vrijdag 17 mei 2019

Eekhoorns.......

Ik heb nog heel veel foto's met eekhoorns en die plaats ik vandaag dus maar. De foto's zijn nog van 2018 maar ik had ze nog niet in het blog gezet. Deze eekhoorns zijn allemaal op 1 dag gemaakt en de eekhoorns hebben verschillende kleuren. Zo zagen we donkere, lichte en zelfs eentje die wel oranje leek.

Ik ben een muts in het kiezen dus ik heb wel al heel veel foto's eruit gehaald maar die in het blog staan kon ik niet wegdoen hoor. Ik ben gek op eekhoorntjes dus ja, beetje veel foto's.


*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 
klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.


Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn op een tak

Eekhoorn in een gat in de boom

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Onderstaande foto vond ik zelf erg leuk. Althans zoals de eekhoorn op dat boomstronkje zat hahahaha.....


Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn


Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn

Eekhoorn


Zo.......... ik denk dat jullie nu wel even genoeg eekhoorns hebben gezien hahaha.......

Kiekeboe

Eekhoorn kiekeboe



======================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke reactie en complimenten op de foot's in het vorige blog van:

"Volges tussen de kruiden en bloemen......................"

149 opmerkingen:

  1. Dit logje is de grootste verzameling eekhoorntjes foto's die ik in mijn leven al heb gezien :-)
    Er zitten echt een hele hoop juweeltjes in deze serie, amai ni !
    Het speelse, snelle, schuwe en toch ook kwetsbare van deze kleine beestjes heb je heel mooi kunnen vangen in je foto's.
    't is weer (zoals meestal !) genieten hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha...... ik heb er zelf ook nooit zoveel gezien op een dag als op deze Dirk :-) Ik vond het echt geweldig en ook omdat er verschillende waren :-) Het zijn ook hele schuwe diertjes maar soms als je zelf heel stil bent en blijft staan (of zitten) dan pakt het mooi uit (ook als je je een beetje onzichtbaar maakt ;-)
      Fijn te lezen dat je weer genoten hebt.
      Groetjes

      Verwijderen
  2. Hello Helma:
    This squirrel that you have in Europe is a wonderful little creature and it is not hard to figure out why you love it so much. Our little American Red Squirrel is also very endearing, but very pugnacious too. There was one in my backyard earlier today and he chased off the bigger Black Squirrels so that he could raid the bird feeder all by himself. We are finally getting spring here and the trees all have leaves. Have a great weekend. David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello my friend David,
      yes, I love squirrels :-))))) I also see squirrels as your photos and you even had one in your garden that chased away the black squirrel! This vice has been eating the bird feed silo empty hahahaha .....
      It is wonderful that spring has now also started with you. When the trees have leaves again, everything looks a lot friendlier ;-)
      A very nice weekend for you too.

      Kind regards, Helma xx

      Verwijderen
  3. Prachtig, hoeveel zijn het er wel niet.
    Zijn de foto's bij jou in de buurt gemaakt ?
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee hoeveel het er zijn maar dezelfde kwamen ook steeds weer terug hoor :-). Nee deze eekhoorns zijn niet in mijn buurt gemaakt maar in de bossen van Goor in Twente. Bij mij in de buurt zitten geen eekhoorns dus ik moet er echt op uit wil ik ze zien.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  4. Geweldig. De ene foto nog mooier dan de ander. En ergens snap ik hier wel je twijfel maar bij twijfel kan je gewoon plaatsen Helma :) zelf zie ik zelden eekhoorns. En als ik ze zie is het meestal een glimp ..... en weg zijn ze weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Henk, Ik weet dat je dit soort grote blogs nooit zo leuk vind maar echt... ik had er al heel veel uitgegooid en deze bleven over. Ik kan dan gewoon niet kiezen (sorry). Het is ook wat je zegt dat je zelden eekhoorns ziet. ik zie ze ook zelden en weet dat ik naar een bos elders moet om ze wel te zien :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  5. Je hebt er weer een mooie serie van gemaakt Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Helma, allemaal het bekijken meer dan waard. Ik zou er ook niet 1 kunnen kiezen die weg kan. Allemaal zo leuk. Wat een schattige koppies en die staart ook zo geweldig en die kleine knuistjes. Toppietoppietoppie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie, daarom kon ik ook niet kiezen want ik vind ze allemaal even schattig om te zien hahaha.... Die pluimstaarten zijn echt geweldig om te zien en helemaal als ze in die typische eekhoorn houding zitten ;-)
      Lieve groetjes

      Verwijderen
  7. Hello, I wish our squirrels looked so cute. The ear tufts are adorable and I like their reddish color. Wonderful collection of photos. Enjoy your day, wishing you a happy weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen
      I had to work last weekend but now I have a few days off. A very nice week for you
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  8. Schitterende natuurfoto's.Ik ben ook gek op eekhoorntjes maar zie ze hier nog zelden.Wat een fantastische dag als je er zoveel kan spotten.Fijn weekend Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn omgeving zie je ze ook niet Marylou en daarom gaan we eens in de zoveel tijd naar het bos verderop in het land :-)
      Ik had werkweekend maar ik ben nu wel een paar dagen vrij :-)
      Voor jou nog een hele fijne week.

      Verwijderen
  9. Hoi Helma,
    Veel foto's? Het zijn er maar 36!!!! EN een favoriet kan ik hier echt niet uithalen. Voor mij zijn ze allemaal superde super de dweil, emmertje, broccoli ....je snapt het vast (LOL)
    Ik ben ook gek op eekhoorntjes dus je kunt me nu wegdragen....
    Fantastisch geplaat, met mooi licht en super scherpte!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria.
      hahahahahahahhwhahahahaha....whahahahah....alleen al die opmerking van "het zijn er maar 36!!!"' dee me zowat in mijn broek p...... hahahahaha..... En dan ook nog die dweil, emmertje, broccoli whaaaaaaa..... ik zit te gillen van het lachen hahahahaha... Mij kunnen ze nu ook wegdragen maar dan omdat ik nat ben en pijn in mijn buik van het lachen heb hahahahahaha.....
      Heerlijk mens ben je ook :-)))))))))))))))))
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  10. Hi Helma,
    A delightful set of images of the Red Squirrel, I'm afraid in the area where I live al we have is the Greys and we have to travel a reasonable distance to find the Red.
    An amazing range of colours from almost ginger through to a very light orange.
    Who could not love these wonderful little creatures.
    All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello John
      I also love these cute little red squirrels. The colors do indeed vary from orange to deep brown :-) They also do not live next door to me but it is to travel :-) The gray squirrels with you are also fantastic to see. I like all the squirrels :-)))
      Have a very nice evening.

      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  11. Een hele fraaie serie foto's, de één nog mooier dan de ander, nummer 3 is mijn favoriet. Eekhoorntjes, hebben een hoog knuffel gehalte, het zijn "poepies" om te zien Helma.
    Lieve groetjes, Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ed,
      ze hebben zeer zeker een heel hoog knuffelgehalte maar ik denk dat ze gelijk je neus eraf bijten hihi....... Ik vind ze altijd zo leuk om te zien en ik vind het ook "poepies" :-))))).
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  12. Reacties
    1. Zo........
      zo kort van stof heb ik je nog nooit gezien Karel!!!
      Gaat alles wel goed met je????

      Verwijderen
  13. I love The pictures. Have a Nice weekend. Hugs Nina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Nina
      i love the squirrels :-)
      Thank you for your visit and your response.
      Hug

      Verwijderen
  14. Bonjour Helma,
    Bravo pour toute la série, c'est un sacré challenge de la prendre en photo ce petit roux ! Bravo, je me suis régalée !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Nathalie
      J'adore ces petits écureuils et c'était vraiment des vacances pour en voir plus :-) Bonne fin de semaine.
      Salutations

      Verwijderen
  15. Hallo Helma, daar heb jij mij helemaal blij mee gemaakt want ja het zijn ook mijn lievelingsdiertjes. Supermooie fotografie. Ik wens je fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tine,
      daar ben ik dan weer heel blij mee dat ik jou hiermee zo blij heb gemaakt :-))))) Ik had dat weekend werkweekend maar dit weekend wel lekker vrij :-)
      Voor jou nog een fijne avond en voor morgen een gezellige zondag.

      Verwijderen
  16. Nou Helma, stuk voor stuk echte pareltjes, schitterende reeks. Zelf ben ik er nog nooit geslaagd om pluimstaart zo mooi vast te leggen, mijn compliment dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      dank je wel voor je complimenten :-)
      Deze prachtige pluimstaarten (3 verschillende dus) waren ook echt prachtig om te zien. Ik zal er zelf ook een hele tijd op moeten teren ;-)

      Verwijderen
  17. Het zijn ook grappige dieren
    Die bij het water en de gluurder vind ik het mooist...
    Soms komen ze hier in de tuin eten en het was me gelukt om er eentje op de foto te krijgen die druk was een pinda te openen...maar door glas en heel wazig hihi
    Groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn het inderdaad Nellie :-)
      Die gluurder vond ik zelf ook al zo grappig. Dat kleine koppie ent achter die boomstam vandaan whahahahahaha.... Komen ze bij jou in de tuin!!!! Woon je zo dicht tegen het bos aan dan?? Super toch! En wazig of niet, je hebt er tenminste een op de foto :-)
      Ik had werkweekend maar dit weekend ben ik gelukkig lekker vrij ;-)
      Groetjes,

      Verwijderen
  18. Reacties
    1. Obrigado pela sua visita e sua boa reação Trini :-)
      Saudações

      Verwijderen
  19. Hoi Helma!!!.. Absolutely beautiful.. I love squirrels..Very nice pics .. Cheers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Ana,
      Squirrels are really cute animals to see :-)
      Thank you for your visit.
      Cheers

      Verwijderen
  20. Bom dia, lindas fotos, os esquilos são animais simpáticos, atentos e inteligentes, gosto de os ver ao vivo e nas fotos.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Antonio
      Eu amo esquilos :-) eles são muito bons animais para ver, mas eles são muito menos amigáveis quando se lida com eles ;-)
      Obrigado pela sua visita.

      Saudações
      Helma

      Verwijderen
  21. Helma dit is schitterend, zo close met prachtige kleuren. We hebben er van genoten. Wij zien ze hier zelden maar ze zijn er wel en zeer schuw. Inderdaad kan ik me voorstellen dat je er zoveel wil plaatsen en dat je niet kan kiezen, daar kan je geen genoeg van krijgen.
    Groetjes
    Joost&Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost en Nicol,
      ik ben ook gek op eekhoorntjes en deze drie verschillende waren zo leuk om te zien.Ik had al heel wat foto's weggedaan maar uit deze laatste kon ik echt niet kiezen hoor... Ik heb van een andere dag ook nog een eekhoorn maar die hoort bij een andere post dus die komt nog :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  22. Hoi Helma,
    Dit is toch fantastisch!!
    Bijzonder knap ook hoor, hoe je deze kleine snelheidsduiveltjes zo hebt weten te fotograferen.
    Ik vind ze zo leuk. Maar als ik eerlijk ben zie ik ze niet zo heel vaak. (Die komen natuurlijk allemaal naar jouw) Ze zitten wel ook in het bosrijke gebied van de Beekse bergen en daar heb ik er ooit pas één keer eentje weten te kieken. Ze zijn zo snel (en ik zo traag..hihi..).
    Daarom is dit echt leuk om ze zo bij jouw te mogen zien. Prachtig en dan ook nog mooi met die grappige pluimstaarten. Nou Helma, dit is gewoon super goed gedaan!!

    Lieve groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      ik vond het ook een fantastische dag met deze 3 leuke eekhoorntjes :-)))) Ik zie ze hier al helemaal niet dus we moeten al verderop in het land en dan ook nog naar eht bos waar ze veelt e zien zijn.
      Snel zijn ze zeker maar als je gewoon even wacht dan zien ze geen gevaar in je. Als je dan je camera richt kan je ze vrij gemakkelijk fotograferen maar ..... ik weet dat dit ook makkelijker gezegd is dan gedaan hahaha.... En jij bent helemaal niet traag zeg! De pluimstaarten zijn vaak ook het leukste van de eekhoorn :-)))) Fijn te lezen dat je van deze kleine springertjes genoten hebt :-)

      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  23. Marzę, by kiedyś zrobić takie zdjęcia. Śliczna wiewiórka, same zdjęcia budzą całkowity zachwyt. Kocham fotografię i patrzenie na takie zdjęcia, bardzo mnie inspiruje i cieszy. Nie umiałabym wybrać ulubionego, nawet nie wiem, co napisać. Bardzo podziwiam Twoją sztukę, bo co jak co, ale tworzysz sztukę.

    Najserdeczniejsze pozdrowienia, pięknych dni życzę. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Witaj Odnowionaja,
      Jestem bardzo zadowolony z twojej wizyty, a także z twojej miłej i entuzjastycznej odpowiedzi na te zdjęcia :-) Czcisz mnie za moją fotografię i to bardzo miło słyszeć. Jeśli lubisz fotografię, masz zamiar zrobić te ładne zdjęcia ;-)
      Dziękuję za ten komplement.

      Pozdrowienia, Helma

      Verwijderen
  24. Hallo Helma, een super mooie serie van de eekhoorns. Mooie setting en licht.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Roos,
      die eekhoorns blijven ook zo schattig om te zien :-)
      Fijn dat je ervan genoten hebt.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  25. Hoi Helma,
    Zo schattig, die pluimpjes, die oortjes en dat super mooie staartje...zucht....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Maria,
      de instellingen zijn zo veranderd dat nu alles weer binnen moet komen (als het goed is). Mijn eigen reacties kwamen ook niet binnen en jij was helemaal nergens te vinden??? Nu gelukkig weer wel.
      Thnx xx
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. Echt :-))))))
      Ik ben dan ook heel blij dat je weer "binnenkomt" Maria .
      Ik stond zelf ook in de spam!!!!!!!

      Verwijderen
  26. Top Henk,
    Maria hieronder kwam nu wel binnen dus ik hoop dat de rest nu ook weer gewoon gaat binnenkomen :-)
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie fotografie Helma.
    Beautiful photography Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Roy,
      squirrels remain really cute to see :-)

      Verwijderen
  28. ¡Maravilloso reportaje de esa bella ardilla!. ¡Enhorabuena, querida Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Belén
      Las ardillas también son muy divertidas de ver :-) También me encantan las ardillas y especialmente las hermosas colas de plumas que siempre tienen :-) Gracias por tu visita y por tu buena respuesta.
      Queridos saludos,
      Helma

      Verwijderen
  29. prachtig machtig mooi Helma, de hele serie,
    hier zie ik er wel eens een oversteken maar het diertje is me altijd té vlug af :-)
    wel hebben ze noten in mijn tuin begraven :-) hoe ik dat weet ??
    wel ehhh ik heb inmiddels een notenboom in mijn tuin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Dien :-)
      Ik zie ze hier werkelijk nooit dus als ik ze al wil zien moeten we naar de andere kant van het land en naar een ander bos :-) Ik vind deze diertjes echt zo leuk om te zien hé. En wat gaaf..... je eigen notenboom in de tuin :-)))))))

      Verwijderen
  30. Fantástico reportaje de la ardilla roja, todas las fotos son extraordinarias. Enhorabuena amiga mía, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Muchas gracias Germán :-)
      Esta pequeña ardilla roja, con sus muchos tonos, siempre es agradable de encontrar y poder fotografiar :-) Me alegro de que la haya disfrutado de nuevo.
      Un gran abrazo de vuelta

      Verwijderen
  31. Het is echt een genot om deze serie foto's van eekhoorns te zien, een dier dat ik erg vriendelijk vind en dat ik op een afstand heb gezien. Helma, ik bewonder ook het geduld dat je wacht om ze te zien en maak ze deze prachtige foto's.
    Veel kusjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse
      También me encantan estas lindas ardillas con sus hermosas y espesas colas :-) Siempre estoy feliz cuando disfrutaste el pie de nuevo.
      Muchos besos

      Verwijderen
  32. Oh wat een verrassing deze blog! Ik hou van eekhoorns, jij hebt ze prachtig vastgelegd! Heerlijk om ze zo te zien, zoals ze ook echt zijn. (Verstopt, nootjes in de pootjes), genieten dit! Je hebt wel veel geduld moeten hebben, met zoveel foto's zeg! Echt super mooi vastgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi.... dank je wel Jacobien :-)
      Wat leuk dat jij ook zo van eekhoorns houdt :-) Ik zat daar een hele dag en zag deze 3 verschillende. Juist ook omdat ze zo verschillend van kleur waren kon ik niet kiezen welke ik nou zou plaatsen dus ja, dan allemaal maar :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  33. Hallo Helma,
    Schitterende reeks van de Eekhoorn.
    Die zie je bij ons in de buurt niet en dat is wel jammer, zulke foto's wil ik ook wel.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Bert,
      bij ons in de buurt zitten ze helaas ook niet dus moesten we een stuk rijden om ze wel te zien. We gaan er dan gelijk een hele dag op uit en dit was het resultaat :-) Fijn te lezen dat je ervan genoten hebt :-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  34. En nu een vrij weekend ?
    Zoja kan je morgen van het mooie weer genieten.
    En ja waar haal ik ze...goeie leverancier grijnzzzz
    De kunst van het delen lukt me wel...ook de gedichten zijn niet van mezelf.
    Wens je een mooie zondag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik had werkweekend maar afgelopen weekend (25/26) was ik wel vrij. komend weekend weer werken dus.
      hahaha.... een goede leverancier is ook echt een must hahahaha... heerlijk toch dat je de kunst van het delen zo goed beheerst hahahahahaha....
      Voor jou nog een hele fijne avond.
      Groetjes

      Verwijderen
  35. Schitterende serie en foto's van dit schitterende diertje
    en ze zijn zo slim en snel, heb er zelf wel eens een foto van weten te maken,
    maar aan deze serie kan ik niet tippen, wat een details, en schitterende kleuren, Genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn ook echt schitterende diertjes om te zien Bram :-))) Alleen zijn ze in de omgang helemaal niet zo leuk! Maakt me ook niet uit want ik mag ze zo, zo graag zien. Het was echt heel frappant dat we 3 verschillende eekhoorns zagen en die dat die kleuren zo verschillend waren. Dat maakt het ook weer juist leuk :-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  36. Hoi Helma.

    Super leuk is dit.
    Ze zijn zo mooi de Eekhoorntjes.
    Prachtige foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      ze zijn ook zo cute om te zien :-)
      Ik kon dan ook echt niet meer foto's wegdoen hoor dus deze allemaal maar geplaatst ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. en dat allemaal op één dag..Helma

    in een park kan je er hier wel eens tegenkomen, maar als snelheidsduivels zijn ze zo weer weg

    een schitterende reeks van deze mooie "pluimstaarten"

    prettige zondag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,
      inderdaad, allemaal op 1 dag maar.... het waren er maar 3 hoor. Het was dan ook een dag van 8 tot 17 uur hoor hihi.... Die pluimstaarten zijn ook echt zo mooi hé. Ik vond de verschillende kleuren ook al zo mooi en toch zijn het maar 3 eekhoorns.

      Voor jou nog een mooie week.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  38. São tão engraçados, estes pequenos animais!...
    É uma verdadeira delícia, observar estas imagens encantadoras!
    Adorei esta fabulosa sequência de imagens, que me fez sorrir enquanto as apreciava!
    Beijinhos, Helma! Vou-me ausentar por alguns dias, mas muito em breve, estarei de volta!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida ana
      Te tomas unos días de descanso y te va bien. Disfrute de sus pocos días de viaje :-) Es bueno leer que nuevamente disfrutó estas fotos de las pequeñas ardillas :-)
      Un fuerte abrazo para ti,
      Helma

      Verwijderen
  39. Duża kolekcja wiewiórek.., wszystkie piękne, to takie miłe i sympatyczne zwierzątka.., pozdrawiam Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cześć Barbara,
      są 3 wiewiórki w różnych kolorach. Uwielbiam te zabawne zwierzęta z ich pięknym dużym ogonem :-)
      pozdrowienia

      Verwijderen
  40. Thank you for ending my day with happy thoughts, Helma. Your squirrel images are gorgeous - every one an absolute gem! Too many? You can't have too many squirrel images!!! I want more!

    With my very best wishes. Take good care - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha .... so you want more images of squirrels and you know ... I still have some from another day :-) They will be posted in a blog later. Great that you are so enthusiastic about these photos :-)
      Kind regards,
      Helma

      Verwijderen
  41. Hola sweet chica,

    Poging twee om te schrijven.
    Na de eerste poging was het hier namelijk een waterballet.
    En dat is allemaal omdat jij zo´n geweldige MUTS bent die niet kan kiezen :-)
    Ik moest dus verplicht extra lang genieten.

    Ken je trouwens de betekenis van MUTS?
    Nee niet dat ding met van die flapjes over je over, en ook niet die ene die je over de theepot heen trek.
    Maar jij de echte MUTS.
    Komt ie "Meest Uitzonderlijk Toffe Señora"

    En dit is de "meest uitzonderlijke toffe serie" (MUTS) eekhoorn foto's.
    Je gaat werkelijk van oooooh naar aaaaah naar oelala.
    Wat een schatjes zijn het toch, echt zo lief, wat een geweldige serie.

    Dankjewel voor dit fijne lange geniet moment.

    Liefs, je maatje xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik....... alleen al je aanhef bezorgt me rode konen maatje whahahahahaha...

      En dan je tekst, mens! Echt! Je kan me dan ook gewoon komen opvegen hahahahaha.... en geweldig die betekenis van MUTS whaaaaaaa....giller! Hoe kom je erop hahahaha....
      Eekhoorns zijn ook schatjes om te zien maar ohw ohw ohw... het zijn echte krengen in de omgang!!!

      Heerlijk dat je zo enthousiast bent over deze foto's van de pluimstaarten :-))))
      En jij bedankt voor je leuke en lange reactie :-)

      Liefs, je maatje xx

      Verwijderen
  42. Hoi Helma,
    Het is wat Bert zegt, bij ons kom je niet tegen heb ze 3 jaar geleden effen in de AWD snel kunnen fotograferen, maar jij heb er wel schitterende opnames van gemaakt en daar mag je best trots op zijn, ik heb in ieder geval genoten van dit grappige beestje.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      ook bij ons kom je deze mooie pluimstaarten niet tegen hoor. Wij moeten er an ook echt een dag op uit om naar de bossen te gaan waar ze wel zijn. Het zijn 3 verschillende eekhoorns en mijn dag kon werkelijk niet meer stuk. Echt geweldig om te zien en ook nog met mooi weer :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  43. prachtige foto's, wat een mooie reeks
    zo'n grappige leuke beestjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anneke,
      het zijn ook echt hele koddige diertjes hihi...
      Ik ben gek op die mooie pluimstaarten en de "typische" eekhoorn houding :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  44. Prachtige serie fotos van je eekhoorn Helma. Is zonde om die niet te plaatsen. Ik zie ze heel weinig, een enkele keer en dan meestal hoog in een boom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      ik vind het zelf ook hele mooie foto's. We hadden het weer mee en ook de tijd :-) Hier in de omgeving zijn ze niet dus wij moeten er ook op uit als we ze willen zien en dat doen we dan ook :-0
      Groet

      Verwijderen
  45. Hoi Helma,
    Eekhoorntjes spreken veel mensen aan. Als je de kans krijgt ze te fotograferen pak je die meestal wel met beide handen aan. Ik heb er recent - niet in het Westen - ook een aantal gezien, maar foto's uitzoeken is nog niet gelukt. Na een eerste selectie zijn het er nog steeds zo'n 80. Tzt laat ik er wel wat van zien. Jouw serie is een hele fraaie, ondoenlijk om er een of meerdere favorieten uit te kiezen. Ik heb er met plezier naar gekeken.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      ze spreken mij ook aan en vooral als ze er zo mooi bij zitten in die typische eekhoorn houding met de pluimstaart zo mooi gekruld :-) Jij hebt er dus ook heel wat gefotografeerd en ja , uitzoeken is echt moeilijk! Ik kijk er naar uit want ik mag ze graag zien :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Hai Helma,

    Foto's van eekhoorntjes zijn altijd leuk om te bekijken en ik snap je keuzestress volkomen. Het valt inderdaad niet mee om uit honderd gelukte beelden een keuze te maken.
    Opvallend dat ze regelmatig lekker stil bleven zitten, want mijn ervaring is dat ze vaak super bewegelijk zijn. Heerlijk als je net een paar seconden de tijd hebt om een goede foto te maken. Grappig dat het verschil in kleur zo opvallend is in deze serie.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      ik vind ze ook echt altijd leuk om te zien :-) Ik vind ze grappig en dapper en ook gewoon leuk :-) Ik had inderdaad honderden beelden maar uit deze laatste kon ik echt niet kiezen hoor. Het zijn er maar 3 maar ik vond ze zo leuk. Daarom allemaal maar geplaatst hahaha.... Fijn dat je het begrijpt :-) En ja, de kleuren waren inderdaad heel verschillend. Vonden wij ook al opvallend!

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  47. Reacties
    1. hihi .... it was :-)
      It was just super enjoyment with these animals

      Verwijderen
  48. Hallo Helma,

    Prachtige serie eekhoorntjes, en dat op 1 dag gezien en gefotografeerd. Ik ben al blij als ik er 1 zie op een dag, laat staan fotograferen. Het zijn ook zulke leuke maar ook snelle beestjes. Ontzettend leuk dat je deze serie hebt kunnen maken, het moet een geweldige dag zijn geweest voor je met zoveel fotokansen. Fijn dat je ons weer mee laat genieten van deze schattige dieren, ontzettend leuk om er naar te kijken, fraaie serie!

    Groeten, Hanry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Harry,

      het zijn maar 3 eekhoorns maar de kleuren waren van alle 3 verschillend en dat maakte het ook zo leuk om daar te blijven :-) Het was ook een geweldige dag en kan me niet voorstellen nog ooit zo'n dag te zullen meemaken. Hier kan ik in ieder geval een hele tijd op teren :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. Ha Helma,
    toch fijn dat je deze foto's niet hebt weggegooid. 🤣
    Ik heb volop zitten genieten van deze beeldschone serie.
    Er is maar 1 ding leuker: ze zelf zo zien (droom ik van).

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      ik heb er meer weggegooid dan dat ik er bewaard heb hihi... Maar de meeste leken dan ook op elkaar en heb nu echt alleen de mooiste overgehouden. Zijn er eigenlijk nog teveel maar ik kon er echt geeneen meer wegdoen *lol*. Je droom kon nog wel eens uit gaan komen hoor :-)

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  50. Bom dia, votos de continuação de boa semana,
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nós conseguimos :-)
      também uma semana muito boa para você.
      Saudações
      Helma

      Verwijderen
  51. Wat een schitterende serie, Helma!
    En dan al die uit het eekhoornleven gegrepen foto's van deze bijzonder charmante diertjes.
    Ik kan me je liefde voor het eekhoorntje heel goed voorstellen, ze zijn zo fotogeniek.
    Hoe je het voor elkaar krijgt dat ze zo voor je poseren, dat is me een raadsel. Je moet je haast als een eekhoorntje verkleed hebben ;-)
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Zem :-)
      ik ben ook gek op deze diertjes met hun magnifieke pluimstaart hihi.. Ik heb me niet als een eekhoorntje verkleed ahahaha... maar ik zou het zo doen als het kon. Nee, we zaten onverwachts in een boshut waarvan we eigenlijk vogeltjes verwachten maar we wisten dat het een magere tijd was qua vogels daar. We wisten ook dat daar vele eekhoorns zaten en ja...... toen kwamen daar dus die 3 eekhoorns voor de lens. En echt! Ik heb er zo van genoten!
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  52. Hi Helma,
    Eindelijk weer eens een reactie van mij (ingelogd via een andere browser!).
    Super mooie serie foto's van de eekhoorns, complimenten. Als je deze diertjes ziet, lijken het van die knuffeldiertjes, maar in werkelijkheid zijn het ontzettende rovers. Dat is nou weer jammer …… ze zijn zooooo leuk en onschuldig om te zien! :-)

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annette,
      leuk dat je weer kan reageren :-) Het is inderdaad vaak soms een kwestie van een andere browser proberen. Dat heb ik ook bij sommige bloggers en daarom heb ik er nu ook 3 hihi.... Ik weet dat de eekhoorns rovers zijn maar ik vind ze zoooooo schattig om te zien! Ik hou van die grote pluimstaarten ;-0

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  53. Hi Helma,
    Oh my God what amazingly beautiful pictures.
    I loved all of them but the 2nd with the squirrel to drink is awesome.
    Thanks for sharing
    A tight hug.
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Maria,
      I am very happy with your super enthusiastic response :-) I also love these nice little red squirrels :-) The squirrel who is drinking was a super nice moment :-)
      A hug,
      Helma

      Verwijderen
  54. Hallo Helma, wat zijn het toch een mooie beestjes in die warm bruine kleur. Echt genieten hoor. Laatst las ik een berichtje van iemand die gezien had dat een bosuil een eekhoorn opvrat...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willie,
      dat zijn het inderdaad en de ene is nog mooier dan de andere. In deze serie vind ik de "bruine" wel heel erg mooi om te zien. En euhhhh....... een bosuil die een eekhoorn opvrat!!!! Dat heb ik nog nooit gehoord maar eht zou kunnen natuurlijk ieuw!
      Groetjes

      Verwijderen
  55. Hoi Helma,

    Leuke eekhoornserie en dat allemaal op 1 dag. Opmerkelijk dat bij deze hut zowel de rode als de zwarte eekhoorn komt en ook nog varianten daartussen. Je zult je die dag wel vermaakt hebben met zoveel activiteit. En ja, als je dan zoveel goede foto's maakt wordt de keuze achteraf erg moeilijk, een zeer herkenbaar fenomeen. Voor de kijker ook moeilijk om hier de beste aan te wijzen, maar als ik dan toch een poging doe vind ik de nrs. 20, 21 en 28 er wel uitspringen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      jaaaa.... ze zijn zo leuk die eekhoorntjes :-))) Ik heb er nog vele meer maar die zijn op andere dagen gemaakt gelijk met de appelvinken maar die komen nog een keer in een ander blog. Het was ook echt opvallend dat we 3 (kunnen er ook 4 geweest zijn)verschillende kleurschakeringen hadden maar ik vond dat echt onwijs leuk. Leuek keuze heb je gemaakt waarbij mij eigen keuze dan 28 is :-))))

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  56. Your photo shoot is very cool ..., detailed and clear.
    Squirrel movements caught on camera well.

    I salute

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Himawanm
      nice that you pay a visit and also leave a comment.
      Be welcome and I am happy to read that you enjoyed these photos :-)

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  57. Beautiful squirrel!!! Thanks for posting them Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Ruby
      these little red squirrels are so cute to see :-)
      Thank you for enjoying these photos.
      Cheers, Helma

      Verwijderen
  58. ha die Helma
    dus je kon de foto's wel waarderen die ik maakte van het dagje Pampus
    dus jij was daar op cursus , nu dan weet je er vast goed de weg :)

    ja geen straatnaam bordje , en een boekje die ze wel aangeeft kan verwarrend zijn , maar ik red me wel hoor hihi , en ach een km meer of minder maakt me dan ook niet uit

    inderdaad we liepen vandaag met 7 door apenheul , een zeer geslaagde dag
    en als ik de foto's in een blog plaats zet ik die van de fotografen onder ons er ook bij :)

    slaap wel groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      jazeker kon ik die foto's wel waarderen. Dat doe ik altijd trouwens want jij ziet zoveel moois onderweg. Is voor mij ook gelijk een mooie leidraad voor als we ergens heengaan :-)
      Heel vervelend geen straatnaambordje. Hadden wij een keer met fietsen nahh..... dat hebben we geweten pffff...... jij dus ook 8 km meer gewandeld en wij 28 km met fietsen hahahahaha....
      Ik zie je blog verschijnen met de foto's van die leuke dagje apenheul :-)))))

      Hele fijne avond nog,
      Groet, Helma

      Verwijderen
    2. Ha die Helma
      ja dat zijn de makke van een reiziger 😎
      Ja ik haal een werkend leven aan gewerkte weekenden in 😂
      Ja die stelling als ook de Hollandse spreken mij ook aan
      en zo ook de geschiedenis hier in het mooie Zeeuwse land
      Ik ga aan tafel
      Smakelijke groet

      Verwijderen
    3. Hahahahaha.... inderdaad Karel, dat zijn de makke ieuw!!
      En jij haalt inderdaad een leven aan weekenden in en dat is je ook van harte gegund hoor xx
      Wat leuk dat je vanuit Zeeland reageert. Ik hoop dat je lekker hebt gegeten maar dat kan haast niet anders. Wens je nog een paar hele toffe dagen.
      Lieve groet

      Verwijderen
  59. Dag Helma, Ik vind eekhoorns ook zo leuk, zie ze helaas niet vaak! Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Renée,
      Ik zie ze ook niet vaak hoor. Als we ze willen zien dan moeten we er ook een dag voor op uit trekken, maar dat heb ik er wel voor over :-)
      Groet

      Verwijderen
  60. Jeetje Helma, kan het niet wat minder met die luizenbollen! Grapje! Ik ben zelf ook niet zo'n kei in het kiezen, maar jij spant wel de kroon. Het is dan ook een hele fraai serie prachtige foto's geworden, een genot om naar te kijken.
    Heb je deze foto's vanuit een hut gemaakt? ik vermoed van wel. Vaag komt me de setting bekend voor namelijk...
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whaaaaaaaaaaaaahahahahahahah.......... nee, het kon niet minder hahahaha.... ik kan al moeilijk kiezen maar bij deze grappige pluimstaarten werd het helemaal moeilijk hahahahaha.... Ik geniet ook nog steeds van deze foto's :-))) En het bijzondere was ook dat we van die verschillende kleuren zagen die dag. Ja, we waren bij Han in Goor en daar zijn deze prachtige pluimstaarten wel te vinden hahaha...
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  61. Helemaal TOP en steeds de mooie scherpte op het oogje en de snorharen echt geweldig Helma knap gedaan en zo leuk dat je bijna iedere beweging kon fotograferen dat was toch zeker heel stil zitten en maar klikken super gedaan hoor wat een beauty's zijn die Eekhoorntjes zo lief !

    Lieve groetjes
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,
      ik ben echt gek op eekhoorntjes terwijl het eigenlijk helemaal geen leuke diertjes zijn maar echte rovers. Maakt ook niet uit ik mag ze in ieder geval ontzettend graag zien :-)))) het zijn 3 of 4 verschillende. van die oranje leken er ook wel 2 verschillende te zijn maar dat kon ik niet met zekerheid constateren. Fijn te horen dat je ook zo genoten hebt van deze eekhoorntjes :-)

      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  62. Hoi Helma!!!.. Lovely array of pictures of this beautiful squirrel.. Love the colors.. Well-done..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Ana,
      i also love these squirrels. being that funny little animal with amazing beautiful feather tails. Nice to read that you enjoyed these photos.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  63. Wat een prachtige serie! Hele mooie foto's! En wat zijn ze toch schattig om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjon,
      het is ook echt zo leuk om eekhoorntjes te zien :-)
      Vooral die mooie pluimstaarten zijn geweldig.

      Verwijderen
  64. Helma, wat een fantastisch blog. Ik ben erg jaloers op deze schitterende serie eekhoornfoto'
    Wat heb je er een prachtig schouwspel van gemaakt. Ik heb ervan genoten.
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Frans :-)))))))
      Ik kan me je jaloersheid wel voorstellen hoor want ik zag ook altijd super groen als ik deze diertjes zij een ander op het blog tegenkwam hahaha... Heel fijn te lezen dat je ervan genoten hebt :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  65. Wat heb je toch weer prachtige foto's Helma van dit schitterend beestje.
    Ik zou er ook geen weg kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geer :-)
      Het is ook echt een onwijs leuk diertje om te zien :-)))))
      Vooral die pluimstaarten vind ik zo ontzettend mooi!
      Fijn dat je er ook weer van genoten hebt ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  66. Wat fijn dat je ze nog even plaatst Helma.
    Anders hadden we veel mooi´s gemist.
    Pracht platen en ze zijn zo snoezig die eekhoorntjes.
    Ik heb zitten genieten.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      ze hadden evengoed wel een keer geplaatst geworden hoor maar nu had ik er zin in om ze uit te zoeken ;-) Het zijn ook schattige diertjes om te zien maar rovers in de omgang! Die pluimstaarten vind ik echt zo mooi!
      Fijn dat je hebt zitten genieten :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  67. Wat een heerlijk fotowerk laat je weer zien, Helma!
    Ik heb er met veel plezier naar gekeken...
    Lieve geniet groetjes, Anna 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anna,
      het zijn ook van die leuke diertjes om te zien :-))))))
      Die pluimstaarten vind ik echt geweldig gewoon.
      Fijn dat je er ook weer van genoten hebt .
      Lieve geniet groetjes, Helma

      Verwijderen
  68. Fantastic Red Squirrel Helma, we have a few, but, driven away by american Grey Squirrel.
    So well photography.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Bob,
      very unfortunate to read that the gray squirrel has driven the red one away from you.
      I think these red squirrels are really amazing to see.
      Thank you for your response.

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  69. Hallo Helma
    das sind die Momente wo das ganze belohnt wird, solche schönen Fotos zu bekommen
    ist nicht einfach, du hast es perfekt hinbekommen, sehr niedlich ...
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo frank
      danke für deine nette antwort.
      Diese Eichhörnchen zu sehen ist schon eine Party, aber das Fotografieren ist wirklich toll :-) Hab einen tollen Abend.
      Viele Grüße, Helma

      Verwijderen
  70. Wat zijn het toch leuke diertjes. Heerlijke foto's om naar te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind ze ook echt zo leuk om te zien!
      Vooral die pluimstaarten zijn zo mooi :-).

      Verwijderen
  71. Hello Helma,

    Your squirrels images are so cute. I always enjoy your photos and post, keep them coming please. They are a delight to see. Thanks, I linked up your post. Enjoy your day, wishing your a happy week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eilleen
      thank you for your response and your help :-)
      I have always had early morning shifts on Saturdays lately and therefore I often forget.
      A very nice week for you too.
      Greetings

      Verwijderen
  72. Leuke serie over de eekhoorn echt foto's die soms blijven liggen, ik heb er ook last van en na verloop van tijd kun je toch van deze losse foto's nog een mooie blog maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Piet,
      wat leuk dat je hier ook nog even komt kijken :-)
      Klopt, eekhoorns blijven vaak liggen terwijl het echt ontzettende leuke diertjes zijn maar het was er nog niet van gekomen om ze te plaatsen :-)
      Groet,
      Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma