dinsdag 31 oktober 2017

Een inktzwarte dag.......................


Ik heb geen woorden meer..............................














Today our sweet grandson Jahnay is hit by a car.
Unfortunately, he did not survive.
He only had to be 5 years old

Dear Jahany,
What will we miss you?

We love you.

Love Grandpa and Grandmother




    







Love 💙 💙 💙 Love






===================================================

Hieronder de grafplaat zoals deze nu op zijn grafje staat.

Deze plaat is zelfgemaakt. Alles is zelf geknipt van spiegelglas, geplakt en gevoegd en geïmpregneerd.

31 oktober 2018







      

 

Jahnay hield van de natuur.
Wilde ook alles weten en zelf ontdekken.

Jahnay met loep

ik mis je gigantisch lieverd 

Oma mist je lieverd


Je laatste rustplaats is nu helemaal klaar.

 
Je grafje......... kon ik je maar terughalen lieverd


Jahnay ging koken voor Oma


19 April 2019 

Vandaag zou je 7 jaar zijn geworden. 
We hadden het zo graag samen met je gevierd. 
We hopen dat de engelen in de hemel je ook kadootjes hebben gegeven.
We missen je steeds meer lieverd


Vandaag zou je 7 jaar zijn geworden

💖 💖 💖 💖 💖
          


💖 💖 💖 💖 💖

💖 💖 💖 💖 💖




💖 💖 💖 💖 💖


  

=======================================================

Lieve lieve schat,

alweer 2 jaar geleden dat je wreed bij ons werd weggerukt maar het voelt nog steeds als de dag van gisteren. Het gemis en de pijn worden alleen maar erger en erger.............















Dit lieve kaboutertje met een prachtige tekst op de achterkant kreeg ik opgestuurd van Dien  💕


===================================================






Lieve Jahnay,

vandaag zou je 8 jaar zijn geworden.

We missen je steeds meer lieverd................. Dikke kus.



  





Lieve Jahnay, gefeliciteerd 





==========================================





















We missen je nog steeds iedere dag ......























Lieve Jahnay,

vandaag 19 april 2022 zou  je 10 jaar zijn  geworden.

We missen je werkelijk enorm lieverd .









=================================================================


218 opmerkingen:

  1. OH Helma, wat een afschuwelijke gebeurtenis en een intens verdriet!
    Heel veel sterkte voor jouw en je familie. Ik heb hier ook even geen woorden voor, alleen een warme omhelzing in diep medeleven.
    Ik ga je hierover nog mailen.
    Liefs, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen woorden lieve Helma , weet gewoon niet wat te schrijven .Zo vreselijk om te lezen.Ben er helemaal stil van.
    Liefs en heel veel sterkte voor jullie allemaal ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Elisabeth xx
      We zijn nu 14 maanden verder maar het voelt nog steeds als de dag van gisteren. Ik ben wel blij dat de Kerst en oud en nieuw voorbij zijn want het gemis lijkt dan nog vele malen groter :-(
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. Oh, Helma, hier zijn geen woorden voor.
    Ik wens jullie, heel, heel veel sterkte om dit verlies te kunnen dragen.
    Liefs, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Corrie,
      nooit geweten dat zoiets zo enorm zwaar zou zijn.
      We zijn 14 maanden verder maar het verlies is veel erger geworden.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  4. Like everyone else, Helma, mere words fail me. Nothing that I can say can possibly conveys the sense of sorrow and grief I feel at your terrible loss. I hope that you will find the strength to get through this and turn to your family and all those who love you for support. I send you my sincerest condolences and my love. David

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dear David,
      your comforting words here and also the mails you sent me have done very well. I felt not only with my grief and that you all give me support here have also given me real strength.
      The lack, the pain and the sadness are still there but I hope that in the future this will get a place.
      With love, Helma xxx

      Verwijderen
  5. Soms kun je woorden enkel voelen...Soms is het leven té wreed.
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt lieve Thea, en weet je, onze levens zijn nu voorgoed veranderd. We hadden een leven hiervoor en nu een leven hierna. Het leven wordt ook nooit meer zoals het was en de pijn van het afgesneden zijn blijft.
      Dank je voor je lieve berichtje.
      xxx

      Verwijderen
  6. Och wat erg Helma. Ik hoorde al. Wat vreselijk. Ik vind je zo erg. Ik heb geen woorden voor. Heel veel sterkte. Ook voor de familie. Veel liefs Jacqueline & Ferry.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gecondoleerd lieve Helma. En voor je familie ook. Dikke knuffel!!

      Verwijderen
  7. Helma wat een vreselijk bericht
    ik wens jou en de familie alle sterkte toe
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karel,
      het is nog steeds niet te bevatten ondanks dat we nu 20 maanden verder zijn :-(
      Ik kan er ook moeilijk mee omgaan. ik doe wel vrolijk op het blog maar ik ben nog steeds heel verdrietig en de pijn en gemis lijken wel steeds erger te worden.
      Dank je wel voor je berichtje
      x

      Verwijderen
  8. Woorden schieten te kort wat een nachtmerrie wat een enorm verdriet. Pffff
    Heel veel sterkte wijsheid en kracht
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Es,
      het is ook een nachtmerrie en het is nog steeds een anchtmerrie!
      Dank je voor je kracht en sterkte.
      Lieve groet, Helma x

      Verwijderen
  9. ach Helma wat een verschrikkelijk nieuws, ik krijg er helemaal koud van
    wat een immens verdriet voor jullie en de ouders
    woorden kunnen op zo'n moment niet echt troosten
    stille warme omhelzing!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. k denk aan je Helma
      niks kan jou troosten, zoek steun bij elkaar, zij die het lieve manneke kenden

      Verwijderen
  10. I am so very sorry for your loss of this dear little boy. My prayers and deepest condolences, and I send you my love to you and your family.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you dear Denise,
      it is also still a great loss and the sorrow will not wear off. You carry this for life.
      Dear greetings, Helma

      Verwijderen
  11. Geen woorden, alleen verdriet. Als nieuwe moeder kan ik mij dit niet voorstellen, wil ik het ook niet. Het enige wat ik kan typen: heel veel sterkte! Ook voor de ouders. Hopelijk kunnen jullie de steun bij elkaar vinden..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Michelle,
      je kan je dit ook niet voorstellen. Het is nog steeds een enorm groot gemis en ik weet nu dat we dit ons leven lang mee moeten dragen. Ik doe wel vrolijk op de blogs maar mijn verdriet is nog steeds niet minder en het gemis is alleen maar groter geworden.

      Verwijderen
  12. OH Helma, wat afschuwelijk! Ik lees dit met kippenvel en een brok in mijn keel. Dit is een nachtmerrie van ouders en grootouders, een (klein)kind verliezen!
    Ik wens jou en je hele familie heel veel sterkte met het verlies van Jahnay.
    Dikke knuffel, Marjolein!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve marjolein,
      dit is ook een nachtmerrie en dat zal het ook altijd blijven.
      Ik dank je voor je steun in de afgelopen 20 maanden want je hebt me echt zo goed en waardevol bijgestaan. Je bent werkelijk een schat en een lievere vrouw kan ik me niet voorstellen.
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  13. Helma wat een verschrikkelijk nieuws is dit. Gecondoleerd. Heel veel sterkte voor jou je man en de familie. Inderdaad niet te bevatten.
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het ook Roos en ik kan je verzekeren dat dit ook nooit meer weggaat! De pijn en het verdriet en gemis blijven je je leven lang bij. Dank je wel voor je sterkte voor ons en de familie.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  14. Wat kan ik zeggen, alle woorden schieten te kort. Heel veel sterkte X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annemarie,
      alleen al het feit dat je even langskomt is al een troost.
      Verder heb ik gemerkt dat eht gemis alleen maar meer wordt :-(
      Lieve groet

      Verwijderen
  15. Och Helma wat afschuwelijk, woorden schieten tekort. Ik wens jou en je man en natuurlijk de ouders en de rest van de familie heel veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies. Hopelijk kunnen de mooie en goede herinneringen jullie daarbij tot troost zijn!

    knuf van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ank,
      gelukkig hebben we hele mooie herinneringen maar het gemis en ook de pijn van het verlies blijven helaas. Het lijkt steeds erger te worden en ik weet dat hij nooit meer terugkomt. We moeten ermee leren omgaan maar dat is echt zo moeilijk! Nooit geweten dat het zo moeilijk zou zijn.
      Dank je wel voor je levie bericht en steun.

      Lieve groet en knuf terug van mij, Helma

      Verwijderen
  16. Lieve Helma,
    ik ben met stomheid geslagen.... dit blog waar altijd zoveel moois over de natuur te vinden is heeft een stukje toekomst verloren met het sterven van dit lieve manneke,
    Wat een afschuwelijk bericht, wat een vreselijk verdriet,
    ik wens jou en je familie héél veel sterkte om dit verdriet samen te dragen
    dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lieve lieve Dien,
      we hebben gelukkig al wat mailcontact gehad maar fit gemis is echt zo zwaar. Ik mis dat vebntje en zijn ouders zijn er nog steeds helemaal stuk en van. Het was ook echt een mannetje van de natuur en hij mocht o, zo graag emt zijn papa naar buiten in de tuin werken. Alle blaadjes en zaadjes, pluisjes en eigenlijk alles waaronder ook insecten waren zijn bezigheid. Altijd was hij buiten bezig en ik mis hem echt verschrikkelijk.
      Dank je wel voor je sterkte en je bezoek.
      Dikke kus voor jou
      xx

      Verwijderen
  17. Heel Veel Sterkte voor jou en je Familie met dit grote verlies, dit is niet te bevatten zo jong manneke dat er opeens uit jullie leven wordt gerukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Tonnie,
      het is nog steeds niet te bevatten ondanks dat we nu 21 maanden verder zijn. Het verdriet is niet minder en het gemis wordt alleen maar groter :-(
      Dank je voor je sterkte.

      Verwijderen
  18. This was sad, I'm thinking of you at this difficult time.
    I'm sorry!

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It is also a very big loss Ottar.
      Thank you for your visit and your support.

      Dear greetings, Helma

      Verwijderen
  19. Gecondoleerd, wat moet je nu ?
    Heel veel sterkte.
    Veel liefs Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gecondoleerd met dit verlies Helma
    Ongelooflijk dat zoiets gebeurd, wat zijn we dan klein en nietig
    heel veel sterkte met het verwerken van dit verschrikkelijke gebeuren
    Ook de ouders van Jahnay gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gecondoleerd Helma en ontzettend veel sterkte de komende dagen en alle komende jaren.

    René Smits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dear, Helma
    I am sadden by the news of your loss of Jahnay. My thoughts and prayers are with you and your family. May time heal your sorrow and friends ease your pain, May peace replace heartaches and warmest memories remain. HUGS, Eileen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Helma en Henk, dit is te erg voor woorden. We wensen jullie heel veel sterkte. Mooie, lieve foto's van dit lieve knulletje op je kopfoto. Veel liefs, Alie en Nico.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Vreselijk Helma...zit hier en krijg een ijskoude rilling.
    Wat een groot verlies en verdriet
    Wens jullie en je fam. sterkte
    Woorden kunnen troosten maar ik vind ze even niet...kan wel janken.
    En die waterlanders schieten dan ook in mijn ogen nu...sla mijn armen om je heen als troost maar zal niet helpen. Liefs van je blogmaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh Helma, wat een tragedie. Net nu ik zelf van dichtbij een overlijden heb meegemaakt komt dit extra hard binnen. Wij hebben kleinkinderen van ongeveer dezelfde leeftijd. Ik moet er niet aan denken er een te verliezen. Het is jullie overkomen, onvoorstelbaar, wat een onpeilbaar verdriet. Ik kan Henk en jou, en niet te vergeten ook de ouders van Jahnay, en de rest van de familie heel veel sterkte wensen. Je hoort gauw nog van mij.
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een verschrikkelijk bericht Helma, dit is zeker niet te bevatten. Ik wens jou, je man en de ouders heel veel sterkte bij de verwerking van dit verlies.
    Lieve groeten, en een arm om je heen van Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hiervoor heb ik ook geen woorden, het verdriet niet te bevatten. Heel veel sterkte Helma, en natuurlijk ook voor je familie.
    Liefs Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dear Helma. I am so very sorry to hear of your tragic loss. Jahnay looks to have been such a sweet child. I cannot begin to feel the amount of pain that you and his family are feeling at this time. I hope that, eventually, the happy memories become stronger than the intense sorrow that you all feel. My thought are with you. Keep strong. With much love - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Afschuwlijk bericht,
    Niet te bevatten.
    Helma ik wens jou en je man, de ouders en verdere familie alle kracht van de wereld met het verwerken van dit enorme verlies.

    Bert van Bommel.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gecondoleerd Helma, ik wens jou en je dierbaren heel veel sterkte met het onvoorstelbare verlies van jullie kleinzoon. Coby Koops

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Helma,dit is vreselijk zo'n klein manneke zo teer en onschuldig zo maar weg uit jullie leven.
    Wat een groot verlies is dit.

    Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe met dit grote en intense verlies.

    Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik weet gewoon niet wat ik hierop moet zeggen Hel
    ma!!
    Wat verschrikkelijk. Dit is niet te bevatten
    Zo uit het niets uit het leven gerukt.
    Heel veel sterkte met dit zware verlies Helma en uiteraard ook aan zijn ouders. Sterkte!!

    Liefs, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Helma, heelveel sterkte. Rob Bos

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Verschrikkelijk.Ik heb geen woorden. Gecondoleerd.. liefs Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve Halma
    Nog een klein berichtje gewoon om te zeggen mijn gedachten zijn bij je
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat verschrikkelijk, zo een jong leven, woorden schieten te kort, mijn oprechte deelneming Helma. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ten eerste gecondoleerd aan jullie en de ouders van dat kleine jochie.
    Ik kan jullie verdriet begrijpen met het verlies.
    Hierbij wens ik jou en je man en ook de ouders heel veel sterkte toe.
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Such a tragic loss of your dear Jahnay. My heart goes out to you and your family at this difficult time. Sending my sincere condolences and my love, Isobel x

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lieve Helma geen woorden voor dit grote verlies,geen woorden zijn toereikend genoeg om jullie te kunnen troosten, Mijn innige deelneming voor de ouders en voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Vreselijk wat een schok, zo'n klein mannetje zo uit jullie leven gerukt.
    Ik kan niet anders zeggen dan enorm veel sterkte en kracht gewenst voor de moeilijke tijd die komen gaat.
    Mijn gedachten zijn bij juliie.

    Gecondoleerd met dit enorme verlies Helma, Henk en naasten.

    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  41. En zo verandert je leven van het ene moment op het andere in een afschuwelijke nachtmerrie. Mijn deelneming voor ouders en grootouders

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Oh wat erg Helma vreselijk om een kind of kleinkind te verliezen en zo.n schattig ventje mijn oprechte deelneming voor jou en je man en de ouders van Jahnay ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe wat een vreselijke klap is dit
    mijn gedachten zijn bij jullie
    L G Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Och lieve Helma dit is niet te bevatten!
    Wat verschrikkelijk...
    Heb geen woorden voor dit immens verdriet
    Gecondoleerd en wens jullie HEEL veel sterkte met dit groot verlies. Denk aan jullie liefs ........

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Fiquei de coração partido, a ler esta notícia tão triste, Helma!
    Lamento imenso! Até eu fiquei sem palavras... pois nada do que se diga, nos pode consolar de uma perda assim tão terrível!
    Apresento as minhas condolências, a toda a família!
    Deixando-lhe um beijinho, e um abraço muito apertado, e desejo que tenha muita força e coragem, para superar este momento tão doloroso!
    Meus pensamentos, estão com vocês!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lieve Helma, wat een verschrikkelijk nieuws.
    Zulk een groot verdriet voor de ouders, voor jullie en verdere familie.
    Zo'n jongetje, nog maar 5 jaar oud...
    Ik wens jullie heel veel sterkte toe, ik denk aan je,
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hiervoor vind je nooit de juiste woorden... Wat een vreselijk nieuws. Wat een groot verdriet. Heel veel sterkte aan de hele familie. Veel liefs.
    Kris

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Lieve Helma en familie
    Mijn ogen schieten vol tranen bij het lezen van dit dramatisch bericht.Woorden schieten me te kort.Verschrikkelij een kind of kleinkind te verliezen.Mijn deelneming voor jullie, de ouders en verdere Familie.Mijn gedachten zijn bij jullie.Veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Just returning to say I'm so sorry for my previous comment... I couldn't see your text, only the picture. I'm so very very sorry to hear this heart-breaking news. Hugs.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. hier val ik helemaal stil bij....

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Een prachtig kind, aan het begin van zijn leven, hoe hard kan het leven zijn?
    Ik weet niet de juiste woorden, Helma, maar voel een deel van jullie pijn.
    Mijn condoleances voor de ouders en mogelijke andere gezinsleden en de opa's en oma's, familie, vrienden en bekenden.
    Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Jan,
      nu pas begrijp ik je woorden dat je een deel van de pijn begreep.
      Je hebt nu zelf het aardse verlaten en dat doet mij ook pijn.
      Ik wens Hanny hele veel sterkte en Jan,
      we komen elkaar daarboven vast weer tegen :-)
      Liefs, Helma

      Verwijderen
    2. Lieve Jan,

      - echt niet te bevatten dat je er niet meer bent ♡★★☆☆♥

      Wie je gekend heeft vergeet je nooit

      - Je vriendschap zal in ons hart blijven voortleven

      - Dank voor alles waar ik geen woorden voor vind

      - Woorden voor zoveel verdriet zijn er niet

      - Een bloem, een traan, een aandenken

      - Je was zo goed, je stierf te vroeg.

      - De nevels in de morgen, een vogel neemt de zomer mee, afscheid van de groene bomen, afscheid van jou

      - De pijn om het verlies zal blijven, ook als heel het land in maart en mei opnieuw in bloei zal staan

      💖 💖 💖 💖 💖

      Verwijderen
  51. Life is cruel for some. Very, very, very ... I'm sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Dit is toch wel een van de ergste dingen die een mens mee kan maken. Vreselijk dat dit mannetje er niet meer is, maar in jullie gedachten blijft hij er altijd. Ik wens jou en al de mensen om hem heen heel veel kracht toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ach Helma.....ik lees dit nu pas. Wat een vreselijk verdrietig bericht is dit! Niet te bevatten! Wat een verdriet voor iedereen om hem heen! Zo hoort het niet te zijn dat je als opa en oma je kleinkind overleeft maar het overkomt je!
    Wat zullen jullie dat kereltje gaan missen! Voor jullie ook zo vreselijk om het verdriet van je eigen kind te zien! Ik wens jullie en vooral ook zijn vader en moeder heel veel sterkte toe voor nu en voor de toekomst!

    Lieve groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  54. oh Helma, ik heb hier ook geen woorden voor. Wat erg...
    Ik las het al op facebook maar wilde ook op jouw blog nog een reactie achterlaten.
    Je kleinkind verliezen, daar denk je toch nooit aan..en dan zo ineens...
    Heel veel sterkte voor jullie de komende tijd.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Oh Dear Helma and family,
    I cannot contemplate the grief you are at this moment feeling with the tragic loss of dear little Jahnay. This little soul was just at the beginning of his adventure of life.
    Keep strong for your family. My love, John

    BeantwoordenVerwijderen
  56. In gedachten ben ik steeds hier...verschrikkelijk gewoon
    Hopelijk kunnen jullie de kracht opbrengen om een waardig afscheid te creëren
    Denk dat alle opa's en oma's in gedachten bij jullie zijn...sterkte meid

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Brilliant works.
    Thank you for your visiting always.

    I wish You all the best.
    Greeting and hug.

    From Japan, ruma ❃

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Verschrikkelijk zo'n verlies. En dat met zo'n klein lief ventje. De rillingen lopen me koud over het lijf. Ik moet er niet aan denken dat ons zoiets overkomt. Verschrikkelijk voor de ouders en opa's en oma's en alle andere dierbaren. Heel, heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke periode.

    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hallo Helma ,
    Ik heb hier ook geen worden voor.
    Ik wens de ouders en jouw en je man heel veel sterkte toe met dit hele grote verlies.
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Zo'n lief kindje moeten afgeven... daar kan geen mens met zijn verstand bij ;-(
    Ik droom heel jullie familie en vrienden een dikke warme knuffel vol meedeleven toe. Heel veel sterkte toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Woorden schieten tekort... Wat verschrikkelijk. Ik heb zelf 6 kleinkinderen en je wilt er natuurlijk geen eentje van missen. Heel veel sterkte toegewenst. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wat erg om dit te moeten meemaken Helma.
    Veel sterkte toegewenst.
    Geert & Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Mijn lieve Helma, ik heb ook geen woorden voor troost, ik stel me de droefheid en diepe droefheid voor die je zult hebben in het gezin, een kind zo klein en zo knap, zo geliefd en verliest het leven, het is heel onrechtvaardig!
    Mijn meest oprechte overtuigingen, ik deel je verdriet.
    Ontvang mijn liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. hier schieten woorden te kort Helma

    veel sterkte aan jullie gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Скорбим вместе с вашей семьей... Терпения вам и силы:))

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Helma ik wens jullie bij dit enorme verlies alle mogelijke sterkte. Hier schieten inderdaad woorden tekort.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. :(I'm sorry it's terrible when the child leaves :(

    BeantwoordenVerwijderen
  68. I am very sorry.
    I truly express my condolences.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Lieve Helma ben ik voor het eerst weer op het blog lees ik dit ontzettend verdrietig nieuws ik heb er geen woorden voor ik wens jou een je familie heel veel sterkte toe.
    lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Hello Helma. I am sorry for this tragic news .. A hug and a lot of encouragement ...
    Ana..

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Helma,
    I deeply regret the death of your grandson.
    In these moments the words are missing, I leave in its place a very tight hug.
    Maria de
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Que triste notícia Herma! Imagino o sofrimento pelo qual está a passar, é um momento de dor e difícil de ultrapassar. Que menino lindo. Abraço e muita força.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Lieve helma wat een verschrikkelijk verdriet
    Woorden schieten tekort
    Ik wens jou en je dierbaren alle energie om dit verschrikkelijke verlies te verwerken. Dikke knuffels

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Ohhhhhhh..., żal serce ściska Helma!!.., serdeczne wyrazy współczucia dla Rodziców i dla Was Dziadków:((((((

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Lieve Helma en Familie, sinds ik uw email ontving met het vreselijke nieuws vroeg ik me af, hoe kon dit gebeuren? Dit te weten maakt het nog veel droeviger en had niet mogen gebeuren. Hartverscheurend, tragisch, geen tijd om afscheid te nemen. Ik weet, het helpt nu niet veel, maar hij leeft verder daarginds... en er is een weerzien. Moge dit uw verdriet verzachten. Verbonden, ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Helma! Lamento o trágico acidente com o seu neto, votos para que a grande dor que sente juntamente com os seus familiares seja suportada da melhor maneira no luto permanente.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Mi querida Helma, no se que decir se me ha roto el corazón, su preciosa carita es tan parecida a la de mi nieto, lo siento mucho y solo puedo que enviaros mi cariño y mucha fuerza para superar tanto dolor. Un fuerte abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Ohhh Helma wat is dit een vreselijk nieuws, lees het nu pas .
    Weet even niet wat ik moet zeggen, maar weet dat ik intens met je mee leef.
    Wens jou en je familie heel veel sterkte.
    Groetjes en veel liefs Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Passando apenas para deixar um beijo, e um abraço super apertado!...
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Gewoon laten weten dat ik aan je denk , elke dag zijn mijn gedachten dag wel even bij je
    Liefs en veel kracht wens ik je Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  81. O neeeeeeeee, wat vreselijk.
    Veel sterkte ! We denken aan jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Schau diesen süßen kleinen Buben an...
    und dann begreife, dass sein Leben schon vorüber ist...
    Kann man das begreifen??????? Da gibt es nur noch Tränen, ganz viele Tränen und Traurigkeit!!!!!!!
    Ich wünsche dieser Familie, dass Gott sie auffängt in ihrem Schmerz!
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Liebe Helma,
    erst jetzt habe ich begriffen, DU bist die Oma, die ihren herzlieben Enkel verloren hat...Ich bin fassungslos und habe nichts, womit ich ein ganz kleines bißchen Trost geben kann...Das ist soooooooo schlimmm....Mir geht der Hals zu, und ich sitze hier und heule...
    Ich umarme Dich und Deine Familie - in ganz tiefer Verbundenheit
    Deine Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Helma...Sincere condolences...I send you my love to you and your family...

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Deixando um beijinho, e um abraço super apertado!...
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Gewoon even om jullie te vertellen hoe erg dit moet zijn voor allen die achterblijven... Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie dat verlies ergens kunnen verwerken en het een plaats mogen geven... Dikke knuffels van medeleven voor de hele familie

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Helma, even een virtuele arm om je heen.
    Heel veel sterkte bij dit moeilijke verwerkingsproces.
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  88. No me salen las palabras, un cariñoso abrazo para toda tu familia y uno especial para ti mi querida amiga.

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Hallo Helma.
    Verder gaan om het nieuws te zien.
    Hugs.

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Passando apenas para deixar um beijinho, e um forte abraço!...
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Oh, my God, Helma! Such a painful event! My condoleances and sad thoughts go to you! Be brave, my virtual friend! This is my sadest moment this week! May God be with you in these difficult moments.

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Mijn gedachten gingen deze kant op...gewoon ff een troostende arm

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Even laten weten dat ik aan je denk .
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Oh Helma sinto muito muito muito
    Que Deus te dê o conforto que precisa.,porque palavra nenhuma pode confortá-la.
    Deixo um abraço caloroso.

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Lieve Helma, ik ontving dit droevige nieuws op mijn website. Geef verdriet de ruimte en neem tijd om het te verwerken. Denk aan jou en ook aan de ouders. Zal op WereldLichtjesDag een extra kaarsje aansteken voor jouw kleinkind. Liefs Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  96. Lieve Helma,

    Door omstandigheden al even niet meer geblogd. Open zojuist jouw blog en zie dit verschrikkelijke bericht. Een kind zo vroeg uit zijn leven en uit jullie leven weggerukt is onbegrijpelijk en onbeschrijflijk. Ik wens jou en je familie de komende tijd heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

    Hartelijke groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  97. Passando apenas para deixar um beijinho...
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Ik wil iedereen hier bedanken voor de vele reacties van medeleven bij het overlijden van onze lieve kleinzoon JAHNAY. Sommige komen vaker om weer even wat steun en kracht te brengen. Dit waardeer ik ook enorm want het verdriet en de pijn van het gemis is nog heel intens en zo aanwezig!!
    Deze decemberdagen doen daar ook geen goed aan 😢.
    =========================

    Ik wens jullie allemaal een paar mooie dagen
    Liefs
    ♡★★☆☆♥♡★★☆☆♥♡★★☆☆♥♡★★☆☆♥♡★★☆☆♥

    I want to thank everyone here for the many reactions of sympathy to the death of our dear grandson JAHNAY. Some are more likely to bring back some support and strength. I also appreciate this enormously because the sadness and pain of the loss is still very intense and so present !!
    These December days are not good for that 😢.
    =========================

    I wish you all a few nice days in this month
    Love

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Se me ha encogido el corazón, querida Helma... un fortísimo y largo abrazo para ti y toda la familia.

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Das schrikken, ik ken U niet maar voel met U mee, sterkte met het dragen van zo'n groot verlies!

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Lieve Helma
    Ik kom af en toe even groeten en je laten weten dat mijn gedachten bij je zijn .Ik zou willen dat ik meer voor je kon doen
    Liefs en veel sterkte ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Beste Helma, ik heb zojuist een bericht geschreven over decemberdagen.. Daarin heb ik ook jou en het grote verlies genoemd. Ik bid regelmatig voor jullie, dat jullie de kracht mogen krijgen om verder te gaan. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Dear Helma,
    oh my god, I read this post yet in this moment and I have no words.
    I'm so so sorry for your loss.
    Warm regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Oh Helma...ik lees dit nu pas..en de tranen schieten in mijn ogen...hij is bijna net zo oud als onze kleinzoon Rensje...wat vreselijk voor jullie. En zijn ouders natuurlijk. Soms denk je wel eens ' waarom' ... Waarom moet zo'nn onschuldig kind zo vroeg heengaan... Ik kan je niet helpen, vind het vreselijk

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes, de steun en het medeleven.
    Het verdriet en de pijn zijn nog in volle hevigheid aanwezig en dit zal voor ons allen ook nog veel tijd nodig hebben. We zijn echt heel blij met jullie berichtjes.
    ---------------------
    Thank you for all the sweet messages, the support and the compassion.
    The grief and pain are still present in full force and this will also need a lot of time for us all. We are really happy with your messages.
    Dear greetings, Helma
    ------------------

    Obrigado por todas as mensagens doces, o apoio e a compaixão.
    O sofrimento e a dor ainda estão presentes em pleno vigor e isso também precisará muito tempo para todos nós. Estamos muito felizes com suas mensagens.
    Caros cumprimentos, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Ik lees nu pas dit verschrikkelijke bericht over jullie kleinzoon dit is niet te bevatten. Wat een verdriet en gemis is dit voor jullie.
    Ik wens jouw en je familie heel veel sterkte toe, want jullie hebben nog een lange weg te gaan.

    Lieve groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  107. Oh nee Helma, wat een verschrikkelijk nieuws! Wat een groot gemis zo'n lieve jonge jongen nog. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe.

    'Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen'

    (Ik ben een poosje weggeweest waardoor ik dit helaas nu pas zie)

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Jest mi tak przykro, że nie umiem wyrazić. Chcę tylko byś czuła, byście czuli, choć ten skrawek wsparcia, jaki mogę dać. Spoczywaj w spokoju i czystej radości Jahnay. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dziękuję Agnieszka,

      en ook Marianne, Jacobien en alle anderen die hier geweest zijn.
      Het is echt heel moeilijk om hier doorheen te komen.

      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  109. Ha Helma, verschrikkelijk, iets ergers en zwaarder kan je niet overkomen. Mijn gedachten zijn bij jullie en wens jullie heel veel sterkte toe bij dit enorme zware verlies.
    Liefde volle groet, Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Kees,
      het is ook echt ontzettend zwaar en we hebben heel veel verdriet.
      Er zijn geen draaiboeken of handleidingen voor hoe je hier mee om moet gaan en geloof me, ik heb nimmer zoveel verdriet gehad als nu met het verliezen van mijn kleinkind en daarbij het verdriet van mijn kinderen te zien.

      Verwijderen
  110. Jeetje, voor het eerst in maanden kijk ik weer een aantal blogs en lees ik dit in en in trieste nieuws...
    Ik kan niets anders dan jullie heel veel sterkte wensen met dit enorme verlies!
    Heel dapper dat je, ondanks deze onbeschrijfelijke pijn, toch weer probeert de draad op te pakken van dit blog!
    Els Swartsenburg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Els,
      je kan ook niet alles gaan bijhouden. Dank je wel voor je sterkte wens en die kunnen we ook heel goed gebruiken! Dit hartverscheurende verdriet, gemis en pijn zal altijd een blijvend litteken blijven.
      Hartelijke groetjes, Helma

      Verwijderen
  111. Ohhhh Helma......
    Ik heb hier geen woorden voor... maar ik voel je verdriet...
    Ik steek een kaarsje voor jullie aan...
    Hele dikke knufff... Anna 😢

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anna,
      ik heb er ook nog steeds geen woorden voor 😢
      Het is en blijft een groot drama wat er gebeurd is.
      Lief dat je een kaarsje opsteekt.
      Dikke knuffff terug,
      Helma

      Verwijderen
  112. Leggo solo ora questa triste e dolorosa notizia. Un dolore incolmabile. Mi dispiace molto Helma e prego per voi che troviate la serenità nel vostro cuore. Il piccolo Jahnay vi è sempre vicino perchè nei vostri cuori! Una tragedia così non dovrebbe mai accadere! Un grande abbraccio! Cristina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grazie per la tua bellissima e dolce risposta Cristina.
      Il dolore del dolore è ancora molto profondo e la ferita della circonferenza non guarirà mai. Anche il piccolo Jahnay è nel mio cuore, ma la mancanza è un tale dolore.
      Grazie ancora per la tua risposta.
      Cari saluti,
      Helma

      Verwijderen
  113. Veel sterkte Helma een familie. Verschrikkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Caroline,
      echt heel fijn dat je hier ene berichtje hebt neergezet.
      Dit waardeer ik enorm
      Het verdriet is nog heel heftig aanwezig en de pijn van het gemis zal blijven.

      Lieve groet,
      Helma

      Verwijderen
  114. Wat een ontzettend verdrietig bericht, Helma. Zoals je zelf zegt: een wond die nooit heelt. Ook van mij: heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ed,
      dat is het ook en echt, die wond die gaat ook nooit meer helen.
      Het verdriet van het gemis en ook het verdriet iedere dag van mijn kinderen maakt dat eigenlijk niets meer belangrijk is. Er is nog steeds weer een "eerste keer" en echt, dit is telkens weer zo zwaar.
      Dank je wel voor je lieve berichtje.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  115. Querida Helma, qué decirte! Que un muy fuerte abrazo y muchísimo ánimo. Estoy seguro que allá donde esté tu precioso nieto, seguro que disfrutará con las maravillosas fotografías de su abuela y de este fantastico blog que tienes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello dear Iñaki,
      I am reading my reaction with tears in my eyes.
      I miss my dear grandson Jahnay very much. I hope he keeps looking over my shoulder in my life and that he knows how much I love him.
      Thank you for your enormous sweet and comforting response.
      A big hug for you.
      =========================
      Hola querido Iñaki,
      Estoy leyendo mi reacción con lágrimas en los ojos.
      Extraño mucho a mi querido nieto Jahnay. Espero que siga mirando por encima de mi hombro en mi vida y que sepa cuánto lo amo.
      Gracias por tu enorme respuesta dulce y reconfortante.
      Un fuerte abrazo para ti.

      Verwijderen
  116. Via Loekie's website bij jouw website terecht gekomen, die er mooi uit ziet. Maar verschrikkelijk.Onze dochter hebben we ook moeten afstaan en zoiets vergeet je nooit. Dit verdriet blijft; ik wens jullie komende 31 oktober heel veeel sterkte bij de eerste sterfdag.

    Ik zal vaker op je site komen kijken.

    Groetjes
    Royalfan Anja oftewel gewoon Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anja,
      wat een lief berichtje!
      Verschrikkelijk als ik lees dat jullie ook je dochter hebben moeten afstaan. Nee, zoiets vergeet je echt nooit en het verdriet en gemis draag je altijd met je mee.
      ik wens jou ook heel veel sterkte Anja want ook jullie moeten verder zonder jullie dochter :-(

      Ik zie helaas geen link naar een website van je maar misschien kom ik daar bij Jenny achter.

      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  117. Helma wat een inkt zwarte dag voor jullie, hoe moet je met zo'n groot verdriet omgaan, ik weet het niet, ik kan jou en je familie alleen maar heel veel sterkte, liefde en kracht toewensen.
    Woorden schieten hier te kort.

    Liefs Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Erica,
      dank je wel voor je bezoekje en je reactie. Echt heel lief . Ik heb ook geen idee hoe hiermee om te gaan en aan het einde van deze maand (31 oktober) is het een jaar geleden maar.... het voelt als de dag van gisteren.
      De pijn van het gemis, het geamputeerd zijn en het verdriet blijven in volle hevigheid aanwezig.
      Nogmaals dank voor je lieve berichtje.

      Liefs, Helma

      Verwijderen
  118. Hello dear Helma,
    (I just returned from a trip to the Netherlands and have been away from blogger for quite some time, so please pardon my late response)

    It's almost been a year since this tragedy, and a lot of kind words have been spoken. The sharpness of the pain may lessen a little but will never go away. You lost someone suddenly whom you thought would be with you for life. We cannot understand why a tragedy like this can occur. You mentioned that someday you hope to be reunited with Jahnay, and that is the hope that sustains us. Until that time, may God comfort you and your family.

    Liefs, Rick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ello dear Rick,
      thank you for your sweet and beautiful response to this terrible news.
      It is not bad that you just respond because I am already happy that you react!

      It is indeed a year ago next Wednesday, but it feels like the day of yesterday. We are also allemala free that day and all come together to comfort and help each other.

      The oijn will indeed never disappear and the lack will not but we all hope that we can give it a place and deal with it. We really hope that we will be reunited with Jahnay if we also leave our earthly existence.

      Thanks again for your beautiful and valuable words.

      Liefs Helma

      Verwijderen
  119. Bijna 1 jaar. Sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Caroline,
      Die sterkte kunnen we ook heel goed gebruiken.
      Het zijn nu al dagen met heel vele tranen.
      Erg lief dat je er aan denkt.
      Liefs, Helma
      xx

      Verwijderen
  120. Helma ik moest aan je denken en ik
    wil jou en natuurlijk ook alle familie
    heel veel sterkte, kracht en liefde wensen
    voor de komende dagen.
    De woorden zijn zo leeg, ik wou dat ik het
    verdriet kon wegnemen, maar dat gaat niet.

    Liefs Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lieve Erica,
      alleen al het feit dat je eraan denkt doet me goed.
      Ik ben vanmiddag naar het grafje (Ik ga er sowieso alle weken heen) geweest om bloemen en een lichtje te brengen. Heb veel staan huilen en dit zal de komende dagen nog wel meer gebeuren. We zijn gelukkig wel allemaal bij elkaar. Hebben allemaal vrij genomen van het werk om op deze vreselijke dag met elkaar te zijn.
      Het verdriet wegnemen kan je niet en dat geeft ook niet.
      Veel liefs en een dikke kus,
      Helma

      Verwijderen
  121. Hoi Helma en familie. Heel veel sterkte vandaag. Liefs Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Caroline.
      Echt... nooit geweten dat zoiets zo zwaar kon zijn ....
      xxx

      Verwijderen
  122. een jaar al dat jullie zonder deze lieve schat verder moesten
    immens verdriet voor jullie
    dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Anneke,
      ik heb de afgelopen week ook weer heel veel tranen laten lopen. Dat doe ik sowieso toch nog steeds maar de dag van zijn ongeluk was weer een harde klap om door te maken.
      Lieve groet,
      Helma

      Verwijderen
  123. Wat ontzettend aangrijpend, Helma....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het ook Walter en hier kom je gewoon niet meer overheen :-(
      Dank je wel voor je bezoek en je reactie.

      Verwijderen
  124. Hoi Helma.

    Een hele mooie gedenkplaat hebben jullie voor Jahnay.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,

      dank je wel. Ik heb het andere fotootje met zijn laatste woorden van "Ik ga alvast" er nog even onder gezet.
      Fijn dat je nog even een reactie hebt gezet hier 💖

      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  125. Helma, I am very sorry for your loss. I pray that you have the strength to bear the grief and support your loved ones. A beautiful life cruelly cut short. Its hard to understand. Much love and prayers to you and your family, Ruby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello dear Ruby,
      it is very heavy for this loss and I thank you for your prayer and strength. Our lives have been changed for the first time and the loss and pain remain. Jahnay is in our hearts but the grief is still too big. His life was indeed brutally cut off and 2 minutes before that we were still eating together.
      Thanks again.

      Love for you,
      Helma

      Verwijderen
  126. een dikke knuffel voor jou, wat zul je deze schat gemist hebben aan de kersttafel...
    wat een lief jochie om te zien en wat een prachtige gedenkplaat hebben jullie gemaakt,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Dien en ja...... wat een enorm gemis is dit.
      Ik zit gelijk ook weer te huilen achter het scherm.
      Het is ook heel fijn dat je dit niet bent vergeten. Dit doet me echt heel goed
      xxx

      Verwijderen
  127. Van Louise via het contactformulier..
    =====================================
    Dear Helma,
    I am really sorry for your loss. I just found that tonight as I was looking
    at blogs I used to follow. There are no words strong enough, so all I can
    send you is my love. Louise (MoiCLouLou) xox

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello dear Louise,
      thank you for your sweet message. I had not seen you in a while.
      The grief is great and our lives have changed forever. I will also never be the carefree mother / grandmother after this enrome loss.
      We try to pick up life again.
      I have put your comment into the blog.
      Dear greetings and a kiss,
      Helma

      Verwijderen
  128. En zo leeft Jahnay door in jullie gedachten...
    Gefeliciteerd Helma met je kleinzoon
    Wat een mooi plekje hebben jullie voor hem gemaakt
    De regenboog met de kleuren en de grote knuffelbeer
    Daarboven is vast ook feest en wel het feestje van Jahnay

    Ja het missen zal blijven en op dagen als vandaag extra
    Sterkte voor jullie allemaal...liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nellie,
      Jahnay is werkelijk geen dag uit onze gedachten.
      Dank je wel voor je felicitatie xxx
      Jahnay was gek op de regenboog en tekende deze zelf ook altijd. Hij was gek op alles wat met de natuur te maken heeft zoals beestjes, balderen, plantjes en bloemetjes maar ook zaadjes en zelfs regen zon en wind. Ik hoop met heel mijn hart dat er daarboven ook een feestje voor hem is gegeven.

      Dank je wel voor je berichtje hier en dat doet me ook echt heel goed.
      Liefs xx

      Verwijderen
  129. Zijn eigen plekje en zelfs in mijn gedachten komt Jahnay regelmatig naar voren.
    Als ik onze jongens zie dan weet je dat het ook anders kan en dat doet zeer...
    We blijven hier dus gewoon reageren :)
    Heerlijk hè een manneke dat zo van de natuur hield...net als opa en oma
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zijn eigen plekje maar ik zou er werkelijk alles voor over hebben om hem hier weer te hebben (even traantje wegpinken). Zo lief dat je ook hier aan hem hebt gedacht want hij mag ook nooit vergeten worden. Zijn naam blijven we noemen en met alles nemen we hem in onze gedachten mee.
      Heerlijk dat jullie van de jongens kunnen genieten en doe dat dan ook met volle teugen. Wij kunnen het niet meer maar ik ben wel blij dat andere dat wel kunnen ook al huilt mijn hart daarbij.
      Liefs,

      Verwijderen
  130. Wat een mooi plekje heeft hij gekregen.Hij zal nooit vergeten worden daar ben ik zeker van maar zulke dingen zouden eigenlijk nit mogn gebeuren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Marylou.
      het zou inderdaad niet mogen gebeuren.
      Ik ben er nog alle dagen verdrietig van en zelfs nu zit ik emt tranen.
      Zo fijn dat je ook even een berichtje achterlaat.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  131. Mooi hoor ook al gaf het tranen, ook dit hoort erbij
    Voor je dochter vast ook een heel moeilijk moment want hoe geef je zoiets wat jezelf zoveel verdriet doet. Toch is het wat moois wat jullie samen deelden.

    Er komen momenten dat jullie weer samen lachen al zal het altijd anders blijven...
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaf zeker heel veel tranen en ik had mijn oude moedertje van 86 ook nog mee. Er is heel wat afgehuild maar het is inderdaad ook iets wat je weer samen deelt. Ik heb het boek bij zijn gedenkplekje gelegd en daar zal het blijven ook totdat ik het weer een keer kan oppakken om te bekijken. We zullen idd samen weer gaan lachen maar we hebben een leven "voor" en en een leven "na". Het zal never nooit meer worden zoals het was 💖 💖 💖 💖 💖
      Dank je wel voor je lieve reactie.

      Liefs, Helma xxx

      Verwijderen
  132. Ainda não tinha vindo aqui espreitar este recanto, onde tão bem conseguiram expressar o vosso amor por Jahnay!
    Fiquei super emocionada, vendo seu túmulo... onde quer que esteja, ele deve ter adorado!
    Aquele painel está lindo... feito a partir de um dos seus desenhos, calculo, com o arco-íris!...
    Um beijinho grande! E um abraço super apertado!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ola querida Ana
      é muito bom que você veio dar uma olhada aqui.
      Minha dor ainda é muito grande e a perda é quase impossível de suportar, mas continuamos. Jahnay gostaria que pudéssemos continuar. Nós também fizemos o painel nós mesmos e cortamos o copo em nós mesmos. O arco-íris era seu amor, mas a natureza também era seu amor.
      Obrigado por esta resposta linda e amorosa.
      Cumprimentos e um grande beijo para você
      Helma

      Verwijderen
  133. I just found your blog by chance and immediately clicked on the adorable picture of Jahnay. My heart aches for your family, for only the people that are forced walk through this kind of terrible tragedy know the depth of grief possible. There could be none worse. Please accept my deepest condolences and prayer for continued healing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Linda,
      Thank you for your visit and your nice and sweet response about the loss of our little darling Jahnay. You describe it very nicely with "because only the people who are forced to walk through this kind of terrible tragedy know the possible depth of sadness."

      Of course I accept your condolences and prayer. I still miss the little one enormously and I will probably carry that with me all my life.
      cordial greetings,
      Helma

      Verwijderen
  134. Nou ja, Helma! Ik was op zoek naar een vink zie ik jou met naam en foto en met een helaas verschrikkelijk bericht. Het lijkt me 1 van de ergste dingen die je mee kunt maken. Ik hoop dat je mij nog kent. Ik had ook een blog: Aquarellen van Renate. In ieder geval wens ik je nog steeds sterkte want het verdriet is er vast niet minder op geworden. Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Renate,
      het is ook het verschrikkelijk om mee te moeten maken.
      Ja, ik ken je nog wel en nee, het verdriet is niet minder geworden. Komende donderdag alweer 2 jaar geleden maar het voelt als de dag van gisteren.
      Ik ga het hier donderdag dan ook weer aanvullen.
      Dank je voor je lieve berichtje.
      Liefs van mij, Helma

      Verwijderen
  135. Kom je even een knuffel brengen, die zal je vandaag wel kunnen gebruiken.
    Al zit de pijn en het verdriet er iedere dag en juist op deze dag.
    Denk aan jullie...hou je taai ook vandaag
    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Nellie,
      alleen al het feit dat je erom dacht om hier iets neer te zetten doet me goed. Ik had nog een gedichtje erin gezet dat we hem al 2 jaar moeten missen :-(
      Een echt..... ik had zeker een superzware dag. Alle dagen denk ik aan hem maar gisteren herbeleefde ik weer die hele dag en dat ik hem op de weg zag liggen en dat ie niet meer leefde. Ohw God, wat een dramadag!
      Liefs, Helma
      xx

      Verwijderen
    2. Logisch toch...dat blijft pijnlijk
      Maar ieder traantje is er een van verwerking
      Al denk ik dat je dit niet kan verwerken...je moet ermee leven iedere dag
      Liefs

      Verwijderen
    3. Dat zeg je goed Nellie,
      je moet er iedere dag mee zien te leven ............... :-(
      Zo'n kleine zo bruut en zo onverwachts wreed te moeten missen is niet te verwerken.
      Dank je wel.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  136. Hoi Helma, heel veel sterkte voor jullie deze dagen. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Caroline,
      dat kunnen we ook heel goed gebruiken.,
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  137. Reacties
    1. Dank je wel Willy,
      fijn dat je eraan gedacht hebt.
      Doet me goed.

      Verwijderen
  138. Lieve Helma, het heeft mij destijds zeer geraakt, en ik kan er nog steeds verdrietig van worden.
    Zo'n mooi en lief mannetje, uit het leven weggerukt.
    Lieve groetjes, Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve lieve Ed,
      wat ontzettend fijn dat je een berichtje neerzet. Ik zit alweer met de tranen..... Ik kan er ook nog steeds niet bij waarom dit moest gebeuren en waarom hij zo wreed weggerukt moest worden. Je lieve woorden doen me goed Ed.
      liefs, Helma

      Verwijderen
  139. Mijn lieve Helma. Ik verwijs terug naar wat ik eerder zei. Bedenk hoe blij je nu bent, wetende dat je het altijd in je hart draagt.
    Op de een of andere manier ziet en voelt hij je. Ik weet het zeker. Het is een pure ziel.
    Een kus en een hele sterke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querido Gumer
      Jahnay también era un alma pura. Todavía lo extraño todos los días y el dolor de la pérdida siempre permanecerá 💖 Gracias por sus amables palabras. Esto es muy bueno para mi.
      Un abrazo muy grande para ti
      Helma

      Verwijderen
  140. Liebste Helma,
    immer wenn ich an Dich denke, denke ich auch an den kleinen Jahnay...Es wird immer da sein, dieses nicht verstehen können, dieses immerwährende Vermissen, diese tiefe Traurigkeit...
    Ich umarme Dich von Herzen
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Heidi,
      Ihre Nachricht ist sehr gut zu mir. Tatsächlich vermisse ich jeden Tag den kleinen Jahnay. Mein Herz weint immer noch um den Verlust dieses kleinen Mannes.
      Die meisten Menschen verstehen nicht, dass ich immer noch traurig bin, aber zum Glück gibt es Menschen und Angehörige wie Sie, die das verstehen. Danke.
      Eine sehr große Umarmung und ein fester Kuss,
      Helma 💕

      Verwijderen
  141. Hoi Helma
    Zat onder een ander blogje maar ben wel blij dat ik daar geweest ben.
    Al was dat ander verdriet...
    Gister zal een heftige dag zijn geweest, iedere keer en elk jaar weer...de verjaardag die het had moeten zijn...van dat manneke nog zo klein.

    Groetjes en blijf gezond

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma