vrijdag 17 maart 2017

IJsvogel - Alcedo atthis..................

Ik zou de kleine zilverreiger gaan plaatsen maar aangezien de eerste ijsvogels alweer aan vis overdracht doen en één stelletje alweer druk doende is in een nestingang, wil ik eerst deze ijsvogels van 2016 die ik nog had staan laten zien. Daarna komt dan de laatste serie van Texel met de kleine zilverreiger etc.




***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on the photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling ***



 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis male and female

 IJsvogel -  Alcedo atthis  male and female

 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis

 IJsvogel -  Alcedo atthis


Daar waar deze IJsvogels waren was ook een grote populatie aan rode rivierkreeften Ook deze rivierkreeften moeten het soms afleggen tegen de de ijsvogels.


Rode rivierkreeft -  Procambarus clarkii

Rode rivierkreeft -  Procambarus clarkii

Rode rivierkreeft -  Procambarus clarkii

Rode rivierkreeft -  Procambarus clarkii




==========================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties op de foto's in het vorige blog van:

"Badderende lepelaar - Platalea leucorodia............................."

176 opmerkingen:

  1. haha!!! Sorry Helma!!!.. Helma, Irma..Two names that I confuse ... But both of two excellent photographers ...
    Awesome kingfishers pictures.. Well-done.. :-)))

    Have a good weekend ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha .... we all make a one-time mistake Ana;-)
      I'm glad you can appreciate the kingfishers.

      Nice weekend :-)

      Verwijderen
  2. Hoi Helma
    Prachtige foto's van de ijsvogels .Vooral die van de twee samen .De rivierkreeft vind ik een griezeltje eerlijk gezegd haha .Sorry dat ik weinig reageer maar mijn hoofd staat er niet na op dit moment .
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elisabeth,
      wat leuk om je weer even te zien :-) Die rivierkreeft is ook een beetje een apart geval maar het was leuk om er eentje te spotten en te kunnen fotograferen ;-)
      Geeft niks hoor, als je hoofd er niet naar staat dan alleen doen waar je wel zin in hebt. Denk om jezelf hé.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. op sommige foto's lijkt het ijsvogeltje je wel in het oog te hebben Helma..
    .
    een bijzonder fraaie reeks

    en je macro's van de rode rivierkreeft zijn eveneens prachtig

    alvast een prettig weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij had me ook echt wel in de gaten WillY.
      Of het vrouwtje me zag betwijfel ik maar ze voelde wel dat er 'iets' was :-)
      ook voor jou een heel fijn weekend.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  4. przepiękna sesja z zimorodkiem!!.., wspaniałe zdjęcia.., pozdrawiam:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zimorodki są ponownie, aby gniazdo.
      Tak więc nadal istnieje wiele więcej zdjęć zimorodki Barbara;-)
      pozdrowienia

      Verwijderen
  5. Schitterende foto's, waarbij ik steeds weer door dat mooie kopje van de ijsvogeltjes wordt aangetrokken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cor,
      het is ook werkelijk een schitterend vogeltje. Als ie ook langs vliegt kan je hem niet missen want zo'n mooie felblauwe flits zit echt dan op je netvlies :-)

      Verwijderen
  6. Fantastic Helma, the Kingfisher, male & female, I love everything, even the Crayfish.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Great to read that you enjoy so this kingfishers Bob.
      Male and female kingfisher again hard at work to make a nest.
      The small crayfish was a nice catch.
      Have a great weekend.

      Verwijderen
  7. De foto's van de ijsvogels zijn gewoon prachtig maar de rivierkreeft is echt geweldig. Die pose op de tweede foto van de kreeft :) Vet compliment Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ook heel bijzonder om dat rivierkreeftje te zien Henk.
      Ik had ze zelf nl ook nog niet eerder in het echt gezien.
      Dank je voor je vette compliment :-)))))))))))))))

      Verwijderen
  8. Reacties
    1. De er og forblir vakre fugler å se Dirk :-)
      hilsener

      Verwijderen
  9. Wooow , dat ijsvogeltje vind ik heel bijzonder. Wat een prachtige serie heb je ons hier weer voorgeschoteld Helma ! Ik ga absoluut voor foto nr 9. Die mag zo aan de muur ! Die schuine houding is echt fotogeniek. Bravo hoor , dat is echt een top plaat ! En als afsluiter, als kers op de taart, dat rode rivierkreeftje. Zalig gewoon !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik twijfelde eerste even aan je keuze Dirk maar het is foto 10 in de vergroting. Als je op de foto klikt zie je hem vergroot en ja kan dan zo doorscrollen. Dan zijn de foto's ook echt vele malen mooier ;-)
      Dat rode rivierkreeftje voelde inderdaad als een kers op de taart :-)

      Verwijderen
    2. In de vergrotingen komt alles veel beter tot zijn recht natuurlijk... nu verdeel ik de topscore over foto 9 én foto nr 10.

      Verwijderen
    3. Dat klopt Dirk, in de vergroting zie je het ook veel duidelijker en mooier :-) Leuk dat je nu je favo verdeeld hebt over foto 9 en 10 :-)

      Verwijderen
  10. Kingfishers are gorgeous birds in the colors and pictures are just great. Bravo for them and also for cancer. Greetings Helm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Erna,
      the kingfishers remain beautiful to see with their beautiful bright blue colors: _)
      Have a very happy new week.
      Greetings

      Verwijderen
  11. Bonsoir Helma,
    Ta série est fantastique, tu as photographié le couple, c'est superbe. Tu dois être heureuse.
    Bravo et merci !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Nathalie,
      il était grand de voir un couple ensemble et à tirer :-)
      Je vous remercie pour votre réponse enthousiaste.
      amitiés

      Verwijderen
  12. Bekende ijsvogels op een bekende plek. Ook de rivierkreeften heb ik daar al eens gezien, maar dit zullen wel andere zijn. Ik wil dit jaar proberen een dagje daar te gaan kijken als er net jongen zijn uitgevlogen. Ik volg de tam-tam nauwlettend....
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag dat rode riveierkreeftje voor eth eerst daar Dick en ik vond het wel geweldig om die te zien! En jaaaa..... dat zou natuurlijk geweldig zijn als je de jongen zou zien uitvliegen. Ik hou de "paring" dan ook al in de gaten ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  13. Hi Helma, you lucky person, the Kingfisher to me is a real bogey bird, I have spent ages trying to get a decent image, but all I get is a fleeting glance, then to get the pair together, wow. Also the Crayfish is another great image. Wonderful post, I'm just envious, all the best and have good weekend. John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
      I had to laugh as to your comment of "I spent ages trying to get a decent picture, but all I get is a glimpse" hahahaha ........... Great response: -)))
      Red crayfish was spiritualized time I saw this for me but there appeared there very much to sit!
      I'm jealous of your little owls and other owls, and you're jealous of those kingfishers. We need to go just once in place swap lol .....

      Warm regards, Helma

      Verwijderen
    2. Hi Helma, we will stay jealous of each others images, lets hope sometime I will manage the Kingfisher. All the best and have a good week. John

      Verwijderen
    3. Chuckle ..... also you will get this kingfisher once for your lens to photograph John :-)
      Greetings and a very nice week.

      Helma

      Verwijderen
  14. Aly kan niet reageren en stuurde een reactie via de mail.
    =========================================================
    Geweldige serie Helma
    Zit te genieten van dit prachtig vogeltje.
    :) Doe het even via dit formulier omdat mijn reactie steeds wegvliegt
    Groetjes Aly

    Met vriendelijke groet,
    Aly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Aly,
      bijzonder dat je deze keer niet kon reageren maar ik ben blij dat je alsnog een reactie via het contactformulier stuurde :-) En ja, het is ook een pracht vogeltje. Ik geniet er ook nog iedere keer van als ik hem zie :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Prachtig om te zien en vooral het koppeltje
    En ja ook voor mij is die kreeft niet zo zo haha
    Denk dat ie teveel poten(scharen) heeft ;)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat koppeltje was ook erg leuk Nellie.
      Op Google+ heb ik een foto vande paring gezet :-)
      Dit rode kreeftje is maar een klein dingetje hoor :-)
      Weekend ligt alweer een eeuw achter me helaas maar voor jou nog een hele fijne week.

      Groetjes

      Verwijderen
    2. Niet geschikt voort op blog 18+ dus haha
      Nu je leest maar op je gemakkie alles blijft staan en hoop dat fonnie je felicitatie ook leest.
      Fijne avond

      Verwijderen
    3. Whahahahahaa.......... tis maar net wat je ervan maakt *lol*.
      Is ook op dooie gemakje aan het bijlezen. Zou het vanmiddag al doen maar kreeg onverwachts visite.
      Ook jij nog hele fijne avond.

      Verwijderen
    4. Stoorzender noem ik die altijd, maar wel gezellig toch?
      Ja als je werkt dan moeten ze de kans benutten als je thuis bent ;)
      Vind het heel byzonder dat jij steeds terug gaat lezen bij alle blogjes.
      Groetjes

      Verwijderen
    5. Whaaaaaa..... inderdaad "stoorzender" maar was ook inderdaad wel weer gezellig hahahaha... het feit is dan alleen dat ik nog meer op achter kom te lopen pffff....... Ik probeer ook altijd bij te lezen en soms lees ik wel vaker bij iemand wat terug maar reageer dan niet op alle blogs. Omdat jij en Karel altijd van die leuke dingen en items hebben doe ik dat dus wel :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  16. Hi Helma,
    fabulous photos of the female and male kingfisher. I love the color of whose feather. Thank you very much for all your kind comments on my blog.
    Have a great weekend, Helma.
    Warm regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Synnöve,
      it's also great to see both male and female kingfisher time :-)
      I hope even more to make nice pictures of these fantastic birds. You, too, thanks for your nice comment.
      Very nice evening.
      Warm regards, Helma

      Verwijderen
  17. You captured the fabulous colours of the Kingfishers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your nice comment Frank :-)
      I am also very pleased with these pictures.

      Verwijderen
  18. Liebe Helma,
    ich habe mir wieder einmal Deine wunderschönen Tierfotos angeschaut. Es ist als wäre ich Vogelkundlerin (Ornitholgin) mit dem Unterschied: ich kann bequem Zuhause sitzen, brauche kein Fernglas und habe doch -Dank Dir- die herrlichsten Einblicke!!! Danke! Es ist wunderbar!
    Alles Liebe
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Heidi,
      Ich finde es sehr schön zu lesen, dass Sie von Ihrem Stuhl uin zu Hause diese Völs :-) genießen können))) ich auch eine Menge von diesen hübschen kleinen blauen Eisvögel lieben. Ich hoffe, es gibt auch viel zu sehen und in diesem Jahr zu fotografieren.
      Vielen Dank für Ihre netten und begeisterten Reaktionen
      Liebe Grüße, Helma

      Verwijderen
  19. Hi Helma:
    I think I see Common Kingfisher featured on more blogs than any other species. But you have an amazing series of pictures here, Helma. It truly is a beautiful bird. I saw it a couple of times recently in Hong Kong but I was unable to get a decent photograph. Next time I'll have to take you with me!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David,
      too bad you could not make a nice picture of the kingfisher in Hong Kong. It is also a beautiful bird to see, and it is also nice to read that you enjoyed these photos (even though you often see) :-) Thanks for your nice comment :-)

      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  20. What gorgeous photos, Helma!!! I never get tired of your beautiful and amazing photography! I hope you have a great weekend. Thank you so much for your lovely posts and photos. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Linda,
      Thank you for your desire weekend.
      I indeed had a nice but also very busy weekend.
      Delicious that you continue to enjoy my pictures. :-)

      Verwijderen
  21. Какая яркая птичка! Фотографии очень красивые получились!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет Анна,
      этот маленький зимородок тоже очень приятно видеть.
      Его красивый ярко-синий цвет привлекает внимание его :-)

      Verwijderen
  22. Hallo Helma wat een schitterend fotos, Angus zit mee te genieten, ze zijn hier nog niet gezien

    Fijn weekeidnen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Johanna,
      ik hoop dat ze bij jullie ook gauw te zien zijn.
      Zou leuk zijn om ook bij jullie ijsvogelfoto's te zien :-)
      Het weekend is alweer voorbij maar voor jou nog een hele fijne week.

      Verwijderen
  23. So beautiful kingfisher.
    Kingfisher over here would like to make friend with them.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The Kingfisher is also really nice to see.
      I'll see if I can send him to you Rainfield;-)

      Verwijderen
  24. ohhhh Helma, als je mijn ijsvogeltje gezien hebt een tijdje terug, dan begrijp je dat ik dit geweldig..... fantastisch ontzettend mooi vind...
    en die rivierkreeft... oef, wat gaaf ...
    die had ik graag life willen zien :-) geweldig,
    wat maak je toch prachtige foto's helma ben grote fan van je :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... dat begrijp ik helemaal lieve Dien :-))))) Het zijn en blijven dan ook prachtige vogeltjes om te zien en ook om ze te fotograferen. Het rode rivierkreeftjes was een mooie bijvangst en die zag ik zelf ook voor het eerst.
      En euhhh....... over prachtige foto's gesproken: Jij maakt anders ook de meest prachtige foto's zeg! Ik ben daarom ook fan van jou :-)
      xxx

      Verwijderen
  25. Hoi Helma,
    Wat een prachtfoto's zijn dit. Echt fantastische beelden.
    Mooi al deze verschillende poses van deze prachtige ijsvogels en ook je achtergronden zijn werkelijk super. Ook die rivierkreeft is heel bijzonder en heb je prima gefotografeerd. Kortom weer een "geniet" blogpost. Super!!

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      ik begin er helemaal van te blozen hoor :-)))) IJsvogels vind ik ook echt geweldig om te zien en als ze dan ook nog eens mooi op de foto komen dan kan mijn dag echt niet meer stuk! Dat kreeftje was dan ook echt heel bijzonder om te zien en ook geweldig om die vereeuwigd te krijgen :-))))

      Weekend ligt helaas alweer eeuwen achter ons maar voor jou nog een hele mooie week.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  26. Hoi Helma.

    Super serie laat je zien van deze mooie IJsvogeltjes.
    Is genieten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      dank je wel voor je leuke reactie :-)
      Ik blijf de ijsvogels ook echt supermooie vogeltjes vinden :-))))
      En ik blijf er ook zo van genieten. gelukkig hebben er vele de winter overleefd.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  27. Nou Helma wat is dit weer een uitermate prachtige reeks, ook de rivierkreeft vind ik heel bijzonder. Knap hoor, top!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ludo,
      ik kan bij de ijsvogels nou nooit kiezen welke foto's ik ga plaatsen en ja, dan plaats ik ze allemaal maar ;-) dat rivierkreeftje was ook voor mij heel bijzonder want ik had er nog nooit een van zo dichtbij gezien!

      Verwijderen
  28. Hoi Helma, Pffft...wat een heerlijke serie van de ijsvogels. Ik ben al blij als ik er een foto van heb, die een beetje scherp is, maar jij stort er gelijk een heel blik vol supergave ijsvogels tegenaan. Geweldig, wat een platen!!!! En die rivierkreeft is ook echt een giller hoor. Vooral foto 18 is echt een knaller! Een heerlijke blog!
    Groetjes en fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      een aantal uit dit blik had je natuurlijk al gezien., Paar op google+ en dat kreeftje had ik je via de mail laten zien. Nu zie je weer lekker groen natuurlijk maar dat zag ik ook toen ik op je blog die bosuilen zak WOW!!!!!!
      En dan foto 18, ja whahahahahaha..... daar moest ik zelf ook ff mezelf voor in mijn arm knijpen hahahahaha....
      Het weekend ligt helaas alweer eeuwen achter ons maar voor jou nog een hele fijne week.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  29. Gelukkig dat je ons deze prachtige foto's nog laat zien Helma, daar kan je geen genoeg van krijgen. En dan als extraatje de Rode rivierkreeft, ik wist niet dat IJsvogels die ook op het menu hebben staan.
    Liefs van Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze stonden nog in de te plaatsen mappen Ed en dat is ook mijn grote euvel. Ik heb nog heel vele foto's om te laten zien maar ondertussen zet ik er alleen maar meer bij ipv ze te plaatsen hahahaha...... Maar eerlijk is eerlijk: Deze ijsvogels vind ik zelf ook heel mooi en ja, dat kleine rivierkreeftje ook! Ik heb 2 keer een ijsvogel met kreeftje gezien. Als je op Google zoekt op ijsvogel met rivierkreeft dan kom je ze geheid tegen.
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  30. Prachtige serie over de IJsvogels, Helma, maar die van de rivierkreeft, mag er ook zijn.
    Ik wens je een goed weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jan,
      ik blijf deze ijsvogeltjes ook echt zo leuk vinden :-) Moet ze dan ook echt steeds op de foto zetten. Dat kleine rivierkreeftje was voor mij ook de eerste keer dat ik deze zag maar ook dat was echt heel gaaf :-)
      Het weekend is helaas alweer even terug en de volgende moet ik werken maar ik wens jou nog een hele fijne week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. Hi! Sweet birdy! :)))...i really like your blog and your photis! thanks for posting and best wishes from passeiertal hotel ( http://www.martinerhof.it)...Have a nice weekend! ;) Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Maria,
      leuk dat je reageert maar reclame maken op mijn blog daar ben ik niet zo van gediend.

      Verwijderen
  32. Ik wacht nog wel even op de kleine zilverreiger hoor Helma ;-))
    Dit zijn prachtige foto's van de ijsvogeltjes, zoooooooooo mooi om te zien.
    Ook de rievierkreeften zijn bijzonder mooi zoals je hebt gefotografeerd.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha.... er zit ook niets anders op Tinie maar ik zal ze na deze ijsvogels plaatsen hoor :-) ik was eigenlijk alweer met iets anders bezig zoals mooi krokussen en ook nog mosjes en judasoren. Die moeten dus maar weer even wachten hahahaha... Dat rivierkreeftje was een prachtige bijvangst.
      Het weekend is helaas alweer voorbij en het volgende moet ik weer werken (net als vandaag hihi....) Maar voor jou nog een hele mooie week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Mooie beelden van de Kingfisher Helma.
    Mijn complimenten.
    Beautiful images of the Kingfisher Helma.
    My compliments.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your compliments Roy :-)
      Kingfisher remains a beautiful little bird to photograph ;-)

      Verwijderen
  34. Prachtige foto's van dat schitterende ijsvogeltje: zelfs twee!
    We hopen in de zomer een paar weken bij de Dinkel te zitten, het zou heel leuk zijn als we ze daar te zien krijgen.
    Het zijn zulke beeldschone vogeltjes!
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er was een moment dat er zelfs 3 ijsvogeltjes op de tak zaten Zem maar ik kon die niet alle drie in mijn lens krijgen helaas. Bij de Dinkel zitten ze inderdaad ook. Wij zitten in de zomer altijd een aantal dagen in Losser en ik heb ze daar dus ook al gezien. Bij de Dinkel zitten ook van die mooie weidebeekjuffers :-)
      Ik vind het ook echt super als ik dit vogeltje weer in mijn vizier krijg :-)
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  35. ha die Helma
    wat ben jij toch een gelukkige meid , dat je deze dieren en vogels altijd treft
    een pracht serie over 2 mooie dieren , persoonlijk ga ik voor de IJsvogel , maar de kreeft is ook mooi
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ik ben zeer zeker een gelukkig meid hahahahaha....... maar eerlijk is eerlijk: Hier zitten echt heel veel ijsvogels en je ziet ze nu ook op hele veel andere plaatsen in eht land. Het zijn een paar goede ijsvogeljaren geweest.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  36. Wat een pracht aan natuurfoto's.Hier nog altijd geen ijsvogeltje kunnen fotograferen.De kreeft vind ik ook fantastisch die, kom je op wordpress zelden tegen.
    Bedankt om al die natuurlijk schoonheden met ons te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marylou :-)
      het ijsvogeltje is en blijft ook een prachtig vogeltje om te zien. Zijn mooie felle blauwe kleur en zijn oranje borst blijven fascineren :-) Die kleine kreeft was een prachtige bijvangst die dag. Ook jij bedankt dat je al je moois op je wandelingen met ons deelt :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. Het blijven mooie vogeltjes om te zien, deze ijsvogels! Ook leuk dat je een paartje op de foto hebt gekregen! Wat een grappige diertjes deze Rivierkreeften. Lijkt mij een erg aparte ervaring om deze op het land te zien kruipen :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar Michelle, het zijn en blijven prachtige vogeltjes om te zien :-) Het paartje was ook erg leuk en zeker toen er later ook nog eens 2x een paring aan te pas kwam (foto's staan op Google+). Het kreeftje was ook voor mij de eerste keer dat ik die zag maar ik was onder de indruk van die mooie rode kleur!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  38. Hi Helma;-) Incredible pictures of the fantastic sites! Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Anne,
      Kingfisher remains a beautiful little bird to see and to photograph.
      Greetings

      Verwijderen
  39. Wat hebben ze toch schattige kleine pootjes. Ik vind de close-up van het vrouwtje super. Zo scherp en zo mooi van kleur. Wat heb je die rivierkreeft er prachtig op gekregen! Die zou ik ook wel eens willen zien.
    Kortom weer een schitterende serie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... dat is inderdaad wel heel opvallend Alie :_) Als ze dan op zo'n tak even zitten te uitrusten of wat dan ook dan zie je 2 van die kleine teentjes naar voren steken hahahahaha...... Die rivierkreeft was een welkome bijvangst en die is ook echt heel leuk :-)

      Verwijderen
  40. Tjonge Helma, wat een mooie serie laat je hier weer zien. Prachtig al die mooie foto's van dit mooie vogeltje, de één nog mooier dan de andere.
    Die rivierkreeft heb ik nog nooit gezien en staat er ook goed op.
    Het is weer volop genieten van je mooie foto's!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      ik geniet bij jou en jij weer hier :-) De ijsvogels zijn ook echt geweldige leuke kleine vogels om te zien en ook om ze steeds weer vast te leggen :-) Die kleine rivierkreeft was voor mij ook de eerste keer en die rode kleur was echt heel intens!

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  41. Amazing shots. The feathers on the bird are lovely!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Lady Fi
      The blue color of the feathers are also wonderful to see.
      They are really beautiful little birds.

      Verwijderen
  42. Prachtige serie. De foto's van de ijsvogel zijn top scherp en schitterend weergegeven. De rivierkreeftjes wilde Nicole al meteen van het scherm halen om te eten......Je hebt ze heel knap op de foto gezet..
    Groetjes
    Joost&Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost,
      ik kan echt geen genoeg krijgen van dit mooie vogeltje. Gelukkig zijn er heel veel paartjes overgebleven de afgelopen winter dus we zien ze op steeds meer plekken gelukkig :-) En hahahahaha........ Nicole is een lekkerbek als ze deze kreeftjes gelijk al wil opeten hihi...... Ik zag die kreeftjes voor het eerst en echt.... de hele sloot daar was vol met deze kreeftjes! Had ik ook niet eerder gezien.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  43. super mooie foto's
    wat is het toch een prachtige vogel, k smelt er helemaal voor :-)
    en zeggen dat ik die nooit zie, gelukkig kan ik hem hier bewonderen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ook niet anders als met zo'n mooi vogeltje Anneke :-)
      Jij smelt ervoor en ik doe dat ook. Jammer dat je hem bij jullie niet ziet.
      net zoals je bij jullie wel eekhoorns ziet en die hebben wij hier helaas weer niet, maar ik weet zeker dat jij ook een paar fraaie foto's van dit vogeltje gaat maken :-)

      Verwijderen
  44. Wat een mooie foto's van de IJsvogels! Die op de rug genomen zijn ook fraai en met zijn tweeën op de stok dat maak je niet vaak mee denk ik. Gelukkig hebben we geen strenge winter gehad, dus waarschijnlijk zijn er genoeg ijsvogels om te bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het waren er op een gegeven moment zelfs 3 Willie (een jong van het oude nest kwam erbij) maar ik kon ze helaas niet alle drie in de lens krijgen. Duurde ook maar even hoor want het mannetje joeg hem weg. Maar je hebt wel gelijk dat je dit niet zo vaak ziet. Heerlijk dat we zoveel ijsvogels hebben. De winter was ook geen echte winter en dat was echt wel jammer maar beter voor de ijsvogels.

      Verwijderen
  45. Hoi Helma,
    Het was een schitterende dag met volop kansen om mooie plaatjes te maken. Het is je prima gelukt want stuk voor stuk zijn het schoonheden. Hier valt weinig aan toe te voegen, hooguit dat het voor herhaling vatbaar is.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het zeker Kees en ze zijn alweer druk aan het nestelen en voor nageslacht aan het zorgen :-) Het is ook echt een prachtig vogeltje en ik vind hem dan ook nog steeds geweldig om te zien en te footgraferen :-) Zeer zeker voor herhaling vatbaar.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Hallo Helma
    Wat een mooie opnamen van de ijsvogel wat een geluk om die zo mooi te spotten.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Bets,
      het is ook echt zo'n mooi vogeltje. Als ik er eentje hoor dan blijf ik ook gelijk even staan om te kijken waar ie ergens zit. Gelukkig zijn er weer heel veel ijsvogels.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  47. Zeer mooie foto's van deze prachtige vogel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Gregory,
      het zijn en blijven inderdaad prachtige vogeltjes.

      Verwijderen
  48. Hi Helma,

    Wat dacht je ik zal eens kijken of ik mijn maatje Shrek nog iets groener kan krijgen?
    Nou meid het is je gelukt hoor.
    Het is zo'n beetje als "your in the army now"
    Donker groen, iets lichter groen en nog donkerder groen, net als een camouflage pak.
    Het zit me trouwens als gegoten dus ik wil gewoon groen blijven :-)

    Wat een geweldige duo serie.
    De ijsvogeltjes heb je er FANTASTISCH opstaan.
    Mooi, Scherp, Lief, super van kleur en prachtige en composities om van te smullen.
    Hier zal ik NOOIT genoeg van krijgen.

    En dan het rivierkreeftje.
    Super dat je hem kon spotten en vast kon leggen.
    Wat een unieke verschijning.
    Als duikster heb ik al zowiezo bewondering voor deze diertjes.
    En daarom vind ik het geweldig om hem hier bij jouw op het droge te kunnen bewonderen.

    Klasse blog lieve dame.

    Fijne Zondag en LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi maatje Shrek,

      het was niet de bedoeling om je nog groener te laten worden want ik dacht dat dit niet meer kon maar............. kennelijk waren er nog een aantal tinten groen over whahahahahahaha....... ziet je echt zitten in camouflage pak met vegen op het gezicht *lol*. Sorry ....ikkan er niets aan doen hahahahaha......

      Ik ben gek op ijsvogels en we hebben gelukkig niet zo'n strenge winter achter de rug. Er zijn nu dus heel vele ijsvogels en je ziet ze dan ook op vele meer plekken nu. Ik moet je maar eens meenemen naar een ijsvogelplek misschien wordt je dan wel even blauw maar...... het groen blijft ook whaaaaa........

      Dat kleine rivierkreeftje was een onverwachtse verrassing!!!! Vooral de donkere en intense kleur rood was opvallend om te zien. En euhhh..... ik wist niet eens dat je een duikster was!!!!!!!!!!!! * schaam...............*

      Dank voor je geweldige leuke en enthousiaste reactie over deze foto's.
      Het is bijna alweer zondag maar ik heb werkweekend. Voor jou in ieder geval een heel fijn weekend toegewenst.

      LG, je maatje Helma

      Verwijderen
  49. Leuke serie, weer even terug in de tijd,maar hopelijk krijgen we dat dit jaar ook weer te zien. Ik zag alweer foto's langskomen van ijsvogelpaartjes, dus wie weet.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Ghita, even terug in de tijd. Ik ga ervan uit dat we ze dit jaar zeker weer te zien krijgen. Hier in het Streekbos zijn ze ook alweer "druk bezig" dus het gaat vast een hele goed ijsvogeljaar worden :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  50. Blijven hele mooie vogeltjes. Mooie foto's! Op de fotoclub zeggen we wel eens dat het de meest voorkomende vogel van Nederland lijkt. Worden de rivierkreeften opgegeten door de ijsvogeltjes? Hoe groot zijn die kreeftjes dan?
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat blijven het ook Gonnie en er zijn er momenteel ook echt heel veel. Het zijn maar kleine kreeftjes en ja, ze worden ook door de ijsvogels gevangen. Google m,aar eens op ijsvogel met rivierkreeft en dan kom je de foto's vanzelf tegen :-) Het zijn maar kleine kreeftjes hoor van een paar cm.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  51. Hello Helma,
    In the neighboring town is supposed to give a brook kingfish,
    I've never seen her there. You're really lucky to have them with you too
    Find. Your photos are especially beautiful. The colors so clear
    And the quiet background could not be better. And you
    Even seeing a couple is a very special highlight.
    Best regards
    Sigi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Sigi,
      where I live past year has been a lot of kingfishers and there are many born kingfishers. I love the beautiful bright blue color of this little bird. I hope you also ever see a kingfisher.
      Geneit the coming weekend.
      Warm regards, Helma

      Verwijderen
  52. Ha Helma,
    tja, als je nog zulke mooie ijsvogelbeelden hebt liggen, dan is dat zeker een blogje waard. Ze zijn prachtig. Nr. 10 en 11 zijn mijn favorieten: super, ook door de lichte achtergrond.
    Maar uh... ijsvogels die rivierkreeften te pakken nemen? Die zijn toch 3x zo groot?? Ik zag vanmiddag een blauwe reiger die zo'n kreeft ving - die stak aan alle kanten uit die grote bek. Was heel leuk om te zien - helaas zijn de foto's minder - hij stond natuurlijk op dat moment precies met zijn kop achter het riet.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Corrie,
      ja, ik dacht: ik moest ze maar eens gaan plaatsen want de nieuwe series worden eerdaags weer geschoten! De foto's die je noemt zijn ook erg mooi. Foto 10 is echt leuk want het vrouwtje zit daar mooi op een klein zijtakje en haar houding is echt "ladylike" hihi....
      En jaha..... ijsvogels pakken deze kleine rivierkreeftjes ook. Ga er maar eens op googlen dan kom je de foto's ook tegen van ijsvogel met een kreeftje. het zijn hele kleine kreeftjes hoor :-) Jij dus een reiger met een hele grote kreeft!!! Die foto wil ik toch wel zien Corrie. Geniet van het weekend (ik heb werkweekend).

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  53. Werkelijk schitterend hoe je het ijsvogeltje hebt vastgelegd, Helma!!
    Het kreeftje mag er ook best zijn... hoewel hij/zij een ramp is voor de natuur...
    Lieve genietgroetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anna,
      ik vind de ijsvogel ook echt een prachtig vogeltje en kan er dan ook geen genoeg van krijgen.. Het kreeftje was een mooie bijvangst en ook voor mij de eerste keer dat ik deze zag. Ik geloof direct dat deze kreeftjes een ramp zijn voor de natuur!
      Lieve genietgroetjes van mij, Helma

      Verwijderen
  54. Un trabajo magistral Helma, todas las fotos son realmente bellas. Un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias Germán,
      Este pequeño martines pescadores son verdaderamente hermoso ver :-)
      Un gran abrazo

      Verwijderen
  55. Hello Helma, amazing captures of the Kingfisher. It is a beautiful bird. Happy 1st day of Spring. Enjoy your new week ahead!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen,
      The kingfishers are also wonderful to see.
      Fortunately, we have a lot of kingfishers held last winter :-)
      I had forgotten to link my blog to you.
      Tomorrow morning I'm already at 05:30 my way to work and until 16:30 at home,
      Linking should I just be postponed until next Saturday because I am free.
      Enjoy the weekend.
      Warm regards, Helma

      Verwijderen
  56. Hoi Helma,
    Je hebt een mooie plek om ijsvogels te zien en er een schittrende serien fotos van weten te maken. De rivierkreeftjes als slot zijn ook schitterend.

    groet
    peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Peter,
      dat heb ik inderdaad :-) Gelukkig zie je de ijsvogels nu op veel meer plekken en dat vind ik echt geweldig. Die kleine rivierkreeft was ook een mooi bijvangst van die dag :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  57. Reacties
    1. Olá Fernando,
      Obrigado por sua vinda e sua correção.
      saudações

      Verwijderen
  58. Wav!!!! Dear Helma fantastic serie. I am running out for words....

    Many warm greetings
    JetteMajken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha ... you're running for words :-)))) Delicious this spontaneous reaction of your dear Jette.
      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  59. Reacties
    1. Hoi Herman,
      dank je wel voor je leuke reactie :-)
      IJsvogels blijven ook geweldig om te fotograferen :-0

      Verwijderen
  60. Boa tarde, encantado com linda serie de fotos publicadas, são de qualidade e de grande beleza.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá AG
      Este pequeno Kingfisher azul é um pássaro bonito de ver.
      Fico feliz que você tenha gostado estas imagens :-)

      Atenciosamente,
      Helma

      Verwijderen
  61. Hallo liebe Helma, vielen Dank für Deinen Besuch und Deinen lieben Kommentar in meinem GB. Deine Fotos von den Eisvögeln sind einfach zauberhaft. Ich habe ja auf eiem alten abgesägten Baum einen Eisvogel geschnitzt. Den hast Du vielleicht auf meiner HP unter "Skulturen aus Holz" gesehen?
    Ich wünsche Dir liebe Helma weiterhin so wundervolle Tierbegegnungen und wünsche Dir allzeit gutes Licht zum fotografieren.
    Gruß Helga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Helga,
      Ich bin sehr zufrieden mit dem Besuch und Ihren Kommentar :-)
      Ich mag Ihr Beitrag ist eigentlich ein Eisvogels in Holz gesehen. Es ist auch ein schöner Vogel zu sehen und auch zu machen. Ich hoffe, mit verschiedenen Tieren und Vögeln viele Begegnungen in der Natur zu haben.
      Grüße, Helma

      Verwijderen
  62. Hai Helma,

    Hoewel al een tijdje geleden, blijft het mooi om zo'n serie voorbij te zien komen. Helemaal leuk wanneer je zowel een mannetje als een vrouwtje kunt fotograferen en al helemaal wanneer ze beide op 1 foto staan. Heerlijke serie.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      inderdaad alweer even geleden en gezien het feit dat er hier alweer flink "gewerkt" wordt aan nageslacht werd het ook hoog tijd om deze foto's te plaatsen :-) Op een gegeven moment zaten er zelfs 3. Een was hoogstwaarschijnlijk een jong uit een eerder nest maar ik kon ze niet alle 3 in de lens krijgen. Even daarna werd het jong ook verjaagd.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  63. Reacties
    1. Olá Ag,
      você tinha sido aqui visitando com essas aves :-)
      Sua reação é como acima.
      Desejo-lhe uma noite muito feliz.

      Atenciosamente,
      Helma

      Verwijderen
  64. Hoi Helma
    Super serie deze IJsvogels.
    Prachtig zijn ze met die groene achtergrond, en zowel man als vrouw op een foto is helemaal top.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      ijsvogels blijven me fascineren en ze zijn ook zo mooi om te zien :-)
      Man en vrouw kwamen inderdaad even op een tak zitten. Paar dagen later waren ze aan het paren ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  65. Hola Helma. Vaya entrada! Las imágenes del martín pescador son asombrosas. Es una de mis especies favoritas. El colorido y la nitidez, de 10.
    Gran trabajo.
    Un fuerte abrazo y feliz fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Iñaki,
      Este martines pescadores son maravillosos para ver.
      Foto 10 es de hecho una bella imagen brillante y nítida.
      Alegra leer que ha disfrutado de estas fotos :-)
      Un gran abrazo.

      Verwijderen
  66. Hello Helma!:) I have never seen better images than these.:) They are really outstanding captures of this beautiful Kingfisher. An absolute joy to see, and you even manages to see two perched together.
    What fantastic sightings. Well done! Warm Regards!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Breathtaking,
      it was also great to see along both the male and female kingfisher on a branch :-) I also bescjhouw your comment as a compliment. It's nice to read that you've enjoyed these pictures :-)
      Warm regards

      Verwijderen
  67. Ijsvogel heb ik ook ooit eens voor de lens gehad, maar nog nooit twee tegelijk
    schitterende serie van dit prachtige vogeltje Helma, leuke afsluiting met die kreeften

    Ik heb alleen het gevoel dat ik al op dit blog gereageerd had, maar kan het niet terug vinden

    Groeten, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bram,
      ik heb in deze post nog geen eerdere reactie van je gezien. Wel twee in de post hieronder.
      Het ijsvogeltje is ook een schitterend vogeltje en ik kan deze dan ook echt niet weerstaan :-) Geweldig leuk om zowel man als vrouw op een tak te zien zitten. De kreeftjes waren een welkome bijvangst.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  68. Hoi Herma,
    Wat 'n schitterende serie van de IJsvogels en mooi in beeld gebracht en ook nog 2 stuks.Dat is genieten als je dat voor je lens krijg, super.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      ik ben gek op ijsvogels en deze serie moest ik nu wel plaatsen want de nieuwe generatie is alweer druk bezig om voor het nageslacht zorgen :-) Dat ik man en vrouw op een tak had was ook echt superleuk! Dit hoop ik nog eens mee te maken.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  69. Un vrai plaisir de visiter tes pages et tes merveilleuses photos
    Bises Cath

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci :-) Cath
      Je vous ai toujours profiter de vos photos.
      Merci pour votre gentil commentaire.
      Un baiser épais

      Verwijderen
  70. WOW wat een juweeltje's van deze fotoreeks.
    Stuk voor stuk geniet momenten....
    Hier heb ik het ijsvogeltje niet meer gezien......
    Helaas....
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Aly,
      geweldig dat je nu wel weer kan reageren. De andere reactie had ik er al in geplakt die je via het formulier had verstuurt..
      Jammer dat jij het ijsvogeltje niet meer hebt gezien.
      Groetjes,

      Verwijderen
  71. Charming this little blue fellow, and so nicely dressed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Being a male and female kingfisher.
      I really really love this beautiful bright blue small birds.

      Verwijderen
  72. Apaixonadíssima por suas fotos, Helma
    Muito lindas!
    Parabéns amiga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Lis,
      Bom te ver novamente :-)
      Eu amo este belo maçaricos azuis :-)
      saudações

      Verwijderen
  73. Heerlijk om te lezen dat er tenminste iemand is die van de blogjes kan genieten ;)
    We doen ons best...groetjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mag hopen dat het er toch nog wel aan paar meer zijn die ervan genieten!!! Mijn dag is verder alweer gevuld. Kreeg net foontje dus mag voor een fietstest moet komen zodadelijk (was ik al op aan het wchten)! Ook voor jou een hele fijne dag .

      Verwijderen
    2. Op wp staat hetzelfde en daar meer bezoekers...gelukkig haha
      Fietstest klinkt als dat er iets niet goed zit met de gezondheid?
      Doe je best...groetjes

      Verwijderen
    3. Ik wist niet eens dat je ook een WP had !!???
      Fietstest zit erop en ja... was voor het hart.
      Laatste 5% haalde ik niet (watje.....)

      Verwijderen
  74. Je doet wat je kunt toch?
    Net 10 km gefietst om een stoeltje op te halen...maar was ook moe hihi
    Maar wat is het lekker buiten :)
    De wp staat rechts op mijn blogger...klik en je bent er ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo hee... 10 km nog wel!!!
      Het is ook heerlijk buiten maar ik zit toch maar even binnen om "door te lezen: whahahahahaha.........
      zal straks eens gaan kijken op je WP (die van mij is nog in de maak)

      Verwijderen
  75. Espectaculares fotos, el cangrejo me encanta con sus pinzas tratando de comerse la cámara, besos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jajajajaja .... sí grandes fotos de los cangrejos de río.
      Sucederá que agarra su cámara !!!!
      Un gran abrazo

      Verwijderen
  76. Ongelofelijk wat een mooi vogeltje. Heb nog nooit eentje in het echt gezien. Wonder mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens Joke, het is en blijft een pracht van een vogeltje!

      Verwijderen
  77. I nearly missed your amazing series on the Kingfishers, Helma. I'm so pleased that I didn't! It's a species that I've never photographed successfully. I was also surprised by your Crayfish - they are beautiful!

    With my best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fortunately you saw the kingfishers in time Richard :-) It's also wonderful little birds with a lovely intense blue color. The little red crayfish was a welcome catch that day :-) I wish you a very nice weekend.

      Sincerely, Helma

      Verwijderen
  78. Hier word ik echt helemaal groen van. Hier zijn geen woorden voor, Adembenemend zo mooi....
    Proficiat
    Hartelijke groet
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je laat me er helemaal rood van worden Frans !!!!
      Ik hou van het ijsvogeltje en had het geluk dat er ook nog eens 2 *man en vrouw* bij elkaar op de tak zaten. Dank je wel voor je leuke en enthousiaste reactie :-)
      Hartelijke groet,
      Helma

      Verwijderen
  79. Hello Helma, I would love to see your beautiful Kingfisher in the wild. Your photos are just stunning. Wonderful post. Thank you for linking up and sharing your post. Happy Saturday, enjoy your weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen,
      We are fortunate that here in Netherlands so many beautiful kingfishers in the wild :-) I hope you yourself once can fotorgraferen this beautiful little bird :-)
      Also for you a very nice weekend.
      Warm regards, Helma

      Verwijderen
  80. Such beautiful close ups...right down to the cute little orange feet! WOW!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Diane,
      Thank you for your nice comment and enthusiastic about this kingfishers. I had to laugh a little about your comment about his little orange feet hahahah .... It is indeed very small feet lol ....

      Verwijderen
  81. You take such wonderful photos...and this week, it's marvelous. Great, perfect photos.

    For all of us birders at I'd Rather B Birdin', I thank you for sharing this post!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Anni,
      this beautiful kingfishers I could not even lie in the archives. I also wanted to share with other birders :-) I'm glad you enjoyed it as well.
      Sincerely, Helma

      Verwijderen
  82. Super mooie scherpe platen van de ijsvogel zelfs met ze tweeje op een tak erg mooi vastgelegd.
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi ROb,
      super dat je deze foto's alsnog hebt bekeken ;-)
      Ik ben gek op de ijsvogeltjes dus ja........
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma