vrijdag 21 juli 2017

Wilde bloemetjes.....

Had ik het in het vorige blog over het "Groentje KLIK" maar er was natuurlijk meer te zien tijdens die wandeling. De bloemetjes die ik daar fotografeerde (en langs bermranden) plaats ik dan in dit blog. Dit blog is dan ook meer een verlenging van het vorige blog maar dan zonder vlinders.




***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on the photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling ***



Oranje havikskruid (Hieracium aurantiacum)

Oranje havikskruid (Hieracium aurantiacum)

Oranje havikskruid (Hieracium aurantiacum)

Oranje havikskruid (Hieracium aurantiacum)

Gewone ereprijs, Verónica chamáedry

Gewone ereprijs, Verónica chamáedry

Ook een paar paardjes tegengekomen die tegenwoordig in alle natuurgebieden lijken te lopen.
Bij dit paardje waren wel erg veel hinderlijke vliegen.


Paardje

Paardje

Paardenneus


Paardenbloemen kom je altijd wel tegen maar ik blijf ze ook altijd fotogeniek vinden.


Pluisjes van de Paardenbloem

Paardenbloem  Taraxacum officinale

Pluizen van de Paardenbloem

Paardenbloem  Taraxacum officinale

Pluizen van de Paardenbloem

Paardenbloem Paardenbloem  Taraxacum officinale

Bessenwants op de pluizen van een uitgebloeide paardenbloem

Pluizen van de Paardenbloem.

Paar kleurrijke bloemetjes, althans de kleur zelf dan....

Phlox  Mosflox (Phlox subulata)

Donkere ooievaarsbek (Geranium phaeum)

Robertskruid (Geranium robertianum)

Papaver

Papaver

papaver

In het volgende blog aandacht voor weer wat vogels waaronder deze mooie Wespendief die ik vorige week voor mijn lens kreeg.


Wespendief




=======================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en complimenten op de foto's in het vorige blog van:

" Groentje -  (Callophrys rubi)   en andere..........."

162 opmerkingen:

  1. Hoi Helma
    Krijg de neiging om te gaan blazen bij je foto's
    Ze lijken nog echter dan de echte...prachtige serie
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :)
      die kan je ook gaan haken :)

      Verwijderen
    2. Lol.....
      ik zou dat ook zomaar kunnen doen Nellie hahahahaha..

      Verwijderen
    3. Haken Karel!!??
      Bedoel je de pluizen van de paardenbloemen?

      Verwijderen
  2. What a great contrast between the delicate beauty of the flowers and the robust nature of the horse and the raptor. As always, Helma, a fine example of skillful photography. Have a great weekend. David xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David,
      Thank you for your nice and enthusiastic response about these photos. Indeed, there are gentle beauties of flowers and the robust of the horse and the birds of prey. You'll blush me again by your reaction ..... :-))))
      Dear greetings and a hug of me,
       Helma xx

      Verwijderen
  3. Hoi Helma
    kleurrijke serie mooi de wespendief is mijn favoriet.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Herman,
      de Wespendief was ook voor ons een hele verrassing om te zien :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Благодарим Вас за посещение Кэтрин
      Я считаю, это очень приятно, что вы оставили комментарий :-)
      **************************
      Thank you for visiting Catherine
      I like it very much that you left a comment :-)

      Verwijderen
  5. Amazing and stunning closeups, Helma! Thank you so much for sharing all this beauty!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Linda and it's always nice to read you enjoyed it ;-)

      Verwijderen
  6. Hoi Helma.. Lovely array of pictures.. All perfectly photographed.. Cheers..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ana,
      Thank you for your nice response about these photos.
      Regards.

      Verwijderen
  7. Hello Helma, beautiful photos and lovely flowers. The horse is so pretty too. Great capture of the Honey Buzzard. Happy Friday, enjoy your day and weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen,
      The beautiful Honey Buzzard was also a welcome surprise :-)
      I will add some photos of places in a following blog :-)
      For you a whole beautiful new week.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  8. Wat weer een supermooie serie met mooie scherpte op de details.
    Ook de kleuren komen mooi uit !
    Knappe foto's hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Aly,
      de bloemetjes zijn in deze tijd ook zo mooi.
      alles kleur en fleur en daar geniet ik van ;-)

      Verwijderen
  9. Ha buuf baardvrouwtje Helma, Wat heb je een mooie verzameling bij elkaar gefliepst.De 'gewone' paardenbloem, is toch het zonnetje in huis, zo vrolijk en als ie uitgebloeid is zijn de pluizen net sterretjes. Zo mooi kan gewoon zijn! De kleurige papaver is ook al zo zonnige bloem. Het lijkt wel een zomer blog hier!
    Het arme paard dat zo gepest wordt door de vliegen, sneu hoor! En tot slot de wespendief, prachtig. Ik hoop dat ie er heel veel vangt, want er wordt een wespenplaag verwacht. Dus aan het werk en happen maar!
    Ik heb meteen een zonnig humeur, buuf baardvrouwtje Helma, LG uit Enkhuizen van buuf baardvrouwtje Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai buuf baardvrouwtje Marjolein :-)
      De gewone paardenbloem is een van mijn lievenklingsbloemen om te fotograferen (de pluizen dan) al zie ik hem liever niet in mijn tuin hahahahaha.... Die pluizen zijn altijd zo fotogeniek en je kan er zo lekker mee spelen hihi.... Die papaver stond echt tussen de bomen in een heel mooi licht. Wel een beetje een rotplek om te komen om ze te fotograferen. Dat arme paard was inderdaad zielig hoor met al die vliegen want er zaten er best heel veel. Die wespendief was ook voor ons een verrassing!!!!! Enwhahahahahaha...ja, hij mag van mij ook menig nest gaan leegeten😁. Top dat je gelijk een zonnig humeur ehbt (maar ik ken je ook niet anders!!!
      LG, van je buuf baardvrouwtje Helma uit een (momenteel zeer nat) buurgehucht.

      Verwijderen
  10. Hoi Helma, Prachtige foto's met schitterende details!! Zoals de ereprijs en de donkere ooievaarsbek, Robertskruid en die phlox, pffft mooi, mooi! Maar ook de serie van de paardenbloemen, gaaf! Ook die bessenwants ertussen is mooi gelukt. En de foto's van het Havikskruid en de oranje papaver, wat een warme gloed, heel mooi! Het paard is leuk en die close-up van zijn snuit met die haartjes super en cool! Heerlijke blog weer! En ik verheug me nu al op de serie over de wespendief, uiteraard ;-)
    groetjes en fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      allereerst nog onwijs bedankt voor je berichtje ;-) Die bessenwants had ook in het vorige blog geplaatst kunnen worden maar omdat deze serie er toch achteraan kwam (foto's zijn daar nl ook gemaakt) vond ik dat ie hier ook wel kon staan hihi.... Die papaver stond ook in een prachtig licht. Op een stukje tussen de bomen en onkruid en ook een rotplek om te fotograferen maar..... gelukt! Jij verheugt je op een volgend blog met de Wespendief en ik op die van jou met die zwart/witte ;-)
      Weekend is helaas alweer om maar ik wens jou alvst een hele mooie nieuwe week :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  11. Prachtige serie Helma, hier hou ik echt van, ze zijn allemaal top!
    Mijn favorieten zijn: de donkere Ooievaarsbek en het Robertskruid.
    'k Wens je een mooi weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jan,
      jij hebt wat met bloemen en dat laat je ook altijd zien op je blog. daar staan altijd van die prachtige foto's van allerhande bloemen. Fijn dan om te lezen dat je ook van deze foto's hebt genoten :-)
      Het weekend is helaas alweer voorbij maar voor jou alvast een hele mooie nieuwe week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  12. Me maravilla ver tanta definición en tus fotos, son todas obras de arte. Me llama la atención el Pernis apivorus de la última foto lo oscuro que tiene el plumaje. Enhorabuena amiga mía, un fuerte abrazo desde España para ti.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amigo Germán,
      estas fotos que tomaron en un paseo. Además Pernis apivorus. Este es otro blog con varias fotos. El plumaje oscuro es en verdad sorprendente, y tal vez es menor de edad.
      Gracias por su hermoso comentario ti.
      un abrazo

      Verwijderen
  13. Ha Helma, Bravo, wat laat je ons weer een prachtige serie zien, het paard, prachtig! De Wespendief, bijzonder! De bloemen in al hun schoonheid, GEWELDIG!
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Kees,
      dank je wel voor je leuke en enthousiaste reactie :-)
      Ik ben blij te lezen dat je van deze foto's hebt genoten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. Hoi Helma.

    Prachtige serie Helma van de bloemen en het paardje.
    Altijd een mooi natuur moment op je blog te zien.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      fijn dat je hiervan hebt genoten.
      In de natuur kom je vaak paardjes tegen (net als in de OVP ;-)
      Ik hou van de natuur en wil daar jullie ook van alten meegenieten net zoals jij ons mee laat genieten :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Reacties
    1. Hello Wolfgang,
      Thank you for your visit and your response :-)
      Cordial greetings,
      Helma

      Verwijderen
  16. Hi Helma. Your observations of nature and your photography are beautiful, as always. The flowers and seed heads are delightful, but I'm most impressed by your Honey Buzzard - a bird that I have never seen!

    With my very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      This beautiful Honey Buzzard was also a pleasant surprise for me :-) I did not expect this bird helemala on my walk through the woods but suddenly he came flying and sat down on that branch. It was a beautiful sight :-)

      Many regards, Helma

      Verwijderen
  17. Hallo Helma,
    Dit was van begin tot eind genieten.. De bloemen, het paardje en dan die prachtige wespendief. Wauw. Wat mooi!!! Groetjes en goed weekend, Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenny,
      wat fijn om dat te horen :-))))
      Het weekend is helaas weer voorbij maar ik wens jou een hele fijne verdere week.
      Veel groetjes, Helma

      Verwijderen
  18. Een fijne kleurrijke serie maar wat ikzelf eigenlijk hee mooi vindt is het havikskruid. Niet alleen om de mooie kleur maar als je goed kijkt ook om de mooie structuur van de bloemblaadjes. De wespendief is een rover waar ik volgens mij nog nooit van heb gehoord. Ben dan ook benieuwd naar deze foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,
      leuk dat je die blaadjes zo goed hebt bekeken. Het havikskruid is ook een van de weinige bloemen die deze structuur hebben :-) Ik mag deze bloemen altijd graag zien en ze vallen ook altijd op in de natuur ;-)
      Wespendieven zie je ook niet zo vaak en ik was dan ook helemaal verrast toen ik deze aan zag komen vliegen en op die tak zag neerstrijken!!!

      Verwijderen
  19. Jeetje Helma dat heb je weer schitterend voor elkaar gebracht. Wat een indrukwekkende reeks, de Ereprijs bloem en de Wespendief zijn mijn absolute favo's. Prachtige fotografie!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      dank je voor je leuke en ook enthousiaste reactie over deze reeks :-)
      De Wespendief was ook voor ons echt ene kadootje 'in de schoot geworpen'.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  20. Dat is weer een prachtige reeks van allerlei soorten bloemen maar wat knap weer gefotografeerd! De paarden zullen trots geweest zijn met jou als fotograaf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... die paarden waren alleen maar nieuwsgierig hahahahaha...... maar het was een heerlijk wandeling met mooie items :-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  21. Beautiful images Helma, superb macros of the flowers.
    Mooie beelden Helma, prachtige macro's van de bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Roy,
      Nature also has the most beautiful flowers :-)

      Verwijderen
  22. een heerlijke en gevarieerde reeks Helma...

    die paardenneus vind ik werkelijk top

    en die wespendief mag je eens deze kant uit sturen :-)

    prettig weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willy,

      het kwam omdat die haartjes zo mooi zichtbaar waren van die paardenneus :-)
      Als ik die Wespendief nog ene keer tegenkom zal ik hem jou richting uitsturen ;-)

      Weekend is helaas alweer even voorbij maar voor jou een hele fijne week.

      Groet, Helma

      Verwijderen
  23. Great set of pics Helma, some of them are quite arty.
    All the best, Gordon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Gordon,
      Nice comment about you "some are very arty :-)))".
      It's just what you encounter on the walks in nature ;-)

      Best regards, Helma

      Verwijderen
  24. Hola Helma. las fotos son realmente maravillosas, me encantan. Enhorabuena. Besos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Lola,
      Gracias por su comentario.
      Alegra leer que haya disfrutado de estas fotos;-)
      Un besazo

      Verwijderen
  25. Heerlijk seizoen met al die zomerbloeiers langs de kant.Heerlijke foto's Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Marylou,
      een schitterende seizoen met al deze mooie bloeiers.
      De kleuren, de details, de vormen en ook de geur is geweldig in deze tijd :-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  26. ha die Helma
    wat weer een pracht
    dacht ik ff dat ik ook foto's maken kon
    nee , verschil is nog enorm
    lieve groet , karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ja.... jij kan ook foto's maken!
      Jij laat altijd vele mooie natuur maar ook gebouwen zien en weet je, je foto's zijn meer dan mooi (heb ik vandaag maar weer eens gezien toevallig).
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  27. Reacties
    1. Dank je Bas,
      hier wordt ik zelf ook hele vrolijk van :-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  28. Very nice colour, and rapace is very beautiful

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Nathalie,
      ce beau rapace était une bonne surprise pour moi sur ma promenade;-)

      Verwijderen
  29. Hoi Helma,
    Wat is dit mooi. Prachtig hoe je al deze fleurige bloemen zo op de foto hebt weten te zetten.
    Die lila bloemetjes op foto 6 en 7 vind ik ook erg mooi. En ook die pluisjes, waar veel mensen niet echt blij mee zijn in hun tuin, zijn toch heel erg mooi. Zo ook die knalgele paardenbloem zelf.
    Je laatste foto van die wespendief vind ik ook erg gaaf.

    Zonnige groetjes,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      als je deze fleurige bloemen ziet dan wordt je toch op slag blij (als men dat al niet was). Geel en oranje zijn toch ook vaak kleuren waar men blij van wordt in de natuur. Ik draag in kleding nooit geel of oranje dus misschien moet ik dat eens proberen hahahahahaha.....
      Het ereprijs (foto 6 en 7) kom je vaak wel tegen en die zijn ook zo leuk om te zien hé. En euhhh.... nee, paardenbloemen wil niemand in zijn tuin of gazonnetje maar om te fotograferen zijn ze top!
      Die Wespendief was echt een kadootje die dag en daar begon het ook mee :-)

      Zonnige groetjes terug,
      Helma

      Verwijderen
  30. Prachtige bloemen en paarden foto's Helma
    leuk die verschillende stadia van de paardenbloem, met pluisjes en als bloem
    Ze zijn fotogeniek maar in de tuin is het toch een hardnekkig onkruid :-)
    leuk dat je al aangeeft met de laatste foto waar je volgende blog over gaat
    deze foto vind ik heel mooi, krijg het zelf bijna niet voor elkaar een vogel er mooi op te krijgen.

    Groetjes, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bram,
      bloemen zijn ook echt ontzettend leuk om te footgraferen althans als je van bloemen houdt. De paardenbloem pak ik eider jaar weer en zeker zijn pluizen want je kan daar echt zo mooi mee spelen!!! In de tuin zijn het inderdaad vreselijk ondingen maar om te fotograferen zijn het echt geweldige bloemen hihi...
      Ja, die Wespendief was zo mooi dus daar wilde ik toch alvast even wat van alten zien. Niet dat het hele blog gevuld gaat worden met de Wespendief hoor maar steelt wel de show :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. Zoals je wel al gezien zult hebben op mijn blog hou ik ook van bloemen Helma.
      Het weer laat het nu even afweten, hier regen en heel veel wind, niet echt bloemen foto weer.
      Heel fijn weekend,
      Groetjes, Bram

      Verwijderen
    3. Hoi Bram,
      jaaaaa...... ik zag dat je ook gek bent op bloemen en deze heb je ook werkelijk prachtig gefotografeerd. ik was ook danig onder de indruk van al die mooie bloemen, kleuren en vormen :-) Hier nu ook niet echt fijn fotoweer maar ik heb toch werkweekend. Ik kon er toch niet op uit maar voor de andere is het wel heel jammer!
      Groet, Helma

      Verwijderen
  31. dat is weer een reeks om heel erg van te genieten
    de prachtigste bloemetjes en het stoere paard
    de pluisjes, daar ben ik altijd door betoverd :-)
    en een wespendief, nog nooit gezien
    mooi om zo de zondag te beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Anneke :-)
      Van die bloemetjes wordt ik ook altijd heel erg blij en dat paard (meerdere paarden) liepen daar ook te banjeren. en die liep ook tussen de paardenbloemen (zie je heel wazig daarachter) en daarvoor stonden ze ook met de pluisjes :-) Die wespendief was ook voor ons een aangename verrassing :-))))
      Fijn dat je zondag hierdoor zo mooi kon beginnen.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  32. Een prachtige serie om blij van te worden Helma. Het valt niet mee, om hieruit een favoriete foto te kiezen, maar "Bessenwants op pluizen"krijgt van mij een eervolle vermelding, en de Wespendief is een topper!
    Lieve groetjes van Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoeft ook niet te kiezen hoor Edward. Het alleen al blij worden van het zien van deze foto's is al meer dan genoeg ;-) Die bessenwants had ik ook in de vorige serie kunnen plaatsen maar ik vond hem hier ook wel op zijn plaats. Wespendief zien was zo gaaf!!!!
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Het oranje havikskruid groeit bij ons ook uitbundig je hebt er weer mooie foto s van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohw wat leuk Natuurlijk-rijk.
      ik vind het Havikskruid ook echt onwijs mooi met die lekkere felle kleur :-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  34. Ik dacht eerst: wat doen die paardenfoto's min een bloemenblog? Maar daar is over nagedacht natuurlijk: het is een overgang naar een hele serie paardenbloemen! Knap gedaan, maar één paard was ook wel genoeg geweest (ik hou niet zo van paarden...:p). Gewone ereprijs is altijd erg fotogeniek, maar niet eenvoudig om netjes te kieken. Is jou goed gelukt. De donkere ooievaarsbek is heel bijzonder. Nog nooit gezien.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha.... echt heel leuk dat jou dat opvalt :-))))))) Niemand die het ziet (de paardenbloemen staan heel wazig achter het paard) maar jou valt het op hahaha... het is ook de overgang van paard naar Paardenbloem. Echt geweldig hahahahaha..... Dank je voor je onwijs leuke reactie Dick :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  35. Het Havikskruid en de Ereprijs staan bij mij volop in de tuin, ik vind ze prachtig net als jouw foto's! De pluisjes heb je er ook geweldig opgezet net als het paardje. De mooiste foto vind ik misschien wel die van de Ooievaarsbek direct gevolgd door de Wespendief omdat ik die nog nooit heb gezien.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ontzettend leuk Ank dat je het Havikskruid en de Ereprijs in je eigen tuin hebt staan. het zijn ook werkelijk prachtige bloemen. Het Havikskruid is zo mooi van kleur en valt altijd op of de zon nu wel of niet schijnt :-) Leuk dat je de donkere ooievaarsbek de mooiste foto vindt :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Hallo Helma, je heb je weer aardig uitgeleefd op onze kleurrijke natuur. Mooie plaatjes. Laat ik nou vooral de minst kleurrijke als mijn favorieten bestempelen. De Bessenwants en de Paardenneus. Groetjes, Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahah.... dank je Ronald :_)
      En ik vind het juist leuk dat je die twee genoemde foto's uitverkoren hebt :-)
      Echt leuk!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. Ik zal het zonder twijfel al eens eerder hebben gezegd.
    Maar volgens mij maakt het voor jouw helemaal niet uit of je nu een piep klein bloempje voor je lens hebt of een enorme knol (sorry paardje :-))
    In ieder geval weet je ze altijd op hun mooist vast te leggen.
    De ooievaarsbek en de uitgebloeide paardenbloemen zijn toch wel heel erg gaaf vastgelegd.
    Zo mooi en teer.
    Maar ook het paard en natuurlijk de wespendief staan er geweldig op.
    En die wants helemaal verscholen in de pluisjes..... Gaaf...

    Heeeeee zucht wat is het leven door de ogen van een fotograaf als jij toch mooi!!

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahah..... nou, dat maakt wel degelijk uit hoor maatje :-)))) maar ik schoot wel enorm in de lach van deze leuke opmerking hahahahaha...... En over vastleggen gesproken: Ik heb nog lang niet het niveau van jou maar probeer er steeds weer iets bij te doen ;-) Paardenbloemen zijn zo leuk om te footgraferen of in ieder geval de pluizen daarvan hihi....
      Die zucht van je herken ik zowaar.......zucht :-)))))

      LG, Helma

      Verwijderen
  38. Hoi Helma
    Wat een mooie serie heb je weer gemaakt van al die schattige bloemetjes genieten
    De paardenbloem de uitgebloeide SUPER die is inderdaad zo fotogeniek hé de Veronica en Robertskruid ook die zijn zo schattig mooie serie hoor klasse
    Fijne dag verder hé
    L.G Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,

      dat havikskruid is zo mooi en intens oranje dat ik die altijd al van verre zie staan. Ik vond dat zo'n mooi bloemetje :-) Ook de papaver in deze kleru zag ik dit keer en dat was ook hele leuk. Ja, pluizen van paardenbloemen is prachtig speelgoed hahahaha....... de natuur geeft ons heel wat moois ;-)
      Ik wens je nog een hele fijne avond.

      LG, Helma

      Verwijderen
  39. Hi Helma,
    Wonderful photos.
    I particularly liked number 3 and number 16, they are fantastic.
    Have a good weekend
    Best regards
    Maria de
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      Nice that you have selected a few favorites :-)
      Unfortunately, the weekend has been a while, and for the weekend weekend (my working weekend)
      I wish you a very nice weekend.
      Best regards, Helma

      Verwijderen
  40. leuke serie, vooral de paardenbloempluis foto's spreken mij aan.
    Ook de paarden vind ik leuk, lekkere close up van zijn neus..
    en dan de wespendief, gaaf!
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Paardenbloempluizen blijven ook mijn favorieten pluizen en bloemen om mee te spelen Ghita :-). Dat paard stond mooi dicht bij het hek (met meerdere paarden) maar ik vond al die vliegen bij zijn ogen wel naar hoor. Die wespendief was ook voor ons een hele verrassing!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  41. Hi Helma,
    marvelous photos of the wildflowers, the horse and the hawk. Amazing !
    Thank you very much for all your kind comments on my blog.
    Have a great Sunday, Helma.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Synnöve,
      In this time there are so many beautiful flowers and plants in nature and you are so happy about it too :-). Thank you too for your nice response. I wish you a very nice weekend.
      Sincerely, Helma

      Verwijderen
  42. Alle eer heb je gegeven aan een aantal bloemen, die normaal niet zo opvallen.
    Dat havikskruid, de paardenbloem, de ereprijs... mooi hoor!
    En dat lieve, gevoelige paardensnuitje..
    De mooie wespendief wil ik hier wel achter de hand houden ;-)
    Helma, hartelijke groeten weer van Zem .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      leuk dat je dat zegt van die eer aan sommige bloemen :-)
      In deze tijd zie je zoveel moois aan bloemen, planten, kruiden en andere.
      Ja..... de wespendief mag er zijn. Kan ie gelijk al die wespennesten opruimen hahahahahah....
      Hartelijke groeten van mij, Helma

      Verwijderen
  43. Bloemen zijn en zullen voor altijd heel fotogeniek blijven, het ene al wat meer dan het andere. In deze mooie serie ben ik vooral getroffen door de sublieme schoonheid van het "Gewone ereprijs" bloemetje. Je hebt als algemene deler in deze serie mooi warm en diffuus zacht zonlicht, dat heel zeker een meerwaarde geeft aan alles. Mooie macro fotografie Helma, dit is genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik helemaal met je eens Dirk want bloemen zijn er en zullen er ook altijd blijven :-) Het ereprijs is ook echt heel mooi om te zien. Vaak loopt men er gewoon langsheen net als het havikskruid maar ik moet toch altijd even een rondje om deze bloemen draaien hoor :-) En ja, licht is cruciaal in de fotografie ;-)
      Fijn dat je van deze foto's hebt genoten.

      Verwijderen
  44. Wow, wat je ook fotografeert het staat er allemaal even mooi op Helma.
    Pracht serie heb je hier, de donkere ooievaarsbek springt er uit voor mij.
    Maar dan de wespendief, schitterend .
    Die wil ik ook wel voor de lens, ben reuze benieuwd naar je volgend blogje.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja laat me blozen Tinie want soms kan mijn fotografie echt wel wat beter hoor!! Bloemen en planten zijn in deze tijd ook zo mooi! En ja, die wespendief was ook voor mijn een zeer welkome verrassing :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  45. Om jaloers op te worden, supermooi blog Helma, de pluisjes van de Paardenbloem en de oranje havikskruid ontzettend mooi ! Maar ook de ooievaarsbek en ereprijs zo MOOI !!

    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Truus :-))))
      Bloemen zijn nu eenmaal wonderen voor de ziel toch ;-)
      Het oramje havikskruid is ook een van mijn lievelingsbloemen en aan de pluizen van paardenbloemen kan ik ook niet zomaar voorbij lopen :-)))))
      Dank je wel voor je leuke en enthousiaste reactie

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Hoi Helma,

    Een mooi bloempje dat oranje havikskruid, maar ik heb het jaren geleden spontaan aangetroffen in mijn tuin, het woekert als de neten, zelfs in het gazon en sindsdien heb ik het niet meer uitgeroeid gekregen. Ja, die paardenbloempluizen zijn erg fotogeniek, vooral nr 11 vind ik een prachtige. Ga je nou ook al in de drugs met die papaver haha. Mooie plantenserie en ik ben benieuwd naar meer foto's van de wespendief.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      dat is stukken minder wat je daar verteld over het havikskruid!!!Maar ook bijzonder dat je het niet weg krijgt!!?? Misschien kan je op internet wat vinden (er is echt vele te krijgen voor deze groei). Pluizen van een paardenbloem kan ik echt niet voorbij lopen en je moest eens weten hoeveel foto's ik daar inmiddels al van heb hahaha....
      Leuk toch die papavers hihi....... Die wespendief was ook voor ons een aangename verrassing.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  47. Fantastic flowers, and the horses face, beautiful images Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Such a lovely post, Helma!
    Naturally, I envy your photo of Pernis apivorus, WOW, that is a fantastic shot!!!
    THanks for commenting on Libellules de France, we can't wait to see your dragonfly pictures ;-)
    Keep well and I hope you are enjoy great weather!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Noushka,
      I have been out a number of times and yes, some dragonflies can also be graphed. I still have to figure them out but they will be on the blog :-) The
        Pernis apivorus was also a surprise and great for me to see.
      Dear greetings, Helma

      Verwijderen
  49. Piękne zdjęcia i dbałość o szczegóły..super jakość, pozdrawiam:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dziękuję za piękny komentarz Barbara :-)
      Byłem oszołomiony się na widok tak wielkiej urody.
      pozdrowienia

      Verwijderen
  50. Staan er geweldig op Helma, al die bloemen met mooie kleuren en achtergronden, Prachtig.
    En als ik zo de foto van de Wespendief zie ben ik al nieuwsgierig naar je volgende blog.
    Groet bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Bert :-) Deze tijd zijn er ook echt heel veel mooie bloemen en ja, dan moet ik echt ff met de macro aan de gang.
      De wespendief komt eraan (maar het zijn maar een paar foto's hoor ;-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  51. Leuk die foto van het havikskruid met de knopjes die ook allemaal aan bod willen komen om zo mooi open te gaan. Prachtige kleuren van het ereprijsje, maar ook die van die gele papaver (ik denk schijnpapaver). Ik vind de donkere ooievaarsbek ook zo mooi. Kortom weer een schitterende serie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      de bloemen die je nu in deze tijd ziet (ik zag er uiteraard nog veel meer) is ook werkelijk een lust voor het oog :-) Die donkere ooievaarsbek is gewoon een aparte hihi........ Fijn dat je weer genoten hebt.

      Verwijderen
  52. Wat een mooie foto's Helma.
    Fijne zomer !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Garfjeuh,
      dank je wel voor je bezoek en je reactie :-)
      Je ziet me nog.
      Ook voor jou nog een hele fijne zomer.

      Verwijderen
  53. Dear Helma, You have captured such beauty in the colour and minute detail in all your flower images. Lovely nature shots of the horse, bug and bird. I photographed a bug today, just like the one you share.
    Best Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Breathtaking,
      Thank you for your beautiful and also nice response. I read that you also photographed a will. I'm definitely going to see you with you ;-)
      Vriendelijke groeten

      Verwijderen
  54. Hi Helma and some really skillful photography of flowers and seed heads, the horse looks a real beauty. Super image of the Honey Buzzard, lovely post yet again. All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi John,
      At this time you will see so many beautiful flowers and plants, and I would like to photograph that too. The Honey Buzzard was also a big surprise for me! Thank you for your comment.

      Best regards, Helma

      Verwijderen
  55. Liebe Helma,
    ich bin wieder sehr gerne mit Dir auf "Fotosafari" gegangen. So schöne Bilder und voller Erinnerungen. Die kleinen, blauen Ehrenpreis habe ich als Kind schon sehr geliebt!
    Alles Liebe für Dich
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Heidi,
      Ich bin froh, dich wieder zu sehen, und ich begrüße Ihren netten Kommentar über diese Bilder :-) ich zu viel zu Fuß auf der Rückseite Blogs zu besuchen und zu reagieren. Ich war ein paar Tage weg und zu beschäftigt mit anderen Verpflichtungen. Ich bin froh zu lesen, dass Sie die Blumen genossen.
      Mit Liebe,

      Verwijderen
  56. Hou Helma,
    Je heb er weer 'n mooie serie van gemaakt met 'n mooi standpunt en kleuren van de bloempjes en het paard
    En dan nog die Wespendief, wat 'n geluk dat je hem zo mooi in beeld heb gebracht.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      deze tijd zijn de bloemen ook echt op hun mooist volgens mij. Al die kleuren, vormen en geuren dat is echt super om te zien :-) Dat paard (er stonden er meerdere) was gewoon erg leuk alleen al die vliegen om hem heen ware een stuk minder (voor het paard dan). Die wespendief is werkelijk een van de mooiste vogels die ik ben tegen gekomen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  57. Olá Helma! Lindas fotos! A natureza é encantadora! Bj e feliz semana.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Sandra,
      natureza também é maravilhoso ver com todas as suas flora e fauna.
      Desejo-lhe uma bela nova semana.
      Saudações.

      Verwijderen
  58. Hoi Helma,
    Daar is ie dan eindelijk. Tja, soms is het even op je beurt wachten. Je had inspiratie genoeg in de Nederlandse flora, kleuren in overvloed. Voor iedere bloemenliefhebber is de zomerperiode een tijd om allerlei moois te kunnen zien, groot en klein, vergaan of in volle glorie. Over de paarden en paardenbloemen is al genoeg gezegd. De pluisjes bieden steeds weer aantrekkelijke mogelijkheden om er wat bijzonders van te maken, en dat is je ook prima gelukt (vooral 11, 13 en 18). Daarnaast springen voor mij de ereprijs (7), Flox(19), ooievaarsbek(20) en papaver(23) eruit.
    Daarna is het natuurlijk wachten op de wespendief.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      inspiratie heb ik altijd wel alleen de tijd om daar uiting aan te geven ontbreekt nogal eens helaas. De bloemen (en ook planten) in deze periode zijn echt onwijs mooi en daar geniet ik dan ook van. Ik mag er dan ook graag een 'fotosessie' aan spenderen :-) Die pluisjes van de paardenbloemen kom je ook in allerhande stadia tegen en dat vind ik echt ontzettend leuk. De papavers stonden tussen de bomen in een bosgebiedje en net een beetje in de zon. Zo gaaf maar wel op een lastige plek. De wespendief was een enorme verrassing om te zien.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  59. Geweldige foto's! Niks meer of minder aan toe te voegen :)
    Ik wens je alvast een fijn weekend.

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Michelle :-)
      Ik had werkweekend en ook morgen nog werken maar dan begint mijn 'vrije weekend' ;-)

      Liefs, Helma

      Verwijderen
  60. Lekker zomers! Opmerkelijk mooie foto's van de bloemen. Lekker om hier even halt te houden en de mooie foto's te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Cor, het is lekker zomers deze bloemetjes :-)
      In deze tijd zijn er ook zoveel mooie bloemen in allerhande kleuren, geuren en vormen :-)

      Verwijderen
  61. I always fall in love with your beautiful colours and flowers.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Hi Helma, I came to wish you a nice weekend.
    Greetings
    Maria de
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Maria,
      Thank you for your weekend wishes.
      However, I had my working weekend. After Monday, my free weekend begins.
      I wish you a very nice new week.
      Best regards, Helma

      Verwijderen
  63. 'k heb weer super genoten van je fotoreeks ! De derde foto van het paard krijgt van mij de eerste prijs vandaag, de tweede prijs gaat naar "Donkere ooievaarsbek", en de derde prijs ken ik toe aan de "Gewone ereprijs". Die 3 foto's steken er met kop en schouders bovenuit (naar mijn gevoel en smaak tenminste) Dikke proficiat hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je de close-up van de paardenneus op 1 zet Dirk :-)
      Erg leuk te lezen dat deze 3 foto's jou favorieten zijn :-)
      Nogmaals dank, erg leuk om dit te lezen.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  64. Precious collectie, Helma. Prachtige foto's.
    Kussen uit Spanje :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh .... gracias mi amigo Gumer :-)
      Beso grande para ti

      Verwijderen
  65. Wow great macro shots, this blower is amazing.I like horse and bumblebee.beautiful flowers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Monika,
      During this period the flowers are often the most beautiful.
      I would like to photograph them too :-)

      Verwijderen

  66. Hallo Helma, kunnen we zien in detail de beelden van bloemen.
    Ze zijn mooi.
    Ik hou van paarden hier zou willen hebben.
    Het probleem is de prijs die ze geven.
    Goede maand van binnenkomst augustus.
    VREDE EN GOED.
    hugs
    janicce.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Janicce,
      Obrigado por seu comentário agradável. I ber feliz com isso :-)
      Um cavalo é realmente muito bonito, mas também muito caro para manter.
      Também para você um muito bom início do novo mês de agosto.
      abraços

      Verwijderen
  67. Lieve Helma wat maak je toch een geweldig foto's. Stuk voor stuk pareltjes.
    Liefs Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marijke :-)
      de bloemen en planten zijn in deze tijd van eht jaar ook zo onwijs mooi!
      Ik geniet daar dan enorm van.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  68. Fantastisch lieve helma wat een heerlijke serie, veel zag ik al voorbijkomen op facebook, maar hier met die zwarte ondergrond komen ze nóg beter uit,
    een feestje, wat heb jij een góed macroog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Dine,
      gelukkig ben je er weer :-)))))
      Deze bloemen heb ik niet op FB gezet hoor alleen de foto van de wespendief ;-)
      En ja, dit soort bloemen in de natuur zien is ook echt een feestje.
      xxx

      Verwijderen
  69. Oh dear ,you are OUTSTANDING!!!
    your capturing is beyond my simple words of appreciation

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your beautiful and enthusiastic response Baili

      Verwijderen
  70. Olá, selecção de foto encantadoras pela qualidade e beleza apresentada, as macros são fantásticas, admiro o seu dom para fotografar.
    Continuação de boa semana,
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá AG
      Obrigado por seu lindo comentário.
      Eu amo as flores e suas cores e quer ser delebn feliz.
      Macro é a melhor maneira de fotografar estas flores;-)

      Atenciosamente,
      Helma

      Verwijderen
  71. Tja wat anders dan kinderen...haha
    Er lopen er hier zoveel rond...op 2 na die liggen nog
    Nee hoor gewoon een mooie pps die ik dan wil delen zoals jij je natuur deelt met ons...
    Even vrij, dan maar hopen op mooi weer...geniet ervan
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... inderdaad wat anders dan kinderen ja hahaha.....
      Je hebt er nu nog 2 dus maar toch is het gemis toch!
      Die pps is echt heel erg mooi en ja, dat is dan ook weer genieten :-)
      Inderdaad even vrij en ik hoop op wat stil weer om wat vlinders te kunnen footgraferen ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  72. Nee hoor de andere 6lopen rond ;)
    Help het je hopen maar als je deze kant op komt worden het natte vlinders :)
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. !!!!! Jemig! heb je er zoveel!!!!!!
      En euhhh.... geen natte vlinders hoor.
      ik blijf wel lekker binnen hahahahaha.....

      Verwijderen
  73. Wat weer schitterende foto's komen hier voorbij Helma.
    Je maakt er weer een feestzsie van hoor :-)
    Dank voor je belangstelling voor mijn herstel .Het was de eerste 6 weken zwaar maar nu gaat gelukkig weer de goede kant op.
    de revalidatie verloopt voorspoedig en doe mijn best om mijn conditie weer op peil te brengen.
    Het fotograferen begint ook weer leuk te worden.:-)
    Lieve groet xx Aly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Aly,
      de natuur is nu ook echt mooi met al die bloemen, kleuren en geuren :-)))) Ik geniet daar dan ook echt mega van! Fijn te lezen dat je herstel de goede kant op gaat maar ik weet uit ervaring dat het toch nog wel wat tijd in beslag neemt hoor. Forceer niks en luister naar je lijf.
      Wel heel goed te lezen dat je het fotograferen weer leuk gaat vinden :))) Echt top :-)
      Lieve groetjes, Helma xxx

      Verwijderen
  74. Your macro shots are outstanding Helma. To see nature so close is fantastic! Thank you for sharing and have a wonderful week :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Prunella,
      Thank you for your kind response.
      I'm always happy if you can enjoy these nature photos :-)
      I wish you a very nice weekend,
      Cordial greetings.

      Verwijderen
  75. Lieve Helma wat maak je toch een geweldig foto's. Stuk voor stuk pareltjes.


    ตารางคะแนนพรีเมียร์ลีก

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma