vrijdag 12 september 2014

De bloeiende hei.................

Al jaren wil ik naar de bloeiende hei en steeds was ik te laat. Vorig jaar wel een paar foto's gemaakt in een kwartier tijd dus dat was ook niet echt geweldig. Dit jaar  moest en zou ik naar de hei, maar ik ben ook afhankelijk van  mijn vrije dagen. Als ik al vrij was regende het of we hadden andere verplichtingen. Nu zouden we dan op 24 augustus eindelijk naar de hei. het zou mooi weer worden maar na de 3e regenbui, zeiknat en lek gestoken door de muggen zijn we huiswaarts gegaan. In deze serie zet ik ook enkele foto's die gemaakt zijn door mijn ega.


***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen***.


Hieronder de foto's gemaakt op 24 augustus.....

Bloeiende paarse hei

Bloeiende hei

Bloeiende hei

Mooi uitzicht op de bloeiende hei

De donkere wolken kwamen steeds dichterbij.....

De lucht wordt donker op de hei

Na nog een paar foto's gemaakt te hebben zijn we zeiknat naar huis gegaan......

Bloeiende hei met regendruppels

Bloeiende hei met regendruppels


Op 7 september hebben we een nieuwe poging ondernomen om naar de hei te gaan.
Wel wat donkere luchten gehad maar ook heel vele zon. Hier en daar dus helaas wat te hard licht en de hei is nu roze in plaats van paars........

Bloeiende hei

Bloeiende hei

Bloeiende hei

Bloeiende hei

Bloeiende hei

Bloeiende hei

Bloeiende hei

Bloeiende hei

Bloeiende hei

Misschien teveel foto's maar ik vond de sfeer zo mooi..............;-)


Bloeiende hei

Bloeiende hei

Bloeiende hei

Bloeiende hei

Bloeiende hei




=======================================================

Iedereen ook weer bedankt voor de vele leuke en grappige reacties op de foto's in eht blog hieronder van:

" Nijlgans (Alopochen aegyptiaca)......................................."

180 opmerkingen:

  1. ha die Helma
    nu ik vind en dat zullen er velen die meer verstand hebben van fotografie beamen
    het zijn schitterende opnamen geworden van een mooie bloeiende heide
    ja als je pech hebt en niet de tijd , dan ben je voor dit plantje al snel te laat
    wens jullie een fijn weekend
    liefs karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      die eerste foto's zijn ook van de wandeling die jij ons had aangeraden en wat ook echt een fantastisch gebied is. daar gaan we zeker nog eens heen want ik wil ook nog rond dat meertje wandelen :-).
      De regen gooide letterlijk de dag in het water maar het was evengoed een geslaagde dag hoor ;-)
      Jij ook heel fijn weekend.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
    2. ha die Helma
      ben blij dat het nog zo fototechnisch geslaagd is
      en ja het weer doet wat het wil , en dat mooie gebied loopt niet weg
      Ik was donderdag j.l weg te wandelen , zeer gevarieérd landgoederen havens sluizen en strand , prachtig , vanmiddag was ik ff blokje om in m'n tuintje
      nu op naar een rustig avondje en die wens ik jou ook
      fijn weekend verder nog
      liefs karel

      Verwijderen
    3. Hoi Karel,
      ik had gisteren een schuitentocht met aansluitend "grillen van de bakplaat". Daarna moest ik echt subiet naar mijn 2-metervak want de wekker ging vanmorgen weer om 5 uur blrhhhhhhh......
      Geweldig dat je weer zoveel moois gezien hebt en dat ga ik ook nog bekijken. Deze wandeling die ik dankzij jou heb kunnen maken ga ik ook nog een keer doen :-) Jij ook nog hele fijne avond.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
    4. ha die Helma
      ja het is nog mooi , maar gaat nu snel hoor
      Ben blij met je lieve woorden , het zijn mooi wandelingetjes , zo ook vandaag , helaas waren wij niet bekend dat er betaald moest worden om daar binnen te komen , stond niet vermeld bij de route beschrijving ( ga ik melden ) en dan nog een andere tegenslag wat naderhand een geluk werd , de route is afgesloten vanwege de bronstijd , dus andere route , en we hadden geluk we zagen zo'n grote jongen met z'n meiden
      Ja ik loop nu ook wat achter met de mails en reacties , komen wel weer , vrije dagen ook gedaan en zal morgen weer aan het werk gaan
      slaap wel

      Verwijderen
    5. Hey Karel,
      het is nu ineens een heel stuk frisser vergeleken met afgelopen dagen! Je wandelingetjes zijn ook mooi en echt een inspiratie om daar ook eens te wandelen. Jammer maar el begrijpelijk dat sommige wandelroutes nu afgesloten zijn ivm met de bronst van de edelherten. Ik zag je foto van die grote jongen net in de mail voorbij komen :-) Wat een topper om die tegen te komen zeg!
      Ik loop ook mega op achter maar dat is dan jammer hoor. Ga me er niet meer druk om maken (zoals ik eerst wel deed).
      Succes weer op je 1e werkdag na al die vrije dagen hihi......

      Verwijderen
  2. Hi Helma,
    a wonderful landscape, I think the pink flowers as beautiful as the purple.
    The close-ups are truly spectacular.
    regards
    Sigi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Sigi,
      the heather is in bloom only a few weeks, then you should really go. The big wide view with lots of purple and rose bushes is quite spectacular:-)

      Verwijderen
  3. it's just so beautiful! and some good fences, too! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I had these fences to be with you linked but only on Thursday. I'll try it in such plans, but instead I only blog in the first 5 or 6 days.

      Verwijderen
  4. Ja die heide blijft prachtig! We wonen er vlakbij en dan zie je het moois minder omdat je er zo aan gewend bent denk ik! Wel heb ik er laatst wat foto's gemaakt maar toen kwam er ook een dikke bui!
    Die van jou zijn, ook met de regen, prachtig geworden.
    Welke zijn van je man? Ik zie geen verschil!
    Zeker van die hei met regendroppels: jij had natuurlijk geen zin om in het natte zand te gaan liggen, haha!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Trijnie, de heide blijft ook prachtig om te zien alleen.... je moet er dan wel op tijd bij zijn om hem in bloei te zien. ik ben altijd te laat en nu was ik een keer op tijd en toen zat het weer niet helemaal mee :-) Jij dus ook al een dikke bui met foto's maken van de hei.
      De foto's van mijn zie je omdat zijn naam er linksonder op staat en op de mijne staat mijn naam. Ik zet ook niet altijd foto's van hem neer hoor maar deze wilde ik graag gebruiken :-)
      En euhhhh... voor jou beeldvorming: Ik ben altijd degen die languit ligt whahahahaha......

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  5. Of het toeval is weet ik niet, maar het lijkt me dat Helma de lenigste van de twee is.
    Ze hebt prachtige macro's/close ups gemaakt.
    De landschapsfoto's van Henk mogen er ook zin, prachtig zoals de paaltjes gebruikt zijn voor de diepte en kijkrichting. Mooie composities van beiden trouwens.
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahahaha.... Henk las als eerste je reactie en schoot gigantisch in de lach. Hij vertelde het mij en zei dat hij dit een superleuke reactie vond. Ik lig nl ook altijd languit op de grond dus dat had je helemaal goed hahahahahah...... Henk maakt ook echt hele mooie foto's maar hij doet er nooit wat mee. Deze van de hei wilde ik graag gebruiken en dat vond ie prima. Ik ga in de toekomst ook nog een keer een blog zetten van alle "paaltjes" die Henk vaak fotografeert en daar zitten echt hele leuke tussen. Ik vind het ook echt jammer dat hij wel fotografeert maar nooit verder gaat dan alle foto's maken. Het weekend is helaas alweer voorbij en komende week zal ik heel weinig tijd hebben voor de pc. Geniet ook van het mooie nazomer weer Jan :-)
      Groetjes, Helma
      (en de hartelijke groeten van Henk)

      Verwijderen
  6. Niks teveel foto's van de hei: Ik loop al 2 weken te mompelen in mezelf:"ik moet nog naar de hei, ik moet nog naar de hei !..." Dus nou geniet ik in ieder geval volop van je mooie heifoto's Je close-ups zijn prachtig en de eerste foto's rodekool kleurig paars;-) De landschappen van Henk zijn ook erg mooi. Je druppels top!
    fijn weekend
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik....... er zijn er die het wel teveel vinden maar ik mag ook graag lange blogs met mooie foto's zien hoor Maria :-) En jij moet dus nog steeds naar de hei. Ik was ook altijd te laat en nu ben ik eens op tijd en toen werden we echt weggeregend tssss....... Dat was bij lage Vuursche. 2 weken alter naar de Veluwe in Ermelo gegaan en daar was weer teveel zon. Het is niet goed of het deugd niet hahahaha..... Henk mag graag landschappen fotograferen alleen doet hij nooit zoveel met zijn foto's. Deze wilde ik in ieder geval wel ff van hem lenen want ik vond ze ook echt heel mooi :-)
      Weekend is helaas alweer om maar voor jou alvast een hele fijne week. Ik hoop dat je nog even van het mooie nazomer weer kan genieten.
      groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  7. beautiful images of Heath.
    A fascinating landscape and close-ups. great header!
    Greetings - Monika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I love the blooming heather, but I can not go as much as I'd like. Now I finally was once on time:-) I'm glad you found this picture's beautiful.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  8. My God, Helma, the heather is simply gorgeous. It makes me sad to think about how many fields of heather we have destroyed in our quest to alter the earth.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. What a sweet comment David. You're also quite right that there are many moors were destroyed and in our search for the real world is still very much destroyed. Look at the ancient forests that are also all down (unfortunately).

      Verwijderen
  9. Hallo, Helma.

    Grote fotograferen. Het ontwerp, de samenstelling en ideeën. Zeer zoete sfeer.

    Groetjes en knuffels.

    Heb een goed weekend. Uit Japan, ruma❃

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. あなたの素敵なコメントルマをありがとう: - )
      私はあなたの忠実な訪問していただきありがとうございます。
      抱擁
      *************************
      Thanks so much for your lovely comment Ruma:-)
      I thank you for your faithful visits.
      a hug

      Verwijderen
  10. Helma, these are absolutely beautiful!
    I just love the color of these flowers.
    Have a wonderful weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Lisa
      the colors are really beautiful to see.
      Therefore, the blooming heather so beautiful:-)
      The weekend is over but for you a beautiful new week.

      Verwijderen
  11. Wow... Helma !! I'm very impressed by this abundant of this flower !! And your photos are so beautiful !!
    Thank you for your comments on my blog and nice week end to you also !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Dominique,
      the moor but blooms a few weeks a year and then you have to simply be there. Beautiful purple and pink hues of the small flowers is really great to see. Have a very happy new week:-)

      Verwijderen
  12. What a beautiful colour, especially to see a whole field of heather.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. These colors of the moors are also wonderful to see Rosemary, and if you state on a moor and you look around you will see a beautiful pink carpet!

      Verwijderen
  13. lieve lieve helma,
    hier doe je me waarlijk een groot plezier mee, wauwwww
    wat een heerlijke plaatjes om naar te kijken, teveel zeg je??
    neeeee
    nooit teveel :-)

    prachtig

    dank je wel

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ben ik daar blij om lieve Dien :-)
      Je kan wel wat blijheid gebruiken hé ;-)
      Heerlijk dat je hier zo van kan genieten :-)

      xxx

      Verwijderen
  14. så flotte blomster bilder Helma ! ønsker deg en riktig god helg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Det er lyngen i blomst Dirk.
      Lyngen blomstrer bare noen få uker i året, og at du må ha sett:-) Helgen kommer til en slutt. For deg en vakker ny uke.

      Verwijderen
  15. Hoi Helma, wat mooie plaatjes van de heide. Fijn dat ik met je mee kan kijken. Trouwens wat was het er stil, ik moet meteen aan het liedje denken: "op de grote stille heide, enz" Wat leuk dat je je fotografie hobby deelt met je ega en die kan er ook wat van! Een prachtige serie, de macro's zijn heel mooi, maar de overzichtsfoto's vind ik ook geweldig! Fijn weekend buuf, grtjs uit zonnig Enkhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjolein, de heide is ook zo mooi maar helaas staat dit niet bij jou en mij naast de deur.
      We moeten er dan ook echt op uit om al dat moois te zien en dan moet het ook net in bloei staan. Daarnaast ben ik ook nog eens weekend afhankelijk (het ene vrij en het andere werken).
      Mijn ega fotografeert inderdaad ook alleen doet hij niets met zijn foto's. Deze wilde ik graag laten zien en dat vond hij prima :-) Jij ook heel fijn weekend.
      Groetjes van je buuf uit een inmiddels behoorlijk donker Enkhuizen :-)

      Verwijderen
  16. Hoi Helma,
    Ja het heeft je met het weer in die periode niet echt mee gezeten. Maar gelukkig kwamen er daarna toch nog mooie dagen, want volop zon is vaak ook weer niet prettig om te fotograferen. Maar je foto's zijn prachtig hoor Helma!! Schitterend die kleuren van dat paarse heide. Mooie totaal opnames maar ook die enkele takjes heb je erg mooi weten te fotograferen. Uitstekend gedaan hoor en ook dikke complimenten voor je echtgenoot, klasse!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      Het weer zat me ook niet mee maar afgelopen week waren we er en midweek op uit en toen hadden we werkelijk het mooiste weer van de wereld. gewoon 25 graden en lekker gefietst gewandeld en foto's gemaakt. Leuk dat je mijn echtgenoot dikke complimenten geeft. heb ik ook gelijk aan hem doorgegeven :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  17. Hoi Helma,
    De hei trekt ieder jaar weer, bij heel veel mensen. De weersomstandigheden heb je niet inde hand, maar ze kunnen wel een grote invloed hebben zoals je gemerkt hebt. Je hebt de sfeer aardig te pakken gehad. Test je ons overigens of wij door hebben dat een foto van Henk en een foto van jou op vrijwel de zelfde plek genomen zijn? Een iets verschillend standpunt, en daarnaast verschil in licht. Volgend jaar nog een keer, en dan maar hopen dat je het licht krijgt dat je graag wilt.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      de hei trekt inderdaad alle jaren heel veel mensen en dat is ook wel te begrijpen want het is schitterend om de hei in bloei te zien :-). En helaas hadden we geen invloed op het weer die eerste keer want ik vond dat echt heel jammer. Ik schoot wel in de lach om je opmerking over dat testen van de foto's van mij en Henk en mij op dezelfde plek maar net even iets anders van compo en kleur whahahahaha.... Geweldig dat je dat opmerkte :-) Volgend jaar onderneem ik inderdaad een neiwue poging ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  18. Helma, the pictures are very beautiful. Feels is very special atmosphere of this place. Recently enjoyed watching lavender bloom, but flowering heather see for the first time. These fields are guarded? And another question, if smell heather?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Galina,
      for you so it is the first time you see blooming heather. It's really wonderful to see. Lavender is also beautiful to look at and has a wonderful fragrance. The heath contrast smells nectar. It is also known heather honey mentioned:-)
      ********************
      Привет Галина,
      для вас так это первый раз, когда вы видите цветущие вереск. Это действительно приятно видеть. Лаванда также приятно смотреть и имеет замечательный аромат.Хит контраст пахнет нектаром. Он также известен вересковый мед упоминается:​​-)

      Verwijderen
  19. Hi Helma,
    your photos of the heathland are fantastic. I love this special color of the erica and this atmosphere. Lovely landscapes and trees. I like also your Macro photos. So beautiful !
    Have a nice weekend, Helma.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello synnove,
      very nice that you can also find the pictures of the blooming heather so beautiful.
      It is also wonderful to see! With the moor, you can indeed create beautiful landscapes. Also for you a very nice weekend even though we are now one week on. * We were en midweek on out.
      Sincerely, Helma

      Verwijderen
  20. Helma ook al was het licht een spelbreker dan nog mag je in je handen wrijven met zulke mooie heide foto's ook die van Henk mogen er zijn toppie !
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Annie,
      dank je wel voor deze leuke reactie van het licht :-)
      En ja, de foto's van Henk zijn inderdaad echt heel mooi!
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Hoi Helma dit is ook een schitterende serie van de bloeiende heide.
    Ik vind het daar ook mooi, weet niet welk gebied dit is, maar dit is echt prachtig.
    Ook je macro opnamen mogen er zijn.
    Ik vind de foto's 7,8,20 en 22 echt geweldig.
    Ik wens jullie een heel fijn weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Irma,
      deze foto's zijn heel anders dan die van de postbank. Daar ben ik ook nog nooit geweest en mss moet ik daar ook eens naar toe :-) Deze foto's zijn in Lage Vuursche genomen. Hadden een route gekregen van Karel en die was ook echt prachtig om te doen alleen............ die regenbuien maakte dat dit uitje behoorlijk in het water viel. Ook voor jou een heel fijn weekend ook al zijn we inmiddels een weekend verder.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  22. Mooi stukje natuur, en jullie foto's mogen er weer wezen, mooie reportage.
    Groetjes en goed weekend,
    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De heide is ook echt een mooi stukje natuur Joost en al helemaal als deze in bloei staat.
      In dit blog inderdaad foto's van ons beide (gebeurd niet zoveel maar deze wilde ik graag gebruiken).
      Jij ook hele fijn weekend,
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  23. Prachtige impressie van een schitterend natuurgebied, heel mooi gedaan, knap!!

    grt, ludo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ludo,
      de hei is en blijft een inspiratiebron voor velen :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  24. Hoi Helma.

    Wat prachtig de macro's van jou en de weide blikken van Henk.
    Super zeg deze serie.

    Prachtige hei ,super foto's en prachtige super macro bloemen foto's..

    Toppertje !!!!!

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      Henk kan heel goed landschappen etc op de foto zetten.
      ik ben meer van de macro al maak ik soms wel een landschapsfoto :-)
      Dank je voor je leuke en enthousiaste reactie :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  25. jij kan nooit te veel foto's plaatsen
    wat is het daar mooi hé, het is echt genieten
    daar wil ik ook eens gaan, naar de heide, ooit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grinnik....... is dat zo Anneke :-)
      Het is daar inderdaad prachtig om te zien, te zijn en te beleven :-)
      Ik hoop echt dat je daar ooit eens komt want dit moet je echt een keer meegemaakt hebben!

      Verwijderen
  26. Hallo Helma prachtg he de heide, mooie egaale kleur door het bos, jammer dat de kleur al weer terug loopt, voroge week in brabant kwam er al weer veel bruin door.
    Groet kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Kees,
      de kleur van de heide is ook prachtig als deze in bloei staat.
      En ja, zo jammer dat dit maar een paar weken per jaar zo mooi paars/roze is.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  27. ieve Helma
    Eerst een groot compliment!
    Een fantastisch mooie en zeer consistent hospitalisatie in prachtige paars
    notes! Fijne composities.

    liefde,
    JetteMajken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hej JetteMajken,
      heden er så smuk, som den er i blomst.
      Desværre er det kun et par uger om året.
      Jeg ønskede at gøre dette år virkelig en én gang i:-)

      Venlig hilsen Helma

      Verwijderen
  28. Helma, deine Fotos sind wunderschön. Man möchte ich das Violett eintauchen. Welch wunderschöne Heide. Danke für die schönen Aufnahmen und liebe Grüße
    von der Waldameise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Waldameise
      die Heide ist auch so schön zu sehen, wenn sie in voller Blüte ist.
      Schöne lila und rosa Farben sind wirklich schön. Leider dauert die Blüte nur ein paar Wochen im Jahr.
      Grüße, Helma

      Verwijderen
  29. Helma, these photos are so beautiful! I can almost smell the lovely fragrance!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Linda,
      delicious that you can enjoy the blooming heather is so:-)
      Actually there was an odor code in the blog down lol .....

      Verwijderen
  30. Wat een prachtig gezicht, je hebt er ware kunstwerkjes van gemaakt Helma, dit is echt genieten, en absoluut niet teveel foto's hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Edward :-)
      Ik weet dat ik vaak wat veel foto's in een blog heb staan maar ik kan dan niet kiezen hé.
      De bloeiende hei moest ik wel bij elkaar zetten want dat is maar een paar weken per jaar :-)

      Verwijderen
  31. Beautiful! I love the colour. Your close ups are great. I hope you'll have a wonderful weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Gunilla,
      the pretty purple and pink colors are also unique to the blooming heather:-)
      Also for you very nice weekend though we are now one week further:-)

      Verwijderen
  32. Mooie foto's hoor en zeker niet teveel, dit verveelt nooit!
    Prachtige macro's van jouw hand!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is alleen altijd zo jammer dat de bloeiende heide maar zo kort duurt.
      De heide is altijd mooi om te zijn maar als hij in bloei staat is het echt geweldig.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  33. Wat is dat toch dit jaar, je bent de zoveelste die een blogje over de hei schrijft (inclusief ikzelf) en gewoon geen super mooi fotoweer treft en als fotograaf had je misschien andere plannen en verwachtingen van je foto's van de hei. Maar jij hebt het toch mooi vast gelegd hoor, ik word er blij van. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee Annemarie maar het is wel een feit.
      Het weer is bij menigeen een grote spelbreker geweest om de mooie hei in bloei te fotograferen!
      Ik had inderdaad hele andere plaatjes in gedachte maar dat moet ik maar weer een jaar uitstellen :-)
      Toch ben ik blij dat je hier evengoed ook blij van werd ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  34. Piękna Twoja jesień... ma klimat.
    Pozdrawiam serdecznie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nie ma atmosfery mówisz Talibra !! ??
      Pogoda nie była ze mną, ale mam kilka fajnych makra wiem jak zrobić.Tłumaczenie prawdopodobnie nie będzie się znowu dobrze odbierane.
      pozdrowienia

      Verwijderen
  35. Ondanks het weer zijn het toch hele mooie, sfeervolle foto's geworden. Wat is licht toch wisselend bij het fotograferen. Te veel zonlicht en dan zo'n blauw waas heb ik nogal eens....
    Wat dat betreft fotografeert bewolkt weer veel beter ;-)
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Zem :-)))) Ik had eigenlijk hele andere foto's in gedachte maar die moeten nu maar wachten tot volgend jaar (mits ik dan wel op tijd ben en ook nog eens lekker weer erbij heb) Je hebt zelf ook al ondervonden wat licht met je foto's kan doen! Bewolkt weer is ook inderdaad beter weer en mooier om te fotograferen.
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  36. Beautiful Heather, the thoughts just see them is superb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The blooming heather is also gorgeous Bob, but the weather should therefore take a little sit :-)
      Thank you for your comment about the header-)

      Verwijderen
  37. fraaie heidelandschappen en details Helma. Je ega heeft absoluut ook kijk op fotografie :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Henk,
      mijn ega heeft absoluut kijk op fotografiegebied alleen doet hij nooit wat met zijn foto's :-(
      Ik wilde deze graag van hem gebruiken en dat mag dan natuurlijk. Ik vond ze te mooi om niet te laten zien :-)

      Verwijderen
  38. Mooi deze bloeiende kleurenpracht. Je close ups vind ik ook erg mooi.
    Groetjes en fijn weekend.
    Truus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Truus,
      ik vind het nog lang niet gemakkelijk om mooie close-ups van de bloeiende heide te maken.
      Dank je wel voor je reactie. ook voor jou een heel fijn weekend ook al is dat alweer een week verder.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  39. Die eerste is echt een heideplaatje! Ik vind inderdaad de sfeer van de foto met hei en die abelen zo mooi! Prachtige plantjes zijn het ook, mooi gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die eerste is een plaatje van Henk :-))))))
      De plantjes zijn ook echt prachtig om te zien. Zo klein, teer maar o, zo mooi.

      Verwijderen
    2. Die ahd zelfs nog beter gekund maar ik was la nat en op knieën op deze foto te maken maakte dat ik alleen maar natter en strammer werd hihi.... Daarom ook maar enkele foto's regendruppels ;-)

      Verwijderen
  40. Hello Helma, the heather is beautiful. What a lovely sight to see.. Gorgeous images.. happy weekend to you!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Eileen, the heath is also wonderful to see. I just think EThe so sorry that this bloom is only a few weeks a year to see. And then the heath blooms than the weather must also go well!
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  41. Hallo Helma, prachtige sfeerweergave van de bloeiende heide. Weer genoten van deze serie. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ben,
      heel fijn dat je genoten hebt van deze serie van de bloeiende heide :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  42. Heerlijk zoveel hei het is genieten wat een sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is inderdaad heel veel hei Bas maar over eht algemeen was de hei niet echt heel "mooi".
      Teveel kale plekken en ook het heidehaantje heeft een en ander aardig verwoest.

      Verwijderen
  43. Toch een mooie impressie van de paarse pracht. Tja, soms zit het weer even niet mee op de dagen dat je vrij bent, dat zullen we allemaal wel eens hebben. Desondanks vind ik je foto's erg geslaagd. vooral de close ups met het egale paars in de achtergrond.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Ghita, als je dan vrij bent en het is dan ook nog eens slecht weer dan baal je behoorlijk!
      En natuurlijk hebben we dan allemaal wel eens maar in de tijd van de bloeiende heide vind ik dat echt heel jammer. Het is maar zo kort dat de hei in bloei staat en de hei ligt ook niet naast mijn deur.
      Ik heb inderdaad toch een paar aardige plaatjes weten te maken :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. Boa tarde, excelente foto reportagem da bela e perfeita natureza, as fotos são eximias na beleza.
    AG

    http://momentosagomes-ag.blogspot.pt/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olá AG, bom vê-lo aqui novamente:-)
      Fico feliz que tenha gostado deste doto da urze de floração.

      Atenciosamente, Helma

      Verwijderen
  45. FORMIDABLE!!!! Como todos tus trabajos,amiga.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias Jodi:-)
      Me alegro de que estés tan emocionado acerca de esta naturaleza fotografías del brezo en flor.
      Un abrazo

      Verwijderen
  46. Una preciosidad! Me gusta como nos acercas a lo más íntimo y nos envuelves con todo lo amplio del paisaje en esta colección de buenas fotografías.
    Un beso grande.

    Prachtig! Ik hou van de manier waarop we de aanpak van de meest intieme en wikkel ons met alles wijde landschap in deze verzameling van goede foto's.
    Een dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias querida Montse,
      Estoy muy contento de que se puede apreciar que este hermoso fotos de la naturaleza de brezo en flor y los paisajes y disfrutar de ella:-)
      Un beso muy grande

      Verwijderen
  47. The heath is also so great to see if he is in bloom Felicia.
    I was therefore really like to go, and now I saw the beautiful purple and pink hues of the small heath flowers. Really great to see.
    I'm very glad you've also enjoyed:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. I just love Erica flowers! It seems that here, on Evia island are a lot too. Now they are wilted. Beautiful photos! Greetings, Traveling Hawk aka Adriana.

    By the way, everyone here asks me if I am Dutch:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha .... so everyone asks it whether you're a Dutch:-) What are they that from then on ??? Nice to hear Adriana:-) Also here are now the heather flowers or erica again uitgeboeid. Here and there you see a purple or pink pol but we will have to wait until next year.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  49. Co za wspaniałe zdjęcia łąk wrzosowych!!!! Super Helma:) Lilowa Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cześć Wanda,
      kwitnienia uczelni jest naprawdę wspaniałe widzieć.
      To jest po prostu wstyd, że wrzos kwitnie tylko kilka tygodni w roku.
      Z poważaniem, Helma

      Verwijderen
  50. Het is eigenlijk zo'n simpel maar zo'n mooi plantje. Je hebt de heide er prachtig opgezet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zeg je heel mooi Michelle :_)
      Het is een simpel maar een heel mooi plantje. Als je dat simpele bloemetjes nu eens zou bekijken dan zie je hoe ingenieus deze is gemaakt. Prachtige en hele fijne details ;-)

      Verwijderen
  51. Hoi Helma,
    vroeger wilde ik een bruidsboeket van hei hebben zo mooi vond ik het.
    en zo als jij het gefotografeerd heb lijkt het hele grote bloemen.
    prachtig hoor.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi... wat grappig dat je daar een bruidsboeket van wilde hebben Marja :-)
      In de macro lijken het inderdaad grote bloemen maar ze zijn ontiegelijk klein en fijn.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  52. Helma
    Thanks for all the comments, but I can never compare with your natural photo.
    The Natural photographers are excellent photographers.

    I looked at a book about plants and it is true Crocus blooms in spring.
    My picture was taken 09/07/2014.
    Human experiments?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Stella,
      I also know that the crocuses are:-) I just note that you had photographed crocuses lol .... You really have a fantastic beautiful color now. And thank you for your nice comment about these pictures of blossomed heath.
      Warm regards, Helma

      Verwijderen
  53. Reacties
    1. Merci Cath,
      la bruyère en fleurs est aussi merveilleux à voir!

      Verwijderen
  54. Really beautiful Heather scenes Helma.
    Echt mooie Heather scènes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Roy,
      the heath is so beautiful so there has to include a matching header at ;-)

      Verwijderen
  55. Wat is het prachtig daar, geweldig om zo omringd te zijn door dat uitgestrekte heidegebied, zo mooi om te zien!
    Schitterende foto's Helma, ook de macro's zijn magnifiek, die kleuren wow zo prachtig!!
    Puur paars natuurgenot!
    Nog een fijne avond,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De hei is ook echt prachtig om te zien Vanessa en zeker als deze in bloei staat. Helaas is de bloeiende hei maar een paar weken te zien maar dat maakt dan ook gelijk heel veel indruk. Echt prachtig om te zien en om daar dan te zijn :-) Paars en roze zijn ook hele mooie kleuren ;-)
      Jij ook nog hele fijne dag vandaag.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  56. Oh my, how beautiful!! Love the close-ups and the fields of heather. I truly could not pick a favorite since they are all wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You also do not have to choose a favorite Gail, but I'm glad you all enjoyed these pictures of the blooming heather:-)

      Verwijderen
  57. Hoi Helma,
    Mooi blog. Prima samenwerking zo: de mooie landschappen passen prachtig tussen jouw macro's.
    Een een regenbui op je koppie is niet prettig (laat staan 3), maar de hei met druppels vind ik wel héél erg mooi, m.n. foto 7.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corrie,
      die regenbuien waren kort maar heftig. We liepen op een gegeven moment echt te soppen op de zand (lees blubber) paden en met alleen vuilniszakken om de camera's te beschermen. Zelf ook als verzopen katjes en toen was de lol er echt wel af. Maar.............. tussendoor toch paar mooie plaatjes weten te maken hihi...... Leuk dat je toch een favo hebt gevonden ;-)
      Hartelijke groet, Helma

      Verwijderen
  58. Wow - what magical shots - and such a pretty sight.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. If the heather is in bloom, it is also wonderful to see.
      Beautiful purple and pink glow is da all you see eye:-)

      Verwijderen
  59. Hai Helma,

    Een paar hele mooi landschapsplaten zeg. Prachtig hoe het paars van je scherm afspat. Toch de mooiste voor mij uit de serie is nummer 21. Mooi scherpteverloop en qua kleur en detail een schitterende plaat.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      het zijn hele andere plaatjes geworden dan aanvankelijk de bedoeling was, maar ja... je hebt het nu eenmaal niet op voorhand voor het zeggen qua weer etc. De mooie paarse en roze kleuren waren wel heel intens zeker als de zon scheen :-) Leuk dat je die foto hebt aangewezen als favo.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  60. Nou ik vind dit toch wel een heel fijne heideblog Helma. Prachtige afwisseling van landschappen en macro en natuurlijk zou je wellicht graag ander weer gehad willen hebben, maar je laat met deze serie toch ook heel goed zien hoe mooi de bloeiende hei is.
    Prachtige kopfoto ook trouwens, leuk gedaan zo met het doorkijkje door de heidestruikjes.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Coby :-)
      ik had inderdaad liever ander weer gehad maar zoals ik ook al tegen René boven jou zei: We hebben dat helaas niet voor het uitkiezen. Volgens de weerberichten zouden we in de ochtend een buitje krijgen en daarna zonnig/bewolkt. Ideaal dus maar het pakte heel anders uit!!!!! De bloeiende hei is ook fantastisch maar ik zal weer toto volgend jaar moeten wachten om te fotograferen wat ik eigenlijk voor ogen had.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  61. Hi Helma! Once upon a time we were not in your blog, because we were on vacation. We are pleased to host here again in. Fabulous pictures as usual. Such beautiful moorlands we have never seen.
    Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I am last week not really been in blog land because I also ujit was:-) I hope you had a wonderful holiday and you see me very soon again on your blog:-) I'm glad you 've enjoyed it. flowering heather
      Warm regards, Helma

      Verwijderen
  62. Prachtig Helma nostalgie voor mij is het jaren geleden dat ik het zo mooi in bloei zag dank je wel daar voor lieve groetjes Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jammer dat het voor jou nostalgie is Daniëlle!
      Het is zo mooi om te zien en het is inderdaad wel even rijden om het te zien.
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  63. Bonsoir Helma,
    Oh c'est comme dans mon jardin !
    Bravo très belles photos !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Si ceci est votre jardin si vous avez vraiment un grand jardin Nathalie-)))
      Magnifiquement ces couleurs. J'ai besoin d'une pièce pour DRIVE)

      Verwijderen
  64. wonderful pictures of heather with raindrops.. love them :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ruby,
      the blooming heath is also fantastic to see.
      The raindrops were an unexpected "gift":-)

      Verwijderen
  65. Hi Helma,

    Goh dat klinkt me bekent in de oren, nat geregend en lek gestoken.
    Tja het leven van een fotograaf gaat lang niet altijd over rozen.
    En je moet er vaak heel wat voor over hebben.

    Maar als je dan vervolgens thuis komt met zulke mooie, lieve, zachte, wonderschone opnames dan ben je de rest waarschijnlijk al heel snel vergeten.
    Wat een heerlijke serie om naar te kijken zeg.
    Echt zo'n mooie complete serie waarbij je oog had voor het overzicht en voor de details.

    Jammie jammie jammie.
    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karina,

      grinnik....... heel bekend voor ons onberekenbare landje hihi..... dat nat is niet leuk maar dat "lek gestoken" worden is zwaar minder!!!!! Het leven van een fotograaf gaat inderdaad vaak meer over stekels en doorns dan over rozen en rozenblaadjes whahahahahaha......

      De regen waren we inderdaad snel vergeten de "prikken" echter niet!! Pffff.... wat een ellende is dat toch. Een gewone muggenbult neemt na een dag alweer af maar de prikken van deze akelige muggen duurt gewoon dagenlang arghhhhh........ maar......... de plaatjes maken inderdaad veel goed :-))))))))))))))))))))))

      LG, Helma

      Verwijderen
  66. Hallo lieve Helma,
    Het is een prachtige omgeving die in het bijzonder stimuleert dagdromen. Ik hou van je foto's.
    Ik omhels je liefdevol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour cher Roger,
      la bruyère en fleurs est vraiment fantastique à voir. Malheureusement, les fleurs de bruyère que quelques semaines par an et alors vous devez vraiment être là au moment géode. Je suis très heureux que vous avez apprécié ces photos.
      Je t'embrasse affectueusement

      Verwijderen
  67. Helma je serie is zo prachtig met de hei in volle bloei. Het is weer genieten om door deze blog te "lopen".
    Fijne avond en groetjes Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve reactie Dietmut :-)
      Heel fijn dat je laat weten om op deze manier ook van de bloeiende heide te kunnen genieten door er als het ware "doorheen te lopen".
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  68. Wat een heerlijke zee van roze! Echt een blog om in weg te dromen, in een echte roze wolk!
    fijne avond en groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook alles roze en paars wat je dan ziet als de hei in bloei staat Mickey.
      Helemaal als je dan van dat mooie licht erbij hebt :-)
      Jij ook hele fijne avond.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  69. Wat een streling voor het oog deze natuurreportage

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik helemaal met je eens Marylou :-)
      Het is ook schitterend om te zien.

      Verwijderen
  70. Wonderful scenery and gorgeous close ups of the flowers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Denisein,
      nice that you have paid a visit here and have enjoyed these pictures of the blooming heather:-)

      Verwijderen
  71. Your images are just out of this world extraordinary!! So beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Thank you for such stunning and impressive views into nature!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You're welcome Karen,
      the blooming heather is so beautiful that I wanted to show you this:-)

      Verwijderen
  73. The moors with the blooming heather are amazing and so beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Ida,
      if you in the middle of the flowering heather state and you look around you it's really an overwhelming experience:-)

      Verwijderen
  74. Wat mooi die bloeiende heide, heb het ook nog niet gezien. Zeer mooie heidelandschappen en knappe macro's. Een plezier om te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohw wat jammer dat je dit nog nooit gezien hebt!!!!
      Het is echt zo mooi om te zien! Ik ben ook meestal te laat maar ik probeer er alle jaren toch even heen te gaan als de hei in bloei staat. Fijn dat je aan deze foto's toch plezier hebt gehad :-)

      Verwijderen
  75. niesamowity widok,tyle wrzosów wow :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jest to również wspaniałe widzieć Monika na własne oczy:-)

      Verwijderen
  76. Such gorgeous heather! Oh, what beautiful photos!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Marie,
      very nice that you also visits here:-) I'm glad you enjoyed these photos of the fascinating heath.

      Verwijderen
  77. Mooie landschappen en macro's Helma, altijd lekker kleurig die bloeiende heide en spreekt daarom bij veel mensen tot de verbeelding. Je macro's zijn vanouds mooi, waarbij ik de eerste (en twaalfde) de mooiste vind. Ik probeer de laatste tijd ook wat aan landschapsfotografie te doen, maar mis op dit moment nog de nodige filters en ik ben tot de conclusie gekomen dat die toch eigenlijk onmisbaar zijn. Van jouw landschappen vind ik nr. 9 de beste.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad, ik ben ook geen ster in landschapsfotografie maar ik lees dat jij filters wilt gebruiken omdat die onmisbaar zijn. Ik zou dat echt niet weten want ik gebruik geen filters. Macro vind ik nog steeds een prachtige vorm van fotografie en dat zal in de herfst ook nog zo zijn. Daarna weer over op de vogeltjes :-)
      Fijn dat je weer genoten hebt van deze bloeiende heide foto's.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  78. Reacties
    1. The purple color is also specifically for the heath Barbara:-)
      Wonderful to see for yourself.

      Verwijderen
  79. Pracht foto's van de bloeiende heide Helma, dat zijn een paar muggeprikjes toch wel waard ;-))
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een paar muggenprikjes gaan nog wel Tnie, maar deze keer waren het er teveel van het goede!!!
      Bovendien staken ze door de sokken en ook de lange broek heen!!! Heb er echte dagenlang last van gehad boehoe.........
      Jij nog hele fijne avond.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  80. Hoi Helma.. What a beautiful pictures.. Nice colors.. Delightful post.. Congrats my friend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. El páramo también es muy bonito para ver si está en flor Ana.
      Gracias también disfrutó de estas fotos:-)

      Verwijderen
  81. Que lindeza Helma a flores os campos floridos a chuva que as deixa molhadas.
    Belíssimas!
    E a cor lilás é especialmente romântica.
    Adorei!
    um abraço grande

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Lis,
      quando a urze está em flor é tudo roxo e rosa que você vê ao seu redor. É realmente maravilhoso ver isso. Infelizmente, o crescimento desta bela urze leva algumas semanas.
      Um grande abraço

      Verwijderen
  82. What a wonderful place of earth, Helma.
    I love your series of photos here so much. :-)
    It must be wonderful walking through the heathlands seeing all the fragrance ericas. I like them very much and many thanks for sharing all these great shots with us. :-)

    Have a nice weekend and lots of greetings
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello dear Christa,
      it is really wonderful for walking. on the flowering heaths Pretty pink and aparse flowers make a delicious and beautiful atmosphere. Really great to see. The sweet honey scent also makes you feel like you're in another world-)

      Also for you a very happy new week.
      Kind regards, Helma

      Verwijderen
  83. Goedemorgen Helma , je moet er wat voor over hebben maar het is toch aardig gelukt ??
    Welke hei hebben jullie bezocht ?? Wij hebben ons bezoek maar uitgesteld tot volgend jaar want we willen er dan een midweekje van maken en daar kwam nu niet van . Dinsdag de uitslag , je hoort van me .
    Fijne dag en liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie middag Lia,
      wij waren op de hei bij Lage Vuursche vlakbij het pluismeertje. Helaas teveel nattigheid gehad dus de plaatjes die ik voor ogen had zijn het niet geworden :-) Goed dat je het uitgesteld heb en ook ik ga volgend jaar een nieuwe poging wagen.

      Pfff.... spannend voor je. Ik duim en doe een schietgebedje.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  84. Heerlijk al dat paars. Ik heb er dit jaar geen gebruik van gemaakt en krijg nu al spijt. Gelukkig kan ik hier mijn hart even ophalen ;-)
    Mooie landschappen en details.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad ook heerlijk Gonnie. Jammer alleen dat je dan het weer niet naar je hand kan zetten ;-)
      Jij gaat volgend jaar ook vast mooie heide foto's maken. Je moet wel eens kiezen nietwaar :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  85. Hello Tanya,
    nice that you also visits here.
    Glad you enjoyed these photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Hoi Helma,
    Bedankt voor je berichtje. Als je mijn artikeltjes wilt lezen moet je vanaf nu op de berichtkop klikken, dan opend het artikel vanzelf. Het reactie formulier staat er dan gewoon onder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Michelle,
      dank je wel voor je reactie.
      Ik ga het dan op die manier even proberen :-)

      Verwijderen
  87. Dear Helma,
    This is a very beautiful landscape, the sight of heather is is so soothing.
    I hope you enjoyed this "holiday" fully and you have come back fully recharged, you deserve it :)
    I hope we will see some of your dragonfly photos soon, we have interesting newcomers on Dragonfly World! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Noushka,
      Indeed we have enjoyed only did I get a sting of an insect in my foot which days I could not walk. I still can not closed shoes but that will be okay. I was just basically looking at Dragonfly World and saw indeed newcomers and beautiful pictures. My pictures you see there too soon only have I less by circumstances photos than last year.

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma