woensdag 10 juni 2015

De Grutto op de paal.............

En alweer Grutto's maar deze keer paalzittende, of eigenlijk op de paal staande Grutto's. Zodra de Grutto's op de palen gaan staan weet ik dat er kleine Grutto's zijn. Helaas heb ik ze (nog) niet op de foto. Maar de klassieke Grutto op de paal vond ik ook wel mooi om te laten zien.



***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


Verder geen tekst maar gewoon even genieten van de Grutto's......


Grutto (Limosa limosa)

Grutto (Limosa limosa)

Grutto (Limosa limosa)

Grutto (Limosa limosa)

Grutto (Limosa limosa)

Grutto (Limosa limosa)

Grutto (Limosa limosa)

Grutto (Limosa limosa)

Grutto (Limosa limosa)

Grutto (Limosa limosa)

Grutto (Limosa limosa)

Daar ik bijna met blogpauze ga in verband met mijn verhuizing wil ik nog een blog plaatsen, en aan jullie de keuze of dit de Vliegende Grutto (en andere Grutto's en Tureluurs moeten zijn of het kleine Kluutje wat ik ook weer zag om de hoek.


Vliegende Grutto


Of het kleine  Kluutje........


Klein Kluutje



=====================================================

Iedereen weer bedankt voor de vele leuke reacties en de complimenten op de foto's in het blog hieronder van:

" Paardebloem (Taraxacum officinale)................................."

164 opmerkingen:

  1. Beautiful bird with a long beak. It has wonderful pictures. The last photo is sweet. Yours sincerely.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dziękuję Erna :-)
      Ostatni ptak jest mały Kluut.
      pozdrowienia

      Verwijderen
  2. 'gewoon even genieten', nou Helma, dat heb ik dan ook maar gedaan:
    maar wel met hoofdletters: GEWOON EVEN GENIETEN!!!
    Ook van die vliegende Grutto en het kleine Kluutje! SUPER!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent te goed voor me Jan :-)
      Genieten met hoofdletters nog wel :-))))))))))))))))))))))))
      De vliegende Grutto wordt mijn volgende blog of het kleine kluutje.
      Dank je wel voor je leuke en enorme enthousiaste reactie :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  3. Hi Helma,
    fabulous photos of this wonderful and special bird. Fantastic in the flight, on the stump and also the little one.
    So cute ! Thank you very much for all your kind comments.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi synnove,
      these grassland birds are really beautiful to see t. Sit on the pole, on the road, but also in the air. The small is an avocet and that I want in a subsequent blog posts :-)
      With kind regards, Helma

      Verwijderen
  4. Aż się wierzyć, że to zdjęcia!!!.., perfekcyjnie Helma!!... pozdrawiam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. To są prawdziwe zdjęcia Barbara, a wszystko to w polderu obok mojego domu fotografowane :-)
      pozdrowienia,

      Verwijderen
  5. adorable little one! such handsome shots of these birds! gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The little one is a avocets and the rest are Godwits.
      I had that little put down to show what I possibly could in my next blog post if you'd like this little avocet :-)

      Verwijderen
  6. ja Helma
    dit is genieten , en wat is het toch ook een mooie vogel
    en zal het geen last hebben van dat schrikdraad op foto 5 en 6
    en alles wat je nog brengt zal zeker zo mooi zijn , ik laat de keuze aan jou
    en wens je een vlotte verhuizing
    en hoe is het nu met de voet ?
    ik hoop alles goed
    lieve groet , karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      kan je nagaan hoe ik steeds weer geniet als ik weer even langs de Grutto's ga :-)
      En nee, als hij last had van dat schrikdraad dan stond hij daar echt niet zo ontspannen hoor :-)Ik heb nog heel vele keuzen hoor, van bloemen en zonnedauw, tot vogels en vossen aan toe. Kom er gewoon niet aan toen om alles eens knap uit te zoeken want er komt alleen maar meer bij hahahahaha...
      De voet gaat langzaam weer wat vooruit. Volgende week nog een keer op de foto en dan horen we wel weer verder.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. Gracias Germán,
      es también hermosas aves de fotografiar.
      saludar

      Verwijderen
  8. Hello Helma, gorgeous images and a beautiful bird. The chick is adorable. Wonderful series, well done! Enjoy your week ahead!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen,
      little is avocets and other birds all Godwits :-)
      For you already a very nice weekend.

      Verwijderen
  9. Hoi Helma,
    je laat de grutto's hier weer heel mooi zien. De paaltjes met wat groen eromheen geven de foto's wat extra.
    Zo'n klein kluutje goed in beeld krijgen, is wel bijzonder. Ben benieuwd naar de hele serie.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      de Grutto's zitten hier ook zo mooi dichtbij. Vanmorgen er ook nog even langs gereden en zo gaaf.Helaas zijn het dan wel weer steeds dezelfde terugkomende foto's van de grutto's dus morgen maar wat anders proberen te scoren hihi.... Toch kan ik zelf geen genoeg krijgen van deze mooie weidevogel. Die kluutjes zijn ook zo lief om te zien en de ouders heel beschermend.
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  10. Ik heb weer genoten van je wonderschone foto's van deze prachtige vogel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook vandaag weer een serie gemaakt van deze mooie weidevogel Hanny :-)

      Verwijderen
  11. Zo goed heb ik ze nog nooit kunnen bekijken, wat zijn ze mooi, of komt dat door je foto's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik... ze zijn echt zo mooi natuurlijk-rijk :-)
      En ik ben rijk omdat ze zo dichtbij mijn huis op de palen staan ;-)

      Verwijderen
  12. Brilliant images of this lovely bird Helma.
    Briljante foto's van dit prachtige vogel Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I keep him ever photograph Roy :-)
      He's really so nice and fun to watch.

      Verwijderen
  13. Dearest Helma,

    What gorgeous photos of such a beautiful bird! And your last photo....so adorable!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello dear Linda,
      This wader lives near my house :-) The little one is a young avocet. There also will be a series with the parents.
      Very good weekend.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  14. Goede morgen zeg ..........wat een pracht serie Helma !!
    Ik heb weer lekker zitten genieten hoor !!
    Liefs xx Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Annie,
      het zijn ook van die mooie weidevogels en daar kan ik zelf ook geen genoeg van krijgen :-)
      Heerlijk dat je hier weer zo genoten hebt :-)
      Liefs, Helma xxx

      Verwijderen
  15. Hallo Helma, een prachtige serie laat je hier weer zien. Puur genieten!
    Verder veel succes en sterkte met de verhuizing.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roos,
      af en toe tussendoor even foto's maken van de Grutto's kan nog net.
      Gelukkig staan ze nog steeds om de hoek. Als we straks beginnen met behangen en schilderen dan zal ik even uit de lucht zijn ben ik bang. Heerlijk dat je hier weer van deze grutto's genoten hebt :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. wat geweldig helma, :-)
    leer ik weer wat bij :-)
    wist ik niet joh....
    wat gaaf , en wat heb jij er weer hemelse foto's van kunnen maken,
    het gaat niet goed met de grutto's hé, te koud voorjaar,
    ik vind het zo jammer, het is zo'n mooie vogel.

    lieve groet,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is omdat ze hier zo dichtbij staan Dien en dan kan ik weer zo even langs met de fiets :-)
      de tijd dat ze er zijn wil ik er ook van genieten. Alleen jammer dat ik de kleintjes niet kan vinden in die hoge kruiden op het land! Het gaat inderdaad niet goed met de grutto en daarom ben ik blij dat ik ze hier gelukkig nog wel zie!

      xxx

      Verwijderen
  17. Beste Helma
    Zeer mooie serie. Super stijlvolle composities.
    Wensen u een goede zomer dagen!

    groeten
    JetteMajken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello JetteMajken,
      this meadow birds still sit near my home and then gets it really fun to ride as always there along and photograph them before they migrate south again :-)
      Also for you a very nice summer time.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  18. Schitterende foto's Helma, nr 3 en 12 vind ik de mooiste, helemaal top.
    Sterkte met je verhuizing
    Groetjes
    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een hele mooie weide vogels en voordat ze weer terugvliegen wil ik er ook zoveel mogelijk van genieten Joost :-) Het ergste van de verhuizing moet nog komen pffff......, maar thnx :-)
      Groetjes
      Helma

      Verwijderen
  19. Hoi Helma.

    Prachtige foto's van de Grutto.
    En kies maar wat je zet ik geniet van alles wat ik van je zie verschijnen.
    Succes met de verhuizing.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      ik geniet er ook heel erg van en zolang ze er nog zijn dan moet ik er echt ook steeds even langs hoor. Als de kleintjes straks hun eigen weg kiezen dan gaan ze er hier ook weer vandoor. Dank je voor je succeswens. Komt wel goed maar zal wel even van de blogs af zijn. Tegen die tijd zet ik dat er nog wel op :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  20. Hello Helma,
    Nestling in the last photo so funny!
    Most liked the picture, where bird is raised a paw. You're lucky to photograph this moment!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет Галина,
      Я живу рядом с польдере и остаться там этот красивый луг птиц.
      Мне нравится почти каждый день о нем.Маленький один Avocets и другие птицы веретенник.
      С уважением, Helma
      ********************
      Hello Galina,
      I live next to a polder and stay there this beautiful meadow birds.
      I enjoy almost every day of it. The little one is a avocets and other birds godwit.
      Regards, Helma

      Verwijderen
  21. Wonderschone serie Grutto's Helma, en weer een weetje. Als de Grutto's op de palen staan, zijn er kleintjes in de buurt. Zo mooi......
    Succes met de verhuizing!

    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een luxe om deze mooie weidevogels zo dicht bij huis te hebben Janneke :-)
      En ja, als ze op de palen staan zijn er kleintjes in de buurt en open dan met ma door eth hoge gras. Pa staat op de uitkijk voor de veiligheid van het gezinnetje :-) De allergrootste drukte moet nog komen. Nu is het uitzoeken, inpakken weggooien, wegbrengen en emoties verwerken ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  22. Impresionante!!!...la calidad de las imágenes es increíble y el desenfoque es exquisito, felicidades!!!

    Un fuerte abrazo, Helma!!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias por su respuesta entusiasta Ignacio ti.
      Me gusta disparar con nitidez y desenfoque;-)
      Un fuerte abrazo

      Verwijderen
  23. Wonderful pictures.
    Much use is felt.
    I especially like the soft backgrounds with you.

    Many greetings - Monika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I love soft haunted grounds :-)
      In these grassland birds on the pole is also wonderful to see.

      Many greetings, Helma

      Verwijderen
  24. t is gebeurd! k ben verliefd op de grutto :-)
    toch zeker op de manier zoals jij hem op de foto zette, subliem!
    het klein kluutje is ook wel allerschattigst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik........... zo leuk om dat te lezen Anneke,
      Eindelijk verliefd op de Grutt0 :-)))))))))))))))))
      Van dat kleine kluutje heb ik er meer maar deze was inderdaad heel erg klein!

      Verwijderen
  25. 't is altijd weer halsrijkend uitkijken naar je nieuwe foto's ;-)
    Deze serie van de grutto's is echt subliem ! Ik strooi zelden met bloemetjes, maar bij het zien van deze zalige natuur foto's strooi ik de bloemetjes met hele bakken uit. Je foto's zijn vlijmscherp, de vogels zijn 'gevangen' in fluweelzacht bokeh, zo komen ze echt tot hun recht. De hele reeks is puur vakwerk, waar ik met plezier kan van genieten. Knap, heel knap ! Groetjes van Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Dirk, dat is fijn om te horen :-)
      Ik ben ook hele blij met je bloemetjes en je mag vol gooien hoor want ik vang ze allemaal :-). Zolang de Grutto's hier blijven geniet ik ook van ze en probeer ze dan ook zo vaak mogelijk te fotograferen. Straks trekken ze weer verder en dan moet ik weer wachten toto volgend jaar. Nogmaals dank voor je enthousiaste en lovende reactie.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. Hoi Helma,
    Je hebt steeds weer plezier van die mooie locatie. De grutto's stellen je bovendien niet teleur door lekker te poseren. Het kan niet anders dan dat je alleen maar lovende reacties zult krijgen.
    Als je nog iets wilt plaatsen voor je blogpauze dan mag het wat mij betreft over de kluutjes gaan.
    Sterkte met de verhuizing en laat niets op je voet vallen :-)
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      jij moet deze paal als geen ander herkennen hihi...... en het zit daar (gelukkig) nog steeds vol met allerhande weidevogels. Vandaag toevallig ook een paar steenuiltje op diezelfde route en die staan nu op Facebook :-) Ik zal de Kluitjes in de volgende blog plaatsen en daarna moet ik echt even pas op de plaats maken met al die klussen die moeten gebeuren. Behangen, verver (147 vierkante meter maar liefst) en alles weer overhuizen en inruimen pffff....... Gaat ook allemaal wel lukken maar ik zal blij zijn als dit allemaal achter de rug is.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  27. Reacties
    1. These are also the rainfield indeed.
      Beautiful meadow birds in a great spot beautiful :-)

      Verwijderen
  28. een heerlijke reeks Helma..

    het lijkt wel of de vogels staan te drummen om voor jou te poseren..

    dat kluutje lijkt me ook wel wat

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze komen hier al jaren achter elkaar om te broeden Willy en ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen. Ze zijn ook echt heel mooi en je kan ze vanaf 2 meter op de foto zetten. Het gebied is niet bekend bij het grote publiek en de boeren stellen hun land ter beschikking. Daarom kon ze hier ook zo graag en daar kan ik dan ook mooie gebruik van maken ;-)
      De kleine kluutjes ga ik in het volgende blog posten :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  29. Wat een prachtige serie Helma, ik zit dit echt met bewondering te bekijken hoor. De foto's 10 en 13 zijn mijn favorieten, en het kleine Kluutje, is zó aandoenlijk.....schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn dan ook hele mooie weidevogels Edward :-)
      Van de vliegende Grutto heb ik er nog een heel aantal staan net als dat kleine kluutje met zijn ouders. Je gaat ze tegenkomen :-)

      Verwijderen
  30. Hoi Helma, die met het kleefkruid rond de paal vind ik nog mooier dan die zonder, maar dat zijn ook plaatjes hoor. Een serie met vliegende grutto's lijkt me heel mooi. Alvast veel succes met je verhuizing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      dat kleefkruid geeft inderdaad ent iets extra's aan de foto's. Het groeide er omheen dus neem ik het ook maar mee op de foto's hihi...... Je krijgt nog een verhuiskaart hoor en ik haal je wel een keer van het station ;-)

      Verwijderen
  31. Een grutto in de lucht is moeilijker te platen :) maar wat zijn deze paalzitters oooontzettend mooi gefotografeerd.
    Je afscheidsfoto van dit blog is ronduit vertederend. Kompliment

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is helemaal waar Henk en daar moet ik ook steeds bij meedraaien. Ze blijven rondjes draaien boven mijn hoofd en dan zit ik zowel met tegenlicht als licht mee. De instelling van mijn camera kan ik dan niet zo snel bijstellen dus vele foto's belanden dan ook in de prullenbak. Toch heb ik wel een aardige serie van hoor :-)
      Die kleien kluutjes zijn ook zo liefffff............... Heel vertederend ❤

      Verwijderen
  32. Allemaal supermooie plaatjes. Niks op aan te merken.
    Kluutjes of vliegende Grutto's? Ik wil ze allebei zien!
    Succes met de verhuizing. Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn inderdaad "Plaatjes" Dick want er zitten geen actiefoto's of wat dan ook tussen. Toch vond ik dat ik hier zo een serie van kon neerzetten want ze zijn zo dichtbij ook zo mooi om te zien! Je krijgt ze ook beide te zien al zal de ene misschien voor de verhuizing en de andere na de verhuizing op het blog komen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Het is hier ALTIJD genieten hoor, je maakt zoveel schitterende foto's. Deze serie is ook helemaal TOP!!!
    Wat je als volgend blogpost gaat plaatsen is helemaal aan jou, ik vind het allemaal prachtig om te zien, ik word hier nooit teleurgesteld.
    Heel veel sterkte en succes met de verhuizing.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ank maar bij jou is het ook altijd genieten :-)))))
      Ik ben blij dat het je niet uitmaakt wat de volgende post gaat worden.
      Dank je wel voor je sterkte.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Dit is zeker genieten Helma.
    Wat mooi al je foto´s, helder en scherp.
    Knap werk, wat is dat kleintje schattig.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tiny,
      ik heb gewoon de luxe dat deze vogels iedere jaar weer terugkomen en zo lekker dichtbij zitten.
      Het gebiedje wordt ook niet genoemd in waarnemingen en dat moet ook zo blijven :-0
      Dat kluutje komt ook uitgebreid aan bod samen met de ouders.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  35. Amzing pictures Helma !!! great photos !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeg har alltid nyte denne vakre eng fugler Dirk.
      Jeg bor i luksus av å sitte i nærheten her og deretter skyte en annen svært nær sitt :-)

      Verwijderen
  36. Toch nog een klein kluutje gespot. Wat een dotje.
    Wat een leuke observatie, dat de klutenouders op een paal gaan zitten als er jongen zijn: om de boel in de gaten te houden natuurlijk.
    Mooie foto's van deze vogel. Helma.
    Wil je voet al een beetje?
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Zem, vorig jaar zag ik er meerdere maar nu bleef het er bij eentje.
      Ouders waren ook heel bezorgd dus ik heb ze niet al te lang gestoord hihi....
      Vandaag ook weer naar de Grutto's geweest en zag toen ook wat steenuiltjes..
      Mijn voet gat echt voetje voor voetje de goede kant op (denk ik) maar komende donderdag moet ik weer voor foto's en dan hoor ik meer.
      Hartelijke groeten, Helma

      Verwijderen
  37. Fantastic images Helma .. Sharpness, quality and good colors .. Good work

    BeantwoordenVerwijderen
  38. What fantastic photos Helma, such lovely light.


    peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Peter,

      where the godwits stand on stilts, I take the light.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  39. Doe ze toch allebei maar ;-))))))) de kluutjes én de Grutto in vlucht ;-)))
    Maar deze Paalzitters zijn ook geweldig mooi! Wat zijn het toch mooie vogels.
    Mooie kleuren en kanone scherp! Genieten hoor.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze komen ook beide wel aan bod Maria, maar de een zal nog voor mijn verhuizing zijn en de andere maar erna. Deze paalzitters zijn ook echt zo mooi en leuk. Ik kan het dan ook echt niet laten om er steeds even langs te gaan. Vanmorgen zat er ook een steenuiltje :-) Fijn dat je er zo van geniet (doe ik ook nog steeds).
      Groetjes
      Helma

      Verwijderen
  40. Lovely photos of the Rednots!
    The flight is fabulous!
    Any dragonflies yet??? ;-)
    Keep well Helma, enjoy your day :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Noushka,
      I'm still not automatically be ye for dragonflies. I only have a few pictures of the dragonflies and I'll also just mail the how and what.
      Warmest regards, Helma

      Verwijderen
  41. Hoi Helma,
    Terug van weggeweest, fantastische 3 weken in Peru achter de rug! Nog niet echt aan bloggen toe, maar 'k kom toch even voorbij om je een fijn weekend te wensen :-)
    En je hebt hier een schare van prachtfoto's gepost!!!
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hilde,
      wat heerlijk dat je 3 weken naar Peru bent geweest. dat zal weer heel wat mooie foto's opleveren voor op je blog. Doe maar rustig aan en we zien je foto's wel voorbij komen. Heel fijn dat je toch even langskwam hier. Voor jou een hele fijne nieuwe week.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. Wat heb ik hier weer mogen genieten van deze prachtige vogels en foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te lezen dat je hier weer zo van genoten hebt Joke :-)

      Verwijderen
  43. Wow Helma, mijn welgemeende complimenten, deze reeks is echt, echt TOP!!! Schitterend gewoon.

    grtjs, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      ik neem je welgemeende complimenten dan ook dankbaar aan :-)
      Fijn dat je hier zo enthousiast over bent. Ik voel me vereerd.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. Such beautiful photos! I love this gorgeous bird.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Marie,
      this beautiful wader is also called the "queen" among grassland birds :-)

      Verwijderen
  45. Helma, preciosas imágenes de la bonita aguja colinegra.
    Me ha gustado mucho la entrada. Enhorabuena.
    Un fuerte abrazo y feliz fin de semana.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Iñaki,
      siempre y cuando estas hermosas agujas colinegras todavía están aquí, lo haría también más lleno. Ellos están cerca de mi casa y así que a menudo caen por. Muy contento de que haya disfrutado de estas aves.
      Un fuerte abrazo

      Verwijderen
  46. Hoi Helma: It is so wonderful to see these birds in their gorgeous breeding plumage. I envy you that you can see them so readily and your pictures are quite superb. Great job. I seem to always associate you with mosses and all the little tiny things on the forest floor that we never see until you show us, but I guess you're pretty good with birds too!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi David,
      I also love many of mosses and small mushrooms, but I also really love birds :-) This beautiful godwits stand near my house and then I would also like to put the photo so that you can enjoy here :-))) )

      Verwijderen
  47. Hallo Helma
    Zo komt de grutto wel het mooist uit.
    Hier in de polder hebben we er nog maar heel weinig gezien, maar jouw serie is prachtig.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Bets,
      als ze op de paal staan is dat ook echt ontzettend mooi om te zien.
      Het is klassiek maar ik mag ze zo ook heel graag zien :-)
      Jammer dat je bij jullie zo weinig grutto's hebt gezien.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  48. A fantastic set of pics Helma, as always a pleasure to view 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Alan,
      nice to see you here again :-)
      This grassland birds like the godwit are also wonderful to photograph :-) Thanks also enjoyed again.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  49. Hello Helma, I just wanted to stop back and say thank you so much for linking up and sharing your post. Have a happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You're welcome Eileen :-)
      For you a very happy new week.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  50. Dit zijn toch wel de echte grutto's.
    Tenminste in mijn beleving zitten ze altijd op een paal.
    Ik was daarom de vorige keer ook zo onder de indruk dat jij ze had kunnen vastleggen terwijl ze in bad zaten.
    Wat een heerlijk serie weer Helma.
    Hier kan ik echt zo enorm van genieten.
    Tis alleen een beetje jammer dat ik er zo groen van wordt.
    Maar ook daar heb ik een oplossing voor, als mensen aan mij vragen waarom ben jij zo groen dan zeg ik tegenwoordig "mijn vader had toverballen" :-)))

    Fijn weekend en LG,
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha.......ja, dit zijn inderdaad de echte grutto's Karina :-))))
      En ja, ze zitten ook vaak op een paal en dat betekent dan ook dat ze er daarvoor al waren alleen zag je ze dan vaak niet. Dan waren ze aan het broeden en als ze eenmaal op de palen staan dan is dat voor de veiligheid van het gezinnetje :-)
      Die groen kleur staat je anders best wel hoor whaaaaaaaaaaa........hahahahaha.....
      Je vader kon er wat van * stikt van het lachen*.

      Hele fijne nieuwe week,
      LG, Helma

      Verwijderen
  51. Super looking Godwits. The summer plumage is really special.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. They are therefore indeed very beautiful in the spring.
      Thank you for your nice comment Adam.

      Verwijderen
  52. Klepper-de-klep...en op 1 poot kan ik ook staan.
    En zie mijn veren pronken. Maar wacht tot ik jullie mijn jongen toon.

    Weer zo mooi, Helma
    fijn weekend,
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind deze vogels ook echt zo mooi Ria,
      Nu ze op de palen staan en de zon in de veren schijnt dan geniet ik volop van deze mooie weidevogel :-)

      Hele fijne nieuwe week lieve Ria.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  53. You always share with us a series of beautiful pictures.
    Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You're welcome Rainfield:-)
      I BVen always happy when others also can again enjoy the birds.

      Verwijderen
  54. Prachtige foto's, Helma. U kent ze zo goed en zo duidelijk!
    Een dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse,
      Estas aves también están cerca de mi casa y así que siempre se puede bajar tan pronto :-) unas pocas semanas si los jóvenes son lo suficientemente grandes y luego se van de nuevo.
      Un gran beso.

      Verwijderen
  55. Prachtig blogje Helma. Wat opvalt is dat je in de meeste foto's zulk mooi licht hebt.
    Aan de paaltjes te zien, was het geen al te grote opgave om de favoriete plekjes van de grutto's te vinden.
    Die paaltjes zijn echt helemaal wit. Knappe serie met schitterende scherpe platen met heerlijk licht.
    Geef mij de kleine kluutjes maar voor een volgende blog.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,
      het was die dag ook echt prachtig weer om te fotograferen. Het licht zat echt mee en daar moet je het vaak ook van hebben. De Grutto's zitten daar dagelijks zolang ze hier zijn en ze gaan daar pas weer vandaan als de jongen daar toe in staat zijn :-) Kluutjes taan klaar voor het volgende blog ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. Reacties
    1. Thank you for your comment.
      The latter is a small avocet, the others are all Godwits :-)

      Verwijderen
  57. Halo Helma,
    I have missed your beautiful photos for a while, but now I am sorta back.
    In this post, my favorites are the last and the 8th photo from top.
    Like a dance sequence - quite lovely!
    The aperture choice is perfect.
    Have a Wonderful Day!
    Peace :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Chandra,
      It happens to us all mala sometimes we are not even on the computer. Therefore we do not see what comes along. Now you're happy again. Nice selection you have made in the photos :-)

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  58. Excellent photos !! And the last one is adorable !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Dominique :-)
      The little one in the last picture is a young avocet. The other birds are all mala Godwits.

      Verwijderen
  59. hallo helma
    ja, grutto's zijn altijd mooi om op de foto te zetten.en net wat je zegt als ze jongen hebben dan worden ze agresief,fliegen dan om je heen om je te verjagen.maar als je rustig blijft dan krijg je foto's zoals jij ze hebt gemaakt. MOOI.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wim,
      De grutto is dan ook niet voor niets de koningin onder de weidevogels ;-))))
      En jak ze vliegen me werkelijk om de oren hoor jeetje........ Drukte van belang daar op dat plekje, maar het is dan ook echt altijd genieten daar :-) Ik ben met fotograferen de rust zelve ;-)
      Inmiddels heb je de foto's.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  60. Beautiful photos, Helma! The little chick is so cute. Have a great week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The little in the last fotois a young avocet. The other birds are all Godwits :-)
      Also you have a nice week Gunilla.

      Verwijderen
  61. Bellissimi tutti i ritratti ma il mio preferito è, ovviamente l'ultimo, il cucciolo che fa tanta tenerezza. Complimenti per le foto, ciao Cri : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grazie Cri,
      poco nell'ultima foto è una giovane avocetta. Gli altri uccelli sono tutti pittime mala. Buona settimana.

      Verwijderen
  62. Beautiful pictures! In our area we do not have that jolly bird already 20 years ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Do I understand correctly that you are this bird for 20 years no longer have in your area !! ?? that would be forever sorry! They are so beautiful to see!

      Verwijderen
  63. That was the perfect place for him to pose. You took perfect advantage of it. :) Your photos are simply exquisite! The colors and composition are so amazing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Gail,
      this godwit; s standing here near me around the corner. If they're on the poles are also you know that there are young ones :-) I had beautiful lighting conditions.

      Verwijderen
  64. Hoi Helma,

    Je hebt optimaal gebruik gemaakt van die polder bij jou in de buurt. Er wordt vaak wat denigrerend gedaan over grutto's op paaltje foto's, maar jij laat hier zien dat met wat vegetatie rond zo'n paaltje de foto meteen aan zeggingskracht wint. Heel mooi gedaan vooral de eerste vind ik prachtig. Verder heb je vliegende grutto knap in de vlucht "gevangen", is erg lastig, maar prima gelukt hier. Mooie serie, mijn complimenten.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      en die polder blijf ik ook echt gebruiken ook na mijn verhuizing. Ik zou er niet aan moeten denken om hier niet meer te kunnen komen!!!! Die vegetatie geeft inderdaad gelijk wat extra's aan de foto's en ik vind het zelf ook heel mooi om te zien :-) Die eerste met dat beetje blauwe lucht vind ik zelf ook heel mooi. De vliegende komen nog aan bod. Dank je voor je complimenten :-))))

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  65. Het mag dan misschien erg cliché zijn, maar ze zijn wel heel erg mooi! Prachtige zachte achtergronden, echt genieten!
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cliché is het zeker en toch ga ik er ieder keer weer voor Loes :-)
      Het is ook net wat Ad zegt dat de vegetatie rond de palen net iets extra's geven aan de foto.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  66. Bom dia, lindo belo e perfeito, é assim que classifico as suas fotos.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá AG
      Eu amo os limosas de cauda negra e podem, portanto, gosto de atirar enquanto eles ainda estão na Holanda. Desejo-lhe uma semana maravilhosa.

      Verwijderen
  67. Black-tailed Godwit on a pole as always it shows.A pull revelation - I have not seen:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cześć Monika,
      bardzo przykro, że nie widziałem ich jeszcze. Mam nadzieję, że jesteś tu jeszcze jeden bit z was mogą cieszyć :-)

      Verwijderen
  68. Wonderful images...so sharp and clear!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Rose,

      Thank you for your visit and your comment.
      I had the light along that day to photograph these beautiful meadow birds :-)

      Verwijderen
  69. Nice Helma! Een klassieker voor elke natuurfotograaf dit thema! Gr. John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi John,
      inderdaad een klassieker voor elke natuurfotograaf.
      De vegetatie geeft het dan ook net weer iets extra's.
      Groet, Helma

      Verwijderen
  70. These are exquisite photos, like usual, Helma! I enjoy them very much.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. In my opinion picture number 14 is the best :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You mean the Avocet small :-)
      The godwits and other birds in the voglende blog are the avocet and the little avocets turn.

      Verwijderen
  72. ha die Helma
    nee hoor ik ben niet vroeg of laat met het weekend :) ik heb alleen maar weekend :)
    ja ik heb wel wat te doen met deze logétjes maar doe het graag , kan hen al sinds ergens midden jaren '80
    morgen gaan we naar Neeltje Jans en natuurlijk zullen we genieten van haring en gras kaas
    en als zij weer op huis aan gaan , pak ik het nieuwe fietsje voor een fijn rondje om
    ja lange weekend zit er weer op en het was een hele mooie ook heb genoten
    je hoeft je nergens voor te schamen hoor , ik zou niet eens weten hoe dat moet :)
    in die pps zitten mooie en enge beelden , nu heb je eens tijd kijk je de anderen en anders niet
    je bent erg druk met alles , ik hoop het gaat goed met de voet
    wens je een fijne avond
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      heerlijk dat je zo'n mooi lang weekend hebt *grinnik*, daardoor was ik natuurlijk ff in de war :-) Nu dan lekker een paar logeetjes waar je ook leuke dingen mee gaat doen/ondernemen. Straks (of misschien al nu) aan de haring en de graskaas mjammie.......... Leter deze week heerlijk een stukje op je nieuwe fiets. Heb je een racefiets of een toerfiets. Zal waarschijnlijk het laatste wel zijn :-) Whahahah... jij weet dus niet hoe je je moet schamen en gelukkig maar *lol*. Ik kijk sommige nu wel en andere pas weer alter, tis net hoe het loopt. Ik ga zo meteen naar het ziekenhuis voor weer foto's van de voet en een gesprek met de specialist. Geniet de dag.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  73. Muchas gracias por tus amables comentarios, Helma!!!...siempre me viene muy bien los consejos para poder seguir mejorando...aunque no te entendí muy bien, jajajaaaa!!!

    Un gran abrazo, amiga!!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Ignacio,
      La traducción no es demasiado bueno con estas herramientas de traducción hahaha .... pero yo quería decir que si se dispara un edificio que para corregir el horizonte. Nuy es su preciosa construcción de un poco torcida y se inclina a la izquierda;-)

      Un abrazo grande mi amigo

      Verwijderen
  74. Prachtige foto's en zeer scherpe zo leuk dat vogel met zijn snavel en poten zo lang!
    Het kuiken is mooi :)
    Vele kussen Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Gumer,
      La chica es un poco avoceta. Las agachadizas y otras aves que son tan divertido de ver. Me alegro de que haya disfrutado de estas fotos.
      Muchos besos para ti

      Verwijderen
  75. Reacties
    1. Thank you Bailey,
      it's always nice to read other also enjoy these birds :-)

      Verwijderen
  76. Weer een geweldige serie hoe je de grutto in beeld hebt gebracht Helma.
    TOPPIE!!
    Aly http://everydaymoments.aminus3.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Aly,
      dank je wel voor je leuke en enthousiaste reactie :-)
      Het is en blijft ook geweldig om deze weidevogels op de palen te zien zitten :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  77. Reacties
    1. Hello Mary,
      nice of you to also look over here and leave a comment :-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  78. wat woon je toch in een mooie buurt, zoals je ons met al de prachtige natuurfoto's laat zien. Ik hoop je hoeft deze streek in het vervolg niet te missen. Lieve groet, DIetmut

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik woon in een prachtige buurt qua natuur. Om gezondheidsredenen gaan we dan wel iets verder weg wonen (ca 10 km), maar ik kan gelukkig nog wel naar deze polder. Dan mss niet meer lopend maar wel even met de auto :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma