dinsdag 12 maart 2019

Bruine dieren.........

Ik weet dat ik nooit de eerste ben die reageert of een nieuw blog neerzet maar  de laatste weken ben ik wel heel erg op achter met blog bezoeken en reageren. Komt omdat we in de vrije uurtjes dochter A van A naar B verhuizen en daarna B naar C met alles wat erbij komt kijken van inpakken,  klussen, schrobben en alles wat daarbij hoort. En dit alles in de vrije uurtjes naast het werk.

Het werd echter hoog tijd om wat anders te gaan posten maar bij het foto's uitzoeken bleek dat ik alleen  "bruine dieren"  had uitgezocht. Nou ja, volgende keer beter hihi........



*** Het is echt aan te raden om de foto's in de vergroting te bekijken. Foto's zijn in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf 

klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of a better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on te photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling***.


Weinig tekst alleen wat plaatjes.....


Chimpansee - (Pan troglodytes).

Chimpansee - (Pan troglodytes).

Chimpansee - (Pan troglodytes).


De hamerkop (Scopus umbretta)

De hamerkop (Scopus umbretta)


En deze Zwartstaartprairiehond -  (Cynomys ludovicianus) vind ik echt altijd heel leuk om te zien :-))))


Zwartstaartprairiehond -  (Cynomys ludovicianus)

Zwartstaartprairiehond -  (Cynomys ludovicianus)

Zwartstaartprairiehond -  (Cynomys ludovicianus)

Zwartstaartprairiehond -  (Cynomys ludovicianus)

Zwartstaartprairiehond -  (Cynomys ludovicianus)


En onderstaande eenden zijn ook bruin maar ik heb geen flauw idee wat de naam is van deze eenden.... Als jullie dat wel weten dan hoor ik dat graag.

De namen Kaneeltaling en Roodschoudertaling kreeg ik van Alie :-)


 Kaneeltaling

 Roodschoudertaling



Dit jachtluipaard was heerlijk van het zonnetje aan het genieten..

Jachtluipaard - cheeta.

Jachtluipaard - cheeta.

Jachtluipaard - cheeta.

En onderstaande stokstaartjes vind ik ook altijd prachtig om te zien :-)


Stokstaartje -  (Suricata suricatta)

Stokstaartje -  (Suricata suricatta)

Stokstaartje -  (Suricata suricatta)


Ik kan me indenken dat jullie dat bruine nu wel weer zat zijn maar het zij zo.
Hieronder even een selfie whahahahahahaha........

(Selfie Helma) hahaha.... Leeuwin



Oké, in het volgende blog dan maar de vogels van de pier in IJmuiden waaronder dit mooie drieteentje........


Drieteentje




=========================================================


Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en complimentjes op en over de foto's in het vorejge blog van:

"Mosjes op een havenmuur........................................."

144 opmerkingen:

  1. Hi Helma,
    I don't envy you your house moving experience but when its family you really have to be on call with all that entails.
    Your blog images are fascinating, seeing everything from Black-tailed Prairie dogs through to Lions.
    Meerkats are always so enjoyable to watch, with guards round and about on duty.
    The Cheetah was certainly enjoying the sun.
    Super set of images and a totally different post.
    All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello John
      it is also a firm move because it has to be twice * pant, puff, sweat, muscle pain etc etc hihi ..... *
      And yes, you are of course ready for your children, although it takes up all your time and energy on hahaha ... that's why I placed animals because they were still in the archive and had never been posted on the blog :-)
      Next time we will switch to birds again ;-)

      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  2. Hoi Helma
    Soms is bloggen even niet belangrijk en ben je gewoon druk met veel andere dingen en dat blijkt dus maar weer .Maak je niet druk om te ''moeten'' reageren dat komt wel weer .Eerst even rust nemen als alle verhuis perikelen achter de rug zijn .In elk geval heb je prachtige foto's geplaatst .Pas goed op jezelf
    lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elisabeth,
      daar heb je ook helemaal gelijk in hoor maar ik liep al zo op achter met alles. Deze verhuizing is ook niet klaar maar we vorderen. Ik weet dat ik niet "moet" reageren maar vond wel dat ik dit moest doen hoor want ik kan jullie niet missen ;-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. A cracking set of images made even better by the lovely lighting.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your nice response Marc,
      This feels good :-)

      Verwijderen
  4. Querida Helma son maravillosas, espectaculares. El Chimpancé tiene una pose muy interesante y el Perrito de las praderas parece observar todo con mucha curiosidad, me encantan. Un enorme abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Lola
      el chimpancé estaba sentado allí tan bien que tuve que fotografiarlo en esta pose :-) Amo a todos los animales y estos animales estuvieron una vez en el centro de atención ;-)
      Te deseo un muy buen fin de semana.
      Un fuerte abrazo

      Verwijderen
  5. Hoi Helma,
    Nou ja, zeg! Wat een verrassing deze blog vol bruine beestjes!!! Schattige bruine eendjes en die hamerkop is geweldig mooi...Maar ja, je snapt het al: de Chimp is geweldig! Ook de serie van het Prairiehondje, wat gaaf! Die van de zon genietende Jachtluipaard tsss wat mooi geplaat!!! De stopstaartjes staan er ook prachtig op. De leeuwin kijkt ook een beetje sloom van het zonnetje. Echt allemaal heerlijk om te bekijken!!
    Doe het maar rustig aan met lezen en reageren op de blogs. Je kunt maar een ding tegelijk.
    Lieve groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      ja grappig hé hahaha..... is weer eens wat anders dan vogels. Ik had geen tijd om wat anders uit te zoeken en deze stond nog in het archief dus ja, dan deze ook maar een keer. Bovendien vind ik de chimp en de stokstaartjes wel heel mooi zo :-) Ik moest wel lachen om je "stopstaartjes" *lol* Fijn te lezen dat je ook van dseze dieren hebt genoten :-)
      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  6. Hoi Helma,
    Wat een fantastische blogpost!! Helemaal naar mijn bekkie, zullen we maar zeggen, met al deze dieren. Zo mooi ook hoe je ze hebt weten te fotograferen. Prachtig die chimpansee en ook die portretten van die stokstaartjes. Ook die prairiehondjes zijn zo leuk. Ontzettend mooi gedaan en leuk om ook dit soort foto's eens bij jouw te zien.
    Wat betreft die selfie,... die gedachten kreeg ik toch echt al bij foto 2 en 3...hahahaa....!! Fantastisch!!

    Lieve groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      ik wist dat je dit helemaal mooi zou vinden :-))))) En ook nog bedankt voor de naam van de Cheeta :-) Die stokstaartjes vond ik zelf helemaal geweldig (altijd al gevonden ook) maar dan je opmerking over mijn selfie................. whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......hahahahahahahaha...... ik had het kunnen weten hahahahaha.... geweldig weer :-)))))))))))))))
      Fijn te lezen dat je ook bij mij van deze dieren hebt genoten zoals ik dat ook bij jou mooie dierenfoto's altijd geniet :-)

      Lieve groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  7. Mooi bruin is niet lelijk.

    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohhh wat een prachtige dieren heb je op de prent gezet Helma, ja mooi, genieten hé,
    joh wat een drukte heb je, maar het geeft niks hoor, de meeste bloggers lopen niet weg, sommige wel maar ja die lopen overal weg :-)
    ik mis aardig wat mensen.... jammer. maar als jij n blog plaatst dan geniet ik altijd ten volle,

    veel pelzier met wat j e ook doet en op tijd je rust nemen hé xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dien,
      het is weer even heel wat anders maar ook deze dieren mogen even in het zonnetje gezet worden :-). Ik heb het zeker druk en ik begin het te merken ook pfffff...... Nog ruim 2 weken en dan zijn we bijna klaar. Het duurt wat langer omdat we allemaal werken en "tussen de bedrijven door moet". Sommige bloggers lopen inderdaad weg maar de echte blijven ;-)
      Fijn te lezen dat je zo geniet van mijn foto's (doe ik bij jou ook ;-)

      Lieve groet,
      xxx

      Verwijderen
  9. It seems you have been working very hard, my dear, and now you have earned a rest. These images are very lovely and reflect a wide range of different animals. I can see that just as Picasso had his blue period, this is your brown period. And very creative too! Enjoy the rest of the week ahead. David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello my friend David,
      I also worked very hard and the next two weeks are also very busy. After that there will be another quiet period fortunately :-)
      I laughed twice at the remark: "I can see that just like Picasso had his blue period, this is your brown period". Great found :-)))))
      thank you for your kind response :-)
      Dear greetings, Helma xx

      Verwijderen
  10. bruine dieren..een ietwat verrassende titel voor een logje van je Helma..

    maar wat een heerlijk reeks..

    stokstaartjes spreken me altijd erg aan

    en die prairiehonden vind ik ook schattig..

    maar die selfie, had ik eerder bij een andere foto verwacht ��

    succes bij je werkzaamheden

    fijne dag


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... het is inderdaad hel wat anders dan wat hier normaal staat Willy :-) De stokstaartjes zijn ook mijn favorieten maar die prairiehondjes en de chimp ook :-) En whahahahahaha..... die selfie had je zeker bij de aap veracht hé *lol*.

      Voor jou nog een hele fijne avond,
      groetjes, Helma

      Verwijderen
  11. Goedemorgen Helma,
    Ik kan mij voorstellen dat je wel wat anders aan je hoofd hebt dan blog´s plaatsen.
    Maar je foto´s zijn weer fantastisch mooi.
    Heerlijke dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Marijke,
      dat heb ik inderdaad en zo ook vandaag weer een hele dag. Morgen weer aan de gang maar we doen het met liefde hoor. 1 verhuizing is achter de rug en we zijn nu met de tweede bezig )(schoonmaken, primen, verven etc) Fijn at je weer van de foto's hebt genoten :-)
      Voor jou een heel fijn weekend.

      Verwijderen
  12. Hoi Helma, wat zijn jullie bezige bijtjes zeg. In elk geval weer een grandioos mooie reeks die je hier neerzet, mijn familielid op foto 2 en 3 staat er schitterend op. Ook de stokstaart portretten vind ik heel gaaf, prachtig fotowerk toch weer. Succes nog met je drukke bezigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo.
      inderdaad even bezige bijtjes maar dat doen we met liefde hoor. Toch zal ik blij zijn als alles weer achter de rug is pffffff...... En whahahahaha.... jou familielid dus op foto 2 en 3 hahahaha..... Zo zie je maar weer waar het bloggen goed voor is *lol*.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  13. Hello Helma, awesome series. I love all the birds and the cute prairie dog. Beautiful cheetah images. I hope all went well with your daughter's move. Enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen
      we are still busy doing odd jobs. Unfortunately, the walls let go after painting so that is extra work (must always be filled). We are going back later and also tomorrow and then I have to work again. It swallows a lot, but we are happy to do it :-)
      A very nice evening for you.

      Verwijderen
  14. Hallo Helma, maar mooi bruin is niet lelijk. Dat bewijs je maar weer mooi met deze prachtige serie. En moeder natuur heeft dat ook niet voor niets gedaan 😉 in elk geval ik vind het prachtig om te zien.
    Groeten, Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Roos,
      mooi bruin is inderdaad niet lelijk hahahaha..... de natuur bestaat ook uit hele vele bruintinten ;-) Dank je wel voor je leuke reactie :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Knap hoor Helma... de selfie :)
    Gaaf zeg, vooral de stokstaartjes ; die koppies... zeer fotogenieke diertjes.
    Groet uit het regenachtige Stieltjeskanaal,
    Geert
    www.stieltjeskanaal.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik....... leuk hé hahahahaha.......
      Die stokstaartjes blijven echt leuk om te zien :-)
      Ik mag hopen dat inmiddels ook bij jou nu het zonnetje is gaan schijnen Geert :-)))
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  16. Hoi Helma.

    Prachtige foto's laat je zien.
    Van al deze mooie dieren.
    De een nog mooier dan de ander.
    Ik geniet ervan.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      het is weer even heel iets anders maar ik vind deze dieren ook meer dan de moeite waard om te laten zien :-) Fijn dat je hier ook van geniet :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. Daar ging een gezellig dierentuinbezoek aan vooraf: heerlijke bruine foto's.
    Sterkte met alle beslommeringen, hier zijn ze ook aanwezig.
    Blog maken moet maar even wachten.
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ging het zeker Zem en toen hadden we nog wat tijd hahahaha......
      We zijn nog steeds heel druk bezig want de muren zijn heel slecht. De gaten vallen erin dus alles mag weer opnieuw. Bij jullie dus ook kluswerken lees ik wel. Sterkte dan ook voor jullie :-)
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  18. Heerlijke foto's zijn het weer geworden.We kennen je als een warm en bezorgd persoon die altijd klaarstaat voor een helpende hand.Hopelijk is de verhuis bij de dochter in deze natte,koude periode goed verlopen. Nu even zelf wat op adem komen.Wij kunnnen wachten en lopen niet weg en hebben genoten van deze fijne dierenfoto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marylou,
      het waren 2 verhuizingen achter elkaar en we zijn nog steeds met de tweede bezig. Onvoorziene werkzaamheden in het klussen maken dat het allemaal langer gaat duren dan gepland maar..... we gaan ervoor :-)
      Een nieuw blog zal waarschijnlijk nog wel even moeten wachten ben ik bang maar ik heb ook nog genoeg werk in mijn archief staan die nog niet geplaatst is ;-)
      Groetjes,

      Verwijderen
  19. Wat een prachtige poses van de apen en zo scherp. Die cheetah is ook al zo mooi net als de rest trouwens. De donkere eend is de kaneeltaling en daaronder heb je de roodschoudertaling.
    Gos meis, wat heb je het druk. Doe voorzichtig en rustig aan, want je moet nog langer mee ;-) Heb wel genoten van je blog. Liefs, Alie en Nico

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      dank voor je reactie en je namen voor de eenden. Ik had het natuurlijk ook beter gelijk aan je kunnen vragen hahahaha.... Ik heb de namen erbij gezet met een link naar jou :-)
      Thnx.
      Liefs van ons xxx

      Verwijderen
  20. Een prachtige serie met "bruintjes" Helma. Dieren zijn toch altijd een dankbaar onderwerp hè?
    Foto's 12 en 15, zijn voor mij de favoriet hoor.
    Lieve groetjes, Edward.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Ed, dieren zijn en blijven een dankbaar onderwerp :-))))
      deze bruintjes zijn dan ook puur natuur hihi/...
      Leuke favo's heb je uitgezocht :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Reacties
    1. Thank you so much Anne,
      also a very nice evening for you :-)
      Greetings

      Verwijderen
  22. Wat me opval is dat ik nog nooit eerder foto's van jou voorbij heb zien komen die in dierentuinen gemaakt zijn :) Wat ik dan wel mooi vind is dat je de dierentuinomgeving nergens terug ziet. Wat betreft de foto's ..... die zijn gewoon weer stuk voor stuk van grote klasse Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Henk want ik hou eigenlijk niet van opgesloten dieren.
      Deze dieren in deze dierentuin hadden echter alle ruimte :-)
      Dank je wel voor je reactie Henk ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  23. leuke afwisselende blog. Ik vind de prairiehondjes zo leuk. Ook de foto's van de cheetah vind ik top. en dan die leuke stokstaartjes. Oh, en de volgende blog is Ijmuiden, ik hoop daar ook binnenkort heen te gaan, zo jammer dat ik toen het in februari mooi weer was niet kon gaan.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ghita :-)
      Stokstaartjes kan ik sowieso ook niet weerstaan want ik vind ze echt onwijs grappig :-) IJmuiden was erg leuk maar niet echt veel bijzonders hoor maar wel leuke drieteentjes en een paarse strandloper. Ik ga er als ik weer wat ijd ehb nog eens heen.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  24. Uma deslumbrante série de imagens, com um incrível grau de qualidade e definição de imagem, que nos permite apreciar imensos detalhes!...
    Como sempre, Helma, um trabalho fotográfico, ao mais alto nível! Adorei!!!
    Beijinhos! Continuação de uma boa semana!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ana,
      obrigado pela sua resposta simpática e espontânea :-)
      Eu também acho que esses animais valem a pena serem vistos. Atualmente estou muito ocupado com o movimento 2x da filha, mas eu estarei visitando.
      Um fim de semana muito bom para você.
      Um beijo e um grande abraço
      Helma

      Verwijderen
  25. OH wat mooi lieve Helma echt pacht serie en die prachtige Aapjes zo mooi en scherp wow en de Prairie hondjes echt geweldig prachtig die glimmende oogjes dikke complimenten hoor vind ze geweldig vakwerk
    En doe maar lekker rustig aan hoor en je wil toch altijd je kinderen helpen dat is nu eenmaal zo en dan heb je er ook weer voldoening van hé
    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,
      dank je wel voor je dikke complimenten :-))) Je laat me weer helemaal rood worden hihi..... Die prairiehondjes zijn ook schattig net als de stokstaartjes.
      We zijn nog steeds druk bezig al heb ik vandaag dan vrij. Mijn spieren wilde niet meer en ik moet morgen en het weekend wel weer werken dus maar even pas op de plaats ;-) Voldoening hebben we er zeker van hoor.
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  26. It's true, I love all the birds... but all animals are wonderful !!! Very great set of images Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you dear Nathalie,
      so it is :-) We love not only birds but all animals ;-)
      Dear greetings and a very nice weekend,
      Helma

      Verwijderen
  27. ha die Helma
    wat een pracht , en geen hek of hok te zien
    dus je trof ze net als anders in de vrije natuur hihi
    ze luisteren goed naar je hé , als jij zegt nu braaf ff poseren , en me niet opeten :)
    goed dat je de kinderen zo helpt
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      deze dieren zijn in Duitsland gefootgrafeerd. daar hebben ze de dieren toch wel iets meer ruimte dan hier in de dierentuinen. Ik hou ervan als dieren veel ruimte tot hun beschikking hebben want ze horen niet opgesloten te zitten.
      En ja whahahahahah..... ze luisteren perfect hahahaha...... en eten me niet op (al kan ik wel wat missen *lol*)
      We zijn helaas nog niet klaar met klussen maar je ziet het mooier worden ;-)
      Voor jou ook hele fijne avond en alvast een heel mooi weekend.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  28. Ik kan me voorstellen dat je momenteel wel wat anders aan je hoofd hebt dan bloggen en toch heb je op het mijne wel gereageerd waarvoor dank, ik vind je daar altijd heel attent in, zelf ben ik dat niet zo.

    Het zijn heerlijke foto's om naar te kijken ik hou er wel van en allemaal zijn ze haartje scherp! Dit verveelt niet hoor!


    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      dank je wel voor je begrip. Er gaat ook meer tijd inzitten dan gedacht! Ik probeer wel alle blogs te bezoeken en omdat ik overal mail heb ingesteld kan ik ook nog de ouder blogs bekijken ;-)

      Fijn dat deze foto's van de bruine dieren je niet verveeld hebben :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  29. wat een mooie collectie zeg
    schitterende foto's!
    van het aapje ben ik helemaal weg, wat ziet dat er een lieverd uit :-)

    zwaar werk en dat in je vrije uurtjes
    hopelijk duurt dit niet lang meer, je lijfje zal wel moe zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anneke,
      deze dieren verdienen het ook om eens in het zonnetje gezet te worden. De chimp zat er ook echt heel mooi en ontspannen bij :-))))

      Inderdaad vrij zwaar en we zijn er ook nog wel even bezig. Nu eerst weer 3 dagen werken en dan weer verder met klussen En ja, ik heb inmiddels overal spierpijn en ben inderdaad heel moe maar... we helpen zolang dat gaat en nodig is ;-)
      Lieve groet

      Verwijderen
  30. Hoi Helma!!.. Fantastics Portraits.. All perfectly photographed.
    Have a great weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ana,
      thank you for your nice response.
      A very nice weekend for you too ;-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  31. Willie kan nog steeds niet reageren dus via de mail gedaan.
    ===========================================================

    Wat een mooie serie foto's, wat voor een buitenlandse reis heb je gemaakt
    of was het een dierentuin? Ik houd wel van die bruintinten, warm en fijn.
    Prachtige dieren ook allemaal!

    Met vriendelijke groet,
    Willie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willie,

      zo jammer dat je nog niet kan reageren. Harry kan het inmiddels gelukkig al weer wel dus ik hoop van jij ook weer binnenkort :-) Deze dieren zijn gefotografeerd in een dierentuin Duitsland (Krefeld en Ommen).
      Ik hou ook van bruin en daarom zijn de bruintinten in de herfst ook zo mooi ;-) Fijn dat je ook van deze dieren hebt genoten.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  32. Lovely shots, but always sad to see animals in zoos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Lady Fi,
      it is also sad to see animals in a zoo but sometimes the animals have a lot of space like these animals in the blog. A zoo can also protect some animals from extinction. I don't often go to a zoo and this was also an exception because I knew that the animals here have a natural environment.

      Verwijderen
  33. Hola sweet chica,

    Nou zo erg is dat helemaal niet hoor een beetje achterlopen.
    Kwestie van prioriteiten stellen en dat doe jij super goed.

    En weet je jij gaat gewoon niet voor de kwantiteit maar voor de kwaliteit.
    Dat doe je met je prachtige blogs maar ook met je heerlijke reacties waar ik met grote regelmaat roze wangetjes van krijg.
    Om over je blogs en foto´s maar te zwijgen.
    Daar moet ik van kwijlen en dweilen, en dat dweilen heeft een dubbel functie.
    Want soms zie je een foto voorbijkomen waar je compleet van smelt.
    Met als resultaat dat er weer een plasje water ligt 😍

    Enne ik ben ook niet de snelste met reageren, zie dat er al 44 reacties voor me staan.

    Weet je wij zijn gewoon twee schildpadjes.
    Niet de snelste maar wel beren sterk.
    Wij zijn gewoon twee Ninja turtle´s 😜
    Dat verklaard natuurlijk ook het groen kleurtje.

    Rustig aan hoor lieve Helma, alles op zijn tijd.

    Voor nu muchos sweet saluditos vanuit een zonnig Gran Canaria.

    Stoffel de 2de 💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Nadere sweetie hihi...

      allereerst geweldig dat je zowaar gewoon kon reageren :-)))))))) En doordat de verhuizing nog niet klaar is en ik inmiddels ook nog een stevige verkoudheid er bovenop kreeg is het helemaal op achter geraakt :-((((

      En wat leuk dat je nu roze wangetjes krijgt in plaats van groene whahahahah..... En haaaaa.... dat dweilen herken ik maar al te goed want dat doe ik ook regelmatig bij jou kenonne zeg!!!! Hmmm.... 44 reacties en waarschijnlijk nog de helft van mezelf hahahaha...

      Ik denk in plaatjes hé en ik zie dus ineens op het scherm twee Ninja turtle´s voorbij schoffelen whahahahahaha..... geweldig dit!
      Jij lekker in het zonnetje daar en nu inmiddels weer terug maar....... ik hoop dat je mega genoten hebt :-)

      Liefs van mij, 💕

      Verwijderen
  34. Ooh enne nadat ik mezelf heb opgedweild kan ik je melden dat ook dit weer een blog was om bij te smelten, die chimp, die prairie hondjes en stokstaartjes..... gewoon allemaal toppers
    Dus weer en top blog.
    💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahaha........ lekker ding ben je ook hahahahaha.....
      💕

      Verwijderen
  35. Apen en stokstaartjes mijn lievelingsdieren
    Dus ik geniet hier...vooral die eerste 2 foto's prachtig.
    En ja de kinderen helpen is vermoeiend maar soms hard nodig...en klussen kan ook gezellig zijn. Had je blog niet eerder gezien...groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      het klussen is ook echt wel gezellig maar ik zal toch blij zijn als het klaar is hoor pffff.... Morgen (lees donderdag 28) komt de vloer en dan kunnen we eindelijk gaan inrichten. Wel weer gezellie om dat samen met dochter te doen hihi...
      Jij van de diertjes genoten en zelfs je lievelingetjes zitten hierbij ;-)
      Voor jou ook nog een hele fijne avond en rest week :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  36. Heel deze serie is weer van een hoog geniet gehalte. Prachtige dieren fotografie heb je hier. De mooiste foto voor mij is de 2de chimpansee. De aap kijkt daar op een heel menselijke manier, het lijkt wel of hij nadenkt over iets. Heel mooi is dat ! Dikke merci voor al dat moois !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      wat fijn dat je dit een hoog geniet gehalte vindt :-)))))
      De chimps zijn sowieso altijd leuk hé :-)
      Dank je voor je complimenteuze reactie.
      Groet

      Verwijderen
  37. Hoera ik kan weer reageren! De bruine dieren staan en weer gebruind op. Wat een scherpte! Erg fraaie opnames en voor je het weet waan je je ergens in Afrika.
    groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frans,
      gelukkig wel dat je weer kan reageren. Blogger heeft soms maar rare bokkesprongen hoor ieuw!!! Hahahaha.... grappig uitspraak van " De bruine dieren staan en weer gebruind op" hahahaha... Was su niet in Afrika (ik zou niet durven) maar in een dierentuin in Krefeld ;-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  38. Wat leuk bedacht: bruine dieren. Het is een prachtige verzameling geworden. Vooral je zwartstaartprairierhond is bijzonder :-)

    Fijn weekend!
    Liefs, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjon,
      ja... leuk zijn die prairiehondjes hé :-))))) Grappig diertjes die het ook altijd leuk brengen hihi.....

      Was druk weekend. We blijven nog even bezig met werken en in de vrije weekenden met klussen. Bloggen schiet er dan ook echt wel bij in!

      Voor jou nog een hele fijne week.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  39. Hoi Helma,
    Wat een bonte verzameling bruine beestjes (eh...?). Allemaal top gefotografeerd, veel fraaie portretjes. Alleen de vogels spreken mij wat minder aan, maar dat zal aan mij liggen.
    Toch knap dat je tussen al dat geklus en verhuis (naast je werk) nog aan bloggen en reageren toe komt. Komt er nog wel wat van fotogaferen? Ik ben benieuwd naar de Zuidpier. Daar ben ik deze winter bijna niet geweest en als ik er wel was, was er niks te beleven. Soms zit het mee...
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dick,
      ja leuk hé hihi..... de vogels staan erbij omdat die ook bruin waren *lol*. Deze foto's had ik nog hoor want ik ben in maart helemaal niet aan het fotograferen geweest. Geen tijd gehad helaas. De verhuis is nu bijna klaar maar ik was tussendoor ook geveld door een stevige verkoudheid! Gaat nu echt tijd worden dat ik weer eens wat ga fotograferen want die gaat te lang duren zo hahahahaha......
      Platen van de zuidpier zijn de laatste geweest die ik wel heb gefotografeerd maar die moet ik verder nog uitzoeken maar komt goed :-)
      Van jou zag ik nog mooie alerts binnenkomen dus dat gaat ook genieten worden ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  40. Hoi Helma,
    Het maakt niet uit wat voor kleur het is maar ik vind het allemaal schitterende opnames.
    En ik vind ze allemaal erg scherp en staan er allemaal mooi op.
    Het was weer genieten van je foto's.
    Het is voor mij weer 'n paar jaar terug dat ik in de dierentuin ben geweest ondanks dat ik op 'n half uur fietsen van Blijdorp woon.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      leuk dat je dat zegt over dat de kleur niet uitmaakt :-)
      Ik kom ook nooit in een dierentuin hoor maar nu waren we bij kennissen en daar zijn we meegegaan naar de dierentuin in Krefeld. De dieren daar hadden in eider geval behoorlijk ruimte voor zich en daar hou ik van. Dieren moeten ruimte hebben ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  41. Het is in ieder geval een uitgebreide serie geworden Helma lieve groetjes Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is weer even wat anders Daniëlle ;-)
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  42. Hallo Helma
    der Präriehund hat dich voll im Blick, der Löwe ist eher zu müde...;-))
    tolle Fotos
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank
      danke für deine nette antwort hihi ....
      es ist etwas anderes als die Vögel ;-)

      Grüsse, Helma

      Verwijderen
  43. Hallo Helma,

    Wat een leuke "bruine" serie is dit geworden. Vooral de prairiehondjes stelen de show (volgens mij dan) maar het zijn stuk voor stuk mooie opnames. Ik heb er weer van genoten.

    groeten, Hanry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Harry,
      ja leuk hé :-)))) Ze staan nu al een beetje te lang op de blog maar ik heb nog geen tijd gehad voor andere hihi.... Kan je er nog even langer van genieten ;-)

      Groet, Helma

      Verwijderen
  44. Hallo Helma
    Wat laat je op een geweldige manier zien hoe mooi de kleur bruin is. De stikstaartjes zijn vertederend maar je hele serie is prachtig.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo bets,
      bruin is ook de kleur die je het meest in de herfst ziet en die tinten vind ik ook altijd al zo mooi :-) De stokstaartjes zijn ook heel vertederend :-) Dank je wel voor je reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  45. Alles in bruin, maar wát een wonderschone plaatjes! Echt genieten.

    Groet,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... inderdaad alles in bruin Gerrit :-))))
      Fijn dat je ervan genoten hebt.
      Hoog tijd om wat anders te plaatsen maar e tijd ontbreekt eventjes.

      Groet, Helma

      Verwijderen
  46. Helma, ik hoop dat je snel rustiger wordt met die transfers.
    Je monocolor-verzameling in het bruin is sensationeel, ik zag de chimpansee en de kat, dieren die normaal niet worden gezien.
    Een dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse
      desafortunadamente, todavía estoy ocupado con la reubicación de hijas y haciendo trabajos ocasionales en su casa. Todo fue un poco decepcionante, pero esperamos que se haga pronto. Entonces puedo tomar otra sesión de fotos ;-)
      Es bueno leer que disfrutaste de estos animales "marrones".
      Un gran beso para ti

      Verwijderen
  47. Bom dia, fantásticas imagens que me encantaram, as mesmas são de enorme beleza e qualidade.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Antonio
      Gracias por su buena respuesta.
      Me alegra que hayas disfrutado estas fotos de los animales.

      Saludos cordiales,
      Helma

      Verwijderen
  48. Hoi Helma,
    Verhuizen is energie- en tijdvretend. Ik heb er de laatste jaren twee van familieleden achter de rug en ben blij dat het dit jaar niet nodig is.
    Wat een opening met die chimpansee, hele fraaie platen. De hamerkop ken ik nog uit Afrika,d.w.z. zijn familieleden. Het is een opvallende reigersoort. Stokstaartjes en prairiehondjes doen het altijd goed, ze hebben een hoog knuffelgehalte. Het jachtluipaard is ook al een schoonheid.
    En ja, die selfie. Je wist toch dat je je mobiel iets anders moet instellen als je een selfie wilt maken? "LOL". De leeuwin heeft je wel een mooie plaat opgeleverd, ook al is het je sterrenbeeld niet.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      verhuizen is inderdaad energievretend en zeker als je madam in korte tijd 2x moet verhuizen! We zijn nog aan het klussen maar dat is bijna af. Zaterdag de eerste spullen verhuizen en dan het volgende weekend kan ze helemaal over.
      Werkelijk alles schiet er heir bij in zeg. Bovendien ben ik ook best wel moe van dit alles pffff....
      Die chimp is mooi hé (vind ik zelf dus ook). En whahahahahaha..... erg leuk die opmerking over die selfie en je telefoon anders instellen hahahahahaha.....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. Ha Helma,
    prairiehondjes, stokstaartjes en cheetah's - staan allemaal hoog op mijn lijstje "favoriete dieren", dus mij doe je wel een plezier met deze prachtige platen.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      grappig dat de genoemde dieren zo hoog op je lijstje staan :-)
      ik vind deze dieren ook meer dan mooi :-) Fijn dat ik je hiermee een plezier heb gedaan :-)))

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  50. Mooi al die bruine beesten. Het jachtluipaard is mijn favoriet. De eerste foto van de aazp is ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline,
      deze dieren verdienen het ook om een keer in het zonnetje gezet te worden.
      De eerste chimp is ook echt heel mooi al zeg ik hetzelf ;-)

      Verwijderen
  51. Als ontspanning even blogjes lezen...
    Vermoeiend hè werken bij de kinderen, maar we doen het graag voor ze toch?
    Dank voor de felicitatie en hoop dat karel het leest die gelijkenis :)
    s6 met klussen en denk een beetje aan jezelf ook...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een mooie ontspanning Nellie :_)
      Ga zo weer aan de slag dus ben lekker even bijgekomen hahaha....
      Ik denk niet dat Karel het leest maar misschien wordt ie nu wel nieuwsgierig ;-)

      Verwijderen
  52. Absolutely sensational animals and birds, fantastic Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Bob :-)
      These animals are really more than worth to be seen ;-)

      Verwijderen
  53. Urocze zdjęcia!, miło się ogląda.., pozdrawiam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cześć Barbara,
      te zwierzęta to coś innego niż ptaki lub kwiaty ;-)
      Dziękujemy za korzystanie z tych zdjęć;
      Pozdrowienia, Helma

      Verwijderen
  54. Hello Helma! I am sorry that I am so late in visiting your blog. I have been away for 9 days, visiting the Isles of Scilly, and am now trying to catch up.

    Your 'brown' wildlife images are fabulous, and you are showing us a wonderful variety of species - all of which are very special in their own particular way.

    I hope the move went well, and the family are settling in to their new home. I guess that there is still much work to do, however. Take good care, and don't work too hard. My very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Richard,
        you don't have to make an excuse :-) I'm also very late and much later than you. The move and the odd jobs have just been completed but we are progressing. I will be very happy when everything is over :-)
      Thank you for your nice response and condolences for that ;-)
      It is nice to read that you enjoyed these pictures of the animals. :-)

      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  55. Passando para deixar um beijinho, e votos de continuação de uma excelente semana...
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Ana
      Gracias por su amable respuesta.
      También te deseo un buen fin de semana y un gran beso para ti :-)
      Helma

      Verwijderen
  56. Hi Helma,
    Magnificent photos, they are all wonderful but I especially liked the suricata photos.
    Warm hugs
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      the suricata are also very nice animals :-)
      I also enjoy many of them when they have a lot of space.
      A big hug for you,
      Helma

      Verwijderen
  57. Je had waarschijnlijk een bruine dag Helma. Alle gekheid op een stokje: het is wel bruin maar dat deert niet en doet niets af aan de geweldige reeks waarop je veel 'maniertjes' van deze dieren kunt zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik..... dat zal het hem geweest zijn Cor :-))))
      Ik vind deze dieren echt heel leuk om te zien en het is dan ook weer even iets anders ;-) Fijn te lezen dat je deze dieren ook zo kan waarderen.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  58. Hoi Helma,

    Fijne collectie van dierentuindieren en dat ze bruin zijn, ja, dat is nou eenmaal zo. Ze zijn weer retescherp vooral bij de stokstaartjes kun je de haren bijna tellen. Er gaat van veel dierentuindieren iets komisch uit wat vooral bij de chimpansees, de prairiehondjes en de stokstaartjes goed te zien is. Leuke serie. Ben benieuwd wat je op de Zuidpier allemaal gezien hebt.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopi Ad,

      ik kom bijna nooit in een dierentuin maar deze zijn van een speciaal bezoek ;-) Die stikstaartjes vind ik zelf het mooiste en ik kon ze ook echt wel mooi op de foto krijgen. Die chimp was de eerste die ik zag toen we de dierentuin in kwamen en de eerste foto is dan ook echt de allereerste foto :-)

      Op de Zuidpier niet echt veel nieuws gezien maar wel deze leuke drieeteentjes en paarse strandloper en uiteraard meeuwen hihi.... Ik heb door de drukte van het klussen en de verhuizing nog geen tijd gehad om ze uit te zoeken. Ik loop dan nu ook echt bij iedereen mega op achter.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  59. Dan ben je er maar druk mee Helma, het verhuizen is echt veel werk.
    Fijn dat je toch nog wat tijd vond om deze mooie foto's te plaatsen.
    Pracht werk, ik smelt bij de eersten van de chimpansee.
    Wat zijn die mooi, zonder de andere te kort te willen doen.
    Ik heb er van genoten.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      dat zijn we zeker en het is ook te voelen aan eht lijf ook. Nog 1 week en dan is ze over. We zijn nog steeds druk met het klussen en verven tussen de bedrijven door maar nu zie je dan ook echt resultaat.
      Inmiddels staat dit blog al bijna 4 weken maar dat is dan maar even niet anders. Ik wil jullie ook nl nog lezen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  60. Tja, het begint bijna standaard te worden: maar je hebt weer wat moois weten te maken zeg! En zo heel saai is bruin toch ook weer niet ;) Heerlijk dat brutale snoetje op de eerste foto en dan het jachtluipaard in het zonnetje: prachtig. Het dier doet zijn naam eer aan op je eerste foto ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha...... standaard nog wel.... valt best meer hoor :-) Bovendien is een reactie altijd leuk :-)))) Nu ben ik zelfs helemaal weken op achter en ik probeer het in te halen maar ik merk dat ik daardoor alleen maar meer op achter raak. Die chimp in de eerst foto is ook mijn favoriet en was ook gelijk de allereerste foto die ik daar maakte :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  61. Boa tarde, continuação de boas fotos como é habitual.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Obrigado Antonio ;-)
      Estou feliz com sua resposta. Estou muito atrasado com as visitas do blog e respondendo, mas isso é por causa da mudança e dos biscates. Eu ainda vou ler você.

      Saudações
      Helma

      Verwijderen
  62. Fantástica serie fotográfica, me han encantado todas las imágenes. Enhorabuena amiga mía, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Muchas gracias Germán,
      También hice estas fotos con amor ;-)
      Me verás venir a visitarte muy pronto.
      Un fuerte abrazo

      Verwijderen
  63. Mooie scherpe dieren foto's Helma
    wat gaaf al die reacties bij jouw foto's, ik denk dat alles all gezegd is
    heb weer genoten van je foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Bram :-)
      Dit blog staat ook al behoorlijk lang maar heb nog geen tijd gehad om wat anders te plaatsen. Ik ben sowieso altijd blij met je reactie en ik ben blij dat je weer genoten hebt :-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  64. Um bom fim de semana, Helma!
    Beijinhos!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias Ana
      El fin de semana terminó y estábamos ocupados haciendo trabajos ocasionales en la casa de nuestra hija. 1 semana más y luego está lista y ella puede vivir allí :-)
      Una muy buena nueva semana para ti.
      Un beso grande, Helma

      Verwijderen

  65. Ik wilde al die mooie dieren hier op de site.
    De foto's zijn prachtig!
    Ik heb een hagedis die vijf voet lang is en vrij rondloopt.
    Als iemand die niet weet dat je hem ziet, voor de eerste keer Kkk uitvoert.
    Er is niets te doen aan een ramp; is proberen te leven zoals je kunt. Ik heb daar kennissen verloren.
    We nemen het; we moeten gelukkig zijn met de kleine dingen.
    Goede toegang voor de maand april.
    VREDE EN GOED voor u en de uwe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Janicce,
      É bom ler que você gosta desses animais no site. Você mesmo tem um lagarto que tem 5 metros de comprimento e anda livremente.

      Eu acho que é terrível para aquecer que você perdeu conhecidos com o desastre do passado :-( Você diz que você tem que viver com isso, mas eu entendo que isso não é realmente fácil.
      Temos de ser felizes com pequenas coisas e estou feliz com isso.
      Desejo muita força para o próximo período que você tem que reconstruir.
      Um grande abraço

      Verwijderen

  66. Bedankt voor je aanwezigheid daar in het huis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Janicce,
      Claro que vou a sua casa lá.
      Há um mês que estou ocupada me mudando e fazendo trabalhos estranhos na casa da minha filha, mas isso vai acabar na próxima semana e depois do trabalho eu posso desfrutar da natureza e de tudo ao meu redor novamente de flores e plantas: )
      Um grande abraço

      Verwijderen
  67. Wat een mooie foto reeks! Maar ik ben dan ook echt op stokstaartjes en Cheetah's ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Michelle,
      ik ben zelf ook gek op deze stokstaartjes :-)
      Ze stonden er dan ook echt heel mooi bij :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  68. ¡Toda mi admiración y respeto por tu gran fuerza, querida Helma te deseo una feliz primavera! ¡Entre todos haremos que la belleza no se pierda nunca!. Magníficas fotos. Un fuerte abrazo desde Asturias.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Belén
      El poder es también porque lo hago con amor :-)
      Espero tener algo de tiempo para salir después del trabajo nuevamente después de la próxima semana.
      Me alegro de que hayan disfrutado estas fotos otra vez ;-)
      Un fuerte abrazo.

      Verwijderen
  69. Mooi bruin is niet lelijk, dat illustreer je hier maar mooi! Genieten!

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... daarom vind ik de herfstkleuren ook altijd zo mooi.
      Bruin is echt een mooie kleur Gerrit ;-)

      Groetjes,

      Verwijderen
  70. ha die Helma
    dus nog steeds erg druk met al wat er komt kijken bij een verhuizing
    ik hoop dat het opschiet en je straks weer met mooi weer de natuur in kunt gaan :)

    nee die visjes wil je niet tegenkomen hé

    ben blij dat je bij de andere ppsjes hebt kunnen lachen hihi
    en je wandelde ook ff mee las ik wel , nu er komt zo weer een wandeling bij :)
    ik wandelde 3 dagen achtereen , door totaal verschillende landschappen

    wens je alvast een goeden nacht
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      inderdaad nog heel erg druk maar het einde is in zicht (voorlopig dan). Nog een paar klusjes en dan kan nummer 2 komende zaterdag ook over. Het feit blijkt dat ook zoonlief een ander huis heeft gekocht en daarvan op 1 mei de sleutel krijgt. het zou zomaar kunnen........ (ik moet er eigenlijk even niet aan denken argh......).

      Ja, ik heb van je wandelingen genoten en al helemaal omdat ik er zelf nog even niet aan toekom. Je andere wandeling zal ik ook vast en zeker nog wel tegenkomen :-)
      Voor jou nog een hele fijne dag.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  71. Hallo Helma,

    Ik loop ook heel erg achter en ik heb al mijn blogs bij blogger opgezegd.
    Hou het voorlopig bij een blog zodat ik het allemaal een beetje bij kan houden.

    Ik heb genoten van je foto's
    Wat is het een mooie serie geworden, ik vind de chimpansee
    schitterend, het is heel moeilijk kiezen.
    Ik ben blij dat ik weer even ben komen buurten.

    Een fijn weekend, Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Erica,
      ik ben ook nog nooit zo op acher geweest in blogland (alleen toen het ongeluk met mijn kleinzoon gebeurde maar dat kan ik dan ook niet meetellen).
      Een blog lijkt me ook meer dan genoeg om zelf bij te kunnen houden maar ik kan me ook voorstellen dat je graag over aan andere dingen ook schrijft en daar een ander blog voor gebruikt.

      Het is fijn te lezen dat je van deze foto's hebt genoten :-)
      Die chimp vind ik zelf ook helemaal tof :-)))) Fijn dat je de tijd vond om even langs te komen ;-)

      Voor jou nog een hele mooie week.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  72. Passando a deixar um beijinho e votos de uma feliz semana!...
    Esperando que a mudança, na casa de sua filha, esteja a correr muito bem!
    Tudo de bom!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ana,
      obrigado por sua enorme resposta doce e seu beijo :-)
      Está indo bem. Mais uma semana e depois ela mora lá.
      Um grande abraço e beijo pra você
      Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma