maandag 2 oktober 2017

Druppels......

Het is herfst en dat zal iedereen gemerkt hebben.  Het wordt eerder donker, het is frisser en we hebben meer regen. Nou is dat laatst ook vaak in de zomer het geval hoor en dan kan je leuke foto's van druppels maken. Ik vind het tenminste erg leuk om te doen en hoop dat onderstaande foto's ook zo overkomen :-)





***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on the photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling ***



Druppels op een groen blad van de vrouwenmantel

Druppels op groen

Druppels op de stamper van een bloem

Mysterieus  druppels.............;-)

Druppels op groen

Druppels op groen

Druppels op de bloem van een  Portulaca bloem...


Druppels op een Portulaca bloem

Druppels op groen blad van de vrouwenmantel

Druppels op groen

Druppels op een bloem van een Fuchia

Druppels op groen

Druppels op groen

Druppels op de stamper van een bloen

Druppels op groen

Druppels op groen

Druppels op een rand van een Petunia




==============================================================

Iedreen bedankt voor alle leuke reacties, opmerkingen en complimenten op de foto's in het vorige blog van:

"IJsvogel - Alcedo atthis......................................"

163 opmerkingen:

  1. Wowwwwwsie, wat mooi Helma!!!
    Het is net een sprookje! Wat een glittering, schittering,prachtige kleuren en mooie compositie ♥.
    Dat zijn echt juweeltjes! Je foto's zijn echt vakwerk!
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je laat me echt helemaal stil vallen door je reactie Maria!!!!
      Je zegt vakwerk maar weet je dat dit de natuurlijke juwelen van onze natuur zijn (ja natuurlijk weet je dat hihi....). Ik hoop dat je ze in de vergroting hebt bekeken want daar komen de druppels veel mooier en scherper uit.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. Ik bekijk je foto's altijd in de vergroting natuurlijk! En ik heb ook veel van deze foto's ook al van je in een mail gehad, echt genieten!!!
      Echt heel knap hoe je dat voor elkaar hebt gebokst ;-))
      groetjes, Maria

      Verwijderen
    3. Top! Doe ik zelf ook altijd hoor want dan zie je ook echt mooie dingen en items. Ik mag graag druppels footgraferen en hoop er ook nog vele te kunnen maken ;-)

      Verwijderen
  2. Hello Helma,
    Your sharing is really superb ! Yours pictures are jewels.
    Very good job.
    Thank you

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello nathalie
      These are the natural jewels of our earth ;-)
      I'm happy to read that you enjoyed this.

      Verwijderen
  3. Hello, Helma! These are stunning captures of the droplets. Amazing images. Happy Monday, enjoy your day and week ahead.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen, thank you for your nice response :-)
      For you a very nice weekend. I have work weekend.
      Best regards, Helma

      Verwijderen
  4. Wow !! Fantastic macro shots !!!! You are a perfect photographer !!
    Thanks for all your comments on my blog !!
    Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ela,
      That's too much praise from the perfect photographer.
      I'm just an amateur and photography is a very nice hobby :-)
      Regards, Helma

      Verwijderen
  5. ha die Helma
    had nog geen bericht van dit mooie mooie blog gehad
    ja regen nevel of mist laten druppels na , en jij weet die zo mooi vast te leggen , dat je zou willen dat het regent , niet dus :)
    pracht serie gaf je ons weer

    zag ook dat je mij bezocht hihi
    ik wandel al minder , dus de foto's vind je wel
    nee wij maken de grote veranderingen op onze planeet niet meer mee
    maar de pps is er niet minder mooi om
    die bizare dieren is ik denk fotoshhop hihi
    ik had 2 pracht dagen in oktober , zonnig en al :)
    paddenstoelen zag ik al genoeg , de temperatuur is nog lekker , dus als je de kans heb , trek er op uit
    sneeuw is welkom buiten de wegen en paden :)
    of de tijd harder gaat als we ouder worden ? , ik ben nu goed 2 jaar met pensioen , tijd zst zou je zeggen , niet dus hihi
    alle dagen is bij mij dierendag
    slaap wel groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      dit blog stond ook bij mij al 2 weken te wachten hoor maar ik had niet eerder tijd om deze te plaatsen. Het zijn druppels van de late zomerregen op de bloemen en ook van 2 weken geleden.

      Ik was inderdaad bij je en heb wat bijgelezen (niet op alles gereageerd). Je foto's moet ik nog bekijken maar die vind ik inderdaad vast nog wel hihi..... En ja, ik ben er ook op uit geweest afgelopen zondag. Naar eht bos in Flevoland. Was echter bere en beredruk arghhhh...... Iedereen wilde ineens naar het bos!!!!. De sneeuw mag met een meter vallen maar inderdaad niet op de weg (of er moet geen verkeer zijn of daar moeten komen. Leek me weer eens heerlijk van die grote hopen sneeuw hihi....
      Fijne avond nog.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. mogge Helma
      ja ik was wat dagen in Bonn
      sinds gister avond weer thuis en al weer gewend hoor hihi , pas mij altijd snel aan :)
      geniet de dag

      Verwijderen
    3. Hey Karel,
      zover loop ik dus op achter. Ik lees net dat je een paar dagen weg gaat en terwijl ik dat lees was jij al weer aan het thuiskomen!!!
      Geniet ook van je dag (ik ga zo weer werken).

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  6. Zo mooi, prachtig er zijn geen woorden voor.
    gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jan :-)
      Ik hoop dat je je woorden inmiddels weer hebt hervonden ;-)

      Verwijderen
  7. Oh my, these macros of water droplets are amazing Helma!! They look like sparkling jewels. Thank you for sharing these stunning captures. Enjoy your October :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Prunella,
      These drops are therefore the natural diamonds of our nature ;-)
      Also for you one very beautiful October month.
      Greetings,

      Verwijderen
  8. Ha je zou bijna van de regen gaan houden als je deze platen ziet...prachtig zijn ze.
    Leuk hè 3 jarigen ;)
    Alle leeftijden hebben wel iets wat er uitspringt...
    Heerlijk toch dat je kan genieten van wat we verstoppen, moet leuk blijven het bloggen en als de tijd er niet is kan dat vervelend zijn. Maar de foto's zijn geduldig en wachten wel grijnzzzz
    Ja viel me op dat ik je al een tijdje niet gezien had...dus kwam ff kijken of ik misschien wat gemist had.
    Och ook voor jou komt de rust er wel een keer ;)
    Groetjes en niet Teveel willen.
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha.... ja, dat zou je dan bijna gaan doen Nellie :-)
      Inderdaad heel leuk die 3 jarige en het is ook zo'n dapper mannetje 💥💙💫💙 👌💚💛 🐥🐦🐧 en dat zal die van jou ook zijn :-))))))) Alle leeftijden hebben inderdaad wat en dat is bij ons ouderen ook zo *lol* .
      En euhhh... ik zal meer bij jou missen dan jij hier bij mij hoor want deze blijft voorlopig wel weer weken staan hahah...... Ik mag toch zwaar hopen dat die rust voor mij ook een keer komt maar ze rekken die pensioenleeftijd alleen maar meer op 😣 😣
      Geneit van je weekend. Ik mag weer eens werken hihi..
      Groetjes,

      Verwijderen
  9. Goedemorgen Helma,
    Wow wat is dit hele mooie foto's. Regendruppels van dichtbij foto's gemaakt. Je ziet door schijnen in waterdruppels. Daardoor maakt juist mooier. Herfst hebben prachtig kleuren. Van de week word heel slecht weer. Jammer. Ik heb je foto's genoten.
    Fijne week.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Jacqueline en Ferry,
      ik mag ook graag druppels fotograferen en was erg blij met deze druppels. De laatste dagen vallen er veel te veel en daar kunnen we dan ook niets mee ;-) Ik hou ook van de herfstkleuren en deze zijn altijd zo mooi warm en sfeervol.
      Ik wens jullie een heel fijn weekend.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  10. :-) oefffff. wat mooi Helma, zo zou je wensen dat er elke dag regen uit de lucht kwam hé.

    ademloos mooi om te zien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... liever maar niet alle dagen Dien want we hebben voor nu wel ff genoeg hemelwater gehad vind je ook niet *lol*.
      Geniet van het weekend x

      Verwijderen
  11. Reacties
    1. Thank you Adriana,
      In raindrops you can indeed see many beautiful details ;-)

      Verwijderen
  12. Hoi Helma.

    Prachtig Helma deze druppels allemaal.
    Je ziet steeds meer erin en erbij.
    Prachtig hoe je dit hebt vastgelegd op de foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      ik mag ook graag druppels fotograferen en deze keer was het ook erg leuk om te doen :-) Ik hoop nog mooie spinnenwebben in de zon met druppels vast te kunnen leggen maar ja, dan moeten ze er wel zijn :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  13. Helma, wat een mooie serie. Zo mooi, al die fijne waterdruppeltjes.
    En ik nog speuren of in één van die druppeltjes een spiegelbeeld van de maakster, met de camera voor een aandachtige snuit, zichtbaar was... Maar nee :-)
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      het is ook erg leuk om te doen om met druppeltjes te spelen hihi.... Deze regendruppels bleven ook zo mooi zitten en het zijn ook foto's van verschillende dagen hoor. Nee, ik sta er helaas niet op (is me wel ooit eens gelukt). Ik wil je wel een mailtje sturen met een foto hoor grinnik......
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  14. Hoi Helma,
    Dat heb je mooi gedaan!! Prachtig al die druppels aan die bloemen en bladeren. Lekkere fleurige kleuren ook. Vind het zo knap hoe je dit soort details zo mooi in je opnames weer kunt geven. Daar moet je echt een oogje voor hebben (en natuurlijk een vinger om op het knopje van je camera te drukken..haha...)!!
    Super gedaan Helma, een puike serie weer.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      Ik mag ook graag druppels footgraferen en soms lukt het maar vaak ook niet. Dit zijn foto's van een paar dagen en ik had er zo wel wat mooie bij elkaar :-) Jij met je vinger voor dat knopje whahahahahaha........ Thnx voor je leuke en gezellige reactie :-)))))

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Hallo Helma.
    Wat heb je de druppels prachtig gefotografeerd, erg mooi om te zien.
    Is mooi om te doen hé ?
    Ik had net druppelfoto's geplaatst, zag ik dat jij dat ook had ;-)))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      ik zag ent ook de jouwe en die zijn ook zo gaaf. Veel mooier dan deze hoor en ook prachtig in het scherpteverloop. Is inderdaad om te doen hé met die druppels :-)
      Groetjes, helma

      Verwijderen
  16. Hoi Helma,
    Sublieme foto's, wat een plaatjes!
    Werkelijk schitterend gedaan.
    Een genot om te zien.
    Groet bert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      dank je wel voor je leuke reactie.
      Ik mag graag als er regen is geweest kijken wat er aan de bladeren en bloemen hangt en dan proberen om er wat leuks van te maken ;-) Fijn te lezen dat je hiervan genoten hebt.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. Mooi verzorgde druppelserie Helma, prachtig van kleur, scherpte en compo, vakwerk hoor, mijn compliment! Ik vind de de Sony kleuren nog net iets mooier dan Canon kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      daarom fotografeer ik ook nog steeds met Sony.
      De kleuren zijn gewoon heel mooi en helder en ze "spreken" ook veel meer. Zijn ook warmer dan een andere camera. Dank je wel voor je compliment en fijn te lezen dat je genoten hebt :-)
      Groet

      Verwijderen
  18. Het is een onbegonnen zaak een mooiste te kiezen Helma. Dat doe ik dus niet.
    Dat je het leuk vond om te doen, is goed overgekomen bij mij. Prachtige serie!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoeft ook niet te kiezen hoor Jam. Het is belangrijker dat je van deze foto's kan genieten ;-) Ik mag dit spelen met druppels dan ook heel graag doen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  19. oh, oh, oh, ik had al eerder een voorproefje gekregen, maar deze blog is werkelijk schitterend! wat kunnen simpele waterdruppeltjes toch prachtige foto-elementen zijn! knap gefotografeerd, machtig om te zien! Het is dat Joost nu te druk is......maar anders zou ik zo graag zien dat ook hij weer tijd/gelegenheid krijgt om te fotograferen. In de tussentijd genieten we gewoon van jouw fotos! Nic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... jij wel ja hihi..... ik wilde je toch alvast wat laten zien Nicol :-) Waterdruppels zijn echt inspiratiebronnen en het noopt om hiermee aan de slag te gaan. Moet bij jullie ook echt kunnen op die mooie palmen en cactussen :-)))) Joost komt ook weer aan zijn fotografie toe maar de drukte die hij nu heeft is echt een 'must' ;-)
      hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  20. Beautiful photos, Helma! Dramatic and spectacular!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Linda,
      I'm glad you enjoyed these pictures ;-)

      Verwijderen
  21. Ha buuf baardvrouwtje Helma, ben je naar de juwelier geweest? Pareltjes gekocht?
    De druppels op de vrouwenmantel vind ik de mooiste. Ze zitten zo mooi op de rand en daardoor krijg je zicht op de achtergrond, of te wel je kijkt er doorheen! Niet erg duidelijk denk ik, maar ik bedoel het goed hoor! :D
    Kortom een prachtige serie!
    LG van buuf baardvrouwtje Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo buuf Baardvrouwtje Marjolein :-)
      Ik ben niet naar de juwelier geweest maar ben er wel langs gelopen (Ruberg) whahahahahaha..... Eigenlijk was die hele plant van de vrouwenmantel schitterend om te zien wabn langs al die bladeren zaten op de puntjes die druppels. Helaas stond de plant in de schaduw :-( Ik weet toch hoe je het bedoeld ;-) Fijn dat je ervan genoten hebt.
      LG van dit baardvrouwtje, Helma

      Verwijderen
  22. Super mooie foto´s! Prachtige druppels en kleuren, vooral de foto´s met druppels op de zijkant van de groene blaadjes spreken mij heel erg aan.
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Senna, l
      leuk je weer te zien :-) Het is ook erg leuk om druppels te footgraferen. Je ziet er dan ook steeds weer iets anders is als je ermee bezig bent. Fijn te lezen dat deze foto's je bevallen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  23. Wat een prachtige druppelfotografie, de foto's hebben een hoog Wowwwww gehalte Helma.
    Ze zijn stuk voor schitterend, maar voor mij persoonlijk springen 12 en 15 er nét even bovenuit.
    Lieve groetjes van Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ed :-))))) Ik zit dan ook gelijk weer te glimmen hihi.......
      Ik moest even terugscrollen om te kijken welke foto's 12 en 15 waren en je hebt een mooie keuze gemaakt :-) Fijn dat je ervan genoten hebt.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  24. Hallo Helma
    Overwelmend mooi.je brengt me in vervoering met deze kunstige foto's.Regendruppels ,natuurlijke diamantjes vol schittering.ik kan er uren naar kijken. Hartelijk dank om al die schoonheid met ons te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marylou,
      wat lief om te lezen dat deze druppelfoto's je in vervoering brengen :-)))) En het zijn inderdaad natuurlijke diamantjes van onze mooie flora en fauna. Jij kan er uren naar kijken (ik ook trouwens) en ik ben er uren mee bezig geweest ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  25. Oooooooh wat moooooi Helma wat een heerlijke frisse foto's met prachtige druppels lijken soms diamanten mooi gedaan hoor genieten !
    L.G Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn ook diamanten Janny, zuivere diamantjes van onze eigen natuur ;-) Druppels zijn ook zo leuk om te fotograferen hé.
      LG, Helma

      Verwijderen
  26. Hi Helma,
    and what a wonderful post with these water jewels on the flowers and leaves, absolutely stunning effects.
    This is something I have never thought of taking images from, must try this sometime.
    All the best. John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
      you can always try it out :-)
      Sometimes there are no birds and then you are looking for something. I then chose raindrops :-) It's nice to read that you enjoyed these drops.

      I wish you a very nice new week.
      Best regards, Helma

      Verwijderen
  27. Druppels .. maar wel anders. Prachtig hoe je ze op rij hebt vastgelegd aan de punten van het blad. Oog voor detail Helma. Knap fotowerk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou ervan om regendruppels mooi op de foto proberen te krijgen Henk en soms lukt het maar vaak mislukt het het ook. Dank je voor je reactie die ik als een compliment beschouw :-)
      groet

      Verwijderen
  28. je weet ons te verwennen met deze heerlijke "druppel- foto's".. Helma

    ik zou bijna van de regen gaan houden, als ik dit zie..

    prettige avond gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,

      grinnik..... je zou dus bijna van de regen gaan houden nah.... voor druppels mag de regen vallen inderdaad maar daarna zie ik het toch weer heel gauw droog worden hoor ;-) Ook voor jou nog een hele fijne avond.

      Groet, Helma

      Verwijderen
  29. Een prachtige serie vol glinstering en kleur! Druppels altijd mooi om te fotograferen en je hebt het heel mooi gedaan. De rijtjes druppels op de Alchemilla=Vrouwenmantel die jij groene plant noemt in je blog, vind ik het meest aansprekend maar ook de rest is beeldschoon.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ank,
      druppels blijven inderdaad heel mooi om te footgraferen.
      Die druppels op het blad van de vrouwenmantel (inmiddels aangepast) waren ook schitterend om te zien. Er staan een paar van die planten maar de meeste stonden in de schaduw. De druppels beleven ook werkelijk op de punten van de bladeren staan en dat was zo mooi om te zien! Fijn dat je hiervan hebt genoten :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  30. Wonderschoon Helma, op elk puntje van het blad een druppeltje, hoe is het mogelijk!
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Janneke,
      op deze bladeren blijven ook na ieder regenbui of ochtendmist de druppels op alle punten van de bladeren staan :-) Echt prachtig om te zien :-)
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  31. Brilliant. You are the Macro shooter Helma.
    Briljant. Je bent de Macro shooter Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha ... thank you for your nice response Roy :-)

      Verwijderen
  32. Druppels fotograferen is een vak apart, tenminste... als je het goed wilt doen. Het moge duidelijk zijn dat jij dit vak uitstekend beheerst! Ik mag - zoals je ongetwijfeld weet - zelf ook graag druppels fotograferen, maar dan meer de vallende druppels in een bak water, maar dit zijn ook wonderschone platen! Vooral die 'mysterieuze druppels' vind ik een echte topper! Dit blog is dan ook een bron van inspiratie...
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bent echt zo goed in het maken én fotograferen van die andere druppels dat ik daar best wel jaloers op ben hoor Dick! Ik mag inderdaad graag regendruppels fotograferen en hoop er nog vele te mogen maken (alleen liever niet al teveel regen hahahaha.....) Van die "mysterieuze" druppels heb ik echt heel veel verschillende foto's maar ik vond het dan wel erg wit worden. Ik zal ze bij een andere post waarschijnlijk dan wel gebruiken. Aangezien dit jou inspiratie geeft kijk ik uit naar jouw mysterieuze druppels ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Het zijn stuk voor stuk pareltjes Helma, complimenten! Ik denk dat je je goed vermaakt hebt hiermee, fijn om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je complimenten Willie :-)
      Ik heb me inderdaad geweldig vermaakt bij het maken van deze druppel foto's.
      Groetjes

      Verwijderen
  34. Hoi Helma,
    Wat 'n schitterende opnames heb je gemaakt, en je heb zo mooi in beeld gebracht en alles scherp erop, top.
    Vraag mij af of je dat met 'n macro lens hebt gemaakt.
    Groetjes Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      ik heb deze foto's inderdaad met de macro lens gemaakt.
      Die is daar ook echt heel geschikt voor. Sommige macro's zoals van vlinders of libellen kan je ook met de telelens maken maar als je druppels wilt fotograferen dan is een macro lens onmisbaar :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  35. Wooooooowwwwww........Wat een parels van een log Helma.
    Schitterend gefotografeerd!
    Een lust voor het oog.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ..............................bloos!!!!!
      Dank je wel voor je enorme leuke en super enthousiaste reactie Aly :-)
      Het zijn ook echte natuurlijke pareltjes :-))))))))))
      Hele fijne avond nog.

      Verwijderen
  36. Cada imagem, é uma verdadeira obra de arte!
    Estou de queixo caído, apreciando este post deslumbrante!
    Parabéns, pelo fabuloso trabalho fotográfico, Helma!
    Beijinhos! Continuação de uma boa semana!
    Ana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ana
      Obrigado por sua resposta agradável e super entusiasmada sobre essas fotos.
      São os diamantes naturais da nossa natureza :-)
      Também para você outra ótima semana.
      Beijos

      Verwijderen
  37. Oh, how beautiful! Have a nice week Helma;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wow these images are a work of Art,beautiful colours and super Sharpe detail.
    John.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's a bit different from birds or dragons but also fun to do John :-)
      Regards, Helma

      Verwijderen
  39. Ha Helma,
    heerlijk, al die druppels. Jij kan er zulke mooie platen van maken met glans en spiegelingen. Prachtige serie; met nr. 4 als mijn favoriet (heel véél druppels, bling-bling allemaal en de kleur is top).

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      het is ook echt heel erg leuk om met druppels in de weer te gaan. Deze zijn van 2 verschillende dagen en ik vond het ook erg leuk om te doen. Gaat wel veel tijd inzitten want het kost echt wel wat wil je een mooie foto hebben hihi......
      Ik moest even terugscrollen om je keuze te zien en ja..... die is ook echt erg leuk. Ik heb daar heel veel foto's van gemaakt maar dit was de enige die een beetje door de 'keuring' heen kon hihi........

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  40. Spectaculair. Zeer leuk! Het lijkt op de bladeren hebben een kristal parelsnoer.
    Dierlijke macro's.
    Veel kusjes, Helma :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola mi amigo Gumer,
      también son perlas :-)
      Joyería justa de nuestra naturaleza ;-)
      Muchos besos

      Verwijderen
  41. Liebe Helma,
    die tropfen auf der "grünen Pflanze" müssten meines Erachtens Tropfen auf einem Frauenmantelblatt sein! Richtig?! Das ist eine wunderbare Heilpflanze!
    Wie auch Deine Bilder wieder wunderbar sind und Heilmittel gegen Frust oder ähnlich negative Gefühle!!!
    Alles Liebe
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Heidi,
      eine schöne reace auf diesen Bildern der natürlichen Kristalle auf dieser schönen Heilpflanze :-) Ich bin sehr glücklich mit Ihrer Antwort und ja, die Natur gibt uns Energie und die natürliche Kraft, um fortzufahren.
      Liebe Grüße,
      Helma

      Verwijderen
  42. Reacties
    1. Hola MuCha,
      Gracias por su visita y por una buena respuesta :-)
      Saludos

      Verwijderen
  43. Hello Helma,
    Indeed these are very beautiful photos, and I like them a lot because they are very colourful!
    I haven't done this for a long time, but you make want to do it again!!
    Keep well and enjoy the rest of the week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Noushka,
      meanwhile we are one week further. I'm still so busy but after today it's happier a little bit quieter. I'm glad you enjoyed these photos. I wish you a very nice weekend.
      with kind regards

      Verwijderen
  44. Hi Helma,
    marvelous photos of the raindrops on the leaves. Stunning details with the little hairs and the reflections.
    Thank you very much for all your kind comments on my blog. I really appreciate it.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Synnöve,
      It's also fun to photograph water drops :-)
      I would like to do this very much.
      I'm happy to read that you enjoyed these photos :-)
      Best regards, Helma

      Verwijderen
  45. Dit is groots. Schitterende fotografie!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. WOW, Helma!!!! Thse images are absolute perfection. I love every one. Very clever photography together with an artistic observation. Fabulous!!

    With my very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      These water drops are a beautiful variation in the pictures of birds and dragons. I would like to focus on the macrolens on water drops :-) I'm glad to read that you enjoyed these photos.

      Sincerely

      Verwijderen
  47. Nee natuurlijk niet ik woon in het zuiden ;)
    Hele dag zon...maar of het zo blijft ???
    Die druppels hier waren wel aanwezig ook al was het mooi weer...
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahaha........ inmiddels schijnt hier ook de zon weer Nellie en we zijn dan ook weer een week verder ;-) Jij krijgt dit weekend dus nog mooier weer dan wij hier :-) Ik wens jou dan ook alvast een heel mooi weekend.
      Groetjes,

      Verwijderen
  48. Cudne kropelki, doskonałe macro!!, pozdrawiam serdecznie Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  49. oooh wauw!!! ik ben helemaal gek op druppelfoto's
    en daar heb jij een prachtserie van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken er nog een Anneke.
      Wat is dit leuk om te doen hé :-))))))
      Heerlijk die druppels.

      Verwijderen
  50. Auténticas obras de arte son estas fotografías, un trabajo absolutamente magistral. Enhorabuena Helma, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Germán,
      Las gotas son nuestros cristales naturales y me gustaría mostrarlas también ;-)
      Un gran abrazo

      Verwijderen
  51. Geweldige druppelfoto's wederom Helma. Foto 16 is de meest originele in de serie. Heel leuk die druppels op de puntjes van de bladeren. Behalve leuk uitgevoerd, uitstekend gezien. Het lijkt allemaal zo simpel. Ik ben benieuwd of je prullenbak erg vol zit, want dit is een zeer lastige tak van sport.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      ik moest even terugscrollen om te kijken om welke foto dat ging :-) De druppels op deze bladeren waren ook echt zo mooi. Langs de hele rand van al die bladeren zaten deze druppels. Het jammere was dat deze plant in de schaduw stond. En ja, mijn prullenbak zat aardig vol ja whahahahahahaha........

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  52. Hoi Helma,
    Beelden van druppels. Hoe verzin je het na een week waarin we hier een overdosis van gekregen hebben. Een volgend bericht gaat ongetwijfeld over wind, of vergis ik mij? :-)
    Als het eenmaal droog is kan je je volop bezighouden met de druppels op bladeren enz. Dat heb je schitterend en kunstig gedaan, want er zitten ware kunststukjes bij.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      ja kijk..... die druppels waren er al in de zomer (welke zomer) en daarna dus in de late nazomer en herfst en daar moet je dan toch gebruik van maken natuurlijk hahahahahahaha........Wind staat er hier zoals je weet altijd en dat was vandaag (en gisteren en eergisteren) helaas ook weer zo met dat mooie weer. Volgende bericht gaat dus niet over wind maar over paddenstoelen!!!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  53. Oe la la wat een schoonheden.
    Het lijken wel allemaal tranen.
    Nee geen tranen van verdriet hoor maar tranen van geluk.

    De druppels op een groen blad van de vrouwenmantel, dat voelt als de mantel der liefde.
    Op werkelijk ieder puntje van het blad zit zo'n wonderlijk klein druppeltje.
    Maar ook de andere druppels zijn pracht.
    Sommige fungeren zelfs als een kristallen bol daar zie je de omgeving in terug gespiegeld.
    En dan die mysterieuze plaat met zijn druppel.
    Ik vind die zelfs magisch, eigenlijk is dit hele blog magisch want het heeft mij betovert.

    Je kan zien dat jij dit soort fotografie leuk vind want je foto's zijn met liefde gemaakt en dat zie je er echt in terug.

    Maatje lief, ik word niet meer groen, ik geniet er gewoon enorm van.
    Dikke complimenten voor dit vakwerk.

    Fijn weekend en LG,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karina,
      mooie gedachten van die tranen :-) Je kan ze er ook wel mee vergelijken. Ik heb al wel eens 2x een blog gezet waarmee ik wel verdriet toonde met mijn druppelfoto's maar met deze is het blijdschap hoor :-)))

      De druppels op de vrouwenmantel zaten ook werkelijk op ieder puntje van ieder blad alleen stond de plant achter een hortensia in de schaduw. Ik moest het doen met dat kleine beetje licht wat erlangs kwam hihi.... Van die mysterieuze druppels heb ik echt heel veel foto's gemaakt. Die zet ik nog wel eens in een ander blog neer ;-)

      Ik vind dit inderdaad erg leuk om te doen maar de laatste tijd ontbreekt het me echt aan tijd!!!! Fijn dat je er zo van geniet maatje en dat doet me goed xx
      Nu ben ik weer eens rood door je compliment........

      Ook dit weekend is alweer om en ik wens jou alvast een hele fijne nieuwe week.
      LG, Helma

      Verwijderen
  54. Hello Helma. Cute pictures are your droplets of water on the plants. * And I'm still waiting for the surgery and getting more and more nervous. Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Erna,
      I'm very glad you enjoy these drops, but I'm also afraid of your reaction that you are still waiting for the operation !!! I can really imagine that you are very nervous !!!
      I wish you a lot of strength and love and hope that it will be possible to do the surgery soon!
      Dear greetings,

      Verwijderen
  55. Prachtige foto's, Helma, zijn spectaculair en vervoeren naar een magische wereld, klein en vol schoonheid.
    Ik vond ze heel erg leuk, ze zijn erg mooi.
    Een grote knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse,
      Las gotas son nuestros cristales naturales de nuestra naturaleza.
      Me encantan estos hermosos glinsters en el bosque y en las plantas :-)
      Me alegra que lo hayas disfrutado también.
      Muchos besos

      Verwijderen
  56. Helma het is genieten zoals jij dit doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Bas :-)
      ik geniet er zelf ook altijd heel erg van.

      Verwijderen
  57. Druppels fotograferen is toch echt wel een van jouw specialiteiten Helma. Echt weer genieten van jouw druppelfoto's en ook een mooie kopfoto heb je ervan gemaakt, compliment!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Coby :-)
      Ik mag het inderdaad wel heel erg graag doen inderdaad.
      Dank je voor je compliment.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  58. prachtig serie en macro en druppel foto 's Helma
    wat een kleuren en prachtige details, erg gaaf macro werk en fotografie .

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Bram,
      ik hou wel van deze vorm van macro fotografie :-)
      En al helemaal als het ook nog wil lukken.

      Groet, Helma

      Verwijderen
  59. Prachtige serie om jaloers op te worden omdat het mij haast niet lukt. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohw.... maar jou gaat dit ook lukken hoor Frans.
      Met een beetje windvrij weer en wat mooie druppels aan bladeren en/of bloemen en een beetje geduld dan lukt het jou ook ;-)

      Groet, Helma

      Verwijderen
  60. All these beautiful droplets.
    Small, awesome, and they enlarge Alice's wonderland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes ...... they enlarge Alice's wonderland :-)
      Thank you for your nice and nice response.

      Verwijderen
  61. Ik raak niet uitgekeken bij deze kunstwerkjes van onze mooie natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doet me goed dat te horen Cor :-)
      ik vind dit ook echt heel erg leuk om te doen.

      Groet, helma

      Verwijderen
  62. Wooow , je presenteert ons hier een zalig blogje. Op druppeltjes ben ik ook verzot :-) Het is een plezier om met de macrolens achter de druppeltjes te gaan, en de schoonheid van deze flonkerende wereld vast te leggen. Als het niet regent, of als er geen dochtend dauw is, durf ik al eens een water vernevelaar te gebruiken om zelf druppeltjes te maken :-) Vooral op piepkleine mosjes kan je zo pracht foto's maken (maar dat weet jij wel hé). Ik geniet echt van deze glinsterende druppel foto's, heel mooi en zeker kunstig fotowerk !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Dirk :-)
      en ja, ik weet dat je ook verzot bent op druppeltjes,. het is ook echt heel leuk om daarmee aan de gang te gaan. Ik doe niet aan "nep" met een vernevelaar maar ik kan wel begrijpen dat je dit doet. Ik verzamel alle druppelfoto's die ik in de loop van de zomer en najaar kan maken en zet dan alles bij elkaar :-)
      Op piepkleine mosjes is het echt super om druppeltje te zien en dat zijn dan ook werkelijk schitterende kunststukjes.
      ik dank je voor je leuke reactie.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  63. Hi Helma
    Extraordinary photos !!!
    How beautiful were the drops of dew.
    Hugs
    Maria de
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Maria, thank you for your nice response :-)
      these dew drops are the natural jewels of nature around us :-)
      I'm glad to read that you enjoyed these photos :-)
      Hugs

      Verwijderen
  64. Hallo Helma, het beeld van deze druppels was mooi.
    Ik hou van je foto's.
    Goede vervolg van de week.
    janicce.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Janicce,
      Estou muito atrasado para responder, mas também tive muita pressão.
      Fico feliz em ler que você gostou dessas fotos das gotas :-)
      Desejo-lhe uma ótima nova semana também.
      Um abraço

      Verwijderen
  65. Olá, macros fabulosas conseguidas por quem sabe, são maravilhosas num todo, fiquei encantado.
    Continuação de boa semana,
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Antonio,
      Estou muito feliz em ler que você gostou dessas gotas em macro. Eu amo a fotografia macro e as gotas foram bem-vindas itens.
      Desejo-lhe uma boa continuação desta semana.

      Um abraço,
      Helma

      Verwijderen
  66. Great artistic work, Helma. We are presently vacationing in Slovenia and Croatia and I haven't been checking the blogs too much. Back home to Canada next week. David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David,
      You are well on holiday in Slovenia and Croatia.
      I hope that you will enjoy it.
      So, I think you will show us many beautiful pictures of this holiday.
      Dear greetings, Helma xx

      Verwijderen
  67. prachtig Helma deze druppel foto's.
    groet kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben er zelf ook helemaal verzot op Kees :-)
      Dank je wel voor je reactie.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  68. Zulke mooie heldere kleuren bij deze prachtige foto's. Vooral die met die stampers vind ik heel gaaf. Daarom ben jij ook zo gek op die druppels, je maakt er de prachtigste foto's van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook echt gek op druppels Alie en dan ook echt om ze te footgraferen :-) Die met die stampers was ook echt zo gaaf maar ook heel lastig om daar wat moois van te maken! De meeste bloemen hingen in de schaduw dus ik moest ook echt geduld hebben hihi....
      Dank je voor je leuke reactie :-)

      Verwijderen
  69. Liebe Helma,
    das sind wieder so berauschende Fotos, von ganz unglaublicher BrillianZ!
    Danke für diese herrlichen Bilder!
    Alles Liebe
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Heidi,
      Ich liebe diese natürlichen Juwelen aus unserer Natur :-)
      Ich freue mich sehr zu lesen, dass Sie auch diese Fotos von den Tropfen genossen haben.
      Ich wünsche Ihnen eine sehr schöne Woche.
      Liebe Grüße, Helma

      Verwijderen
  70. Reacties
    1. Dank je Garfjeuh, ik was er zelf ook heel blij mee.
      Voor jou een hele mooie voortgang van deze week.
      Groetjes

      Verwijderen
  71. Wat ben je een kanjer in het maken van macro's. Mijn complimenten. Juweeltjes stuk voor stuk. Leuk ook dat je bij sommigen de spiegling zo mooi kunt zien.
    Als ik dan toch moet kiezen: de druppels op de stamper en op de Portulaca zijn mijn favorieten.
    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps...... je laat me aardig rood worden Gerard!!!! het zijn ook juweeltjes en dan natuurlijke juweeltjes van onze natuur :-))))) Dank je zeer voor je complimenten :-) Ik ben blij met je enthousiaste reactie.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  72. ESPECTACULARES, fotos maravillosas Helma, me encantan las plantas con las gotas de lluvia y en tus fotos solo hay belleza, muchas gracias y un fuerte abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Lola,
      Estoy muy contento de que hayas disfrutado estas fotos con las gotas de lluvia.
      Gracias por su amable y entusiasta respuesta :-))))
      Un abrazo

      Verwijderen
  73. Haha je was nog op tijd ;)
    Zondag feest gevierd en vandaag echt jarig...
    En och had ik het niet in een blog gezet dan wist niemend ervan hihi
    Jij hebt je lachsalvo weer gehad en kan er weer een tijdje tegen grijnzzz
    Lachen is gezond
    En waar haal ik ze vandaan ???
    Heb een hele goeie leverancier ;)
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was gelukkig op tijd dus Nellie pffff..... meestal is het anders hahahahaha..... Zondag het feestje en echt jarig op de dinsdag. Zo hebben wij dat komende zondag. 2 kleinkinderen en broertjes van elkaar (geen tweeling maar wel op dezelfde dag geboren zijn de 24 jarig maar vieren het komende zondag. Helaas moet ik dan weer werken maar het is hetzelfde principe :-)
      Whahahahaha.... ja, die lachsalvo's denderen nog na hier hahahahaha.....
      Aardig geslapen maar moet wel weer naar de middag/avonddienst.
      Hele fijne dag vandaag.

      Verwijderen
    2. Hahahahahah.... hey Karel,
      ik wist wel dat jij die kende ;-)

      Verwijderen
  74. Reacties
    1. Hello Ottar,
      Thank you for your comment.
      I'm glad to see you again 😂 👌🐥🐦

      Sincerely,
      Helma

      Verwijderen
  75. Jestem zakochana. Zdjęcia magiczne. Wspaniałe makro. Ukazałaś piękno detali w sposób perfekcyjny. <3

    Bardzo serdecznie Cię pozdrawiam. Uwielbiam patrzeć na Twoje fotografie!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Witam, Agnieska,
      Dziękuję za wizytę i miłą odpowiedź :-)
      Chciałbym cię odwiedzić.
      Z poważaniem

      Verwijderen
  76. What beautiful pics!!! Excellent macro.. Cheers..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ana :-)
      I am also glad that these photos have been a success :-)

      Verwijderen
  77. Beste Helma,
    Ik moet regelmatig aan je denken en aan het vreselijke wat met je kleinzoontje is gebeurd. Ik bid dat jullie kracht mogen krijgen om door te gaan.
    Nu heb ik net deze mooie serie bekeken. Druppels. Tranen. Schoonheid in de natuur en zo mooi vastgelegd. Veel sterkte en groetjes Jenny.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jenny,
      dank je wel voor je lieve berichtje. We zijn nog steeds in diepe rouw en de pijn is ook zo zo enorm voelbaar. Dank je voor de kracht ons toegewenst. We hopen deze kracht ook te krijgen om weer door te kunnen gaan.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma