bob,
      I was also pleasantly surprised to see the red-breasted goose :-))

      Verwijderen
  27. Super blog Helma, maar dat is jouw wel toevertrouwd ��
    Mooi dat je tussen het drukke werk door nog tijd gevonden hebt om even wat leuks te doen. Wat heet.... een Roodhalsgans.... hmmmm... ��
    Die springt er voor mij uit hoor en het zijn gewoon prima foto's. Ook de 'eerste' uil met de boze blik is geweldig.
    Het was weer genieten!
    Lieve groetjes uit Drenthe,
    Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geert,
      dank je wel voor je leuke reactie :-))))) Inmiddels ben je bij gesproken over deze foto's 😆 en..... gisteren zowaar een mooie roodstaart 9heel bijzonder) kunnen vastleggen. Maar ik weet ook wat er bij jou op de plank staat voor plaatsing 🤢🤢🤢 Moet hoognodig mijn zuurstoftank weer bijvullen arghhhh,......
      Zo'n roodhalsgans zie je ook echt niet vaak dus dit was ook echt weer en verrassing!!!! En ja, die eerste uil 😂 die keek me toch kwaad aan zeg 🤣😂🤣. Fijn dat je weer genoten ehbt van deze foto's :-))))
      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  28. Hallo Helma, er gaat niets boven een goed Robin-imago.
    Hi Helma, nothing beats a good Robin image.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Roy,
      I can't resist a robin anyway. I always want to photograph them. Doesn't matter how many photos I already have of it ;-)

      Verwijderen
  29. Heerlijke foto's. Helma. Wat bijzonder dat je de roodhalsgans spotte, wat een prachtig gansje is dat!
    En de ransuil vind ik ook indrukwekkend om te zien, prachtig, deze bijzondere vogels.
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      die roodhalsgans was inderdaad heel bijzonder om te zien en al helemaal zo dicht bij huis!!!!! De ransuil vind ik echt geweldig om weer te zien :-). Dank voor je leuke rectie.
      Liefs van mij,
      Helma

      Verwijderen
  30. Hi Helma,
    A really impressive post, some beautiful Robin images , then your Red fronted Goose and then you manage to get two Long eared Owls, keep up the posts, its almost as good as going birding, we are not allowed out at the moment in the UK so to admire other posts is wonderful.
    you stay safe,
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
      I follow the news from the UK daily with the news. We in the Netherlands will again receive stricter measures and probably also a curfew. The virus is spreading dangerously around it and we really have to be very careful.
      Fortunately we can still do some birding around here and around the house, such as the long-eared owl and the robin.

      Stay safe and healthy.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  31. ha die Helma
    ik moet altijd lachen , jij maakt excuses voor slechte foto's , en ze zijn gewoon top
    ja Duitsland is mooi , in natuur en architectuur , en daar doet die pps goed zijn best
    ik puzzel vrolijk verder
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karel,
      het zijn niet zozeer slechte foto's maar meer dat ik er niet dichterbij kon komen en ik dus moest croppen om ze nog enigszins toonbaar te maken. Dat is dan voor de foto's van de roodhalsgans hé.
      Duitsland heeft ook echt heel veel mooie natuur. Ik mag hopen dat ik daar nog eens terecht kan gezien de ellende waar we nu al te lang inzitten! Puzzel jij inderdaad maar lekker verder. Doe ik ook op mijn tablet ;-)
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  32. Hopelijk krijg je die roodhalsgans nog eens wat beter in je kijkglas Helma. Maar toch heb je het bewijs geleverd. Ik val wel weer even stil bij het zien van de laatste foto van de ransuil. Hij kijkt werkelijk frontaal in je lens en wat staat ie prachtig ingekaderd door het gebladerte. Die mag van mij zo in The National Geografic.

    Groetje Henk Jonkvorst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien wel Henk en dan komt ie er ook beter op te staan ;-)
      En je ehbt het weer voor elkaar, je laat me blozen voor je lovende woorden van die ransuil 😚. Gelukkig weet ik hier 3 plekjes voor de ransuilen :-)))))))))))))

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Hallo Helma,
    Wat een bofferd ben je om de roodhalsgans te kunnen spotten en dan ook nog mooi vast te kunnen leggen. maar ook de ransuil opnames zijn niet te versmaden, superleuk dat je dat gelukt is. Ook het roodborstje in een paar mooie pose's vast kunnn leggen, kortom weer een heerlijk blog!
    groeten, Hanry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanry,
      ik wist ook niet wat ik zag hoor!!!! Volgens mij is deze ook danig verdwaald al had hij (of zij) geen ring om. De ransuil vind ik zelf ook heel mooi en daar ga ik de komende dagen ook nog even kijken :-) Roodborstjes kan ik sowieso niet weerstaan :-) Fijn te lezen dat je weer genoten hebt.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Hallo Helma
    Waldohreulen konnte ich im Urlaub in den Niederlanden auch schon mal selber fotografieren , ein schönes Erlebnis, man kann nicht genug bekommen. Hier bekommst du so etwas nicht vor die Kamera, was sehr schade ist aber Danke fürs zeigen
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank,
      Es gibt viele Waldohreulen in den Parks in den Niederlanden, aber auch nur in den Bäumen Ihres Hinterhofs. Sehr bedauerlich, dass diese schönen Eulen bei Ihnen nicht zu sehen sind! Ich freue mich sehr, dass Ihnen diese Bilder der Eulen gefallen haben :-)
      Grüße, Helma

      Verwijderen
  35. Hoi Helma,

    Zo, jij hebt je eerste bijzonderheid van dit jaar al weer te pakken met die roodhalsgans. Staat er prima op. Maar toch zou ik persoonlijk blijer zijn met die ransuil, vooral je eerste en dertiende foto. Goh, wat staat die er gaaf op zeg met zoveel detail. Hier zou ik bijzonder gaar naast je gestaan hebben, het is al weer een hele tijd geleden dat ik ransuilen gezien en gefotografeerd heb. Een fijn begin van het nieuwe jaar zeg.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      dat klopt hahahahaha.... en ik zag zondag zowaar nog een zwarte roodstaart en dat is ook al zo bijzonder om deze tijd :-)) Ik ben ook echt heel blij met de ransuil want die zijn zo leuk om te zien. Mooi van formaat ook hahahahaha.... En je was welkom geweest maar dat weet je natuurlijk :-)
      Dank je weel voor je leuke reactie :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  36. Hi Helma,
    Wat een mooie serie foto's van alle vogels! Super hoor, die foto's van de Ransuil. Grappig, ik heb bijna dezelfde foto's van deze uilen in Amstelveen gemaakt. Ieder jaar zitten ze er, soms wel een stuk of 15 heb ik mij laten vertellen, in 2 bomen (en alleen in deze 2 bomen) voordat zij na een aantal dagen doorvliegen naar een nabij gelegen boerderij om daar in de schuur te overwinteren. Zóóó bijzonder!

    Groetjes en een fijn weekend,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annette,
      wat leuk dat je bijna net dezelfde foto's hebt gemaakt :-) Die kom ik ook zeker nog even bekijken bij je. De ransuilen komen ook ieder jaar weer terug naar hun "oude" roestplekken en als de boom weg is zitten ze zeer zeker toch in de buurt.
      Ik weet niet beter of de uilen zitten gewoon in de bomen met de overwintering. kerkuilen gaan wel in schuren. maar misschien heb je ook "verwende" ransuilen en gaan ze onder dak hahahaha.... leuk, echt heel leuk :-)
      Weekend is alweer voorbij maar voor jou nog een hele mooie week.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. Lieve Helma
    Ik ben altijd wat laat met reageren .Wat een mooie foto's weer en acht dat leuke Roodborstje is zo mooi.Ik zie er regelmatig een hier achter maar ik voeder niet meer en denk dat ik dat nu toch heel snel weer ga doen .Maar nooit meer met de bolletjes in netjes ,jeetje wat ben ik daarvan geschrokken hoe de vogeltjes daar in vast komen te zitten en doodgaan ,ik heb mijn dochter ook gewaarschuwd want die besefte het ook niet .De uil keek idd wat boos maar zij/hij is prachtig
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Elisabeth,
      als er iemand laat is met reageren dan ben ik dat el. Ik ben altijd de laatste maar dat weet iedereen zo langzamerhand hihi... Ik kan een roodborstje ook echt niet weerstaan hoor. Als je gaat voeren komen ze inderdaad weer bij je in de tuin of op je balkon. ik gebruik ook geen netjes maar een soort van kooitjes waar alleen de kleine vogeltjes in kunnen ;-)
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  38. ha die Helma
    ja als er iemand ervaring heeft , ff vragen , maar ben er nog niet uit , normaal gesproken had ik de winkels door gestruind :) , komt goed

    klopt kerken zat in Engeland hihi , mij ging het om de natuur , over die mooie weggetjes
    alvast een fijn weekend gewenst
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ik zag inderdaad dat je nu al een aantal had aangeschreven en op deze manier is bloggen ook nog eens handig hahaha.... En nee, winkels doorstruinen zal nog wel even duren als ik het doemscenario voor morgen (lees 20 januari met verzwaarde maatregelen) moet geloven!!!
      De natuur in je pps was daar ook echt heel erg mooi! Mag ik ook heel graag zien.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  39. Ik moest hardop grinniken om die verstoorde blik van de ransuil..door jouw intro🤣🤣... Maar laat ik beginnen bij het lekkere bolletje roodborst, wat een schatje en mooi geplaat!👌. De eendjes zijn mooi ..maar dan loop je zomaar tegen een roodhalsgans aan, te gek😳😳👍🏻🎶 dat is wel héél gaaf!!. En sl die mooi foto's van de ransuilen, wat een feest om te zien. De foto's zijn weer klasse!💖🤗👍🏻
    Groetjes Maria 👋🏻

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahaha..... ja, dat kan ik me ook helemaal voorstellen van je hahahahaha.... 😂😂😂hij kon me wel wegkijken volgens mij hahahahaha...... Ja, roodborstjes kan ik sowieso niet weerstaan dus die fotografeer ik dan ook maar weer 🐦. Ja, die roodhals was wel ff een dingetje zeg 😯Je weet toch werkelijk niet wat je ziet!
      Thnx voor je ontzettende leuke reactie hahahahahaha....
      Inmiddels even bijgeklept dus.......
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  40. Hi Maatje,

    Nou 2021 is weer net zo groen als 2020 😁
    Al zou het vandaag wel eens wit kunnen gaan worden.
    Wat een heerlijke foto's Helma.
    Die uil is werkelijk super gaaf, maar ook het roodborstje, zo lief en wat te denken van de roodhals gans..... een schoonheid.
    Ze zeggen wel eens beauty is in the eye of the beholder.
    Maar in dit geval is beauty wat Helma vast legt.

    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha.... hallo maatje,
      dus jij begint gelijk alweer groen aan dit nieuwe jaar hahahah..... Hebben we gelukkig nog iets waar we groen van worden 😁😉.
      De reansuilen zijn ook altijd heel gaaf om te zien en zeker als ze een beetje vrij zitten en niet zoals zo vaak verscholen tussen de takken. Roodborstjes kan ik echt niet weerstaan dus die blijven gewoon ook komen hahahahaha....
      Dank je wel voor je mooie en leuke reactie maatje.

      Liefs van mij,
      xxx

      Verwijderen
  41. Mais uma série de imagens, absolutamente fascinante!
    Temos peneireiros aqui nesta zona também... e corujas... aqui bem próximo da minha casa! Ouvem-se quase todas as noites, mas de dia não se deixam ver... apesar de tudo é uma zona urbana, intercalada com muitos espaços verdes, ainda...
    Grata por mais uma partilha bem especial, Helma! Estimo que se encontrem bem, por aí!
    Por aqui, iniciámos ontem mais um período de confinamento! Após as Festas do Natal e Fim de Ano, o número de contágios disparou assustadoramente... mas creio que o mesmo está acontecendo em muitos países. O vírus não se compadece de nossos hábitos e tradições... e ajuntamentos... familiares ou não... só o ajudam a propagar-se.
    Por aqui as campanhas de vacinação, já começaram... mas tudo indica que decorrerão de uma forma bem lenta... com as vacinas que requerem condições especiais de refrigeração, e por isso, mil cuidados...
    Beijinhos! Votos de tudo a correr pelo melhor, por aí! Bom fim de semana!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Ana,
      você também pode ouvir a maioria das corujas à noite. No entanto, você pode ver corujas-de-orelhas compridas nas árvores durante o dia. As corujas estão indo bem.
      Nós também estamos agora em ação muito rígida em relação ao vírus. Esta semana temos um toque de recolher e não são permitidos mais voos do Reino Unido, América do Sul e África do Sul para a Holanda. Além disso, apenas 1 pessoa por dia pode visitar.
      Na Holanda, as pessoas também começaram a desocupar e na Holanda também é lento. Também muito poucas vacinas.
      O fim de semana acabou, mas desejo-lhe uma ótima semana.
      Fique seguro e siga as medidas.
      Um abraço e um beijo,
      Helma

      Verwijderen
  42. Geen verkeerd rondje, Helma.
    De ransuilen gevonden, foto 11 vind ik daarvan het leukst. Maar wat heb je prachtig licht en fijne rustige achtergronden bij de roodborstjes. En een roodhalsgans - ook heel mooi in beeld. Afsluitend landschap van Henk is ook mooi. Fijn blog.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat vond ik ook Corrie :-))))
      Dat ie zo leuk (nou ja leuk hahahah....) achterom keek was wel een prachtig gezicht hoor hahahahaha.... De roodborstjes zaten inderdaad heel mooi zo en ik kan ze sowieso ook niet weerstaan. Roodhalsgans is kadootje en die van henk vind ik zelf ook heel erg mooi :-)
      Hartelijke groetjes, Helma

      Verwijderen

  43. Ohhhh dit is mooi Helma.
    Prachtig die Ransuilen, je maakt mi jaloers ;-))
    Het is je van harte gegund hoor, daar niet van.
    En ze zitten ook zo mooi tussen de gekleurde herfstbladeren, past er precies bij.
    En dan ook nog eens een Roodhalsgans, mooi !!!!!
    Nooit in het echie gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Tinie maar ze halen het niet bij de bewerkingen van jou hoor.
      Hier zitten wel aardig wat ransuilen maar je moet dat ook maar net weten. Die herfstbladeren zijn inderdaad leuk in de kleuren van hun verenpak hahahaha,..... Roodhalsgans alleen op Texel gezien en nu zowat naast mijn huis!!!!
      Groetjes

      Verwijderen
  44. Ik vergat de groetjes , groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik........
      geeft toch niet. Ik ken je dus......
      groetjes 😁

      Verwijderen
  45. OHHHHHHHHHHHHH ik kan hier alleen met veel bewondering naar kijken. Deze vogels kom ik , behalve het roodborstje, nooit tegen! En een foto ervan maken al zeker niet. Jullie zijn in NL toch gezegend met de natuur. Heel mooie beelden en dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je enorme leuke en spontane reactie Joke :-)))))) We zijn hier zeker gezegend met de natuur maar in België zie ik ook vaak mooie vogels hoor! Ik heb de mazzel dat ik bij veel water en polders woon maar voor andere vogels moet ik weer naar de bossen ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  46. Zo Helma, wat een mooie serie . Ransuilen alleen al maken deze post aantrekkelijk, maar je laat nog veel meer moois zien. Een roodhalsgans, toe maar. Het jaar begint zo wel goed voor je. Ik heb er ooit een gezien, maar dat was niet erg dichtbij. Ik zou bijna het roodborstje vergeten. Het staat er schitterend op, zoals roodborstjes graag doen.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi kees,
      ja, ransuilen zijn altijd meer dan de moeite waard. Gelukkig weet ik een paar plekken maar waar de meeste zitten (12 tot 16 stuks) die zitten weer in zo'n enorme spar en dan krijg je echt alleen van die "takkefoto's"! Gelukkig maken ze soms een ommetje hahahahaha.... Die roodhalsgans is waarschijnlijk gewoon verdwaald maar het is wel mooi om deze zowaar tegen te komen. Roodborstjes kan ik echt neit weerstaan Kees dus al ik die zie dan moet ie op de foto :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  47. Hai Helma,

    Soms is het gewoon niet anders en moet je het doen met de plek waar je staat. Maar je foto's van de roodhalsgans zijn prachtig hoor. Ik zie ze met enige regelmaat bij mij in de polder, maar zo mooi gekleurd als deze zie ik ze nooit. Meestal zijn de kleuren een stuk fletser, maar deze is prachtig getekend. En ik zie geen ring, dus een wild exemplaar. Dat is dubbel zo gaaf. Lekker toch als je in zo'n omgeving woont, waar veel water is en tevens weilanden. Daar valt altijd wel iets moois te zien. Mooi platen ook van de ransuil. Geweldige soort is dat ook. Mooie platen ook van de roodborst. De achtergrond werkt daar ook heel lekker mee.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt René,

      ik had maar wat graag even de dijk af gewild maar dan had ik waarschijnlijk ook het risico dat die gans er vandoor zou gaan. ik ben er ook echt heel blij mee al had ik hem liever wat meer van dichtbij willen fotograferen :-) ik keek ook gelijk of ik een ring zag en die za\g ik inderdaad ook niet en daarom wist ik dat het ook echt een wilde was.
      Klopt wat dat water, weilanden en polders betreft. Altijd wel wat te zien. Afgelopen zondag zag ik daar zowaar nog een zwarte roodstaart en dat was ook al zo bijzonder want die horen allang weg te zijn. Roodborstjes te over hier hahahaha.... En ja, die ransuilen zal je nog wel een keer zien langskomen :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  48. ha die Helma
    ja het is nog steeds een idiote wereld :(
    ik ben er ook echt mee aan , en dat ben ik niet zo snel
    ja we reizen maar digitaal verder
    lieve groet uit het net zo natte Gooi
    Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      klopt, het is inderdaad nog een idiote wereld. Gisteravond ging de avondklok in en dat was wel te merken. Niet overal maar op veel plaatsen wel. Wat een gedoe allemaal zeg. Iedereen is inmiddels corona moe maar we moeten helaas nog ff volhouden (geen idee wat dat ff inhoud).
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. De rood borstjes waren je goe gezind om zo mooi te poseren Helma
    mooi blog met heel veem mooie vogel plaatjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Bram maar ik kan roodborstjes ook niet weerstaan :-)
      Gelukkig kunnen we er nog op uit om te fotograferen ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  50. De Roodhalsgans staat er ondanks de afstand schitterend op.Bijzonder ja dat je deze dwaalgast hier ziet. Prachtig dier. De Ransuil heeft toch wel mijn voorkeur in deze serie, hoewel ik de anderen zeker niet tekort wil doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerard,
      ja, dit was best een hele vreemde gewaarwording. Dan zoek je ook nog naar een ring om zijn poot maar die had ie ook niet dus ja..... echt heel bijzonder. Dat de ransuil je voorkeur heeft snap ik. Het zijn ook prachtige vogels :-)
      Groetje

      Verwijderen
  51. Hoi Helma...jij weer bij met klikken of doorklikken whahaha
    Ja soms gaat dat niet hè...och ik maak ze niet maar deel ze ;)
    Je hebt je best weer gedaan haha
    Fijne avond verder :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      ik inderdaad wer ff blij met klikken ja hahahahahahaha.....
      Soms gaat dit echt niet nee maar dat is soms ook best wel de moeite waard. Als ik niet kan doorklikken en het duurt me te lang dan zeg ik dat ook eerlijk :-)
      Inmiddels zitten we op zondagmiddag en ik ga zo weer naar mijn werk. Geniet nog even van je zondag.
      Groetjes

      Verwijderen
  52. Kenneth kon geen reactie plaatsen door de beveiliging.
    Daarom maar even gekopieerd en geplakt :-)
    ==========================================
    The security settings on my browser did not permit me to post a commnet on your blog, but I did especially enjoy the photos of the perky little Robin and the Owl. The Goose has unbelievaly ornate plumage.
    Best wishes, and thank you for your comments on my blog.

    Ken Schneider

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Kenneth,
      first of all thanks for your email.
      I also have a heavy security on my blog but I can happily respond to you. Very unfortunate that you cannot respond because of your security. I copied your reaction about the owl and the robin and put it in a comment box ;-)
      Thank you for your visit and your nice response.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  53. ha die Helma
    Griekenland ken ik ook enkel van foto's en films
    nu kunnen we mooi digitaal het land door :)
    ja een bekend plekje in de puzzel :)

    klopt landen als Honduras hier op m'n blog , zou ik enkel bezoeken voor de natuur en oudheid
    jij kent het van vroeger toen je er woonde 😁
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      jij kent Griekenland dus ook alleen van foto's hahahahaha..... weer wat gemeen :-) En ja, op deze manier kunnen we mooi digitaal dat land door :-) Leuk dat bekende plekje in de puzzel.

      Tja, Honduras 🤨. Het is echt een heel kleurrijk volk in alles maar ik zou daar toch niet echt graag zijn nee! Die oudheid vind ik ook echt prachtig en zodra er weer iets is op NGC dan neem ik dat ook gelijk op :-)
      Ja, volgens mij heb ik er eeuwen geleden gewoond 😁😂
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Hola Helma,
    Que deleite para nosotros contemplar esas maravillosas fotografías, ese cernícalo en vuelo, el petirrojo, el Búho chico, esos gansos en el agua con las ondas que se forman a su paso, hay que tener maestría y paciencia para captar el momento justo, el momento exacto, es muy gratificante observar estas fotos en tiempos tan duros como los que estamos pasando, la vida sigue, la naturaleza sigue su curso, anima mucho contemplarlas.
    Gracias por compartirlas.
    Feliz fin de semana.
    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Jose,
      muchas gracias por su comentario complementario sobre estas fotos de patos, gansos y pájaros :-) En estos tiempos espantosos del covid tenemos que permanecer cerca de casa y está bien si podemos simplemente prohibir el virus.
      El fin de semana ya terminó y tuve que trabajar ese fin de semana. Ahora estoy libre por 2 días.
      Que tengas una buena semana :-)
      Saludos

      Verwijderen
  55. Hello Helma,
    I enjoyed this bird post and all your beautiful photos. I love the owls, the Robin is adorable. Beautiful and colorful ducks, they are all great captures and sightings. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, enjoy your weekend! PS, thank you for the comment.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen.
      I have to thank you for sharing the post. I still can't get it done :-( I also think the owls are beautiful to see. I can never resist a robin.
      I was working the weekend, but now I have a day off.
      A very nice week for you.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  56. Hello Helma, :=) I'm trying again to post a comment, after two years of absence, because I have tried and tried without success to tell you how delightful it is to visit with you to see your beautiful wildlife captures. Your post is as beautiful as ever. Lovely Robin and Owl captures, and lake views. Crossing fingers and toes that this comment gets through!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Breathtaking,
      How nice to see you again :-))))) Of course a lot has happened in the meantime, but I hope you will start blogging again. Thank you for your nice and complimenting response about my photos :-)
      I understand [that responding here was not that easy. Since Blogger has been updated, there are more frequent problems with responding and also with creating a new blog.
      Kind regards,
      Helma

      Verwijderen
  57. Hi Helma,
    Wonderful selection of photos. I especially loved the photos of Robin and the owls, the 12th is fabulous.
    Be careful and stay well
    A big and tight hug

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      I can't resist a robin either :-)
      Owls are always beautiful to see and the photo you intended is also very beautiful. He (or she) looks very nice on it :-)
      Also for you money that you have to stay safe and healthy ;-)
      Big hug and kiss.

      Verwijderen
  58. I'm so in love with your owl! They are so rare to see here that it's the most special sighting! Beautiful photos my friend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Diane,
      I also love owls a lot and I am happy that there are still a number of species living in the Netherlands :-)))) I am happy to read that you enjoyed this :-)
      Greetings

      Verwijderen
  59. Wat een mooie serie, vooral de ransuil en dat schattige roodborstje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ghita :-)
      Roodborstjes kan ik niet weerstaan maar uilen ook niet al zie ik die dan wel weer een stuk minder vaak dan roodborstjes ;-)

      Verwijderen
  60. ha die Helma
    ja ik ben weer gezond hoor , maar de neus liep ff goed :)
    als de kans hebt zou ik zeker Ierland bezoeken , ik had er 3 weken willen fietsen , zo ik ook in Engeland en Schotland deed , is er nooit van gekomen :(

    Indië zal mij zeker niet zien , het is een mooi land , en watje zegt een kleurrijke bevolking , maar de politiek en zo zij het kastensysteem in ere houden stuit mij tegen de borst
    een heel ander type puzzelstukjes pppfffttt
    maar ik kon met de hippie bus op pad hihihi
    de baard is weg hoor , en ach naar de kapper , ik gebruik al vele jaren een tondeuse , werkt perfect 😁
    jij werken begrijp ik , heb je een briefje van de baas :)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      gelukkig maar dat je weer gezond bent. Het is wel weer voor "loopneuzen etc". Ik ben gen buitenlandganger maar Ierland wil ik dus wel echt een keer bezoeken. Ik heb daar ook iets mee 😁

      En euhhhh...nee, Indië zal mij ook zeker niet zien daar whahahahahaha...... die ellende met die lage en hoge kasten vind ik werkelijk vreselijk!!!!! Mij nie4t gezien daar hoor ieuw~~~!!! Die puzzel leek me ook een aardig stukje geduld hebben emt al die kleurtjes hahahahah....maar, het is je gelukt. Jij met de hippiebus op pad :-)
      Baard bij jou weg maar mijn staart wordt alleen maar langer *grinnik*.
      Ik moest inderdaad werken ja maar had geen papiertje nodig. Mijn pasje was genoeg ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ja gelukkig zette de verkoudheid niet door :)
      Ierland moet je doen als je de kans hebt
      pak morgen een schaar en maar die staart gewoon korter , muts er overheen , geen haan die er naar kraait 😁
      aha pasje is zogoed als een briefje , lekker makkelijk

      leuk hé die puzzelstukjes pppffftt , maar ik kon mooi met de hippibus gaan surfen
      aha je kon de tip al
      oppakken dat tuig en lang vastzetten
      nee Jemen zal mij ook niet zien
      rustige avond groet

      Verwijderen
    3. Hey Karel,
      zo'n verkoudheid is ook alleen maar erg lastig 🤧. Dat Ierland gat er ook wel en keer van komen maar eerst maar eens dat pensioen zien te halen hihi....
      Whahahahahaha..... misschien doe ik dat wel mrt die schaar want het kon nog wel eens heel lang gaan duren eer de kapper weer open is. Pasje is inderdaad héél gemakkelijk 😀

      Het waren raar gevormde puzzelstukjes hoor 😧 maar dat is ook wel weer een leuke uitdaging. Ja, die tip kon ik al en laatst zag ik er een die een langharige hond aan een stok had en die leek ook net echt whahahahahaha......😂
      Nee, geen Jemen brrrrr.......
      Dank voor je leuke reactie en ook voor jou een fijne avond.
      Lieve groet

      Verwijderen
  61. Hoi Helma, prachtige fotos van je rondje. De roodhalsgans vind ik heel mooi. Hij staat al heel lang op mijn lijstje, elke keer als hij hier zit loop ik hem mis. De ransuil en de buizerd zijn ook heel mooi. Leuke blog, ik heb genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      op zo'n rondje kom je altijd wel wat tegen en ik vermaak me dan ook altijd prima met zo'n rondje :-)))))) De roodhalsgans was een kadootje want die zie ik hier echt nooit. en het was er ook maar eentje. Is vast de weg kwijt geraakt hahahaha.... Ik ben blij te lezen dat je genot4en hebt :-)

      Verwijderen
  62. Wat uitzonderlijk mooi! kwijl kwijl, hier word ik echt groen van... Jeetje wat heb je mooie platen gemaakt. Ik ben onder de indruk van al dat moois. Een schitterend roodborstje, prachtige roodhalsgans en dan, waarvoor je wegging, de ransuilen: geweldig:
    Ik heb genoten van je blog.
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha.... grinnik Frans :-))))))
      Heerlijk dat ik jou ook eens groen krijg. Meestal is dat andersom 😄
      Roodborstjes kan ik sowieso niet weerstaan maar de uilen zijn mijn grootste vangst en ik ben echt gek op uilen 💚.
      Echt super dat je van dit blog genoten hebt :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  63. Beautiful pictures and birds! Congratulations!
    If you want to see more photos of birds, I invite you to my blog.

    https://avesdecordobayargentina.blogspot.com

    Greetings!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Alasco,
      thank you for visiting my blog and for leaving a comment. I'd love to come and have a look at your birds on your blog.
      Greetings

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma