dinsdag 21 oktober 2014

Vogeltjes varia van Zwarte Stern tot ..........

Ik zie wel meerder blogs langskomen met een restant aan vogels en daarom dacht ik: "Laat ik ook maar eens een restant plaatsen". De foto's in dit blog zijn nog nimmer geplaatst op mijn blog. Alleen een foto van de ijsvogel op google+.  De meeste van deze foto's vallen onder de noemer "net wel, net niet" maar  toch voor plaatsing geschikt :-)


**Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


Onderstaande foto's zijn gemaakt in de Zouweboezem. We wilden daar de Purperreiger fotograferen maar die bleven voor het mooie te hoog in de helaas weer (best grijze) lucht. Ineens zagen we daar ook Zwarte Sterns die hun jongen aan het voeren waren.


 Zwarte Stern (Chlidonias niger) onderweg om voedsel te halen....

 Zwarte Stern (Chlidonias niger) met een enorme grote libel als voedsel voor de jongen...

 Zwarte Stern (Chlidonias niger) met voedsel.....

Jonge Zwarte Stern die een van de ouders met voedsel ziet aankomen......

 Zwarte Stern (Chlidonias niger) Jonge zwarte stern wordt gevoerd.....

 Zwarte Stern (Chlidonias niger) Jonge zwarte stern wordt gevoerd.......

Hieronder twee beetje mislukte foot's van een Ijsvogel die ineens wegvloog......


Vliegende IJsvogel (Alcedo atthis)

Vliegende IJsvogel (Alcedo atthis)

 De Merel stond ook nog steeds in een mapje met daaronder een Merel die gewoon zelf mager is omdat hij al zijn wuremen aan zijn jongen gaf........


Merel

Merel geeft al zijn wurmen aan de jonge merel.

Onderstaande  Vink zat op een schutting mooi te wezen.....


Vink....

En de Pimpelmees, Tjiftjaf en de Koolmees nog achter het huis...


Pimpelmees  (Cyanistes caeruleus)

Tjiftjaf (Phylloscopus collybita)

Koolmees (Parus major...

Onderstaande IJsvogels zijn zelfs nog van 2013. Behalve dat ik deze een in mijn map van vogels (in de bovenbalk van mijn blog) en een foto op google+ heb gezet, zijn deze niet eerder geplaatst. Ik zet er daarom maar 2 neer anders wordt het zo eentonig........


 IJsvogel (Alcedo atthis)

 IJsvogel (Alcedo atthis)

Hieronder een tweetal Purperreigers die te hoog vlogen voor een mooie foto......


Purperreiger (Ardea purpurea)

Purperreiger (Ardea purpurea)


En ja,....... meer als een bewijsplaatje is het niet, maar hieronder dan de Visarend in de OVP


 De Visarend, Pandion haliaetus

Ook de Kiekendief was te hoog en is ook in de Zouweboezem gefotografeerd.....


Bruine Kiekendief (Circus aeruginosus)

Bruine Kiekendief (Circus aeruginosus)

En dit jaar had ik een nest spreeuwen onder mijn dakpannen zitten. Jemig.... wat kunnen die tekeer gaan zeg!!!!!!!


Sturnus Vulgaris (gewone spreeuw) ...

Sturnus Vulgaris (gewone spreeuw) ...

En als laaste in deze eerste restserie een Vlaamse Gaai ( ook wel schreeuwekster genoemd).
Die vind het allemaal wel best hahahaha.......


Vlaamse Gaai.....




================================================================

Allemaal weer bedankt voor alle leuke opmerkingen en reacties op de foto's in het blog hieronder van:

"Herfstimpressie..........................."

149 opmerkingen:

  1. all of your shots are wonderful! your kingfisher - wow! every bird is handsome under your lens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemachtig wat een grote serie .. maar er zitten wel weer fraaie shots bij Helma. De opnames van het zwarte sterntje tussen de plompebladen is wel echt vertederend en ook de ijsvogel in de vlucht is een eervolle vermelding waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... beetje te hoor Henk, maar dan ben ik er ook gelijk in 1 keer vanaf *grinnik*. De vogelde blogs zullen weer wat korter zijn :-) Dat kleine zwarte sterntje vind ik zelf ook heel mooi en van de vliegende ijsvogel heb ik wel een mooiere foto maar die komt nog in een vervolgblog van de ijsvogeltjes.

      Verwijderen
  3. Bijzonder fraaie platen, vooral van de ijsvogel op de smalle tak. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De ijsvogel op de tak is ook wel de mooiste uit deze serie John,
      de rest is wel plaatsbaar maar geen echte hoogstandjes ;-)

      Verwijderen
  4. de ijsvogel blijft natuurlijk een prachtvogel en dan nog knap vastgelegd in de vlucht
    kool- en pimpelmeesje zijn schatjes, maar de vink mag er zeker ook zijn, wat een mooi kopje
    jij zag heel wat vliegen Helma :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik ook helemaal met je eens Anneke. De ijsvogel is gewoon een pracht vogeltje. Dat vinkje zat echt mooi "parmantig" te wezen hihi........ en hahahahahaha... ik zag er inderdaad heel wat vliegen. Leuk!

      Verwijderen
  5. snotverpieleks helma, wat een heerlijke prentjes, ik wil liever het woord mislukt niet meer horen want ze krijgen allemaal een vette 10 van dien:-)
    moi hoor, jij maakt de meest wonderlijke vogels mee, die ik nog nooit gezien heb,
    kicken hé:-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zeg ook niet mislukt maar meer "net niet/net wel" :-))) Althans veel van deze prentjes dan hé, want de ijsvogel valt daar niet onder en de kleine zwarte stern ook niet hihi..... Lief dat ze allemaal een vette tien krijgen (en van Dien rijmt ook nog). Ik zie inderdaad heel veel vogels en dat vind ik geweldig. Is inderdaad kicken *grinnik*.
      xxx

      Verwijderen
  6. ha die Helma
    je verrast ons met prachtige foto's van mooie vogels
    van wel zeer verschillende pluimage , foto technisch kan ik geen oordeel geven
    maar ik vind ze stuk voor stuk mooi
    zag dat je het druk had bij me :)
    kom ik op terug
    slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey karel,
      het zij inderdaad vogels van verschillende pluimages maar dat komt omdat er vaak wat vogels overblijven uit de diverse wandelingen etc. Nu zag ik wel vaker van die verzamelblogs voorbij komen en ik dacht adt ik dat ook wel een keer kon doen :-) Je had weer leuke pps'jes en vele mooie fotowandelinfgen :-)
      Hele fijne avond

      Verwijderen
  7. Wat een mooie serie van al de fladderaars Helma .Straks word het hier ook weer druk als we gaan voederen ,maar daar is het nog wat vroeg voor .Ja de Spreeuwen kunnen aardig tekeer gaan maar ze zijn zo leuk .Een paar jaar geleden waren er hier veel Vlaamse gaaien ,nu zien we er maar een enkele keer een,en wat zijn dat mooie vogels .Zo lief de kleine Stern die op zijn hapje eten wacht ,prachtige foto's .
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet ook mijn setting weer gaan maken op de tuintafel Elisabeth maar ik moet helaas alles "afkooien". De grote hoeveelheid kauwen hier maken dat ze overal alles wegvreten en ook overal een ravage van maken. Het roodborstje heeft zich al laten zien en ook de nodige pimpel en koolmezen zijn er al :-) Dat kleine sterntje was ook echt heel leif om te zien en kwam gewoon achter de pluimpjes tevoorschijn zodra hij een van de ouders aan zag komen met voedsel.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  8. Heel verstandig om deze foto's te plaatsen...GENIETEN!
    Heerlijk. Die purpers heb ik ook altijd zo op de foto. Die kwalletjes vliegen altijd te hoog! (net als de bruine kiek, maar die heb je toch redelijk dichtbij en zeker scherp.Alle tuinvogelportretjes zijn prachtig.. De ijsvogels zijn schitterend. Van de wegvliegende ook wel grappig dat het stokje waar die afvloog heel scherp is ;-) Maar ze zijn wel mooi vind ik. De magere moedermerel, ach ..beetjes zielig, maar alles voor het kind! Je vinkje is echt schattig zoals die daar zit. De zwarte sterns, wat goed! Zaten ze dichtbij? Ergens achter dat riet-slingerpad? Fijne blog hoor.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat je hiervan geniet Maria want er zitten er tussen die nou niet echt "fotogeniek' zijn hihi..... Die bruine Kiek vloog ook best wel laag over maar die akelige grijze lucht was balen. Het was echt mooi weer die dag maar juist daar in de Zouweboezem gewoon nevel. Er liepn nog meer fotografen daar te mopperen hahahah...... Ik schoot wel in de lach over je opmerking van "die kwalletjes" whahahahahaha... En ja, die sterns zaten achter dat rietslingerpadje. Je hebt daar op een gegeven moment een hele kleine opening en dan kom je zowaar op een steigertje! En op 3 a 4 meter zaten deze zwarte sterns.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  9. Hoi Helma,
    foto's uit de "net-wel-net-niet" serie??? Ik droom ervan om zo'n serie ff te kunnen plaatsen.
    Er zitten echte toppers bij, zoals het kuiken van de zwarte stern; de vink die prachtig poseert in het zonnetje. De laatste twee vind ik ook prachtig: de spreeuw (die kleuren toch!) en de gaai. En zoals al gezegd: de rest mag er ook zijn.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Corrie, foto's voor de serie "net wel/net niet"maar er staan ook wel mooie bij hoor zoals de ijsvogel :-) Ook het kleine sterntje is een plaatje maar ik had er geen blog voor. Wel nog heel vele foto's van de \zwarte stern maar allemaal zo grauw en grijs. Ik baal vaak van die grijze luchten maar dat hebben we nou eenmaal niet zelf in de hand. Ik ben blij dat je er toch van genoten hebt :-))))
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  10. Oh yes, you shot them perfect Helma, especially the Kingfisher, fantastic.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes .... the kingfisher is indeed a beautiful picture. Clear, sharp and beautiful color:-)

      Verwijderen
  11. Wow, Helma! Awesome variety of birds. My favorites are the Black Tern and Kingfisher.. I would love to see both of these birds in the wild some day.. Your photos are just beautiful, well done! Enjoy your week ahead!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen, the kingfisher and the black terns are the most beautiful pictures in this post. I really hope for you that you ever seen a kingfisher in the wild will see:-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  12. Misschien vind je ze niet helemaal goed, maar de foto's van de vliegende ijsvogel vind ik geweldig. Volop beweging. Vliegensvlug. Schitterend.
    Dit is een prachtige serie met al deze verschillende vogels. Vele zijn inmiddels al vertrokken, daarom is het zo leuk om ze nog een keer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Hanny, maar ik moest ze toch eens een keer gaan opruimen. Van de vliegende ijsvogel heb ik wel een mooiere foto maar die komt nog in het blog van de ijsvogels die ik nog heb staan :-) Er zijn inderdaad al vogels vertrokken maar ook alweer vogels hierheen gekomen voor de overwintering.

      Verwijderen
  13. Hai Helma,

    Eerst even een kleine correctie. Je "visarend" is toch echt een buizerd hoor. Een visarend is lang zo bruin niet, maar veel wittere en grijzer van kleur. Vooral de voederende zwarte stern vind ik erg fraai in deze serie.
    Best lastig om ze daar van die afstand zo mooi te fotograferen. Ook je kiekendief staat er mooi gekleurd op.
    Waarbij ik de eerste vele malen mooier vind dan de tweede. Die mist een beetje detail vanwege het oplichten.
    Leuk ook je twee vliegende ijsvogels, zo heb ik er ook honderden. Onze spullen zijn gewoon niet goed genoeg om ze haarscherp in de vlucht te pakken of het moet een éénmalig mazzeltje zijn. Die twee op de tak en dan vooral de tweede zijn erg mooi, trouwens net als je spreeuwenfoto's.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René, zou zomaar kunnen dat het een Buizerd is. Ik keek nog eens goed en je hebt gelijk. Ik heb echter wel zo'n foto van de Visarend maar daar zit hij verder weg dan hier op deze foto. ook een aantal malen op de grond. Even om denken dat ik dit straks nog even aanpas. De zwarte sterns waren ook echt heel mooi om te zien maar het weer was zoals zo vaak weer eens te grijs helaas. Die tweede was oom donker en ik moest hem wel wat oplichten. Daarom staat ie ook in de "net wel/ net niet" serie hhi... van de vliegende ijsvogel heb ik echt mooiere foto's maar die komen nog in een ander blog met alleen ijsvogels :-) Dat was ene serie die ik zowaar in de M stand heb gefotografeerd. Best lastig maar wel heel mooi geworden. Deze komt nog hoor. Ik had dus wel dat mazzeltje. Die spreeuw maakte werkelijk de hele dag een enorm kabaal, phoe hee........

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  14. Helma Helma Helma !! que coisa maravilhosa!! :)))
    Muitíssimo Lindas! sem palavras para classificar!
    Adorei!
    meu abraço grande

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Lis,
      Estou feliz que você está tão animado com as fotos das aves. O kwalitiet mostra aqui e ali a desejar, mas eles são divertidos:-)
      Um grande abraço

      Verwijderen
  15. What beautiful birds these are, Helma, and you have captured their flight so wonderfully!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It is called a "residual" series of birds Lisa with beautiful and less beautiful pictures:-) Flying black tern is a nice indeed.

      Verwijderen
  16. I love all your pictures of various types of bird. They are beautiful and tell some silent stories.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Very nice that one understands this about "telling the silent stories":-)

      Verwijderen
  17. Wonderful pictures.
    The best is the young Tern waiting with the mouth open.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, that photo of the young star with its beak wide open is a really nice picture.
      It was also wonderful to see:-)

      Verwijderen
  18. ieve Helma
    Prachtige foto's die u hebt genomen, Helma.
    Ze zijn allemaal goed, maar nummer vier en de laatste is heel faboulous.

    Wens u allen het beste!

    JetteMajken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hej kære Jette,
      den store Stern med en guldsmed som fødevarer er fantastisk at se også:-) og ja, dværgterne er da et stort åbent næb lol ... Jay havde Foretrækker haft det, men det er en ny udfordring.
      Varm hilsen, Helma

      Verwijderen
  19. ha die Helma
    las dat je ervaring hebt met slijm in de luchtwegen , een vreselijk iets om te ondervinden , jou ondervinding is me herkenbaar , al ben ik nooit in paniek geweest , heb over de jaren heen veel geleerd en kan er goed mee leven , en ja je gemoed heeft er een grote invloed op , elke keer hoop ik ook dat het de laatste is maar ja dat zal als longpatiënt zijnde wel niet zo zijn :)
    Dus je wandelde ff mee de Zuidwaard rond :) dat kleine gele paddenstoeltje viel mij gelijk op , ja een heel andere natuur daar dan hier
    Ja ik ben nog vrij , begin morgen weer na 12 vrije dagen :) , was gister ook niet eens buiten de deur bleef op slot en vandaag zie ik wel weer
    de herfst is mooi , en ja in de pps is het wel mooier hé , ach die worden er voor uit gezocht
    Zo ik ook weer wat bij gewerkt en wens je een fijne dagg
    liefs , karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      reken maar dat ik daar ervaring mee heb en dat is ook gelijk het meest vreselijke wat er is arghhhh....! Jij mss niet in paniek nah....ikke wel hoor! Je zal er wel mee moeten leren leven anders heb je helemaal geen deel van leven meer, maar gemakkelijk is anders!
      Ik vond dat paddenstoeltjes prachtig net als die oranje. Je maakt ook altijd hele mooie wandelingen en het ziet er altijd heerlijk uit :-) Zo leer ik ook mooie plekjes kennen om ook eens heen te gaan :-) Vandaag ben je dus weer begonnen met werken. Ik moest ook maar morgen heb ik een vrije dag. Het weekend helaas weer werken. Ook voor jou nog een hele fijne avond.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  20. Hallo Helma
    Wat een prachtig vogelblog. Ik kan niet kiezen wat ik de mooiste vind, want ik geniet van iedere opname. Dank je wel.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoeft ook niet te kiezen hoor Bets :-)
      Ik ben allang blij dat je van deze foto's geniet :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Dit zijn weer schitterende opnamen Helma, en wat een variëteit aan vogelsoorten. De eerste foto van de wegvliegende ijsvogel zou ik toch echt niet "een beetje mislukt" willen noemen hoor, ik vind het een juweeltje. En dan de Jonge Zwarte Stern met het snaveltje open, is gewoon lief om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had nog heel wat vogels staan Edward en er kwamen er alleen maar meer bij :-) Ik heb echter nog meer wegvliegende ijsvogels maar die komen nog in een ijsvogelblog met iets betere foto's * grinnik*. Ik ben echt blij dat je deze wegvliegende van dit blog wel een mooie vind en zelfs een juweeltje noemt :-))))))))))). Dat kleine zwarte sterntje met de open snavel is ook inderdaad een hele leuk. Er staat ook dat de meeste foto's onder de noemer nw/nn vallen dus gelukkig niet allemaal ;-)

      Verwijderen
  22. Mooie serie Helma, toch wel hoor! De foto van ma Merel is heel bijzonder!
    Misschien had ze wel zo'n onverzadigbaar koekoeksjong.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jan, die foto van die merel vond ik het meest aandoenlijk.
      Ik had gewoon medelijden met deze merel want ze keek zo triest en ongelukkig uit haar ogen. En dan die snavel vol met wurmen. Ze zat hier achter het huis en ik heb later nog een tijd gezocht om voor haar zelf wat voer neer te leggen. Ik heb haar (volgens mij is het een mannetje) echter niet meer gezien.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  23. Helma: All of this photographs are wonderful but the series of the terns on the marsh with their young is an amazing capture. Great job. You get better and better.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you David-) The young terns were also really nice to see.
      I'm glad you enjoyed these photos:-)

      Verwijderen
  24. Geweldige serie, Helma. Voor mij kunnen ze allemaal wel. Ze hebben allemaal het "wouw"effect.
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anne-Marie,
      er zitten ook echt wel een paar mooie tussen ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  25. Hoi Helma.

    Wat een heerlijk mooi blog.
    Super om zoveel moois voorbij te zien komen ( vliegen ;-))). )
    Wat is de natuur toch mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      ik zag ze letterlijk "vliegen" hahahahaha.......
      Is altijd mooi om te zien hoeveel moois er in de natuur te vinden is ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Hallo Helma, wat een prachtige serie weer. De vogels in vogelvlucht vind ik geweldig.
    Groetjes Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      dank je wel voor je reactie. De vogels in vogelvlucht vind ik ook altijd leuk om te zien maar ik vind dat wel moeilijk om te doen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  27. Awesome photos! I love Kingfisher... so colourful :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The Kingfisher is actually a fantastic beautiful bird.
      This is also the best in this series:-)

      Verwijderen
  28. mooi serie "net niet / net wel" Helma. Ik ken zoiets, ik heb ook nog een mapje in de computer met foto's die ik nog niet op een van mijn drie blogs heb gezet omdat ik ook dacht "net wel / net niet". Overigens ook een mooie beschrijving. Ik wens je een fijne dag, Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dat mapje ooit eens aangemaakt en er een keer eerder gebruik van gemaakt. Als ik die foto's van toen zie dan denk ik: "Oef... dat ik die ooit heb durven plaatsen whahahahaha....." Ook in deze serie staan vogels die eigenlijk net niet kunnen en sommige net weer wel. Maar de ijsvogels horen hier eigenlijk niet in thuis. Omdat deze laatste al van 2013 waren heb ik ze er maar bij gezet dan kan ik die ook weer opruimen :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  29. wat een prachtige vogels! mooie reeks hoor Helma! foto 5: echt schattig dat jonge vogeltje. en super om te zien hoe de moeder haar kleintje komt voederen.
    lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hilde,
      dat kleine zwarte sterntje is ook heel lief om te zien. Het was ook zo leuk dat als er een van de ouders aan kwam vliegen dan kwam hij tevoorschijn achter zo'n grote pol vandaan met de snavel wijd open hahahaha..... Echt geweldig.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  30. Full fantastic bird images - and the kingfisher is awesome!

    Super Header!

    Greetings - Monika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Der Eisvogel ist auch nicht in dieser Serie zu Hause gehören, aber ich hatte sie irgendwo in den Plätzen:-) Danke für das Kompliment in der Kopfzeile.
      Mit freundlichen Grüßen, Helma

      Verwijderen
  31. Jemig de pemig Helma, jij zag ze vliegen en goed ook! ;-)
    Dat sterntje tussen de bladeren is heel vertederend. (Ben ff de naam van die bladeren kwijt). Mooie heldere foto van Meneer Vink en ach die arme merel die zich helemaal opoffert voor het jong. Leuk zoals op de laatste foto Meneer Gaai boven het gras uitpiept! Hele mooie serie Helma!
    Groetjes van je buuf uit wisselvallig Enkhuizen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahaha..... geweldig reactie Marjolein met je "Jij zag ze vliegen en goed ook" hahahahahaha.... ik schoot dan ook weer danig in de lach hahahaha..... Dat kleine sterntje is ook echt heel erg leuk en dat was ook heel aandoenlijk om te zien zoals hij steeds tevoorschijn kwam als een van de ouders met voer aan kwam vliegen :-))) Met die merel had ik gewoon medelijden hoor.....
      Geniet van je weekend.
      Groetjes van je buuf.................

      Verwijderen
  32. Hoi Helma, prachtige serie weer, van alles wat, echt heel leuk.
    Zo gaaf die ijsvogel en de kiekendief ook natuurlijk, ja en een nestje met spreeuwen onder de dakpannen vind ik helemaal super, je hebt ze perfect vast gelegd, net als alle andere vogels.
    Fijne dag nog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Irma, ik heb wel eens betere foto's gemaakt maar die van de zwarte stern en de purperreiger waren de eerste in deze soort ooit gefotografeerd. Natuurlijk had ik weer eens grijs weer terwijl het elders overal mooi weer was grmpfhhh....... De ijsvogel hoort hier ook eigenlijk niet in thuis maar ik wilde ze toch maar eens plaatsen want deze zijn nog van 2013. Dat spreeuwtje is wel van dit jaar en zat vlak boven mijn slaapkamerraam.
      Heel fijn weekend.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. restanten zou ik dat niet noemen, er zitten pareltjes tussen. Die foto van het vogeltje met zijn bekje open op al dat groen in de vijver, wat mooi! Een heel mooie log weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn meer stukjes uit fototripjes die we gemaakt hebben, maar waar het weer dus niet echt bij meewerkte. behalve dan de ijsvogel. Die was wel met zonnig en mooi weer maar die kon ik ergens anders ook niet echt kwijt. Dat kleine zwarte sterntje was ook echt heel aandoenlijk m te zien met zijn open bekkie :-)

      Verwijderen
  34. Reacties
    1. Disse bildene hadde vært bedre Dirk, men at de også er under etiketten "bare være / bare ikke";-)

      Verwijderen
  35. Nou Helma zulke restanten smaken naar meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Pracht foto's Helma, mooi om te zien allemaal ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen de ijsvogels horen hier niet echt tussen Tinie maar ik wilde deze foto's toch laten zien. Daarom maar tussen deze gezet in het net wel/net niet label :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  37. Nou de meeste van deze foto's had ik graag gemaakt hoor! Ik ben blij dat je besloten hebt ze alsnog te plaatsen.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank, de ijsvogel is ook wel heel mooi en de kleine zwarte stern ook, maar bij de rest zat gewoon het weer tegen ( te grijs/donker etc) of te hoog en te ver. Ik ben blij dat je er toch van hebt genoten :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  38. Thank you Felicia. For this "rest" series they can best:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. En dat noemt ze restfoto´s, de een is nog mooier dan de andere. Dat jonge Zwarte Sterntje, wat een schatje en dan die ijsvogel, ik zou alleen al willen dat ik eens zo´n ´mislukte´ ijsvogel zag. De close-up van de merel met al die wurmen, en een bruine kiekedief heb ik ook eens geprobeerd te fotograferen, haha, je raadt het al, het was niets.
    Groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Janneke het zijn nl foto's uit fotodagen dat het weer niet echt meewerkte terwijl er wel mooi weer voorspeld was. Dat kleine sterntje is inderdaad wel heel leuk en die ijsvogels ook. Die ijsvogels waren ook de enige die wel in mooi weer zijn gemaakt maar die waren nog van 2013! Die kiekendief vloog ook bij de Zouweboezem net als de purperreigers maar allemaal te hoog en te ver.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  40. Dag Helma,
    Wat een superserie. Ze staan er echt heel fraai op. Vooral de IJsvogel maakt ons een beetje jaloers, want het is ons nog nooit gelukt hem goed op de foto te krijgen. En natuurlijk bedankt voor je reacties op onze blog.
    Allerbeste groetjes vanaf Texel,
    André en Muriel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André en Muriel,
      wat leuk dat jullie op Texel zitten. Het vogelparadijs van Nederland :-)
      Jammer dat jullie de ijsvogel nog nooit op de foto hebben gezet maar die kans komt vast nog wel een keer voorbij.
      Hartelijke groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  41. Wat een prachtige vogelfoto's..Kiezen tussen de verschillend soorten is me onmogelijk.Er zitten opmerkelijke foto's tussen Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Euhhh....n noem je me nou Tineke of is dat je eigen naam Marylou!!??
      Behalve de ijsvogels zitten er niet echt mooie scherpe platen tussen maar ze hebben ook het label "net wel/net niet" :-)

      Verwijderen
  42. Ik vind het een hartstikke leuke serie met de babysterntjes en de Gaai als toppertjes. De vink, koolmees en de spreeuw zijn overigens ook heel mooi.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die sterntjes waren ook echt heel leuk Marianne, maar we kwamen eigenlijk voor de purperreigers. Die ook wel gezien maar veel te hoog en de lucht zoals zo vaak weer eens te grijs grmpfhhh..... Maar heel fijn dat je er toch van genoten hebt :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  43. Hoi Helma ,
    Prachtig blogje met van alles wat en dat is juist leuk die variatie dan geniet ik extra !!!
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annie,
      het is inderdaad een variatie geworden van verschillende vogeltjes :-)
      Overblijfsels van uitstapjes waar ik nog niets mee gedaan had en waar ik ook aan twijfelde :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  44. Bom dia, linda serie de belas aves, as fotos estão excelentes, mostram perfeitamente alguns dos seres vivos necessários para o planeta.
    AG
    http://momentosagomes-ag.blogspot.pt/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ag,
      esses seres são realmente necessárias para o nosso planeta, bem como as muitas árvores e florestas. Obrigado apreciar estas imagens.
      Atenciosamente,
      Helma

      Verwijderen
  45. Mooie gevarieerde verzameling Helma, waarbij ik helemaal val voor de zwarte sterns met jonkies. Ik heb ze ook wel eens gefotografeerd maar altijd was de afstand veel te groot.
    De laatste foto van de gaai vind ik ook een toppertje.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes, deze foto's zijn *op de ijsvogels na* niet echt je van het. De zwarte sterns waren wel leuk om te fotograferen maar om de vliegende mooi in beeld te krijgen was nog een hele kunst. Honderden foto's gemaakt en alles bijna zo de prullenbak in. Grappig dat je die gaai dan weer wel leuk vindt.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Een prachtige collectie van foto's Helma! De stern met de libel vind ik zó mooi, en ook de kiekendief in vlucht... eigenlijk vind ik ze allemaal even prachtig, want elke vogel groot of klein heeft zijn eigen schoonheid! Geweldig wat jij ons weer laat zien, schitterend!
    Nog een fijne dag,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Vanessa,
      het was nog een flinke libel ook die deze stern te pakken had en zo zag ik er meer overvliegen. Was alleen best moeilijk om dat knap op de foto te krijgen. De kiekendief en de purperreiger waren ook in hetzelfde gebied als de sterns en dus grijze luchten helaas, maar...... voor mij nieuwe soorten die ik voor het eerst op de foto kon zetten (op de kiekendief na dan).
      Jij ook nog hele fijne dag,
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  47. Grote varia aan vogels. De toppers zijn voor mij de zwarte sterns. leuke momenten als de jongen gevoerd worden. Ook de afsluiter, de vlaamse gaai in het gras is erg mooi.
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook heel leuk om te zien Gonnie, maar die ouders waren wel steeds "vliegensvlug". Ik heb daar echt honderden foto's gemaakt maar zowel het weer als de afstand maakte dat het lastig fotograferen was. daarom deze er maar bij uitgezocht en in het verzamelblog gezet.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  48. Hoi Helma,
    Fantastich wat je hier weer laat zien. Die jonge stern op foto 5 is echt te gek. Dat moet een gekwetter zijn geweest van dat ukkie. Ook je foto's van die ijsvogels zijn bijzonder mooi. Knap dat je deze ook vliegend zo goed in beeld hebt weten te krijgen. En ook je laatste foto van die verscholen vlaamse gaai is schitterend. Prachtig die kleuren zo tussen dat hoge gras.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      Die kleintjes waren werkelijk heel aandoenlijk om te zien. Steeds liep hij weer weg achter die grote pollen maar als er een van de ouders aan kwam vliegen zag je ze weer tevoorschijn komen met de snavel wijd open. Echt ontzettend leuk om me te maken :-) De ijsvogels zijn zelfs nog van 2013 (oef!!!) Ik heb echter meer vliegende ijsvogels in die vind ik mooier als deze maar die komen nog :-) De gaai zat daar gewoon mooi te wezen hahahahahaha......

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. Well Helma, you have really been busy!!
    Congratulations on all these pictures, my favorite though are the sterns.
    The environment is so unique!
    These are truly fabulous!
    Sorry I was away for a few days, I saw you have been on Dragonfly world leaving kind comments, many thanks!
    I hope you will soon have time to show us some dragonfly photos you have done this summer :)
    Keep well dear friend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Noushka, no excuse me because I am often the last to come along:-) I hope you've had some really nice days. I will also some dragonfly photos are posts and really the next week. Unfortunately I did not take as many photos as other years, but I hope to catch up again next year.
      Great day today.
      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  50. The kingfisher shot and the young black tern are particularly awesome!! Thanks for sharing these beauties!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. As andorinhas e martins-pescadores são também as mais belas aves neste "descanso" série de aves de Ruby:-)

      Verwijderen
  51. Hallo Helma, het zijn voor jouw dan wel restantjes, maar toch stuk voor stuk juwieltjes. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ben,
      het zijn inderdaad restantjes in die zin dat het eigenlijk foto's zijn van uitstapjes waar e weersomstandigheden niet al te best waren. Alleen de ijsvogels zouden hier niet in thuis horen maar die waren al van 2013 en ik kon ze niet bij mijn andere ijsvogel series zetten. De stens waren echt heel leuk maar ik had ze liever wat scherper gehad. Daarom alles maar in een serie gezet onder het label "net wel/ net niet".
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  52. De voederende zwarte stern met het hongerige jong vind ik geweldig! En die hardwerkende merel-ouder: ik heb in het voorjaar altijd met die ouder-vogels te doen: wat een werk....
    Maar de andere restant-vogels zijn ook heel mooi, het ijsvogeltje en de door velen miskende, maar o zo mooie spreeuw, vooral nu in dat winterkleed....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die is ook heel leuk Zem en het was nog leuker om te zien dat de kleine stern steeds achter die pol vandaan kwam en open en bloot op dat blad ging staan met wijdopen snavel :-) Ik had medelijden met die magere merel hoor. Nu komen er weer hele mooie vogeltjes ;-)

      Verwijderen
  53. Helma dank je wel voor je lieve reactie. Het is altijd weer heel gezellig tussen de vele verschillende kleurtjes in de tuin van mijn broer te zitten en natuurlijk ook de gezelligheid samen met mijn schoonzus en broer. Ik zie hun ja ook niet zo vaak (Hamburg). Fijn weekend en lieve groet, Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Dietmut,
      ik geloof onmiddellijk dat het het heerlijk is tussen al die heerlijke kleurtjes en ook natuurlijk geurtjes van al die prachtige bloemen! Heerlijk als je dan even weer kunt bijkomen bij ze als je er dan weer een weekendje bent :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  54. Hoi Helma,
    Ik kan mij voorstellen dat je bij een aantal foto's wat getwijfeld hebt, gezien het hoge niveau van de foto's die je hier meestal laat zien. Velen zullen jouw "waarnemingen" echter graag gedaan hebben. De sterntjes en de laatste ijsvogels vind ik de uitschieters. Toch een goed idee om deze "restanten" hier te laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Kees,
      op een gegeven moment heb ik toch de knoop maar doorgehakt en ze toch geplaatst. De Purperreiger was voor mij nl een nieuw soort en ook de Zwarte Sterns. Deze laatste gaan dan nog wel maar de puper is weer een stuk minder net als de "kiek". De ijsvogels zijn ook uitschieters maar die waren nog van 2013. Hoog tijd om die ook eens te plaatsen en nu kon er ook opgeruimd worden ;-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  55. I'm late getting by here to visit with you and view your bird photos. It has been a busy week for me and this is my first chance to get on the computer for a while.

    Great photos Helma.

    Hootin' Anni...And Anni @ I'd Rather B Birdin'.
    Thanks for sharing your link this week at the Bird D'Pot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Anni,
      I've been very busy the last few weeks and in the coming weeks are still very busy. I also notice that I also behind on blogs visit anywhere really and react. Very nice that you could still visit here:-)

      Verwijderen
  56. All are beautiful, Helma, but I am really smitten with the kingfisher! What a beauty he is. The blue color is so vivid and bright. Wow.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Gail,
      Kingfisher is also the most beautiful bird in this series. The other birds are all pieces of less quality. I also love the beautiful and intense blue of the kingfisher:-)

      Verwijderen
  57. Voor mij zijn ze allemaal "net wel". Ik zou al blij zijn als ik dat niveau zou halen.
    Er zijn er prachtige bij. Waar de jongen op de ouder zitten te wachten, of gevoed worden.

    gewoon mooi, heel mooi.
    Gezellig weekend, Helma
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik..... wat een leuke reactie Ria dat ze het voor jou allemaal "net wel" zijn :-)))))
      Die met de kleintjes en opens snavel zijn inderdaad heel aandoenlijk om te zien..
      Ik had werkweekend en deze was behoorlijk druk. Voor jou ene hele mooie nieuwe week.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  58. So many wonderful photos of birds, what can I say, all are perfect! My favourite is the kingfisher.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The Kingfisher is really beautiful in this series Rosemary. The other pictures of the birds are more rest pictures which I was not sure I'd put them:-) That's why they are also in the category of "just be / just not."

      Verwijderen
  59. Geweldige serie van alle soorten vogels, super.

    groetjes Tonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Tonnie :-)
      Ik weet dat sommige foto's beter hadden gekund maar ja....

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  60. °.♪♬
    É impressionante a qualidade e a beleza artística de suas fotos!

    Bom fim de semana, amiga!
    Beijinhos do Brasil.
    °.♪♬♫彡

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Magia,

      o fim de semana já acabou, mas há atende uma nova semana para nós:-) Estou feliz que você pode apreciar as fotos das aves, porque não são as melhores fotos.

      Um abraço.

      Verwijderen
  61. Nou hier zitten toch heel wat foto's in deze gevarieerde blog die het bekijken meer dan waard zijn.
    Erg leuk de zwarte stern met jonkie, knappe opnamen zijn dat, ik weet uit ervaring hoe lastig het is om die snelle vogels mooi vast te leggen. Heel fraai ook de ijsvogel op het takje, maar de luid roepende spreeuw en de gaai springen er voor mij uit.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby, ik ben het met je eens dat de ijsvogel op de tak en de zwarte sterns best de moeite waard zijn. De andere hadden beter gekund maar ja. Ik heb ook lang zitten twijfelen en toch de knoop maar doorgehakt :-) De luid roepende spreeuw is inde vergroting het mooist. Kan je de binnenkant van zijn snavel eens goed bekijken hihi.......
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  62. Beautiful photos! The tern chick is so cute.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The little tern is also really nice to see:-)
      Thank you for your comment Gunilla.

      Verwijderen
  63. Wow ! A lot of beautiful photos Helma !! I love the baby bird in the marsh.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. That baby bird in the swamp was really lucky that I saw Dominicque:-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  64. Goedemorgen Helma .
    Mooie foto 's , maar dat zijn ze altijd , en restjes moeten ook verwerkt worden .
    Bij ons zijn de resten vruchten uit de doepvries verwerkt tot sjem , en lekker dat die is !!!
    Fijne dag en liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie middag Lia :-)
      de restjes bleven steeds in een map en er kwamen er steeds meer bij. Toen kon ik 2 dingen doen en dat was of wegdoen of alsnog maar eens plaatsen. Ik heb dus uiteindelijk maar voor het laatste gekozen terwijl het niet mijn mooiste foto's zijn hihi.........
      Jij bent dus vruvhten aan eht invriezen geweest, mjammie........
      Hele fijne week,
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  65. Verdorie, weg tekst. Nou ja, opnieuw dan maar.
    Mooi op de plaat gekregen die zwarte stern met jong tussen de lelies. Tsja, die ijsvogels, als ik die ooit eens voor de lens krijg dan mag ik mijn handen stijf dichtknijpen als ik ze zo mooi krijg als de jouwe. Die spreeuw staat er prachtig op, maar ja, ik hoor hem ook niet, haha. Ach gossie, die merel, die heeft vast een heel groot gezin ;-)
    Groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is echt K... Alie, want ik heb dat zelf ook wel eens :-( Die zwarte stern en dan vooral dat kleintje (er zaten er twee) vond ik schitterend om te zien. Die ijsvogels zijn nog van de OVP uit 2013 maar die had ik nog nooit geplaatst. Ik heb er een hele serie van maar ze komen allemaal op hetzelfde neer dus daarom maar 2 neer gezet. Die spreeuw is ook echt heel leuk maar die herrie!!!!!!!!!!!!!!! En met die merel had ik echt medelijden hoor.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  66. AMAZING photos! The black tern with the dragonfly to feed it's young. Incredible shots! Great ones of all of the birds! Wow!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Marie, it was also very nice to see how they arrived terns fly with those big dragonflies.
      I was just worried that there was no longer dragonfly remained.

      Verwijderen
  67. Una buena selección de aves y de diferentes situaciones en los cuales has tenido mucha paciencia a la hora de fotografiar. Gran reportaje, Helma.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Jordi,
      La mayoría de estas aves habían sido mejor, pero tuve el tiempo no realmente contar. Sin embargo, he elegido a los lugares porque me gustan de todas formas estas fotos:-)
      Un fuerte abrazo

      Verwijderen
  68. Hallo Helma,
    Wat heb je hier weer puntgave exemplaren bijzitten. De vink vind ik supermooi !
    Maar ook de zwarte stern en de merel prachtig om te zien, natuurlijk allemaal mooie exemplaren, maar een paar springen er voor mij uit.
    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Truus,
      er zitten er inderdaad wel een paar mooie bij maar het merendeel had beter gekund hihi....
      Ik ben blij dat je er toch nog een paar mooie tussen hebt gevonden ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  69. Here I should have been and photographed these exciting birds. Several of these are unknown to me, so it was fun to watch ...
    Great pictures!!

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ottar,
      most of these birds are not really beautifully photographed but I wanted them anyway to show. Nice to read that there are a number of unknown birds sit for you in between.

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  70. Kom Helma, niet te negatief. Er zitten inderdaad wat foto's tussen die van (te) ver af genomen zijn waardoor je toch veel details verliest en teveel moet croppen waardoor de pixels te zichtbaar worden. Maar je hebt er zeker ook hele fraaie tussen zitten. Je foto's van de zwarte stern nr. 6 en 7 vliegend zijn prachtig, ik weet hoe moeilijk het daar fotograferen is vanaf die vlonder. Je tweede vliegende ijsvogel is over zijn geheel onscherp, maar de eerste is echt een hele goede. Vink zit in mooi licht. Zittende ijsvogel is perfect en de vlaamse gaai mag er beslist ook zijn. Ik snap dat je alle foto's wilde laten zien, maar misschien had je hier iets meer moeten doorselecteren, dan had je nog zeker voldoende prachtige foto's voor dit blog gehad.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een blog met "net wel/net niet" foto's Ad en daarom heb ik alles er in gezet. Voor maren we de zwarte sterns en de purperreiger soorten die ik voor de eerste keer voor mijn lens kreeg. We hadden echt een dag dat het prachtig weer zou worden en dat was het ook behalve....... juist daar! Een vliegende ijsvogel hen ik meer maar die zijn dan ook mooier. Die komen dan ook nog in een ander blog van ijsvogels :-) Ik zal een volgende keer wat meer doorselecteren ;-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  71. Hi Helma,
    it is sooo cute as the little child is fed and the kingfisher is beautiful!
    Too bad this is the purple heron flew so high, maybe you've got soon
    better luck.
    many greetings
    Sigi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Sigi,
      I hope I can the purple ever closer to photograph:-) The kingfisher is indeed very beautiful and that small sterntje what barrister was also very touching to see.
      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  72. Reacties
    1. Kingfisher is a beautiful bird. I have more pictures where Kingfisher flies and which are more beautiful than the pictures in this blog, but I still have places.

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma