woensdag 26 augustus 2015

ADW varia............... deel 1

Ik ben laat met het zetten van een nieuw blog, maar daar komt binnenkort wel weer verandering in. Ik vertelde in mijn vorige blog al dat ik eindelijk weer eens een keer naar de AWD was geweest. Een paar weken later  ben ik met Kees ook nog een keer geweest maar die foto's komen in een ander blog over de AWD. In dit blog een  varia van wat mijn ega en ik afgelopen 7 augustus konden vastleggen.



***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


We beginnen met een pracht van een duinviooltje.....

Duinviool

Ook heel veel libellen gezien. Zelfs eentje waarbij je bij 2 libellen de eitjes kan zien. Deze foto's zijn verwerkt in een deel 2 van de AWD met alleen maar Libellen. In dit blog ook enkele libellen voor de variatie.


 Bruinrode Heidelibel(Sympetrum striolatum)

 Bruinrode Heidelibel(Sympetrum striolatum)


Onderstaande libel kan ik niet goed determineren. Hij heeft blauwe ogen en dat is dan vaak een zwervende heidelibel maar dan klopt zijn patroon op zijn lijf weer niet. Geen idee dus wat dit voor libel is. Ik hoor graag van iemand die het wel weet.

Zwervende Heidelibel of toch een gewone  Bruinrode Heidelibel(Sympetrum striolatum)?????

Bij een bezoek  aan de AWD horen natuurlijk ook een paar damhertjes....

Damhertjes (gemaakt met mijn macrolens)

Damhertje met bastgeweitje....


Ook een aantal Parelmoervlinders gezien..


Duinparelmoervlinder

Duinparelmoervlinder

En ja, als fotografe weet je dat je onverwachts gefotografeerd kan worden........

Helma waande zich onbespied.....

Weet dat dit dan ook geldt voor de fotograaf.........

Mijn ega waande zich ook onbespied

Een houtpantserjuffertje. Ik had er graag wat meer willen zien maar het bleef bij deze ene poging..

Houtpantserjuffer

Je komt echt van alles tegen in de AWD

Gelieve je neus niet in mijn zaken te steken......

Even een overzichtplaatje.......

Stukje AWD

Sympetrum striolatum - Bruinrode Heidelibel

Sympetrum striolatum - Bruinrode Heidelibel

Een prachtige Zand sprinkhaan....

Zand sprinkhaan

Nog een Duinparelmoervlinder...


Duinparelmoervlinder

Duinparelmoervlinder

We zagen een vos op een plek waar we nog nooit een vos hadden gezien. Hij schrok ook van ons en ging er als een "haas" vandoor.....


Een wilde vos

Ook een Zandhagedis gespot.......


Zandhagedis (Lacerta agilis)

Zandhagedis (Lacerta agilis)

Zandhagedis (Lacerta agilis)

In een ander blog  van de AWD komen dan de Libellen met een paar bijzondere foto's van de eitjes van de libellen en......... er komt nog een AWD blog waarin de Boomkikker, de Wespenspin en het zonnedauw centraal staan.



=============================================================

Ook allemaal bedankt voor alle leuke reacties op de foto's in het blog hieronder van:

"Vlinders.................................."

148 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk blog met super mooie foto's. Jullie hebben zo te zien echt genoten en veel gezien.
    Eén kritische kanttekening, deze foto's lijken mij niet gemaakt op 7 december.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Arghhhhhh..... wat een blunder met 7 december whaaaaaa...... geen idee hoe ik daarbij kom! Dank je voor het melden en heb het gelijk aangepast aan de juiste datum :-) We hadden ook echt genoten van die wandeling en ook nog eens heel veel gezien. De andere foto's komen later aan de beurt :-)
      Groetjes

      Verwijderen
  2. Hoi Helma,
    Prachtige opnames!! Mooi om te zien wat je daar zoal tegen kunt komen.
    Die hagedis is echt super. Geweldig!!
    Ook die juffer (op foto 12) die je zo dichtbij hebt genomen is erg mooi. Schitterend met die grote bolle ogen. Ennuh....lekkere snuit heeft die koe.
    Mooi om ook Henk aan het werk te zien. Kijk dat is prachtig natuurlijk zo samen met dezelfde hobby.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      er is daar echt heel vele te zien. In eht deel 2 komen alleen libellen, maar in deel 3 de wespenspin, boomkikker, zonnedauw en ook nog zandhagedissen :-) Die houtpantserjuffer had ik graag wat meer willen fotograferen maar het bleef bij dit ene "schot". Bolle ogen hebben ze zeker en ze komen inderdaad mooi uit. Die snuit vond ik echt heel grappig toen ik die foto van Henk zag hahahaha... Het is ook super om met z'n tweeën er op uit te trekken en ook nog dezelfde hobby te hebben ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. Hi Helma! Fantastic photographs. Congratulations! On 4. pic is S. striolatum, but on 15. is S. vulgatum (black on frons extends along margin of eyes).
    Warm greetings!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for this valuable information. The dragonflies were (and are) really hard to identify. Fortunately, you know the correct names :-)
      Warm greetings

      Verwijderen
  4. dus de fotografen bespied , terwijl die al dit moois voor ons vast legden , er was al een datum verbeteraar :)
    als ik het zo zie lopen jullie veel langs de water partijen , ik wist niet dat , dat mocht en bleef braaf op de weg
    nu ben ook blij te lezen dat er meer tijd komt om nog meer moois te laten zien
    we wachten het af
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik..... inderdaad Karel, de fotografen bespied *lol*. En whahahahaha..... ik snap er nog niets van dat ik 7 december had neergezet!!!??? Nou ja, gelukkig gaf Annemarie gelijk een seintje zodat ik het direct kon veranderen :-) In de AWD mag je ook overal lopen. Het is het enige gebied waar niemand je bekeurt omdat je buiten de paden bent en dat maakt dit gebied ook juist zo mooi. We lopen inderdaad vaak langs water zoals de beken en de stroompjes :-) En ja, er komt nog vele meer moois langs hoor :-))))))
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  5. Precioso reportaje Helma, que bien lo pasáis los dos. Me ha gustado mucho, saludos cordiales desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Germán,
      mariposas y libélulas fotografía es muy diferente de los pájaros. Me alegro de que todavía se pueden encontrar estas bellas imágenes :-)
      Saludos cordiales

      Verwijderen
  6. Wow, Helma! There is so much beauty in all of your photos!!! Thank you so much for sharing, I love your photography! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Linda,
      this nature is so beautiful! You also can encounter anything from birds to frogs and dragonflies and butterflies to wasps pins to it. I'm really glad you enjoy this nature photos :-)

      Verwijderen
  7. Bonjour chère Helma,
    Cette galerie de nature est magnifique dans sa diversité et la qualité de vos images est irréprochable. J'admire votre travail....bravo.
    Je comprends pourquoi vous aimez les libellules.
    Je vous embrasse affectueusement.
    Hallo lieve Helma,
    Dit type van galerie is mooi in zijn diversiteit en de kwaliteit van uw foto is onberispelijk. Ik bewonder uw werk .... bravo.
    Ik begrijp waarom je van libellen.
    Ik omhels je liefdevol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour cher Roger,
      quel plaisir d'entendre que vous avez apprécié mes photos :-)
      Je vous aime toujours autant de belles images.
      Je vous embrasse affectueusement.

      Verwijderen
  8. A wonderful set of images Helma and a great post altogether.
    Een prachtige set van beelden Helma en een geweldige post in zijn geheel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Roy,
      This scenic area is also a wonderful area. You look at everything and is very rich in flora and fauna :-)

      Verwijderen
  9. the lizard is beautiful! lovely shots all the way through, including yours!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Theresa :-)
      It is a beautiful area and you see so many beautiful flora and fauna there.
      I also belong to the flora whahahahaha .....

      Verwijderen
  10. Hei Helma , kjempe fine bilder alle sammen !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hei Dirk,
      det er også et veldig flott område med mange flora og fauna!

      Verwijderen
  11. This is a wonderful series of photographs of a wide variety of subjects, but I find the dragonflies exceptionally good. Congratulations on a fine job.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David,
      The following series is nothing but dragonflies and then even with some very special photos. Very nice that you've enjoyed these pictures ..

      Verwijderen
  12. Ha Helma, Schitterend, de wandeling heeft weer prachtige plaatjes opgeleverd.
    Groetjes Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      ik kan daar echt wel blijven wandelen, want ieder keer zie je weer wat anders. Het blijft inspireren en daarom komen er ook nog 2 blogs achteraan :-) Fijn dat je ervan genoten hebt.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  13. Prachtig , Prachtig Helma wat een mooi blog !!!
    ik heb genoten DANK je wel !!
    liefs Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Annie :-)
      Zo fijn dat je hiervan hebt genoten.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  14. mamamia Helma, wat een pareltje heb je weer geplaatst, een heerlijk feest,
    zo mooi zie je ze maar weinig,
    toppie, leuk om jullie ook eens te zien al sis het dan maar van de achterkant :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik.... mijn achterkant mag er nog best wezen Dien hahahaha.....
      Mijn ega heeft me ook met mijn achterkant helemaal omhoog gefotografeerd toen ik in de struiken van de heide lag te fotograferen *lol* Of ik die plaats weet ik nog niet. Het gebied van de AWD is en blijft een fantastisch mooi gebied om te zijn :-)

      Verwijderen
  15. Hoi Helma,
    Dit verslag weerspiegelt inderdaad dat jullie een mooie dag hadden, ook al vonden jullie niet alles waarnaar jullie op zoek waren. Dat kwam later wel goed. Het duinviooltje vind ik schitterend, net als de parelmoedervlinder (18). De zandhagedissen zijn mooier als het zonlicht wat minder fel is. Dat kan je niet altijd kiezen. In het algemeen een mooi AWD blog met enkele bijzondere waarnemingen.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      we hadden ook echt een prachtige dag met ook heel veel (en soms te fel en hard) zonlicht. Inderdaad niet alles gevonden maar met een later bezoek en wandeling inderdaad wel ;-) Dat duinviooltje is ook een pracht van een bloemetje. Steeds weer verbaas ik me over dit kleine juweeltje in het zand. Dank voor je reactie :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. Piękne zdjęcia z tego spaceru poczyniłaś Irma.., nawet lisek Ci się trafił:))Pozdrawiam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Witaj Barbara,
      jest to również piękny teren z dużą ilością flory i fauny :-)
      Nie będzie jeden blogi para ze zwierzętami z AWD.
      pozdrowienia

      Verwijderen
  17. Wat een heerlijke plaatjes heb je weer op je blog staan Helma. Het is altijd een plezier om je blog te bezoeken! ;-)

    Groeten uit Sneek!
    Gert Jan
    www.gertjanhermus.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi GJ,
      wat leuk om te lezen dat je het altijd een plezier vind om mijn blog te bezoeken :-)
      Ik was even afwezig door mijn verhuizing maar ik hoop nog meer moois te kunnen plaatsen.
      Ik zo even bij je kijken.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  18. Hello Helma, so glad to see you back with a post. I love all of your gorgeous photos. The dragonflies are some of my favorites. I also love the deer! Well done, enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen,
      there sat more time in moving than we thought. Also want our own work and so did not have much time left. I hope to blog the next time a little more and to post pictures :-)
      Great weekend.

      Verwijderen
  19. Hoi Helma.

    Woh, super veel moois laat je zien.
    Prachtige foto's zoals je alles hebt vastgelegd.
    Dit is genieten om te zien zo op de foto, laat staan als je het allemaal in het echt kunt zien en het zo mooi vast kunt leggen op de foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      de AWD is ook echt een heel mooi natuurgebied en nog mooier is dat je daar ook echt overal mag lopen en komen. Je ziet steeds weer wat anders en ook in de verschillende jaargetijden zie je weer andere flora en fauna. Heel fijn dat je van deze impressie hebt genoten :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  20. Prachtig Helma en wat heerlijk dat jullie zo samen fotograferen.
    Mooie serie heb je gemaakt, die duinparelmoervlinder heb je van uit een mooi standpunt genomen.
    Plat op je buik ;-)))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben inderdaad dezelfde hobby Tinie alleen doet Henk nooit zoveel met zijn foto's. Nu vond ik het leuk om ook wat foto's van zijn hand hierin te verweven :-) Ik lag inderdaad helemaal languit en moest ook nog "tijgeren" omdat ie steeds weer even verder vloog hahahaha.....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Wat een spannend gebied is de AWD! Zo interessant om virtueel met jullie mee te lopen en zoveel moois te zien.Wat een variëteit!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Zem, de AWD is niet alleen een prachtig gebied maar ook altijd heel spannend :-) Je weet nooit wat je tegenkomt en de flora en fauna zijn rijk vertegenwoordigd. Het mooie is dan ook dat je hier overal mag lopen en komen.
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  22. Hi Helma,
    marvelous photos of the nature around you in the last Summer days. Fabulous impressions of the landscape and the animals and insect. Gorgeous !
    Thank you very much for all your kind comments on my blog.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello synnove,
      this area is a beautiful area with very many different flora and fauna. I live 75 minutes drive away but I should very much like to come and do's foot. I'm glad you enjoyed these photos :-)

      Dear greetings, Helma

      Verwijderen
  23. Wonderschoon! Wat een wonder dat jullie nog een 'wilde vos' tegenkwamen in de AWD. Leuk en gezellig dat jullie er samen er op uit gaan, spiedend naar al het moois wat onze natuur ons biedt en dit zo prachtig vast te leggen.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vonden wij ook hele bijzonder dat we daar nog een wilde vos tegenkwamen Janneke. En echt vet is hij ook niet dus hij wordt ook niet gevoerd! We vinden het heerlijk om er smaken op uit te gaan maar door mijn verschillende en onregelmatige diensten lukt dat helaas niet altijd. Als het wel lukt dan genieten we ook dubbelop :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  24. Dat moet een heerlijke dag geweest zijn, en leuk om jou in actie te zien!
    Fijn zacht licht bij het duinviooltje, haarscherpe duinparelmoervlinders en de hagedis van nr 22 springt er ook uit, erg mooi!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook een heerlijke dag Loes, alleen wel een beetje erg hard zonlicht.
      Het duinviooltje zat net een beetje in de schaduw en dat kwam prachtig uit.
      Er komt nog meer van de AWD :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  25. Prachtige serie, Helma en Henk ;). De bruinrode of zwervende libel.....ik denk, dat als de eerste libel een zwervende is, de 1e libel van Henk ook van een zwervende is. Mede omdat op libellennet.nl bij die soort de opvallend afwijkende kleur van 't onderste deel van de ogen wordt genoemd. De zandhagedis is super, maar dat zijn de andere foto's ook hoor. Soms kom je er niet onderuit in natuurgebieden mensen te fotograferen. Jullie hebben hebben dat goed kunnen verwerken in de compositie!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jan,
      een echte zwervende heidlibel herken ik wel en daarom twijfelde ik zo aan deze omdat deze libel ook van die blauwe ogen had (wat de zwervende ook heeft). Mijn libel schijnt toch enen normale bruinrode heidelibel te zien en die van Henk een Steenrode heidelibel. De zandhagedis zat eigenlijk in te hard zonlicht maar ik vind ze eigenlijk ook heel mooi zo :-) Grinnik.... Henk fotografeert mij wel vaker en dan meestal als ik in een onmogelijke houding lig met fotograferen. Deze foto is dus nog heilig *grinnik*
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Helma!
    The fantastic pics, thanks for visiting, GOD bless!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Adriano,
      Também agradecemos por sua visita e sua resposta amável.
      Tenha uma ótima semana meu amigo.

      Verwijderen
  27. Schitterende serie foto's, prachtig gebied zo te zien met heel veel mogelijkheden. Haarscherpe foto's met prachtige achtergrond.mooie blog.
    Groetjes
    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost,
      het is ook echt een prachtig gebied en wat nog mooier is dat je daar overal mag lopen en komen :-) Je ziet ook altijd weer wat anders en dat maakt het zo aantrekkelijk om heen te gaan :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  28. Hoi Helma
    Je foto's zijn stuk voor stuk weer prachtig En zo zie je maar dat je nooit onbespied bent !! Die eerste foto met het viooltje is voor mij de mooiste en kan in een lijstje wat mij betreft .Al een beetje gesetteld in jullie nieuwe huis ?
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elisabeth,
      wat fijn om een reactie van je te zien. ik kon bij jou helaas nergens reageren :-(
      Dat duinviooltje is ook een van mijn mooiste foto's van die dag :-)
      We zijn nu aardig gesetteld. Vandaag zijn er nog 2 stoelen gekomen (wachttijd 12 weken pfffff) en als het goed is komen volgende week de duo rolgordijnen. Ik moet eerlijk zeggen dat het hier een heerlijk plekje is :-) Dank je voor je belangstelling.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. Hoi Helma
      Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben ,fijn wonen is zo belangrijk ! Op dit moment heb ik echt een blog stop ,de fut is er uit en ik weet niet of ik weer begin .De reacties heb ik uitgezet ,zoveel vervelende reacties op die flauwe grap gehad bah .Ook mijn gedichten blog is nu ook leeg op een berichtje na en binnenkort verwijder ik dat blog .Maar ik blijf zeker lezen bij jou en een paar andere bloggers ,dus ben niet helemaal weg hoor haha. Geniet van alles en ik kom regelmatig even een krabbeltje zetten bij je .
      Lieve groetjes Elisabeth

      Verwijderen
    3. Hoi Elisabeth,
      we hebben het inderdaad heel erg naar onze zin en we hadden dit eigenlijk al jaren eerder moeten doen maar ja.... het is nu zo gelopen :-) Wel jammer dat je een blogstop hebt maar je moet ook naar je eigen lijf luisteren en dan weet je of het goed voelt :-) Ik wilde je nog mailen maar meer dan de helft van mijn e-mailadressen zijn weer eens pleitte door het overzetten :-( Ik weet ook niet wat voor grap je had uitgehaald want ik ben sowieso 4 weken weg geweest. Kan men tegenwoordig dan ook al niet meer tegen een grapje!? Wel fijn dat je hier blijft lezen en als je wilt stuur je je e-mailadres dan nog even :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  29. de AWD is een intrigerend gebied Helma..

    zo'n natuurgebied hebben we hier niet..

    een prachtige en gevarieerde reeks toon je hier, waarvoor dank

    groeten Willy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat klopt Willy,
      het is een intrigerend gebied met onwijs veel flora en fauna.
      Het mooie daar is ook dat je er werkelijk overal mag lopen en komen :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  30. wat hebben jullie veel gespot
    en prachtig vastgelegd, ook de fotografen :-) leuk als je dezelfde passie hebt
    k ben deze keer vooral gecharmeerd door het duinviooltje, zo in al z'n eenvoud is het zo subliem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt heel veel Anneke, en later had ik ook het zonnedauw, de boomkikker, nog meer zandhagedissen en ook de wespen ofwel tijgerspin :-) Het duinviooltje is ook echt heel mooi en ik vind deze foto zelf ook echt een prachtplaat (al zeg ik dat dus zelf hihi.....)

      Verwijderen
  31. Wonderful photos, Helma. I love the dragonflies!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Barbara,
      the blog below what I'm going to put down has nothing but dragonflies :-)
      I guess you'll also be really will enjoy.

      Verwijderen
  32. HA!.....onze Helma is weer helemaal terug met zoals we van haar gewend zijn, een serie prachtige foto's om van te genieten. Foto 10 is erg leuk, Helma in actie, en de voor mij absolute topper, is nr.18 van de Duinparelmoervlinder, wat is die geweldig mooi, het lijkt wel of hij licht geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik...... er is nog ene foto van mij gemaakt toen we een wandeling maakten over de bloeiden heide. Ik zag daar bekermos staan en aangezien deze niet groter zijn dan een paar mm moest ik dus flink laag. Echter stond die struik op een heuveltje dus liggen was geen optie en ja..... het achterwerk stak een stuk om hoog en dat liet ie me thuis pas zien whaaaaaaaaaaa................
      Die Duinparelmoervlinder is ook echt een prachtige vlinder. Het is net echt zilver als je hem in het echt ziet.

      Verwijderen
  33. Het was weer even dik genieten van deze serie Helma. Met name het duinviooltje en de fraai gecamoufleerde zandsprinkhaan zijn de foto's die me langer weten te boeien, maar ook de bruinrode heidelibel komt fraai los uit z'n omgeving. Vakwerk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Henk :-)
      dat duinviooltje is ook een van mijn favorieten en ik had eigenlijk ook wat meer groen aan de linkerkant weg willen halen, maar ja. Die zandsprinkhaan zie je in het echt bijna niet.
      Dank voor je reactie.

      Verwijderen
  34. Ha Helma, ik zie dat je klikvinger overuren heeft gemaakt! De Duinparelmoervlinder lijkt wel een Tiffany lampje!
    Ik vind het heel knap dat je de Zand Sprinkhaan hebt gespot, ik zou um niet zien. Wat een camouflage jas heeft ie aan. Enne de Vos, was ie zijn haren kwijt, maar niet zijn streken? Vosje lijkt wel een beetje mager, maar mss hoort dat zo!
    Het is met recht een varia aan insecten, hagedissen, libellen én 2 beneners. Haha de fotograaf gespot!
    Mooie reeks Buuf, groetjes uit schemerig Enkhuizen van je Buuf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Buuf,
      het is daar ook echt geweldig om te zijn want de flora en fauna zijn daar prachtig. Steeds zie je weer wat anders en..... je mag daar overal lopen en komen :-) De Duinparelmoervlinder is ook een prachtige vlinder en zeker als zijn vleugels dicht zijn. Het is dan ook net zilver wat je ziet :-) Die vos vonden wij ook wat aan de magere kant maar hij vluchtte wel gelijk weg toen ie ons zag!! De vossen die gevoerd worden zien er in ieder geval veel meer doorvoed uit hihi......
      Grinnik..... 2-beners whahahahahaha.... ja, ook die kom je daar tegen *lol*
      Groetjes van je buuf :-)

      Verwijderen
  35. Wat een prachtig gebied is dat daar, met veel boeiende en interessante plekjes waar mooie beestjes en bloemetjes te vinden zijn. Ik ken het persoonlijk niet, mag ik vragen waar het precies ligt?
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mickey,
      het is een prachtig gebied en je mag daar ook overal komen en lopen. Het ligt tussen Zandvoort en Noordwijk maar als je op de Amsterdamse waterleidingduinen zoekt dan kom je ook bij hun site en daar staat ook een kaart. De AWD heeft meerdere ingangen omdat het een immens gebied is. Ga daar maar eens kijken en ik weet zeker dat je daar ook vele info vind. Als je er dan niet uitkomt moet je me maar even een mail sturen.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  36. Wonderful walk with wonderful effects. Pictures are wonderful and flower and dragonflies and butterflies and fox and a lizard. Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Erna,
      this area is also a beautiful natural area with lots of flor and fauna. Also, you can come here and everywhere that makes it so unique.
      Greetings

      Verwijderen
  37. Hoi Helma,
    wat fijn dat je je hart weer even helemaal op hebt kunnen halen met struinen in de AWD. En wat heb je veel gezien en kunnen fotograferen. In dit blog staat al zoveel moois en dan komen er nog 2?
    Maar één foto van de houtpantserjuffer - dat is dan ook meteen een topper, wat een prachtige close-up. De parelmoervlinder zou ik ook graag eens zien, wat is die mooi, zeker de onderkant van de vleugels. Het duinviooltje heb je er ook prachtig op staan. Ik heb zo heerlijk even met je meegewandeld.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      het was ook echt heerlijk om er weer even op uit te trekken en de hele dag lekker te struinen in de duinen (rijmt ook nog hihi.....) Ik zag later nog vele meer oa, wespenspinnen, boomkikkers, en zonnedauw. Dit komt allemaal nog hoor. Ik had graag wat meer foto's willen maken van de houtpantserjuffer maar misschien een volgende keer nog een keer :-) Fijn dat je even heerlijk bent meegewandeld.
      Hartelijke groeten, Helma

      Verwijderen
  38. Schitterende serie Helma.Wat een zaligheid samen met je man op pad te gaan om te fotograferen.Zo fijn dat je de foto's plaats zodat ik van al die schoonheid mee mag genieten
    groeten
    Marylou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is daar ook echt een schitterend gebied Marylou en er is steeds weer iets anders te zien. Je kan dar echt altijd heen, mag overal komen en lopen en het is ook nog eens onnoemlijk groot. Fijn dat je er van meegeniet :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  39. Ik moet daar echt een keertje naar toe.
    Wat is dat gaaf zeg.
    Jullie zijn zo veel tegen gekomen echt ongekend.
    En het dan ook nog op zo'n prachtig mooie manier vastleggen echt super.
    Het is maar goed dat het nog even lekker weer is want trek die schoenen maar weer uit hoor, je mag er van mij gewoon weer naast gaan lopen.
    Dit is zo'n fijne serie.

    Fijne weekend en LG,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karina,
      jaaaaa....... dat moet je ook echt een keertje doen. Het is werkelijk een prachtig gebied en je mag overal lopen en komen. Buiten deze foto's in dit blog ook nog de zonnedauw, wespenspinnen, boomkikkertjes en libellen. Steeds is er weer wat anders te zien zowel in in de zomer, herfst, winter als voorjaar :-)
      Grinnik.... ik kon inderdaad nog even zonder schoenen whahahahaha.......

      Jij nog een hele fijne week (ik had werkweekend).
      LG, Helma

      Verwijderen
  40. GOEDEMORGEN HELMA , JULLIE ZIJN WEER LEKKER LOS GEGAAN EN WAT EEN PRACHTIG RESULTAAT !
    HEBBEN JULLIE OOK EEN TEKENBROEK AAN ?
    IK VERHEUG ME OP DE VOLGENDE SERIE .
    FIJN WEEKEND HELMA EN LIEFA LIA

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie morgen Lia,
      we hebben geen tekenbroek aan maar de kleding is wel behandeld met een speciale insectengoedje. Bovendien doe ik ook altijd mijn broekspijpen in mijn sokken en ik spuit ook nog op onbedekte delen een insectenspray. Fijn dat je je op de volgende serie verheugd :-))))))
      Jij een hele fijne week.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  41. Blijft een bijzonder gebied. Mooi de duinparelmoervlinder. Zou ik graag eens willen fotograferen. Ook de hagedis is een bijzondere waarneming.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Gonnie, het is en blijft een bijzonder gebied een bijzonder mooi gebied zelfs. Ik weet eigenlijk niet eens waar je woont maar anders zou je er een keer een dagje uit van kunnen maken met meerdere.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. In deze prachtige serie laat je goed de veelzijdigheid van het gebied zien. Het is al weer veel te lang geleden dat ik er was. Echt genieten van je foto's en ik kijk al weer uit naar de volgende series!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank, dan moet je er toch maar weer eens heen gaan want je ziet er altijd wel wat. Iedere jaargetijde is er zoveel te zien en ook dat je overal mag komen maakt dit een erg leuk gebied om te fotograferen :-

      Groetjes, Helma)

      Verwijderen
  43. Schitterend, prachtig mooi, superlatieven schieten te kort in dit geval, Top Helma!!!

    grt, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ludo,
      er staan veel foto's in het blog omdat ik er anders ook niet doorheen kom ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. Alweer geweldige fotografie!
    Viooltje, libellen, damherten, Vos en hagedis - het kan echt niet op.
    En dan jij en je je man... Prachtig, super de luxe...

    Renaat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Renaat,
      we gaan ook samen op stap als het kan.
      Daar ik afhankelijk ben van mijn onregelmatige diensten is dit niet altijd mogelijk om samen te gaan helaas maar we proberen het wel :-). In de AWD is altijd wel wat te zien en als dat niet zo zou zijn (kan bijna niet) dan is het er heerlijk om te wandelen en je hoofd leg te maken :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  45. Hoi Helma, hèhè, ik liep ook wat achter in het reageren ;-)
    Mooie header weer en een hagedisje zien is ook altijd super, op de foto zetten is vers twee, maar daar draai jij je hand niet voor om. Leuk! De vos ook trouwens, top, Van de hertjes is de 1e foto wel heel mooi omdat het gelijk met die zachte tint een prachtige indruk weergeeft hoe mooi het daar is.Je libellen zijn mooi en scherp en die Houtpantser is een lastige om goed op de foto te krijgen, vind ik dan, heb jij geen last van ;-)) Je koe is briljant, ook de tekst.En jullie staan er gekleurd op, grappig zo tussendoor. Ik eindig maar met de Parelmoervlinders......wat een mooie foto's, ik val zowat van mijn stoel, En wat een mooie beestjes zijn dat. Ik heb ze nog nooit gezien, dus kwijl, kwijl :-))))) Fijne blog weer Helma, Heerlijk dat je weer tijd hebt om te bloggen.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      ik blijf ook op achter lopen hahahaha....maar gelukkig heb ik na dinsdag een aantal dagen vrij en kan dan weer inlopen en ook mijn eigen foto's eens beter bekijken hahahaha..... Die zandhagedisjes zijn ook zo leuk. Deze zat ineens voor mijn voeten en zowel hij als ik schrokken whaaaa..... Hij rende er vandoor maar ik ben er mooi bij gaan liggen tot ie weer te voorschijn kwam. Ik wil nooit op de foto maar zo stiekum is het dan nog wel te doen hihi...... Niet van je stoel vallen hoor want dat doe ik al bij jou ook *lol*. De parelmoervlinder is echt een lastig diertje om te fotograferen maar na eindeloos geduld toch gelukt!
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  46. Fabulous images Helma, I particularly love the Sand Lizard,beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Bob,
      The sand lizard is also a very beautiful animal.
      There is also a third part after part two and there are also some sand lizards in for :-)

      Verwijderen
  47. Mooie en afwisselende serie mewt voor mij als topper het duinviooltje. Is de zandsprinkhaan niet misschien toevallig een blauwvleugelsprinkhaan? Je kan het nu natuurlijk niet meer zien ;-)
    De parelmoervlinders staan er ook prima op. Heb ik dit jaar (nog) niet gezien.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat duinviooltje is ook uitzonderlijk mooi gelukt. Het was ook heel goed licht daarvoor :-)
      Kan best zijn dat het de blauwvleugelsprinkhaan is maar hij hield zijn vleugels gesloten. Aan de buitenkant lijkt hij er wel veel op. Afgelopen keer zag ik ook weer een parelmoervlinder maar deze was al wat ouder.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  48. Just beautiful, Helma!
    I especially love the deer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Lisa,
      the deer there all live in freedom :-)
      Thank you for your response

      Verwijderen
  49. Un magnifico trabajo...felicidades...un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Miguel,
      Gracias por su visita y su comentario.
      Sé y sentir bienvenido.
      Un abrazo

      Verwijderen
  50. Wat een mooie variatie aan dieren zo! Bijzonder dat jullie deze mooie vos tegen kwamen, hele mooie foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Michelle,
      dit gebied is ook echt een prachtig gebied om te zijn.
      Al zou je er alle dagen heengaan dan zie je ook weer steeds iets anders.
      Die wilde vos was echt een unieke ervaring.

      Verwijderen
  51. Beautiful pictures , dragonflies , lizards, fallow deer, lis.Piękne meeting.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nie będzie więcej zdjęć z tej podróży Moniki i kiedy można zobaczyć między innymi pająkami osa, żab i vleestetende roślin "rosiczka.
      pozdrowienia

      Verwijderen
  52. Zijn prachtige foto's, libellen hebben me misschien gefascineerd omdat ze moeilijk om insecten te vangen en zandhagedis is indrukwekkend.
    U krijgt altijd verrast!
    Een dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Montse,
      Me alegro de que se sorprenderá una y otra vez por mis fotos. Tengo fotos con usted, porque usted siempre muestra las imágenes más maravillosas.
      Un besazo

      Verwijderen
  53. Hoi Helma,

    Je bent weer lekker bezig geweest op die toch wel hele mooie plek de AWD. Jammer dat die voor mij niet wat dichter bij is. Mooie impressie van die dag waar jullie toch hele bijzondere dingen gezien en gefotografeerd hebben. B.v. die duinparelmoervlinder en dan vooral foto nr. 18 is een prachtige en niet te vergeten de laatste twee opnames van de zandhagedis, werkelijk plaatjes.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      de AWD is gewoon een plek waar je echt een aantal keren per jaar moet komen Ad :-) Er komen nog 2 series en daar zie je bv echt de eitjes van de libellen en in een vervolg ook nog de wespenspin, boomkikker en zonnedauw. Jammer inderdaad dat het niet dichter bij je woonplaats is. Ik moet er 5 kwartier voor rijden en dat is te doen. Parelmoervlinder heb ik ook alleen nog maar in de AWD gezien net als de zandhagedissen.

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  54. Hai Helma,

    Ik neem aan dat de verhuisperikelen nu helemaal over zijn en de blogjes dus weer los kunnen komen.
    Toch wel fijn als je met je partner er zo lekker op uit kunt trekken. Is toch erg leuk als je samen kunt hobby'en.
    Vwb de reeks foto's vind ik nummer 18 de allermooiste. Daar springt de vlinder er echt helemaal uit.
    Mooie scherptediepte of heb je de achtergrond toch ietsje verder bewerkt? Zo niet knap gefotografeerd en indien dat wel het geval is, dan heb je het knap bewerkt.
    Verder een hele fraaie serie, waar de duinviool en de eerste libelle er voor mij ook nog iets extra's geven.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      de verhuisperikelen zijn in zoverre over dat het wachten nu nog is op bankstel en rolgordijnen. Er staan nog wat dozen ui te pakken (winterkleding) maar dat komt in de loop van de komende weken allemaal wel goed. De foto die jij bedoelt heb ik in zoverre bewerkt om een paar takjes weg te halen. De duinviool vind ik zelf ook heel erg mooi om te zien :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  55. Alweer een prachtige fotoserie, Helma! Ik vind vooral de foto's van de hagedis erg mooi, maar het zijn allemaal fantastische plaatjes.

    Ik heb trouwens je blog gedeeld in een inspiratie-artikel op mijn blog: http://www.sennacamara.blogspot.nl/2015/08/inspiratie-delen-10.html
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Senna,
      het is daar ook echt een prachtig gebied.
      En wat leuk dat ik genomineerd ben door je :-)))))) Ik vind het een hele eer.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. Hallo Helma, wat een prachtig blog met een schitterende variatie aan dieren. Leuk dat je ook een vos hebt kunnen waarnemen. De zandhagedis staat er super op. De parelmoervlinder vind ik erg mooi!
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos,
      ik heb daar wel meer vossen gezien maar nog nooit eentje die schrok en eigenlijk ook wel wat aan e magere kant was. Was wel een mooie waarneming :-) Het is daar dan ook echt heel erg mooi met heel veel variatie in de flora en fauna.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  57. Wat een leuke AWD blog, veel herkenbare beelden, maar des te leuker om dit bij jou te zien.
    De hagedis heb je prachtig, en ook zitten er heel mooie foto's van de parelmoervlinder bij, zo mooi heb ik hem dit jaar niet kunnen kieken. Zo'n blog geeft mij meteen weer AWD-zin, al ben ik er zaterdag nog geweest.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ghita,
      die vos had ik nog nooit gezien en ik vond haar ook best wel aan de magere kant. Ze was dan ook zo weer weg toen ze ons zag. De parlermoervlinder is ook een pracht van een vlinder en ik was blij dat ik er tot 2x toe een tegen kwam. In het vervolg staan nog meer libellen en in het laatste deel de boomkikker en de wespenspin en zonnedauw. Ik wilde deze week ook nog weer heen maar het weer gooit geloof ik "roet" in dit bezoek.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  58. Dat is me daar toch zo'n bijzondere plek, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt helemaal.
      Het is daar ook zo bijzonder omdat je daar overal mag komen en lopen.
      Dat geeft je ook meer mogelijkheden toto fotograferen :-)

      Verwijderen
  59. Boa tarde, adorei a sua mestria, as fotos são fantásticas num todo.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Obrigado AG,
      Eu amo a natureza e sua Floa e fauna :-)

      Regards, Helma

      Verwijderen
  60. Wauw..ik sta sprakeloos, wat een variëteit aan diertjes kwamen er voorbij...ik moest lachen om de 2e vlinder foto...wat heeft die een eigenwijs kopje en het lijkt net of hij over het stukje hout heen stapt... Leuk ook dat jullie beide dezelfde hobby hebben..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marian,
      en dan is dit nog maar een klein gedeelte van de diertjes. Er is daar nog veel meer zoals wespenspinnen, zonnedauw, boomkikkertjes, reetjes, en in de winter heel veel soorten eenden en wilde zwanen en ontelbaar veel soorten vogels. Grappig dat je dat opmerkt van dat stokje onder die vlinder hihi..... Het is inderdaad heel gezellig om met zijn tweetjes op stap te gaan.

      Verwijderen
  61. Photography at its best Helma, great work.

    peter

    BeantwoordenVerwijderen
  62. mogge Helma
    ja dat weekend blijft er in hoor :)
    werkte 34 jaar met slechts 1 weekend vrij in de 3 weken dat nu heb ik 1 lang weekend :)
    ik fietste vanaf oudste broer , heen ging het per trein , terug tot Heiloo langs kust en door duinen een schitterende rit
    ben blij dat de ppsjes je konden bekoren en ook het filmpje van de wandeling in het mooie Limburg
    vandaag ben ik weer aan den wandel , als het goed is en wel tussen Helllendoorn en Holten
    ondanks het werk , zeg ik
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karel,
      ja, ik weet dat je heel veel weekenden werkte en daarom is het je ook gegund om nu een lang weekend te hebben :-) Ik geloof onmiddellijk dat je ene prachtige rit achter de rug hebt want waar je fietste (Heiloo en ook de duinen daar wellicht bij Catricum) \ijn schitterend. Jij weer aan de wandel en ik een beetje bij komen van de lange dagen dienst ;-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  63. Quitte à me répéter ici, j'aime beaucoup l'esprit que tu mets à pratiquer la photo animalière, toujours au service de la nature. C'est un grand plaisir pour moi. Merci Roger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour cher Roger,
      Je suis très heureux que vous puissiez apprécier que ces images de la nature. Je l'aime aussi beaucoup de la nature avec ses belles flore et la faune. Ne vous laissez la nature aussi toujours sortir magnifiquement dans vos belles créations.
      Cordialement,
      Helma

      Verwijderen
  64. Weer een zalige natuurfotoserie... ik weet echt niet waar eerst kijken, op het laatste geef je er nog een ferme lap op met dat hagedisje. Heel bijzonder allemaal. Enkele dagen geleden was ik op Texel, het eilandje rondgereden met de fiets en dan terug naar het vasteland met de veerboot. Volgend jaar zeker te herdoen :-) Woon jij op Texel ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      nee... ik woon niet op Texel maar mag er wel graag komen :-) De AWD is een enorm groot natuurgebied met ontzettend veel flora en fauna. Er is altijd wel iets te zien en dan maakt het niet uit of je in de zomer, herfst, winter of voorjaar komt. Ik ben benieuwd wat je op Texel allemaal bent tegengekomen maar dat ga ik zeker tegenkomen bij je :-)

      Verwijderen
  65. Helma, fantástica entrada con espectaculares fotografias. Grandísimo trabajo con fabulosos resultados.
    Enhorabuena!
    Un fuerte abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Iñaki,
      es también tan lindos en el AWD con una gran cantidad de flora y fauna. Gracias por su respuesta y ha gentoen presente.
      Un abrazo grande.

      Verwijderen
  66. Hoi Helma, heerlijk dat je weer hebt kunnen genieten in de duinen. Prachtige foto's gemaakt (door beiden, hahaha). Jammer dat je niet de duinparelmoervlinder, maar de kleine parelmoervlinder hebt gefotografeerd. Maar de opnames zijn wel heel mooi genomen. Je komt ook van alles tegen in de AWD, daarom is het ook zo geweldig. Groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      het is daar ook echt onwijs leuk om te struinen hahahaha...... en helaas voor jou zit er wel degelijk een duinparelmoervlinder bij, maar dat zag je natuurlijk zelf ook wel hihi..... Helaas ging er wat mis met je laatste reactie waarin je zei dat er wel een parelmoervlinder was. Zal je reactie zo weer neerzetten maar kan alleen onder mij eigen naam *baal*
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  67. O ja, die zand sprinkhaan is de blauwvleugelsprinkhaan. Even blijven kijken als hij opspringt, zo'n prachtige kleur blauw! Die zandhagedis staat er mooi op en hij/zij heeft niet eens teken (gelukkig).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kwam ik al eerder tegen Alie en ik geloof onmiddellijk dat dit een blauwvleugelsprinkhaan is. Ik zal een volgende keer even wachten tot ie wegspringt hihi...... Deze hagedis had inderdaad weinig toto geen teken. In de laatste serie zie je wel hagedissen met teken.

      Verwijderen
  68. Nog een reactie van Alie maar die had ik per ongeluk verwijdert * sorry Alie).
    Hieronder alsnog de reactie die ik vanuit de mail heb gekopieerd:

    wplog.alipobiolog.nl heeft een nieuwe reactie op je bericht "ADW varia............... deel 1" achtergelaten:

    O wacht, de vlinder met zijn vleugels wijd onder de blauwvleugelsprinkhaan is wel een duinparelmoervlinder, geweldig dat je die hebt kunnen fotograferen. Ik ben er al maanden naar op zoek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      vaak staan er een aantal dezelfde reacties onder elkaar en ik dacht dat de laatste 2 van jou ook hetzelfde waren. Was dus iet zo maar toen had ik hem al verwijderd * schaam....* Zag het in de mail-alerts. Daarom de tekst maar even gekopieerd en zo neergezet. Leuk dat je toch de echte duinparelmoervlinder zag in dit blog whahahahaha...... Eindelijk een streepje voor bij je "grinnik".

      Verwijderen
  69. schitterend Helma, en vos zou ik ook nog eens graag voor mijn lens willen krijgen. Fijn weekend en lieve groeten, Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er komt nog een heel blog met vossen Dietmut maar deze vos in dit blog was echt een toevalstreffer :-) Jij ook heel fijn weekend.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  70. Fabulous series of photos! The lizard is very cute, but I love all of these. Amazing job!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Gunilla,
      it is also a beautiful area with lots of rich flora and fauna. I'm glad you enjoyed these photos :-)

      Verwijderen
  71. Very nicely done, Helma and Henk!
    I particularly enjoyed the butterflies, dragonflies, deer and the fox.
    That's a tall fox.
    We used to have one in the neighborhood, who had a nice, fluffy tail, but was shorter.
    Great photos!
    Peace :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Chandra,
      This fox was a wild fox and unfortunately we could only make one picture. Cool that you also have seen a fox with a beautiful full tail. They are beautiful! This day there were lots of dragonflies and therefore I could make so many beautiful pictures :-)
      Warmest regards, Helma

      Verwijderen
  72. de macro van de houtpanserjuffer prachtig om in alles in detail te kunnen bekijken. Je andere verscheidene foto's geven een indruk hoe gezellig en verrassend jullie tochtje is geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had graag wat meer foto's van de houtpantserjuffer willen maken maar het bleef helaas bij deze ene foto. Ik heb nog wel hele mooie foto's van vorig jaar en die heb ik nog niet geplaatst. De drukte had even de overhand het afgelopen jaar!
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma