maandag 27 februari 2017

Paar dagen Texel...............

Begin februari zijn mijn ega en ik er een paar dagen heerlijk tussenuit geweest. We zijn naar Texel gegaan en Texel is onlosmakelijk verbonden met schapen en vogels. We hadden niet het mooiste weer van de wereld maar we hebben enorm genoten.
In de dit blog dan alleen een variatie van dieren en vogels die we hier zagen. In een vervolgblog komen dan nog foto's oa van een badderende lepelaar en de kleine zilverreiger en anderen.



***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on the photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling ***.


Zoal ik al zei is Texel ook het eiland van de schapen.. 
Mijn ega heeft ook foto's gemaakt en in dit blog staan dan ook foto's van mij en ook van mijn ega.

Schapen op Texel

Ook heel veel roofvogels gezien waaronder diverse buizerds.

Buizerd

Buizerd

Haas half verscholen

Een Koperwiek

In de onderstaande  foto ging het niet zozeer om het roodborstje wat op de paal staat maar om de paal zelf. Deze paal viel me op door zijn mooie knoesten en het roodborstje wat erop ging zitten was mooi meegenomen :-)


Roodborstje op een paal

Schotse Hooglanders

Schotse Hooglanders

Tureluurtje

Vink - man

Onderstaande foto's zijn alleen maar bewijsplaatjes. Ik wilde deze toch plaatsen  omdat dit de eerste keer was dat we slechtvalken zagen. Ze zaten veel te ver om een mooie foto te kunnen maken maar het feit dat we ze zagen maakt dat ik deze foto's toch neerzet. Het waren er 2 die schuin achter elkaar zaten dus kennelijk een stelletje.


Slechtvalk

Slechtvalk

Slechtvalk

Slechtvalk


En natuurlijk ook deze schapen. Ik vond deze dan ook erg leuk hahahaha....

Hampshire Down Schaap

Hampshire Down Schaap

Hampshire Down Schaap

Hampshire Down Schaap

Ook divers Scholeksters gezien


Scholekster
 

Scholekster


Fazant - man

Fazant - man

Rotgans

Buizerd

Buizerd

Naast diverse schapen ook leuke paarden gezien.


Leuke foto van dammetje

Paarden

Paarden

Paardenneus

Onderstaande foto met mijn mobiele telefoon gemaakt tijdens een wandeling in de duinen.


De duinen van Texel

Uitzicht op de vuurtoren van Texel

Vuurtoren van Texel

En in de ochtendmist (weinig van te zien maar het was echt zo) nog een roofvogel op een paal


Roofvogel (buizerd) op een paal
+++++++++

In het tweede deel van Texel oa een lepelaar die een bad neemt en de kleine zilverreiger....

Kleine zilverreiger



========================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties op de foto's in het vorige blog van:

"Toverhazelaar - Hamamelis.................................."

159 opmerkingen:

  1. Een prachtige serie foto's, laat je ons zien Helma, je hebt wél genoten met je camera in de aanslag hè?
    De Koperwiek is een mooi vogeltje, nog nooit in het "eggies" gezien.
    De opname van het Roodborstje op die bijzondere paal, heeft mijn harte gestolen...prachtig!
    Lieve groetjes van Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben inderdaad echt genoten daar die paar dagen :-) Het was wel jammer dat ik de bonte kraai niet op de foto kreeg (was me te vlug af) en de mooie wintertalingen en slobeenden zaten echt allemaal vele te ver. Koperwieken zien wij ook niet veel maar daar zaten er een stel op het gras en in een weiland. Dit was de enige die de blog selectie ent haalde hihi..... Ik vond die paal echt heel mooi en ineens gaat er zo een roodborstje op zitten. mooier kon niet :-)))
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  2. WOW Helma je hebt het Texel gevoel helemaal overgebracht in dit prachtig Log.
    Wij gaan ook gauw weer een paar dagen .... He begint nu te kriebelen hoor .
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk dat jullie binnenkort ook weer een paar dagen gaan Aly :-)
      Er is daar ook werkelijk altijd wel wat te zien :-)

      Verwijderen
  3. Ha helma, wat 'n prachtig eiland is Texel, wij zijn er ook al enkele keren geweest, de boottocht vanuit Den Helder vind ik al geweldig. Mooie stranden zijn er ook. De foto's met de paarden vind ik erg gaaf, Het Hamshire Down schaap vind ik 'n eigenaardig schapensoort, ik heb ze daar niet gezien.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ik helemaal met je eens Kees, het is een prachtig eiland. In de zomer is het er nog vele malen mooier (vind ik dan hoor). Het Hamshire Down schaap is een apart schaap maar ik vind ze wel grappig om te zien en ze stonden daar echt hoor :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  4. Lovely shots. The sheep are adorable.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I find the sheep also very nice to see.
      It is not a standard variety in any case,

      Verwijderen
  5. Wow, prachtige serie, Helma. Goed dat je digitaal werkt, al die rolletjes hadden het lopen een stuk zwaarder gemaakt. Ik zie veel mooie foto's, maar omdat het mij niet lukt mooie paardenfoto's te maken, ga ik voor de paardenfoto's, ze zijn super! Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet er niet meer aan denken om met rolletjes te werken Jan.
      Ik heb vroeger zelfs mijn eigen foto's ontwikkeld in een 'dark room' maar ik moet er echt niet meer aan denken. Die paardenfoto's zijn ook echt heel mooi :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  6. Hi Helma,
    marvelous photos of your walk into the nature. Fabulous photos as always of the different animals and birds. I especially love your photos of the hawk and the horses. Stunning !
    Thank you very much for all your kind comments on my blog.
    Have a great new week ahead, Helma.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Synnöve,
      Thank you for your nice and enthusiastic response to these pictures. We were a few days in the Dutch island of Texel and really enjoyed that everything we saw and also from each other;-)
      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  7. Hoi Helma,
    Fijn om er zo effe samen tussenuit te zijn geweest. Je hebt daar op Texel ook vele mooie dieren gezien en kunnen fotograferen.
    Grappig die bijzondere schapensoort. Zien er best komisch uit.
    Mooie opnames ook van die scholekster, wandelende fazant, paarden en zilverreiger. Echt heel erg mooi op de kiek gezet. Mooie variatie ook.
    Leuk dat je man ook van foto's maken houdt, kun je lekker samen op pad.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      het was ook heerlijk om er samen even tussenuit te gaan. Even lekker ontspannen en met de camera op stap. Mijn man fotografeert inderdaad ook alleen doet hij daarna nooit iets met zijn foto's. Omdat er echt wel mooie foto's tussen zaten heb ik ze wat bewerkt en ook geplaatst want ze mogen gezien worden :-)
      En ja, we zijn ook heel vaak samen op pad als we samen vrij zijn :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  8. Hello Helma, Wow these are all just stunning. I love the sheep and horses. The birds are just beautiful. I wish I could have walked with you. Happy Monday, enjoy your new week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen,
      it would have been nice if you had walked with me :-)
      I can post this coming Saturday also going to link to you.
      Also you have a nice week.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  9. Great work Helma.. Love all the pictures.. Congrats and happy week..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ana,
      Not all pictures are equally sharp and clear but the walk was great.
      Kind regards

      Verwijderen
  10. Zo te zien hebben jullie echt genoten.
    Wij zijn er nog nooit geweest.
    Misschien moeten we er eens tijd voor maken.

    lieve groet, Helma
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben we zeker Ria :-)
      Ik zou er ook echt eens tijd voor maken als je dat kan.
      Het is werkelijk een prachtig eiland met van alles te zien.

      Lieve groet,
      Helma

      Verwijderen
  11. Wat een zalige foto's heb jij kunnen maken....oh heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar het was daar ook zalig Joke.
      her weer was niet echt denderend maar we hadden ook niets te klagen ;-)

      Verwijderen
  12. Oh, wat een schitterende Texel blog! Wat een mooie variatie! Mooie foto's van jou en Henk! En weet je welke ik het allermooist vind? foto van Tureluurtje met druppel aan de snavel, foto 20 van de jonge scholekster direct gevolgd door twee paardenfoto's 29! Maar bovenaan dit keer foto 30, die is echt subliem! ZO, de druk is er af ;-) De andere foto's zijn heel sfeervol en fijn dat je de slechtvalken hebt gezien en ook nog hebt kunnen fotograferen, ook al zaten ze iets te ver weg naar jouw smaak. We willen soms te veel :-) Schaapjes en prachtige buizerds(vooral ft 3, 25 en 33) Heerlijke platen hoor! Dan die mooie knoestpaal met roodborst, je moet het maar zien! Dit is ook Texel, al mis ik de kluut en de lepelaar, maar die laatste komt nog aan bod, begrijp ik! Ik wil er gelijk weer naar toe!! Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was daar ook echt schitterend Maria. Niet steeds zon en ook best wel grijs weer gehad met mist en regen maar het was toch ook echt genieten met alles wat we zagen :-) Heel vele kon ik niet op de foto krijgen (te grijs, te ver of teveel wind) maar het genieten had deze keer het hoofddoel ;-)
      Die scholekster zat echt heel dichtbij en ik moest mijn lens gewoon indraaien. Oké... af toe wipte ie wat veder maar toch. Die paarden waren ook echt gaaf en aangezien Henk toch nooit wat met zijn foto's doet heb ik deze eruit gehaald, bewerkt en geplaatst. Die paarden zijn ook echt heel mooi geworden en ja die snuit...... De schaapjes vond ik zelf erg leuk :-) Veel buizerds en ja ook kiekendieven gezien maar helaas niet kunnen fotograferen. Die knoestpaal was echt uitzonderlijk mooi :-)))))) Er komen zelfs nog 2 blogs heb ik vandaag besloten want met het uitzoeken had ik teveel leuke lepelaars foto's om die allemaal in een blog te kunnen proppen (wat ben ik erg hé). Ik weet zeker dat ik er dit jaar ook zeer zeker nog weer kom :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  13. Ik kan aan de foto's wel zien dat je genoten hebt Helma.
    Kan ook niet anders met al dat moois dat de natuur liet zien.
    Mooi hoor om een slechtvalk te kunnen fotograferen, die heb ik nog niet ;-))
    Prachtige foto's.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt ook helemaal Tinie we hebben onwijs genoten die paar dagen :-)
      Op Texel zie je sowieso heel veel natuur en of het nou grauw of zonnig is, er is altijd wat te beleven. Ja die slechtvalken (was een paartje) was echt supergaaf. helaas veel te ver weg maar alleen het feit dat we ze zagen was al geweldig!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. Helma Hi! Stunning images, wonderful findings! Have a nice week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Anne,
      The trip was a lot of fun.
      Therefore we have enjoyed and seen a lot.

      Verwijderen
  15. Zijn er nu nog wel vogels op Texel? Volgens mij heb je ze allemaal 'vastgelegd'. :D Wat een diversiteit Helma, buuf baardvrouwtje, Mijn hart gaat uit naar de 'down schapen', hahaha! Ik heb pas nog een filmpje gezien over de slechtvalken, tjonge wat zijn die snel en behendig! Leuk dat je ze voor je fliepsding hebt gehad! Volgende keer nog maar een grotere toeter op je camera schroeven, alhoewel dit is toch ook kicken?
    Garoetjes uit grijs Enkhuizen van je buuf baardvrouwtje Marjolein!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahaha.......... er zijn er nog veel meer daar baardvrouwtje buuf Marjolein :-) Wua eenden zijn er heel veel soorten en ook heb je natuurlijk nog de vele zomervogels die nog moeten komen. Ik wilde een bonte kraai footgraferen maar die vloog al weg eer ik kon richten hihi....
      Die schaapjes vond ik ook al zo leuk om te zien. Dat filmpje heb ik ook gezien en inderdaad, als een speer gaan ze!!!! Prachtig om te zien en ik vind het dan ook echt heel gaaf dat ik nu met eigen ogen 2 slechtvalken zag die achter elkaar zaten. Jammer genoeg wel te ver maar beter een bewijsplaatje dan helemaal niets! Ik vind de 'toeter' die ik heb al groot zat hahahahaha...
      Garoetjes van het andere baardvrouwtje uit een naburig gehucht ;-)

      Verwijderen
  16. Ha Helma,
    fijn om te lezen dat jullie, ondanks dat het weer niet echt meewerkte, toch hebben genoten van jullie Texel-trip. De foto's zien er ook goed uit.
    Alleen die schapen ... die zijn wel heel erg veranderd sinds ik daar de laatste keer was.
    Mijn favorieten hier zijn de buizerd van Henk (3 en 4), de koperwiek (die kende ik nog niet) 6, de scholekster (20); de fazant aan de wandel en als laatste de kleine zilverreiger. Daar komt nog meer van, begrijp ik.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeetje, ik vergeet de paarden. Foto 29 is top, al vraag ik me wel af of die pony's niet erg in de weg zitten.
      Nogmaals groet.

      Verwijderen
    2. Hoi Corrie,
      we hebben echt onwijs genoten daar en alleen al het feit dat je er even uit bent doet goed :-) En whahahahaha..... geweldig leuk dat je zegt dat die schapen veranderd zijn hahaha... maar deze stonden er toch echt :-) Van de zilverreiger en de andere watervogels komt nog een extra blog en inmiddels zijn dat er 2 geworden.

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
    3. Ik had mijn reactie ook al verstuurd zonder verder te kijken, maar... die paarden zijn ook echt heel leuk. Kennelijk hebben ze geen last van die pony hihi.....
      en nog thnx voor je hulp ;-)

      Verwijderen
  17. Wow Helma... indrukwekkend is het woord dat hier minstens op zijn plaats is, mega knappe serie, heel mooi werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      de foto's zijn dan misschien niet allemaal scherp en helder maar de trip zelf was echt superleuk :-) Onwijs veel en mooie vogels gezien en alleen dat al was de moeite waard.

      Verwijderen
  18. Hoi Helma.

    Prachtige foto's van jou en ook van Henk.
    Mooi alle vogels en de Buizerd en de Slechtvalk super mooi ( ook vogels natuurlijk ;-) )
    Wat een super leuk ras zijn die schapen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      het was ook echt een geweldig leuk uitje deze paar dagen. Veel gezien maar helaas niet alles kunnen fotograferen. Die slechtvalken zaten eigenlijk te ver weg maar omdat dit de eerst keer was uiteraard toch op de foto gezet als bewijsplaatje :-) Die schapen, en dan vooral die met die zwarte snoet, vond ik enig om te zien.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  19. Wow, Helma, so many gorgeous animals and beautiful birds!!! Your photos are absolutely fantastic! Thank you so much for sharing. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Linda,
      We were also just a few days away to an island.
      We really enjoyed it and seen a lot;-)

      Verwijderen
  20. Texel.. ik ben er nog nooit geweest Helma..

    maar zo krijg ik er wel zin in..

    vreemde schapenkoppen vind ik..


    het roodborstje, het tureluurtje en de paardenfoto's hebben in deze prachtige reeks mijn voorkeur

    ik kijk al uit naar het vervolg

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg jammer Willy want het is werkelijk een heel mooi eiland met altijd wat te zien en te beleven :-) Inderdaad vreemde schapenkoppen maar ze waren echt heel leuk om te zien hihi..... Leuk dat je een voorkeur had in deze reeks foto's :-)
      Het vervolg (inmiddels dus 2 van gemaakt) komen hierna.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Чудесная загородная прогулка! Фотографии домашних питомцев замечательные, особенно овцы!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет Анна,
      эти овцы имеют те милые маленькие лица :-)
      Я также думал, что это было очень весело, чтобы увидеть эти овцы и фотографии.
      С уважением, Helma

      Verwijderen
  22. Hello Helm. You've had a great time, because she was able to see many birds of prey including, cute sheep and horses. He was even my favorite robin. Thank you for everything and greetings.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Erna,
      We had a wonderful time on the island and indeed saw a lot of birds of prey. The sheep and horses were also very nice to see. The robin is also one of the cutest birds. I'm glad you enjoyed these photos.
      Best regards, Helma

      Verwijderen
  23. Prachtige reeks van een schitterend eiland Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wim,
      wat je zegt, het is een schitterend eiland :-)
      Daar zal ik komende zomer ook nog wel belanden ;-)

      Verwijderen
  24. ha die Helma
    ja je kan zien dat jullie genoten hebben
    en mede daar door genieten wij hier nu met z'n allen van
    pracht serie weer
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      dat hebben we inderdaad en zowel binnen als buiten was het heel goed toeven ;-)
      Fijn dat jij er ook van geniet en ook even op "Texel" bent geweest.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ik doe weer mee , net als vorig jaar met " ik pas 30 dagen " , vorig jaar op 2 dagen na gered , nu 2 dagen eerder begonnen , deed het ook afgelopen januari , maar dat lukte niet , ik drink nog al een stevige pint en de hoofdzaak van stoppen is afvallen , ben ook minder gaan eten , bewegen doe ik zat hihi
      ik rookte de laatste jaren een pakje zware van de weduwe per dag , van de ene op de andere dag gestopt , dus zou met alcohol toch ook moeten lukken :)

      ja van mij mag het echt voorjaar worden , wat droger en stabieler weer
      ik ben van plan om dit niet drinken verder door te zetten , en af en toe een lekkere pint , dus niet weer liters per dag elke dag pppfffttt
      ben blij dat je bij ons wat kan ontspannen na al het harde werken :)

      sinds ik met pensioen ben heb ik niet echt een weekend meer :)
      heb mijn leven lang de weekenden gewerkt , zeg op SPL om de 3 weken 1 vrij , die haal ik nu allemaal in :)
      ja of het hier nu ligt stof te vergaren op zolder , al een jaar of 15 , of iemand die heel veel goeds doet voor mensen die het minder hebben er blij mee maak , is keuze snel gemaakt
      we zijn een ieder " uniek " haha

      ja ik liep maandag 3 reclamefolder wijken met de zon op de bol , heerlijk
      welja ook voor jou komt de tijd , dat je de dagen kan kiezen om op stap te gaan , met slecht weer het HH doen en als de zon schijnt de deur achter je dicht trekken en de hort op gaan :)
      ja Nellie begon over dat BZV en ik had die leuke pps er van hihi
      Drenthe is schitterend , zoals elke provincie :)
      wens je een fijne dag
      lieve groet , Karel

      Verwijderen
    3. Hey Karel,
      wat het roken betreft dat deed ik ook met een pakje sigaretten per dag en ben ook in een keer gestopt. Geen moeite mee gehad maar wel kilo's gegroeid! Pilsje drink ik ook maar daar weet ik mee om te gaan. dapper hoor dat je dit dan ook weer mee gaat doen met die 30 dagen. Was je de vorige keer nog afgevallen!?

      In de zomer mag ik graag een lekker koud biertje drinken en dan neem ik witbier en nee, geen liters per dag. Daarom heel dapper van je dat je dit weer doet. Ik stuur je positieve energie daarvoor :-))))

      Ik werk ook om het weekend en in de zomermaanden worden dat 3 weekenden achter elkaar. Jij hebt ook altijd hard gewerkt dus mag je het nu rustiger aandoen. oké beweging en wandelen genoeg met je folders en als die klaar zijn in je achtertuintje :-)

      Drenthe is ook mooi en daar wil ik ook nog wel een keer een paar dagen naar toe. Wordt dus ergens in de zomer maar eerst moet er weer gewerkt worden :-)
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  25. Wat heerlijk om er zo even uit te zijn! Een prachtig eiland!
    Zelf heb ik niet zoveel met vogels maar die schapen en vooral die paarden....geweldig mooi!
    Die schapen is echt een mooi soort hè!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Trijnie,
      het was ook heerlijk om er even uit te zijn en daar waren we ook aan toe ;-)
      Inderdaad een prachtig eiland met altijd wel wat te zien. Erg leuk dat de schapen en paarden je voorkeur genieten :-) De schapen waren echt enig om te zien daar. Ik had deze ook nog nooit eerder gezien maar ze zijn echt enig.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Eigenlijk maakt het voor jou niet veel uit waar jij je vleugels uitslaat Helma. Volgens mij weet jij overal in de natuur de fraaiste onderwerpen eruit te pikken. De serie is behoorlijk divers deze keer maar ik vindt ze eigenlijk allemaal weer fraai

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,
      deze foto's zijn niet echt van grote klasse maar ik vond alleen al de paar dagen daar echt geweldig. Veel gezien en de bewijsplaatjes van de slechtvalk vind ik dan ook gewoon mooi. het zijn geen hoogstandjes maar gewone foto's die ook weergeven hoe we daar genoten hebben ;-)

      Verwijderen
  27. Hi Helma, it looks as if you had a most interesting visit and that the weather was reasonably kind to you. Some wonderful images of the Buzzard, and the sheep and horses are wonderful. You were so lucky to find a Peregrine. Very impressive light house. Super set of images, all the best John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
      This little trip was really great. The peregrine was great to see. Unfortunately, he was a little too far away to make a nice picture but just seeing the peregrine was a party :-) There were lots of buzzards in eilnad and many waterfowl.
      The horses and sheep were very nice :-)

      Cordial greetings,
      Helma

      Verwijderen
  28. Ik had nog nooit zo'n prachtige foto's van schapen, het is erg leuk om ze zo goed zien en alle vogels en dieren te vinden in die plaats ik graag. Vee berg is anders dan we hebben in het zuiden, hier heb niet veel haar, ik denk omdat het weer wordt opgelegd, ze zijn erg mooi.
    Het is een genot om uw foto's te zien, Helma.
    dikke zoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse,
      También en los Países Bajos son los caballos que tienen el pelo muy corto. Texel sólo vi los caballos con el pelo largo y tenían grandes grandes 'medias' a los pies :-) maravilloso ver. Estoy muy contenta de que disfrute de mis imágenes.
      muchos besos

      Verwijderen
  29. Fantactics pictures Helma, birds or other animal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Salut Nathalie,
      Nous étions quelques jours à une petite île, et nous avons vu ce mignon des animaux et des oiseaux. Nous vous remercions pour votre gentil commentaire;-)

      Verwijderen
  30. liebe Helma,
    Ihre Bilder sind so wundervoll,danke fürs zeigen.Dieser Blog ist Klasse,Gratulation.
    Gruß Helga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Helga,
      Vielen Dank für Ihre netten und enthosuiaste Kommentar auf diesen Bildern.
      Herzliche Grüße von mir :-)

      Verwijderen
  31. Dat roodborstpaaltje vind ik ook wel apart ;-)
    Tja, het is ook geweldig om slechtvalken te zien. Volgens mij zijn het Friese paarden, maar eigenlijk mogen die zelfs geen wit kolletje hebben. Ik heb ook een Fries paard gehad. Die schapen zijn wel aandoenlijk hoor met hun kromme pootjes. Ik heb stiekem met je mee genoten van dit uitstapje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie, dat paaltjes was echt hele erg mooi om te zien. het roodborstje wat er op ging zitten was een welkome gast op fat moment hahahaha..... het ging echt om dat paaltje met die mooie knoesten. Jaaaa...... echt geweldig die twee slechtvalken achter elkaar te zien zeg! Ze zaten echt te ver voor een mooie foto maar alleen al het feit dat we ze zagen was super. Ik weet niet of die paarden friezen zijn want er is nog zo'n ras wat van die mooie sokken en lange manen heeft. Geweldig leuk die schaapjes hahaha... ook een pracht van een bonte kraai gezien maar die vloog alweer weg voor ik kon richten. helaas niet mer terug gezien. Lekker dat je even hebt mee genoten met dit uitstapje :-)

      Verwijderen
  32. Reacties
    1. Olá Fernando,
      Congratulo-me com você de novo aqui para ver.
      Obrigado pelo seu comentário.
      saudações

      Verwijderen
  33. WoW wat een berg reacties hier op jou blog Helma
    Maar het is dan ook genieten van deze foto's van Texel, veel vogels, en schapen,
    ben er ook een keer een lang weekend geweest in maart, heb er ook van genoten.
    Geniet nu van deze prachtige serie foto's die je gemaakt hebt op Texel.

    Volgen op Wordpress blog kan volgens mij alleen als je ook een Wordpress account hebt
    Zeker weten doe ik dat niet, maar ik krijg bij andere Wordpress gebruikers wel volg knoppen te zien.

    Groet, BRam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bram.
      Texel is ook een prachtig eiland en het maakt niet uit wanneer je daar bent. Er is altijd wel wat te beleven en te zien in ieder jaargetijde :-)
      Ik heb ook een WP maar die staat nog niet online. Ik heb je hier al in mijn bloglist gezet dan kan ik je evengoed volgen ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Heb een link naar jou Blog toegevoegd op mijn Blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Helma en Henk,
    fijn dat jullie op Texel hebben kunnen genieten van alles en natuurlijk ook de natuur. De foto's geven een mooi beeld van wat er te zien is. De schapenfoto's vind ik prachtig en aandoenlijk. Op naar het volgende uitstapje/vakantie......
    Groetjes
    Joost&nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost en Nicole :-)
      We hebben echt enorm genoten van alles wat we daar zagen, van de natuur van elkaar en van het eten daar ;-) Voor we naar ons volgende uitsta[je gaan moet er eerst weer gewerkt worden hahahaha... maar er komen nog 2 blogs van Texel :-)
      Groetjes,
      Henk en Helma

      Verwijderen
  36. Heerlijk om er samen zo en paar dagen op uit te gaan en dan ook nog dezelfde hobby beoefenen! Het lijkt me niet vervelend om op Texel te zijn als ik jouw foto's zo zie. Wat een apart paaltje inderdaad en dat dammetje vind ik ook heel bijzonder om te zien. Prachtige foto's van de paarden en de schapen en geweldig dat je slechtvalken hebt gezien en kunnen vastleggen! Heerlijk deze gevarieerde serie foto's, genieten!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten Ank :-)
      En het is echt absoluut niet vervelend op Texel. Er is altijd wel wat te beleven en dan maakt het ook niet uit wanneer je daar bent :-) Dat paaltje van het roodborstje was echt een bijzonder mooi paaltje!. Die slechtvalken zijn alleen bewijsplaatjes maar het was zo gaaf om deze te zien. Die moest ik natuurlijk wel plaatsen hé hihi........

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. prachtige gevarieerde reeks
    wat is het daar mooi
    de schapen zijn echt gezellige curieuzeneuzen
    zo fier en mooi het roodborstje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die schapen vond ik echt heel leuk om te zien
      Gewoon omdat ze van die aperte en leuke koppies hadden :-)
      Roodborstje gaat er altijd wel in hihi....

      Verwijderen
  38. Het lukte Karina weer niet om op het blog zelf te reageren maar wel via google+
    ================================================================================

    Zooooooooooo gaaf.
    Zeg jonge dame weet je wel zeker dat je dit kon fotograferen tijdens een paar dagen Texel? :-)
    Ik heb meer het idee dat ik naar een aflevering zit te kijken van de National Geographic :-)
    En dan niet zomaar een aflevering maar een van een wereld reis.
    Wat hebben jullie veel gezien en vastgelegd.
    Ben helemaal verliefd op je schaapjes, vooral die Hampshire Down Schaapjes, wat een schatjes zijn dat.
    Die ga ik vannacht eens tellen, weet nu al dat ik zoet zal slapen :-)

    LG je (groene) maatje Shrek.

    PS blog lukte weer niet :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. +Karina Kleijn3/4 van de vogels hahahahaha.... maar de vergelijking National Geographic is wel heel hoog hoor. Ik zou willen dat ik van die prachtige platen kon maken zoals ik die daar vaak zie ohhhh.... dat zou gaaf zijn!
      Die Hampshire Down Schaapjes vond ik ook al zo schattig en zeker toen die ene net door de halmen bij het hek heen kon kijken hahahahaha.... Jij gaat ze dus tellen komende nacht en dat spreekt van een heel ander verhaal!!!!

      LG, je groene maatje

      Verwijderen
  39. Nou dat waren fijne dagen, dat is wel duidelijk. Een mooie gevarieerde serie laat je hier zien, prachtig, wat is er toch veel te genieten als je zo lekker buiten bent. En de koek is nog niet op begrijp ik, de kleine zilverreiger doet me al nieuwsgierig uitkijken naar het vervolgblog. Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat waren eht zeker Coby :-) De foto's zijn dan niet allemaal even scherp, helder en mooi maar het geeft wel aan hoezeer we daar genoten hebben en wat we hebben gezien :-). Van de kleine zilverreiger heb ik wel een paar hele leuke foto's. Toch komen eerst de foto's van de lepelaar die een badje neemt en ja, ook op Texel gemaakt :-).
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  40. Heerlijk, zo'n korte vakantie op dat mooie eiland!
    Je laat ons even fijn meegenieten van al het dierlijke leven, dat je tegenkwam.
    Die foto's van de schapen en vooral van de paardensnoet springen er voor mij uit.
    En we krijgen nog meer te zien binnenkort.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten Zem , al s je er even een paar daagjes tussenuit kan dan is dat echt genieten. Even een andere omgeving, andere dingen zien en verder alleen genieten van alles wat je ziet en van elkaar :-) Er omen inderdaad nog 2 blogs van Texel.
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  41. Wow Helma
    Een waar paradijs voor een natuurfotograaf
    En dat jullie genoten hebben is duidelijk terug te vinden in de diversieteit aan foto's van dieren.
    Werkelijk een prachtige serie...leuk dat we zo even mee kunnen kijken.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar Nellie,
      op Texel is werkelijk van alles te zien en te beleven en zeker als je gek bent op de natuur. Fijn te lezen dat je zo ook even hebt mee genoten :-)
      Groetjes,

      Verwijderen
  42. Een paar dagen Texel is altijd leuk. Geeft je echt het gevoel of je ik weet niet waar bent geweest. Zal door de overtocht per boot komen. Het heeft jullie ook een aardige reeks foto's opgeleverd met voor mij als mooiste de buizerds, scholekster en fazant. De foto van het langharig tuig mag er ook zijn. Erg komisch (terwijl ik toch helemaaal niks met paarden heb).
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is ook leuk Dick en komende zomer zullen we ook nog wel af en toe een dagje daar vertoeven :-) er waren ook echt heel vele buizerds en ja ook de kiekendief gezien maar helaas niet kunnen fotograferen. Hahahahahaha.... langharig tuig hahaha... zijn echt leuke en stoere paarden ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  43. RE: Ik volg meerdere WP blogs en daar heb ik wel een volg knop van.
    Ik vermoed dat het komt door het thema wat ik gebruik Helma.
    Mis daar door ook volgende en vorige knoppen bij mijn berichten die ik bij ander WP's wel zie.

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan inderdaad door het thema komen Bram maar ik volg je evengoed wel hihi......

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. paradijselijke plaatjes lieve helma, waarbij ik helemaal plat ga voor de paardjes:-)
    want die verwacht je dan weer net niet op texel,
    mooi gezien,
    heerlijk genieten zoals jij dat kan, lekker uitwaaien
    fijn dat je zo genoten hebt,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is daar qua natuur ook echt een paradijs lieve Dien :-)
      Die paardjes stonden toch echt op Texel hoor en echt... we hebben zoveel gezien en zo genoten.
      xxx

      Verwijderen
  45. Espectaculares Helma, son unas fotos maravillosas, no pueden ser mejores. La primera ovejita me parece increíble, enhorabuena por tu gran trabajo. Un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Lola,
      Hemos visto tantos animales muy bonitos en la isla :-)
      Las ovejas son también muy grande :-)))
      Muy contento de que hayan disfrutado de estas fotos.
      un abrazo

      Verwijderen
  46. Hai Helma,

    Een echt Texel-blog zo met de schapen en de paarden. Mooi dat je de Buizerds zo fijn hebt weten te fotograferen en ook vooral de Kleine Zilverreiger. Die laatste is altijd een lastige klant om te fotograferen en je hebt hem deze keer mooi van dichtbij. Slechtvalken zijn ook altijd mooi en soms zitten ze vogels gewoon te ver weg voor een topfoto. Maar dit soort plaatjes passen toch prachtig in een blogje en zijn altijd leuk om te bekijken.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      ik zag vandaag jou blog van Texel. Jij had er veel mooier en zonniger weer bij maar ik klaag niet hoor hahahahaha..... De schapen horen ook echt bij Texel maar er komt nog een blog van de lepelaar en een van verschillende kleine zilverreigers en wulp met de roodhalsgans. De foto's in dit blog zijn leuk maar geen hoogstandjes of uitzonderlijke foto's zoals bij jou met die prachtige eidereend.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  47. Hi Helma. I love this record of your visit to Texel. Your Buzzard images are beautiful, and I believe your image of "Raptor(hawk)" is also a Buzzard - they are very variable in colour. Other favourites are the Oystercatcher (still in winter plumage), the Robin, and the Brent Goose. The Hampshire Down Sheep are extremely cute!

    With my best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      it's nice to read that you find these pictures from our trip to the beautiful island of Texel :-) I know there are very many buzzards are different colors because I see here. Raptor in photo 12, 13, 14 and 15 is still a peregrine falcon (I have inspected). The sheep are very nice and especially the Hampshire Down are very funny to see :-)

      Warm regards, Helma

      Verwijderen
    2. Hi Helma. There may have been some confusion with my comment above. When I use Google Translate it says that your last image has the caption "raptor (hawk) on a pole", and it is this image that I commented was a Buzzard. I see now that the original Dutch says "buizerd" which I guess is Dutch for Buzzard!! I certainly was not questioning your identification of the images 12-15 which are clearly Peregrine! Best wishes - - - Richard

      Verwijderen
    3. Hi Richard,
      the translation is indeed not always clear but I understand you well :-) I thought at first instance also your last photo provided but later I thought that it was the peregrine falcon. so you shall do the last photo of the hawk.
      I am very happy that you are reading, and also for your help :-)
      Cordial greetings,
      Helma

      Verwijderen
  48. Hoi Helma,

    Leuk om te zien dat jij op Texel weer heel andere accenten gelegd hebt dan Renee, hier geen kustvogels maar een ander heel kenmerkend fenomeen van het eiland, het schaap, ook al is het dan niet de Texelaar. Leuk ook dat je daar slechtvalken zag ook al zaten ze dan wat ver weg. Prachtig eiland Texel, ik kan niet wachten om er naar toe te gaan, in april is het weer zover, ik zie er erg naar uit.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      deze foto's zijn ook echt geen hoogstandjes of 'apartigheidjes' maar gewoon leuke foto's van ons uitje :-) De schapen vind ik gewoon erg leuk om te zien hahahaha... Uiteraard vele meer gezien dat de dieren in de blog. Echter niet alles kunnen fotograferen helaas maar we hebben echt een paar hele mooie dagen gehad :-). Jij gaat er ook volgende maand weer naar toe en dat is een heel leuk vooruitzicht :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  49. Unas fotografías realmente bellas, me gustan todas. Enhorabuena Helma, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias Germán,
      estas fotos no son muy nítidas y claras, pero nos gustó mucho el viaje a la isla.
      Un gran abrazo

      Verwijderen
  50. Hoi Helma,
    Dat waren een paar dagen waar je met plezier op terug kan kijken. Je zou je er jonger en energieker door gaan voelen. De schapen zijn een bijzondere soort (alleen nr 2 niet), hun oogopslag is soms wat droevig, melancholisch. Qua vogels ben je goed aan je trekken gekomen: slechtvalken op afstand (ik denk dat ik ze nog nooit gezien heb, in ieder geval niet bewust), prachtige fazanten en scholeksters. Over de buizerd zal je nu wel meer tevreden zijn dan in een eerdee blog; de roodborst had een decoratieve paal gekozen, zo krijg je tenminste een onderscheidende plaat. De paarden waren incognito met hun lange manen (een beetje verlegen, maar toch ook nieuwsgierig?)
    en de zilverreiger schept verwachtingen. Gelukkig zat het weer soms een beetje tegen, zodat jullie ook nog tijd hadden voor een hapje, drankje en wat Texel nog meer te bieden had. Ik ben benieuwd naar deel 2.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      dat waren zeker een paar dagen waar we met veel plezier op terugkijken :-) We kregen inderdaad wel ff meer energie hahahahaha....maar eenmaal thuis zit je zo weer in de 'mood' van het "naar je werk gaan etc". Die Hampshire Down schapen waren echt onwijs leuk om te zien :-))))) Die slechtvalk (er zaten er twee achter elkaar) zijn ook meer bewijsplaatjes maar omdat het ook voor mij de eerste keer was dat ik ze in het echt zag wilde ik ze toch laten zien. Die fazant was erg leuk en die scholekster ook. Ook nog een bonte kraai gezien maar die kon ik niet vastleggen. Ook heel vele koperwieken maar alleen deze in het blog kon de selectie weerstaan.
      Inderdaad ook heerlijk gegeten daar en het was ook echt superleuk :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  51. Beautiful areas:) It was cool to see it virtually on your foto.falcon beautiful, buzzards, sheep, horses and bydło.A lot the beautiful birds:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We also had some really nice days and also saw a lot of birds and animals :-)
      Thank you for your comment Monka.

      Verwijderen
  52. Ohh wat een mooie foto's, genieten zeg. Ik vind dit wel een superleuk schapenras. En een donkere Hooglander is ook bijzonder. Prachtige vogels ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die Hampshire Down Schapen vond ik ook erg leuk om te zien. Echt van die dotjes hihi..... Echt een uitje om nog lekker even op terug te zien.

      Verwijderen
  53. Wieder so wundervolle Fotos
    liebe Helma ich bin immer
    wieder so begeistert von
    deinem Können,Kompliment !

    Ganz liebi Schwyzergrüessli
    Margrit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vielen Dank für Ihre Komplimente lieber Margrit :-)
      Die Fotos sind nicht alle scharf und klar, aber die Liebe macht für die Tiere, die ich noch zeigen wollte. Ich bin froh, zu lesen, dass Sie so diese Bilder der Natur zu genießen.

      Liebe Grüße, Helma

      Verwijderen
  54. Wspaniałe zdjęcia!1.., masz oko do tych ptaków.., profesjonalne!pozdrawiam:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dziękuję Barbara,
      zdjęcia są niestety dość ostre i jasne, ale widząc te ptaki i zwierzęta, było miło być z :-)
      pozdrowienia

      Verwijderen
  55. Hallo Helma
    Mooie blog over Texel, ben er zelf eens heel lang geleden geweest.
    De Buizerd staat er goed op zeg, en de schuwe Koperwiek.
    De foto's van de Schapen en de Paarden vind ik top,
    Groet Bert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      geen hoogstandjes van foto's en ook niet Lalleman scherp en helder maar..... gewoon erge leuke dagen gehad en deze plaatjes laten zien dat we genoten hebben daar. Van de Koperwiek heb ik er meer maar die hadden het ook allemaal net niet.
      Schapen en paardjes zijn ook echt heel leuk :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. WOW Helma, such a great post!
    you got so many different species here!
    Your Common buzzard and pheasant are gorgeous photos!
    And the close up of the Oyster catcher is superb too!
    Keep well and enjoy your weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Noushka,
      we had a break for a few days :-)
      We have also seen very many. Some pictures are well done and the other less .... but you can see that we have enjoyed. The weekend is unfortunately again but I wish you alvst a very nice week.
      A hug

      Verwijderen
  57. Hoi Helma
    Dat is 'n mooie blog en heel wat gezien op Texel, de schapen lopen volgens mij veel op hun knieën als ze gras eten.
    De Buizerd heb je er mooi op staan zo ook de Kleine zilverreiger Slechtvalk, strak weer de roep van de Tureluur en de Scholeksters, daar geniet ik van.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      het was ook echt heel leuk op Texel. Gezien de tijd dat we er zaten hadden we niet verwacht om toch nog zovele te zien maar het blijkt maar weer dat er altijd wel iets te zien en te beleven valt daar :-)
      Vandaag zag ik ook hele grote groepen scholekster en de eerste grutto's!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  58. Als ik dit zie wil ik gelijk naar Texel afreizen! Wij gaan meestal een dag in de zomer maar om deze tijd is ook niet gek zo te zien. De kleine zilverreiger vind ik best wel bijzonder hoor, mooi. Leuke soorten heb je gezien en vastgelegd, roodborst in tegenlicht is ook prachtig!Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je kan dan ook lekker gaan Willie :-)
      In de zomer is er ook echt heel veel te zien maar ook in de andere jaargetijde zoals je ziet ;-) De kleine zilverreiger komt nog uitvoerig aan bod in een van de volgende blogs.

      Verwijderen
  59. Liebe Helma,
    vor 2 Jahren waren wir auch auf Texel, und wir waren total begeistert. Ganz Holland hat uns begeistert, und tief beeindruckt war ich von der überall herrschenden Sauberkeit!!! Nirgends, absolut nirgends gab es da Schmuddelecken - nicht am Bauzaun, nicht bei der Autobahnauf- oder Abfahrt, nicht in kleinen Ecken am Bahnhof, nicht in Unterführungen - nirgends flog Dreck oder Abfall herum...Wie macht Holland das? Wie diszipiniert sind die Holländer und dann auch ihre Gäste, denn sogar die Pakplätze waren frei von jeglichem Müll 8und seien es auch nur Bonbonpapiere...) Meine allertiefste Bewunderung!!!
    Alles Liebe für Dich
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Heidi,
      was ein großer Spaß zu lesen, dass Sie auf der Insel Texel waren. Es ist auch eine sehr schöne und kleine Insel und ja, es ist zu sauber :-) Nicht alle unten Landers so sauber sind, aber auf den Inseln ist es alles sauber :-) ich wirklich froh bin, dass Sie diese Insel gesehen haben dort gewesen. Jetzt wissen Sie genau, wie ich hatte auch das genossen. In diesem Sommer verbringen wir einen Tag gelegentlich wieder :-)

      Ihr Lieben, und einen dicken Kuss

      Verwijderen
  60. Je hebt je best gedaan, amai ni ! :-) Wat een super reeks weer. Dat roodborstje op die knoestige paal is een uitschieter naar mijn gevoel, op dezelfde eenzame klasse hoogte dat detail van een paard. Prachtfoto's zijn het ! Je andere foto's zijn daarom niet slecht hé. Er is goed en supergoed :-) Doe zomaar verder Helma, we genieten telkens weer van je natuurfotografie. Groetjes, Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      sommige foto's zijn dan ook meer bewijsplaatjes maar het laat wel zien dat we daar enorm genoten hebben :-) Het weer was niet steeds zonnig maar dat maakt ook niet uit. Ik ben wel blij dat je zegt dat je genoten hebt van deze foto's :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  61. Hi Felicia,
    the sheep are really beautiful to see.
    The knots in the pile of the robin is also very nice :-)
    Kind regards,

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wat een mooie verzameling aan dieren! Jullie hebben het er vast erg naar jullie zin gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hadden het echt ontzettend naar onze zin Michelle :-)
      Alleen al het feit dat we er even uit waren deed ons heel goed ;-)

      Verwijderen
  63. Een ware schatkist van fotomotieven biedt Texel aan (zo te zien). Heerlijke natuurfoto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cor,
      op Texel is werkelijk altijd wel wat te zien en te beleven wanneer je er ook komt :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  64. Prachtige foto's Helma stuk voor stuk vooral de schapen vind ik geweldig het is een prachtig eiland ik ben er zelf ook een paar keer geweest wat dat betreft heeft Nederland veel te bieden.
    Het is mooi overzichtelijk blog met prachtige verhalen en foto's en zal het zeker regelmatig bekijken.
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rob,
      wat leuk at je hier ook even voorbij komt. Deze foto's zijn absoluut geen hoogstandjes hoor het geeft wel aan hoezeer we genoten hebben op Texel :-) Fijn dat je af en toe even komt neuzen hier :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  65. So many birds, so many animals.
    No mushrooms.
    Maybe, these animals have eaten them all.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha ... there were certainly mushrooms, but I have not photographed this time :-)

      Verwijderen
  66. Bom dia, lindas fotos da fauna animal, qual delas a melhor? para mim são todas belas e magicas.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Ag,
      essas fotos dizem tudo sobre a nossa viagem para a pequena ilha de Texel :-)
      vi um monte de animais e pássaros e absolutamente se.

      Com os melhores cumprimentos,
      Helma

      Verwijderen
  67. Nice work, Helma. You sure provide us with a whole bunch of subjects to enjoy. I have just returned from a trip to Taiwan and Hong Kong which was quite fabulous, but now I have a terrible cold. I think I picked it up on the aircraft. Enjoy the week ahead of you!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David,
      You're just back from a lovely trip to Taiwan and Hong Kong. I'm very curious about your wonderful photos and travelogue. You are, however, a bad cold and then you have to take some good rest. I wish you a speedy recovery and get a big hug.

      Verwijderen
  68. Hello Helma!:) Thank you for your visit, and kind comment,... it was lovely to see you on my blog today. I can see by all the creatures you encountered, that you had a fantastic walk, with many photo opportunities which are all delightful. I especially love your Robin, ponies,( love the close up of the nose):) Buzzard, and Oster catcher images. Best Regards.:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. How sweet that you come right here to visit. Do you do a little careful with your health?
      Yes, it was a beautiful walk and we saw all the many animals and birds. I am glad to read that you've enjoyed so much here.
      A hug.

      Verwijderen
  69. Héél mooi weer, Helma!

    Ik vind de schaapjes met de wazige voorgrond super! De rest ook, maar ik heb iets met schaapjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilse,
      nu ik je reactie zie besef ik dat ik eigenlijk geen updates heb gehad van je blogs!!! Hmmm.. bijzonder dus dat moet ik even nakijken want ik had je toch in mijn bloglist gezet.
      groetjes, Helma

      Verwijderen
  70. Oi Helma, amei as imagens.
    Esses cavalos são lindos!.
    Abraços.

    Helma Hi, hield van de foto's.
    Deze paarden zijn prachtig!.
    Hugs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Janicce,
      Congratulo-me com a sua visita e seu comentário.
      Grande que você escolheu os cavalos e fotos favoritas.
      um abraço

      Verwijderen
  71. Je hebt je tijd weer goed gevuld daar op Texel Helma. Toch al veel te zien in deze tijd van het jaar. Veel variatie met je foto's dus. De schaapjes vind ik helemaal geslaagd, zonder de andere foto's te kort te doen
    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha...... ja dat was zeker zo maar er was gewoon veelt e zien :-) Het was ook heerlijk "toeven" daar en daar gaan we de komende zomer ook nog wel af en toe ene dagje heen :-)
      Die schaapjes waren gewoon heel apart maar ik vond ze echt onwijs leuk hahaha...
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  72. Wat een leuke serie. Natuurlijk veel vogels,daar staat Texel inmiddels ook om bekend.
    En daarnaast de schapen natuurlijk. Leuke soorten heb je op de foto gezet. De paarden zijn ook leuk, grappig die paardenneus.
    Scholeksters en buizerd staan er geweldig op, ben benieuwd wat er nog komt in je volgende blog.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ghita, het is daar ook echt ene eiland met massa's vogels en ook andere dieren. Er is daar werkelijk alle tijden wel wat te zien en te beleven en of het nou regent, de zon schijnt of er is mist, je ziet altijd wel wat.
      Ik zou de kleine zilverreiger en de roodhalsgans gaan plaatsen maar ik ga eerst badderende lepelaar plaatsen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  73. How come I missed this one, it is fantastic. All of them are truly excellent, but that one, Oystercatcher, it is wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Bob,
      the oyster I could photograph up close :-)
      The rest is more "cheerful pictures."
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  74. Hola Helma. Preciosa entrada. Imagenes muy bonitas y variadas, todas con gran nitidez y bellos colores.
    Gran trabajo.
    Un fuerte abrazo y feliz fin de semana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Iñaki,
      Gracias por su comentario que preciosa. Usted dice que estas fotos son todos bastante aguda, pero no oyen ;-) A veces los pájaros estaban demasiado lejos y luego se hace más "a prueba de" imágenes lol ....
      Un gran abrazo

      Verwijderen
  75. Hallo Helma

    Zit te genieten van al je fotos ,

    Fijne dag groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Johanna,
      dat is alweer even geleden dat ik je zag.
      Leuk dat je weer een keer langs wipt :-)
      Fijn dat je van deze foto's zit te genieten.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma