zondag 26 april 2015

Uitersten..............

Waarom uitersten, wel......... een aantal van jullie weten dat ik al enkele weken in het gips zit met mijn been (Scheurtje in middenvoetsbeentje)  en daardoor niet zo mobiel ben.  Ik kan dus helaas even niet achter de libellen en de vlinders aan. De Blauwborst  (vorige blog) was de laatste normale wandeling en nu moet ik het even houden bij de bloemen in eigen tuin, de Grutto's naast mijn deur  of zoals de trip in dit blog.


 ***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


Deze foto's zijn van afgelopen 15 april. Mijn ega had een vrije dag en om mij een plezier te doen zijn we al heel vroeg in de morgen naar een natuurgebiedje gereden die we vorig jaar hadden ontdekt. Je hoeft er niet te lopen en dat was ideaal voor mij :-)

Waarom uitersten, wel................ aan de ene kant van het pad dat midden in in de natuur ligt zie je onderstaande foto's................. Deze foto's zijn gemaakt om 06:35 uur in de ochtend....


Wat zie ik daar............ Er staat iets tussen het hoge riet....

Reeën die zich ongezien wanen in het riet.


Even een crop...... en daar staan inderdaad een paar reetjes tussen het hoge riet......

Reetjes tussen het hoge riet.

Het begint te "dagen" en de reeën gaan er vandoor...


Ree

Reeën

Ree
Het gouden uurtje aan de kant van de reeén.....

Alles goud wat er blinkt

Alles goud wat er blinkt

En als je je omdraait op datzelfde pad dan zie je onderstaande foto's. En dit zijn toch echt hele andere plaatjes. Zoveel verschil en dat eigenlijk op een plek.

Prachtige morgenstond

Prachtige morgenstond over het meertje


Futen in de vroege ochtend op het liefdespad

De morgenstond heeft goud in de mond. Parende futen.


Ook de IJsvogel liet zich zien al was het toen nog maar net 08:00 uur....


IJsvogel  (Alcedo atthis)

IJsvogel  (Alcedo atthis)

De kleine plevier (Charadrius dubius)  was ook al snel op het eilandje en begon met baltsen. De paring heeft de selectie niet doorstaan......


Kleine plevier (Charadrius dubius)

kleine plevier (Charadrius dubius)

kleine plevier (Charadrius dubius)

Er liep ook een paartje Kwikstaartjes  waavan alleen deze foto de selectie heeft doorstaan....


Witte kwikstaart (Motacilla alba) 

En de IJsvogel kwam nog een keertje langs......

IJsvogel  (Alcedo atthis)
In de polder nog een paar Kemphaantjes gespot. Voor echt mooie foto's zaten ze te ver maar ik vind ze toch de moeite van het plaatsen waard.


Kemphaan (Philomachus pugnax)

Kemphaan (Philomachus pugnax)


Kemphaan (Philomachus pugnax)

Kemphaan (Philomachus pugnax)

En de Kwikstaart...

Witte kwikstaart (Motacilla alba)

Witte kwikstaart (Motacilla alba)

Scholekster (Haematopus ostralegus)


 

Zo kon ik evengoed wat leuke foto's maken zonder te lopen. 
==============================================================

Iedereen ook weer heel hartelijke bedankt voor alle leuke reacties en de complimenten op de foto's in het blog hieronder van:

"  Blauwborst (Luscinia svecica).................................."

174 opmerkingen:

  1. Zoals mevrouw Fuut meneer Fuut help om makkelijk op het land te komen, zo ben jij door 'meneer Helma' geholpen om prachtige foto's te maken. Liefde in optima forma!
    Prachtige foto's ondanks de verschillende handicaps waar je mee te maken had. De morgenstond heeft echt wel goud in de mond, dat laat je goed zien, Helma. De ijsvogel en de reeën...super en de rest is ook top!!
    Beterschap en groetjes, Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik....... wat een leuke reactie Jan hahahahaha....... Ja, jij wist al ff dat ik niet mobiel was en daar baalde ik ook echt wel van. Heerlijk dan ook dat mijn ega een vrije dag had en me meenam om een paar foto's te kunnen maken. Die opmerking van jou over dat mevrouw Fuut meneer Fuut helpt om het land op te komen hahahahahah.... heel hilarisch *lol*. Het was ook echt een dag van uitersten maar dat vond ik helemaal niet erg :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  2. such beautiful birds! love the wagtail and kingfisher! so sorry for the leg injury. i do hope you will heal well and quickly! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kingfisher remains a beautiful bird to see Theresa:-)
      I hope that the plaster on May 7 again may go down my leg.

      Verwijderen
  3. Hi Helma,
    marvelous photos of the animals and birds in the Springtime. Great captured.
    I wish you a nice Sunday, Helma.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello synnove,
      it is indeed spring but outside it is today more fall. Rain, gray and gray skies and rain but still ..... I equally enjoy hear:-)
      Best regards, Helma

      Verwijderen
  4. Wow, so many beautiful photos, Helma.. I just love your Kingfisher, Grebes and the deer. The Golden images are stunning.. And another my favorites are of the pretty Ruff! I would love to see a Ruff in person some day.. Awesome post, I hope your leg heals quickly.. Take care and have a happy day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Eileen,
      I hope for you that you can get once a ruff on the photo. They are beautiful birds and if they are in wedding dress, they are really beautiful. Also you have a very nice evening.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  5. Hallo Helma
    Ten eerste wil ik je veel sterkte wensen met het scheurtje in je been en het valt niet mee als je niet op uit kan.
    maar des ondanks heb je toch weer bijzondere opnames gemaakt van de soorten vogels die nu binnen komen, de ijsvogel staat er ook mooi op en de parende Futen, de Kemphaan is ook bijzonder die zat bij ons ver weg, de Kleine Plevieren met hun vrolijke gezang, ook de opnames van de Herten.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes,
      dank je wel voor je sterktewens. Ik had er ook liever op mijn vrije dag op uit getrokken om achter de vlinders, libellen en de bosanemonen aan te gaan maar ja, nu moet ik het even doen met de middelen die ik wel heb :-) Jammer dat de kemphaan bij jullie ook zo ver weg zat. Hier zat hij ook net te ver weg voor mooie foto's maar ik wilde deze toch plaatsen. Die kleine plevieren maken er met hun gezang ook echt een feest van :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  6. Weer schitterende foto's! Wat mooi die reeën in het riet, had ze ontdekt op de vergrootte foto :-)! Gouden foto, wat mooi, tjonge. Prachtige landschappen en parende vogels. Schitterend de natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook echt een verrassing want ze zaten aardig verstopt in dat hoge riet Joke :-) Onze natuur is ook echt heel mooi als we het maar willen zien ;-)

      Verwijderen
  7. nee k wist het niet, heel vervelend is dat zo'n scheurtje,
    gelukkig is er dan een lieve partner die je naar zo'n paradijs kan brengen
    wat is het er mooi!
    je foto's nog mooier!! de ijsvogel een echte beauty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft ook niets hoor want ik had het niet uitgebreid op het blog gezet.
      Vervelend is het inderdaad want je kan werkelijk soms geen kant op hihi......
      En jaaaaa.......... ik kan evengoed mijn fotootjes maken lief hé :-))))
      Toen de zon daar op kwam en die mooie gloed over het meertje scheen voelde ik me zo blij!!!!

      Verwijderen
  8. Helma, beterschap! Hoop dat je gauw weer mobiel bent. Thuis zitten is ook niet alles.
    Fijn dat je man je naar dit pareltje in de natuur heeft gebracht. Wat een hoop moois heb je gezien en kunnen fotograferen. Echt heel mooi allemaal. Kan dan ook geen keus maken.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik ook Roos, want ik had heel graag de oranjetipjes willen fotograferen of de bosanemoontjes, maar ja...... ik denk dat ik voor de bosanemoontjes moet wachten tot volgend jaar. Dat plekje is ook echt een schitterend plekje. Komt haast geen mens en het is daar zo mooi. het enig wat je hoort zijn het ritselen van de rietstengels, bladeren van de bomen en het geluid van de vogels :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  9. Wat een prachtige serie weer, echt genieten. En dat dan ook nog met een been in het gips....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat been is ook echt een "blok" aan mijn been hahahaha.....
      Gelukkig kon ik hier zonder te lopen foto's maken. Nou ja, wel een paar kleine stapjes gezet hoor maar geen wandelingen hoeven maken.

      Verwijderen
  10. Hallo Helma
    Sterkte met je voet, het is te hopen dat het leed weer snel voorbij is en je weer volop van de natuur kunt genieten. Je blog is het bekijken waard, vooral het ijsvogeltje is bijzonder mooi.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook echt 3 keer niks Bets maar ik moet er toch maar het beste van zien te maken. Ik heb gelukkig nog heel veel foto's kunnen maken en daar kom ik deze weken nog wel mee door. Helaas voor mij dan maar geen oranjetipjes of bosanemonen, maar vogels en bloemen uit eigen tuin :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  11. Super blog weer Helma stuk voor stuk maar je gouden platen wind ik ook geweldig mooi
    Prachtige sfeerplaten
    Beterschap met je been hé dat alles weer goed komt
    L.G Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is daar zo mooi Janny, en daar kon ik me gelukkig even helemaal uitleven :-)
      Met mijn been komt het wel weer goed hoor alleen dat akelige gips is met recht een blok aan mijn been hihi.... Kan zo niet veel weg.
      LG, Helma

      Verwijderen
  12. Awesome photos. Wonderful atmospheres and lights. You are a skilful photographer :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kiitos Jaana,
      Nautin myös saada teidän kauniita kuvia:-)

      Verwijderen
  13. Oh what a pictures! Really wonderful and nice colours.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Katinka.
      This morning the sun was as beautiful as gold and the colors were amazing.

      Verwijderen
  14. Een been in de natuur en andere in het gips, ook 2 uitersten, hahaha. Ik hoop dat je gauw weer uit de voeten kan, want er is zoveel te beleven. Hier waren 2 ijseenden bij de pier. Kemphanen bij het landje en nog veel meer, maar daar hoef ik jou niet jaloers mee te maken, want jij hebt evengoed prachtige foto's gescoord, ondanks je handicap. Jij had weer een ijsvogel en HOE, schitterend. Je hebt de kleine plevier ook heel goed kunnen fotograferen, echt te gek. En dan die kemphaan in bruidskleed (bruidegomkleed), Allemaal WAUW.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahahaha............ hahahahaha...ik las je reactie voor aan Henk over dat ene been in de natuur en de andere in het gips en dat dit ook uitersten waren. Je had hem moeten horen whaaaaaaaa...... geweldige reactie Alie :-))))))) Maar euhhh.... lees ik dat goed had je ijseenden!!!!!! En ik niet jaloers tssss.... wat denk je wel! Ik moet ook als eerste naar jou toe als dat ellendige gips er weer af is hoor hahahahaha...... Ja, die ijsvogel kwam ook weer voorbij en toen was het nog niet eens mooi licht. Dat pleviertje was een prachtig om te zien (en de paring ook) Kemphaan had mooier gekund maar ik kon er niet dichterbij komen. Hopelijk dat ik er van deze week nog even langs kan als manlief zo vriendelijk wil zijn hihi......

      Verwijderen
  15. Prachtige foto's Helma, en zo zie je dat je eigenlijk niet altijd ver weg hoeft te gaan....om ons heen is veel te zien als we maar kijken! Vervelend dat je geblesseerd bent, sterkte en beterschap.
    Gr
    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost,
      ik woon zelf aan alle kanten tussen water en naast de polder dus dat bied wel veel voordelen wat zonsopkomt betreft :-) Er is ook heel veel om ons heen te zien als we het maar Willen zien! Ik baal ook van dat gips maar ik zal er toch mee moeten dealen grmpfh......... Dank voor je beterschapswens.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  16. I warmly welcome. I am sad that you have a leg in a cast. It is sad, because it makes it difficult to take pictures, or does not allow it. I hope that soon all will be well again. Photo beautiful. Deer in tall grass and birds captivated me. Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Erna,
      I hope it stays on 7 May plaster downs of my leg. I must then still do equally cautious walk but I'm fortunately a lot more mobile again. Thank the deer in the tall reeds and birds you could enchant:-)
      Greetings

      Verwijderen
  17. Absolutely brilliant and gorgeous photos, Helma! I am so sorry about your leg, dear Helma, I hope that it heals quickly. Sending you a warm hug from Montreal, Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. What sweet Linda:-)

      Warm hug that makes me feel good:-))))

      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  18. Hoi Helma.

    Schitterende serie, mooi dat gouden uurtje en de reeën.
    Alles ziet er mooi uit.
    Prachtig de parende futen.
    Echt genieten van dit blog van de foto's in het vroege uurtje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      dat gouden uurtje was het mooiste uurtje van die dag :-)
      en ja ook de reetjes want die zie je toch wat minder vaak.
      Het was dat we er dan ook heel erg vroeg waren en dan zie je ze vaak wel even.
      Fijn dat je hiervan hebt genoten :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  19. Ondanks dat je niet mobiel bent, maak je toch prachtige foto's hoor Helma. En dan zoveel verschillende gevederde vriendjes, erg mooi. Foto 6 met de springende Ree, is een beauty!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Edward , maar toch ben ik liever mobiel hoor hihi.......
      Dit gebiedje is ook echt een nog onontdekt stukje en daar kan ik ook zo fotograferen. Ik moet wel de auto uit want naast het pad staan aan weerszijde hoge boemen en struiken. Daar moet je even doorheen maar dat is maar een strook van een meter of 3. Dat red ik dan nog wel *grinnik*

      Verwijderen
  20. Maravilloso reportaje!!!...las fotografías son preciosas y muy bien ejecutadas, felicidades!!!

    Un abrazo, amiga!!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Ignacio,
      gracias por su comentario agradable en estas fotos.
      Me alegro de que te haya gustado.

      Un abrazo, amiga :-)

      Verwijderen
  21. Helma, uw foto's zijn altijd mooi, maak mij een goede tijd. Naast je bewonderen als fotograaf, ik bewonder wat je weet over vogels.
    Een dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola querida Montse,
      Os doy las gracias por sus amables comentarios acerca de mis fotos.
      Siempre disfruto de tus fotos y su información acerca de lo que muestran en tu blog :-)
      Un gran beso

      Verwijderen
  22. Buen reportaje Helma, me ha gustado mucho. Un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Germán,
      que era un paseo en coche a través de esta hermosa zona natural.
      Un fuerte abrazo

      Verwijderen
  23. Och wat vervelend met je been Helma.
    Zelf zit ik met artrose in heupen en knieën dus weet wat het is om niet meer zo mobiel te zijn.
    Dit is een prachtige serie geworden vooral met de reeën die je toch nog spotte zo vroeg in de ochtend:-)
    Ja hoor ik vindt het leuk dat je me toevoegd aan je blog .
    Ik had een tijd niets meer aan de website gedaan maar heb er weer leven in geblazen ,)
    Fijne week en beterschap ,)
    Aly : http://everydaymoments.aminus3.com./

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Aly,

      Jij zit dus met atrose en dat is ook zeker niet fijn arghhh....... Ik vind dit al niks maar ik kom er wel weer overheen. Bij jou is het dan helaas ook nog blijvend :-(

      ik heb dit blog https://meandmycamerablogdotcom.wordpress.com/ in mijn bloglist gezet. Ik kon alleen de volgknop niet gebruiken terwijl hij er wel staat, maar als je daar wat nieuws plaatst zie ik dat ook in mijn bloglist :-)
      Jij ook hele fijne week/.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  24. Ondanks je tijdelijke beperkingen, weet je toch fantastische foto's te maken in een rondrit door manlief :-)
    Prachtige beelden en sfeer. Groot contrast tussen links en rechts op het pad gouden gloed en koel serene rust op het water. Reeën die zicht onzichtbaar wanen, maar toch alert zijn. wat een sfeerbeeld. De ijsvogel zo mooi in beeld en die gekke Kemphanen...zijn nog niet helemaal in het prachtkleed. De parende futen zijn vertederend. en de pleviertjes gewoon leuk. Ik ben ook maar zo kriskras door je blog gegaan in mijn commentaar en heb er zeer van genoten!
    Fijne avond verder !
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook echt een lieverd van een man hoor Maria :-))))) En in dit gebiedje hoef je dan ook niet te lopen. Je kan je verschansen bij het meertje en daar komt van alles voorbij. Aan weerszijden van het pad ligt wel een strook van ca 3 meter met struiken en bomen en en daar moet je dan wel even doorheen. Aan de ene kant dan het meertje en aan de andere kant het hoge roet met de reeën (en soms kraanvogels). Heel jammer dat de kemphanen nog niet in sfeerkleed waren maar het begin was er wel. Fijn dat je hiervan hebt genoten, dan weet je ook hoe ik ervan genoten heb :-)
      Hele fijne week nog.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  25. Nou Helma wat een prachtige verzameling heb je weer voor elkaar, prachtig werk!! Vooral al het goud wat blinkt vind ik echt "state off the art", schitterend gewoon. Het zien is al heel erg belangrijk maar je moet het ook nog zo knap in beeld kunnen brengen, je bent daar bijzonder goed in geslaagd. Mijn compliment!!

    grtjs, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ludo,
      soms is het kiezen of delen en ik heb in dit blog voor beide gekozen hihi... Het is daar ook echt zo mooi dat ik beide kanten mooi in beeld kon brengen. het gouden licht was werkelijk schitterend en dan verbaas je je eigenlijk dat zoiets bestaat!
      Ik dank je voor je compliment :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  26. These are beautiful, Helma!
    I especially love the deer.
    I hope you are all healed very, very soon, my friend. xo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Lisa,
      with my leg it all comes good again. it's just a shame that I can not in nature to photograph butterflies. Very glad you enjoyed these photos and especially the deer:-)
      dear greetings

      Verwijderen
  27. You have some wonderful images here, Helma. The plover on the pebbles is really quite exquisite. Best wishes for a very speedy recovery so that you can get around and share wonderful pictures with everyone.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello David,
      Thank you for your speedy recovery wishes. It will turn geod with my leg:-) The clays plover was also wonderful to see email on the islet of pebbles.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  28. Wat is dat voor natuurgebiedje, waar je niet hoeft te lopen en waar dit dan allemaal aan je voorbij komt? Of is dit allemaal vanuit de auto gedaan? Hoe dan ook: mooie serie weer. Jaloers op de ijsvogel!
    Groetjes en het beste met je voet.
    Dick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha...... het is een gebied wat in ieder geval niet in onze provincie ligt Dick :-) Maar verder is het echt een gebied met twee kanten. Je kan er met de auto komen en die zet je ergens halverwege aan de kant. Aan beide zijde van het pad zijn wel over een meter of 3 bomen en struiken en daar moet je even doorheen (dat ging nog wel met gipsbeentje). Aan de ene kant dan het hoge riet waar de reeën zitten en soms kraanvogels). Midden op de dag zie je ze niet meer alleen in de ochtenduren. Aan de andere kant is ook een strook met bomen en planten en die is iets meer dan 3 meter maar daar kan je mooi gaan zitten (ligt aan dat meertje) en daar komt werkelijk van alles langs. Vorig jaar had ik daar zelfs de "middelste jager". Alleen de kemphanen zijn vanuit de auto gefotografeerd. Bovendien is het ook wel en stukje rijden eer je er bent.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  29. So sorry about your leg! I hope it is better soon. You have some beautiful photos anyway. The color of the kingfisher is spectacular and the deer and the golden hour photos are wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Barbara,
      my leg'll be okay :-)
      Thank you for your nice comment on the pictures of the kingfisher and the golden hour :-)

      Verwijderen
  30. ha die Helma
    ik zag je weer druk bij mij en ikke dus blij :)
    blijf toch ff hier want dat is meer plezier
    ik hoop dat je weer wat loop
    arme man met al dat gesjouw van jou
    voor foto's waar van wij zeggen , gelukkig dat hij er bij was , toch\
    kom terug laters
    slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      nu heb ik er ff meer tijd voor hahahahaha........
      Mijn man is inderdaad de pineut want die moet echt alles halen, brengen, boodschappen doen en ook mij nog bedienen hihi...... vind ik zelf ook wel zielig hoor.
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  31. What a lovely collection of subjects for photographing!
    Thank you, Helma, for sharing these beautifies with all of us.
    The deer scenes were terrific!
    Hope your leg feels better.
    Have a Beautiful Day!
    Peace :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I love these pictures taken with Chandra :-) It is also really enjoy the nature.I'm glad you've enjoyed these photos.
      Thank you for your get well wishes.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  32. Wonderful shots of deer and birds!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo vanuit Zweden

    Sterkte met je voet, het is een rot plek om het gebroken te hebben, kan er over mee praten, heb 10 weken met mijn voet omhoog gezeten........

    Wat een schitterende foto´s ,Angus staat naast me mee te genieten, en is een beetje jaloers!

    Angus moet soms honderden km rijden voordat hij deze vogels tegenkomt,

    Maar gelukkig heeft hij de Ijsvogel weer gevonden die aan het nesten.

    Wens je een fijne dag toe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Johanna,

      met mijn voet komt het wel weer goed al kan het ook zomaar een langdurige kwestie worden als ik dat zo links en rechts hoor! Jij hebt er dus ook al een behoorlijke tijd mee gezeten lees ik wel.

      Wij moeten ook wel eens ver rijden als we iets anders willen zien hoor want ook in mijn buurt komt niet alles voor wat ik graag zou willen, maar de weidevogels staan wel bij me om de hoek ;-)

      Heel gaaf dat Angus de ijsvogel heeft gevonden en ik kijk uit naar de foto's ervan.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Relly worth going up early in the morning to get so many great moments on picture:))
    The kingfisher we don´t see very often here where I live. Greta job Helma !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I was up very early Lasse and we were able to make these beautiful pictures.
      Too bad that when you see almost no kingfishers are

      Verwijderen
  35. mogge Helma
    prachtige opnamen daar in het natuurgebiedje ( waar zag ik niet staan )
    en de grote verschillen die er in zo een klein gebied zijn is goed te zien
    was blij te lezen en te zien dat je Kemphaantjes had gezien , hopelijk komen die er weer meer
    en natuurlijk hoop ik dat het met je voet snel beter gaat en je weer heerlijk kan struinen in onze mooie natuur
    zag ook dat je het druk had bij mij en ikke dus blij :)
    en wat dwars zijn is juist leuk , en of je nu een dag erbij krijgt of aftelt , wat maakt het uit
    mijn vaste vrije dagen zo jij ze noemt liggen nu echt om de hoek
    zal de reactie nog wel zien bij de wandeling
    geniet de dag
    lieve groet , Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie avond Karel,
      het was en is ook echt een heerlijk gebiedje en mede door het meertje komt er zoveel aan watervogels :-) De verschillen zijn ook heel groot aan beide kanten. De Kemphaantjes komen in West-Friesland gelukkig ook steeds meer voor en daar ben ik ook hele blij om. Ja, je "vaste vrije dagen" zijn nu daar. Ik ga je daar vast nog wel over horen :-)))))))) Hele fijne avond .
      Lieve groet, Helma

      Verwijderen
  36. Knap Helma dat je ondanks je handicap toch nog zulke schitterende foto's kunt maken. Je ijsvogeltjes zijn prachtig om te zien. Het is mij intussen wel duidelijk geworden dat jij ook in een prachtige omgeving woont. Dat je al dit moois daar tegen komt is bijzonder.
    Veel sterkte met je voet en dat je weer snel helemaal hersteld op pad mag gaan.
    gr. Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerard, dat kon ook omdat ik daar niet hoefde te lopen. Ik moest alleen een klein stukje door bossages en daarachter kon ik mooi zitten (wat ik dan ook deed) . Toen de reeën weer weg waren naar de andere kant gegaan en daar nog een aantal uren gezeten waardoor ik deze mooie foto's in een blog kon zetten. Ik woon ook echt in een geweldige mooie omgeving omringt door veel water en natuur :-) Dank je voor je sterktewens :-)
      Groet, Helma

      Verwijderen
  37. Dat wat jij hebt daar was ik bang voor met mijn voet maar bij mij bleek het een beknelde zenuw te zijn die tot mijn grote geluk zo ineens spontaan weer 'vrij' kwam en de pijn daarmee ook verdween. Maar ik kan me je gehandicapte gevoel heel goed voorstellen, zo vervelend om juist nu in deze mooie tijd helemaal niet op pad te kunnen. Gelukkig heb jij een man die je nog mee kan nemen (ik niet) en dan maak je toch weer jaloersmakend mooie foto's hoor! Prachtig de gouden morgenstond, de parende Futen (ik dacht dat ze dat alleen op het nest deden) en je schitterende IJsvogelfoto's. De Kemphaan ken ik alleen maar uit de dierentuin!
    Het is een prachtserie waar ik erg van geniet!
    Beterschap met je voet.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,
      ik wist dat jij ook met je voet bezig was en las op je blog dat het bij jou een beklemde zenuw was geweest. Helaas bij mij dus een scheurtje en maakt dat ik in het gips moest :-( Inderdaad heel vervelend dat ik niet achter de vlinders en de libellen aankan. Gelukkig neemt Henk me dan op sleeptouw terwijl hij zijn vrije dag misschien liever anders had besteed hihi..... Ik verbaasde me er ook over dat deze futen gewoon het puntje van dat eilandje gebruikte om "het te doen"!!!! Ik ben blij dat je van deze foto's genoten hebt.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  38. Goedemorgen Helma.
    Ik wist niets van je gebroken voet, goed dat je er toch even uit kon.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt, de vroege morgen geeft altijd wel bijzondere foto's.
    De paring van de futen heb je er perfect op staan, dan ook de ijsvogel, het is een pracht.
    Ik wens je veel sterkte met je voet, en voor nu een mooie Koningsdag.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Irma,
      ik heb het hiervoor ook niet aan de grote klok gehangen, maar wel hier en daar in een reactie gezet. Gelukkig dat ik er inderdaad even uitkon want dit is zuur hoor pffff....... Het was ook echt heel vroeg dat we eruit waren want we wilden om 4 uur gaan rijden. Die paring was een kadootje want er zit daar geen nest op dat eilandje (tenminste niet te zien). En jan de ijsvogel had ik daar nog niet verwacht maar ook die kwam me zelfs begroeten hahahaha.....
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  39. Wauw Helma... wat een serie!!
    Dit is GENIETEN met hoofdletters!
    Fijne Koningsdag en lieve groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je dank je Anna,
      wat een leuke en enthousiaste reactie :-)))))
      Fijn dat je er zo van geniet.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  40. Mooie serie en verder is het gewoon diep adem halen en afwachten tot het gips er af kan. Als ik echter lees dat jij grutto's als buren hebt, kun je toch aardig vooruit....natuur is nooit ver weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal wel moeten Huub maar van mij mag het er nu terstond af!!!
      De Grutto's staan inderdaad naast mijn huis net als de Kievit, de Tureluur en de Kluten :-) Wat dat betreft kan ik me in ieder geval vermaken gelukkig.

      Verwijderen
  41. Wat een serie zeg... de vluchtende reeën, het gouden momentjes in de grassen. Stuk voor stuk super foto's ! En als kers op de taart smelt ik helemaal weg bij je zalige foto's van het ijsvogeltje... Dit is echt Topwerk hoor ! 'k wens je een voorspoedig en volledig herstel. Groetjes van Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,
      en dan vind ik de foto's van het ijsvogeltje nog niet eens de mooiste foto van de ijsvogel. Afgelopen zomer had ik veel mooiere foto's. Deze is dan ook nog op een vroeg tijdstip gemaakt hé :-) Dat herstel komt wel weer al baal ik als een stekker om er niet op uit te kunnen als ik vrij ben zucht......
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. lieve helma,
    ik open je blog...
    en ik waan me in het paradijs,
    het gouden uurtje.......
    maai koodnes, ....
    ademloos mooi, wat ik hier zie,

    ik hoop dat je voet gauw beter is, en je er niet té veel last van hebt,
    beterschap hé vrouwke,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reactie Dien :-)))))))
      Dat jij je hier bij mij in het paradijs waant
      Dat gouden uurtje was ook werkelijk adembenemend zucht.......

      Ik zit tot aan mijn knie in het gips en dat is echt balen hoor.
      Dank je wel voor je beterschapswens
      xxx

      Verwijderen
  43. Helma, wat een pech. Dat is niets voor jou, om een aantal weken nauwelijks mobiel te zijn :-(
    Maar dank zij een liefhebbende echtgenoot heb je zo nu en dan tóch een uitje: en dat levert weer hele mooie foto's op. Die gouden foto's vind ik prachtig!
    Helma, hopelijk mag het gips er snel af en kan je voorzichtigjes weer wildere expedities gaan plannen.
    Hartelijke groeten, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kun je wel stellen Zem, ik zat hier nou ook niet bepaald op te wachten maar ja, ik zal er voorlopig even mee moeten dealen zucht...... Gelukkig wil mijn echtgenoot inderdaad nog wel even met me op stap al zijn de uitstapjes dan toch wel beperkt door het slecht kunnen lopen met dat gips. Die gouden foto's waren het kado van de dag :-)))) Ik meot 7 mei weer naar het ziekenhuis en volgens mij mag het er dan vanaf. Of ik dan gelijk alles weer mag doen hoor ik daarna dan wel weer ;-)
      Hartelijke groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. Hi Helma,

    je bent wel een bikkel hoor.
    Okay je had een privé chauffeur net als Maxima.
    Maar dan nog moest je met je gips lopen en allerlei houdingen aannemen zodat je met deze platen thuis kon komen.
    Oooooooh wat zijn ze mooi.
    Dat gouden uurtje is letterlijk en figuurlijk goud waard.
    En dan alle dieren die je zag.
    Ijsvogeltje (kwijl zo gaaf)
    De kleine plevier (ik wordt langzaam weer groen)
    Futen, scholekster, witte kwikstaart (nog groener)
    De kemphaan...............(help nog groener en ik kleur vast niet meer terug)
    Maar weet je wat me sprakeloos maakt?
    Die gouden platen (alles goud dat blinkt)
    OMG wat zijn die mooi.

    Nog even volhouden meis over 10 dagen mag je gips eraf.
    En dan kan je weer volop achter de vlinders en libellen aan.
    Tot die tijd laat je je gewoon lekker verwennen door je privé chauffeur :-)
    En zeg je "je suis Maxima" :-)

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi karina,

      wat heet bikkel hihi...... En ja, Mijn ega noemde me dan wel geen Maxima maar Cleopatra whaaaaaaaaa....... Ik kon niet allen houdingen aannemen die ik wilde maar ik heb mooi in de kant gezeten met de camera voor me. Alleen met overeind komen had ik wel hulp nodig *grinnik* Dat gouden uurtje was ook het mooiste moment dan de dag en daar heb ik dan ook echt van genoten want eht was mooiiiiiiiiiiiiiii...............

      Whahahahahaha......... (ik word langzaam weer groen), (help nog groener hahahahahaha... je kan me gewoon weer opvegen hoor whahahaha.... geweldig altijd die reacties van jou!!!! En weet je, dat graan blonk ook echt zo mooi in het zonlicht. Lijkt haast onvoorstelbaar maar het was gewoon zo. In de tweede foto zie je de zon ook daarachter nog volop staan :_)

      Ik mag hopen dat ik dan weer achter de libellen en vlinders aankan als dat gips eraf is, want ik ben er nu allang al dik mee aan hihi....... En ja, ik laat me verwennen *lol*.

      LG, Helma

      Verwijderen
  45. Hey Helma
    Wat een schitterende reportage en een hoeveelheid aan prachtige vogels laat je ons weer zien!
    Hier kan je blijven naar kijken, en je gouden natuurbeelden zijn van 24 karaat :-)
    Ik ben toch een beetje jaloers op de ijsvogel, die heb ik nog nooit in het echt gezien :-)
    Nog een fijne week
    groetjes
    Dominic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Dominic,
      die gouden natuurbeelden waren ook echt wel het hoogtepunt van de dag :-) Het is daar heerlijk en mooi, rustig en dan is het of je een bent met de natuur. Niet jaloers zijn hoor want ook jij krijgt een keer de ijsvogel voor je lens :-) Ook voor jou nog een hele fijne week.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  46. Zimorodek cudo! Gratuluję zdjęć!
    Pozdrawiam serdecznie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dziękuję Talibra,
      To był piękny dzień :-)
      pozdrowienia

      Verwijderen
  47. Hoi Maxima zo gaan wij je noemen lees ik zojuist van wegen jou Privé Chauffeur !!
    Door deze lieverd heb je lekker toch die pracht opnames kunnen maken top, top , top !!
    Fijne Koningsdag vandaag en geniet als je weer even weg kan !!
    Liefs Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahah.... Ja, Karina noemde me Maxima maar weet je dat Henk me gewoon Cleopatra noemt whahahahaha......... Inderdaad even heerlijk een privéchauffeur :-))))) Fijn dat je van deze foto's hebt genoten Annie :-) We zijn op Koningsdag even naar de Grutto's gegaan en dat was ook heel leuk.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  48. Allereerst wens ik je beterschap Helma, dat valt natuurlijk niet mee als je niet kunt doen wat je wel graag wil.
    Maar je hebt vast nog wel meer mooie foto op voorraad.
    Ook dit is een mooie serie en weer die prachtige ijsvogel, wil ik ook zo mooi !!!!
    Beautiful series of Mute Swan Bob.
    Greetings Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Tinie :-)
      Het is echt vreselijk als je bedenkt dat je ineens vlinders in je tuin ziet en er er gewoon niet achteraan kan gaan!!!! Het boomblauwtje bv is zo'n moment geweest en ja, dan baal ik als een stekker hoor.
      Ik heb heel veel foto's op voorraad want als ik al weg ben maak ik ook gelijk heel veel foto's. Ik kom dus echt een heel eind :-) Die ijsvogel blijft erin *grinnik*.
      !!!Beautiful series of Mute Swan Bob!!!???
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. Ha,ha ik plak bij jou een reactie die ik nog onder de knop had zitten,
    dat moest zijn Groetjes Tinie ;-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vroeg me al af wat ik er mee moest Tinie grinnik.....
      Ik ahd het door hoor ;-)

      Verwijderen
  50. Hoi Helma,
    Prachtige sfeer opnames. Geweldig dat licht met die gouden kleuren. Maar wat een prachtige foto's van die ijsvogel. Echt helemaal te gek, zo mooi!! Overigens heb je die futen ook erg mooi te pakken zo tijdens hun gymnastiek oefeningen..hihi..!!
    Heel veel sterkte meid met je gipspootje. Hopen maar dat het spoedig is hersteld.

    Dikke kus, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      het was ook echt een dag met een gouden randje :-) Het ijsvogeltje vond ik zelf niet zo mooi tenminste niet als ik ze vergelijk met het ijsvogeltjes wat ik afgelopen zomer had gefotografeerd. Maar iedereen zegt dat ie wel mooi is dus dat neem ik dan ook maar aan :-) En euhhh.... ja, die futen waren ook al heel vroeg met de "ochtend gymnastiek" bezig hahahahaha...... Ik mag zwaar hopen dat het gips er 7 mei eindelijk f mag en dat ik dan ook weer wat mag gaan doen. Sporten mag ik dan nog niet maar ik hoop wel dan weer een stuk in de natuur te kunnen lopen.

      Dikke kus terug, Helma

      Verwijderen
  51. Hello Helma,
    This is a wonderful post with very beautiful photos of quite a variety of shore birds.
    You live in paradise!
    Enjoy your evening, greetings :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Nousha,
      sure that I live in a paradise :-)))))
      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  52. Reactie van Geert...
    ===============

    Hallo Helma,

    hmmm...., wat lees ik daar nu in je laatste blog; in het gips?
    Beterschap dus vanuit Drenthe!

    Zelf zou ik me vaker laten rijden, want het (foto) succes is er bepaald
    niet minder om :)
    Gaaf de foto's van het gouden uurtje. Super ook de plaatjes van de ijsvogel.
    Een nuttig uitje dus.

    Groet uit het (bijna) altijd zonnige Stieltjeskanaal,
    Geert.

    Als je Geert zijn blog wil bezoeken dan hier klikken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Geert,

      hmmmm... ja, ik loop (strompel) inderdaad in het gips helaas. Nog nooit eerder van mijn leven in het gips gezeten en nu weet ik dus ook wat dat is. Thnx voor je beterschapswens :-)

      En whahahahah.... heerlijk reactie "Zelf zou ik me vaker laten rijden, want het (foto) succes is er bepaald niet minder om :)" hahahaha.... heerlijk om te lezen :-))))) Dat gouden uurtje was ook 'het' mometn van de dag hoor. Prachtig om te zien. Een heel nuttig en ook heel leuk uitje :-)

      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  53. As usual, great photos Helma but what I liked the best was the wonderful light in them!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Adriana,
      the golden light that day was truly breathtaking :-)

      Verwijderen
  54. Wat zijn dat weer schitterende foto's Helma.Hoop dat het gauw in orde komt met je voet.Zeker niet teveel belasten want anders gaat het fout.Moest ik dichter bij je wonen ,ik zou je overal heen rijden maar met zo galante echtgenoot kom je ook al een eind

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief Marylou dat je me dan overal heengereden zou hebben :-)
      Vind ik echt heel erg lief van je.Ik kan hem ook niet teveel belasten want zodra ik teveel aan de 'loop' ben, dan wordt mijn voet weer dik en knelt het gips!.

      Verwijderen
  55. O , wat een mooie foto's weer Helma . Dat was wel een heel vruchtbare trip .
    Ik wens je het allerbeste met de voet . Zit je in het gips ??
    Groetjes Helma en liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was zeker een heel vruchtbaar tripje Lia :-)
      Ik zit inderdaad helaas in het gips :-(
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. Ach arme jij niets zo vervellend om niet te kunnen doen wat je wil maar mooie kiekjes heb je toch maar weer gemaakt Helma lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daniëlle,
      dat klopt dat het ook heel vervelend is maar ik zal het er toch mee moeten doen helaas. Buiten deze foto's in dit blog heb ik gelukkig ook nog heel veel andere foto's van daarvoor en die kan ik dan nu ook eindelijk eens gaan plaatsen :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  57. Ha Helma....jij kunt met 1 been mooiere foto's maken dan ik met 1 been!! haha. Vooral dat springende hert en de "gouden" foto's vind ik prachtig!
    Ik hoop voor je dat je weer snel op eigen 2 benen kunt staan! Zo te zien heb je er in ieder geval, voor wat betreft fotograferen, geen hinder van: dat apparaat kun je in ieder geval nog goed genoeg bedienen! Prachtige foto's weer!

    Beterschap en groeten Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahahaha........ wat een reactie over dat ene been *lol* Dat gouden uurtje was ook het mooiste moment van die dag. Het riet glom erover en de tussenhangende spinragdraden deden daar hard aan mee. Echt geweldig om te zien. Ik hoop volgende week vrijdag weer volledig uit het gips te zijn maar weet niet of ik dan alweer hele stukken mag lopen. We zien wel, ik heb voorlopig nog materiaal in archief liggen ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  58. Your photos are so spectacular, always! The colors, composition and crispness make for such compelling shots.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Gail,
      these photos are all made in the early morning hours. For some it was not yet daylight and after the golden hour came the other pictures. Thank you for your nice comment :-)

      Verwijderen
  59. Absolutely brilliant scenic images Helma and the Kingfisher shots are fabulous.
    Absoluut briljant schilderachtige beelden Helma en de Kingfisher shots zijn fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Roy,
      these photos are all made in the early morning hours.
      The Kingfisher is and remains a wonderful bird to photograph :-)

      Verwijderen
  60. Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt! Hopelijk geneest je voet snel en mag je weer op pad om je favorieten te fotograferen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook heel mooi om daar een tijdje in alle rust van de natuur te kunnen genieten Michelle :-)
      Ik zit tot aan mijn knie in het gips maar ik hoop volgende week vrijdag weer gipsloos te zijn. Of ik dan alweer afstanden mag lopen weet ik niet maar alleen al het feit dat het gips eraf mag is al een feest op zich ;-)

      Verwijderen
  61. A wonderful series of photos, Helma! I love the kingfisher and the wagtail.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It is there a very beautiful area and there will soon be many more beautiful birds Gunilla. Glad you enjoyed these photos.

      Verwijderen
  62. Dat is niet zo leuk Helma,ooit hetzelfde gehad en ik werd ingetaped en ''mocht'' 3 weken in de rolstoel en daarna op krukken .Gelukkig kon je er op uit met je man en weer prachtige foto's maken .Veel beterschap met je pootje !
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het ook niet Elisabeth en ik baal daar ook behoorlijk van maar ja......Jij dus ook 3 weken in de rolstoel en daarna op krukken. Ik hoop dat ik einde volgende week uit het gips ben en ook weer wat mag lopen want dit is echt 3 x niks! En ja, die lieverd heeft dan wel last van me hahahahah.... maar neemt me wel mee naar de mooiste plekjes :-)
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  63. O lastig Helma als je niet kunt gaan en staan waar je wilt, hopelijk ben je gauw weer goed ter been,
    beterschap gewenst!
    Maar ook met handicap laat je hier een begerenswaardige blog zien, waarbij de ijsvogel en de kleine bonte plevier er voor mij bovenuit springen. Maar de ontmoeting met de reeën, de parende futen en de mooie kemphaan mag er ook zijn.
    Een heerlijk blog en ik denk dat je er zelf ook van genoten hebt dat je er zo met chauffeur toch even op uit kon.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad heel lastig Coby en zeker als je ziet dat met dit mooie weer van alles bloeit en groeit en vliegt! Eind volgende week hoop ik uit het gips te zijn en of ik dan alweer veel mag lopen weet ik niet maar.... ik zal dan in ieder geval weer mobieler zijn dan nu! Fijn dat je van dit blog genoten hebt en reken maar dat ik die dag ook genoten heb. Heerlijk om er even op uit te kunnen en gereden re worden. Het was ook echt een kadootje :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  64. Allereerst beterschap, Helma. Wat een tegenvaller. Kan je al aardig met je krukken overweg (vond ik best lastig)? Ondanks alles maak je dan toch weer even deze serie. Wat fantastisch dat je man je zo vroeg (bbrrr, moet er niet aan denken) al naar dat gebied heeft gereden. Al je foto's zijn prachtig, maar het ijsvogeltje wint. Wat is dat toch mooi. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Joke,
      die krukken zijn echt niks voor mij hahahahah..... ik loop nog beter zonder. Helaas moet ik wel ff maar hopelijk einde van volgende week zonder. Of ik dan gelijk weer stukken kan wandelen weet ik niet maar eerst dat gips er maar weer eens vanaf. We zaten o 3:30 uur al te ontbijten want we wilden heel vroeg gaan rijden. Als je er eenmaal uit bent gaat het wel weer hoor hihi... Ja, het ijsvogeltje is en blijft een geweldig vogeltje om te zien en te fotograferen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  65. Zimorodki są przepiękne ale też podobały mi się wyzłocone porannym słońce pajęczynki na roślinach...., bardzo ciekawy post i wspaniałe zdjęcia Helma., jesteś niesamowita w pokazywaniu piękna przyrody, pozdrawiam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Witam Barbara Świt był również wspaniałe widzieć. Złoto, które blinkte :-) ptaków wcześnie rano są zawsze miło zobaczyć.
      Pozdrowienia

      Verwijderen
  66. Genoeg om over te posten! Ik heb nog nooit een kemphaan voor de lens gehad! ZItten ook weer bijzondere momenten in deze serie, met name de fuut. Kleine plevier staat er ook prachtig op!

    Gr. John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad genoeg om over te posten John, en wat lees ik nou? Heb jij nog nooit een kemphaan voor je lens gehad? Dan gaat dat dit jaar zeker lukken! De paring van de kleine plevier ook mogen meemaken maar niet op de foto.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  67. De foto's van het gouden uurtje zijn formidabel Helma. Maar ook verder een prachtig blogje met veel variatie. IJsvogels heb ik hier nog nooit gezien maar het lijkt me wel erg mooi om deze eens voor de camera te krijgen,al ga ik er geen halve dag voor op de uitkijk liggen :)

    Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook gelijk het mooiste moment van de dag Henk :-)
      Het ijsvogeltje is en blijft inderdaad een geweldig vogeltje om te zien én om te fotograferen :-)
      Dank je voor de beterschap!

      Verwijderen
  68. Hola Helma!
    Fantastica serie de fotografias. Me gustan especialmente la 7 y 8 por la luz y la originalidad de las imágenes, aunque las de las aves, que son mi pasión, también me encantan, sobre todo las del precioso martín pescador.
    Felicidades y un fuerte abrazo.
    Feliz semana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Iñaki,
      También me encantan las aves, pero en la primavera También me gusta fotografiar otros fenómenos de la naturaleza :-) El Kingfisher es también para mí un pájaro hermoso que me gusta mucho ver :-)
      Para usted alvst un muy buen fin de semana.
      gran abrazo

      Verwijderen
  69. Hoi Helma,
    Nog even volhouden, dan mag het gips er weer af. Het tripje met de auto is een goede keuze geweest, want je hebt behoorlijk veel gezien en kunnen fotograferen. Het mooiste vind ik deze keer de kleine plevier en ijsvogel. het meest bijzonder de kemphaan is zijn bijna complete feestdos. Daarna heb je geluk gehad dat de futen geen last van gêne hadden, want ze waren lekker vrij bezig. De niet genoemde beelden zorgen voor een passende omlijsting, zodat duidelijk wordt dat het een geslaagde dag was.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      inderdaad nog even volhouden tot einde volgende week. Ik hoop alleen dat ik dan ook weer stukken mag lopen want ik moet echt hoognodig de natuur in hihi...... Dit tripje heeft ons ook heel veel plezier gebracht en we hebben er enorm va genoten. Toen we dit stekje ontdekte zeiden we al tegen elkaar: i Hier kunnen we ook eens in alle vroegte heen als het ene keer mooi weer wordt. Deze dag was de ultieme gelegenheid om daar naar toe te gaan :-) De kleine plevier was daar ook met de paring bezig maar ik moet nog een keer terug voor de herkansing van de foto's. Kemphaantjes zaten voor het mooie net even te ver maar toch leuk om te zien :-) Het was zeer zeker een hele geslaagde dag.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  70. het zijn twee werelden Helma. Prachtig zo midden in de natuur te wonen. Ik wens je heel snel beterschap, maar gun je been ook rust niet al te veel in de tuin lopen. Lieve groeten, Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn inderdaad twee verschillende werelden Dietmut en alleen dat is al heel bijzonder om mee te maken. Ik moet er ook echt om denken om niet teveel inmijn kleine tuin te lopen maar ik wil zo graag de natuur in!
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  71. Reacties
    1. The Kingfisher is and remains a wonderful bird to see and photograph Dominique :-)
      ****************************
      Le Kingfisher est et reste un oiseau merveilleux de voir et de photographier Dominique :-)

      Verwijderen
  72. Hai Helma,

    Een plekje om te koesteren hoor. Erg fijn als je dat soort plekjes weet. Gewoon lekker gaan zitten en afwachten wat er komt. De eerste (en 19de) van de ijsvogel vind ik de allermooiste die erbij zit. Het prachtige licht geeft het water en de ijsvogel zo'n mooie gloed, dat is echt super. Ik denk dat er wel een blauwe zweem over je foto hangt, maar dat komt hier wel heel mooi uit. Prachtplaat. Ook de 2 foto's van het gouden riet zijn schitterend. Tsja, de rest is gewoon erg mooi, met een aantal hele mooie soorten. De kemphaantjes zijn natuurlijk super en leuk dat het baltskleed al een beetje ontwikkeld is. Mooi uitzicht op de parende futen en het kleien pleviertje zit ook al zo mooi op die steentje. Heerlijke serie foto's!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      inderdaad een plekje om te koesteren en dat doen we dan ook :-) Het is daar zitten en afwachten en je kan mooi ongezien zitten achter een struik of achter riet. Ook een camouflagegordijn biedt uitkomst ;-) De foto die jij de mooiste vind , vind ik dus eigenlijk helemaal niet mooi. De andere ijsvogelfoto's vond ik mooier maar smaken verschillen ;-) Dat gouden uurtje was werkelijk het mooiste moment van de dag en reken maar dat ik daarvan genoten heb. De kemphaantjes zaten voor het mooie net even te ver maar ik vond eht geweldig om ze te zien.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  73. Hello. Uw werken is Elegant.
    Groeten uit Japan. ruma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ruma :-)
      Good to see you here again.
      Greetings

      Verwijderen

  74. こんにちわ、Helmaさん。
    どれも素晴らしい撮影です。 一瞬の輝きが精緻に表現されていると感じました。

    いつも応援してくれて有り難う。
    日本からの挨拶。

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. あなたの非常に素晴らしい:-)見てみるためにここに来て
      私はあなたが啓発これらの写真を見つけてくれてうれしいです。

      宜しくお願いします、

      Verwijderen
  75. That golden hour was fantastic to deal with.
    The kingfisher is and remains one of my favorite birds to photograph :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Kiitos vierailusta ja kommenttisi Ronja :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Boa tarde, as fotos são eximias na beleza, qual delas a melhor e a mais bonita? são todas.
    Votos de recuperação rápida para depressa tirar o gesso da perna.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Ag,
      Obrigado por seu obtêm desejos bons para a minha perna. Muito feliz que tenha gostado da natureza limpa destas fotos.
      Saudações, Helma

      Verwijderen
  78. Absolutely stunning Helma, the Kingfisher, the Plover and Ruff, lovely.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Bob,
      It's also great to see these birds again at this time of the year :-)

      Verwijderen
  79. Hartelijk dank voor je reacties op mijn blog!

    Dit is alweer een prachtige serie, met voor mij als hoogtepunt de ijsvogels. Zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Will want je plaatst mooie foto's en ook je tekstblogs vind ik heel interessant.

      De ijsvogel is en blijft een prachtige vogeltje om te zien en te fotograferen :-)

      Verwijderen
  80. São muitas lindas suas fotos Helma.
    Ate ousei levar uma delas para comemorar comigo no meu blog uma foto roubada' daqui... depois passa lá pra ver tá? Amo tudo que voce fotografa. São fantásticas.
    Os veados , o Chapim-azul ,os pássaros tudo maravilhoso!
    Obrigada e deixo abraços

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá Lis
      A tradução não é o ideal, mas eu entendo que há uma imagem de vocês é roubado !! ?? que não é justo e equitativo. Espero que quem fez isso também reconhece e tirou a foto.
      Fico feliz que você tenha gostado estas fotos.
      Muito bom fim de semana.
      grande abraço

      Verwijderen
  81. Zelfs minder mobiel, trakteer je ons op prachtige foto's.
    Deze keer gaat mijn voorkeur naar de "gouden" morgen.
    Word snel weer beter, lieve Helma,
    maar ondertussen: "keep calm" en geef dat scheurtje de tijd om te genezen.

    geniet ondertussen van de natuur dichtbij...
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ria,
      dat komt omdat mijn man me mee heeft genomen op zijn vrije dag naar een heel mooi stekje. Ik hoefde daar niet of heel weinig te lopen en dat was echt genieten hoor. De gouden beelden waren wel de mooiste momenten van de dag. Nu geniet ik ook van de bloemen in mijn tuin en de Grutto's die om de hoek staan :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  82. Reacties
    1. Hoi Tonnie,
      het was ook echt een super geniet dag die dag :-)

      Verwijderen
  83. Hoi Helma,

    Als je met zo'n blessure nog zulke foto's kunt maken, mag je je gelukkig prijzen. Heerlijke serie, waarvan de kemphaantjes al in zomerkleed natuurlijk het meest bijzonder zijn. Maar wat een fijne sfeer in de eerste foto's van de reeen in het riet, beloning voor het vroeg opstaan. Ik vind het kleine pleviertje er ook prima op staan, maar wat een luxe zeg als je grutto's naast de deur hebt.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      het scheelde dat ik in dit gebiedje niet hoefde te lopen alleen een meter of 3 door de bosschages. Daarna mooi zitten en afwachten. Dit is ook zo aan de andere kant van het pad dus een geweldig stekje :-) Toch had ik liever zonder gips op pad gegaan hoor :-(
      Het sfeertje in het hoge riet was ook echt geweldig en toen de zon opkwam was dat gewoon een groot kado zo mooi was dat om te zien :-)
      En ja, ik heb niet alleen de Grutto's naast mijn huis maar ook de Kievit, Tureluur en de Kluten :-) Wat dt betreft ben ik echt ene verwend nest hahaha.........

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  84. Gelukkig dat dit gebiedje er is en je man lief ;-). Ondanks het gips toch een geslaagde dag met een prachtige gouden morgen en veel mooie waarnemingen.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,
      het is ook een heerlijk en bijna ongerept gebiedje waar ik heel graag mag komen :-) Dat gips is dan ook echt vreselijk maar hier hoefde ik bijna niet e lopen dus dat was super.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma