woensdag 10 mei 2017

Mierzoet......................

De titel mierzoet slaat op de roze bloemetjes van de hyacint in dit blog. Ik had deze nog staan van vorig jaar maar vond ze eigenlijk te "zoet".  De blauwe druifjes die er ook nog stonden bleven ook maar staan dus nu dan alles maar bij elkaar gezet. Heb ik toch een vrolijke post :-)

Veder geen tekst maar gewoon plaatjes.





**Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on the photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling ***


Hyacint roze 

Hyacint roze 

Hyacint roze 

Hyacint roze 

Hyacint roze 

Hyacint roze 

Hyacint roze 


En dan nog een paar Blauwe druifjes en een wit druifje.......


Blauwe druif Muscari botryoides

Blauwe druif Muscari botryoides

Blauwe druif Muscari botryoides

Blauwe druif Muscari botryoides


Wit druifje

Uitsnede wit druifje.....





====================================================

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties op de foto's in het vorige blog van:

"Rondje polder................................". 

%%%%%%%%%%%%%%

Het gaat iedere dag weer een stukje beter met mijn rug. Het zitten kan alweer iets langer en lopen gaat goed.   Ik hoop er dan ook weer gauw op uit te kunnen. Bedankt voor alle belangstelling.

Ik loop wat achter met reageren maar probeer dat de komende tiojd in te halen.

160 opmerkingen:

  1. Ooooohh Helma wat een Rose Beauty's fantastisch je hebt je lekker uitgeleefd zeg ze zijn super en zo lekker soft
    En de blauwe en Witte druifjes heel erg mooi echt genieten hoor
    Complimenten
    Hoop dat het weer beter met je gaat
    L.G Janny
    P.s bedankt voor je lieve reactie hé xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi janny,
      Heel fijn om te lezen dat je deze zachte roze kleurtjes kan waarderen :-) Ik was ook inderdaad lekker bezig ;-) De blauwe druifjes vind ik altijd mooi en witte zie ik eigenlijk niet vaak. Kon ze nu mooi bij elkaar zetten in een blog.
      Het gaat iedere dag weet een klein stukje beter en ik hoop na volgende week dan ook weer aan het werk te kunnen gaan.
      Liefs, Helma xxx

      Verwijderen
  2. Hoi Helma
    Prachtig zijn je foto's .Ik vind de Hyacinten zalig ruiken maar kan ze helaas niet in huis hebben Ook Blauwe en Witte druifjes niet anders zijn de dozen Kleenex en allergie tabletten niet aan te slepen haha.Dus ik geniet maar even van jouw mooie foto's.Ik hoop dat het al iets beter gaat met je rug .
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elisabet,
      ze ruiken ook altijd echt hele lekker maar net zoals jij kunnen hele veel mensen niet tegen deze (soms sterke) geur. Jij bent zelfs allergisch voor de blauwe e witte druifjes. Moeilijke tijd dan voor je met al deze bloemen nu. Ik hoop dat je weer hele gauw wat kan minderen met de dozen kleenex ;-).
      Mijn rug gaat echt iedere dag iets beter en ik hoop dan ook na volgende week weer met mijn werk te beginnen.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. Hello Helma. Wonderful photos you made hiccup and sapphires. In addition, I like these flowers. Regards

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Erna,
      These soft pink hyacinths also smell very nice :-)
      The blue grapes are always nice to see :-)
      Regards

      Verwijderen
  4. Nu als mijn blogjes je aan het lachen maken is het goed hihi
    Je mierzoet is precies wat ik zie maar goed we zitten zowiezo op een roze wolk dus past goed...een blogje had ik even in de wacht gezet, jammer want nu heb je de edele dieren niet gezien en daar kwam ook een mier in voor grijnzzzz
    Hou eigenlijk helemaal niet van blauwe druifjes maar als ik je foto's bekijk worden ze steeds mooier :)
    En fijn om te lezen dat je vooruit gaat...steeds kleine stapjes en je komt er wel.
    Groetjes en op naar nieuwe avonturen
    Doei doei

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha.... ja dat is zeker goed Nellie en ik heb me dan ook kostelijk bij je vermaakt :-) Als jij een blog in de wacht hebt gezet dan kom ik die met bijlezen vanzelf wel tegen. Op een roze wolk zitten we inderdaad hahahahaha......
      Jij houdt dus niet van blauwe druifjes!! Nah... ik mag ze wel zien hoor. Fijn dat je ze op de foto dan wel een beetje mooi vindt *grinnik*.
      Ik ga inderdaad met kleien stapjes vooruit en ik ben daar dan ook echt heel blij mee. Ik wil er nl gewoon weer op uit!
      Groetjes en geniet van je zondag :-)

      Verwijderen
  5. Really gorgeous and delicate, Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Linda,
      The soft pink color I find very beautiful too :-)

      Verwijderen
  6. Hyacinten is werkelijk mooie foto's.Mooie zachte kleuren. Blauwe druifjes heb je ook mooi fotografeert. Maar hyacinten ken ik niet tegen in huis. Wat stinken heel erg. Dan krijg ik hoofdpijn. Chrysanten kan ik ook niet tegen. Er komen nooit hyacinten en chrysanten in huis. Het is wel hele mooie bloemen. Gelukkig kan ik bij jou foto's kunnen genieten.
    Fijne dag.
    Gelukkig gaat wat beter met je. Wel voorzichtig doen.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja je kop logo is echt schitterend geworden.

      Verwijderen
    2. Dank je wel Jacqueline, de kleurtjes van de hyacinten zijn ook vaak heel zacht. Natuurlijk heb je ook de paarse/blauwe maar deze zachtroze vind ik wel wat hebben hihi... Jammer genoeg kunnen jij en heel veel mensen niet tegen de geur van deze bloemen. Gelukkig kan je er wel van geneiten als ze op foto's staan :-)

      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
    3. Bij de kopfoto heb ik een achtergrond van internet gehaald en daar een hyacint op gezet :-) Paste ook gelijk heel mooi.
      Dank je wel.

      Verwijderen
  7. Prachtige foto's Helma. En goed te lezen dat het met je gezondheid weer wat beter gaat.
    Een heerlijke dag gewenst.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marijke,
      dank je wel voor je reactie op deze 'zoete' foto's ;-)
      En ja, het gaat gelukkig alle dagen een stukje beter. Morgen naar de arts en ik denk dat die ook wel tevreden zal zijn. Ik denk dat ik dan met een week weer aan het werk kan (hoop ik).
      Groetjes en een hele fijne nieuwe week.
      Helma

      Verwijderen
  8. ik ben gek op zoete kleurtjes maar niet op echt zoet Helma ,blij dat je ze hier laat zien, blauwe druifjes, die vind ik het allerlekkerst ruiken, zalig gewoon,
    ik ben blij te lezen dat er al wat vooruitgang in je zit, ziek zijn en pijn hebben is niks hé, super lastig als je er graag op uit wilt, ik hoop dat het vanaf hier heel snel gaat met je en je weer als een kievit kunt ... lieve groet ❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben je hetzelfde als ik Dien want ik hou ook wel van zoete kleurtjes maar niet van zoet (al gaat chocolade er eerlijk gezegd wel in). Als ik mag kiezen tussen een gebakje of saucijzenbroodje geef mij dan de laatste maar hihi.....
      De geuren van deze bloemen zijn ook echt lekker al kunnen veel mensen er niet tegen.
      Ja, het gaat gelukkig al wat beter en dat werd ook echt tijd hoor. Als een kievit ga ik nog niet hahahaha.... maar ook niet meer als een slak dus er zit vooruitgang in ;-)
      Lieve groet terug xx

      Verwijderen
  9. Hoi Helma.

    Dit is super mooi.
    Wat komen alle bloemetjes zo mooi tot hun recht.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      dank je wel voor je leuke reactie :-)
      Zoet kan naast lekker ook heel mooi zijn hihi....

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  10. stap voor stap kom je er wel
    haha ja zoet is het roze wel maar ooh zo mooi, heerlijk romantisch
    ook prachtige druifjesfoto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook zo Anneke en het gaat ook stap voor stap. Het was 2 stappen vooruit en 1 achteruit maar.... we komen er ;-)
      Ik vond deze hyacint ook echt zo mooi soft met zijn roze kleur dat ik deze wel moest fotograferen. De druifjes konden er mooi bij als opvulling ;-)

      Verwijderen
  11. Hi Helma,
    I like this soft and gentle touch of the rose petals and the glimmer. So beautiful. But also these tiny bunch of grapes in blue and white is amazing !
    Thank you so much for your comment on my blog.
    Have a sunny Thursday, Helma.
    Best, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Synnöve,
      Later I put some other comments on your blog, but I had to stop for a while. Also you bend for your nice response about these soft pink colors with glitters on the leaves ;-)
      Sincerely, Helma

      Verwijderen
  12. Prachtige serie van de hyacint, Helma. Daar kan je mee thuiskomen (of op je blog zetten natuurlijk). De druifjes zijn ook mooi, maar het is nog moeilijker hun hartjes te zien.
    Succes met je herstel, dan kan je weer naar buiten, waar de vogeltjes.... zijn. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuke opmerking van: "Daar kan je mee thuiskomen (of op je blog zetten natuurlijk)" hihi.... de hartjes van de blauwe druifjes zijn echt heel moeilijk te zien. Ik ben afgelopen zondag (gisteren dus) ook even heerlijk er op uit geweest en dat deed me echt héél goed Jan!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  13. geweldig mooi Helma wat komen de kleuren mooi bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is nu ook overal alles kleur en fleur Bas en dat vind ik zo mooi omte zien :-)

      Verwijderen
  14. ha die Helma
    je hebt deze mooie blommen mooi in het zonnetje gezet :)
    ze zijn ook prachtig om te zien
    ben blij ook te lezen dat het je beter gaat , steeds een stapje verder
    ik wandelde gister bij ook goed weer door een pracht gebied
    vandaag wat HH en wat rust
    zonnige groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      het zijn ook mooie blommen hahahahaha.... en at groeit zomaar in de tuin. De blauwe druifjes zie je tegenwoordig ook overal opduiken dus daar moet je dan gebruik van maken hé hihi...
      Het gaat inderdaad steeds een stapje beter en na volgende week ga ik ook weer een paar uur op het werk kijken. Je foto's moet ik nog bekijken maar dat komt goed.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  15. Oh, how beautiful pictures! Lots of warm greetings.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Anne,
      These soft colors belong to spring and I love it :-)

      Verwijderen
  16. A lovely, delicate assemblage of floral images. Congratulations, Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you my friend David :-)
      These beautiful flowers are the suns of spring ;-)

      Verwijderen
  17. "la vie en rose", dacht ik even Helma...

    vooral die zachte tinten van de hyacinten spreken me aan

    maar dat doet niets af van de kwaliteit van de andere foto's

    een heel knap logje

    beterschap gewenst met je rugproblemen, maar zoiets forceren heeft weinig zin

    prettige dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi.... leuk dat je dat even dacht Willy :-)))))

      deze zachte tinten zijn ook hele fraai om te zien en in je tuin of op je balkon te hebben. Ik was er zelf ook helemaal gek op. De blauwe druifjes konden dan mooi mee in deze post ;-)

      ik doe met de rug ook rustig aan en het gaat echt steeds iets beter. Na volgende week ga ik dan ook weer op het werk beginnen voor een aantal dagdelen.

      Voor jou nog een hele fijne avond.
      groetjes

      Verwijderen
  18. Mierzoet of niet ik heb het niet geproefd maar wel van genoten, kleuren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik........ leuke reactie van "niet geproefd maar wel van genoten".
      Het zijn ook echt 'zoete kleurtjes'

      Verwijderen
  19. Fijn dat het beter gaat, Helma! Rustig opbouwen straks zodat je geleidelijk steeds meer kunt :-)
    Inderdaad zijn de eerste foto's, tegen jouw gewoonte in, zeer romantisch. Ach, dat hebben we soms ook wel eens nodig.
    De witte en blauwe druifjes zijn prachtig> wat is dat toch een leuk plantje.
    Helma, hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      ik kan inmiddels ook weer iets meer en ik ben zelfs van plan om na volgende week ook weer een paar dagdelen naar mijn werk te gaan :-)
      Hahahaha.... hoezo tegen mijn gewoonte in "zeer romantisch" hahaha... Soms vind ik dit erg leuk om te doen hoor en daar ik toch even dicht bij huis moest blijven en ik nog wat foto's had staan die nog niet geplaatst waren dan ga je uitzoeken etc hihi....
      Die druifjes zijn inderdaad hele leuke plantjes :-)
      Dank je wel voor je leuke reactie Zem.
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  20. Reacties
    1. Thank you Lasse,
      I also like to practice this kind of photography ;-)

      Verwijderen
  21. Ha Helma, prachtige bloemenserie, wat laat je ons weer mee genieten, ben er echt jaloers op!
    Groet kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      fijn te lezen dat je van deze bloemen geniet :-)
      Niet jaloers worden hoor (dat ben ik trouwens ook op jou mooie molens!)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  22. Reacties
    1. Thank you Lady Fi :-)
      They are beautiful flowers for photography

      Verwijderen
  23. Fijntjes jouw mierzoete foto's, en de druifjes mogen er ook zijn, leuk werk allemaal. Ondanks je zieke rug toch nog iets om te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Willie,
      met mijn rug gaat het gelukkig iedere dag steeds weer iets beter. Met een ruime week ga ik dan ook weer een paar dagdelen naar mijn werk (proberen). De fotografie blijft trekken en dan zijn deze bloemen prachtige items om mee te werken ;-)

      Verwijderen
  24. Dit is toch een hele mooie serie "mierzoete" foto's Helma.....hahaha! De druifjes, vind ik extra mooi, en die witte helemaal. Nee, zo'n snavel moet jij niet hebben, je bent zo al geen katje om zonder handschoenen aan te pakken denk ik zomaar.
    Lieve groetjes van Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik..... mag best wel een keer dat mierzoete Ed :-)))))
      De druifjes passen er mooi bij en aangezien je bijna nooit witte zie kon deze ook niet ontbreken. En euhhh... *hoezo geen katje om zonder handschoenen aan te pakken* mwhaaaaa.............. ik wil echt die snavel er wel bij hoor Ed *zie het ook zo voor me hahahahahaha.....
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  25. De roze hyacint :) Ik vindt roze trouwens een prachtige fotokleur. De witte vignette maakt het natuurlijk helemaal dromerig maar ik vindt 't prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is dat zo Henk, vind jij roze een mooie fotokleur! Dan moet ik daar toch eens meer op gaan letten. Op de kleur dan hé. Deze mooie pastel vond (en vind) ik ook erg mooi om te zien. En ja, daarbij kan een witte vignette natuurlijk niet ontbreken ;-). Fijn dat je hiervan hebt genoten ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Hallo Helma,
    Dat ziet er mooi uit. Prachtig hoe je deze bloemen heb gefotografeerd.
    Mooi zo met al die kleuren, vooral die blauwe druif vind ik heel erg mooi. De kleuren spatten er van af.

    Nou dag hoor, Druifje....!!! (haha...!!)
    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      het is ook de 'zoete' tijd hihi... Alles groeit en bloeit en geurt :-)
      Je kon me opvegen met je opmerking van "Nou dag hoor, Druifje....." whahahahahaha.... echt geweldig!

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  27. So beautiful pictures of flowers! I love them all <3!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's also this time of year to see all those beautiful colors and shapes of all kinds of flowers Katinka :-)

      Verwijderen
  28. Hola Helma. Preciosa entrada. Un lujo de fotografias. Magníficos colores y gran nitidez.
    Gran trabajo.
    Un fuerte abrazo y feliz semana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amigo Iñaki,
      estas flores son muy agradable a la vista y que ruijken realmente muy sabroso. Me encanta ver a todos esos bellos colores y formas de las flores en esta época del año.
      un abrazo

      Verwijderen
  29. Werkelijk een roze romantische droom met een snuifje blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een hele leuke opmerking van die 'roze romantische droom' Marylou :-)
      Echt leuk gevonden hihi......

      Verwijderen
  30. Die roze hyacinten zijn inderdaad mierzoet. Niks teveel gezegd, maar wel heel fraai in beeld gebracht. Veruit de mooiste plaatjes uit dit blog.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Dick,
      deze tijd is toch ook helemaal geweldig met al die mooie bloemen in alle verschillende vormen, kleuren en geuren. Ik geniet daarvan ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. Piękna wiosna u Cibie Helma!!.., taka delikatna.., podziwiam i pozdrawiam serdecznie:)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dziękuję za piękny komentarz Barbary.
      Czas ten jest również bardzo lubię wszystkie kolory i zapachy z wielu różnych kwiatów.
      pozdrowienia

      Verwijderen
  32. Absolutamente bellas, unos macros fantásticos con todo lujo de detalles. Un fuerte abrazo desde España amiga mía.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias a mi amigo :-)
      Esta vez las flores son tan bonita, con todos sus colores y aromas.
      un abrazo

      Verwijderen
  33. ha die Helma
    ja ik draag een aardig rugzakje mee uit het leven
    ik kan er bij gaan stil zitten en jammeren
    nee ik pak een andere rugzak en ga aan den wandel :) en geniet van alle pracht
    we krijgen heel goed weer , zeker NA het weekend , al ik hoop is dat jij komende zondag er op uit kan samen met je manneke en ons nadien weer versteld doet staan van een mooi foto verslag
    slaap wel groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey karel,
      en nog steeds moet ik je foto's gaan bekijken (schaam... maar dat doe ik echt nog hoor want ik ben vele te nieuwschierig hahahaha.......)
      Ja, ook ik heb dat maar zoals jij ermee omgaat daar heb ik respect voor x.
      Heerlijk dat je weer gaat wandelen en natuur gaat opsnuiven net als de leuke stedentripjes die je maakt. En ja, ik was er even op uit en wat denk je!!!??? Ik zag het groentje (vlindertje) en kon hem nog fotograferen ook :-))))))
      Geniet ook van het komende weekend en voor vanavond een hele fijne avond.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  34. Wat een prachtige foto's, Helma! Deze Vignetted geven een mooie plus.
    De zachtheid van tinten en ondiepe scherptediepte zijn geweldig!
    Vele kussen en ik hoop dat je goed bent. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola amigo Gummer,
      Gracias por su precioso comentario sobre estas imágenes :-)
      Me gusta este tiempo realmente todos los colores y aromas de las muchas flores que florecen ahora.
      Mi espalda está un poco mejor y espero estar deliciosa al paso a las pocas semanas.
      Un beso muy grande para usted

      Verwijderen
  35. Hoezo te zoet?
    Meid ben je gek, dit is gewoon lief, zacht en dromerig.
    En ja het is zoet maar dan wel het gezonde zoet waar je niet dik van wordt.
    Dit is het zoet waar je een voldaan gevoel van krijg.
    Dit is nu precies wat ze noemen eyecandy.

    Het is een heerlijke serie Helma.
    Je zou de foto's ook kunnen gebruiken als trouwkaart want ze hebben zelfs een romantische uitstraling.

    Na het zien van deze serie ben ik niet je groene vriendinnetje maar je zoete vriendinnetje :-)

    Fijn weekend en LG,Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... heb net jou serie zitten bekijken en werkelijk..... dat was echt kwijlen.....slikken...... en kwijlen!!!
      En ja, leuk dat je dat zegt over dat zoete maar niet dikmakend hahahahaha... Zo had ik dat nog niet bekeken en de term "eyecandy" is een hele goeie voor de plaatjes :-) Dank je wel voor je leuke reactie zoet vriendinnetje :-)

      Ook voor jou ene heel fijn weekend.
      LG, Helma

      Verwijderen
  36. Beautifully displayed hyacinths-yes from the center.Szafirki also look like small grapes.This year in the garden also beautifully hyacinths:) greetings

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Monika,
      This time of the year it really also enjoys all the beautiful colors and smells of the different flowers. You also have beautiful clothes and hyacinths in your garden. It is so beautiful :-)

      Verwijderen
  37. Die blauwe druifjes in Close up zijn erg fraai

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel natuurlijk-rijk.
      Deze tijd is het ook echt genieten van alle verschillende bloemen en kleuren en geuren ;-)

      Verwijderen
  38. Hola Helma, tus fotos son espectaculares, muy muy bonitas, enhorabuena. Besos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias Lola,
      esta vez las flores son tan hermosas con todos sus colores y aromas :-)
      Una gruesa beso

      Verwijderen
  39. Hoi Helma,
    zoet of niet het zijn hele mooie scherpe en sfeervolle opnames. Voor mij persoonlijk springen de druifjes eruit, schitterend.
    Groetjes
    Joost&Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost,
      dat 'zoete' was het eerste wat in me opkwam toen ik deze roze hyacinten ging fotograferen :-) De druifjes zijn ook echt wel mooi en ik ben blij dat ze mooi ba dat zachte roze pasten hihi.....
      Heel fijn weekend voor jullie.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  40. Hallo Helma, nou, niets te zoet; ik vind het geweldig sfeervol zo :) En met de blauwe en witte druifjes erbij is het helemaal leuk geworden!! Prachtig gedaan. Groetjes, Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... niks te zoet dus volgens jou hihi....
      erg leuk om dat te lezen Jenny :-) Sfeervol vind ik de hyacinten ook wel en voor de kleur staan daar inderdaad de witte en blauwe druifjes bij. Dank je wel voor je onwijs leuke reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  41. Hallo Helma,
    Super mooie macro opnames Helma, prachtig die kleuren !
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rob,
      het is weer wat anders dan vogels maar deze bloemen mag ik ook graag zien :-)
      Deze tijd is het ook alles kleur en fleur in de natuur.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. Reacties
    1. Dank je wel Ruud,
      de bloemen zijn nu allemaal zo mooi van kleur en daar geniet ik dan ook erg van.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  43. Ondanks dat je zegt dat het mierzoet is, zijn het hele mooie foto's...ik vind de druifjes zo mooi...en wat fijn dat het elke dag een beetje beter gaat....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Memrian,
      de titel 'mierzoet' wat het eerste wat in me opkwam toen ik deze hyacinten aan het fotograferen was ;-) De druifjes zijn ook mooi en ik ben echt blij dat ik er een paar op de foto had.
      Dank je voor je belangstelling en ik ben ook echt blij dat het steeds een beetje beter gaat. Volgende week een paar dagdelen op therapiebasis weer aan de slag.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. I think your close up photography is beautiful, also thank you for joining my little band of followers.
    Take care, Gordon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Goridn,
      Thank you for your visit and your nice response.
      Your photos speak to me and therefore I follow your blog ;-)
      Greetings, helma

      Verwijderen
  45. Schitterende macro foto's van deze hyacinten Helma
    jammer dat ik geen geur computer heb wat zal dat heerlijk geroken hebben :-)
    prachtig zijn ook de foto's van de blauwe en witte druifjes

    Een heel fijn weekend, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad wat er nog aan ontbreekt op de sociale media Bram een geurenlink. Zou toch wat zijn als we ook nog konden ruiken hihi.... Maar deze bloemen ruiken ook echt heerlijk! Inmiddels zijn we weer een week verder (kwam steeds wat tussen) en staan we weer voor een volgend weekend.

      ook voor jou een hele fijn weekend,
      groet, Helma

      Verwijderen
  46. Helma, фотографии очень красивые. Можно их печатать, как открытки и дарить друзьям на праздники!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Здравствуйте Галина,
      что это очень хорошая идея, какие карты для друзей :-)
      Спасибо за совет.
      салют

      Verwijderen
  47. Prachtige reeks Helma, heel mooi werk, knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx Ludo,
      deze tijd van het jaar is ook zo ontzettend mooi met al die kleuren en geuren :-)

      Groetjes

      Verwijderen
  48. Absoluut mooie afbeeldingen Helma.
    Absolutely beautiful images Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Roy,
      The flowers are also very beautiful everywhere and I enjoy that too ;-)

      Verwijderen
  49. Wat een heerlijk zoet log, jammer dat ik het niet kan ruiken. Moet ik mijn fantasie maar weer gebruiken. Je roze wolken zijn prachtig gefliepst en de blauwe en witte druifjes dito met een sterretje! Knappe foto's Helma!

    (K heb ff een paar weken geen zin gehad in blogland, komt wel weer!)
    Garoetjes van je buuf baardvrouwtje Marjolein!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zei nog een bezoeker baardvrouwtje Marjolein dus eigenlijk zouden we zo'n computer moeten uitvinden hihi.... Die roze hyacinten waren ook echt zo mooi zacht van kleur en dan in combinatie met de wat hardere blauwe druiven een aardige combi dacht ik zo ;-).

      Geeft niks dat je geen zin had in blogland. Hebben we allemaal wel eens last van en je moet alleen doen wat je zelf wilt en goed voelt.
      Garoetjes van dit baardvrouwtje, Helma

      Verwijderen
  50. Божественная красота, Helma! Как красивы цветы при такой приближенной съемке!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Спасибо Анне :-)
      В это время года цветы так красиво в цвете и деталях.
      Мне нравится очень много сегодня :-)

      Verwijderen
  51. Reacties
    1. Takket Dirk.
      Blomstene denne tiden av året er også veldig vakker farge.
      hilsener

      Verwijderen
  52. Reacties
    1. hank you for your visit and your response Regine :-)

      Verwijderen
  53. Je macro's van deze bloemetjes zijn weer magisch en betoverend mooi. Het is een hele kunst om op dit macro vlak je compositie op te bouwen in de uiterst kleine scherptediepte. Macro is een kunst, dat jij die kunst beheerst is overduidelijk ! Laat ze maar komen Helma, de prachtige lente en zomer macro's !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Dirk :-)
      Het kan nog beter maar.......... ik ben zelf ook aardig tevreden over deze hoor. En over kunst beheren te spreken: "Jij kan dat als geen ander!!! Maar thnx voor je reactie Dirk en ik beschouw deze dan ook als een compliment ;-)

      Verwijderen
  54. Een mooie combinatie met de blauwe druifjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Aly,
      hoe is het inmiddels met je?
      Operatie overleefd?

      Verwijderen
  55. Het is voor mij echt niet te zoet Helma.
    Ik ben blij dat je ze plaatst, want ik vind dit prachtig, ik hou van roze ;-)))
    Al zij n de druifjes ook niet te versmaden.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik..... ik lees het al, als ik ooit bij jou in de buurt ben zal ik wat "zoets" voor je meenemen Tinie want het kan bij jou niet gauw verkeerd wat 'zoet' betreft ;-) Grapje hoor maar thnx voor je leuke reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. Zoooo mooi van kleur. En natuurlijk haartjescherp. Ik vind de foto's prachtig. Zo wit heb ik het blauwe druifje nog nooit gezien, hahaha. Die is ook wonderschoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi.... het is toch echt een wit druifje Alie en ik zie ze soms wel meer staan. Wel moeilijker te fotograferen dan de blauwe en er bleef dan ook niet veel over van de foto's van de witte druif :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  57. Hele sfeervolle serie Helma. Vooral de tweede foto spreekt mij enorm aan. Een prachtige plaat. Ik zou wel het witte streepje in het midden van de foto ook even roze maken. Het leidt nu zo af en dat is eeuwig zonde (vind ik dan he ;-)).

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je René,
      ik heb daar niet eens aan gedacht om dat streepje roze te maken of weg te halen. De foto is ook zoals ie gemaakt is. Dat witte streepje komt van een van zijn blaadjes maar je hebt wel gelijk dat het dan wel iets mooier zou ogen :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  58. Hi Helma. I'm sorry to hear that you still have problems with your back. I hope that it continues to improve and that you are soon fully recovered.

    your flower images are beautiful!

    With my very best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,
      Thank you for your comment. Nice to read that you like these flowers :-)
      Fortunately, my back is getting better and I'll be able to get into nature soon :-)

      Best regards, Helma

      Verwijderen
  59. Ufffffff, querida Helma, EMOCIONANTE. Abrazos desde Asturias.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Hoi Helma,

    wat prachtige beelden, mooi vooral de eerste
    foto van de roze hyacint, prachtig zacht!! super
    maar ook de foto's van het blauwe druifje zijn prachtig, 2 heel fotogenieke
    bloemetjes, je hebt er een prachtig blog van gemaakt, complimenten!

    groet Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nieske,

      dank je wel voor je complimenten :-))) Deze tijd zijn er ook zovele mooie bloemen met fantastische kleuren en geuren. Heerlijk om te zien en ook om te ruiken. Fijn te lezen dat je van deze foto's hebt genoten.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  61. Hi Helma and so sorry for the late comment, I've unfortunately got a horrible kidney infection which is taking some moving. Wonderful set of flower images, absolutely beautiful. Hope the back is getting better. All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello john
      No sorry for a kidney infection is not nothing !!! Your health is happening and you must really deal with it. I hope you will recover from that nauseous infection very soon.

      Kind regards,
      Helma

      Verwijderen
  62. Alle beelden in de zuiverste detail.
    mooi.
    knuffels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Janicce,
      Obrigado por seu lindo comentário :-)
      Fico feliz que você tenha gostado estas fotos.
      muitos abraço

      Verwijderen
  63. Hoi Helma,
    Ik houd het een beetje kort, want ik moet nog een hele lijst met blogs bekijken, pffft. Wel genieten hoor, daar niet van.
    Het roze is inderdaad mierzoet een beetje bruidsboeketgedachte had ik erbij. maar erg mooie detailfoto's hoor. De blauwe (en witte) druifjes zijn een mooie tegenhanger. Ik vind ze stoer! Mooie foto's, groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je mag het kort houden Maria want ja, je moet wel bijblijven natuurlijk hahahahaha...... Ook leuk die bruidsboeket gedachte. Nu je dat zo zegt heeft dat er inderdaad wel wat van ;-) Ga jij maar gauw verder hoppen en ik spreek je later.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  64. Amazing photos. I like these macro pictures very much.

    Many greetings
    Wolfgang

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Wolfgang,
      Thank you for your visit and also for your nice response.
      Kind regards,
      Helma

      Verwijderen
  65. Lees dat het beter met je gaat. Volhouden zo.
    Zelf moet ik nog voor een derde keer naar de kliniek.

    Je foto's zijn heel bijzonder, Helma.
    groetjes
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ria,
      ja, het gaat ook steeds iets beter met mijn rug al zal ik er nog wel om moeten denken maar........... we komen er :-) Jij moet dus weer naar de kliniek en dit wordt de 3e keer!!!! Geen mooi bericht Ria.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  66. Hoi Helma,
    Dat heb je mooi vastgelegd zeg!
    Dit soort foto's ken ik alleen van ansichtkaarten.
    Werkelijk prachtige plaatjes!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      grappig om te lezen dat je dit soort foto's alleen van ansichtkaarten kent :-) Ik mag in deze tijd graag de macro ter hand nemen en dan zijn bloemen natuurlijk perfecte items om te footgraferen ;-) Dank voor je leuke reactie.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  67. Het lijken wel stuk voor stuk kleine kunstwerkjes. Prachtig Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Cor,
      eigenlijk is het ook inderdaad een soort 'kunst'.
      Kunst vanuit de natuur ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  68. Lovely pink and blue pastel!

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your comment Juliana :-)

      Dear greetings, Helma

      Verwijderen
  69. Jij weer volop bezig met bijlezen...niet te lang op die stoel blijven zitten hè.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, maar ik kom toch steeds meer op achter. ook omdat ik weer aan het werk ben gegaan (re integreren) en drukte met de kinds pffffffff.... Voor jou ook een hele fijne avond en een heel mooi warm weekend.
      Groetjes

      Verwijderen
  70. Liebe Helma!
    Zauberhafte Bilder!!! Wie im Märchen!!!
    Alles Liebe
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Heidi,
      Vielen Dank für Ihre netten Kommentar :-)
      Ich bin sehr hinter in neue Blogs zu lesen, aber Sie sehen mich bald erscheinen.
      Viel Liebe,
      Helma

      Verwijderen
  71. Hello Helma!
    A wonderful series of photos on the those bell flowers, really super and colourful!
    Warm hugs, keep well :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Noushka,
      Thank you for your enormous leive response.
      With my back it's going to be much better now, so I can do it again ;-)
      Dear greetings, and a hug

      Verwijderen
  72. Beautiful. Your the master of Macro Helma.
    Beautiful. Jij de meester van Macro Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik .... you make me blush Roy :-)
      Thank you for enjoying these macros.

      Verwijderen
  73. Lekker zoet blogje, dat roze heb je mooi gefotografeerd en goed belicht. de blauwe druifjes vind ik het leukst, die wil ik volgend jaar ook eens zo mooi vastleggen
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die blauwe druifjes zijn ook echt hele leuke onderwerpen om te fotograferen Ghita. Die hyacinten waren dat trouwens ook ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  74. Hoi Helma,
    Je laat weer eens zien dat het macrowerk je goed ligt. Het blijft toch een kunst om van bloemen iets speciaals te maken. Ga maar lekker op deze zoete toer verder :-)
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      ik begin er bijna van te blozen hihi...... Maar het is wel zo dat ik graag in macro mag fotograferen :-) Straks de libellen en zo weer in de AWD. Ik heb er zin in. Ik zal op de zoete toer verdergaan hahahahaha...
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  75. MMMMMM, ik ben gek op roze!!!!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik....... Roze heeft ook echt wel wat hihi...

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  76. Oh.. Wat een geweldige fotoserie heb je er weer van gemaakt! Helaas komt er niet vaak van om een berichtje achter te laten, maar je foto's zijn echt geweldig mooi! En deze serie is wel erg op een romantische toer. [...] In dromenland verder! ;) De natuur is sowieso geweldig mooi om vast te leggen, maar jij weet wel hoe je emoties erin moet leggen! Super mooi gedaan! En heel veel succes bij je verdere fotografie-toeren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jacobien,
      ik loop momenteel ook weken op achter voor wat betreft blogbezoeken en reageren. Vaak haal ik dat later dan ook wel weer in maar door mijn hernia kwam ik echt helemaal flink op achter! Fijn dat je zo genoten hebt van deze foto's. Doet me ook goed om dat te lezen :-).

      Vriendelijke groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  77. Reacties
    1. Ciao AlfGarg,
      quanto bello per vederti di nuovo.
      È tutto okay con te?
      Grazie per la tua visita e la tua risposta.

      Saluti, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma