vrijdag 14 april 2017

Madeliefje - Bellis perennis...........

Deze leuke madeliefjes kun je eigenlijk het hele jaar wel vinden in graslanden en bermen. Als kind zijnde maakte ik er altijd een hoofdband, ketting en armband van :-). Ik kon er echt uren zoet mee zijn.

Daar ik er nog niet op uit kan om te fotograferen plaats ik deze leuke madeliefjes die ik nog had staan (met nog een aantal blogs)  voor ik door mijn rug ging.




**Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


*** Photos are of better quality, so better, sharper and clearer on the magnification. Just click on the photo itself or on the upper picture, you can by clicking or scrolling ***



Echt even in de vergroting bekijken

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis


Toen ik deze foto's maakt was de dauw nog aanwezig in het gras en dat is op sommige foto's ook nog goed te zien.


Druppel tussen de grassprieten

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis


Wat ik ook altijs zo mooi vind bij de Madeliefjes is dat sommige van die prachtige donker roze randen of buitenste blaadjes hebben. Prachtig om te zien.


Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Druppels op de grassprietjes


Onderstaande foto is eigenlijk een beetje dezelfde als foto 2 alleen is bij deze foto de scherpstelling in het hart van de bloem en bij foto 2 de scherpstelling op de roze buitenblaadjes.


Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Madeliefje - Bellis perennis

Morgendauw druppels in het gras




=====================================================

Iedereen bedankt voor alle beterschap wensen en opbeurende woorden, mailtjes, app'jes, kaartjes en belletjes. Het zal nog even duren eer ik weer 'uren' achter elkaar achter de pc kan maar ik kom jullie bezoeken :-)

158 opmerkingen:

  1. Hi Helma,
    welcome back ;-). Fabulous photos of the bellis in these different colors and the waterdrops. Stunning macro photos.
    I wish you a happy Easter, Helma.
    Best, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Synnöve,
      I'm not much behind the computer because that's not my back yet. I would like to post a post and visit you on a visit. So, I'm doing it a little bit. Thank you for your nice response and also a very nice Easter weekend.
      Best regards, Helma

      Verwijderen
  2. Great pictures, Helma, but I really find it hard that you could be sweet for an hour! I think you should start wearing bracelets and necklaces made of flowers again and post them on your blog. And you'd better have a sweet smile - at least for an hour anyway! Get well soon. We miss you.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello dear david
      I miss you too and I also come to read very soon.
      I still had these pictures of the daisies (and some happy). I try to sit behind the computer for a quarter and visit you.
      I wish you a very nice Easter weekend.

      Dear greetings, Helma

      Verwijderen
  3. Werkelijk en schitterende serie foto's, van het "gewone"madeliefje, waar een hoop mensen aan voorbijlopen. De opnamen 17 en 22 zijn mijn favorieten. Ik kan mij nog goed herinneren, dat mijn nu 50 jarige dochter, madeliefjes plukte toen ze een jaar of 3 was voor Mama.
    Gaar het weer wat betere met je rug? Rustig aan hè!
    Liefs van Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Edje :-))))
      Inderdaad het "gewone" madeliefjes maar het is een o zo mooi en lieflijk bloemetje. Ik heb ze altijd al mooi gevonden en zoals gezegd ook als kind zijnde er uren mee zoet geweest hihi... Ook jij herinnert je dochter dat ze als kind zijnde ook madeliefjes plukte.
      Mijn Jongste zoon had toen ie nog klein was ooit een madeliefje gedroogd en deze in een sleutelhanger gedaan. daar had hij bij geschreven Ma, de liefste :-)))) Aan de andere kant zat een fotootje van hem. Nog steeds hangt deze sleutelhanger (al 30 jaar) aan mijn sleutelbos. :-)))
      Ik wou dat die rug over was maar dit gaat nog wel even duren. De pijn kan ik hebben (met meds) maar ik mag nog niet veel zitten en dat is echt crime (doet dan ook best pijn hoor). Dank je voor je belangstelling.
      Ik wens je een heel fijn paasweekend.
      Liefs, helma

      Verwijderen
  4. Dear Helma
    Gorgeous serie. Fantastic, delicate photos! I enjoy them all.
    Masterpieces!!!!

    Many Easter Greetings from
    JetteMajken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello dear JetteMajken,
      Thank you for your nice and enthusiastic response :-)
      I'm glad you enjoyed ehbt.
      Also for you a very nice Easter weekend.
      Dear greetings

      Verwijderen
  5. Hello, pretty captures of the droplets and lovely flowers. Wishing you and your family a very happy Easter and happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Eileen,
      I can not do much because my back is still skewed and the pain is not gone.
      Also for you another great Easter Sunday evening and a second Easter day.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  6. Mooie serie helma van een heel fotogeniek bloemetje ja ik denk dat ieder meisje dat wel deed kettingen en kransjes maken van het Madeliefjes
    Ik wens je beterschap toe en fijne Paasdagen
    L.G Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,
      het is ook echt ene fotogeniek bloemetje en ik ben blij dat ik deze nog had gemaakt voor ik door mijn ruig ging :-) Ik denk ook wel dat iedereen met deze bloemetjes kettingen en armbandjes heeft gemaakt (en misschien nog steeds maken).
      Ook voor jou nog een hele fijne 2e paasdag.
      LG, Helma

      Verwijderen
  7. Prachtige foto's van het mooie en frele bloempje ..het madeliefje..
    Het lijkt zo heel wat, maar je moet dus wel heel plat gelegen hebben:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook zo'n leuk en klein lieflijk bloemetje Marian, die moet je gewoon vastleggen :-) Ik lag inderdaad compleet languit bij het maken van deze foto's.

      Verwijderen
  8. Hoi Helma, Wat een schitterende ode aan het madeliefje!
    Ik vlocht er als klein meisje ook bloemenkransjes van voor in mijn haar ;-))
    Prachtig met de druppels en de rode randen aan de bloemblaadjes. De foto's zijn een voor een pareltjes en prachtig van kleur en scherpte, pffft.....die heb je idd toch maar gemaakt voor je rugproblemen!!
    Fijne paasdagen en kalm aan.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      het madeliefje verdient dit ook ;-) Ik ben er net als jij ook uren zoet mee geweest en ik zie je dan ook zo voor me met die bloemenkransjes in je haar :-) En ja , deze zijn gemaakt voor ik door mijn rug ging. Heb gelukkig ook nog hyacinten (van vorig jaar) en paardenbloemen dus ik kan nog even vooruit. Hoop wel dat ik binnenkort weer zelf buiten kan liggen hoor!
      Ik heb zeer zeker heel kalm aan gedaan (ik zal wel moeten hahahahaha.....)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  9. een bloempje dat vaak onderschat wordt Helma..

    een schitterende reeks heb je er van gemaakt

    beterschap en mooie paasdagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is misschien ook wel zo Willy en daarom heb ik deze maar een keer in het zonnetje gezet ;-)

      Gaat heel langzaam de goede kant op maar zitten (en veel bewegen) is nog best pijnlijk, auw!

      Voor jou alvast een hele mooie nieuwe week.

      Verwijderen
  10. Oh how the mighty beautiful pictures! This flower is beautiful. We also grow them in the yard. Happy Easter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi anne,
      these little flowers deserve to be put again in the limelight. Thank you for your Easter Greeting.
      I wish you a nice new week.

      Verwijderen
  11. Naar zo'n zachte macro fotografie kan ik blijven naar kijken. Hoe die piepkleine bloemetjes zo verdomd mooi kunnen wezen hé ?
    Je waterdruppels op de prille grassprietjes kunnen me zeker ook bekoren.
    Het kleine wereldje in al zijn pracht Laat maar komen Helma ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Dirk :-)
      Het haalt het niet bij jou foto's maar ik ben meer dan tevreden over deze resultaten ;-) Het zijn inderdaad piepkleine bloemetjes en zo leuk om te zien met die roze randjes. Die waterdruppels tussen de grassprietjes waren echt niet gemakkelijk hoor. Ik hoop er hele gauw weer op uit te kunnen om weer te fotograferen.

      Verwijderen
    2. Je doet me blozen hoor :-)
      Als we maar kunnen genieten van het fotowerk hé :-)
      'k hoop dat je rug goed en definitief geneest !
      Groetjes, Dirk

      Verwijderen
    3. Amaiii.... wat leuk dat ik jou aan het blozen krijg hihi.....
      Maar eerlijk is eerlijk"Jouw foto's zijn gewoon echt vakwerk!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  12. De essentie van de eenvoud, is het Bellis gevangen perennis meesterlijk met al de schoonheid van het platteland. Ik fascineren ook die druppels water wat zoveel prachtige foto's!
    Een dikke kus, Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Montse,
      este simple flor da la esencia de la belleza de la simplicidad :-) Las gotas fueron el rocío de la mañana que todavía estaba presente en la hierba :-)
      Un beso muy grande para usted

      Verwijderen
  13. Geweldig mooi gefotografeerd!
    Je maakt van dit gewoon bloemetje iets bijzonder wat natuurlijk ook zo is.

    Heb ze ook veel geplukt om hoofdbandjes van te maken.... Zo leuk!
    Van harte beterschap en een gezellig Pasen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook echt een heel leuk bloemetje Aly :-)
      En ja, al die kettingen die er vroeger van gemaakt werden zal menigeen nog heugen hihi.......
      Pasen is inmiddels achter de rug en die is hier zeer rustige maar wel gezellig verlopen ;-)

      Verwijderen
  14. Zo'n gewoon plantje, maar zo bijzonder op de foto gezet. Dit is weer een lust voor het oog. Veel sterkte en beterschap Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Alie voor de beterschapswens.
      Het gal al iets beterder maar ik ben nog wel even bezig om weer helemaal te kunnen rennen hahaha...... Vandaag volgens de fysio toch vooruitgang geboekt en ik sta alweer wat rechter maar nog niet helemaal helaas.
      Dit bloemetje zou ik deze toestand van mijn rug ook nooit hebben kunnen fotograferen maar dat zal wel weer goed komen :-)

      Verwijderen
  15. Waren bij jou de steeltjes niet altijd net te kort ;)
    Ja nostalgie kransjes maken
    Mooi serie en betekend in ieder geval dat je alweer wat langer bij de pc kan zitten...dus ook dat is een goed teken.
    Dat erop uit trekken komt wel weer ;)
    Groetjes en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha..... jam daar zeg je wat Nellie met die steeltjes Nellie :-)
      Ik zal er inderdaad heel wat weggegooid hebben omdat de steeltjes niet in de andere paste of omdat ik er geen "gat" in kon maken om te vlechten. Dat was ik even vergeten maar nu staat het me weer levendig voor de geest. Thnx :-)))))))
      Ik zit inderdaad weer af en toe even bij de pc en ik ben er ook van overtuigd dat het weer goed komt hoor maar ik had dit met die rug liever niet gehad :-(
      Ook voor jou een hele fijne avond,
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. Balen, dat je er nog niet opuit kunt, Helma. Je zit je nu vast rood, geel en blauw te ergeren ;-) Weer eens wat anders dan groen (haha). Maar zonder gekheid: je brengt me wel op een idee. Nu we geen bosanemoontjes meer 'mogen' kieken, moeten we op zoek naar wat anders, iets minder cliché. En dat heb jij dus gevonden. Dank voor de tip! Er zitten overigen heel fraaie plaatjes tussen.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is het ook Dick en niet zo'n beetje ook. De ellende is echt groot want in 2015 zat ik deze tijd zelf met een gebroken voet, in 2016 werd mijn ega aangereden en konden we er ook niet op uit en nu ik weer met mijn rug. Zit em vast in de maand april hahahah....
      En ja, euhm is inderdaad anders dan groen en zelfs nog vervelender ook grrrrr..... En thnx voor je reactie. Deze kleine madeliefjes zijn ook echt leuk om te fotograferen maar je kan ook hyacinten nemen of blauwe druifjes ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. Je hebt er echt kunstwerkjes van gemaakt en de waterpareltjes in het gras zijn adembenemend mooi Helma.Fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel marylou,
      het zijn ook echt hele mooie en lieflijke bloemetjes :-)
      De waterpareltjes kreeg ik er gratis bij ;-)
      Paasdagen zijn alweer voorbij en die waren heel gezellig.

      Verwijderen
  18. Maravilhosas!!
    São como pinturas Helma
    Boa Páscoa, bons dias pra ti.
    beijos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Obrigado Lis,
      esse pequeno e lindo flor delicadamente mereceu também para ser colocado no centro das atenções, uma vez :-) As férias da Páscoa estão mais mas foi muito acolhedor.
      Para você ter uma boa semana.
      um beijo

      Verwijderen
  19. Hye Helma,
    fantastic pictures ! very good sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Nathalie,
      It's a bit different from birds, but they come back into a birdy post ;-)
      Sincerely.

      Verwijderen
  20. Ha Helma,
    grassprietjes, dauwdruppels en madeliefjes... hoeveel mensen lopen daar niet achteloos aan voorbij. Maar geheel onterecht; jij maakte er een serie prachtige beelden van. Heel goed gelukt.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      grassprietjes met druppels zijn altijd leuk om te fotograferen en deze keer kreeg ik ze er ook gewoon weer gratis bij :-) Fijn dat je ze leuk vindt :-)

      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  21. These flowers are as beautiful as your mushrooms.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. The show must go on Helma :-) maar denk vooral eerst aan jezelf en de gezondheid.
    Als het niet gaat niks forceren, gewoon je rust nemen, hopelijk gaat het dan snel weer beter.
    Prachtig serie en foto's van deze bloemetjes
    heel mooie macro foto's met een prachtige focus en scherpte diepte
    prachtige kleuren en details, hele fijne paasdagen

    Groet, Bram

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook zo Bram 'The show must go on', en dat gaat hij ook wel hoor. Ik doe rustig aan en doe braaf mijn oefeningen hihi.... Ook idd de rust die ik keot nemen (languit liggen) neem ik zeer ten harte. ik wil nl zo snel mogelijk van deze ellende af en het gaat ook echt wel beetje bij beetje beterder.
      De Paasdagen liggen weer achter ons maar ik ben nog niet zo snel met reageren ;-) Voor jou nog een hele fijne week.

      Groet, Helma

      Verwijderen
  23. mogge Helma
    je bent een kunstenaar
    ja echt waar
    het zijn mooie blommetjes , maar zo jij ze brengt zijn het kunstwerken der natuur
    beterschap verder en een fijn weekend
    lieve groet , karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie middag Karel,
      is dat zo! Vind je dat echt!! Wat leuk om te horen :-)))))
      Het zijn inderdaad hele leuke en fijne bloemetjes. Doet me dan ook zo aan vroeger denken. Uren in het gras met deze bloemetjes en maar kettingen maken hahahah....
      Het gaat al iets beter hoor maar ik doe nog wel heel rustig aan (anders is het nog steeds flink auw!)
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  24. Reacties
    1. Takket Dirk
      denne lille blomsten bør settes igjen i søkelyset ;-)
      Hilsener, Helma

      Verwijderen
  25. Какая красота, Helma! Цветы необыкновенно очаровательны на Ваших фотографиях! Это весенние цветы?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Это маленький цветок, который растет в течение весны Анна.
      На лугах, в bermen.de даек и во многих газонах в домах :-)

      Verwijderen
  26. Wat is het toch een schattig bloemetje. Ik snap nu pas goed waarom kleine meisjes er zo gek op zijn. De druppeltjes staan er mooi op Helma, dat viel vast niet mee, want dauwdruppels zijn meestal klein. In gedachten zie ik je in het gras liggen, madeliefjes in je haar en fliepsding in je hand en je statief als steuntje voor het opstaan! Whahahaha. Genoeg geklets, het is een mooie reeks. Hopelijk gaat het inmiddels beter met je en kan je toch genieten van de paasdagen.
    Garoetjes van baardvrouwtje buuf Marjolein. :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa...... schattig hé baardvrouwtje Marjolein :-) Heb jij er vroeger nooit mee gespeeld dan?? Ik was er echt uren zoet mee en o wee als er een steeltje was waar ik geen ander bloemetje in kon vlechten hahahahaha.... Ik lag ook echt languit in eht gras maar wel op een stuk noppenfolie want het was inderdaad nogal nattig hahahaha... Statief inderdaad ernaast voor de optrek mwhaaa... inmiddels heb ik 2 statieven nodig om overeind te komen tsssss........
      De Paasdagen zijn voorbij en die zijn hier rustige verlopen ;-)
      Garoetjes van het enigszins gehandicapte baardvrouwtje, Helma

      Verwijderen
  27. Absolutamente bellas!!! Enhorabuena por esta serie, es insuperable. Un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias Germán,
      estos pequeños campo de flores silvestres merece ser puesto en el centro de atención una vez :-)
      Un gran abrazo

      Verwijderen
  28. Hoi Helma.

    Prachtig deze serie met al die mooie bloemetjes.
    Heel mooi Helma.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,

      Dit is iets wat ieder jaar weer terugkomt en wat me ook ieder jaar weer inspireert. De madeliefjes en de paardenbloemen. Prachtig om die volle velden te zien :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  29. Until I saw your wonderful photos, Helma, I never realised that daisies were so beautiful! Thank you for that. I must try and photograph some myself, although the results will never match yours! I love your water drops too!

    I hope that you are having a splendid Easter weekend. The weather is not being very kind to us here! Best wishes - - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard,

      Every year, when the daisies grow up and the beautiful yellow dandelions bloom again, I just have to photograph them. I think this is so fun to do. It's the wild flowers of nature and its beauty is huge :-)

      Here again the weather was very cold on Easter days. Now we have had 2 nights with night frost. 1x -3 and once -7 degrees frost !!!! It is not long any summer unfortunately.

      Kind regards,
      Helma

      Verwijderen
  30. Hoi Helma,
    Zo zie je maar weer, de onderwerpen zijn soms dichterbij dan je vaak denkt. Je moet er natuurlijk wel oog voor hebben. Je hebt weer eer van je werk, want je laat een mooie ode aan het madeliefje zien. We worden er even met onze neus opgedrukt dat het een bloemetje is dat ook aandacht verdiend. Wat zal je ernaar verlangen om weer pijnloos de houdingen aan te kunnen nemen die bij deze vorm van fotografie nodig zijn. Een goede motivatie bij de noodzakelijke inspanningen om te herstellen!
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      deze onderwerpjes waren helemaal dichtbij want ze groeien in menig grasveldje hihi.... Als kind had ik al oog voor de madeliefjes en dat is nog steeds zo zeker als er van die mooie donker roze randjes aanzitten :-) Dit kleine frêle bloemetje verdient inderdaad ook een keer de aandacht. En je moest eens weten hoe graag ik er weer op uit zou willen trekken en weer heerlijk op de grond kan liggen ohhhhh...... maar, dat komt waarschijnlijk vanzelf wel weer hihi.....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  31. mooie serie van dit kleine tere bloemetje. De mooiste foto's vind ik die van de bloemen met wat roze buitenblaadjes....
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bloemetjes met de roze buitenblaadjes zijn ook het mooiste Ghita :-) Dat roze geeft net dat beetje extra.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  32. Je hebt deze lieve blommekes alle eer aangedaan met deze schitterende foto's.
    O zo mooi, Helma.
    Van harte hoop ik dat je herstel een beetje vlot verloopt. Gelukkig houd je het al weer even uit achter de PC.
    Wat zou ons leven anders zijn zonder dat ding ;-)
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      het zijn ook echt hele lieve bloemetjes hihi...... Heerlijk om weer even met deze mooie kleintjes in de weer te zijn geweest. Mijn rug gaat goed vooruit. Ik sta nog niet helemaal recht en de pijn is ook nog niet helemaal verdwenen maar met de oefeningen, het "lopen wat steeds moet" en de 3x in de week fysio helpen aardig. Morgen voor controle naar de arts en dan horen we weer verder. Vreselijk om even zonder jullie te moeten maar ik ben er inderdaad steeds weer even achter :-)
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  33. Hallo Helma ,
    Prachtig mooie scherpe macro platen die met de druppels is mijn favoriet !
    prachtig blog weer !!
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zauberhaft präsentierst du das Geisseblüemli wie man
      hier in der Schweiz sagt hier ,wunderbare
      und warme Fotos ,ich bin so begeistert !

      Ich wünsche dir und all deinen Lieben
      ein ganz fröhliche Osterfest !
      Liebi Grüessli
      Margrit

      Verwijderen
    2. Hoi Rob,
      de bloemetjes vond ik erg leuk om te footgraferen.
      De druppels van de ochtenddauw kreeg ik er gratis bij ;-)
      Heel fijn weekend.
      Groet, Helma

      Verwijderen
    3. Hallo Margrit,
      Ich bin wirklich froh, dass Sie diese Fotos von kleinen Gänseblümchen genossen. Als Kind mit diesem kleinen bloemtejs spielte ich oft, und ich machte ketingen und Zöpfe sind Haargummis ;-)
      Sorry für meine späte Antwort, aber ich habe noch viele Probleme mit meinem Rücken und sitzen konnte immer noch nicht so lange.

      Grüße und genießen Sie die Sonne :-)
      Liebe, Helma

      Verwijderen
  34. Prachtige serie in zijn totaliteit Helma, foto 13 en 14 springen er voor mij als favo uit. Waarmee ik zeker niet de andere foto's te kort wil doen!! Heel knap werk Helma, apropos... lukt het een beetje met de rug?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi LUdo,
      deze foto's heb ik gemaakt toen ik nog gene rugproblemen had. Ik lag mooi languit op noppenfolie en de druppels kreeg ik er gratis bij :-) Leuk dat je een paar favorieten hebt gevonden.
      Met mijn rug gaat het beetje bij beetje nu wat beterder maar de pijn is nog niet helemaal weg en ik sta helaas ook nog niet helemaal rechtop. Dank je wel voor je belangstelling :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  35. Prachtige serie, Helma, deze doet me denken aan de tijd, dat ík ze mocht plukken en mijn zussen de kettingen maakten. Beterschap en een fijne Pasen. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Ja,
      daar moest ik ook gelijk aan denken want ook ik was hier altijd uren zoet mee. Ik zie mezelf nog zitten in het gras met al die geplukte bloemetjes en dan alles in elkaar rijgen om kettingen en haarbanden van te maken. Ook jou zus was er een die er kettingen van maakte en ik denk dat alle meisjes dat toen dezen :-)
      Dank je wel voor je beterschap.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Hoi Helma
    Wat zijn ze toch leuk de madeliefjes .Ook ik heb ze als kind vaak gevlochten .Als ik ze nu in ''het wild '' zie geniet ik nog steeds .Ook koop ik ze al vroeg in het voorjaar bij de bloemist of tuincentrum voor in de manden en bakken .Het liefst heb ik dan de ''dikke dubbele'' die we wel poederdonsjes noemen.Ik wens je veel beterschap met je rug en pas goed op jezelf .
    Fijn paasweekend ,liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://eenblogvoormij.blogspot.nl/

      Verwijderen
    2. Hoi Elisabeth,
      dat zijn ze ook en helemaal als er zoveel bij elkaar in het gras staan :-) Jij hebt ze dus ook gevlochten en ik denk ook dat alle meisjes dat in die tijd deden hihi.... Die dubbele zijn ook echt zo mooi en die staan ook erg leuk in de bloembaken. het is ook een heel dankbaar bloemetje wat uitbundig bloeit als je lief voor hem bent. Hert heeft inderdaad wel wat weg van poederdonsjes:-)))). Met mijn rug gaat het langzaam de goede kant op. Maandag weer naar de arts en dan hoor ik verder. Ik sta nog niet helemaal recht en de pijn is ook nog niet uit de rug vandaan maar het is te doen.
      Jij nog een hele fijne zondag.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
    3. PS Ik had je al gevonden en er weer tussen gezet ;-)

      Verwijderen
  37. Helma, your photos are so beautiful and relaxing! I love them! Happy Easter to you, dear friend. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello linda
      The Easter is a week ago but I'm not very long behind the PC.
      I hope your Easter days were also very cozy.
      Nice to have enjoyed these pictures of the little daisies.
      Greetings

      Verwijderen
  38. Weer een beeldschone serie Helma. Moeilijk kiezen maar ik denk dat ik foto 13 de mooiste vindt omdat de druppels zo mooi glitteren zonder de aandacht weg te trekken van het bloempje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Henk :-)
      De foto die je hebt uitgezocht heb je goed bekeken.
      Ik heb er zo ook naar gekeken :-)
      Dank voor je fijne reactie.

      Verwijderen
  39. Pracht foto's Helma, wat mooi van kleur en scherpte.
    Mooi ook vage achtergronden, knap gedaan.
    Hopelijk gaat het de goede kant op met je rug, wens je het allerbeste.
    Fijne paasdagen, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Tinie :-)
      Dit madeliefje verdiende het ook om eens in het zonnetje gezet te worden ;-)
      Met mijn rug gaat het beetje bij beetje beterder en morgen (lees maandag) voor controle.
      Voor jou een hele mooie nieuwe week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen

      Verwijderen
  40. ha die Helma
    ja dat heb ik inmiddels begrepen , maar ik ben weer fit hoor
    liep 4 van de 5 reclame wijken , werden ivm de paas eerder gebracht
    ik genoot het lopen met hindernissen en de mooie bomen en tuintjes , dus last van pollen was het niet
    nu jij ook nog fit worden en weer de mooie natuur in
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      blij te lezen dat je weer fit bent :-)
      Die folders worden dan inderdaad eerder gebracht en wij krijgen ze dan ook eerder in de bus ;-) Je genoot zelfs van de wandeling met hindernissen hihi..... Pollen zijn ook niet altijd de oorzaak van snottebellen en niesbuien hoor. Ik hoop ook weer heel gauw de natuur in te kunnen want ik heb het thuis wel weer gezien hahahaha......
      Jij ook hele fijne avond.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  41. Beterschap en gezellige Paasdagen gewenst Helma .
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Aly,
      gaat helemaal goed komen :-)
      De Pasen is inmiddels een week geleden en het gaat steeds een beetje beterder met mijn rug. Morgen (maandag) weer naar de arts dus dan hoor ik verder.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. prachtig!
    k ben gek op madeliefjes en deze kunnen zo aan de muur als madeliefjesbehang
    heel vervelend die rug, t zal stilletjes aan wel elke dag een beetje beter zijn, maar vlug gaat het niet zo'n herstel, dus beter niet in ergeren of de spieren spannen zich nog meer op
    goede moed en gezellige paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve berichtje Anneke :-)
      De rug gaat inderdaad heel langzaam wat meer herstellen en daar heb ik me ook maar aan toegegeven. Niet bukken, tillen oid maar nu veel moeten lopen en liggen. Zitten gaat wel steeds beter gelukkig al had ik die hele rugellende liever niet gehad!
      Fijn dat de madeliefjes je zo goed bevallen ;-)

      Verwijderen
  43. Hoi Helma, ik begrijp dat het nog steeds niet goed met je gaat... heel vervelend voor je en wens je beterschap en toch een hele fijne Paasdagen toe!!
    Je foto's zijn als altijd een ware genot om naar te kijken en te bekijken! :-))
    Dikke knufff groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anna,
      met mij gaat het wel goed hoor maar met mijn rug niet zo.
      het gaat al wel een stuk beter dan 2 weken terug en dat gaat zoetjesaan nog beter herstellen. De Paasdagen zijn alweer een week geleden maar deze waren hier heel gezellig :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. Leuk dat die bloemetjes allemaal herinneringen oproept. Fijne foto's die je nu met je zere rug niet zal kunnen maken zo laag bij de grond. De druppels op de grassen zijn ook mooi. Ik hoop dat het al wat beter gaat met je, sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik... dat doet het zeker Willie :-)
      En nee, in de staat waarin ik nu ben gaat het zeker niet lukken om dit soort foto's te maken. Gelukkig heb ik nog een groot niet geplaatst archief dus ik kan voorlopig even door ;-) Het gaat ook steeds een beetje beter hoor en morgen naar de arts.

      Verwijderen
  45. Hi Helma,

    Wat een schattige bloempjes zijn dit hè.
    Net als jij ben ik er ook uren mee zoet geweest als kind.
    En als ik eerlijk ben, ook als groot kind een paar jaar geleden ;-)

    Je heb ze in ieder geval prachtig vast gelegd, en als dit kind straks nog ouder is een jaar of 90 dan kom ik gewoon terug om hier verder te genieten en spelen.

    Wat leuk ook trouwens dat je twee verschillende vast kon leggen de witte en de roze.

    Fijne paasdagen en LG,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karina,

      het zijn ook echt super schattige bloemetjes :-)
      En jij bent er ook uren zoet meegeweest. Ik denk dat alle meisjes er wel zoet mee waren in onze tijd hihi.... Maar jij maakt nog steeds leuke dingen met de madeliefjes. Zal ik je wat verklappen: Toen ik daar lag te footgraferen heb ik ook nog stiekum even een ketting gemaakt. Even kijken of ik het nog kon hahahaha... echt super leuk :-)))

      Hahahaha... we blijven er gewoon mee bezig en ook inderdaad als we ouder zijn. Als we de 90 halen komen we er hier op terug ;-)

      Zowel de witte als de roze groeide in het grasland dus ik kon me lekker uitleven :-) De Paasdagen zijn alweer een week terug maar ze waren wel gezellig. Beetje rustig aan gedaan (moest wel) maar ook heel leuk.

      LG, Helma

      Verwijderen
  46. Allereerst van harte beterschap gewenst Helma!Hopelijk kun je binnenkort weer zulke mooie opnamen maken als je hier laat zien. Schattige bloemetjes zijn het en jij hebt er echt een supermooie serie van gemaakt,leuk ook al die waterdruppeltjes erbij.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Coby,
      het gaat iedere dag weer een beetje beter en morgen (lees maandag) hoop ik te horen dat alles goed verloopt. Die waterdruppels zaten nog in het gras van de ochtenddauw. Ik kreeg ze er gratis bij maar waren wel moeilijk om een beetje knap te fotograferen hoor.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  47. Hoi Helma!!!.. So delicate.... Lovely array of pictures... Cheers...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ana,
      These little flowers also deserve to be put in the sunshine ;-)

      Verwijderen
  48. Meravigliose queste immagini... i fiori che devono ancora sbocciare! complimenti!
    Buona Pasqua a te e alla tua famiglia! Cri : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ciao Cri,
      questi fiori non sono più grandi. Sono molto piccoli e crescono molto nei pascoli e bordi della strada. Lo chiamano una margherita. Le vacanze di Pasqua sono stati una settimana fa, ma sono in ritardo di rispondere.
      Prendete una bella settimana.
      Cordiali saluti,
      Helma

      Verwijderen
  49. Dacht dat lachen gezond was ;)
    Hier een avondje bankhangen...wel verdiend na al dat eieren zoeken :)
    Gelukkig hebben ze de meeste mee naar huis genomen...
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahaha..... dat is ht ook alleen kon mijn rug dat even niet aan hahahaha...
      Hetzelfde als de hoestbui die ik kreeg en later een flinke nies. Ik heb mezelf naar tafel gesleept en mezelf vastgeklemd tussen tafel en stoel zodat mijn rug een beetje "bleef zitten", maar het deed verd.... zeer.
      En hahahahah.... "gelukkig dat ze die eieren mee naar huis hebben genomen hahaha....". Ik merk ook dat ik zeer weinig loop want alles begint zomaar wat strakker te zitten kuch!
      Hele fijne week
      Groetjes

      Verwijderen
  50. Uwielbiam stokrotki!!! a w Twoim wykonaniu są prześliczne! Wesołych Świąt Helma!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dziękuję Barbara.
      Przyszedłem do was piękny obraz stokrotek przeciw.
      Prawdziwy obraz świata !!!
      serdeczne pozdrowienia

      Verwijderen
  51. Hi Helma, sorry I was sure I had left a comment on your beautiful post of the daisies, they are such a common little flower but oh so pretty when you look closely at them, also your water droplets on the grass are stunning, wonderful inages throughout. Hope the back is getting better. All the best, John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello john
      You had not reacted here yet and I would definitely have seen that :-) The Daisies are great too to see. These little flowers deserve to be sunk once upon a time. The beautiful dew drops I received for free at hihi ...
      With my back it's a bit better every day so I hope to pull it out again to go into nature.

      Best regards, Helma

      Verwijderen
  52. Hola Helma. He disfrutado mucho con esta nueva entrada de tu blog. Maravillosas fotos con un fantástico contraste de colores.
    Enhorabuena. Gran trabajo.
    Un fuerte abrazo y que tengas una feliz semana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Iñaki,
      estos pequeños campo de flores silvestres merece ser puesto en el centro de atención una vez :-) Me alegro de que haya disfrutado de estas fotos.
      Un gran abrazo

      Verwijderen
  53. Hoi Helma bedankt voor je lieve reactie en compliment op mijn blog
    Ik had dit blog al een tijdje geleden gemaakt maar deed er nog niet veel mee
    En heb het wat druk heb een nieuwe Pup hij is nu 4 maanden dus komt er wat minder van fotograferen ik wil deze nu echt voor enkel Lensbaby fotografie houden
    Hoop dat het snel beter met je gaat hé
    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,
      als ik had geweten dat je alweer eerder begonnen was was ik eerder langsgekomen hoor :-) Heel mooi zijn je foto's die je daar plaats en heel delicaat. Ik zou zo ook wel willen fotograferen maar wie weet..... ooit.
      En je hebt een pup!! Wat leuk! Daar moet je inderdaad de tijd voor nemen dus dat doe je goed. Ik heb je weer in mijn lijst gezet en kom je dan ook wel tegen als je iets nieuws plaatst.
      Vanmorgen bij de arts geweest en die zei dat ik "een dijk van een hernia had!!!!!!" Het gaat wel beterder maar ik zal er 6 tot 8 weken de tijd voor moeten nemen!!! Het goede nieuws is dat het allemaal weer goed komt.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Hoe fotogeniek kan een "doodgewoon" Madeliefje toch zijn. Dit zijn hele mooie foto's! Ook de druppels heb je er mooi scherp opgekregen. Daar ga ik ook nog eens op oefenen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zeg je heel geod Annemarie, hoe mooi kan een doodgewoon madeliefje zijn :-) De druppels kreeg ik er gratis bij hihi.... Ben benieuwd hoe jou foto's gaan worden van deze madeliefjes ;-)
      Groetjes

      Verwijderen
  55. I like these little, delicate daisies.
    Hope you are better, Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. They are also very nice little and yet strong flowers :-)
      With my back it's a bit better every day, but I'll have to wait a couple of weeks before everything is recovered sufficiently.

      Verwijderen
  56. Hallo Helma
    Je laat heel mooi zien hoe je van een klein bloempje iets groots kunt maken.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bets,
      dat heb je hele mooi gezegd :-))))
      Dank je wel.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  57. Beautiful photo.I also like daisies on the lawn, I bought 2 packets of seeds to have them a lot

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Very nice to read that you have even bought 2 packages to have as many daisies (and maybe other flowers). Thank you for your nice response.

      Verwijderen
  58. ha die Helma
    ja polderlandschap is zeker mooi , ik reed vandaag door door de jongste met de trein , en liep 18 km door en om Lelystad
    dus jij kon digitaal ff genieten van al dat moois , nu ik hoop dat m'n foto's ook wat zijn gelukt , zet ik die morgen op de andere site :)
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      polderlandschappen zijn ook heel mooi en heel vaak is er ook van alles te zien en te beleven ;-) En euhhh.... maar liefs 18 km gewandeld!!!! Alle mensen, wat een end hihi.... Ik genoot digitaal inderdaad van dat moois en dat zal nog even zo blijven denk ik. Vandaag wel bij de arts geweest en die zei dat ik nog zeker 4 tot 6 weken moest herstellen!!!! Mag wel weer een klein stukje met de auto dus de camera gaat dan maar mee want je weet maar nooit! Ik zal je foto's nog gaan bekijken :-)
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  59. kom je nog een x tegen hihi
    ja de paasdagen was fris , maar hier wel droog hoor
    nu is het zelfs weer wat winters bbbrrr , jij hebt er geen last van , nu ik ook niet :)
    maar de oud collega's konden weer vliegtuigen deicen hihi
    ik heb veel geduld maar toch niet genoeg om zo met die eieren te spelen , kunstwerkjes allemaal
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik...... soms zie je me nergens en soms ben ik er steeds achter elkaar hahahahaha...... De Paasdagen waren ook fris al had ik daar zelf weinig last van. Moest toch binnen blijven hihi..... Je oud collega's konen inderdaad lekker aan de gang in de kou (net als mijn collega's *lol*) Eieren versieren is wel leuk maar het kan ook te gek inderdaad hahahaha....
      Jij ook nog hele fijne avond :-)

      Verwijderen
  60. foto's naar mijn hart.
    veel beterschap...

    zelf moet ik binnen 2 dagen terug naar de chirurg.
    op tijd en stond krijgen we allemaal ons deel.

    liefs,
    ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dabnk je wel Ria :_)
      Jij dus ook al naar de chirurg, het is wat met ons hé.
      We krijgen idd allemaal ons deel en ik berust er ook maar in.

      Jij ook beterschap en sterkte.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  61. Que lindas as imagens.
    Aqui no Brasil se chamam:
    Margaridas.
    Abraços
    janicce.

    Wat mooie beelden.
    Hier in Brazilië noemen ze:
    Madeliefjes.
    hugs
    janicce.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Janisse,
      na Holanda chamamos esta linda flor pequena margaridas pequenas :-)
      Quando criança eu fiz este belo margaridas kettnigen e tiaras.
      Estou feliz que você gosto dessa foto das margaridas.
      Um abraço,
      Helma

      Verwijderen
  62. Hoi Helma,
    Wat een mooie Latijnse naam heeft het madeliefje! Ik hou ook van de madeliefjes, als ik mijn vrijwilligerswerk doe met de kindjes ben ik er graag mee bezig.. Maar ook gewoon om ze te zien. Deze foto's zijn schitterend, zeker met de druppels erbij in het gras. Ik wens je nog veel sterkte bij het opknappen!
    Groetjes, Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenny,
      wat leuk dat jij in je werk oom met de kinderen met madeliefjes in de weer bent :-) Als kind was ik er ook hele erg zoet mee en ook heel blij :-). Dank je wel voor je beterschapwens. Het gaat zoetjes aan de goede kant op maar ik zal nog zeker 4 tot 6 weken moeten herstellen (volgens de arts).
      Veel groetjes, Helma

      Verwijderen
  63. Liebe Helma,
    ich danke Dir sehr für Deinen lieben Kommentar!
    Deine Fotos sind wie immer brilliant! Und gerade diese kleinen, bescheidenen Gänseblümchen...Ich mag sie so sehr! Sie berühren irgendwie unser Herz!
    Diese Fotos hast Du vermutlich gemacht, als Du noch fit warst...?! Ich wünsche Dir in jedem Fall von ganzem Herzen eine gute und schnelle Genesung!
    Bei uns ist es im Moment sehr kalt geworden...einiges ist erfroren...so auch die gerade ausgetriebenen Blätter unseres Walnussbaumes...den konnte ich (wie vieles andere auch) leider nicht einpacken!!! Hoffentlich nimmt er keinen allzu großen Schaden...
    Fühle Dich gedrückt, schone Dich jetzt, damit es Dir möglichst schnell wieder richtig gut geht!
    Alles Liebe
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Heidi,
      diese Bilder sind in der Tat gemacht, wenn mein Rücken geschnappt wurde nicht. Jetzt kann ich nicht Bilder auf diese Weise nehmen. Zum Glück habe ich ein großes Archiv von Fotografien, die ich sehe, noch nicht :-) Diese Gänseblümchen sind auch so zart und süß zu sehen. Ich bin froh, dass Sie diese Fotos genossen.

      Auch bei uns ist die Niederlande momenteleel sehr kalt und morgen (Dienstag Lese ist auch Schneeregen erwartet !!! Die kalte Sie Baum Nussbaum wurde ein wenig krank, und ich hoffe, dass sie mit dem kalten gelingen kann!

      Vielen Dank für Ihre schöne Nachricht.
      Das tut mir gut.
      Viel Liebe und einem dicken Kuss,
      Helma

      Verwijderen
  64. Extraordinarias fotos, gran delicadeza, querida Helma. Saludos desde Asturias y que tengas una feliz primavera.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias Belën
      Me alegro de que haya disfrutado de estas fotos.
      Saludos cordiales desde el :-)
      Países Bajos

      Verwijderen
  65. Olá, lindas sessão fotográfica da belas flores que nasceram com a primavera.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graças AG,

      estes primavera flores pequenas são bonitas :-)
      Estou feliz que você apreciá-los.

      Atenciosamente,
      Helma

      Verwijderen
  66. De wonderen der natuur komen hier voorbij en de ene foto mooier dan de andere. Indrukwekkend mooie foto's Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Cor,
      deze leuke kleine madeliefjes zijn ook echt de moeit waard om een keer in het zonnetje te zetten ;-)

      Verwijderen
  67. Erg knap gedaan Helma. Het is toch een erg klein bloemetje en toch erg lastig om mooi in beeld te brengen. Vooral de foto's waar het bloemetje en de druppels scherp in beeld zijn spreken mij zeer aan. De combinatie maakt die foto's net even specialer dan de anderen.
    Zeer knappe serie.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel René :-)
      Het is inderdaad een heel erg klein bloemetje maar deze kleine madeliefjes verdiende het om ook een keer in het zonnetje gezet te worden :-) De dauwdruppels kreeg ik er gratis bij dus dat kwam mooi uit ;-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  68. Oh ik hou zo van die madeliefjes met een rood randje! Heerlijk zijn ze.
    Hoop dat die rug betert want dat kan sukkelen zijn. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik was ook echt op zoek naar de madeliefjes met de roze randjes Joke en deze stonden gewoon vlakbij. tezamen met de witte kon ik er zo een leuke serie van maken. Ik heb me tenminste kostelijk geamuseerd met deze madeliefjes ;-)
      Mijn rug gaat beetje bij beetje de goede kant op gelukkig al zal het nog wel een aantal weken duren eer ik weer dit soort foto's kan maken.

      Verwijderen
  69. Reacties
    1. Thank you Roy :-)
      These little flowers also earn a place in the blog ;-)

      Verwijderen
  70. Schitterende opnamen van de Madelief Helma!
    En wat is dat mooi zo met de druppels erbij, dit is echt iets anders dan vogels fotograferen, maar net zo mooi,
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bert,
      soms vind ik de macro helemaal geweldig en dat is dan met de mosjes en de kleine paddenstoelen in de winter. ook deze bloemetjes spreken mijn da erg aan maar ook hyacinten en paardenbloemen. Afgewisseld met de vogels ;-) Fijn te lezen dat je deze foto's ook mooi vindt :-)
      Groet,
      Helma

      Verwijderen
  71. Wat een prachtige serie!
    Ik wens je beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Frans,
      de rug gaat alle dagen beetje bij beetje beter :-)
      Groejtes

      Verwijderen
  72. ik zou haast zeggen, eenvoud siert mens en natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar dat is ook zo Bas,
      eenvoud siert ook de mens ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  73. Helma als eerste hoop ik dat het inmiddels heel veel beter met je gezondheid gaat. Je lijf zal door het verzorgen van andere heel veel te lijden hebben gehad. RESPECT daarvoor.
    En wat zijn ze machtig mooi die madeliefjes. Helemaal getoond in je super mooie foto's.
    Van harte beterschap
    Hartelijke groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marijke,
      mijn rug gaat wel weer maar ik kan nog steeds niet helemaal rechtop lopen. De pijn is ook nog niet helemaal weg maar volgens de arts had ik een "dijk van een hernia!!!!" Het zitten gaat maar meer dan een uur is 'not done'. Ik hoop echt dat dit met een aantal weken weer weg is hoor want ik wil gewoon naar buiten. met mijn werk idd de rug aardig belast maar dat had ik ervoor over ;-)
      De madeliefjes zijn ook zo leuk hé. Dank je voor je beterschapswens. Ik kom heel gauw even bij je langs hoor.
      Hartelijke groetjes, Helma

      Verwijderen
  74. Prachtig om te zien van jou foto's. IK vind madeliefje heel erg mooi om te zien. Dat je in natuur vind. Ik heb niet eerder gezien in de natuur. Prachtig serie foto's. Groetjes van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jacqueline en Ferry,
      jullie zijn ook weer begonnen met bloggen.
      Ik reageer wat laat maar dat komt omdat ik al 4 weken met een hernia zit en daardoor niet veel achter de pc kan zitten. Ik kom gelijk ff kijken bij jullie.

      Groetjes

      Verwijderen
    2. Het is nogal wat met je rug. Dat is zeker niet best Helma. Hernia heeft onze moeder ook gehad. Toen was vreselijk erg dat ze opereert werd. Ze kon echt niks meer doen. Ze kon helemaal niks doen. En gelijk was ze ook uitgedroogd. Het kwam door vreselijke pijn. Maar bij jou gaat je ietsje beter heb ik begrepen. Beterschap gewenst.
      Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

      Verwijderen
    3. Dat is het ook en ik heb ook echt heel vele pijn gehad. Nu gaat het steeds een beetje beter maar ik ben al ruim 4 1/2 week niet naar het werk want dat ging niet. Ik kan nu wat beter zitten, moet lopen en met de fysio en liggen komt het langzamerhand weer goed. Je moeder heeft ook een hernia gehad en dat is vreselijk hoor. Helemaal als ze daarbij ook nog uitgedroogd is! Arm mensje! Dank voor de beterschap.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  75. Helma, I am sad for you, I hope you did well. I have one, some days it's painful, but I get a long time with before I can relax.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Bob,
      Thank you for your kind response.
      The pain is to be taken with medicine and I have to go to the physiotherapy 3 times a week. The doctor says that the weather is getting well and I'm getting tired of that.
      You also know the pain in your back and luckily you can go well with it and sometimes relax.
      Thank you.
      Dear greetings, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma