dinsdag 3 juni 2014

Bloemetjes.............

Deze fotootjes staan al een tijdje klaar (laatste week april) om geplaatst te worden maar steeds zet ik weer andere neer. Dus voordat ik overga op het plaatsen van mijn Kluten en andere weidevogels eerst wat bloemetjes.

Dit zijn wat vroege bloemetjes in mijn tuin en die vond ik wel leuk om te laten zien. Gewoon fleurig. De opgerolde varens zijn inmiddels al uitgegroeid tot enorme varens dus hoog tijd voor deze foto's.


***Foto's  zijn  in de vergroting beter van kwaliteit, dus mooier, scherper en duidelijker. Even op de foto zelf klikken of op de bovenste foto, dan kun je doorklikken of scrollen.***


Uit een vetplant ofwel cactus kwamen van deze steeltje met bloemetjes. 
De naam weet ik helaas niet.


Bloemetjes van een vetplant

Bloemetje van mijn vetplant

Bloemetjes van mijn vetplant

Hieronder een van mijn varens in mijn "groen" hoekje....

Nog opgerolde varen

Hieronder een serie van het Engels gras (Armeria maritima) welke ik aan alle kanten heb geprobeerd te fotograferen. Het is een heel klein bloemetje maar o, zo mooi.
De kleur en de lichte parelmoerglans in dit hele kleine bloemetje maakt deze zo beeldchoon.
Op de foto komt ie niet zo mooi over als in mijn tuin maar zo hebben jullie een idee hoe ie eruit ziet.


Engels gras (Armeria maritima)

Engels gras (Armeria maritima)

Engels gras (Armeria maritima)

Engels gras (Armeria maritima)

Engels gras (Armeria maritima)
Nog een andere varen in mijn "groen" hoekje....


Opgerolde varen

Hieronder een plantje die de meeste wel kennen.....
De Kalanchoë blossfeldiana


Kalanchoë blossfeldiana

En de Steenbreek bloeide ook weer uitbundig....


Steenbreek (Saxifraga)

Steenbreek (Saxifraga)

Steenbreek (Saxifraga)

En nog een varen....


Opgerolde varen




=========================================================

Iedereen ook weer heel erg bedankt voor alle leuke reacties en complimenten op het blog hieronder van:

"Geoorde fuut (Podiceps nigricollis)............."

Door drukte op mijn werk loop ik wat achter met reageren maar ben al bezig met een inhaalslag 

139 opmerkingen:

  1. Fantastic macros Helma.My compliments.
    Fantastische macro Helma. Mijn complimenten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. so beautiful and delicate are these blooms! lovely shots! i especially love the fiddleheads. so tight and ready to unfurl! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. These flowers were still in my garden and now there are already lots of pretty flowers added.
      I will later fototograferen :-)

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Thank you Gail.
      I'm glad you like these beautiful pictures :-)

      Verwijderen
  4. ohhhh lieve helma,
    je loopt achter met plaatsen :-)
    maar weet je, je hebt een pluspuntje nu, dat je ze tóch nog zet,
    anders had ik al dit mooie moeten missen...
    amaai.....
    zulke prachtige foto's,

    jij bent van alle markten thuis,

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik loop inderdaad op achter met plaatsen Dien en niet alleen met mijn foto's maar ook met reageren!
      Ik probeer nu alles een beetje in te halen zodat ik niet al te ver op achter raak :-)
      Ik ben blij dat je ook van deze tere bloemetjes geniet.

      xxx

      Verwijderen
  5. En wat zijn het weer een plaatjes Helma.Prachtig zoals je vooral de fragile bloemetjes op de foto hebt gezet .Het Engels gras heb ik lang geleden ook eens in de tuin gehad maar dat was een felroze kleur ,deze zijn echt heel erg mooi .Ik kom later de vorige blogs bekijken .
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Elisabeth :-)
      dat Engelse gras vind ik zo mooi om te zien (en te hebben). Ze zijn er ook nog in verschillende kleuren roze (en wit). Doe maar rustig aan hoor want ik loop zelf ook mega op achter!
      Lieve groetjes, Helma

      Verwijderen
  6. ha die Helma
    prachtige macro foto's en of het nu is omdat je achter loopt maakt ze niet minder mooi hoor
    dus je bent ook een tuinvrouw die veel moois in haar tuintje laat groeien en ons er van mee laat genieten
    dank daar voor
    als ook voor je lieve woorden over de drie ppsjes bij het blog goed gevoel
    liefs karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ik mag heel graag in macro fotograferen maar ik zie zoveel en maak gewoon teveel foto's.
      Ik verwerk ze ook niet meteen en dan heb ik de dag erna alweer andere foto's. Zo loopt dat steeds meer op en dan vergeet ik ze ook weer. Ik heb zelfs nog mappen staan met te plaatsen foto's van 2013 maar die doe ik maar weg denk ik.
      Ik geniet altijd van je pps'jes dus ga daar vooral mee door :-))))))))))))))
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  7. een serie waar ik heb van genoten. jouw bloemen en varens doen het prachtig tegen de wazige achtergrond. Mooi gedaan Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hilde,
      ik vind varens sowieso altijd prachtig om te zien en inmiddels zijn het joekels van varens geworden nu ze helemala ontvouwen zijn :-) Bloemen maken een mens ook altijd vrolijk :-)

      Verwijderen
  8. each beautiful, what a lovely time you would've had taking these photos Helma. I rather like the curled fern frond; I recognize many of these too

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Carole,
      nice that you recognize many of these flowers :-)
      Have them also in your garden? What is it nice flowery garden huh.
      The ferns there provide a nice change :-)

      Verwijderen
  9. Simply amazing! Lovely little blooms and images.. Gorgeous post! Have a happy week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It is often the small and simple things that can make us so happy Eileen;-)
      Have a very nice weekend .

      Verwijderen
  10. Wonderful floral images. You have portrayed them in a very pleasing manner indeed. Congratulations Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's also something different than the birds David :-)
      Moreover, they are nice and close to my garden and I did not have to way :-)

      Verwijderen
  11. Beautiful blossoms! My favorites are the unfurling ferns. Have a lovely day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. These flowers and varesen stand in my garden. Ferns are now fully deployed and are nicely packed in foil :-)

      Verwijderen
  12. Mooie serie Helma, zeker dat Engels gras, ik ken dat helemaal niet denk ik.
    Ook de opgerolde varen heb je prachtig vast gelegd.
    Kortom een blog om van te genieten.
    Ik vermoedde al dat je druk was, ik miste je reactie al bij mij.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat Engelse gras is ook heel mooi om een polletje van in je tuintje te hebben.
      Deze mooie zachte roze kleur met zijn parelmoeren glans is echt een prachtig om te zien.
      Je bent een van de vele waar ik nog niet had gereageerd maar ik was (en ben) ook echt heel erg druk met weinig vrije tijd helaas.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  13. Reacties
    1. Dat zijn het ook hihi....
      en ze staan lekker gewoon in mijn kleine tuintje ;-)

      Verwijderen
  14. Przepięknie pokazane ,piekne makra .Pozdrawiam :}

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Miki,
      for your comment and for your visit :-)

      Verwijderen
  15. Hoi Helma,
    Met jouw vaardigheden op het gebied van macrofotografie is het geen verrassing dat je deze bloemen en blaadjes ook heel mooi hebt geportretteerd. Wel lekker dat je daarvoor ook niet op stap hoeft te gaan :-)
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kees,
      ik mag ook heel graag in macro fotograferen en deze tijd is daar uitermate geschikt voor :-)
      De vogels vergeet ik ook niet en dat zag je aan de Grutto's en Kluten waar je een voorproefje van hebt gekregen :-) Voor deze bloemen hoefde ik inderdaad niet op stap en de varens zijn inmiddels uitgerold tot mooie volle varens.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  16. Hoi Helma,
    mooie macro's, ik vind dat je vooral de varens er heel mooi op hebt staan.
    groet
    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joost,
      ik hoefde hiervoor mijn deur niet uit, nou jaaaa.....
      even de drempel van mijn deur over en daar staan ze in mijn tuintje.
      De varens zijn inmiddels helemaal uitgerold tot mooie volle varens :-)
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  17. Wat mooi allemaal en wat een diversiteit... werkelijk prachtig, Helma!!
    Fijne week en lieve knufff groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anna,
      deze mooie bloemetjes staan in mijn tuintje en dat maakt het altijd zo gezellig :-)
      Inmiddels zijn de bloemen van de plantenbakken ook aan de fotografie onderworpen maar die komen nog wel een keer op het blog :-)
      Heel fijn weekend en veel liefs, Helma

      Verwijderen
  18. Hoi Helma!!!.. Delicious images endowed with great sensitivity .. Very good blurs, nice colors and perfect founds. Compliments ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias por tus cumplidos Ana ti.
      Me gusta disparar en macro también es muy divertido de hacer.

      Verwijderen
  19. No dragonflies here, Helma??? ;-)
    It doesn't matter, these pictures are fabulous!
    You have played very successfully with the light on the different flowers, and your photos resonate with much warmth!
    Congratulations!!
    Keep well and enjoy the rest of the week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Indeed, no dragonflies host Noushka. I have a lot of dragonflies and damselflies, but I need them all to figure out mala. Also, more and again. So will I have a lot to put on the common dragonfly site :-)

      I'm glad you find these images with the beautiful flowers;-)
      Very fine wekeend.

      Verwijderen
  20. ieve Helma
    Leuke foto serie met vele mooie composities!
    Hoewel licht! Heerlijk om naar te kijken!

    Bedankt voor alle reacties op mijn blog!

    JetteMajken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Helma.

      Mooi zeg al die bloemen.
      De opgerolde varen is heel erg mooi.
      Prachtige serie weer om naar te kijken.

      Groettie van Patricia.

      Verwijderen
    2. Hej JetteMajken,
      Tak for din dejlige kommentar. Jeg kan godt lide at skyde i makro og derefter disse blomster sjove elementer.

      Kære hilsener, Helma

      Verwijderen
    3. Hoi Patricia,
      je zit wederom in een ander zijn reactievakje hahahaha... maar zo kan het ook :-)
      De opgerolde varens zijn inmiddels uitgerold tot mooie volle varens.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    4. Hoi Helma.

      Stom he, zal de warmte wel zijn, of de leeftijd, bijna Drees ;-)).
      Toen die weg was zag ik het, maar dacht ach ziet Helma niet hi,hi.
      Groettie van Patricia.

      Verwijderen
    5. Hahahahahaha.... ik ben ook al een oudje hoor Patricia maar ik zag het mooi wel hahahahaha...
      Ik heb het daarom zo maar opgelost en ieder apart een reactie teruggegeven :-)
      Geniet van het mooie weer dit Pinksterweekend.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  21. Dit is echt genieten Helma, je bent inderdaad van alle markten thuis. Top hoor!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloemen maken een mens ook altijd vrolijk Jan :-)
      En in mijn kleine tuintje staan er dan ook heel veel ;-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  22. Wow, prachtige macro's Helma, een fantastische collectie bloemen heb jij in de tuin, de kleuren zijn zó mooi en de details zijn echt schitterend!
    Dat engels gras zou ik ook graag in mijn tuin hebben, wat een prachtige tedere roze bloemetjes! Die foto's zouden hier perfect passen bij al mijn roze tinten :-)
    Een schitterende bloemenreeks!
    Fijne dag,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Vanessa,
      inmiddels staan ook alle bakken, potten en wandhangers vol met bloeiende plantjes en daar ga ik ook nog een serie van laten zien. Ik wordt altijd blij van bloemen dus dan deel ik dat ook op het blog :-)
      Dat Engelse gras kan je in verschillende kleuren krijgen van heel licht roze tot heel hard roze. Daar moet je dan wel even om denken mocht je deze gaan aanschaffen. Deze zachte roze kleur past inderdaad heel goed bij jou thema's :-)
      Heel fijn weekend.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  23. Helma wat is dit weer mooi wat een sfeer weet je te creëren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarom mag ik met mooi weer ook graag in mijn eigen tuintje zitten Bas :-)
      Ik geniet dan ook van al deze mooie bloemetjes.

      Verwijderen
  24. Liebe Helma,

    deine Fotos zeigen einmal mehr, dass selbst die kleinsten, fast unscheinbaren Dinge, oft die größten Wunder sind. Danke für diese herrlichen Makro-Aufnahmen. Die Natur ist eine Künstlerin ... unübertroffen.

    Ein lieber Gruß zu dir
    von der Waldameise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Waldameise,
      Dieser winzige kleine Blume und anderen Pflanzen machen meinen Garten in ein Paradies. Tatsächlich ist es die kleinen Dinge, die das Leben so schön machen. In der Natur sind die kleinen Details und geneiten winzig kleine Blume.
      Sehr schönes Wochenende.

      Liebe Grüße, Helma

      Verwijderen
  25. oh wauw wat een prachtige foto's :D Ik ben gek op bloesems ( zo veel zelfs dat ik er een tattoo van heb )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik heb een tattoo van kleine bloemetjes rond mijn enkel :-)
      Grappig hé.

      Verwijderen
  26. Reacties
    1. Takk for at du Dirk,
      de små blomstene i naturen er noen ganger virkelige perler :-)

      Verwijderen
  27. Stuk voor stuk juweeltjes, en nr. 14 springt er voor mij nog een beetje uit. Ook de ontluikende Varens heb je prachtig vast gelegd. Ik zit te genieten! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat je zit te genieten Annemarie.
      De varens zijn inmiddels uitgerold tot mooie volle varens :-)
      Groetjes,

      Verwijderen
  28. Ja, Helma, voor mooie foto's hoef je soms slechts in je eigen tuin te kijken. Heel mooi, de gedetailleerde bloemen en die prachtige, zich ontrollende varenbladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar Zem, en daarom mag ik ook graag in mijn eigen tuintje zitten :-)
      De varens zijn inmiddels uitgerold en staan mooi te waaieren in het groen hoekje.

      Verwijderen
  29. Erg mooi Helma.
    Ik vind de warme sfeer van het Steenbreek erg mooi. Het porselein/parelmoer roze bloeiende Engels gras (nooit van gehoord) is erg mooi, alleen kan ik niet zien hoe klein eigenlijk...? Je varenfoto's vind ik bijzonder omdat het eigenlijk vertelt hoe het gaat uitrollen. Heel fascinerend. Mooie blog!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria,
      de Steenbreek vind ik altijd prachtig als deze weer als een van de eerste weer toto bloei komt. Ieder jaar moet ik er wel weer een stuk van afsteken want anders staat mijn hele tuin vol maar ik vind ze prachtig om te zien en te hebben :-) Het Engels gras kan je in diverse kleuren kopen maar ik prefereer deze mooie zachte roze met parelmoerglans. De varens zijn inmiddels ontrold tot mooie volle bladeren hihi....
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  30. Given that I love flowers, I love all the photos; the details, the depth, in particular.
    But, if I have to choose a favorite one from this post, I would choose the Kalanchoe blossfeldiana.
    Such a treat to see all these flowers in one place and I am hoping to see them in person sometime.
    Thank you for sharing with all of us.
    Peace :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Chandra,
      I also love flowers and so I think it's very nice that you have chosen as a favorite :-) The Kalanchoe blossfeldiana There are now several flowers in bloom and that place I once in a ancer blog.
      Greetings

      Verwijderen
  31. Helma, I commend your blog baton and best wishes. Accept it or not - your choice (see my blog post).
    I understand that will be lost in translation. So you decide to take over or not ...
    ***************
    Helma, предаю вашему блогу эстафетную палочку и самые лучшие пожелания. Принять её или нет - дело ваше (смотрите пост в моем блоге).
    Понимаю, что будут трудности перевода. Поэтому вам решать принять эстафету или нет...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Привет Галина,
      Я видел ваш пост, и я понимаю, что я получил, потому что вы завидовать мне премию Liebster :-) Кроме того, необходимо ответить на несколько вопросов. Спасибо, что вы назначили меня.
      Привет, Helma

      Verwijderen
  32. Helma het is weer een blog om van te kwijlen , we vinden vogeltjes mooi maar bloemen hebben ook een hoog aanzien bij mij hoor dus dit is weer genieten !
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet te veel kwijlen hoor Annie want dat wordt het zo'n kledderboel hahahaha....
      Vogeltjes vinden we inderdaad mooi maar de bloemen krijgen ook vaak een plekje. Heerlijk al die mooie bloemen in deze tijd.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  33. Reacties
    1. I should also like to macro shooting Peter.

      Greetings, Helma

      Verwijderen
  34. Hoi Helma,
    Prachtige fleurige foto's!! Geweldig zo met die mooie kleuren.
    Vooral in de vergroting komen erg mooi over.
    Foto 1 (en dan natuurlijk ook 6) is echt fantastisch. De roze bloemetjes steken daar erg mooi af tegen de donkere achtergrond. Schitterend gedaan Helma!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marco,
      de foto die jij bedoelt is ook heel mooi. Daarom heb ik deze ook als openingsfoto geruikt :-)
      Ik mag dan ook graag al deze kleuren zien en geniet van de bloemen en alles wat daarbij komt :-0
      Heel fijn weekend.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  35. beautiful pictures, You have realy nice colors in your images

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I love the beautiful soft colors with pearly luster.
      Sometimes I found hard beautiful colors like yellow dandelions

      Verwijderen
  36. It is always such a pleasure to visit you here, dear Helma.
    You photography is purely magical.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your lovely comment Lisa.
      I should also like to look at your pictures and then give always an "i like" :-)

      Verwijderen
  37. Een serie om jaloers op te zijn prachtig hoe je dit in beeld brengt.

    Gr. Frans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet jaloers worden hoor Frans :-)
      Dit kan jij ook zo doen.
      Dank je voor je leuke reactie.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  38. Wat een schitterende macroserie Helma, prachtig belicht en zo verdraaid mooi
    van scherpte, echt top. Fraaie kopfoto heb je er ook van gemaakt.
    Een vraagje, heb je er ook over gedacht om van foto 5 een wat krappere uitsnede te maken, het
    proberen waar volgens mij.
    Hoe dan ook een heerlijke serie waarvan het fijn is dat je die toch nog even hebt willen delen.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Coby :-)
      zoals je weet mag ik graag in macro fotograferen en dan is deze tijd van het jaar echt geweldig om dan items te zoeken die je dan probeert zo mooi mogelijk vat te leggen :-)
      En jazeker heb ik dar over nagedacht maar ik wilde deze wat meer ruimte geven. Ik heb wel een krappere uitsnede van die bewuste varen en die komt in een ander blog aan de orde :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  39. Have enjoyed spending time to get a great tour on your blog with wonderful pictures. Keep up the good work! THANK YOU for sharing!

    Warm greetings from Denmark, Dorthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Dorothé,
      So you've just been going through some blog post :-)
      I for one am glad you enjoyed it.

      Dear greetings, Helma

      Verwijderen
  40. Eigen tuin is goud waard, ik mis de mijne elke dag, maar ja je kan niet alles hebben. ;-)
    Laatst kwam ik in mijn archief de bloemen van de vetplant tegen, wat zijn ze bijzonder hè.
    Blij dat ik een beetje van jou tuin kan meegenieten! Mooie serie Helma! Grtjs van je buuv. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Marjolein,
      en wat jammer dat jij geen tuintje meer hebt :-( Ik moet er niet aan denken! Mijn ega wil naar de binnenstad verhuizen maar ik wil alleen mee als er of een mega groot balkon bij zit of een enorm dakterras. Ik moet planten neer kunnen zetten!!!
      Jij hebt deze vetplant dus ook gehad. Ik heb ook echt geen flauw idee hoe deze heet.
      Lieve groetjes van je buuv......

      Verwijderen
  41. wat een mooie bloemenshow!!
    en de steenbreek vind ik bijzonder lieflijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou van bloemen in mijn tuin Anneke, en
      deze kleintjes waren de eerste die begonnen te bloeien.
      Inmiddels staan de plantenbakken nu ook vol met mooie bloeiende plantjes :-)

      Verwijderen
  42. Hi Helma,
    a big compliment, a picture is again more beautiful than the other.
    Greetings
    Sigi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Sigi,
      Thank you for your compliments :-)
      I feel very honored.
      Very nice weekend.
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  43. een prachtige reeks met die zachte tinten...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Willy,
      leuk dat je hier ook even aan komt wippen :-)
      Ik ben blij dat je van deze plaatjes hebt genoten.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  44. I'm very glad that you like these pictures Felicia.
    Then I do it good;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Goeie zet Helma om eerst deze foto's te plaatsen, Prachtig zijn ze, mooie bloemetjes ook.
    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De varens zijn dan ook inmiddels al uitgegroeid toto mooie volle varens Kees.
      En ook mijn plantenbakken zijn nu allemaal met mooie bloeiende plantjes gevuld.
      Daar zal ik tzt ook wat van plaatsen :-).
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  46. Hoi Helma,

    Dat ziet er weer heel goed uit. Lekker scherp en met een heel mooi scherptediepteverloop, vooral bij het Engels gras. Foto nr. 5 van de nog opgerolde varen vind ik de mooiste, mede door het prachtige licht.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ad,

      ik mag dan ook graag in macro fotograferen en dan wil ik nog wel eens wat proberen :-) Het Engelse gras is echt heel klein maar ze zijn o, zo mooi om te zien. Ik heb de zacht roze variant met een mooie lichte parelmoerglans. De varens zijn inmiddels al mooie volwassen uitgerolde varens geworden :-)

      Fijn pinkster weekend.
      Groetjes,
      Helma

      Verwijderen
  47. Wat een genot om zulke planten in je eigen tuin te hebben Helma, dan hoef je niet ver weg om dit soort mooie foto's te maken. De opnamen van het Engelse gras vind ik bijzonder fraai door het verloop in scherptediepte. De vetplant waar deze bloemen aankomen, heb ik ooit gehad, maar weet de naam er ook niet van.
    Groetjes, Edward.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn maar kleine plantjes hoor Edward :-)
      En nee, ik hoef dan gelukkig niet ver weg. Ik stap de deur uit en gan op knieën voor mijn kleine tuintje zitten. Dat Engels gras is ook echt heel leuk om te hebben. Jij hebt de zelfde vetplant dus ook gehad maar weet ook de naam niet. Misschien kom ik er ooit nog een keer achter :-)

      Fijne Pinksterweekend.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  48. Wat een supermooie bloemen serie is dit. Allemaal zijn ze prachtig van scherpteverloop!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook heerlijk om deze tijd in de bloemen te zitten Ank :-)
      Al die fleur en kleru maken me dan ook echt blij :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  49. Nou Helma, weer een schot in de roos, prachtige serie! Heel mooi scherpte/diepte verloop en prachtige bokeh.
    Scherpte en kleur zijn zoals altijd dik OK, Top hoor!!!

    grtjs, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ludo,
      Ik voel me weer zeer vereerd :-)

      Heel mooi Pinksterweekend.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  50. Helma,
    I am new here on your blog.
    I am stunning....so wonderful pictures of nature.
    You captured them in such a lovely way.
    Thanks so much for showing!!!
    I am looking forward to see many pictures of you Helma!
    Best, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Brigitte,
      very nice that you take a look come here and welcome.
      I'm glad you enjoyed. These nature photos
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  51. Beautiful images, I don't know any of them, sorry. But they are fantastic Helma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Bob,
      I find those little flowers always so nice to see, and then I want them to share :-)

      Verwijderen
  52. Prima fotowerk Helma. ik vindt dat je de details er prachtig hebt weten uit te pakken. Vooral de opgerolde varens zijn erg mooi en in mijn fantasie zie ik ze langzaam ontrollen. Je hebt de natuur weer prachtig weergegeven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De varens zijn inmiddels helemaal uitgerold en ontplooid tot mooie volle bladeren :-)
      Deze tijd vind ik zo mooi omdat er zoveel te zien en te beleven valt in de natuur.

      Verwijderen
  53. Liebe Helma
    Ich bin von diesen so wunderschönen
    Blütenfotos
    so begeistert,
    ein Foto schöner als das andere wow...
    Die Natur hat so viel zu bieten ,
    ich erfreue mich jeden Tag an ihr !

    Ganz frohe Pfingsten
    wünscht dir
    Margrit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo liebe Margrit,
      Ich bin froh, dass Sie alle diese Bilder so schön. Ich tat mein Bestes, es zu tun, und ich bin froh, dass andere genießen können. Zusammen Leider muss ich mit dem Pfingstfest oder zumindest der Sonntag (1e Montag) zu arbeiten. Auch für Sie ein sehr schönes Pfingstwochenende.

      Liebe Grüße, Helma

      Verwijderen
  54. Wauw wat een prachtige foto's. Echt super mooi!!! Bedankt ook voor je bezoekje, groeten van Janine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Janine,
      ook jij bedankt voor je bezoekje en je reactie :-)
      Ik ben blij dat je van deze foto's hebt genoten.
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  55. De merveilleuses courbes et couleurs que de cadeaux de 'Dame Nature' !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Cath,
      très agréable de vous revoir ici :-)
      La nature est belle et nous donne le temps et encore un autre belles merveilles :-)
      Très bon week-end.

      Verwijderen
  56. Goedemiddag Helma .
    Nog bedankt voor de felicitaties .
    Ik kan bij jou wel plantjes uitzoeken voor de tuin !!
    Ze zijn weer super , de foto's .
    Fijn weekend Helma en liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie middag Lia,
      je mag altijd komen om plantjes uit te zoeken hoor.
      Er staan er genoeg :-)))))
      Ik wordt altijd zo blij van al die kleuren en fleurigheid hihi.....
      Ik heb werkweekend maar maandag (2e Pinksterdag) ben ik wel vrij :-)
      Geniet ook van het weekend.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  57. prachtige je bloemige blog Helma. Ik vind de opgerolde varens altijd zo bijzonder in de natuur. Lieve groeten, Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg het met bloemen hihi.....
      Ik hou ook van bloemen Dietmut en als ik geen bloemen in huis heb staan voelt dat ook niet prettig.
      Die opgerolde varens zijn inmiddels uitgerold en staan nu heel mooi vol in blad :-)
      Lieve groeten, Helma

      Verwijderen
  58. Mooie serie weer, Helma. Wat heerlijk zo'n bloemenblogje. Je varens zijn mijn favorieten. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloemen zijn ook hele mooie items voor de macro Joke en dan wil ik dar ook lekker mee bezig zijn :-)
      De varens zijn inmiddels helemaal uitgerold en staan heel mooi vol in blad mooi te wezen :-)
      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  59. Hoi Helma wat een mooie bloemetjes heb je in je tuin heel mooi vastgelegd met mooi scherpte verloop
    Ik wens jullie een mooi weekend toe
    L.G Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,
      het zijn hele kleine bloemetjes en deze zijn de eerste die altijd opkomen als de lente begint :-)
      De steenbreek staat er dan ook heel mooi en vol bij en het Engels gras komt daarna ook gelijk omhoog.
      Neem daarbij de varens die zich gaan ontrollen dan is het gewoon genieten geblazen :-)
      Ik moet werken maar maandag heb ik lekker vrij :-)
      LG, Helma

      Verwijderen
  60. Amazing pictures of beautiful plants!
    Groetjes Helma!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I to są, ale tylko niektóre rośliny w moim ogrodzie :-)
      Pozdrowienia, Helma

      Verwijderen
  61. Hai Helma,

    Ik kan mij herinneren dat ik vorig jaar eens op jouw blog schreef dat je macro's zo vooruit gegaan waren en dat de kwaliteit steeds beter werd. Nu ik dit blog zie, krijg ik datzelfde gevoel weer. Nou maakte je altijd al hele mooie flora-foto's, maar met deze serie ga je toch een stapje verder. Ik heb nu echt het idee dat het meer van die kleine kunstwerkjes aan het worden zijn ipv mooie registratiefoto's. Met dat laatste is natuurlijk niets mis, maar het eerste is natuurlijk mooier om aan de muur te hangen ;-)
    De overgangen van onderwerp naar achtergrond zijn prachtig vloeiend.
    Heel erg mooi gedaan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey René,

      ik kan me dat ook nog heel goed herinneren dat je dat zei :-) Ik blijf nog steeds oefenen en heb steeds het idee dat het nog beter kan. Daarom zal je waarschijnlijk ook nog steeds veranderingen zien in de foto grafie. De Grutto's die ik na dit blog ga plaatsen zijn ook weer heel anders dan 1 jaar terug :-)
      Maar ik voel me gevleid door deze reactie van je :-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  62. Reacties
    1. Bonjour Dominicque,
      tout va bien avec vous.
      Merci pour votre commentaire :-)

      Verwijderen
  63. ha die Helma
    je was ff druk bij me zie ik wel :)
    ja morgen mijn laatste vrije dag van 13 , ach was een prachtige tijd en op naar de volgende vrije dagen
    denk dat voor een ieder belangrijk deels gelijk is maar ook weer anders , toch
    ja prima nieuws , maar ik houd een slag om de arm hoor , zijn moment opnames , hoezo zijn de leverwaardes van jou zo hoog ?
    inderdaad een ieder heeft zijn sores en ellende , morgen nog en dan aan het werk
    Ondervinding is de beste leermeester zou ik zeggen , mensen maken mooie en gekke dingen , maar watgeeft het hihi
    kijk ff lekker schaterlachen doet een ieder goed en dan weer ff serieus bij de spreuken en gezegden
    ik ga terug naar het nieuwe tvtje en wens je nog een fijne avond en geniet van de vrije tijd
    liefs
    karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karel,
      ik hebhet zo druk als een klein baasie hihi..... ook daarom alvast een nieuw blog geplaatst want daar kom ik morgen en maandag echt niet aan toe. Daarom ook eerst overal lekker bijlezen en ook weer lekker ff lachen :-) Over die leverwaardes mail ik nog wel maar ik ga eerst naar mijn mandje. Schreeuwlelijk naast bed gaat weer om 5 uur grrrrr...... Bij jou was het weer echt even ontspannen hahahahaha...... Hele fijne avond nog en geniet van de zondag.
      Liefs, Helma

      Verwijderen
  64. Ik heb het dan wel niet druk op mijn werk, maar vind het gewoon te heerlijk weer om binnen te blijven! dus nu ook even een rondje langs al de blogs!
    Wat een prachtige serie weer! Mooie roze bloemetjes allemaal! Prachtig die close up! Daar kwamen we graag naar kijken! Allemaal uit je eigen tuin?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar het is ook heerlijk weer om naar buiten te gaan Mickey dus dat moet je dan ook lekker doen.
      Ik probeer ook zovele mogelijk buiten te zijn :-)
      En ja, deze bloemetjes staan allemaal in mijn eigen tuin :-)

      Verwijderen
  65. Ik ben dol op die oranje-gele bloemetjes van de vetplant, maar ook die van de steenbreek vind ik fantastisch en ze staan zo mooi te pronken op je foto's!
    Maar dat je het druk hebt met fotograferen dat kan ik heel goed begrijpen, ik snap toch al niet waar je de tijd vandaan haalt om nog te werken ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahahahahaha..... ik werk me werkelijk een breuk om ook nog af en toe tijd over te houden voor mijn camera hahahahahaha...... Deze bloemetjes vind ik echt heel leuk en dan mag ik graag even met de camera spelen hihi...... Vandaag had ik ook ochtenddienst en Henk is ook nog jarig vandaag.
      Nu heb ik echt geen tijd meer want ga eerst wat slaap inhalen *grinnik*.

      Verwijderen
  66. Wat een lieve schatjes zijn dit zeg.
    Ze lijken vast en zeker op het baasje van de camera :-)
    Prachtig vast gelegd Helma.
    Mooie kleuren, puike scherpte en scherpte diepte maar ook heel lief en intiem.
    Gewoon grote klasse dus.

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels zijn deze lieve schatjes alweer verschrompelt hihi.......
      Maar het baasje van de camera nog niet hoor whaaaaaaahahahahahaha......
      Ik ben gek op bloemen en bloemetjes dus die moeten dan ook af en toe ven op het blog :-)
      De zachter kleuren van het Engels gras spreekt me ook erg aan :-)

      LG, Helma

      Verwijderen
  67. Beautiful, inspires a lot since I starte with my new macro lens.
    Majsan/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I'm glad you're getting more and more inspiration in this way with your new macro lens :-)
      Greetings, Helma

      Verwijderen
  68. De merveilleuses prises de vues , les détails sont magnifiques.
    Have a nice day !
    Bises Cath.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Cath,
      C'est bon de vous voir. moment, de nouveau
      Merci pour votre gentil commentaire.
      Pour vous avez déjà un week-end très agréable.
      baiser

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog, ik stel dat zeer op prijs.
Bedankt voor je bezoek en reactie.
Groetjes, Helma

Thanks for your visit and comment.
Merci pour votre visite et commentaires.
Gracias por tu visita y comentario.
Grazie per la vostra visita e commento.
Köszönöm a látogatást és megjegyzést.
Tak for dit besøg og kommentar.
Kiitos vierailusta ja kommentoitavaksi.
Tack för ditt besök och kommentar.
Obrigado por sua visita e comentário.
Dziękujemy za wizytę i komentarz.
Спасибо за ваш визит и комментарий.

Groetjes, Helma