vrijdag 21 oktober 2016

PC gecrasht......

Helaas is mijn pc vandaag gecrasht en staat nu bij de maker. Ze hopen de data nog terug te halen en dat hoop ik ook want ik heb nergens een backup van. Al maanden wilde ik mijn fotomappen met duizende foto's op een externe harde  schijf  zetten maar dat had ik  nog steeds niet gedaan :-(. Ik hoop echt dat ze die kunnen redden!
Nu heb ik alleen mijn telefoontje maar daar komen geen mails op binnen en  via de mail komen ook de nieuwe alerts van de b!ogs op binnen. Ik kan dus even geen mails  lezen of updates. Ik kan wel google+ op mijn telefoon zien.
Ik hoop heel snel weer terug te zijn.

Groetjes Helma
*******************************************

Unfortunately my pc today crashed and is now at the creator. They hope to recover the data and I hope so too because I have nowhere to backup. For months I wanted my photo folders with thousands of photos on an external hard drive set up but that I had still not done:-(. I really hope they can save the day!
Now I have only my phone call but no mails on the inside and through the mail are also the new alerts of the blogs on inside. I can so don't read your emails or updates. I can see google + on my phone.
I hope to be back very soon.

Greetings Helma
********************************************


44 opmerkingen:

  1. Potjandorie Helma, dat is niet zo mooi. Het zou verschrikkelijk zijn, wanneer je al je prachtige foto's kwijt zou wezen, maar vaak kunnen ze die nog wel terughalen. Ik zet altijd een back-up van mijn fotomappen op een externe schijf. Dat moet je voortaan toch ook maar gaan doen. Lieve groetjes van Edje. (sterkte)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is niet leuk, dat is diep treurig,......
    wij wensen je veel sterkte met het herstellen van je data, hopenlijk valt het mee....
    Groetjes
    Joost&Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk, die dingen moeten het gewoon goed doen. En je foto's..........hopelijk krijg je die wel terug, ik duim voor je.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja die backup wordt dikwijls uitgesteld, maar nu zie je maar weer hoe belangrijk het is...om dat regelmatig wel te doen.
    Je weet het natuurlijk wel...zelf heb ik op meerdere plaatsen de backup van foto's
    Tja veel kleinkinderen veel foto's en die zou ik voor geen geld willen missen.
    Hopelijk valt er wat te redden..en beter nog krijgen ze je pc weer aan de praat.
    Fijn pcloos weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik hoop het met je Helma
    ze kunnen veel hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met een beetje geluk zit het straks allemaal weer goed, Helma.
    Misschien wel net zo snel als dat je haar in het filmpje weer goed zit!
    Sterkte in de tussentijd. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Awwww....so sorry to hear this, Helma! I hope that your PC can be fixed quickly. Hugs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hemeltje....ik hoop dat het goed komt want je mag er niet aan denken als...
    En nu moet je echt werk maken van backups, ik heb er zelfs 2 omdat ik ooit een backup zag crashen. Sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Da's niet fijn, Helma.
    Vaak kunnen ze de inhoud van de harde schijf nog wel terughalen. Ik wens het voor je. Duimen dat het goed komt. Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Da's verschrikkelijk balen Helma, ik hoop dat ze nog kunnen helpen met terugzetten. Een ding is zeker, dat back-uppen stel je nooit meer uit. Zelf heb ik 3 externe harde schijven en back-up vrij regelmatig, maar toch zou ik balen als er in die korte tussenliggende periode werk verloren gaat. Veel sterkte en desondanks een fijn weekend.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ahneeee zeg, wat verschrikkelijk, hopelijk komt het nog goed Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. So sorry to know of your PC problems, and hope the data will be saved. Fingers crossed!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik hoop lieve helma dat er nog veel terug te vinden is van je spulletjes... vanaf vandaag ga je vaker backuppen weet ik,
      xxx

      Verwijderen
  13. oh, no! i hope they can retrieve most of your beautiful photos and files!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Оооооо... Желаем скорого возвращения и сохранения всех файлов с уникальными фотографиями, Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helma, ik hoop dat je alle grote foto's die u van uw pc en het zeer binnenkort.
    Vele kussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Pc's zijn leuk en handig maar je bent compleet van de leg als hij het niet meer doet.

    Gelukkig zijn er wel hele goede programma's om je data weer terug te halen.
    Een handige Harry die je pc nu aan het maken is zal dat vast en zeker lukken.

    Succes er mee hoop dat je snel alles weer terug heb.

    Als tip.
    Er zijn tegenwoordig hele goede externe harde schijven die je aan sluit op je modem zodat je alles kan bewaren in je eigen cloud.
    Werkt perfect zonder dat het veel extra werk met zich mee brengt.

    Fijn weekend je vriendinnetje Shrek xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What a terrible event, Helma. I have about 80% of my pictures now backed up on an external drive. Thank goodness I did that.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh dear, Helma!! I hope you manage to recover your images and everything else. If it was the PC that failed, rather than a disc failure you should be able to get everything back.

    I go to the other extreme in that I back up everything each month - twice! I save them to two external hard drives, which are duplicates of each other. I never clear a camera card down until I have made the two backups,in addition to the copy on my PC. Then, at the beginning of each year, I catalogue all my images by species and save three copies of all the year's catalogued images - 2 copies to the two external hard drives, and the third to an internal 'archive' hard drive. The downside to this is it all takes time - but then (fingers crossed!) I'm not likely to lose any images.

    All of a sudden I sense a big black cloud descending and an imminent thunderbolt!

    Best wishes - - Richard

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is balen voor je Helma ik hoop met jou dat het mee valt lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Da's niet een klein beetje dom maar heel verschrikkelijk dom Helma. Harddisks zijn zeer vergankelijk en gaan vaak zonder je te waarschuwen kapot Ik neem aan dat je je zoiets niet nog eens laat gebeuren

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Liebe Helma,ich drücke Dir ganz, ganz fest die Daumen, dass Deine so herausragend schönen Fotos, die so einmalig sind, nicht verloren sind.
    Es tut ja richtig weh, sich das auch nur vorzustellen...
    Nein, das darf nicht sein!!! Die Experten werden Dir sicher helfen!!!
    Oh, ich wünsche es Dir soooooooooo sehr!
    Alles Liebe
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ✿゚ه° ·.
    Espero que seus arquivos fotográficos sejam recuperados.
    Bom fim de semana com tudo de bom!
    Beijinhos.
    ✿゚ه° ·.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goedemorgen Helma,
    Heel vervelend voor je dat je pc gecrasht is. Dat is zeker niet mooi. Hopelijk word weer gauw gemaakt. Back-up maken is zeker belangrijk om te doen. Wij doen dit regelmatig. Echt zonde.

    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oei Helma ... dat is heel vervelend, hopelijk slaagt de PC boer er in om al je data te recupereren. Het zou driewerf zonde zijn als je al je foto's en andere data zou verliezen.
    Toch maar Back-up's in het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. :((( to wielka strata.., obyś odzyskała zdjęcia!!! powodzenia!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ah, wat een pech! Hopelijk krijg je in elk geval je fotoverzameling terug!~
    Dit kan je echt niet gebruiken.
    Ik heb een losse harde schijf naast de pc en ik probeer om de paar maanden mijn foto's daarheen te kopiëren . Maar eigenlijk moet dat natuurlijk elke week ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dear Helma, I keep my fingers crossed to recover the photos! I c an imagine how mad you are! I also want to copy my photos on CDs since long time but I didn't it. Hope to hear soon from you!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hola Helma. Hacía bastante que no conseguía sacar tiempo para conectarme al blog y, cuando he empezado a ver tus entradas, veo tu mensaje. Espero que se pueda reparar el PC y puedas salvar todas los datos y las fotografias.
    Un muy fuerte abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Helma,
    Wat moet dat ontzettend balen zijn voor je wat betreft je PC.
    Ik hoop voor je dat ze je computer weer aan de praat krijgen en dat al je foto's niet verloren zullen zijn.
    Dit is de schrik van iedereen. Maar voortaan wel effe een back up maken, want dat is zo belangrijk. (Maar daar heb jij nu effe geen boodschap aan dat begrijp ik best). Ik heb mij aangewend om telkens bij aanvang van een nieuwe maand een back up te maken op een externe schijf. Zo blijft bij een eventuele crash de schade beperkt tot de laatste back up.
    Nou meid, ik ga duimen voor je...!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een ramp Helma, dat is pas balen, hopelijk kunnen ze nog veel terughalen( dat zal wel lukken)
    vele groetjes Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ohhh dat is niet zo fijn Helma, echt jammer van je foto's.
    Ik duim dat ze de foto's kunnen redden.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een regelrechte ramp! Ik ben ook al mijn prachtige sperwerfoto's kwijt..... dus ik weet hoe het voelt ;-((
    heel veel sterkte Helma..ik reageerde al op G+ omdat je dit verm. niet kunt terugvinden.
    oeps arme jij....Ik duim dat het nog goed komt!!!!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I'm sorry, but I hope that soon will be fine. Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat is zwaar balen natuurlijk... 'k hoop dat je data nog kan gerecupereerd worden en dat je nu inziet dat regelmatige (wekelijks zeker 1x) backups wel broodnodig zijn... Tot weldra hoop ik ! Groetjes ,
    Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat is dat balen Helma. Verschrikkelijk. Je kent de uitdrukking: als het kalf verdronken is.... Ik hoop alleen dat het nog gered kan worden. Daar mag je die jongens dan wel dankbaar zijn. Mijn foto's heb ik staan op 32 gb. usb-sticks (voor de aparte onderdeeltjes), externe schijf, maar ook op Google drive en Flickr. Misschien iets om een van deze of meer opties te overwegen. Google drive heeft een automatische backup. Als je de backup vergeet, doet Google drive dat automatisch.

    Het is geen sterfgeval, maar zo kan het wel voelen, dus veel sterkte toegewenst
    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Helma, je zult wel de pest in hebben, misschien is het fotowerk van jaren is verloren gegaan.
      Jammer, jammer.
      Die roodborstjes zijn zoals gewoonlijk weer klaas.
      Groeten eilandstaete

      Verwijderen
  36. Hoi Helma
    Dat is balen, hoop dat ze 'n hoop terug kunnen halen.
    Als ik foto's maak zet ik het gelijk op mijn externe schijf.
    Wens je in ieder geval veel succes en hoop dat het lukt.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Bom dia, ui...coitado do computador, quando regressar recuperado, vem melhor com mais rapidez.
    Bom domingo e semana,
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Chance dat er mensen zijn die kunnen repareren.
    Hopelijk ben je niets kwijt.
    En nu maar snel een back-up maken.

    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Iedereen bedankt voor alle reacties.
    Ik ga zo spoedig mogelijk bijlezen bij jullie :-)

    Hartelijke groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma