dinsdag 12 januari 2016

Eekhoorns..........

 Afgelopen december zijn we in een van de hutten van Han Bouwmeester geweest. Het was de bedoeling om daar de groene en  de kleine bonte specht te fotograferen. In december weet je nooit wat voor het weer het gaat worden maar we besloten  de gok toch maar te wagen.

Natuurlijk hadden we een grijze dag en veel regen en dus moest er met behoorlijk hoge iso (800  tot 6400)  gewerkt worden. Naast de vele mezen kwam daar zowaar ineens een eekhoorn!! En jaaa...... die wilde ik al zolang eens fotograferen.  Later kwam er nog een eekhoorn bij, dus in dit blog laat ik alleen de eekhoorns zien. De vogeltjes komen dan weer een andere keer :-)


***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***. 


Eekhoorn (Sciurus vulgaris)

Eekhoorn (Sciurus vulgaris)

Doordat het ook veel regende en de vogels dan wegbleven was het leuk om de luchtbellen in eht water te fotograferen. Meer van deze bellen komen bij de vogeltjes in het blog maar hier laat ik er ook een paar zien. Was echt leuk om te zien :-)

Spelen met de luchtbellen in het water.....

Eekhoorn (Sciurus vulgaris)

Eekhoorn (Sciurus vulgaris)




Eekhoorn (Sciurus vulgaris)



Eekhoorn (Sciurus vulgaris)


Een drijven blaadje in het water was ook leuk om mee te stoeien....

Drijvend blaadje op het water

Eekhoorntje in de boom....


Eekhoorn (Sciurus vulgaris)

Eekhoorn (Sciurus vulgaris)

Eekhoorn (Sciurus vulgaris)

Eekhoorn (Sciurus vulgaris)

Eekhoorn (Sciurus vulgaris)

En nog weer een luchtbelletje op het water.......

Luchtbelletje op het water


Eekhoorn (Sciurus vulgaris)

Eekhoorn (Sciurus vulgaris)

Eekhoorn (Sciurus vulgaris)



====================================================

Iedereen bedankt voor de vele leuke reactie op de foto's van het vorige blog van:

"Eidereend, roofvogels en zaagbekken.........."

177 opmerkingen:

  1. I love squirrels and such beautiful pictures I watch and watch and .... I greet you warmly and I thank you for moments of pleasure in this gray and rainy day with us.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your nice comment Erna :-)
      I also like squirrels and finally I could photograph them. I therefore they gladly shared with you :-) In the Netherlands many gray skies and rain.

      Verwijderen
  2. Wat een gave foto's Helma ,echt genieten.Wat zijn die Eekhoorns toch leuk ,en snel !!Het is lang geleden dat ik Eekhoorns gezien heb in het echt .
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elisabeth,
      ik wilde al zo lang eens eekhoorns fotograferen dus de verrassing was enorm toen er hier ineens 2 eekhoorns ten tonele verschenen. Ik kon er ook geen genoeg van krijgen en heb werkelijk tig foto's van ze gemaakt :-) Fijn dat je er op deze manier ook weer even van kan genieten :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. Ooh wat zijn die eekhoorntjes een schatjes als je ze van zo dichtbij kunt bekijken. Die oogjes en die oortjes...... Heb er van genoten Helma en zeker na deze natte sombere dag.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janneke,
      ik wilde ook zo graag een keer eekhoorns op de foto zien te krijgen maar het lukte me nooit. Ze zijn inderdaad zo schattig om te zien en het zijn ook hele leuke diertjes met van die mooie volle pluizige staarten :-) Fijn dat je er zo van genoten hebt :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  4. Hoi Helma......Ben ik ff blij dat je af en toe een blaadje of druppel hebt geplaatst, kan ik tenminste ff bij komen van emotie, en ontroering na het zien van zo veel schattigheid!! Wat snoezig en wat een bloedmooie platen!!! die druppeltjes op zijn pluimoortjes. Oefff
    wat een mooie blog!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahahahaaaaaaaaaaa............... geweldige leuke reactie Maria :-)))), je kon me letterlijk opvegen hahahah..... Kan je nagaan hoe blij ik was toen ik deze schatjes ineens in mijn vizier kreeg. De regendruppels op de pluimen en ook soms op de vacht geven net weer iets extra's. Ik was bang dat de hoge iso de foto's vreselijk zou beïnvloeden maar gelukkig viel dat mee.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
    2. Ja echt super gedaan! had je de combi 70-400 op een 57A of 77A of...andere body?
      echt zo mooi ondanks de hoge iso. Niet te geloven. Juist heel sfeervol. knap hoor!

      Verwijderen
    3. Ik had de 70-400 op de A65
      Op mijn 77A heb ik mijn macrolens.
      Ik wist dat deze camera's een hoge iso aankonden maar met de waardes hoger als 800 had ik nog niet eerder gedeald. Komt denk ik ook door de mooie lichtdoorlatende lens.
      Ik ben ook echt heel blij met deze foto's en ook best trots :-)

      Verwijderen
    4. Net als ik. Ik heb de macrolens ook op de 77A, die combi is het best.
      en....je mag met recht trots zijn!!

      Verwijderen
    5. Ik vind het ook een perfecte combi die macro op de 77A :-)
      Ik blink ook van trots op.

      Verwijderen
  5. I love squirrels, Helma, and your photos are so beautiful! :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I also like squirrels and now I can finally shoot once :-) :-)
      Thank you so have enjoyed these photos.

      Verwijderen
  6. Hi Helma,
    marvelous photos of this brown squirrel. So cute and hungry and busy.
    The small raindrops on the squirrel are amazing !
    Thank you so much for your lovely comments on my blog.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi synnove,
      I was also very happy that I could shoot those squirrels. I like squirrels, but I never got the picture. Now I was lucky and it was so much fun !!! Thank you too for your always nice and sweet comments :-)
      With kind regards, Helma

      Verwijderen
  7. he's just adorable! those tufted ears on your squirrels are so cute! loved the water photos, too. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I am also very happy that I could finally shoot even squirrels. Raindrops on the skin and ears the pictures also make weather more fun;-)

      Verwijderen
  8. dit zijn bijzonder mooie opnames Helma. Doorgaans zie je bij hoge iso's toch wel wat kwaliteitsverlies maar deze zijn subliem hoor. Ik ben dan wel geen natuurfotograaf maar zo had ik ze ook wel willen schieten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Henk,
      ik ben er zelf ook zeer content mee. Ik was bang dat door de hoge iso ook de kwaliteit enorm zou afnemen maar in de nabewerking van lightroom viel het me alles mee (gelukkig).
      Ik ben blij met je reactie :-)))))

      Verwijderen
  9. Reacties
    1. Hi anne,
      thank you for your reaction.
      Nice that you're here to take a look.
      Be and feel welcome :-)

      Verwijderen
  10. Lovley photos i like that little one ,Nette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nette,
      these little squirrels are also really nice to see :-)

      Verwijderen
  11. Oh so nice pictures and so cute squirrel! I love them all =).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Katinka,
      these little squirrels are really cute to see.
      I also enjoyed myself very many :-)

      Verwijderen
  12. Beautiful, beautiful, the Red Squirrel eating nuts. Superb images.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Bob,
      I also really enjoyed this beautiful little squirrels :-)

      Verwijderen
  13. Reacties
    1. Takk Dirk,
      Selv har jeg stor glede av disse vakre små skapningene :-)

      Verwijderen
  14. Alle schoten mooie eekhoorn, dieren die veel sympathie wekken en zijn moeilijk te begrijpen, omdat ze zijn rustig en timide.
    Ik bewonder uw foto's, Helma, plus een goede baan vertellen van een verhaal van de natuur die anders konden we niet zien.
    Vele kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias Montse,
      estas pequeñas ardillas son también muy lindo para ver :-)
      Por lo tanto, yo estaba muy feliz de que pude fotografiarlos.
      Estoy muy contento de que también geneoten de estas fotos.
      Muchos besos

      Verwijderen
  15. Wat leuk dat je eekhoorntjes kon fotograferen! Ze staan er echt prachtig op.
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was daar ook echt heel blij mee Senna.
      Het zijn van die leuke diertjes :-)))))
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. Wat mooie foto's, Helma !!!
    Wat een mooie eekhoorn. Bij sommige foto's ziet ze :-D
    Uitstekende foto's. Gefeliciteerd!
    Ik wil van deze gelegenheid gebruik om u een extaordinario jaar in beslag nemen, en dat al uw wensen worden vervuld.
    Veel kusjes uit Spanje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias por sus bellos deseos Gummer :-)

      Esta ardilla también fue muy agradable de ver.
      Durante mucho tiempo he querido rodar ardillas pero nunca se metió en mi lente. Ahora lo vi por casualidad dos y fue realmente genial para ver!
      También para usted muchos besos.

      Verwijderen
  17. Hoi Helma, eekhoorns zijn zó leuk en jij hebt ze schitterend op de plaat gezet.
    Is genieten, dit prachtige blog.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      eekhoorns zijn inderdaad heel erg leuk.
      Ik wilde ze ook al eeuwen graag fotograferen maar ik zag ze nooit.
      Nu de ultieme kans en wat was dat gaaf om te zien.
      Fijn dat je er ook zo van geniet :-)
      Hartelijke groetjes, Helma

      Verwijderen
  18. maar zeg Helma, nu zal ik hier niet weggeraken :-)
    wat super mooie foto's!!! zie dat prachtig eekhoorntje zitten
    en die luchtbel mag er al evenzeer zijn
    super mooi allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoeft ook niet Anneke, je mag hier gerust blijven hihi..... :-))))
      Ik was zelf ook Hellema blij toen ik dit eekhoorntje (en even later nog een tweede) zag :-) Het spelen met de luchtbellen in en op het water was een leuke tijdverdrijf en ook echt leuk om mee te spelen :-)

      Verwijderen
  19. Hello Helma, what a cute squirrel. I love it's cute ears. Awesome series of photos. Enjoy your day and the week ahead!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat zijn ze schattig, je hebt waarschijnlijk wel gezien dat we ook een voederhuisje voor ze hebben opgehangen, dus wie weet ;-)

      Verwijderen
    2. Hello Eileen,
      these squirrels were also very nice.
      His ears are also very funny to see.
      I will post this coming Saturday when you go to link :-)
      For you already a very nice weekend.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
    3. Ja, dat heb ik inmiddels gezien Natuurlijk-rijk.
      Ik hoop ook echt dat er bij jullie ook eekhoorntjes komen eten :-)

      Verwijderen
  20. ha die Helma
    ik wilde je komen bedanken voor al je mooie en lieve reacties
    met het oude zeer zal het nu snel beter gaan hoor , en ik hoop natuurlijk weer op droog weer :)
    Daar hoopten jullie ook op deze dag in december , maar het werd wat nattig , met mooie druppels in de plassen en blaadjes , die jij zo mooi vastlegde
    en de foto's van die Eekhoorns zijn schitterend om te zien
    al in al een pracht dag in december dus
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      wat ben je ook een schat hé. Jij bent eigenlijk degene die bedankt moet worden want jij laat steeds van die mooie en ook ontroerende pps'jes zien. de prachtigste spreuken, de leukste mopjes en de fraaie foto's van je kilometers lange wandelingen :-)
      Die druppels vond ik echt heel erg leuk om proberen te footgraferen en dat is ook echt vrij goed gelukt (al zeg ik het zelf hihi....) Heel fijn weekend Karel, ik heb weer een werkweekend.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ben blij met de lieve woorden , ik een schat , zou nog gaan blozen :)
      zag dat je het weer druk bij mij had , ja winter kan mooi zijn , zeker de landschappen , dat paard gaat ver terug in de tijd , oja ik houd het visje te goed , zaterdag , bleef in de buurt
      heerlijk zijn die pyjama dagen hé , die heb ik ook regelmatig hoor , zeker bij min weer , maar maandag vond ik het heerlijk weer
      nu de winter houd dit weekend weer ff op :)
      ja ik dus drie wijken morgen , ach kan de inval wijk desnoods vrijdag morgen ook doen
      jij een vrij weekend , maar druk met feestjes :) ook leuk
      ik wens je een heel fijn weekend
      lieve groet , Karel

      Verwijderen
    3. Hey Karel,
      je bent toch ook een schat :-) Altijd weer die mooie en lieve pps'jes klaar zetten voor ons en altijd maar weer zorgen dat wij kunnen lachen en ontspannen terwijl je zelf zo moeilijk zit! Dat het paard ver terug in de tijd ging was wel te zien ja hihi... maar wel erg leuk. Visje hou je tegoed en die sla ik ook bij tijd en wijle naar binnen hoor :-))))) Mijn weekend is nu begonnen maar inderdaad druk met feestjes. ik had er liever vandaag op uit gegaan voor foot's van de mooie rijp maar ja, het werk ging voor.
      Heerlijk die pyjamadagen hahahahaha...... ik heb er dan ook echt van genoten. Als het goed is heb jij je wijken erin dus ook lekker vrij weekend ;-) Ik wens jou dan ook een hele fijn weekend.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  21. Ik heb genoten, want wat zijn ze leuk om te zien. Schitterend vastgelegd.
    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn ook echt ontzettend leuk om te zien Gerard :-)
      Ik was dan ook echt ontzettend blij toen ik deze zag!
      Groet, Helma

      Verwijderen
  22. Superb images Helma. Wonderful photography.
    Schitterende beelden Helma. Prachtige fotografie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Roy,
      I was also very happy when I got the squirrels in my sight :-)

      Verwijderen
  23. Замечательная серия фотографий, Helma! Такие симпатяги белочки! Очень понравились фотографии!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет Анна,
      Я был очень рад, я видел эту белку, и она могла сфотографировать пока :-) Я рад, что вам понравилось тоже.

      Verwijderen
  24. Even dacht ik: 'Jan, je staat niet naar een baby te kijken hoor!'
    Ik moest me nl even onttrekken aan die ach's en och's, de snoezig en lief hè's? die in mij opkwamen. Maar......ze zijn -naast heel mooi en prachtig- toch ook wel heel snoezig en lief hè? En hebben ook een hoog ach en och-gehalte. Daarom hou ik het maar bij: prachtige fotoserie, Helma, ik heb genoten van de manier waarop dit levensecht hebt vastgelegd!!! Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahahaha.... erge leuke opmerking Jan :-))))
      Maar ik kan me je gevoel wel voorstellen want ik zat ook zo toen ik deze mooie kleine eekhoorntjes zag :-)... Daar gingen ook heel zacht de ohhhh's en ahhhh's mee gepaard hoor. En zoals jij hier heb genoten zo heb ik daar ook genoten toen ik ze aan het fotograferen was (en nog!)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  25. Hoi Helma,
    zo zie je maar weer, dat de natuur zich niet laat sturen :)
    Spechten zijn erg mooi, maar eekhoorntjes ook! Super gefotografeerd en de spechten komen de volgende keer wel...
    Trouwens, welke hut ben je geweest?
    Groet, Geert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geert,
      helemaal mee eens, de natuur kun je niet sturen. Toch wil ik nog een keer terug voor de grien specht en die mooie middelste bonte specht. Deze eekhoorns waren ook echt heel erg gaaf en daar heb ik dan ook enorm van genoten (nog steeds hoor). Ik was in hut 4. Komende zomer gaan we naar hut 3.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Hoi Helma.

    Prachtig zijn de foto's van de Eekhoorntjes.
    Het zijn echt leuke diertjes.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      het zijn ook echt van die leuke diertjes.
      Vooral die pluimstaarten vind ik zo mooi :-)))

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  27. Hallo zeg Helma, dit is werkelijk topfotografie in al zijn geledingen. De scherpte, kleur, compo zijn echt schitterend. De blaasjes op het wateroppervlak met die mooie reflectie er in vind ik echt mooi gedaan, je moet het maar zien. De hele reeks is formidabel knap, dit is echt genieten!! Mijn welgemeend compliment.

    grtjs, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik...... dank je wel voor je complimenten Ludo. Kan je nagaan hoe ik zat te genieten toen ik deze mooie diertjes voorbij zag komen. De waterbellen vond ik een mooie uitdaging om de tijd te doden en deze zijn ook aardig gelukt :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  28. Het is ronduit geweldig wat je ons hier weer laat zien Helma, foto's om bij weg te smelten hoor. De foto's van eekje zijn prachtig, maar de opnamen van de luchtbelletjes niet minder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Edward,
      ik zag dan wel geen groene spechten maar met deze eekhoorns was ik ook meer dan tevreden. ook de luchtbellen op en in het water waren een leuke uitdaging om te doen :-) Ik hoop dat je niet helemaal weggesmolten bent hihi....

      Verwijderen
  29. Schitterend, zo close en zo mooi in detail ongelooflijk. Weer een top reportage.
    Groetjes
    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Joost,
      ik ben er zelf ook heel content mee :-))))
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  30. Owwww buuf, wat ie ie schattig! Prachtige foto's van eekje in allerlei poses. Wat zijn ze vlug hè, knap dat je er zo veel hebt kunnen maken. Ik zou ook graag eens een in het eggie zien, maar dat komt misschien nog wel. Ondertussen geniet ik gewoon van deze serie!
    Groetjes van je ouwe buuf uit fris (en fruitig) Enkhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey buuf..... schattig is ie hé. Ik smolt ook helemaal weg toen ik de eerst6 zag. Later zag ik er nog een in de boom en waren ze met z'n tweeën achter elkaar omhoog en omlaag aan het rennen :-) Ik geloof graag dat je deze graag in het "eggie" wil zien en ja, dat is ook echt de moeite waard en ontzettend leuk!
      Groetjes van je buuf uit een klein naburig gehucht hihi... maar wel zonnig momenteel :-)

      Verwijderen
  31. Wij hebben eekhoorns in onze eigen tuin en een eekhoornvoederhuisje.....maar zo mooi als jij ze hebt gezien hebben wij het nog nooit gezien!
    Wel zien we ze ver achterin de tuin maar niet vlakbij het huis waar het voederkooitje hangt.
    Ze eten wel uit het huisje maar altijd als wij het niet zien!! En ik zou o zo graag ook eens een foto willen maken, weliswaar niet zo mooi als jij, maar gewoon ééntje waar ze op staan.
    Bedankt voor het meekijken op de foto.....wie weet zien wij ze ook nog eens zo dichtbij!

    Groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat jullie zelf een eekhoorn voederhuisje in de tuin hebben Trijnie. Wij hebben hier in de buurt geen eekhoorns dus hier zou het niets uitmaken. Jammer dat je het niet ziet als ze uit het voederhuisje eten want dat is natuurlijk wel leuk om te zien :-) Misschien kan je in de buurt een keer gaan zitten en dan afwachten wat er gebeurd. Moet natuurlijk niet te koud en winderig zijn hé. Het moet toch lukken om in je eigen tuin een eekhoorn op de foto te zetten (is gemakkelijker gezegd dan gedaan, i know).

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  32. Wat geweldig als je dit cadeau krijgt.
    Ik ben zo dankbaar als ik zulk een mooie gelegenheid krijg.
    Veel succes met alles !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      dank je wel voor je leuke en enthousiaste reactie.
      Reken maar dat ik ook heel blij en dankbaar was hoor.
      Dank je wel ook voor je bezoekje :-)

      Verwijderen
  33. Mooie beestjes zijn het! Lijkt mij geweldig als ik ooit ook nog een Eekhoorntje mag vast leggen. Je hebt er erg mooie foto's van gemaakt!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook geweldig als je zo'n eekhoorntje kan vastleggen Michelle :-)
      Het zijn van die schattige beestjes en vooral die mooie pluimstaarten zijn zo mooi. Ik ben blij dat je ervan genoten hebt.

      Liefs, Helma

      Verwijderen
  34. Schitterende opnames van een mooi eekhoorntje! Het zijn prachtige beestjes.
    Mijn boomsschors slopende eekhoorntje van de vorige winter heb ik deze maanden niet meer teruggezien.
    Aan één kant spijtig, aan de andere kant hoef ik me nu geen zorgen meer te maken over de gezondheid van mijn bomen ;-)
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad wel jammer dat je deze niet meer in de tuin hebt Zem maar ik begrijp ook dat het niet ten koste mag gaan van je mooie boom :-) Maar het zijn van die leuke diertjes. Ik zou willen dat ik ze in mijn tuin had, maar hier komen ze helaas niet voor. Ik moet daarvoor echt op pad maar ik had dit er dan ook graag voor voer :-) Heel fijn weekend.
      Hartelijke groetjes, Helma

      Verwijderen
  35. Fantastiske bilder Helma !!!

    Greetings - Monika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Monika,
      I was also very happy :-)

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  36. Een prachtige serie Helma. Ondanks dat het dan grijs en donker was zijn je foto's prachtig. Wat hebben die eekhoorns toch een lange nagels!
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je weet niet half hoe blij ik was met deze eekhoorns Roos.
      De groene specht had natuurlijk ook fantastisch geweest maar deze eekhoorns waren een geweldige vervanging :-))) Dat vond ik dus ook al, dat van die lange nagels!
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  37. ik kan hier niet anders dan superlatieven gebruiken Helma..

    een schitterende reeks met "bellen" en al..

    bravo !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Willy :-)

      Ik heb me ondanks het grijze weer toch opperbest vermaakt.

      Groetjes.

      Verwijderen
  38. Hoi Helma,
    Wat is dit mooi zeg!! Echt fantastisch gedaan Helma!!
    Je gaat weg voor spechten en komt dan met deze waanzinnig mooie foto's van dit leuke eekhoorntje thuis. Geen verkeerde troostprijs zullen we maar zeggen. Sommige poses zijn ook zooo... grappig, zoals bv foto's 5, 11, 12, 14 en 17. Echt helemaal super.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      ik heb hier zelf ook enorm van genoten hoor. Ik wilde eigenlijk de groene specht op de foto hebben maar een eekhoorn stond ook al eeuwen op mijn lijstje. Toen deze lieverd ten tonele kwam was ik dan ook gelijk gesmolten hihi.... Echt hele leuke heb je eruit gepikt en die poses vond ik zelf ook "niet alledaags" :-)))))

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  39. Hallo Helma, Heerlijke en leuke blog over de eekhoorntjes.
    Groetjes kees d.W.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      ik was ook behoorlijk in mijn sas met deze eekhoorntjes :-)
      Dank je wel voor je leuke reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  40. Wat een leuke foto's Helma.Eekhoorntjes zijn snelle maar snoezige diertjes en wat heb je ze weer mooi in je lens gevangen en de luchbellen, stelen de show ook voor een stukje en wat een prima idee was dat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos,
      eekhoorntjes wilde ik al heel lang op de foto zien te krijgen maar die hoop had ik eigenlijk al een beetje opgegeven. Ik was dan ook erg verrast en superblij dat ik juist die dag die mooie eekhoorntjes toxh kon fotograferen :-) Voor de tijdverdrijf begon ik te spelen met die luchtbellen die steeds ontstonden door de regen op het kleine plasje :-)

      Verwijderen
  41. Hoi Helma .
    Wat een mooie foto's van de eekhoorn .
    Wat een schattig beestje is het toch .
    En dan de bellen op het nat , een beetje futuristich !
    Er is ook een spreekwoord over de bellen :
    bellen op het nat , morgen nog wat .
    Fijne avond en alvast weekend .
    Groetjes en liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lia,
      het is inderdaad een heel schattig diertje en ik was (en ben) ook heel blij dat ik deze kreeg te zien :-))))) De bellen op het water begon als tijdverdrijf. Het regen best veel die dag en de opspattende druppels maakte deze mooie bellen. Leuk om mee te spelen met de camera ;-) Ik heb werkweekend dus morgen nog een dienst en dan heb ik maandag weekend :-))) Jij ook nog hele fijn avond en een hele gezellige zondag.
      Liefs,
      Helma

      Verwijderen
  42. Hoi Helma.. Wonderful series of pics .. A delight to the eye .. Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias Ana,
      Me alegro de que se puede apreciar estas fotos :-)

      Verwijderen
  43. Wat een prachtige fotoserie van de eekhoorn ..ik vindt eeekhoorntjes zo mooie en
    schattige diertjes ........
    groetjes Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nieneke,
      eekhoorntjes zijn ook echt ontzettend leuk om te zien.
      Ik had deze ook al heel lang op mijn wensenlijstje staan en nu kreeg ik ze dan eindelijk voor de lens :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. O Helma, wat had ik graag naast je gezeten. Wat zijn ze leuk en wat een leuke foto's. Die snoetjes zijn enig met die kraaloogjes. Ook die waterbellen zijn apart.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een super en jaloersmakende serie! Eekhoorntjes zijn zó leuk en schattig om te zien en je hebt ze werkelijk schitterend op de foto gezet. Leuk ook de druppeltjes in hun vacht. Overigens vind ik je luchtbelfoto's ook bijzonder mooi!

      groetjes van Ank

      Verwijderen
    2. Dat geloof ik onmiddellijk Alie en het was ook echt heel gaaf om deze eekhoorntjes niet alleen te zien maar ook te kunnen fotograferen :-) Die waterbellen waren een leuk stukje speelgoed hihi....

      Verwijderen
    3. Erg hé Ank *gniffel....* Eekhoorntjes zijn ook echt zo schattig en wat was ik blij dat deze ineens voor mijn lens heen langs huppelden!! Ondanks de regen en de grijze lucht kon mijn dag niet meer stuk :-) Die druppels in hun vacht geeft ook aan dat het daar behoorlijk nat was en die waterbellen waren mooie uitdaging om daar wat mee te doen :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  45. She is so cute, the little squirel, and such a good photo model!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Helma!:) Your photos are so exciting to see. Everything about them is perfect, from the colour, light, composition, the moss and bark, the droplets of water on the fur, and the cutest of squirrels.
      Loved every photo.
      Best Regards.

      Verwijderen
    2. This little squirrel is definitely a very nice photo model ... lol
      I did it myself immensely :-)

      Verwijderen
    3. Hello breathtaking,
      thank you for your nice and enthusiastic response of these squirrels :-) The day was gray and wet, but the squirrels pretty and nice :-) Very nice to read that you enjoyed these photos :-)
      Sincerely

      Verwijderen
  46. Hoi Helma,
    De ene lens is de andere niet. Die van jou kan duidelijk hoge ISO waarden goed aan. De eekhoorntjes staan er toch echt schitterend op. Wat zou het geweest zijn onder ideale omstandigheden? De eekhoorntjes hebben de verre trip zeker de moeite waard gemaakt.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      inderdaad, de ene lens is de andere niet maar jij hebt ook niet te klagen met de hoge iso waarin je je huidige blog hebt gefotografeerd. daar zie ik ook niet dat je zo'n hoge iso hebt gebruikt.
      De eekhoorntjes hebben de verre trip zeer zeker de moeite waard gemaakt en ik zou er zo weer heen gaan :-) Dat de waterbellen ook nog mooi gelukt zijn maakt dat het een hele geslaagde dag was :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  47. What an exquisite little creature. I saw them in Scotland last year but was never able to get a picture.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi David,
      I could never get a squirrel in the picture but now I saw two squirrels. These small squirrels were really fun to see :-) Thank you for your nice comment :-))))

      Verwijderen
  48. Mooie opnamen van eekhoorns.
    Schitterende beelden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was dan ook behoorlijk in mijn sas Renaat :-)
      Die grijze luchten en nattigheid waren ineens niet zo erg meer :-)

      Verwijderen
  49. Hoi Helma
    Het kan wel eens tegenvallen waar je op gehoopt heb, maar de eekhoorntjes heb je er mooi op staan ondanks de hoge iso ook de druppels staan er scherp op, dus toch nog 'n geslaagde dag, wie weet heb je de volgende keer meer geluk met de vogels die je graag voor je lens wilde hebben.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      het was inderdaad een zeer geslaagde dag. Hoe erg ik het ook vond dat de dag zo grijs en nat was zo licht werd het in mijn hoof toen ik die mooie eekhoorntjes voor mijn lens zag verschijnen :-)))) Die spechten komen inderdaad een andere keer wel weer.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  50. 'k heb weer enorm genoten van je blogje Helma ;-)
    Die kleine nerveuze diertjes zitten echt geen seconde stil hé.
    Ik kan me voorstellen hoe jezelf genoten hebt van deze bijzondere momentjes :-)
    De eerste 2 foto's zijn de toppers in deze serie voor mij ! Groetjes van Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is fijn om te lezen Dirk :-)
      Ze zitten inderdaad geen seconde stil dus je moet je objectief ook echt scherp houden en meedraaien. Ik heb ook echt enorm genoten van deze mooie eekhoorntjes en dat deze dag grijs en nat was , was opeens niet erg meer hihi....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  51. Hello Helma,
    Lovely photographs of the Red squirrel!
    I would love to have some as regulars in my garden!
    Wonderful series :)
    Hugs and enjoy your weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your response and your hugs Nouchka.
      I was thankful that I could photograph these beautiful creatures and they are so fun to watch. I would like you, they also like to have in my garden :-) I had to work this weekend but tomorrow I'm pretty good :-)
      Big hug

      Verwijderen
  52. Geweldig Helma, dit kan alleen maar uit een hut. Het is zo'n super beestje en de foto's zijn zoooooo mooi! Leuk om zijn gedrag te bestuderen. Verder ben ik nog niet gekomen, maar hij staat op mijn verlanglijstje.
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was ook erg blij met deze eekhoorns Anne-Marie :-) ook jij gaat een keer eekhoorns op de foto krijgen. Een hut is inderdaad ideaal voor dit soort foto's en ik wilde ook al heel lang een eekhoorntje op de plaat.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  53. Een bekend verhaal. Ik heb dit ook een keer meegemaakt in een hut van Glenn Vermeersch. Als de vogels het een beetje laten afweten, dan is een eekhoorn een welkome gast. Het heeft je ook een schitterende serie plaatjes opgeleverd!
    Ik ga in april ook een dagje in een Hb\B-hut zitten. Als dit ook hut 5 was, dan weet ik wat ik kan verwachten...
    Groeten,Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar zaten we op dezelfde datum in een hut van Glenn (hut 2) en die dag hadden we ook zoveel regen. Nog meer als deze keer bij Han. Het was ook jammer dat het weer zo'n grijze en natte dag was maar de eekhoorntjes maakten echt heel veel goed! Jij gaat in april dus naar een hut van Han en naar welke ga jij dan? Ik zat in hut 4.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Leuke foto's van deze snelle klauteraars. Wat gaat het soms snel. Ik heb ook eens in een hut van Han eekhoorns gefotografeerd. Leuk om te doen en om ze een dagje te observeren. Ik herken zelfs het fotograferen van luchtbellen en drijvende blaadjes op de momenten dat er verder niets te zien was. Je zit dan zo in de fotograferende mood, dat dat vanzelf gaat.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was ook erg blij met deze foto's van de eekhoorntjes Gonnie. Ik wilde ze dan ook al heel lang op de foto hebben en daarom was de verrassing ook erg groot dat ik ze op deze natte en grijze dag toch kon fotograferen :-) Heel herkenbaar dus het fotograferen van luchtbellen en blaadjes hahahaha... Was ook een leuke bezigheid :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  55. Hai Helma,

    Je tweede alinea geeft precies weer, waarom ik nooit naar betaalde hutten ga. Met het weer in Nederland is het vaak teleurstellend in zo'n hut. Complimenten voor wat je hier alsnog laat zien. Ik zie wel dat je niet het mooie licht hebt, wat je graag zou willen hebben, maar de eekhoorns staan er toch erg fraai op. Vooral foto's 5 en 17 zijn prachtig, zonder de rest te kort te doen overigens. Mooi hoor.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      ja, je weet dat het risico er in zit en zeker als je in december gaat. Ij de zomer is het nog wel vaak mooi en droog weer maar dan loop ik ook liever buiten hihi..... Dank je wel voor je complimenten en ik had er ook echt lol in toen deze diertjes voorbij kwamen :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. Fantásticas!!!! Unas fotografías preciosas de la ardilla, y las del agua. Me han gustado mucho, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias por su respuesta hermosa y entusiasta Germán :-)
      También estoy muy contento con estas fotos.
      Un fuerte abrazo

      Verwijderen
  57. Hello Helma, your squirrel is just adorable. I love those cute ear tufts. Wonderful collection of photos. Thank you for linking up and sharing your post. Have a happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen,
      I love to share this post on your site :-)
      Nice are the ears of those squirrels huh. Nice large plumes lol ... I had to work last weekend but today I am free.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  58. Hi Helma,
    You have a beautiful blog. Congratullations from Spain.
    Regards,
    Luis Sitges

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Luis, me gusta que usted va a visitar aquí y dé una respuesta. Ser y sentirse bienvenidos :-)
      Gracias por tu comentario en mis fotos usted.
      Saludos, Helma

      Verwijderen
  59. Stunning photos and a cute little guy.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Christian,
      Thank you for your visit and your comment.
      Yes, it's a cute little guy :-)))

      Verwijderen
  60. Helma, they are just adorable, and your photographs of them are so beautiful.

    Wishing you a wonderful weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Lisa,
      I had to work last weekend but today I'm pretty :-)
      This little squirrel is also very cute to see.

      Verwijderen
  61. Piękna sesja z wiewiórką. Jest przeurocza., pozdrawiam Helma!:))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh helma,
      wat is dat ontzettend mooi en lief om te zien,
      dank je wel
      xxx

      Verwijderen
    2. Witam Barbara,
      Dziękuję za miły komentarz na temat tego wiewiórki :-)
      To także wspaniałe móc fotografować to wiewiórkę.
      pozdrowienia

      Verwijderen
    3. Hoi Dien,
      ik was dan ook helemaal in mijn sas toen deze leuke diertjes mijn lens in kwamen springen hihi.....

      xxx

      Verwijderen
  62. Reacties
    1. Lukasz you,
      I was also very pleased with these squirrels :-)

      Verwijderen
  63. These squirrels are also very cute to see Felicia.
    I have also enjoyed them. Nice that you find their ears so beautiful :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Hoi Helma,

    Dat is toch ook wel de charme van zo'n hut, je kunt er die leuke beestjes in alle rust en in alle standen fotograferen. "Normaal" in het vrije bos lukt je dat nauwelijks ze zijn in een vloek en een zucht weg of verschuilen zich aan de achterkant van een boom. Je hebt je kansen hier prima gepakt en ik vind qua houding foto's nr. 2, 3 en 13 de mooiste. Ben benieuwd of je daar de gr. en kl. bonte specht nog hebt kunnen fotograferen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      de groene specht en de middelste bonte specht helaas niet gezien alleen de grote bonte man en vrouw. 3 dagen erna las ik (en zag ik) dat de kleine bonte specht er wel was dus die had mazzel. Doordat ik hierdoor ook de eekhoorn kon footgraferen en waterbellen was mijn dag alsnog erg geslaagd hoor. Ik was echt superblij met die mooie eekhoorntjes :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  65. Ja de weersomstandigheden heb je nooit in de hand, maar je hebt wel heel knappe foto's gemaakt van de eekhoorntjes. Compliment voor deze mooie serie. Alleen hiervoor was het afreizen naar de hut toch geslaagd lijkt me.
    natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zeker als in je in de wintermaanden gaat Coby, dan heb je nog meer kans op slecht weer maar je moet zo'n hut ook al ver van te voren bespreken en dan is het maar afwachten wat voor het weer het die dag dan is. En ja, het afreizen en terugkomen ondanks het grijze weer met deze mooie eekhoorns was echt geen straf! Dank je wel voor je complimentje :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  66. Beautiful photographs of the squirrel, in the beautiful environment. at us are timid.As if he posed for pictures:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your comment Monika.
      I'm also really happy with these pictures of squirrels :-)

      Verwijderen
  67. Such wonderful shots of the little squirrel. He is just beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Marie,
      I was also very happy when I saw this beautiful little squirrels in my lens :-)

      Verwijderen
  68. Astonishing photos of this lovely squirrel, dear Helma.
    I think it was great fun observing it, especially when nibbling a nut.
    Love the water drop on the water surface very much, too. :-)

    Best regards and a nice week
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Christa,
      how nice to see you again :-)
      Thank you for your nice comment. I was also very pleased with this beautiful squirrels. Playing emt water droplets was also nice to do :-) Also for you a very nice week.
      With friendly greetings,
      Helma

      Verwijderen
  69. Hola Helma! Como nos tienes acostumbrados, todas las imágenes son fantásticas. Un lujo verlas. Gran trabajo.
    Un fuerte abrazo y feliz semana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Iñaki,
      estas ardillas lindas son realmente genial ver.
      Así que estaba muy feliz al ver a los animales lindos eze :-)
      Un fuerte abrazo

      Verwijderen
  70. Ils sont magnifiques, c'est certain. Encore faut-il les voir, mais c'est une autre chose lorsqu'il s'agit de les photographier. Difficile de trouver plus agiles, plus rapides, plus intrépides et tes photos sont un petit exploit à chaque fois. Il n'y a guère que pendant la pause casse-croute que tu es tranquille pour le shooter. Très beau travail.
    Bravo
    En toute amitié, chère Helma.

    Roger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci pour votre belle commentaire Roger :-)
      Je aime la nature et tout ce qui y vit. Y compris cette mignons petits écureuils :-) il est agréable à lire que vous avez apprécié ces photos des belles écureuils. Merci de votre visite ami Roger.

      Cordialement,
      Helma

      Verwijderen
  71. Boa tarde, como sempre acontece as fotos que publica são magicas e maravilhosas, sou um apreciador.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bom que você é um connoisseur Ag :-)
      Eu fotografei estas imagens dos pequenos esquilos com amor :-)

      Atenciosamente,
      Helma

      Verwijderen
  72. Heerlijke lieverdjes Helma, subliem, veel fotografen van bij ons gaan ook naar de hutten van Han, zijn wereldberoemd
    groetjes Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geert,
      leuk gezegd en ja, het zijn ook echt heerlijke lieverdjes :-))) De hutten van Han zijn ook wereld beroemd alleen woon ik er wel een beetje ver vandaan maar ik wil er graag nog eens heen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  73. Wonderful series of photos! I love squirrels. They're adorable little critters.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Gunilla,
      I also love squirrels and I was very happy when I was able to photograph these beautiful creatures finally :-)

      Verwijderen
  74. you have gorgeous photos on your blog !
    As that squirrel, pictures of it are perfect! I will follow you with pleasure :)
    Bye

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Jens,
      nice that you have visited and have left a comment here. I'll come even as look at you :-)
      Greetings

      Verwijderen
  75. Helma, я вчера шла на работу и около школы увидела рыжую белку. Её фотографировало несколько учеников. А точнее, не фотографировали, а снимали на камеры телефонов. Белка была так близко, что я пожалела, что не ношу каждый день с собой фотоаппарат. Ваши снимки просто замечательные.
    P.S. Никогда не приходилось снимать при ISO 6400/ Даже

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет Галина,
      то приятно читать, что там была красная белка в вашей школе. Студенты этого снимали с мобильного телефона. Жаль, что вы не могли не мог сфотографировать белку. Я должен был снимать на высокой ISO еще были все очень размыто фото.
      Спасибо за ваш хороший комментарий.

      Verwijderen
  76. ¡Preciosa ardilla, Helma!
    Me gustan tus fotos :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Marga,
      agradable que usted ha visitado aquí y ha dejado un comentario en las ardillas. Ser y sentirse bienvenidos :-)
      Iré a ver cómo está usted.

      Verwijderen
  77. Cudne fotki !!! Moim marzeniem jest zrobić zdjęcia wiewiórce. Póki co nie widuję ich ... a są takie śliczne. Pozdrawiam serdecznie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Witam Pani-wiśnia,
      Był to dla mnie pierwszy raz sfotografować na wiewiórkę. Byłem nawet przez długi wiewiórka na zdjęcie. I będzie kciuk, które można sfotografować wiewiórkę raz :-)
      Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
      Z poważaniem

      Verwijderen
  78. Nou, je hebt in je mailtje niets teveel gezegd, hoor. Wat een aaibare en prachtige serie, Helma. Ik zou niet weten welke ik het mooiste vind. Dit moet je toch wel erg veel voldoening geven. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke,
      ik was ook behoorlijk in mijn sas met dezer eekhoorns :-)))))
      Ik wilde deze ook al zo lang op de foto hebben en dit was dan ook echt ene kadootje :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  79. Leuk..vind ze ook super de eekhoorntjes groet monique moonklunder.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Monique,
      leuk dat je hier even bent binnen gewipt en een reactie hebt achtergelaten :-) Ik vind het ook echt geweldige leuke diertjes.

      Verwijderen
  80. Wat een heerlijke foto-serie van deze geweldige diertjes, eekhoorntjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenny,
      wat ontzettend leuk dat je verder op mijn blog gekeken hebt :-)
      Ik hou ook heel erg van eekhoorntjes en deze kon ik eindelijk eens fotograferen :-)

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma