woensdag 7 oktober 2015

Zonnedauw, juffertjes hertjes in de AWD.........deel 4

Vraag:
=====
Ik weet dat een aantal bloggers van Wordpress niet meer kunnen reageren via het reactievakje (geen idee waarom dit niet kan) maar nu blijken er ook enkele bloggers van blogspot niet te kunnen reageren. Ik zou graag willen weten wie hier nog meer last van heeft. Kan via contactformulier of via de mail elders op deze site.


De paddenstoelen vliegen voorbij en ik heb daar ook al een aantal foto's van gemaakt maar eerst nog even het laatste deel van de AWD. De vorige 3 delen staan allemaal onder dit blog voor als je die nog wilt zien.


***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


Enkele mooie  Drosera .....

Zonnedauw (Drosera)

Zonnedauw (Drosera)

Zonnedauw (Drosera)

Zonnedauw (Drosera)

En bij de diverse watertjes waren volop juffers aanwezig die het daar best naar hun zin hadden......


Weerspiegeling bij een van de watertjes

Watersnuffel (Enallagma cyathigerum)

Dit behoeft verder geen betoog denk ik (paringswiel)

Houtpantserjuffer

Ook nog een moederhert waarvan het jong even verderop stond toe te kijken. 
Bijzonder was de rode "dop" neus van het hert wat midden in de struiken stond.

Hert met rode neus en  jong op de achtergrond

Hert houdt jong in de gaten

Het jong houdt ons ook in de gaten....

Een stippelmotje en klein kikkertje......

Stippelmotje

Kleine kikker

En nog enkele Drosera....

Zonnedauw (Drosera)

Zonnedauw (Drosera)

Zonnedauw (Drosera)

Zonnedauw (Drosera)

Zonnedauw (Drosera)


=================================================

Iedereen bedankt voor de leuke en complimenteuze reacties op de foto's in het blog hieronder van:

"Boomkikkers, Wespenspinnen en Hagedissen in de AWD...... deel 3"

158 opmerkingen:

  1. Absolutely good photographs! Congratulations Mrs. Helma! :-)
    Have a nice day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chuckle ... I'm not used to appeals by Ms. :-)
      Glad you enjoyed these photos.
      Also for you a very happy day.

      Verwijderen
  2. Hi Helma,
    marvelous photos of the AWD in the Autumn time. I like all your Macro photos of the drosera. They are gorgoeus !
    Thank you very much for all your kind comments on my blog.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello synnove,
      The AWD is so beautiful and so big that you always find and see something beautiful to photograph. The sundew is one of my favorite plants and then I'd like to share :-)
      Best regards, Helma

      Verwijderen
  3. Die zonnedauw is buitengewoon mooi, Helma.
    Maar ook de dieren en diertjes die je ons toont zijn de moeite waard.
    De herten lijken erg geïnteresseerd.

    Juist zoals ik ben.
    Heel mooie reeks.
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ria,
      de zonnedauw is ook werkelijk prachtig om te zien.
      Het zijn hele kleine plantjes waar je ook zo overheen loopt als je van het bestaan geen weet hebt. Ik ben blij dat je van deze foto's hebt genoten :-)
      Lieve groet,
      Helma

      Verwijderen
  4. Schitterend gedaan Helma, mooie frisse en kleurige fotografie, foto 16 is voor mij de onbetwiste favo. Een beetje van de omgevingshabitat mag er voor mij altijd bij. Knap hoor Helma, compliment!

    grtjs, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      dank je wel voor je compliment over de foto's van het zonnedauw.
      Zoals je weet zijn deze plantjes ongelooflijk klein maar ook bijzonder mooi om te zien. Een beetje omgevingshabitat mag dan inderdaad niet ontbreken :-).

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  5. Om even je vraag te beantwoorden, ik kan gewoon reageren. Heb ook niet gehoord dat mensen niet meer kunnen reageren op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik er al achter ben Annemarie en dat is nl het volgende: De bezoekers die slecht of niet kunnen reageren werken in IE (Internet Explorer). In FireFox is het geen enkel probleem maar met IE dus wel. Nu kan ik gaan up-daten naar IE 10 of het nog even gaan afwachten.

      Verwijderen
  6. En dan natuurlijk ook nog even over de foto's in dit blog, echt super mooi, knap hoe je de Zonnedauw hebt weten vast te leggen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de zonnedauw ook echt zo leuk dat ik er steeds wat van probeer te maken Annemarie :-)
      Ik heb er nog een hele serie van vanuit een ander gebied, aar die moet ik nog plaatsen.
      Groetjes.

      Verwijderen
  7. Een blog over zonedauw, meestal zijn dat voor mij de toppers, maar nu...even niet. De absolute topper voor mij is de weerspiegeling; het is verwarrend vol, alles lijkt fout...maar het is super. Zo'n foto waar je high van wordt als je te lang blijft kijken. Dan is er nog de moeder van Rudolph en de juffers die gezamenlijk een rietstengel breken!! Mijn fantasie slaat op hol, het zijn schitterende foto's en die van de Zonnedauw zijn super, toch!
    Gr Jan W

    NB. Ik merk ook dat mijn wordpressvolgers lang weg blijven....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha die Helma
      ik had weer een groot wit veld , klik ik op beantwoorden onder je NB .
      en zie ik kan je feliciteren met deze schitterende foto blog
      ik kan er niet 1 aangeven die er voor mij uitspringt , te moeilijk om te kiezen :)
      waar gaan jullie altijd het AWD in
      lieve groet , Karel

      Verwijderen
    2. Hoi Jan,
      ik vind dat zonnedauw ook zo mooi en leuk om te fotograferen :-) Ik heb er nog een hele serie van vanuit een ander natuurgebied maar die komen nog op het blog :-)))) Ik vind het super dat je een reactie geeft op die weerspiegeling :-))) Hij is ook inderdaad heel vol maar als je de tijd neemt om te kijken dan zie je pas wat er nu werkelijk weerspiegeld wordt , leuk hé...... Grinnik... moeder van Rudolph hahahahah...... Ik denk dat het aan IE ligt jan dat er problemen zijn met reageren. Als je in FF reageert dan is er niets aan de hand maar zodra je vanuit IE gaat reageren zijn er problemen met het reactievakje

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    3. Hoi karel,
      je zit nu in het reactievakje van Jan maar we hebben elkaar al even gesproken. Jij reageert ook vanuit IR en hebt ook problemen. Je zou nog even in chroom kunnen proberen dan moet het ook lukken. Ik ben in ieder geval dat dit ook een manier is om weer te reageren :-))))))
      Wij gaan meestal bij het Panneland de AWD in.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  8. Wonderful colourful macros Helma and lovely Deer images.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Roy,
      I love the small sundew but also of the deer that frequent live there :-)

      Verwijderen
  9. t is vreemd Helma
    ik moet eerst klikken op 'beantwoorden' bij een ander z'n reactie en dan komt onderaan het gewone reactievak en loopt alles normaal

    een heel knappe fotoreeks!
    wat is zonnedauw toch mooi, k zag het nog nooit in het echt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Helma!:) The plant reminds me of pins in a cushion, how pretty it looks covered in dew drops, and the colours are also lovely. Beautiful dragonfly and deer images, and I also like the little frog capture.
      Regards.

      Verwijderen
    2. Hoi Anneke,
      het is inderdaad allemaal een beetje vreemd. Ik denk trouwens ook dat het aan IE ligt. In FF of Chroom heb ik geen problemen maar degene die hier in IE reageren hebben dat wel. Nu nog kijken hoe dit op te lossen is. Het zonnedauw is ook echt zo mooie n ik vind dat dan ook steeds een uitdaging om te footgraferen :-) Heel jammer dat je het nog nooit in het echt hebt gezien. Het is wel een heel piepklein plantje dat ook vaak tussen mos staat.

      Verwijderen
    3. Hello Breathtaking,
      Sundew (Drosera) is also a tiny plant of only a few millimeters in size. The dewdrops are actually sticky drops used by the plant in order to catch insects. It is en a tiny carnivorous plant :-) The other animals are also always very nice to photograph :-)
      Regards

      Verwijderen
  10. Hoi Helma,
    Wat een heerlijke blog nou weer !!!
    Je zonnedauw is prachtig. Niet alleen van scherpte maar ook van compositie. Ik haal er geen favoriet uit.want ze zijn allemaal heel fraai. De stippelmot toppie ( wie het kleine niet eert is het....etc) zo klein en zo leuk dat je er oog voor had ;-) Kikkertje is lief en de houtpantser en Snuffels ook heel mooi.Vooral ft. 7. De reeks hertjes geweldig..vooral foto 10 is zo grappig.. bofkont dat je die zo tegen kunt komen in de AWD!!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      ik ben gek op zonnedauw en er komt ook nog een apart blog van. Die had ik nl in een ander gebied gefotografeerd en had me toen ook alleen op het zonnedauw gestort. Deze in dit blog kwam ik in de AWD tegen en daarom horen ze hier ook in thuis :-) Dat bruine hert dook ook ineens op vanuit het struikgewas hahahaha.... zijn rode "dop" viel wel op.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  11. Hoi Helma,
    prachtige foto's heb je gemaakt van dat kleine zonnedauw. Heel mooi met het licht in de glanzende druppels.
    Maar alles ertussen mag er ook zijn. Het "waterlandschap" op 6 is heel mooi. Leuk de hertjes tussen het groen. Bijzonder, dat er enkele herten zo heel donker van kleur zijn.
    Wat betreft reageren - raar, misschien helpt het als je alles wat hiermee te maken heeft weer even opnieuw instelt. Truc X, maar soms helpt dat.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      gelukkig kan jij wel normaal reageren :-) Ik denk ook dat de problemen zitten in het feit dat sommige bezoekers in internet Explorer reageren en daar zit dan ook vaak een storing. In FF heb ik nog nooit problemen gehad. Foto 6 was een uitdaging want ik zag zelf op een gegeven moment ook niet wat nou water was en wat niet *lol*. Ik zie een aantal keren van die donkeren damherten maar heb geen flauw idee waarom deze zo donker zijn!? En bedankt voor je top over het reageren :-)
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
    2. En ik hoop dat het ook moeiteloos zal blijven met reageren van jou Corrie ;-)

      Verwijderen
  12. Hoi Helma.

    Prachtige serie foto's.
    De Zonnedauw is echt super mooi.
    Explorer doet raar doe het nu even op firefox, hoop dat die nu goed gaat.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,

      ik denk ook inderdaad dat de problemen met internet Explorer te maken hebben. Degene die moeilijk kunnen reageren doen dit ook vanuit IE. Ik zelf doe alles in FF net als jij nu en dat geeft echt nooit problemen. Dank je wel voor je reactie over het zonnedauw en op het reageren in IE.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  13. Hoi Helma,
    Wat een ontzettende mooie opnames. Die zonnedauw is echt schitterend. Zo bijzonder met die mooie kleuren en die glinsterende plakbolletjes. Ontzettend mooi. Ik vind het dan ook zo ontzettend knap hoe je van zo'n klein plantje zulke fantastische compo's weet te maken, zoals bv. foto's: 2, 3 16 en 19. Echt schitterend Helma.
    Overigens heb je die juffers in "aktie" ook mooi weten te fotograferen.

    Er zijn inderdaad af en toe problemen met reageren. De reactie van blogger "fotorantje" hierboven verwoord precies het probleem en hoe je alsnog kunt reageren.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      het zonnedauw vind ik zelf ook werkelijk geweldig en ook steeds een uitdaging om te fotograferen. Op een ander plaats had ik ook nog zonnedauw gefotografeerd en deze komen nog in een apart blog. Leuke keuze heb je gemaakt :-))))) De juffers in actie bloosden niet eens toen ik mijn lens erop zette whahahahaha.........

      De problemen emt reageren is bij iedereen die vanuit Internet Explorer reageerd. Bij FF (waar ik zelf altijd mee werk) en met google chroom kan je gewoon reageren en zijn er geen problemen. :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. Ha Helma, wat aandoenlijk dat koppie van moeder hert. De kleine kikker vind ik ook mooi. Mooie bericht weer zoals we van je gewend zijn.
    Groetjes kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      leuk hé dat koppie van mama hert :-)
      Ze hield haar kind ook het goed in de gaten.
      Super dat je weer genoten hebt van deze natuuruitjes :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  15. Dearest Helma, how gorgeous! I love the flowers, dragonfly, frog, everything! So, so beautiful! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Linda,
      Nature also has many wonderful things for us gegreeërd :-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  16. Hoi Helma,
    Het lijkt erop dat het je iedere keer als je zonnedauw ziet je er ook in slaagt er mooie opnamen van te maken. Deze keer opnieuw. Het donkere damhert heeft blijkbaar haar neus ergens tegen gestoten. Het oogt grappig. Ook zonder de andere foto's te noemen is het weer een mooi beeldverslag.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      ik vind dat zonnedauw dan ook echt ontzettend mooi en probeer er dan iedere keer iets van te maken. Het is een fascinerend plantje welke ik ook graag in het zonnetje wil zetten :-) het hert zag jij ook met die rode neus en zal deze inderdaad ergens "ingestoken" hebben waar ze haar neus niet in moest steken. Dank voor je reactie
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. Fascynujący rosiczkowy świat!!!...piękne zdjęcia macro!.., pozdrawiam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Drosera jest również piękny obraz.
      Chcę go zawsze pokazać miłość.
      pozdrowienia

      Verwijderen
  18. Het is weer een prachtige blog, mooi de zonnedauw, nooit eerder in het wild gezien. het moet wel een zeldzaam gebied zijn dat er zoveel te zien is. Moederhert en jong is ook heel aandoenlijk.
    Groetjes
    Joost

    ps het reageren gaat goed....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost,
      in Nederland groeien op een paar plaatsen het zonnedauw. Ik vind dat dan ook altijd prachtig om te zien en op de foto te zetten :-) Het is zo vreselijk klein dat je je echt in allerhande bochten moet wringen om een paar leuke plaatjes te kunnen maken :-)
      Groetjes, Helma

      PS Ik ben blij dat het reageren goed gaat. Het ziet er naar uit dat de bezoekers die in IE reageren de meeste problemen hebben. in chroom en FF gaat het altijd goed. Dank voor deze terugkoppeling.

      Verwijderen
  19. Prachtige foto's van zonnedauw, Helma. Ik ben hier helemaal weg van. Ook de juffers zijn schitterend. En de hertjes zijn top. Kortom, het is genieten!! Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook echt gek op het zonnedauw Anne-Marie.
      Ik probeer er dan ook steeds mooie plaatjes van te maken :-)
      Fijn dat je van deze foto's hebt genoten :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  20. Dit is echt weer een serie foto's om van te genieten Helma,de opnamen van de hertjes zijn ook zó mooi. Het is al eerder een tijdje geweest, dat ik niet kon reageren met mijn WP account,en later ging dat weer wél. Nu is het echter al een tijdje weer hetzelfde euvel, maar dat is niet alleen bij jou zo hoor. Het zou best zo kunnen zijn ,dat het probleem bij WP ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Edward,
      ik denk dat het reageren ligt bij Internet Explorer. Als men van daaruit een reactie geeft dan zijn er vaak problemen. Als je vanuit FireFox of chroom gaat reageren dan zijn er totaal geen problemen. Het is wel heel lastig en vervelend maar ik kan het helaas ook niet verhelpen :-(
      Fijn dat je weer genoten hebt van deze foto's :-)

      Verwijderen
  21. Hoi Helma, Ik krijg een tekstscherm, maar kan daarin niets zetten. Nu heb ik een truc gevonden: Je klikt op beantwoorden bij de voorlaatste, dan krijg je wel het normale scherm om je tekst te plaatsen. Druk je dan daaronder op reactie plaatsen, dan lukt het wel!
    Weer prachtige foto's. Ik heb het zonnedauw ook op de foto, maar of die zo mooi zijn als die van jou betwijfel ik, maar ik moet ze nog plaatsen. Haha, dat hertje met haar rode neus, het duurt toch nog even hoor voordat het kerst is. Weer genoten van je hele serie.
    Groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga de truc hierboven beschreven ook maar eens proberen want het niet reageren vind ik zo frustrerend terwijl jij altijd zo attent reageert.
      De hinde met rode neus lijkt me overigens een kapotte neus.
      Je foto's van de zonnedauw vind ik prachtig en ik weet inmiddels ook hoe moeilijk dat plantje te fotograferen is.

      groetjes van Ank

      Verwijderen
    2. Hoi Alie,
      heel naar dat dit gebeurd maar ik kan er helaas weinig aan doen. Ik weet wel inmiddels dat het aan IE (internet Explorer) ligt. Als je vanuit chroom of vanuit FF reageert dan is er niets aan de hand en kan je gewoon reageren in het normale reactie vakje wat dan komt. Gelukkig heb jij er wel wat op gevonden :-) En grinnik....... dat hertje is door meerdere bezoekers geassocieerd met "Rudolf" hahahahaha..... Fijn dat je genoten hebt.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    3. Hoi Ank,
      ook jij hebt problemen met reageren en ik denk dat jij ook vanuit Internet Explorer reageert. Als je vanuit FF of chroom reageert gaat alles wel normaal. Het is ook erg lastig hoor en ik baal er ook best wel van maar...... je kan nu wel reageren :-) Ik vind het ook heel fijn als je reageert want ook jou reacties zijn altijd heel leuk :-) Het hertje zal idd zijn neus ergens kapot gemaakt hebben maar ik hoop dat dit weer geneest. Het zonnedauw is inderdaad een piepklein plantje maar o, zo mooi om te zien :_) Bij jou zag ik ze inderdaad ook voorbij komen :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  22. Hola Helma...con estas imágenes nos transportas a otro mundo lleno de belleza y equilibrio...no se puede decir con palabras todo lo que se siente contemplándolas....gracias por compartirlas amiga.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Miguel,
      Gracias por su amable comentario :-)
      Este pequeño mundo también es maravilloso ver.
      Saludos cordiales

      Verwijderen
  23. Halo Helma,
    The photos of the flora and fauna you have presented are remarkable.
    Almost suspected that you dabbed droplets of water on each tip of the flora, but then I realized you have Mother Nature as your guide.
    How nice...
    Have a Lovely Day!
    Peace :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha ..... Hi Chandra,
      The drops on the Drosera or the sundews is no water. They are very sticky drops that the plant uses to catch its prey. they are en tiny carnivorous plants :-)
      Thank you for your nice comment :-))))

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  24. Schitterend die zonnedauw en ook al de andere foto's zijn top.
    Ik probeer nog eens te reageren met worpressAfwachten dus maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zonnedauw is ook werkelijk een schitterend plantje Marylou :)

      Het reageren ligt volgens mij aan IE (internet Explorer). Als vanuit chroom of FF (FireFox reageert heb je geen problemen. Misschien kun je dat een keer proberen. Ik ben trouwens allang blij dat je een weg gevonden hebt om te reageren maar het is natuurlijk leuker om dat met je eigen WP te doen.

      Verwijderen
    2. Ohw... ik zag dat het reageren van jou in je WP nu weer wel lukte gelukkig :-)
      TOP!

      Verwijderen
  25. Reacties
    1. Thank you Rudzik,
      I try always something beautiful out of it;-)

      Verwijderen
  26. De zonnedauw heeft me altijd gefascineerd, is nieuwsgierig vleesetende planten zijn zo mooi, gebruiken ze hun charme aan prooi aan te trekken.
    Buitengewone foto's, zowel van deze plant als libellen en goede wandeling in de natuur.
    Vele kussen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse,
      esta pequeña planta carnívora es muy bonito de ver.
      Trato por lo tanto siempre obtener la imagen :-)
      Gracias por su amable comentario :-)
      Muchos besos

      Verwijderen
  27. gorgeous sundew shots! beautiful deer and water photo. the frog made me smile. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The sundew is also a very beautiful and fascinating plant.
      The little frog is also the smiles;-)

      Verwijderen
  28. Those pictures are fantastic, especially the Deer, superb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The deer we also frequently against.
      I was there then also a photograph of it;-)

      Verwijderen
  29. The pictures are wonderful, but sundew me captivated. They are wonderful. Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Erna,
      The sundew is a small but very fascinating plant.
      There will also be a lot of blog :-)
      Regards

      Verwijderen
  30. A lot beautiful photos and your photos of Drosera...WOW!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Dominique,
      the drosera is also wonderfully and very fascinating.
      There will be a whole blog this beautiful carnivorous plant :-)

      Verwijderen
  31. Helma, you always post such wonderful photos and I enjoy all your comments :) I love the Drosera with the water drops!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Rosemary,
      The drops on the Drosera is no water. They are sticky sticky drops of the plant itself that she uses to capture its "prey" and hold :-)
      Thank you for your reaction.

      Verwijderen
  32. Hoi Helma, de zonnedauw is een fascinerende plant, mooie macro's heb je er weer van gemaakt.
    Dat je nog zoveel libellen hebt gevonden. Het is mij nog nooit gelukt om er zelfs maar 1 van te fliepsen.
    Prins kikker laat zien dat je 'zijn rug op kan' , wat een dondersteen!
    Het hertje lijkt wel een beetje beschadigd met het rode neusje.
    Mooie reeks weer buuf, groetjes uit half bewolkt Enkhuizen van je ouwe buuf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Buuf,
      het zonnedauw is ook echt een heel fascinerend plantje. Het is echt superklein maar o, zo sterk als het gaat om zijn prooi te vangen! De libellen en juffers waren inderdaad heel lang aanwezig en nog steeds vliegen er libellen in de rondte. En whahahahaha..... prins kikker zegt dat je zijn rug op kan whahahahaha.... ik kwam echt even niet meer bij hahahaha...
      Hele fijne dag vandaag.
      Groetjes van je buuf uit een naburig gehuchtje *grinnik*.

      Verwijderen
  33. Hallo Helma, het zijn weer juweeltjes deze foto's. De zonnedauw staat er prachtig op.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos,
      het zonnedauw is en blijft ook een heel fascinerend plantje om te footgraferen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Wonderful series of photographs, Helma. Some of them seem whimsical and could almost make me believe in fairies. The dewdrops really look like nature's jewels, much finer than anything you could ever wear around your neck. When you aim your lens you obviously have a full understanding of what you wish to achieve and the results are quite lovely.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha....het is gelukt om te reageren! Goede tip!
      Wat is die zonnedauw mooi zeg! En die libellen heb ik in het voorjaar op de foto proberen te zetten maar ik werd er helemaal gek van zo snel gingen ze! Dus....niet mooi gelukt! Knap dat jij het wel kunt en ook nog zo mooi! Mijn complimenten!

      groet Trijnie

      Verwijderen
    2. Hello David,
      I still believe in fairy tales when I'm this little world shooting :-) Dewdrops on the zonndeauw (Drosera) is no dew. They are sticky drops of the plant itself. They used these sticky drops to catch flies and insects for food. ie it is a small carnivorous plant :-) The plants are also no larger than 1 cm and sometimes even smaller ":-)

      Verwijderen
    3. Hoi Trijnie,
      je kan beter in google chroom of in firefox reageren. dan heb je echt nooit geen problemen. De problemen zitten nl bij internet Explorer helaas. De libellen zijn ook supersnel en ik geef het ook vaak op hoor. Ik dank je voor je complimenten.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  35. Prachtige macro's van de zonnedauw. Ik wist niet dat je ze nu nog kunt vinden. Ook niet op gelet trouwens.
    Ik dacht dat een damhert altijd bruin met witte vlekjes is, maar het kan dus ook in effen donkerbruin. Weer wat geleerd.
    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerard,
      het zonnedauw is er eigenlijk altijd wel al zie je ze in het voorjaar (en in het najaar) omdat dan de droogte wat over is. Ze staan vaak op natte en drassige stukken en dan kunnen ze ook goed groeien. Nu kan je ze ook weer vinden :-) De meeste damherten zijn ook bruin met witte vlekken maar er zijn ook een aantal donkere damherten waaronder zelfs toto donkerbruin aan toe.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  36. Mooie opnames van de zonnedauw. eigenlijk ook een onuitputtelijke bron van inspiratie gezien de glittertjes waar deze vleeseter zich mee siert. Het hert met de rode neus vewijst natuurlijk naar Rudolph the Red-Nosed Reindeer :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Henk,
      en je hebt gelijk wat het zonnedauw betreft. Het is en blijft een enorm fascinerend plantje dat ik dan ook graag mag fotograferen. Het is steeds weer een uitdaging omdat ze zo klein zijn en ook nog eens vaak omringd worden door mossen en grasjes en andere rommel.
      En ja, Rudolph is vroeg dit jaar whahahahahaha...............

      Verwijderen
  37. Prima hoor laat de paddenstoelen nog maar even wachten, ben heel erg blij met de wonderschone foto's van de zonnedauw, wat een juweeltjes maar dan met kleine pareltjes eromheen. Echt genieten. En dan die blik van het hert, zo alert, zo mooi.......
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... ook van de paddenstoelen en de knotzwammen en geweizwammetjes heb ik inmiddels blogs vol van. Kom er alleen niet aan toe om ze te plaatsen want ik zie steeds weer andere mooie natuurplaatjes buiten. Het zonnedauw is en blijft fascineren en het hert was echt ontzettend leuk om tegen te komen zo uit die struiken :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  38. Какая красота! Неужели такое бывает? Фантастические фотографии!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет Анна,
      небольшой Дрозера только один см в высоту.
      Природа создала красивые украшения для нас :-)
      приветствовать
      **********************
      Hi Anna,
      small drosera is only one cm high.
      Nature has created beautiful jewelry for us :-)
      regards

      Verwijderen
  39. Beautiful photo drosera , background, klimat.Jelenie so close and dragonflies beautifully..Of nice day:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Monika,
      Nature has so much beauty in store for us :-)
      Also for you a very happy day.
      Greetings

      Verwijderen
  40. Goedemorgen Helma .
    Wat een prachtige foto's , het vleesetende plantje is mijn favoriet .
    Fijn weekend Helma en liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie morgen Lia,
      dat kleine vleesetende plantje is ook een van mijn favorieten.
      Er komt ook nog een apart blog van :-)
      Het is bijna alweer weekend maar ik ben nu gelukkig dan ook vrij :-)
      Ook voor jou alvast een heel fijn weekend.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  41. Zonnedauw behoort tot de planten, die mij het meest intrigeren. En zoals jij ze hebt gefotografeerd: ik kon mijn hart ophalen, wat prachtig! Alleen al het vinden van een plekje om ze zo mooi te kunnen fotograferen....
    Ook de foto's van het hertenjong en de moeder zijn heel apart.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Zem,
      dit zonnedauw is ook een prachtig plantje en deze blijft me ook fascineren :-)
      Er komt nog een heel apart blog van die ik in een ander natuurgebied heb gefotografeerd.
      Hertjes blijven ook altijd heel leuk om te vereeuwigen en zeker deze donkere moeder met jong.
      Hartelijke groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. Schitterende foto's Helma, om je vingers af te likken, alles klopt : compo, belichting, scherpte.... kortom ik ben een grote bewonderaar
    groetjes en een fijn weekend, Geert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geert,
      inmiddels zijn we alweer toe aan een nieuw weekend maar ik was druk met werk. Nu heb ik dit weekend gelukkig wel vrij dus je wens naar mij komt dan ook uit :-)
      Leuke reactie dat je een bewonderaar bent :-) Ook voor jou alvast een heel fijn weekend.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  43. ❀ه° ·.
    Suas fotos são incrivelmente belas!!!
    Essa série de drosera é surreal!!!

    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    ❀❀ه° ·.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Magnia,
      o drosera também é uma pequena planta bela e fascinante e bonito.
      Eu permiti que esta planta também muito feliz em ser fotografado.
      Obrigado por seu comentário agradável.
      Um abraço

      Verwijderen
  44. Zo de aanhouder wint.
    Dit is dag 2 en poging 3 maar ik kom in ieder geval weer in het reactie veld.

    Wat een lekkere serie Helma.
    Ik ben echt smoorverliefd (lees groen) op die zonnedauw.
    Wat een lief klein plantje en dan met al die druppeltjes.
    Dit is echt eyecandy.
    De rest is natuurlijk ook super want fotograferen kunnen we echt wel aan jouw overlaten.
    Maar die zonnedauw wow uhhhhhhhhhh zucht mooi!!!

    Fijn wekend en lg,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jemig.... was het weer zo'n ellende om op mijn blog te komen Karina!!!!
      Het zit volgens mij ook echt in Internet Explorer. Degene die van daaruit reageren hebben de meeste problemen. Als je vanuit Firefox of Chroom reageert is er niets aan de hand. Ik dank je zeer voor je verwoede pogingen om toch te reageren xxx

      Hou je dan maar even vast Karina want er komt nog een aparte serie van eht zonnedauw hihi... Die heb ik in een ander natuurgebied gefotografeerd :-) Het is inderdaad een piepklein plantje en lastig te fotograferen. Over fotograferen gesproken... Jou foto's winnen het nog steeds als het om het haalbare groen gaat hoor pfffff...........

      Jij ook alvast heel fijn weekend.
      LG, Helma

      Verwijderen
  45. Boa tarde, encantado com a qualidade e a beleza das fotos, principalmente com as das flores.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ag,
      estas pequenas flores são plantas carnívoras de 1 cm de altura.
      Suas gotas pegajosas são usados para capturar insetos.
      Eu gosto dessas pequenas usinas também bastante fascinante.
      Atenciosamente,

      Verwijderen
  46. Zoals altijd weer hartstikke mooi Helma.
    Wat een juweeltjes de foto's van de zonnedauw, zo mooi scherp / prachtig van kleur.
    Fijn weekend geniet nog even van de zon.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tinie,
      het zonnedauw is en blijft ook een fascinerend plantje.
      Ik mag deze dan ook graag zoeken en fotograferen.
      Er komt nog een apart blog van deze plantjes die ik in een ander natuurgebied heb gevonden.
      Jij ook alvast heel fijn weekend.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  47. Hoi Helma,
    Mij lukt het ook niet meer om te reageren. Maar ik heb gemerkt dat ik wel kan klikken op Beantwoorden bij de laatste reactie. Als ik dat doe, verschijnt de melding Reacties en het bekende vakje voor commentaar.
    Waar het aan ligt?
    Groeten, Gonnie
    Heerlijk onderwerp de zonnedauw. Die rode neus ziet er niet al te best uit.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gonnie,
      ook jij dus problemen met het reageren. Het zit hem in Internet Explorer. Als je in Firefox of chroom reageert dan heb je nergens last van. Ik ben wel heel blij dat je nu ook een manier hebt gevonden om toch te kunnen reageren. Ik hoop dat alles weer heel snel normaal gaat werken.
      Het zonnedauw blijft een fascinerend plantje en daar komen er nog meer van hoor :-)
      Neus van hert lijkt me ook gewond maar waardoor!!??
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  48. ha die Helma
    goed dat je ff mailtje stuurde :)
    ik was al weer druk met andere dingen , maar ja hier in crome kan ik reageren
    fijn weekend wens ik je
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      grinnik.... ik zat erop te wachten en toen je dit ging uitproberen wist ik het zeker.
      Het zit echt in internet Explorer. In FF en chroom totaal geen last maar wel in IE.
      Jij ook alvast heel fijn weekend.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  49. Helma,
    Las fotos son fantásticas. Las que más me gustan son las primeras y las últimas. Los colores de éstas son espectaculares.
    Fantástico trabajo.
    Un fuerte abrazo y feliz fin de semana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias Iñaki :-)
      Estos pequeños planta carnívora es de aproximadamente 1 cm de alto.
      Sigue siendo una planta inspirador para fotografiar.
      Un abrazo grande.

      Verwijderen
  50. De foto's van de zonnedauw zijn geweldig.
    Mooi met de druppeltjes.
    Het zijn toch waterdruppels volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Renaat,
      het zijn geen waterdruppels aan het zonnedauw.
      Het zijn kleverige druppels die de plant zelf produceert en daarmee zijn prooi (insecten) vangt.
      Ze komen dan ook niet meer los als ze in de kleverige druppels terechtkomen.
      Het zonnedauw blijft ook echt een fascinerend plantje.

      Verwijderen
  51. Magnificent images. Simply beauty!!!.. Regards..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias Ana,
      Me encanta este pequeño mini mundo :-)
      Salude

      Verwijderen
  52. Reacties
    1. Thank you Peter,
      that's where a very nice area.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  53. Ik kan gewoon reageren zoals je ziet Helma. Mooie zonnedauwserie zeg, vooaral nrs 1 en 19 springen eruit vind ik. Die neus van het hert ziet er niet zo goed uit, het lijkt wel of het gewond is.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig wel Ad, maar inmiddels ben ik erachter dat het slechte reageren in internet Explorer zit. Als je vanuit Firefox of chroom reageert dan is er niets aan de hand maar als vanuit IE gat reageren dan is eht vaak met problemen helaas.
      Het zonnedauw is en blijft een fascinerend plantje en ik mag die dan ook graag op de foto zetten :-) Ik denk dat de neus van het hert ook inderdaad gewond is en hopelijk verbeterd dat weer.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Reacties
    1. Hello Rain Field,
      in this post are no mushrooms but small carnivorous plants :-)

      Verwijderen
  55. Een prachtige blog Helma, waarbij de zonnedauw weer letterlijk en figuurlijk schitterend door jou is vastgelegd.
    Wat een prachtige en ragscherpe opnamen. Grappig het hert met de rode neus, maar ik zit nu wel de hele dag met dat liedje van Rudoph in mijn hoofd :-)
    Ook de rest van het blog is overigens een genoegen om te bekijken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zonnedauw is en blijft ook werkelijk een fascinerend plantje Coby.
      Er komt nog een apart blog van want ik heb ze ook in een ander gebied (Flevoland) kunnen fotograferen. Het hertje in dit blog is al door meerdere als Rudolph herkend hahahaha......
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. Helma, these are such beautiful photographs!
    I just love those dewdrops in the sun.
    You have a wonderful week, my friend. xo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Lisa,
      drops in the plant are small dew drops.
      They are tiny sticky droplets which produce the plant itself.
      The plant uses these drops to catch insects because it is a carnivorous plant :-)
      I wish you a very nice weekend dear friend x

      Verwijderen
  57. Hello Helma, these are all amazing images. Gorgeous collection! Have a happy new week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Eileen,
      it is the last of the series of four of my walk in the AWD.
      I wish you a nice weekend.

      Verwijderen
  58. Brilliant photos! The sundews are fascinating plants. I love the damselflies, the deer and the cute frog as well. I wish you a wonderful new week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Gunilla,
      the sundew is indeed a very fascinating plant.
      I may also love to photograph this small carnivorous plant.
      Have a nice weekend.

      Verwijderen
  59. Hai Helma,

    Tjonge, wat een mooie heldere serie van dit kleine plantje zeg. Foto's 16 en 17 zijn voor mij de mooiste als totaalplaatje. Deze twee zijn rustiger dan de andere, omdat je hier wat minder last hebt van sprieten en dergelijke in de voor- of achtergrond. Erg knap hoe je dit kleine plantje met al die bolletjes zo scherp hebt gefotografeerd. De foto van de juffer met tegenlicht is ook een hele fraaie. Top gedaan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      dit plantje blijft ook fascineren :-) Deze in dit blog zijn in de AWD gefotografeerd maar ik heb ze ook in Flevoland gevonden en daar komt nog een heel blog van. Ik vind dat er bij dit plantje af en toe best wat sprieten mogen zijn hoor anders krijg je ze vaak ook niet eens op de foto hahaha..... Die juffer in tegenlicht vond ik een uitdaging en deze kwam door de "keuring".

      Groetjes, Helma

      Verwijderen

  60. Olá querida, passei por aqui para agradecer sua doce presença
    no meu cantinho.Obrigada !!!
    Abraços, Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Marie,
      Obrigado por sua visita e seu comentário.
      Você é bem-vindo aqui :-)
      Brinquedos de pelúcia

      Verwijderen
  61. ach Helma, wat mooi deze serie weer. De Zonnedauw met de druppels schitterend. Lieve groeten, Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Dietmut,
      dank je wel voor je lieve reactie :-)
      Het zonnedauw blijft ook inspireren en daar komen nog veel meer foto's van :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  62. Prachtige serie. De zonnedauw is zo'n fijn maar venijnig plantje. Lijkt zo onschuldig met die kleine kleverige druppeltjes op het uiteinden. Maar voor vliegen zo gevaarlijk! Mooi vast gelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Mikey,
      het zonnedauw is een klein maar venijnig plantje :-) Als ik er soms van die mooie juffers in vastgeplakt zie zitten dan gaat me dat toch wel aan het hart hoor.

      Verwijderen
  63. Hoi Helma - ik moet even overschakkelen op Engels - mijn nederlands is niet voldoende.

    These are amazing photos - so clear and sharp and with such interesting subjects. Your captures never cease to please the eye as you bring us close ups of the beauty in Creation.

    Een fijne weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rick,
      dank je wel voor deze mooie reactie :-)
      Ik beantwoord in het Nederlands zoals je altijd wou maar als je liever hebt dat ik dit in het Engels doen dan hoor ik dat graag :-)

      Deze kleine wereld van de mossen blijft me fascineren en daar zal je ook nog veel mer van zien in dit blog :-)
      Ook voor jou een heel fijn weekend.

      Verwijderen
  64. Hallo Helma, Sprookjesachtig mooiiiii Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ben,
      het zonnedauw kan ook zo in een sprookje worden opgenomen ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  65. Leuke serie met de zonnedauw, ik vind die in de AWD ontzettend lastig om te fotograferen, er staat zoveel troep omheen, dat je het plantje nooit echt lekker vrij hebt. De juffertjes werkten mooi mee door even te blijven zitten. Hertjes zijn leuk, jammer dat we ze volgend jaar waarschijnlijk een stuk minder gaan zien in de AWD, want de jagers komen eraan, daar ook al.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zonnedauw is daar in de AWD ook inderdaad lastig te fotograferen Ghita, maar soms wil het wel lukken. Ik had deze keer dan ook meer geluk dan andere keren. Toch komt er no geen speciaal blog van het zonnedauw dat ik in een ander gebied kon fotograferen.
      Ik las het van het afschieten van de hertjes en dat is echt heel zuur zeg!
      Echt heel erg triest om dat te doen.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  66. Hello Helma, I am just stopping back to say thank you for linking up this awesome post. Your images are always gorgeous. Have a happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Eileen,
      it is my pleasure to share this post on your site :-)
      I wish you a nice weekend

      Verwijderen
  67. ha die Helma
    ja ik zag dat ik voor bijna een halve KG besodemieterd was en dat pik ik niet , kan het me niet veroorloven ook , dus ik diende die klacht in , en ja ben voor die halve KG goed bedeeld :)
    kocht er vandaag een heel brood voor en een pot pindakaas , moest 5 cent bijleggen
    dus ik heb de glimlach binnen voor de mooie en leuke pps , mooi zo
    dan kan ik het zelfde weer van vandaag morgen ook weer hebben :)
    jij drukte van visite , ach als het gezellig is vind je het vast goed , en met dit weer is het ook geen ramp
    wens ook jou een fijne avond en een fijne zondag
    lieve groet , karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      heerlijk dat je weer kan reageren :-)))))
      Ja, je was echt wel besodemieterd met die piepers. Moet ook echt niet kunnen! Gelukkig kreeg je compensatie en kan je daar weer een aantal dagen van ontbijten :-). Ik inderdaad drukte van visite en ook vandaag (in de late namiddag) komen er 2 vrienden vanuit Kerkrade naar ons toe. Morgen een vriendin met haar zus uit een ander deel en dan gaan we ook foto's maken en een gezellige middag hebben. :-) Voor jou ook een hele fijne zondag (al ziet deze er wel heel erg nat uit!!!!)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  68. Hoi Helma..I usually make my photos from the car .. Sometimes a hide (raptors) and some from observatories .. These last from my car … Thanks for all your kind comments.. Happy weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Ana,
      muy bueno que usted hace estas fotos de su coche.
      Estoy profundamente impresionado por la kwalitiet de sus fotos.
      Son tan aguda y tan hermoso color y detalle.
      Es con usted entonces también seguir disfrutando de todas las aves hermosas.
      Muchas gracias por su colaboración.
      Saludos, Helma
      *******************
      Hi Ana,
      great that you make these pictures from your car.
      I am deeply impressed by the kwalitiet of your photos.
      They are so sharp and so beautiful color and detail.
      It's with you then also still enjoy all the beautiful birds.
      Thank you so much for your feedback.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  69. je was maar druk bij me :)
    ja een vrije dag heb ik zelfs soms nodig hihi
    Greetje en Rita zijn kunstenaars beide op eigenwijze
    ja het weer is zoveel anders als de week er voor , toen maakte ik nog mooie wandelingen , komt ook wel weer
    ik doe die prik sinds ik longpatient ben 2007 , en heb er baat bij , zo ver
    dus ze hielden je lekker bezig en waren gezellig , nu dat telt , komen wel weer andere dagen
    ga maar fijn slapen , zal je nodig hebben morgen
    inderdaad dat was echt een mooi paddenstoelen rondje hé , zal ik komende week wel weer eens lopen , zal er minder zijn ,maar ik hoop de Pruikzwam wat groter
    slaap wel
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik..... soms komt er van bijlezen niets en als ik er dan wel tijd voor heb dan neem ik er gelijk een aantal achter elkaar Karel :-) Greetje is sowieso een kunstenares en Rita heb ik minder vaak gezien maar ook die kan er wat van! Toch een gave als je steeds weer van de mooie pps'en kan maken met mooie teksten erbij. Ik moet die prik eigenlijk ook maar ik wil niet. Heb altijd last van bijwerkingen dus ik laat eht zo. Goed dat jij hem wel neemt.
      Dat paddenstoelenrondje was geweldig. En zo gaaf om die pruikzwammen te zien. Heb ik echt nog nooit gezien in het echt! Ik kijk uit naar je foto's.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  70. Thank you, Felicia,
    I also like the sundew.
    I try always something beautiful out of it :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Hemeltje lief, we worden verwend met deze foto's ;-)
    De zonnedauw foto's lijken ontsnapt uit een sprookjesboek... ongelooflijk mooi deze foto's.
    En de herten, de boomkikker... zoveel schoonheid bij mekaar !
    Toppie hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik...... de zonnedauw is en blijft ontzettend fotogeniek Dirk.
      Ik heb op een andere plek ook nog zonnedauw gevonden en die vond ik wat mooier uitkomen. Die krijgen dan ook een "eigen" blog :-) Het AWD is ook echt van alle markten thuis want er is zoveel flora en fauna dat je echt wel met foto's thuiskomt na ieder bezoek daar :-)

      Verwijderen
  72. The beauty of the sundew brings teardrops to my eyes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Neyon,
      What a lovely response from your :-)
      Thank you and welcome.

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma